Opsirne informacije i statistika o BiH

Marko Njavro

http://www.ric.com.ba/BiH_PAF/index.htm

Na ovaj site sam naisao slucajno. Ima obilje najnovijih podataka i
demografskih statistika za svaku opcinu u BiH.

Za svaku BiH opcinu ima demografske podatke iz 1991, i iz 1999, sadasnju
etnicku strukturu ukljucujuci broj raseljenih, iseljenih, doseljenih,
pojedinacne podatke o strukturi izbjeglica u svakoj opcini, rezultate
izbora, podatke i kontaktne brojeve za policiju, ambulante, firme, podatke
o broju i stanju vjerskih objekta i cak brojeve djece u obdanistima i
skolama naspram broja ucitelja.

Miro

Iako sam malo skeptican ( bosanski jezik itd. )
glede korektnosti informacija, prenesi neke zanimljivije
podatke. Nisam dobio nikakvu informaciju jer imam
Netscape 4.6 kojim sam zadovoljan, a oni traze MExplorer
4.x i vise, sto mi ne treba, pa je to zatvoren krug.

Tony

In article <marko-27099...@203.88.248.3>,

ma...@rivernet.com.au (Marko Njavro) wrote:
> [...]
podatke
> o broju i stanju vjerskih objekta i cak brojeve djece u obdanistima i

Kakve to veze ima s Hrvatskom budaletino hercegovacka?

Tony

--
Money can bring you no happiness but it can
help you live your very own form of misery.

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Marko Njavro

----------

In article <7sp8q8$acj$1...@nnrp1.deja.com>, Tony <ton...@my-deja.com> wrote:

>sadasnju
>podatke
>>

>Kakve to veze ima s Hrvatskom budaletino hercegovacka?

A sta tebe briga sta se pise po hrvatskoj grupi, gnjido americka?

Marko Njavro

----------
In article <37ef6172...@tor-nn1.netcom.ca>, miro....@sk.tel.hr
(Miro ) wrote:

> [...]
>Netscape 4.6 kojim sam zadovoljan, a oni traze MExplorer
>4.x i vise, sto mi ne treba, pa je to zatvoren krug.

Ovo je primjer tzv "narrative" izvjestaja. Uzeo sam opcinu Zepce.

1.1. STATUS I LOKACIJA
Zepce je jedna od 11 opcina u Zenicko-dobojskom kantonu. Dio je trougla
koji se ukljucuje susjedne opcine Zavidovici i Maglaj, kako su neka
naselja prije 1992. bila pod njihovom upravom.
Od 1992. godine, opcina Zepce je podijeljena u dva dijela, jedan pod
hrvatskom, a drugi pod bosnjackom upravom. Grad Zepce je pod hrvatskom
upravom.
Od ljeta 1997., broj povrataka u opcinu Zepce se povecao i cesto
predstavljaju najznacajnija kretanja u drzavi.
Zepce je ukljuceno u kantonalni plan za povratak u Zenicko-dobojski
kanton, prvi ovakve vrste, koji je usvojen u martu 1998. Plan svaku opcinu
obavezuje necim, a inter alia, obezbijedjuje za uspostavljanje opcinskih
organa za povratak, opcinskih koordinacionih tijela i tijela za
rekonstrukciju, koje treba uspostaviti gradonacelnik. Medjutim ova druga
tijela jos uvijek nisu formirana kako je plan tek u pocetnoj fazi
implementacije.

1.2. POVIJEST
Do 1948., opcina Zepce je zajedno sa Zavidovicima i Maglajem cinila
kompaktan entitet. Pod Titovim rezimom, oni su razdvojeni u tri razlicite
opcine sa razlicitom upravom. Pocetak rata 1992., i sukob izmedju Bosnjaka
i Hrvata koji je zapoceo 1993. bili su uzrok masivnih unistenja i
pokrtanja stanovnistva. Sam grad Zepce jepao pod hrvatsku kontrolu i
granice su prepravljene, pa naselja koja su pripadala Zavidovicima i
Maglaju, sada pripadaju ovoj opcini.
Debata oko granica opcine je bila uzrok tenzija i ostaje srz problam sa
kojima se susrece Zepce. Hrvatska administracija zahtijrva promjenu
granica, tako da bi svi stanovnici hrvatske nacionalnosti bili u regiji
pod istom upravom. Nadaju se da bi im takav potez omogucio da dobiju neke
pozicije u Zenicko-dobojskom kantonu, narocitu u oblasti medija i
obrazovanja. Hrvatska uprava prezentira ovo redifiniranje granica kao
"jedino pravilno politicko rjesenje za hrvatski narod" da se njihov glas
uvazava unutar Kantona.

1.3. POLITICKA SITUACIJA

Prije opcinskih izbora u septembru 1997., Zepce je bilo klasificirano od
strane OSCE-a kao narocito teska regija. Cinjenica je da je implementacija
izbornih rezultata otezana problemima razlicitih administracija i
kontrovezije o granicama opcine.

U septembru 1997., KOalicija je dobila 39 mjesta unutar opcinske
skupstine, a HDZ je dobio tri mjesta ioako su bojkotirali izbore. HDZ je
dobio 406 (5,6%) glasova od izbjeglica iz Zepca koji nisu znali za bojkot.
Koalicija je dobila 6,427 (92, 7%) glasova, BOSS 110 (1,6 %) i LBO 40
(0,6%) glasova.
Inauguracija osnovnih opcinskih tijela se desila 4. februara 1998., nakon
nekoliko pokusaja koji su prekinuti incidentima. Odluceno je da ce se
gradonacelnik (Koalicija) i njegov zamjenik (HDZ) rotirati svaka dva
mjeseca zbog balansiranja moci, kao i predsjednik skupstine (HDZ) i njegov
zamjenik (Koalicija).

Opcina Zepce trebva da restruktuira svoju administraciju. Trebaju biti
uspostavljena tri komiteta i sest sekretarijata, u kojima treba podijeliti
mjesta izmedju Koalicije i HDZ-a. Koalicija ce drzati Sekretarijat za
gradnju, prostorno uredjenje i planiranje, Sekretarijat za rad, socijalnu
politiku i raseljena lica i Sekretarijat za socijalnu politiku. Sto se
tice HDZ-a, oni ce voditi Sekretarijat za privredu, Sekretarijat za opce
poslove i Sekretarijat za finasije.

Na kantonalnom nivou, Bosnjaci su dobili 50 mjesta, a Hrvati 9 u skupstini
Zenicko-dobojskog kantona. Prema izjavi zamjenika gradonacelnika, nijedan
prijedlog Hrvata nije usvojen, jer su u manjini. Ovo je jedan od osnovnih
razloga sto hrvatska strana zagovara promjene granica.

Kontroverzija oko opcinskih granica je bila i jos uvijek je izvor mnogih
tenzija. 17. marta 1996., odrzan je referendum u hrvatskom dijelu. Prema
rezultatima referenduma, opcina bi se prosirila i obuhvatila bi naselja
koja kontroliraju bosanski Hrvati u opcinama Zavidovici i Maglaj, kao i
podrucja koja kontroliraju Bosnjaci. 99 % stanovnika hrvatske
nacionalnosti je glasalo u korist promjene granica. Medjutim ovaj
referendum je smatran nelegalnim. S obzirom na cinjenicu da je interes
hrvatskog naroda bio zanemaren, HDZ je je bojkotirao izbore u septembru
1997.
kako su tenzije dostizale svoj vrhunac u decembru 1997., OSCE i OHR su
odlucili da obrate vise paznje na ovu stvar. Prema sporazumu postignutom
izmedju dvije strane, hrvatska administracija treba da pripremi nacrt
prijedloga o granicama i da preda OSCE-u i OHR-u.

Uprkos pritisku medjunarodne zajednice za implentaciju izbornih rezultata
i za uspostavu zajednickih institucija, administracija u Zepcu je
podijeljena tako sto svaka strana upravlja svojom teritorijom. Strane su
izjavile da donose zajednicke odluke samo o odredjenim pitanjima,
elektricnoj energiji i zeljeznici. Obje strane vjeruju da je tesko
uspostaviti zajednicku upravu. U praksi, sjediste gradonacelnika, Sefika
Zvekica, nije u Zepcu, nego u Begovom Hanu, nejvecem naselju na teritoriji
koju kontroliraju Bosnjaci. Svaka od strana ima svoju strukturu,
ukljucujuci Sekretarijat za izbjeglice, rad, socijalnu politiku i
Sekretarijat za stambena pitanja i rekonstrukciju.

2. STANOVNISTVO

Prema popisu stanovnistva 1991., opcina Zepce je imala 22,840 stanovnika
od kojih je bilo 10,780 (47.2 %) Bosnjaka, 9,081 (39.8 %) Hrvata, 2,289
(10 %) Srba i 690 (3 %) ostalih.

Raseljeno stanovnistvo

Trenutno, 21,701 stanovnika zivi u Zepcu, od toga je 14,217 predratnog
stanovnistva (6,151 Bosnjaka, 8,028 Hrvata, 17 srba, 21 "ostalih") i 7,484
raseljene osobe (3561 Bosnjaka, 3,912 Hrvata, 6 Srba, 5 "ostalih").

Na temelju informacije koja je dobivena od bosnjacke administracije, prije
rata, bosnjacko stanovnistvo je bilo koncentrirano na jugozpadnom dijelu
opcine, a bili su vecina na sjeveru i unutar grada Zepce. Hrvati su
uglavnom zivjeli na sjeveru i istoku opcine i u manjim dzepovima na jugu.
Sto se tice Srba, oni su bili skoncetrisani u dva sela, Zelece (pod
bosnjackom upravom) i Ljeskovica (pod hrvatskom upravom).

Tokom sukoba, Bosnjaci su napustali teritoriju koja je bila pod kontrolom
Hrvata, dok su mnogi Hrvati, uglavnom iz opcina Zavidovici, Maglaj i
Zenica, ali i iz Republike Srpske (Doboj, Komusina), bjezali u grad Zepce.
Njih ima 4,887, prema hrvatksoj administraciji, ukljucujuci 1,000 osoba
koje su raseljne unutar grada. Vecina ih je smjestena sa hrvatskim
porodicama ili u napustenim stanovima i kucama. Oni donijaju mjesecnu
pomoc od WFP-a, putem loklanog Crvenog kriza, a ponekad dobiju donacije od
opcine.
Prema informaciji bosnjacke administracije, tokom rata 4,122 Bosnjaka je
raseljeno iz opcine Zepce, iz grada i iz sela Vitlaci i Ozimica (sve pod
hrvatksom upravom). 1,555 Bosnjaka je ostalo u opcini Zepce, nalazeci
smjestaj na teritoriji pod bosnjackom kontrolom (Donji Golubinja, Zeleno
Polje i Begov Han). Svi imaju status raseljenih lica. Medjutim, vecina
Bosnjaka iz Zepca je otisla u druge opcine u Zenicko-dobojskom kantonu
(2,086 u Zenicu, 392 u Zavidovice, 30 u Maglaj, 12 u Tesanj, 6 u Visoko).
451 bosnjak je otisao u zapadnoevropske zemlje.
Od 3,367 Bosnjaka koji su zivjeli u gradu Zepce, 558 je ostalo, lai ne
zivi u svojim stanovima ili kucama, boli zbog toga sto su inistene ili
zbog toga sto su izbaceni.
Pored ovoga, opcina Zepce ima i 2,038 raseljenih osoba iz drugih opcina,
kao sto su 1,074 osobe iz Teslica (38 iz Sipova, 31 iz Doboja, 13 iz
Jajca, 11 iz Prijedora, 9 iz Zavidovica, 7 iz Dervente i 4 iz Brckog).

