militaire registers.

tgg...@planet.nl

Hallo medespeurders,

Is er iemand die mij het adres kan geven van de site, waarop je de
militairen uit de vroegere eeuwen kunt vinden?
Ik weet dat er zoiets bestaat, maar ik kan dit niet meer vinden

alvast mijn dank,

met vriendelijke groet,

Theo Grimmelikhuijsen

Huub van Helvoort

Beste Theo,

Je vraagt:

http://militieregisters.nl/

> alvast mijn dank,

Graag gedaan, groeten, Huub.

--
reply to hhelvooort with 2 'o's
Always remember that you are unique...just like everyone else...

tgg...@planet.nl

Beste Huub,

Dank je wel.
Maar deze site ken ik, hier begint alles vanaf ca 1800.
Ik heb ooit eens een site gezien, die ook de voorgaande periodes betreft

"Huub van Helvoort" schreef in bericht news:o0hu2m$v26$1...@gioia.aioe.org...

Hans den Braber

to gen-b...@rootsweb.com
Theo

Bedoel je de website van Rian Dirksen?

http://soldaten.16mb.com/

met vriendelijke groet
Hans den Braber

Beste Theo,

Allereerst kan ik je verwijzen naar www.genealinks.nl daarop vind je onder andere militairen uit Rotterdam en omgeving die van 1798 tot 1812 dienden
in het leger van Napoleon. Verder kan ik je melden dat in de Digitale Stamboom
van Rotterdam ook dopen en trouw te vinden zijn van militairen die dienden in de Schotse Regimenten Mackay, Colyear, Stuart en Murray, grofweg tussen 1708 en 1783. Je moet dan zijn bij www.stadsarchief.rotterdam.nl . Je gaat naar de Digitale Stamboom, tikt een naam in en kijkt wat er uit rolt.

Allerhartelijkst,

-Michel Ball

tgg...@planet.nl

Beste Michel,

Hartelijk dank en ik ga een kijken

"Poldermick" schreef in bericht

tgg...@planet.nl

Dat zou kunnen, maar ik begrijp inmiddels dat die niet meer bestaat?

"Hans den Braber" schreef in bericht

Piet Molema

Beste Theo,

Op mijn website Wegwijzer genealogie probeer ik zoveel mogelijk nuttige
links weer te geven in rubrieken o.a. Militairen.
Zie http://www.familiemolema.nl/links.htm#militair

Met vriendelijke groet,
Piet Molema
Genealogie: www.familiemolema.nl

Han Lijster

Op woensdag 16 november 2016 15:43:09 UTC+1 schreef tgg...@planet.nl:
Hallo Theo,

Misschien heb je iets aan deze link:

http://www.symbaloo.com/mix/soldaten-genealogie

Succes Han Lijster

tgg...@planet.nl

Allen bedankt voor de suggesties

"Piet Molema" schreef in bericht

Jan Lafeber

Piet Molema schreef:
Mooi initiatief, Piet.
Maar misschien is het goed om de links te actualiseren. Van de militaire
links kon ik er 6 niet meer bereiken.
Wellicht zijn er in het webarchief nog versies bewaard gebleven.

Jan Lafeber

Piet Molema

Jan,

Je schreef:
> Maar misschien is het goed om de links te actualiseren.

Ik heb de rubriek Militairen geactualiseerd Wegwijzer genealogie
www.familiemolema.nl/links.htm

Jan Lafeber

Piet Molema schreef:
Dank Piet, dat is mooi.
Bij militairen is nu alleen Milwiki nog een probleem, die geeft een
melding "Deze website is (tijdelijk) geblokkeerd".

Jan Lafber

Piet Molema

Jan,

Je schreef:
> Bij militairen is nu alleen Milwiki nog een probleem, die geeft een
> melding "Deze website is (tijdelijk) geblokkeerd".

Dan haal ik die weg.

Groeten,
Piet Molema
Wegwijzer Genealogie: www.familiemolema.nl/links.htm

Jan Lafeber

Piet Molema schreef:
Een deel van de informatie van die website is terug te vinden op
http://soldaten.16mb.com

Groeten,
Jan

Piet Molema

Jan,

Je schreef:
> [...]
> melding "Deze website is (tijdelijk) geblokkeerd".
> Een deel van de informatie van die website is terug te vinden op

Die link stond er al bij. Dat was me reeds bekend, maar bedankt voor de tip.

Door het schrijven van twee familieboeken/genealogieën heeft het onderhoud
aan onze website minder prioriteit gehad. Dat gaan we nu weer oppakken.

Na het boek over het Zeeuwse geslacht Baljé / Flissebaalje is nu het boek
"Het geslacht Smitshoek in de Hoeksche Waard, met de oorsprong op het eiland
IJsselmonde" is in concept gereed en wordt nu door een ander opgemaakt voor
de drukker.

Poldermick

On Wednesday, November 16, 2016 at 3:43:09 PM UTC+1, tgg...@planet.nl wrote:
Rotterdamse mannen in het leger van Napoleon
vindt U op http://www.mickyarco.com/mannen.htm

Prettige jaarwisseling,

-Michel Ball

Piet Molema

Michel,

Je schreef:
> Rotterdamse mannen in het leger van Napoleon
> vindt U op http://www.mickyarco.com/mannen.htm

Die stond er UITERAARD al bij op Wegwijzer genealogie -->
www.familiemolema.nl/links.htm ;-)