waar ligt PELT ?

ivo

Op 6 februari 1695 trouwt in Etten (NB) Anthony Janssen RUBENS met Margreta
Barend GULDENS. Bij Anthony staat vermeld: ex PELT. Opzoekingen in Overpelt
en Neerpelt bleven zonder resultaat. Bestaat er misschien nog een andere
plaats Pelt?

Ivo Ribbens

rib...@online.be

Ik zoek naar iedeeen met de naam RIBBENS

Wim Wolfs

Hoi Ivo,

Ik ben voor ene Wim van Pelt eens naar het archief voor Wst Brab.
geweest om van Pelten en aanverwanten op te zoeken.
Kan het zijn dat er een misverstand in het spel is en dat met exPelt
gewoon de naam van Pelt bedoeld wordt?? Het barst er namelijk van de
familieleden daar.
Ik hoop het voor je want dan kom je weer wat verder.

Groeten
Marianne Wolfs

S.G. Wolters-Nube

Maar hoe komt die man dan aan de naam Van Pelt? Dan zou hij toch een
voorvader moeten hebben gehad die van Pelt kwam?

SJOUWKE
--
homepage: http://home.wxs.nl/~sjouwke
Groninger Genealogy

Wim Wolfs <wa...@xs4all.nl> wrote in message

A. Lenselink

Sjouwke,

Het hoeft geen plaatsnaam te zijn, het kan net zo goed een naam van een
boerderij zijn. Dit komt veel voor in Oost-Nederland en ik sluit niet uit
dat het misschien minder frequent ook in Brabant kan voorkomen. En als het
een verbastering van een plaats/boerderijnaam is, dan wordt het nog lastiger
zoeken c.q. associėren.

Groeten,

Bart Lenselink

S.G. Wolters-Nube <sjo...@wxs.nl> schreef in berichtnieuws
7rc5p4$3qpjd$1...@reader3.wxs.nl...

R. Corzaan

Ivo,
Ik ben in het bezit van een overlijdenskaart van Johanna Maria Barendina
Ribbens - Cassa weduwe van Johannes Hendikus Ribbens. Zij is overleden op
5-7-1997. Haar meisjesnaam was dus Cassa. Ik zelf ben op zoek naar de
familie Cassa. Deze Cassa echter heb ik nog niet aan mijn gegevens kunnen
koppelen. De plaats van overlijden is Utrecht. Misschien zegt deze naam je
iets en kun je mij verder helpen met gegevens over deze Johanna Maria.

Roel Corzaan

ivo <ak...@glo.be> schreef in berichtnieuws
7r4dvt$q1i$1...@trex.antw.online.be...

Jeanne van Rooij

Hallo Marianne,
In Texas, United States ligt een plaats "Van Pelt", maar ik ben bang dat dat
een beetje te ver gezocht is.
:-)
Jeanne

Wim Wolfs <wa...@xs4all.nl> schreef in berichtnieuws

Arjen van der Burg

Feb 15, 2024, 11:56:05 AMFeb 15
Op zaterdag 11 september 1999 om 09:00:00 UTC+2 schreef R. Corzaan:
Ik heb veel gegevens over Cassa. Mail mij bur...@outlook.com