Povraci

Vlasti moraju pomiriti dvije cinjenice, povratak ljudi reaseljenih iz
Zepca i prisustvo raseljenih lica iz Maglaja, Zavidovica i Zenice koji
borave u Zepcu. Prema sekretaru za socijalnu politiku, raseljena lica i
izbjeglice hrvatske administracije, broj Hrvata koji su napustili Zepce, a
zele da se vrate je veoma mali, iako nepoznat.
U pocetku, bosanski Hrvati su, kao preduslov povratku, trazili promjenu
granica, dok su Bosnjaci trazili bezuvjetan povratak raseljenih lica i
izbjeglica.
18. juna 1997., predstavnici SDA iz Maglaja i HDZ-a iz Zepca su se sastali
da razgovaraju o granicama opcine i povratku. Prema protokolu koji su
usvojili, postigli su sporazum prema popisu stanovnistva 1991. da:

* sva naselja gdje su bosnjaci bili vecina ostanu u opcini Maglaj
(Kopice, Cobe, Domislica, Gornji Bradici, Tujnica, Lijesnica).
* Sva naselja sa hrvatskom vecinom budu iskljucena iz opcine Maglaj i
pripadnu opcini Zepce.

Slozili su se da ce suradjivati da bi organizirali povratak, da nece
obstruirati proces povratka i da ce sprijeciti i snakcionirati bilo kakav
incident koji je usmjeren protiv povratnika. Sporazum je prihvacen na
sjednici skupstine opcine Maglaj 30. juna 1997.

Nakon ovog sporazuma broj povrataka u opcinu Zepce se povecao. Prema
UNHCR-u Zenica, desilo vise od 1,000 sponatanih povrataka od maja 1997.
Kako je doslo proljece mnogi ljudi su poceli sdolaziti i popravljati svoje
kuce. Prema Danskom vijecu za izbjeglice, oko 2,000 Bosnjaka se vratilo u
opcinu Zepce od jula 1997., narocito u sam grad, a i u okolna sela.
Medjutim, prema UNHCR-u, ECMM-u i opcinskim vlastima, mnogi povrantici,
koji su uglavnom stariji ili porodice bez djece, ne zive u svojim kucama.

Prema pocjenama UNHCR-a, u periodu od januara i februara 1998., 9 Hrvata
se vratilo u Zepce pod hrvatskom kontrolom.
Prema bosnjakcoj administraciji, od jula 1997., 2,000 Bosnjaka se vratilo
u svoje mjesto porijekla u opcini Zepce. Dok, prema zamjeniku
gradonacelnika, ima 3,500 povratnika, Sekretar za raseljena lica u
hrvatskom dijelu, koji je zaduzen za registraciju, procjenjuje da 2,800 do
3,000 Bosnjaka, povratnika, nisu registrirani. 150 porodica se vratilo u
selo Prijeko. Bosnjaci su se takodjer vratili u sela Vitlaci, Ozimica,
Novi Seher, Lug i Bradici. medju ovima samo 3 ili 4 porodice su se vratile
iz trecih zemalja.
Iako povraci u opcinu Zepce predstavljaju najznacajne opvrakte u cijeloj
zemlji, proces je jos uvijek veoma spor, kako su naglasile bosnjacke i
hrvatske vlasti.
Federalni ombudsmen, OSCE, ECMM, opcinske vlasti sa obje strane vjeruju da
je porces povratka otezan zbog materijalnih sredstava, a ne zbog
politickih okolnosti. Osnovne otezavajuce okolnosti su: sporost procesa
rekonstrukcije, neadekvatni uslovi zivljenja kao i cinjenica da su mnoge
kuce i stanovi zauzeti od strane raseljenih lica, Hrvata.

Prema Sekretaru za socijalna pitanja, izbjeglice i raseljena lica unutar
hrvatske administracije, tesko je dati tacne podatke o povratnicima kako
se mnogi ljudi ne registriraju kao takvi, pa pravno gledano, ne mogu biti
smatrani takvima. Mnogi se vracaju samo da poprave svoje kuce bez pravog
boravka u Zepcu. Kao posljedica ovoga, pokreti unutar i van Zepca su bez
znacaja, prema rijecima Sekretara. Ucitelj po profesiji koji je takodjer
odgovoran za obrazovanje unutar opcine, on vjeruje da je pohadjanje skole
mjerilo za pokrete povratka i kaze da je veoma malo djece povratnika
registrirano u hrvatskom dijelu. Medjutim, moguce je da bosnjacka djeca
pohadjaju bosnjacke skole, kako uje svaka strana usvojila svoj nastavni
program. Kako je ranije napomenuto, vecina povrantika su stariji ljudi ili
porodice bez djece.
Gradonacelnik Zepca vjeruje da statisticki podaci ne odrazavaju pravo
stanje. Prema njegovim rijecima, povrataka nema, jer ne postoje osnovni
uvjeti za zivot.
Yamjenik gradonacelnika keye da hrvatska administracija ne obstruira
povratak, podvlaceci cinjenicu da je Zepce proglasilo sebe otvorenim
gradom u septembru 1997. Opcina planira da ukljuci 50% Hrvata, 30%-35%
(12,000 - 13,000) Bosnjaka i ostatak, Srba, na osnovu predratnih brojki.
Bosnjacki dio opcine je takodje proglasio sebe otvorenim za povratak
Hrvata i Srba.
Bosnjacka administracija u Zepcu je zadovoljna kantonalnim planom za
povratak, nadaju ci se da ce implementacija biti uspjesna, dok hrvatska
administracija smatra da plan ne odrazava njihove poglede.
1997. Inicijativa za povratak je pokrenuta u Begovom Hanu, da bi
promovirala, ubrzala i pomogla proces povratka. Ovaj projekat je cak
uspostavio operativni plan povratka koji ukljucuje bezuvjetni povratak,
povrat imovine, rekonstrukciju imovine u zavisnosti od stepena ostecenja
(u Prijekom, gradu Zepcu, Ozimici, Vitlacima, Brezovom Polju, Golubinji i
Begovom Hanu) sa obavezom vlasnika za povratak. Takodjer zahtijevaju
reciprocan povratak Bosnjaka u Zepce i Hrvata u Brezovo Polje, Golubinju,
Begov Han i Hrastusu, kao i povratak hrvatskih porodica u Zavidovice,
Maglaj, i Zenicu, u suradnji sa opcinama. Inicijativa predlaze dodatni
plan za obezbijedjenje privremenog smjestaja za bosnjacke porodice dok se
njihove kuce popravljaju i takodjer predlaze obuku stanovnistva u
rekonstrukciji.
Sto se tice opce administrativne procedure za povratnike, obe strane
savjetuju da se potencijalni povratnici prijave putem Kantona ili
Federacije prije povratka.

3. SIGURNOST I LJUDSKA PRAVA

3.1. Sigurnost

Sigurnosna situacija je relativno dobra uprkos nekoliko izoliranih
incidenata koji su se desili krajem 1997. i pocetkom 1998.
Poljski bataljon SFOR-a je smjestenu gradu Zepce, a IPTF stanica u
Zavidovicima pokriva i ovu opcinu.

3.2. Policija

Kao i ostale javne institucije, i policija je podijeljena. U hrvatskom
dijelu u funkciji su hrvatske policijske snage, dok su u bosnjackom
dijellu policijci Bosnjaci. Prema IPTF-u u Zavidovicima, OSCE-u, ECMM-u i
Uredu Fedralnog ombudsmena u Zenici, policija se ponasa profesionalno i
nem adiskrimacije prema povratnicima. Sef policije u hrvatskom dijelu je
smijenjen pocetkom 1998. zbod incidenata koji su se desili tokom 1997.
Hrvatska policija se pokazala kao nedovoljno kooperativna. Oni jos uvijek
nose hrvatske uniforme i obili su da ucestvuju u inauguraciiji kantonalne
policije u Zenicko-dobojskom kantonau 27. februara 1998.

3.3. Mine

Neka podrucja su minirana, a aktivnostio rasciscavanja mina su
kontinuirane izuzev prijekida tokom zimskog perioda. Jedna brigada HVO-a,
zajedno sa timom za rasciscavanje koji se sastoji od 10 osoba, vrsi
deminiranje. Od ljeta, nije bilo nesreca uzrokovanih minama, jer us
minirana podrucja identificirana i jasno oznacena. (vid UNMAC kartu)

3.4. Ljudska prava

Prema IPTF-u u Zavidovicima, posmatracima ECMM-a (jedini predstavnici
medjunarodne zajednice koji su prisutni u opcini, osim poljskog bataljona
SFOR-a), i Uredu Federalnog ombudsmena u Zenic, nema velikih problema u
opcini.

Nekoliko incidenata se desilo pocetkom 1998. U januaru, neke kuce Bosnjaka
su blie kamenovane i u njih je pucano u Prijekom (hrvatska uprava). Prema
ECMM-u, ovi slucajevi su pod istragom. U Domislici, selu pod hrvatskom
upravom, dzamija je neznatno ostecena eksplozivnom napravom, krajem
februara. Ovi incidenti se smatraju minornim i nisu predstavljeni kao
politicki motivirani.

Jasno je da su najvaznija pitanja ljudskih prava, pitanja imovine. Ured
Federalnog ombudsmena za Zenicko-dobojski kanton je primio veliki broj
zahtjeva od lica raseljenih iz Zepca, koji se ticu prava na imovinu,
stanarskih prava, sigurnosti i jednakosce pred zakonom. Iako zamjenik
ombudsmena i njegovi pomocnici, zele pomoci ovim ljudima, i iako su
razgovarali sa loklanim vlastima,m smatraju se nemocnim u ovom slucaju.
Prema njihovim rijecima, hrvatske vlasti ne obstruiraju povratak, i cak se
smatraju vrlo kooperativnim. Osnovna poteskoca povratka je nedostatak
materijalnih sredstava i ograniceni kapaciteti za rekonstrukciju.

3.5. Sudovi/zakonodavstvo

Pitanje okupirane imovine je jedno od najvaznijih pitanja. Zamjenik
gradonacelnika garantira da ce sva imovina (stambeni objekti i poslovni
prostori) koja pripada Bosnjacima biti vracena legalnim vlasnicima.
Medjutim hrvatska administracija izgleda oklijeva sa neredbom da Hrvati
raseljana lica, koja okupiraju ovu imovinu, moraju da je napuste.
Slucajevi se moraju rijesiti ali ce to oduzeti mnogo vremena, kako lokalni
sud ne funkcionira bas najbolje.

Predsjednik opciniskog suda je imenovan u januaru 1998., nakon dugog
otezanja. Nekoliko mjeseci, opcina Zepce je bila jedina opcina bez
predsjednika suda. Izabran je Hrvat uprkos dogovoru izmedju predsjendika
kantonalnog suda i bivseg gradonacelnika (trenutno zamjenik
gradonacelnika). Prema ovom dogovoru predsjednik je trebalo da bude
Bosnjak, jer su dva, od cetiri izabrana suca, kao i opcinski javni
tuzilac, Hrvati.

