nieuwe website RHC Eindhoven (& Helmond)

@hotmail.com Luuk Keunen

http://www.rhc-eindhoven.nl/

--
gegroet,
Luuk Keunen

agacranberry @ hotmail.com (verwijder spaties rond @)
http://www.luukkeunen.tk

p.j.w. houwen

Dag,
vanuit Belgiė kreeg ik informatie over een naar "Holland" vertrokken Houwen.

Ik kan daar geen verdere gegevens over vinden.

Mogelijk heeft iemand gegevens over de echtgenoten van deze Houwen's.

Mijn bron meldt:

Ludovicus Houwen (zoon van Ludovicus Houwen x Clara Quaijens)
gedoopt 18-??-1588
naar Holland vertokken.
gehuwd in Holland met Anna Terwelburgh.

kinderen:
1 Clara Houwen x Matthijs Snoeck;
2 Anna Houwen x Philip Metzer ?;
3 Cornelis Houwen x Cornelia Fonteyn;
4 Sara Houwen x Godefridus Sernijs ?;
5 Catharina Houwen x Daniėl Planck Jr.;
6 Susanna Houwen x Pieter Attenbergh ?;
7 Elisabeth Houwen x Nicolaus Langendyck;
8 Lowies Houwen, als jongman gestorven.

Echtpaar 3 heeft de volgende kinderen:
3.1 Maria Hauen x Jacob Weyershoff;
3.2 Louis Hauwen x Geertruyd Beens;
3.3 Joanna Hauen;
3.4 Cornelia Hauwen;
3.5 Geertruyd Hauwen.

Andere dan deze gegevens, bijv over plaatsten en dat, heb ik niet.
Wie heeft een aanknopingspunt?

Groet,
Peter

Jennifer van der Greft

hallo Peter,
ik heb in volgende CD collecties gevonden:

De Navorscher 46-1896 pagina 308
Houwen of Hauwen. - In 1639 woonde te Amsterdam Louis Houwen, vermeld als Louwys Hauwen in het Algem. Nederl. Familieblad, IIIe jaarg. (1886) blz. 94. Hij was Engelsch consul te Amsterdam en vader van Clara Houwen, die 20 April 1638 aldaar is gehuwd met Matthijs Snoeck. Was Anna Wallas soms de vrouw van Louis Houwen? Welke wapens voerden zij?
‘s-Gravenhage. V. R. V. D. K.

=====
Nederlandse Leeuw 1909 jaargang 27 kolom 73.
IXter. Matthijs Snoeck, geboren te Gorinchem, werd koopman te Amsterdam en trouwde aldaar 20 April 1638 met Clara Houwen, dochter van Louis Houwen. Hij overleed te Amsterdam 9 Februari 1662, zij stierf 10 April 1672. Hun zoon Johan volgt onder X.

Ned Leeuw 1910 jaargang 28 kolom 256
Snoeck. (XVII, 73 en 104). Matthijs Snoeck, geboren te Gorinchem, werd koopman te Amsterdam en huwde aldaar 20 April 1638 met Clara Hauwen (niet Houwen) dochter van Lowijs Hauwen, van Hasselt in Luyker-land, en van Anna ter Welborgh, ook, volgens hare hand teekening, ter Welburch genaamd.
De vermelding op kolom 104 dat de aldaar bedoelde Amsterdamsche Snoecken ,als wapen zouden gevoerd hebben in blauw een dwarsliggende zilveren snoek, is geheel onjuist, aangezien op eene vrij oude afbeelding der 8 kwartieren van Jonker Johan Johansz. van Panhuys, heer van Stochem , hoofdofficier van Leiden en van 1705 tot 1730 veertig aldaar, en van zijne echt-genoote Theodora Sautyn, blijkt, dat die Amsterdamsche Snoecken hebben gevoerd in zilver twee knoestige groene tronken, liggende in het midden boven elkander, vergezeld van drie zespuntige zwarte sterren.
v. R. v. D. K.

Ned Leeuw 1911 jaargang 29 kolom 135
3. Anna van der Meulen, geboren te Gorinchem 23 Februari 1669, huwde aldaar (aangeteekend 24 Mei 1693) met haren neef Matthijs Snoeck, geboren te Gorinchem 13 December 1671, koopman; 1695 en nog achtmaal regent van het mannenhuis; 1701 en nog viermaal schepen te Gorinchem. Zoon van Johan Snoeck en van Johanna Maria van Herwaerden.
Hij stierf te Goriuchem 5 April 1734, zij stierf aldaar 5 Februari 1751.
Zij hadden 13 kinderen.
Zijn wapen is: in groen een hermelijnen schidhoofd; en een gouden vrijkwartier over het schildhoofd heen, beladen met een groen gepunte en geknopte roode roos.
Zijne kwartieren zijn : Snoeck. van Herwaerden. Hauwen. Snoeck. van Dormhagen. Blommert.
ter Welborgh. van Dormhagen.
M. A. v. R. v. D. K.

Ned Leeuw 1917 jaargang 35 pagina 70
De titel waarin de naam Louwies Hauwen voorkomt is in de "Eigenhandige aanteekeningen van Hans van Loon (1577-1658) "Memorie van onsen troudach kinderen geboorten etc." Dit begint op kolom 15 en is gesplits over vele kolommen.
In kolom 70 staat dan de naam van Louwies Hauwen met het jaartal 1647.
Dit kroniek gaat over mensen en plaatsen: Amsterdam, Delft, Gorinchem, Rotterdam.

Ned Leeuw 1965 jaargang 82 kolom 167.
Geeft een overzicht van Matthijs Snoeck koopman te Amsterdam (zijn overlijdens datum staat hier als 1659) en Clara Houwen.

======
De Wapenheraut & kerken 1897 jaargang 1 pagina 100
geeft een overzicht van het nageslacht Matthijs Snoeck en Clara Houwen naar Johan van Borcharen (31 jan 1788-12 okt 1870) Secretaris van Gorinchem.

======
groetjes,
Jennifer

---
Jennifer van der Greft
Researching:
SALOMON(s)/SOLOMON(s), Isaac - from Hamburg or Europe arrived Ceylon (Sri Lanka) abt 1750s.
BUULTJENS family name in Cleve/Kleefsland/Gelderland and Ceylon (Sri Lanka) after 1746.
"NOOTENBOOM" location in Cleefsland abt 1700 where Willem BUULTJENS (1715-1791) came from.
FISHER, Meir - BIALA (Poland) (1880s-1943)
PUTERMAN, Meir - BIALAPODLASKA (Poland) (1880s-1944)

> [...]

>==============================
>To join Ancestry.com and access our 1.2 billion online genealogy records, go to:

Get advanced SPAM filtering on Webmail or POP Mail ... Get Lycos Mail!
http://login.mail.lycos.com/r/referral?aid=27005

G. Goosen

Hallo,
Mooie website, werkt proma.
gr.
gerrit

( kijk eens op www.ganymedes.com/goosen )

Uitgaande E-Mail gescand met Norton virusscanner 2002!
"Luuk Keunen" <agacranberry @ hotmail.com> schreef in bericht