Prema ECMM-u, osoblje suda nije primilo plate od jeseni 1997., a takodjer
ne dobivaju nikakvu pomoc od Kantona, a opcinski sudovi bi trebali biti
finansirani iz kantonalnog budzeta. Kao posljedica ovoga, rad suda je
ozbiljno Kantona. Consequently, the work of the Court has been seriously
otezan.
4. STANOVANJE

4.1. Procjena stete

Tokom sukoba, opcina Zepce je bila popriste teskih borbi i mnogo je
devastirana. To je jedno od podrucja najvise pogodjenih ratom, zajedno
Zavidovicima, Maglajem, Tesnjem Olovom. Bilo je 5,450 kuca u citavoj
opcini, od kojih je 820 osteceno, a 413 unisteno. stambene zgrade u
drzavnoj svojini, u kojima su uglavnom zivjeli Bosnjaci, su jako ostecene.
Prema kantonalnom planu, 98% javnih ustanova (530 od 541) i 95% privatnih
kuca ili prostora (5,367 od 5,649) su kategorizirani ako osteceni. .
558 Bosnjaka koji zive na podrucju pod kontrolom Hrvata su smjesteni u 117
stambenih jedinica. 240 hrvatskih porodica zauzima kuce ili stanove koji
pripadaju Bosnjacima. Od ovih, 109 porodica je zivjelo u opcini prije rata
(uglavnom u Brezovom Polju, Begovom Hanu, Hrastusi), dok je 108 porijeklom
iz opcina Zavidovici, Maglaj, a 7 porodica je iz Zenice.

4.2. Programi rekonstrukcije

Obe strane se zale na nizak nivo medjunarodne pomoci. Posebno, hrvatska
strana smatra da je Zepce izolirano i napusteno od strane medjunarodnih
organizacija iz politickih razloga 1996. i 1997. dok je u 1994. i 1995.
bila posvecena paznja vom podrucju. Naglasavaju nedostatak podrske
kantonalnih vlasti, dok Bosnjaci izjavljuju da Kanton nema sredstava da
podrzava opcinu, iako se trudi. Osim medjunarodne pomocBi, oba djela
opcine se trude da rijese odredjene probleme sopstvenim sredstvima.
Ustvari, vecina povratnika je, proslog proljeca, zapocela rekonstrukciju
svojih kuca bez icije pomoci. Neki su dobili podrsku u gradjevinskom
amterijalu i malu foinansijsku pomoc od Zenicko-dobojskog kantona.

Na bosnjackoj strani, nije bilo puno unistenja. Jedno selo, Zelece, koje
totalno unisteno, je uglavnom rekonstruirano 1995. (53 od 70 kuca, za oko
1,000 osoba, uglavnom raseljnih lica iz Republike Srpske).
Programi rekonstrukcije su zapoceti u Novom Seheru, Domislici, Kopicima i
Cobama (hrvatska uprava), kako su ova naselja, duz medjuentitetske linije
razdvajanja, bila medju najostecenijim. World Vision International je
rekonstruirao 45 kuca u Novom Seheru i 84 kuce u drugim selima.
Cross Roads International je doprinio rekonstrukciji 38 kuca u Brezovom
Polju i 8 kuca u Begovom Hanu (bosnjacka uprava).

Pax Christi International, sa sjedistem u Lukovom Polju, obezbijedio je
vrata i prozore za 58 kuca u Ozimici (hrvatska uprava) za 300 korisnika.
Namjeravaju da nastave ovu vrstu pomoci na ovom podrucju i tkoadje
rplaniraju da otvore radionicu koja ce zaposljavati lokalno stanovnistvo.
SRSA obezbijedjuje pomoc za rekonstrukciju 20 kuca u Vitlacima (hrvatska
uprava).
UMCOR daje zastitni materijal za 43 kuce u razlicitim naseljima.

Sva gore navedena naselja pod hrvatskom kontrolom su bila tesko ostecena i
glavna su zona za povratak Bosnjaka.
Pored problema ostecenih kuca, zauzimanje imovine je glavni problem,
narocito unutar grada Zepca. Kao je ranije pomenuto, mnogi Bosnjaci koji
se vracaju u grad nisu u mogucnosti da borave u svojim stanovima, jer u
njima borave Hrvati. Hrvatska uprava naglasava da ce imovina biti vracena
Bosnjacima, ali u isto vrijeme ne zele da trenutne stanare ucine
beskucnicima.

5. INFRASTRUKTURA I KOMUNIKACIJE
5.1 Uvod
Prema rijecima gradonacelnika, rekonstrukcija infrastrukture bi trebala
biti glavni prioritet posto mnogo toga zavisi od poboljasanja ove
situacije, narocito privredni razvoj. Ne primjer, mnogi poljoprivredni
projekti bi bili zapoceti, ali slabo i neredovno snabdijevanje elektricnom
energijom i vodom sprijecava njihovu implementaciju.
5.2. Voda
Snabdijevanje vodom je neujednaceno, jer je oprema dotrajala i ostecena.
Nekoliko sela koja su bila mnogo unistena uopce se ne snabdijevaju vodom
(Ozimica, Prijeko). IMG je zapoceo projekat preciscavanj vode u Zepcu.
Medjunarodni komitet Crvenog kriza, odjel za sanitaciju vode, obezbijedio
je je cijevi, vanjske ventile i ......... za vodovodni sistem u selima
Ozimica i Vitlaci kao i u Prijekom (pod hrvatskom upravom). Cross Roads
International je izgradio dio vodovodne mreze u Brezovom Polju i popravio
lokalni vodovodni sistem u Begoovm Hanu (oba sela su pod bosnjackom
upravom). USAID finansira projekat koji implementira Parsons za
poboljsanje sistema vodosnabdijevanja u Begovom Hanu.

5.3. Kanalizacija

Kanalizacioni sitem je tkaodjer u losem stanju treba ga poboljsati. IMG
zavrsava projekat koji je finansirao ECHO, za popravak prilaza deponiji
smeca u Zepcu. U Papratnici, hrvatskom selu koje granici za gradom Zepce,
IMG je preduzeo radove na kanalizacionoj mrezi.

5.4. Elektricna energija

Grad Zepce kontrolira distribuciju elektricne energije, tako da je
snabdijevanje grada redovno. Medjutim, neka sela su izostavljena kao u
slucaju Prijekog. Na bosnjackoj strani, snabdijevanje je neredovnije, a
neka sela su totalno izostavljena. Cross Roads International radi na
rekonstrukciji lokalne elektrodistributivne mreze u Brezovom Polju.
5.6. Gas
Nikakvi posebni problemi nisu spomenuti sto se tice gasa.

5.7. Prijevoz

Glavni put od Zenice do Zepca, duz kojeg se nalazi nekoliko naselja, je u
relativno dobrom stanju. Medjutim, sporedni putevi su pretrpili vece stete
i trebaju biti popravljeni. Do danas, niko nije obnovio puteve.
Voz iz Begovog Hana do Zavidovica je nedavno poceo funkcionisati. Prema
loklanim vlastima, zeljeznica je kontraverzno pitanje koje moze biti
rijeseno samo na Federalnom nivou.
5.8. Posta i telekomunikacije
Podrucje pod hrvatskom upravom, ukljucujuci grad Zepce, je odsjeceno od
Sarajeva, Mostara, Zenice i Tuzle. |Jedina veza je putem hrvatskog PTT-a.
Selo Prijeko je potpuno odsjeceno. Sto se tice podrucja pod kontrolom
Bosnjaka, telefonske linije funkcionisu normalno osim u odredjnim selima
gdje je sistem ostecen.

6. PRIVREDA I ZAPOSLENOST

6.1. Glavni poslodavci/industrija

Kao u mnogim drugim zonama, industrija nije revitalizirana i nem amnogo
prilika za zaposlenje. Postojece kompanije su veoima daleko od dostizanja
predratnog kapaciteta. Obje strane predstavljaju opcinu kao jedno od
najnerazvijenih podrucja u Kantonu.
Postoje samo dvije znacajne kompanije u Zepcu, pod hrvatskom upravom. Obje
rade sa samo 15% preratnog kapaciteta. Krivaja, prijasnja filijala
komapanije za obradu drveta sa sjedistem u Zavidovicima zaposljava 90
ljudi, dok tvornica tekstila. Mahanjaca zaposljava 70 radnika.
Da bi zaradili za zivot, mnogi Hrvati su zapoceli privatne biznise. Prema
bosnjackoj administraciji, vecina biznisa koji su pripadali Bosnjacima su
preuzeli Hrvati bez ikakvog odobrenja. Zemjenik gradonacelnika garantira
da ce ova imovina biti vracena vlasnicima.
Podrucje pod bosnjackom upravom je uglavnom poljoprivredna zona koja je
totalno unistena. Na primjer, 100% stocnog fonda je unisteno tokom rata.
Prema rijecima gradonacelnika, postoje potrebe za donacijama stocnog fonda
i malih produktivnih farmi, kao sto su farme jaja. Kako je prije receno,
nedostatak infrastrukture na koju se moze osloniti sprijecava razvoj.

6.2. Zaposlenje i plata

Nije bilo informacija na raposlaganju u vrijeme pisanja ovog izvjestaja.
6.3. Stvaranje dohotka putem nevladinih organizacija
Nema projekata stavaranja dohotka putem nevladinih organizacija u opcini Zepce.

6.3. Investicije zemalja domacina

U opcini Zepce nema investicija zemalja domacina.
6.4. Banke
Gospodarska Banka, smjestena u gradu, je jedina banka u opcini Zepce.

7. JAVNE USTANOVE

7.1. Zdravstvo

Zdravstvena zastita na obje strane je veoma losa.
Dom zdravlja, na hrvatskoj strani, koje je bio ostecen tokom rata je
popravljen. Grijanje ce popraviti IRC.
Postoji Dom zdravlja u Begovom Hanu (bosnjacka uprava) i dvije ambulante
po jednau Perovicima i Zeljeznom polju.
Za tretman u bolnici, pacijenti moraju ici u Zenicu, u kantonalnu bolnicu.
Hrvatska administracija smatra da, osim materijalnih potreba, imaju
dovoljan broj medicinskih strucnjaka kojima opcina daje dobre plate da bi
ih zadrzala.

7.2. Usluzni programi
ICRC daje pomoc, uglavnom povratnicima u Zepce kao i u druigm opcinama. U
1997./98., unutar njihovog redovnog programa za zimu, obezbijedili su
1,017 peci, 4,107 jakni i 3,982 pari cipela. Ugrozenim povratnicima su
podijelili drvo (2 metra po porodici), 275 pari cipela, 283 jakni, 50 peci
i cebadi.
Za nadolazece proljece, ICRC ce distribuirati hranu za 2,166 korisnika. To
ukljucuje sjeme za krompir (3,900 kg), luk (394 kg), grah (196 kg), 196
alatki za povrce i gnojivo (10,000 kg). Mercy Corps International i Action
Internationale Contre la Faim takodjer distribuira sjemena u koordinaciji
sa ICRC. Pored ovoga, Action Internationale Contre la Faim distribuira i
mjesecne pakete u kojima se nalazi sapun, ulje, secer, tjestenina i riza
za vise od 300 korisnika, od septembra 1997. Takodjer daju nekim
porodicama i higijenske pakete. U Brezovom Polju i Biljacici, provode
program dodatne pomoci za povranitke putem distribucije higijenskih paketa
i svijeca. Action Internationale Contre la Faim snabdijeva i socijalne
centre u Zepcu sa kancelarijskim materijalom i paketama za bebe.
Americki Crveni kriz takodjer ima program hrane u opcini za oko 1,920 staraca. .
Svjetski program hrane daje podrsku selu Ozimica koje je u teskoj
situaciji. Njihov program pokriva 103 povratnicke porodice za koje daju
hranu (brasno, grah, ulje i tjestenina).

7.3. Obrazovanje
Postoje cetiri osnovne skole u gradu Zepcu, Ozimici (hrvatska strana),
Zeljeznom Polju i Begoovm Hanu (bosnjacka strana). Pratece skole postoije
u vecini sela.
Postoje dvije mjesovite skole u Zepcu i Begovom Hanu.
Na obje strane, gruba rekonstrukcija skola je zavrsena. Postoje, medjutim,
dodatne potrebe, koa sto su grijanje, snaitacija i snabdijevanje vodom.
Nastavni planovi su razliciti i svaka strana hoce da zadrzi ovaj sistem.

7.4. Mediji
Postoji jedna lokalna TV stanica i radio stanica ciji je vlasnik lokalni
vodja HDZ-a.

Marko Njavro

> [...]
>Netscape 4.6 kojim sam zadovoljan, a oni traze MExplorer
>4.x i vise, sto mi ne treba, pa je to zatvoren krug.

Ima dosta informacija tu, sa "backgroundom" za svaku opcinu a sve je
napisano veoma korektno bez ikakvih politickih pretenzija. Evo recimo
statistike i informacija (Municipality Information Fact Sheet) o opcini
Stolac. Verzija na engleskom ima opsirnije statistike nego verzija na
"bosanskom".

1. INTRODUCTION
The municipality of Stolac belongs to the Neretva Canton. It is situated
some 160 km south of Sarajevo and covers an area of 540 km2. According to
the Dayton Peace Agreement, around 260 km2 in the eastern part of the
municipality (districts:Berkovici, Brstanik, Dabrica, Hrgud and Zegulja)
belong to the RS. The municipality comprises 5 districts: Burmazi
(Bjelojevici, Burmazi, Krusevo), Crnici (Aladinici, Borojevici, Crnici Kula,
Pjesevac greda, Pjesevac Kula, Poprati, Prenj), Hodovo (Crnici greda,
Hodovo, Kozice, Retimlja, Trijebanj), Poplat and Stolac town (Barane, Do,
Komanje brdo, Osanjici, Stola).

2. POPULATION STRUCTURE

Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %
8101 43,36 3917 20,97 6188 33.13 475 2,54 18681 100

Current 958 10,84 60 0,7 7822 88,46 - - 8840 100
/2000*

DPs 2109
/700*

Internally displaced persons (within the municipality)

1802
/750*
Place of Origin

No. % No. % No. % No. % No. %

Kakanj 1414
Zenica 314
Vares 110
Konjic 50
Sarajevo 49
Other places 172

Returnees No. % No. % No. % No. % No. %

1105 194 1299
Since: July '99

*Estimated number of Bosniaks currently living in Stolac, estimated number
of internally displaced and DP Croats currently living in the
municipality-provided by Association "Fond Stocani" as of July '99.

The federal Institute for Statistic provided the current population figures
as of 31.12.1998. The number of DPs and places of origin provided by the
Canton Ministry of Labour and Social Care as of 31.12.1998. Number of
returnees provided by UNHCR as of 19 July, 1999; these figures are estimated
returnee families for the period March '98-July '99. According to the
applications for return, there are 3833, mostly Bosniaks, planning to
return.
3. POLITICAL STRUCTURE
Mayor Address Phone/Fax
Pero Pazin K.Tomislava bb
88360 Stolac 085 853 102/103
fax 853 229
President of the Municipal Assembly Address Phone/Fax
Kemal Isakovic
Ivan Peric Secretary M.Tita bb, 88000 Mostar, or
K.Tomislava bb , 88360 Stolac 088 570 035 or
085 853 102/103
fax 853 229

The following table indicates the results of the September 1997 municipal
elections.
Political Party Seats
HDZ 17
Coalition 13
Total number of seats 30
4. SECURITY

Institution Contact Person Address Phone Phone/Fax

Local IPTF station Tom Ward IPTF Stolac N/A 085 853 551

Local SFOR base Capt. Antonio Sedes Romer SP CIMIC Centre
88000 Mostar N/A 088 323 352/323 351

Chief of police Ljubomir Raguz Hrvatskih Branitelja bb
88360 Stolac 92 085 853 322/853 040

Fire brigade Bruno Raguz Stjepana Radica bb
88360 Stolac 93 085 853 212

Emergency services Dr. Mladen Boskovic Kneza Viseslava bb
88360 Stolac 94 085 853 444/
853 305

IT IS IMPORTANT TO NOTE that ICMPD/RIC does not directly provide information
pertaining to the opportunity and safety of eventual returns, as this falls
under the purview of international organisations such as UNHCR and OHR.
ICMPD/RIC refers only to the relevant organisation(s), with the appropriate
contact address and contact person.
5. ECONOMY

5.1 Ministry of Industry and Commerce

Institution Contact Person Address Phone/Fax
Canton Ministry of Industry Alija Tipura Minister
Dragan Prusina Deputy Minister Lacina bb, 88000 Mostar
S. Radica 3, 88000 Mostar 088 552 495/552 496
088 312 181/383 343

5.2 Secretariat for Economy

Institution Contact Person Address Phone/Fax
Municipal Service for Economy Suad Sefo Head of Service
Pero Perutina Deputy Head K.Tomislava bb
88360 Stolac 085 853 102/103
fax 853 229

5.3 Institute for Employment

According to the Municipal Employment Institute as of July '99, there were
576 unemployed persons in Stolac, of which 278 were woman.
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Institute for Employment Mirko Rajic Banovinska 4
88360 Stolac 085 853 330

5.4 Industries

The economy situation is far from the pre-war situation when Stolac had 4500
persons employed in all economic sectors. Currently there are around 500
employed persons in total. Agricultural production is on the good way to be
revitalised in the private sector.

Company Service/Products Contact Person Address Phone/Fax
M.P.Cartonprint c.o.d.o.o. Production of cardboard packing, printing
services
Vinko Jerenic Kneza Mihajla Visevica bb
88360 Stolac 085 853 293/253
fax 853 365
Enterijer Production of wooden furniture
Ivan Prkacin Hrvatskih branitelja bb
88360 Stolac 085 853 324
fax 853 324
Hercegovina Invest d.o. Construction,
civil engineering,
production of building material
Srecko Marijanovic Mihovila Visevica bb
88360 Stolac 085 853 528
fax 853 135
Inkos Production of light clothes v.d.
Bozo Goluza Kneza Domagoja bb
88360 Stolac 085 853 412
Keramicarstvo i zidarstvo d.o.o. Ceramics and bricklaying
Damjan Boskovic N/A 08 862 216
Metal d.d Metal furniture production
Marinko Papac Kneza Mihajla Visevica bb
88360 Stolac 085 853 393/425
fax 853 394
Renner Transportation of passengers and goods N/A Stjepana Radica bb
88360 Stolac 085 853 252
fax 853 434
TGA Production of construction armatures
Niko Kuzman Kneza Mihajla Visevica bb
88360 Stolac 085 853 172/193
fax 853 321
Stolacki podrumi
(previous Hepok vinarija) Winery
Scepo Raguz Kneza Mihajla Visevica
88360 Stolac 085 853 143

5.5 Income Generation Projects

There are several income generation providers in the municipality mainly
supporting agriculture and small businesses. The Federal Ministry for
Refugees also distributed livestock to returnees.
Project Implementing Agency Contact Person Address Phone/Fax

Agricultural project through livestock, support of vet stations CRS Chance
Briggs
Ivica Sivric Kardinala Stepinca 17
88000 Mostar 088 325 649/
325 723

BWI projects MHD Britta Schweighoffer Osmana Djikica bb
88000 Mostar 088 552 648

Agricultural support CEFA Luciano Centoze Ante Starcevica bb
88000 Mostar 088 320 875/
320 875

Distribution of tools PremiT<caron>re Urgence Sophie Dechaux Ose Grebe 14,
88000 Mostar 088 552 392
fax 552 392

5.6 Banks
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Canton Ministry of Finance
Municipal Department for Finance Ramiz Jelovac-minister
Dragan Vrankic-deputy
Safet Bosnjic Santica bb, 88000 Mostar
S. Radica 3, 88000 Mostar
Bisceviceva bb,
88000 Mostar 088 580 125/125
088 312 168/168
088 551 025/
551 025
Municipal Department for Finance Zdravko Previsic K.Tomislava bb
88360 Stolac 085 853 103
fax: 853 229
Name of the Bank Contact Person Address Phone/Fax
Gospodarska banka
Mostar Zdenko Milanovic Banovinska
88360 Stolac 085 853 379
Hrvatska banka Mostar PJ Stolac Branka Raguz Hrvatskih branitelja bb
88360 Stolac 085 853 200/306

5.7 Micro Credit Projects

AMK/HKDD provides loans of 2000 to 4000 DEM or 4000 to 5000 DEM, with
repayment periods of 10 months for the first and 12 months for the second.
The interest rate is 1,16% per month.
VRELO offers loans to groups ranging from 2500 DEM to 5000 DEM. The
repayment period varies from 6-9 months to 9-12 months according to the
amount. The interest rate is 15% per year for services, production and
agriculture and 17% for trade.
LOK provides loans ranging from 1500-5 000 DEM to 5000-10.000 DEM. The
interest rate is 14% and the repayment period is 10 months. The first
instalment is due after 30 days.
ICMC provides loans of 1 500 DEM to groups of women; the interest rate is
1,67% and the repayment period is 6-8 months. Administrative costs are 3%. A
second loan, 50% higher, is available after repayment of the first one and
the administrative cost in that case will be 2%.
KfW loans will be available through partner banks (Market bank, Universal
bank, Gospodarska bank) in Mostar in September 1999.
Project Implementing Agency Contact Person Address Phone/Fax
Micro credits AMK/HKDD Josip Jukic Kaciceva bb
Posusje 088 680 848/
680 858
Micro credits Vrelo Devleta Balalic Bulevar Narodne revolucije 23 A
88000 Mostar 088 580 191/
580 191
Micro credits to small business LOK Seherzada Kasalo Brace Trbonje 2
88000 Mostar 088 552 356/
552 356
Micro credits to groups of women ICMC Sean Kline M. Tita 56
88000 Mostar -
Micro credits for the reconstruction and development of small and middle
sized enterprises KFW Slobodan Vujic Obala Kulina Bana 12/3
71000 Sarajevo 071 442 286/
213 038
For more information on micro-credit schemes see ICMPD/RIC's MICRO-CREDITS
TOPICAL FACT SHEET, available on the ICMPD/RIC web site (www.ric.com.ba) or
via the ICMPD/RIC Data and Request Unit (email: req...@ric.com.ba; phone
++387 71 23 12 53)
6. EDUCATION

6.1 Ministry of Education
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Canton Ministry of Education, Culture and Sport Vlado Majstorovic Minister
Nijaz Slipicevic Deputy S. Radica 3, 88000 Mostar
Trg 1. Maja, 88000 Mostar 088 316 792/
316 792
088 552 601/
552 602

6.2 Secretariat for Social Affairs
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Municipal Service for Social Affairs and General administration Enes Mulac
Head of Service
Mirko Maric Deputy Head
Sonja Marcic K.Tomislava bb
88360 Stolac 085 853 109
fax 853 229

6.3 Kindergartens
Name of Kindergarten Number of Children Number of Teachers Contact Person
Address Phone/Fax
Kindergarten
"Stolac" 32 4 Valentina Aleksic Humska
88360 Stolac 085 853 603
6.4 Primary Schools
Name of Primary School Number of Pupils Number of Teachers Contact Person
Address Phone/Fax
P.S. Stolac 503 26 Tomo Markovic Kneza Domagoja
88360 Stolac 085 853 443
Masline* 17 2 Masline
Krusevo* 7 1 Krusevo
P.S. Crnici 360 18 Stojan Stankovic Crnici
88360 Stolac 085 862 235
Prenj 35 2 Prenj
P.S. Uzunovici 28 pupils in regional department of P.S.
"Gnojnice"/Mostar-Southeast
P.S. Uzunovici is the only school that carries the Federal education program
in the municipality, thus mainly Bosniak pupils attend this school. It is
located in a private house. Bosniak representatives and OHR are negotiating
the return of these pupils to the main school in Stolac.

6.5 Secondary Schools
Name of Secondary School Number of Pupils Number of Teachers Contact Person
Address Phone/Fax
S.S. Stolac N/A N/A Ivo Raguz Kneza Domagoja
88360 Stolac 085 853 384
085 853 404
6.6 Universities

There are no universities in this municipality. The closest available ones
are in Mostar Old Town ("Dzemal Bijedic") and Mostar Southwest (Sveuciliste
Mostar).
Name of University-Faculty Number of Students Number of Professors Contact
Person Address Phone/Fax
University "Dzemal Bijedic" Prof. Dr. Mustafa Selimovic-Rector M. Tita bb
88000 Mostar 088 570 727
570 032/
570 032
Faculty of Economy 1308 full time students
1035 part time students 76 full time (professors, lecturers and assistants)
147 part time
(professors, lecturers and assistants) Hamid Drljevic M. Tita bb
8800 Mostar 088 570 731
Faculty of Law Dr. Suzana Bubic M. Tita bb
8800 Mostar 088 570 791
Faculty of Mechanical Engineering Prof. Dr. Fuad Catovic M. Tita bb
8800 Mostar 088 571 258
Teacher Training Academy Mr. Djulsa Bajramovic M. Tita bb
8800 Mostar 088 570 031
Faculty of civil Engineering Prof. Dr. Rasid Hadzic M. Tita bb
8800 Mostar 088 570 730
Informatics Prof.dr. Safet Krkic M. Tita bb
8800 Mostar 088 570 727
or 570 032
Study of Mediterranean flora Prof.dr. Elvedin Hanic M. Tita bb
8800 Mostar
Bosnian Language and Literature Ý Ý Prof. Dr. Elbisa Ustamujic M. Tita bb
8800 Mostar
English Language and Literature Ý Ý M. Tita bb
8800 Mostar
University Mostar
Administration Office Zdenko Kordic
Marinko Jurilj-secretary Trg hrvatskih velikana 1
88000 Mostar 088 310 778
/320 885
Agricultural Faculty 219 47 Dr. Miroslav Arapovic Kralja Zvonimira 14
88000 Mostar 088 320 233
Economics Faculty 1368 47 Dr. Ivan Pavlovic Matice Hrvatske bb
88000 Mostar 088 322 668
Construction Engineering Faculty 189 57 Dr. Mato Goluza Kralja Zvonimira 14
88000 Mostar 088 313 445
Medical faculty 90 53 Dr. Filip Culo Kralja Petra Kresimira IV
88000 Mostar 088 328 400
Teacher Training Faculty 2575 106 Dr. Stojan Vrljic Matice Hrvatske bb
88000 Mostar 088 321 239
Law Faculty 1300 28 Dr. Ljubomir Zovko Matica Hrvatska bb
88000 Mostar 088 314 810
Mechanical Engineering Faculty 203 43 Dr. Ante Miskovic Matice Hrvatske bb
88000 Mostar 088 322 358
Centre for Journalistic Studies 108 18 Dr. Velimir Lazinbad Matice Hrvatske
bb
88000 Mostar 088 323 910
Academy of Fine Arts 67 17 Dr. Stipe Sikirica Stepinceva bb
88220 Siroki Brijeg 088 70 238
6.7 Specialised Schools

There are no specialised schools in Stolac; the closest available are in
Mostar Old Town and in Mostar Southwest.
Name of School Number of Pupils/ Students Number of Teachers Contact Person
Address Phone/Fax
Centre for Children and Youth with Special Needs 95 20 Fadila Kosovic M.
Tita bb
88000 Mostar 088 576 515
Special School 42 8 Tadija Skobic Vukovarska bb
88000 Mostar 088 313 250
For more information on education see ICMPD/RIC's EDUCATION TOPICAL FACT
SHEET, available on the ICMPD/RIC web site (www.ric.com.ba) or via the
ICMPD/RIC Data and Request Unit (email: req...@ric.com.ba; phone ++387 71
23 12 53)
7. HEALTHInstitution Contact Person Address Phone/Fax
Canton Ministry of Health Dr. Zdenko Ostojic Minister
Rusmir Hadzihuseinovic Deputy S.Radica 3, 88000 Mostar
M.Tita bb, 88000 Mostar 088 310 050/
310 050
088 551 479/
551 477
7.1 Hospitals

There are no hospitals in this municipality. The closest available hospitals
are in Mostar.
Hospital Services Number of Employees Contact Person Address Phone/Fax
Klinicka
bolnica- Mostar Centre for dialysis and nephrology; Clinic for surgery and
urology; orthopaedics; anaesthesiology; reanimation and intensive
treatments; children department; physio-therapy and rehabilitation;
gynaecology; department for skin and genital diseases, laboratory;
neurology; nuclear medicine, ophthalmology; oral and maxillo-facial surgery;
pathology, lung diseases; 1043 Prim.Dr. Zoran Rebac K. Stepinca b.b.
88000 Mostar 088 313 154
RMC "Dr. Safet Mujic" Departments for surgery, orthopaedics,
anaesthesiology, reanimation, ORL, oculists, MF surgery, gynaecology,
internist medicine, paediatrics, neuro psychiatry, lungs diseases,
rehabilitation, infective disease, laboratory and RTG cabinet 556 Dr. Safet
Omerovic Juzni logor bb
88000 Mostar 088 576 910
576 912/
576 915
Institute for mother and child Gynaecology
Paediatrics Ý Dr. sc. Nusret Velic
Dr. Hasan Vele Osmana Djikica bb
88000 Mostar 088 551 611
7.2 Health Centres
Health Centre Services Number of Employees Contact Person Address Phone/Fax
Dom zdravlja Primary care 40 Dr. Mladen Boskovic Kneza Viseslava bb
88360 Stolac 085 853 444
fax 085 853 305
7.3 Ambulantas
Ambulanta Services Number of Employees Contact Person Address Phone/Fax
Ambulanta "Crnici" General practice one nurse,one doctor-twice a week Dr.
Mladen Boskovic Crnici
88360 Stolac 085 862 239
Ambulanta "Uzunovici" Improvised medicine facility of the staff from
ambulanta "Gnojnice"/Mostar-Southeast (medical staff originally from Stolac)
in the aim of providing medical care to returnees
7.4 Psychiatric Institutions

There are no psychiatric institutions in this municipality, but in Mostar.
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Neuro psychiatry Dr. Helena Skobic Klinicka bolnica (nervno odjeljenje) 088
314 751
Psychiatry Bijeli Brijeg bb
88000 Mostar 088 321 445
RMC"Dr. Safet Mujic"
Neuro Psychiatric Department Dr. Meliha Imamovic Juzni logor bb
88000 Mostar 088 576 910/
576 911
7.5 Institutions for the Elderly/Disabled

There are no institutions for elderly or disabled people in this
municipality.
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Centre for elderly/disabled persons Ana Pusic Fra Franje Milicevica 45
88000 Mostar 088 310 420
Institution for elderly Izet Curic Opine bb
88000 Mostar 088 576 361
7.6 PharmaciesÝ
Pharmacy Number of Employees Contact Person Address Phone/Fax
Pharmacy "Skracic" 1 Mirela Skracic Hrvatskih branitelja 95
88360 Stolac 085 853 602
For more information on health issues see ICMPD/RIC's HEALTH TOPICAL FACT
SHEET, available on the ICMPD/RIC web site (www.ric.com.ba) or via the
ICMPD/RIC Data and Request Unit (email: req...@ric.com.ba; phone ++387 71
23 12 53)
8. SOCIAL SERVICES

8.1 Centre for Social Work/Welfare
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Centre for Social work Milenko Pavlovic Banovinska bb
88360 Stolac 085 853 104
fax 853 104
8.2 Local Red Cross
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Local Red Cross Slavko Babic Hrvatskih branitelja bb
88360 Stolac 085 853 105 fax 853 105
8.3 Municipality Return Office/Office for Municipal Information

The MRO received 1878 family applications as of July '99, out of which 1865
were Bosniak families, 1 Croat family, 7 Serb families and 5 registered as
others.
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Municipality Return Office Andjelka Knezevic Hrvatskih branitelja bb
(Fire Brigade Building)
88360 Stolac 088 853 212 or
853 103
fax 853 229
8.4 Information and Legal Aid Centres

There are no information or legal aid centres in this municipality. Such
centres, which are registered in Mostar, have mobile teams that are covering
Stolac.
Implementing Partner Contact Person Address Phone/Fax
ARC information and Legal Aid Centre Senada Dautbegovic Brace Fejica 34
88000 Mostar 088 550 854/
550 854
SAH IT Zinka Ceric
Amela Mikulic Mladena Balorde 2
88000 Mostar 088 551 773/
551 773
Care information Centre Romanca Gvozdenovic Alekse Santica 20
88000 Mostar 088 580 403/
580 403
Zena BiH Azra Hasanbegovic Trg Ivana Krndelja 3,
88000 Mostar 088 550 339/
550 334
Forma F Silvana Mrvelj Ljudevita Gaja bb
88240 posusje 088 680 863
CCI (centar civilnih inicijativa) Majda Behrem Stojanov Kalajdziceva 4
88000 Mostar 088 580 553/
580 556
8.5 Associations of DP's and Refugees
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Ministry of Labour, Social Care, DPs and Refugees Musair Penava-minister
Dragan Vukic-deputy Lacina 9, 88000 Mostar
S. Radica 3, 88000 Mostar 088 552 495/
552 496
088 310 146/
310 147
Name of Association Contact Person Address Phone/Fax
Association of DPs from BiH in Stolac Sonja Marcic K. Domagoja
88360 Stolac 085 853 109
fax:853 104
Association of DPs from Stolac in Mostar Meho Mulac
Kemal Isakovic M. Tita bb
88000 Mostar 088 570 035
9. COMMUNICATIONS

9.1 PTT Services

The municipality has a fully functional telephone network accept the
settlements of return. Mobile phone is available in all parts of the
municipality through CRONET.
Institution Contact Person Address Phone/Fax
HPT H-B Stolac Nikola Stankovic Hrvatskih branitelja bb
88360 Stolac 085 853 300 or
853 079
9.2 Transportation

Bregava Trans has regular bus lines from Mostar to Stolac.
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Private company for transportation of passengers and goods -"Renner"-Stolac
N/A Hrvatskih Branitelja bb
88360 Stolac 085 853 252
fax: 853 363
Bregava Trans Alija Maric Bisce Polje bb,
88000 Mostar 088 551 146
10. HOUSING AND INFRASTRUCTURE

10.1 Ministry for Housing and Urban Planning
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Canton Ministry of Construction, Urban Planning and Environmental Protection
Tahir Djulic Minister
Kresimir Saravanja Deputy Biscevica 2A, 88000 Mostar
S. Radica 3, 88000 Mostar 088 551 510
551 620/
551 051
088 312 189/
312 189
10.2 Housing

According to the Canton Ministry of Construction, Urban Planning and
Environmental Protection, 48% of private houses are destroyed. Out of 4324
units in 1991, 2085 are damaged; 381 houses were reconstructed as of June
1999.
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Municipal Service for Housing Tomislav Raguz K.Tomislava bb
88360 Stolac 085 853 102/103
fax 853 229
Municipal Department for Land-registry and Private Property N/A K.Tomislava
bb
88360 Stolac 085 853 102/103
fax 853 229
Public Company
"Fond u stambeno komunalnom gospodarstvu" Ivica Peric Humska bb
88360 Stolac 088 853 682
0-40% Damaged 40-60% Damaged Over 60% Damaged
585 83 1026
According to the Municipal Service for Housing, the number of reconstructed
houses is around 500 but the number (400 units) of destroyed and non
occupied Bosniak houses in the city centre, more than 60% damaged, is high.
295 Bosniak and 180 Serbs flats are occupied by Stolac DP Croats.
Description of the Project Location
Town/Village Estimated budget in DEM Donor Project status Implementing
agency
Rehabilitation of dwellings in houses (46 units) Burmazi, Poplat, Stolac
620.000 BPRM
(USA) ongoing CRS
Rehabilitation of dwellings in houses (25) Stolac (17) and Capljina 450.000
Turkey ongoing PIU
Rehabilitation of dwellings in houses (149) Barane, Borojevici, electricity
in Gornja Duboka, Osanjici 1.739.090 ECHO ongoing Diakonie
Rehabilitation of dwellings in houses (55) Aladinici, Crnici Greda 1.246.890
ECHO ongoing IRC
Rehabilitation of 45 houses, primary school Hodovo and LVN Hodovo, Rotimlja,
Trijebanj 1.600.000 Netherlands ongoing UMCOR
10.3 Water

The water supply system covers only the central town. It is old and in need
of reconstruction despite some reconstruction made by DRC on the main water
source. The higher city zones have problems with supply due to the
insufficient number of pumps. Other areas are getting water from private
wells or tanks.
Institution Contact Person Address Phone/Fax
J. Komunalno preduzece-Stolac Nikica Markic Kneza Mihajla Visevica
88360 Stolac 085 853 540
Description of the Project Location
Town/Village Estimated budget in DEM Donor Project status Implementing
agency
Reconstruction of water system in Berkovici, Ljubinje and Stolac Stolac
514.000 ECHO ongoing DRC
10.4 Electricity

The electricity distribution network suffered big damages during the war.
Some settlements as Osanjici, Barane, Borojevici, Poplat, part of Trijebanja
and Rotimlja and parts of the city still are not connected to the network.
Large rehabilitatipn is needed. Currently, reconstruction of the network in
Osanjici and Borojevici is ongoing while larger support from ECHO and USAID
is expected.
Institution Contact Person Address Phone/Fax
Elektroprivreda HZ HB RJ Elektro Stolac Ivica Maslac K.Tomislav bb
88360 Stolac 085 853 403
fax 853 428
Description of the Project Location
Town/Village Estimated budget in DEM Donor Project status Implementing
agency
Repair of 110 kV "Stolac" TS Stolac 520000.00 EC DG1A ongoing
Elektroprivreda
Reconstruction of10kV TL, four TS and LV network Stolac 295000.00 ECHO
ongoing Elektroprivreda
10.5Ý Sewerage and Sanitation

The situation is still bad and demands serious action, especially related to
the sanitation. There were no reconstruction activities in this sector.
Institution Contact Person Address Phone/Fax
J. Komunalno preduzece-Stolac Nikica Markic Kneza Mihajla Visevica
88360 Stolac 085 853 540
10.6 Roads

The main roads Stolac-Capljina and Stolac-Mostar are satisfactory. Most
villages can be reached via asphalt roads, but some parts towards Rotimlja,
Hodovo, Prenj, Crnici or Duboka need reconstruction. Maintenance is done by
public company "Ceste-Mostar".
Institution Contact Person Address Phone/Fax
J.P. "Ceste"Mostar Tomislav Susac Splitska 9a
88000 Mostar 088 315 522 or
318 745
11. MEDIA

11.1 TV

There is no local TV station in the municipality. HRT and other satellite
programs can be received. Some higher areas can receive the signals of TV
BiH.

11.2 Radio

There is no local radio station in the municipality. Many radio signals can
be received, as the various Croatian Radio stations as well as Radio of BiH.

11.3 Printed Media

All Bosnian-Croat newspapers are available in the municipality; some daily
BH newspapers are also distributed in the region.
12. PLACES OF WORSHIP

12.1 Mosques

The Careva, Alipase Rizvanbegovica, Mehmedbasica Mosques are destroyed, the
mosques in Uzunovici, Borojevici, Pjesivac, Aladinici, Prenj and Rotimlja
are destroyed; as well as the mesdzid in Osanici.
Name of the Mosque Contact Person Address Phone/Fax
Muftijstvo okruga Mostar
Islamic Community Stolac Muftija Seid ef Smajkic
Sulejman ef Humackic Mala Tepa bb
88000 Mostar 088 551 089
no phone
12.2 Catholic Churches
Name of the Church Contact Person Address Phone/Fax
Parish office Don Mate Puljic Zrinko-frankopanska
88360 Stolac 085 853 005/568
Parish office - Aladinici Don Vinko Puljic Aladinici
88360 Stolac 085 862 319
Parish office - Prenj Don Andjelko Planinic Prenj
88360 Stolac 085 862 309
12.3 Orthodox Churches

Orthodox churches in Stolac, Trijebanj and Osanjici were burned down. No
reconstruction activities were done. No contact person for Stolac was
reachable.

12.4 Others

The synagogue in Stolac/Krajsina, which was a historical monument before the
war, is currently dilapidated.

Miro

On Tue, 28 Sep 1999 18:25:18 +1100, ma...@rivernet.com.au (Marko
Njavro) wrote:

<snip>

Hvala na informaciji. Molio bih te, ako ti nije tesko
( naime- copy, past ), da preneses podatke ( na engleskom,
jer ovaj bosanski djeluje kao srbizirani hrvatsko-srpski )
za slijedece opcine:
1. Capljina
2. Mostarske opcine
3. Konjic
4. Grahovo
5. Glamoc
6. Drvar
7. Vitez
8. Travnik
9. Novi Travnik
10. Busovaca
11. Kiseljak
12. Gornji Vakuf/Uskoplje
13. Bugojno
14. Prozor/Rama
15. Fojnica
16. Bosanski Petrovac
Ako napravis i pola posla- castim te ( virtualnim ) picem.

Goran

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
)))))))))))))))))))))))))

Tony <ton...@my-deja.com> wrote in message

> sadasnju
> podatke
> >

> Kakve to veze ima s Hrvatskom budaletino hercegovacka?

Miro

On Wed, 29 Sep 1999 01:48:47 +1100, ma...@rivernet.com.au (Marko
Njavro) wrote:

<snip>
"Sejvao" sam. Ono sto upada u oci je:
1. "Ocisceni" Stolac i Capljina.
2. Velik broj "ociscenih" Mostaraca ( Srba najvise, ali
i drugih ). Jer, ako se usporede brojke danas, podaci o
DP i predratna statistika, upada u oci da uz toliki broj
izbjeglica grad ( sto se tice H i M ) nije "nabujao".
Broj se gradjana samo nesto povecao, dok se po nekoj logici
trebao povecati za bar 50-60%.
3. Istocni Mostar je, ocito, zona sumraka. Uz mogucu opciju
da tamo i nema stambenog prostora za bacanje, vjerojatnija
je pomisao da u "zelenom" ambijentu nitko od "drugih" ne zeli zivjeti.
4. Slabo je brojcano obradjen Zapadni Mostar. Not available itd.
5. Ne postoji sukladnost medju brojkama. Npr., pise da muslimanskih
DP ima oko 30,000. No, ako se zbroje podaci po opcinama, ne dodje se
ni do 15,000.
6. Najzanimljivije je da prakticki ( bar u ovim podacima ) nema
znacajnijeg broja izbjeglica iz Istocne Hercegovine ( Gacko,
Nevesinje, Trebinje,..), kao ni iz Srednje Bosne ( Vares, Kakanj,
Travnik, Bugojno,..); bar u mjeri da predstavljaju znacajni postotak.
Tjeraj dalje.

Miro

On Wed, 29 Sep 1999 02:46:16 +1100, ma...@rivernet.com.au (Marko
Njavro) wrote:

> [...]
>1102 km2 and it consists of 24 villages and 165 smaller settlements. The
>main town is the city of Konjic.
>Konjic was proclaimed an Open City on 1st July 1997.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 23 826 54,3 6 625 15,1 11 496 26,2 1 931 4,4 43 878 100
>
>Current 30 489 92,5 728 2,2 1 739 5,3 32 965 100
>
>The current population includes 8 042 DPs from other municipalities.
>
>Political Party Seats
>Coalition for Entire and Democratic BiH 13

Ovo je kao Stolac, samo "ociscenije".
Samo, o ovom nitko od medjunarodnjaka
ni mukajet, dok o Stocu stalno grakcu.

> [...]
>(Canton 10) and is situated 260 km west of Sarajevo and 79 km north-west of
>Livno. The area of the municipality covers 780 square km. Bosansko Grahovo
>Municipality borders Croatia to the west, Drvar to the north, Livno to the
>south and Glamoc to the south-east.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 12 0,7 7 888 93,2 226 3,2 185 2,9 8 311 100
>
>Current1 800 80 200 20 1000 100
>Current2 500 71,43 200 28,57 700 100

>1 - The current population figures were provided by local authority as of

Rekao sam ja da je to zajebancija s numerikom.
Bilo kako bilo- izgleda da taj kraj ima demografsku
buducnost Sahare.

> [...]

>Livno. The area of the municipality covers 1096 square km. Glamoc
>Municipality borders on the IBEL to the north-east, Kupres to the east,
>Drvar to the north, Livno to the south-west and Bosansko Grahovo to the
>west.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 2,243 18,1 9,849 79,3 184 1,5 145 1,1 12,421 100
>
>Current1 574 12.7 80 1.8 3,846 85.5 4,500 100
>Current2 600 22.7 40 1.6 2,000 75.7 2,640 100
>
>The current population figures were provided by:

Izgleda da Glamoc ( drevni Dlamoc ) opet postaje hrvatski.

> [...]

>have indicated their willingness to return to Drvar.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 33 0,19 16 613 97,27 34 0,20 399 2,34 17 079 100
>
>Current1 2 400 32,5 5 000 67,5 7 400 100
>Current2 4 000 53,3 3 500 46,7 7 500 100
>Current3 2 621 22,6 9 000 77,4 11 621 100
>
>1 - The current population figures were provided by UNHCR as of January
>1999.
>2 - According to the mayor of the municipality Mile Marceta.
>3 - According to the deputy mayor Ilija Sljivic.

Znao sam da Srba nema vise od 1/3- ni toliko.
Jedino je zabavna numerologija ovog komedijaskog
"gradonacelnika" Marcete ( to je onaj s turbanom od zavoja
na glavi ).

> [...]

>HDZ 11

>Total number of seats 30
>

>-----
>
>13. Vitez
>
>1. INTRODUCTION
>The municipality of Vitez is situated 70-km north-west of Sarajevo and
>belongs to Central Bosnia Canton. It covers an area of 156 km2.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 11,514 41.3 1,501 5.4 12,675 45.5 2,169 7.8 27,859 100
>
>Current 7,385   516   11,042   466   19,409 100
>
>DPs 152 2.8     5,281 97.2     5,433 100

Tu su izbjeglice iz Travnika i sl.

> [...]

>territory of 562 km2. The municipal administration has established joint
>bodies, according to the results of the elections held in September 1997. On
>October 14, 1998, it was recognized as an "Open City" within the UNHCR Open
>Cities Initiative.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 31 813 45,0 7 777 11,0 26 118 36,9 5 039 7,1 70 747 100
>
>Current 41 219 78,6 563 1,1 9,828 18,7 845 1,6 52 455 100
>
>DPs 11 521 85,1 14 0,1 1, 976 14,6 22 0,2 13 533 100

Iako izgleda lose, Hrvata ima vise nego sto sam ocekivao.
Nisam imao predodzbu da su Srbi toliko popusili. Od predratnog
broja ima ih manje od 10%.

>Place of Origin
>
> No. % No. % No. % No. % No. %
>

>Travnik 3 555   5   1 699   8   5267

Ovih 5267 su razni fundiji, od Arapa do Turaka i Pakija.

>(internally displaced)
> [...]

Bogati. Bosna u malom.

>Returnees No. % No. % No. % No. % No. %

>March 99 3 894 60,4 25 0,4 2 529 39,2 0 0 6 448 100

A Hrvati, koji su najprotjeraniji ( bez Srba ), cine 39,2% povratnika.
Nista bez prisilne uprave u 3+3 opcine.

>The following table indicates the results of the September 1997 municipal
>elections.
>Political Party Seats

>Koalicija za cjelovitu i demokratsku BiH 18
>Hrvatska Demokratska Zajednica (HDZ) 10
>Tomislav Raic-Nezavisni vijecnik 1
>Socijal Demokratska Partija (SDP) 2
>Total number of seats 31

Zanimljivo. I za nas sve u svemu, give or take, povoljno.

Miro

On Wed, 29 Sep 1999 04:11:47 +1100, ma...@rivernet.com.au (Marko
Njavro) wrote:

> [...]
>Novi Travnik is one of the twelve municipalities of the Central Bosnia
>Canton. It is located 100 km northwest from Sarajevo, and covers a territory
>of 214 km2. This municipality is divided in two parts, one under Bosniak
>administration, and the other under the administration of Bosnian Croats.
>The municipality has succeeded in establishing a joint administration.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 11,649 38 4,097 13.3 12,127 39.5 2,819 9.2 30,702 100
>
>Current 12,531 41.3 879 2.9 16,907 55.7 29 0.1 30,346 100

O.K.

> [...]

>part) and the other in the village of Kacuni (Bosniak part). Since 15 May,
>1999, the joint administration has been established and consists of five
>departments: Economy, Reconstruction and Development; Finance and Common
>Jobs; General Management, Urbanism and Housing Issues; Social Affairs,
>Displaced Persons and Refugees; Geodesy and Property Issues.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 8784 45 633 3.4 9057 48 673 3.6 18847 100
>
>Current 7213 41.32 200 1.15 10038 57.5 5 0.03 17 456 100

O.K.

> [...]

>administration, but joint structures are in function only for certain
>municipal services. The Bosniak administration is located in Bilalovac.
>Local Croat authorities have applied for "Open City" status, but as the
>procedures are slow and the political situation not adequate, Kiseljak still
>does not have this status.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 9 843 40.9 747 3.1 12 441 51.6 1 050 4.4 24 081 100
>
>Current 5 446 23 703 2,9 17 580 74,06 11 0,04 23 740 100

Takve sam informacije i imao.
Sto se Srba tice- zanimljivo. Prakticki isti broj.

> [...]

>1. INTRODUCTION
>Gornji Vakuf Municipality is located in Central-Bosnian canton and covers an
>area of 402 km2. Though some institutions act jointly, most of the
>administrative structures are still dual. The Bosniak administration covers
>2/3 of the territory (Gornji Vakuf), while the Bosnian Croat administration
>covers 1/3 of the teritory (Uskoplje).

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 14,063 55.8 150 0.6 10,706 42.6 262 1 25,181 100
>
>Current 13,606 65.9 7 - 7,005 34 23 0.1 20,641 100

Ovdje, iako nismo popusili, nismo ni bajno prosli.
Bas me zanima sto bi Mehmed Pasa Skopljak rekao
o dilemi Vakuf- Uskoplje.

> [...]

>Croats that left the municipality during the war had their temporary
>administration in exile in Livno town, but recently the Bosnian Croat
>authorities returned to Bugojno in an attempt to better co-ordinate, with
>the Bosniak authorities, the implementation of the return programme for
>minorities to the municipality.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 19 724 42.1 8 854 18.9 15 963 34.1 2 302 4.9 46 843 100
>
>Current 29 150 86.7 474 1.4 3 958 11.8 20 0.1 33 602 100

Ovdje smo totalno popusili. Gore su prosli valjda jedino
Srbi u Glamocu i Muslimani u Visegradu.

> [...]

>-----
>
>21. Fojnica
>
>1. INTRODUCTION
>Fojnica municipality belongs to the Central Bosnia Canton. It covers an area
>of 306 square kilometres. It is located some 50 kilometres north-west from
>Sarajevo and comprises 9 settlements: Bakovici, Dusina, Fojnica, Gojevica,
>Ostruznica, Plocari Polje, Pridola, Prokos and Scitovo.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 8 024 49,2 157 1 6 623 40,6 1 492 9,2 16 296 100
>
>Current 7 824 98 10 0,1 151 1,9 7 985 100

Znao sam da je Hvojnica totalna pusiona.
Zasto o tom sute, majku im. Napad amnezije.

> [...]

>-----
>
>22. Jajce
>
>1. INTRODUCTION
>Jajce Municipality belongs to the Central Bosnia Canton (Canton 6). The
>administration belongs to the BiH Croats, according to the municipal
>elections (September 1997), and it is a Potential Open City (according to
>the UNHCR Open Cities Status Report as of 15 April '99).

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 17380 38,6 8663 19,3 15811 35,1 3153 7,0 45007 100
>
>Current 3978 22,7 795 4,5 12727 72,8 - - 17500 100

Ovo je po ocekivanju.

> [...]

>1. UVOD
>Bosanski Petrovac je podijeljena opcina, a oko 16% ili 120 km/2 dijela od
>prije ratne teritorije danas se nalazi u Republici Srpskoj. Najveci dio
>opcine nalazi se u Federaciji obuhvatajuci grad Bosanski Petrovac i skoro
>sva sela. Trenutno opcina Bosanski Petrovac pokriva teritoriju od oko
>730km/2. Opcina je udaljena 54km istocno od Bihaca.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total

>Prije rata No. % No. % No. % No. % No. %
> 3 281 21,1 11,740 75,5 412 2,6 124 0,8 15 557 100
>Trenutno 7324 96,23 271 3,56 15 0,20 1 0,01 7 611 100

Hm. Zasto nema presije da se Srbi vrate u Petrovac kao u Drvar ?
Ni od njih samih.

> [...]
>Livno 1 100 1 100
>Gracanica 1 100 1 100
>Kljuc 10 100 10 100
>Jajce 23 100 23 100
>Klisa 5 100 5 100
>Sanski Most 6 100 6 100
>Cazin 3 100 3 100
>Glamoc 2 100 2 100
>Cajnice 2 100 2 100
>Hadzici 1 100 1 100
>Maglaj 1 100 1 100
>Returnees No.
> No. % No. % No. % No. % No. %
> 247
>
>Sljedeca tabela pokazuje rezultate opcinskih izbora odrzanih u septembru

Opet: uz iznimku Fojnice i Bugojna- zadovoljavajuce.

Marko Njavro

----------
In article <37f0a640...@tor-nn1.netcom.ca>, miro....@sk.tel.hr (Miro
) wrote:

> [...]
>15. Fojnica
>16. Bosanski Petrovac
>Ako napravis i pola posla- castim te ( virtualnim ) picem.

Vazi, stavit cu samo demografske podatke, background i izborne rezultate.
Imena lokalnih poduzetnika i vatrogasaca nisu bas vazna. Statistike
postoje za sve opcine, ali oni narrative reports postoje samo za 15ak
opcina u BiH.

Marko Njavro

1. Capljina

1. INTRODUCTION
The municipality of Capljina belongs to the Neretva Canton in the southern
part of the Federation. The central town of Capljina is situated some 25 km
south-west of Mostar. The municipality covers 256 km2 and consist of 33
settlements: Bajovci, Bivolje Brdo, Crnici, the town of Capljina, Celjevo,
Doljani, Domanovici, Dracevo, Dretelj, Dubravica, Gabela, Gnjilista, Gorica,
Grabovina, Hotanj, Jasenica, Klepci, Lokve, Oplicici, Pocitelj, Prcavci,
Prebilovci,Stjenose, Stanojevici, Struge, Svitava,Sevas Njive, Surmanci,
Tasovcici, Trebizat, Visici and Zvirovci.

2. POPULATION STRUCTURE

Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

7.672 27,5 3.753 13,6 1 4.909 53,5 1.488 5,4 27.882 100,0

Current 1609 . 102 . 17389 . - . 19000 .

DPs . . . . 7560 . . . 7560 .

Place of Origin

No. % No. % No. % No. % No. %

Kakanj . . . . 2916 . . . . .
Konjic . . . . 2764 . . . . .
Travnik . . . . 2182 . . . . .
Sarajevo . . . . 720 . . . . .
Zenica . . . . 370 . . . . .
Vares . . . . 118 . . . . .
Bugojno . . . . 72 . . . . .
Jablanica . . . . 44 . . . . .
Mostar east . . . . 37 . . . . .
Other places . . . . - . . . . .

Returnees No.
No. % No. % No. % No. %

500 . 46 . . . . . 546 .

Sources: The Federal Institute for Statistics for the current population
figures as of 31.12.1998. The Federal Ministry of Labour, Social Care,
Refugees and DPs for the estimated number of DPs as of 31.12.1998. The
Canton Ministry of Labour and Social Care DPs for the number and places of
origin from as of Dec. 1998. UNHCR for the estimated number of returning
families (minority returns) as of 19 July 1999. There are three collective
centres in the municipality, Domanovici (140), Tasovcici (340) and Vagon
Camp-Struge (130), accommodating Croat DPs according to UNHCR as of 22/6/99.
The Association of DP Bosniaks originally from Capljina, located in Mostar,
provided information on returnee families as of July '99: Bivolje Brdo-130,
Sevas Njive 32, Pocitelj-75, Oplicici-244, Lokve-121, Recice-140,
Stanovici-50, Tasovcici-32, Jasenica-54, 878 families in total including
Serb families.

The following table indicates the results of the September 1997 municipal
elections.

Political Party Seats
HDZ 22
Coalition 8

Total number of seats 30

-----

2. Mostar - Central district

1. INTRODUCTION
The territory of the City encompasses the complete territory of the
municipality of Mostar within the boundaries established 1 January 1991,
with the exception of the territories lying outside of the boundaries of the
BiH Federation territory, as set forth by the Dayton Peace Agreement.
According to the Interim Statute of the City of Mostar (20 February 1996),
the territory of the City is composed of the six City-municipalities and of
the Central zone.
The City municipalities carry the following temporary names:

1. Mostar-North                                  4. Mostar-South
2. Mostar-Old Town                           5. Mostar-South-West
3. Mostar-South-East                          6. Mostar-West

1.1 Central zone

The City administers the Central zone. The Central zone is defined in the
Amendment to the Draft of the Statute as the territory where the ministries
and administrations of the Federation, the Canton and the City, as well as
the other supra-local institutions shall be situated. The organs of the
Central zone are the City Council and the Mayor. All regulations valid for
the City are also valid for the Central zone. Beside the territory in the
middle of the City, the organs of the Central zone shall also administer the
hydroelectric stations of Salakovac, Grabovica and Mostar, Studenac,
Radobolja, South Source, the airport and railway.

2. POPULATION STRUCTURE
Before the war Mostar had a mixed population. Currently, it is divided: the
East (with the Bosniak majority) and the West Side (with the Croat
majority).
Pre-war and current population statistics are as follows:

Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total

Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

43 813 34,6 23 806 18,8 43 054 34,0 15 572 12,3 126 628 100

Current

West Mostar 6 303 11,26 1 782 3,18 47 103 84,16 778 1,39 55 966 100

East Mostar 49 023 98,2 439 0.88 251 0,50 208 0,42 49 921 100

The population of Mostar West includes 17 362 DPs (mostly DP Croats from
Central Bosnia, Konjic, Jablanica, Sarajevo and Bugojno).
The population of Mostar East includes 30 342 DPs (mostly DP Bosniaks from
eastern Herzegovina, Stolac, Capljina region and West Mostar).

Currently, the City Council has 24 members.
Political Party Seats
Coalition for an Entire and Democratic BiH 14
HDZ 10
Total number of seats 24

-----

3. Mostar - South

1. INTRODUCTION
The municipality of Mostar-South belongs to Hercegovina-Neretva Canton. It
is situated 120 km South of Sarajevo. According to the interim statute of
the City of Mostar (20 February 1996), the territory of the city is composed
of the Central Zone and six municipalities. These are the municipalities
Mostar-South, Mostar-Southwest, Mostar-West, Mostar-Old Town, Mostar-North,
Mostar-Southeast. The Central Zone is administered by the City
administration.

Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

1,860 23 1,996 24.5 3,963 48.8 301 3.7 8,120 100

Current N/A

DPs 5 0.2 2,147 98.8 20 1.0 2,172 100
Place of Origin

Following figures are for three western municipalities: West, Southwest and
South.

No. % No. % No. % No. % No. %

Mostar (East)         9,832 57.60
Konjic         2,846 16.67
Jablanica         844 4.94
Sarajevo         1,370 8.03
Bugojno         251 1.47
Zenica         688 4.03
Travnik         133 0.78
Novi Travnik         37 0.21
Tuzla         76 0.45
Vares         217 1.27
Kakanj         59 0.35
Other municipalities         716 4.19

Returnees since

No. % No. % No. % No. % No. %

209 (fam.)   247 (fam.)   - - N/A - 456(fam.)

The Institute for Statistics provided the current population figures as of
February 1999and they represent the population from all three municipalities
with Bosnian Croat majority (Mostar-Southwest, Mostar-South, Mostar-West).
The Federal Ministry for Social Policy, DPs and Refugees provided figures on
DPs.
The Canton Ministry for DPs and Refugees provided the information on places
of origin; their figures differ from the total number of DPs provided by the
Federal Ministry for Social Policy, DPs and Refugees.
UNHCR provided figures on returnees, and indicate the number of families;
unregistered returns are not accounted for.

The following table indicates the results of the September 1997 municipal
elections.
Political Party Seats

HDZ 17
KCDBiH 8
Total number of seats 25

-----

4. Mostar South-East

1. INTRODUCTION
The city of Mostar belongs to the Herzegovina-Neretva Canton. It is situated
200 km south of Sarajevo and covers 1,100 km2.
According to the interim statute of the City of Mostar (20 February 1996),
the territory of the city is composed of the central zone and six
municipalities. These are the municipalities Mostar-North, Mostar-Old Town,
Mostar-West, Mostar-South, Mostar-Southwest, and Mostar-Southeast. The
central zone is administered by the city administration.
The municipality Mostar-Southeast covers the following settlements: Blagaj,
Kamena, Kosor, Malo Polje, Vranjevici, Dracevice, Gnijnice, Banjdol, Dobrc,
Gornje Gnojnice, Kokorina, Kruzanj, Podvelez, Rabina and Zulja.

2. POPULATION STRUCTURE
According to the 1991 census, the municipality Mostar-Southeast had 10,911
inhabitants. During the war 7,229 persons left the municipality. Some 6,258
DPs from the eastern part of Herzegovina, particularly Stolac and Capljina
regions, as well as from West Mostar settled down in the municipality. The
pre-war and the current population structures are as follows:

Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

8692 79,66 884 8,10 1308 11,99 27 0,25 10911 100

Current 9830 99,6 36 0,36 4 0,04 0 0 9870 100

DPs                 5091
Internally DPs                 350

Place of Origin

No. % No. % No. % No. % No. %

Nevesinje 264
Stolac 2233
Capljina 1122
Mostar 1336
Ljubinje 46
Gacko 31
Other 77

Returnees No. % No. % No. % No. % No. %

915   34

The structure of Mostar-Southeast Municipal Council is as follows:
Political Party Seats
Coalition for united and democratic BiH 19
HDZ 3
Total number of seats 22

-----

5. Mostar South-West

1. INTRODUCTION
The municipality of Mostar-Southwest belongs to Hercegovina-Neretva Canton.
[...]
Mostar-Southwest, Mostar-West, Mostar-South, Mostar-Old Town, Mostar-North,
Mostar-Southeast. The Central Zone is administered by the city
administration.

Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

10,152 23.36 5,514 12.7 21,177 48.74 6,604 15.2 43,447 100

Current and DP: All under 3 Croat municipalities. See Mostar South table.

The following table indicates the results of the September 1997 municipal
elections.
Political Party Seats

HDZ 17
KCDBiH 7
SDP 1
Total number of seats 25

-----

6. Mostar - North

1. INTRODUCTION
Mostar-North Municipality is one of six municipality of the City of Mostar.
It belongs to Herzegovina-Neretva Canton. According to a decision of the
Municipal Assembly, the municipality proclaimed itself an Open City but it
is not recognised as such within UNHCR Open Cities Initiative. It comprises
the communities of Dreznica (settlements: Donja and Gornja Dreznica, Donji
and Gornji Jasenjani, Kremenac, Strizevo), Potoci (settlements: Humilisani,
Kuti Livac, Podgorani, Prigradjani, Ravni, Zeljusa) and Vrapcici (Zijemlja).

Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

6385 45 5041 35,8 2248 16 460 3,2 14107 100

Current 10801   23   26 2   10852

DPs 5873 5873
Place of Origin

No. % No. % No. % No. % No. %

Mostar-West 809
Stolac 1522
Capljina 1862
Gacko 190
Nevesinje 176
Ljubinje 99
Ljubuski 80
Bileca 52
Trebinje 29
Jablanica 27
Prozor 26
Sarajevo 22
Konjic 20
Other 959

Returnees No.
No. % No. % No. % No. %

779 15 794

The following table indicates the results of the September 1997 municipal
elections.
Political Party Seats

Coalition 13
HDZ 4
Total number of seats 17

-----

7. Mostar- Old Town

1. INTRODUCTION
The Municipality of Mostar Old Town is one of six municipalities of the City
of Mostar. It was the centre of the City of Mostar where most famous and of
historical buildings are located, including the Old Town and the Old Bridge.
During the war, it suffered enormous destruction but the implementation of
many reconstruction are changing the face of the municipality. The municipal
assembly proclaimed the municipality as an Open City, but UNHCR as yet to
recognise it as such.

Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

11021 48,8 4897 21,7 3342 14,8 3313 14,7 22573 100

Current 24769   501   251   42   25590

DPs 16092   171   60   13   16336
Place of Origin

No. % No. % No. % No. % No. %

Capljina 2276   9   5   1   2291
Stolac 2693   6   1   2   2702
Nevesinje 1229   5           1234
Gacko 883   4           887
Ljubinje 79   2           81
Ljubuski 97       1       98
West Mostar 7135   145   52   10   7332
Banja Luka 35               35
Bileca 47               47
Citluk 16               16
Trebinje 47               47
Prozor 43               43
Jablanica 15               15
Kalinovik 10               10
Foca 18               18
Other places 1480               480

Returnees No.
No. % No. % No. % No. %

423   61   21       505

The current population figures were provided by the Municipal Service for
General Administration, Department for DPs and Refugees, Social Policy and
Co-operation with Humanitarian Organisations, as of June 1999. The
Municipality accepted a large number of DPs from eastern Hercegovina (RS)
and southern Hercegovina. 480 DPs are accommodated in collective centres
(Sjeverni logor, Konak, Juzni logor). Municipality received 320 refugees
from FRY. The new buffer centre has 132 flats for DPs and is fully occupied.
In September 61 family will return to reconstructed houses in Stolac,
leaving space to relocate other DPs currently accommodated in private
houses. 12 Croat families will return to their houses in August and 20 Serb
families will be accommodated by the municipal authorities while awaiting
the reconstruction of their damaged houses.

The following table indicates the results of the September 1997 municipal
elections.
Political Party Seats

Coalition 18
BPS 2
SDP BiH 1
HDZ 4
Total number of seats 25

-----

8. Mostar West

1. INTRODUCTION
The municipality of Mostar-West belongs to Hercegovina-Neretva Canton. It is
situated 120 km South of Sarajevo. According to the interim statute of the
City of Mostar (20 February 1996), the territory of the city is composed of
the Central Zone and six municipalities. These are the municipalities
Mostar-West, Mostar-South, Mostar-Southwest, Mostar-Old Town, Mostar-North,
Mostar-Southeast. The Central Zone is administered by the City
administration.

Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

5,460 22.1 4,937 20 10,297 41.67 4,011 16.23 24,705 100

Current and DP's: All under 3 Croat municipalities. See Mostar South table.

The following table indicates the results of the September 1997 municipal
elections.
Political Party Seats

HDZ 18
KCDBiH 6
SDP 1
Total number of seats 25

Marko Njavro

Marko Njavro

Marko Njavro

----------
In article <37f12817...@tor-nn1.netcom.ca>, miro....@sk.tel.hr (Miro
) wrote:

>Ovo je kao Stolac, samo "ociscenije".
>Samo, o ovom nitko od medjunarodnjaka
>ni mukajet, dok o Stocu stalno grakcu.

Pa mozda se razlikuju u nacinu po kojem su te 2 opcine "ociscene". Osim
toga, Muslimani iz Stoca su samo nekih 25km od kuce, skoro svi se nalaze po
Blagaju i ist. Mostaru pa misle da ih je lakse vratiti.

>Znao sam da Srba nema vise od 1/3- ni toliko.
>Jedino je zabavna numerologija ovog komedijaskog
>"gradonacelnika" Marcete ( to je onaj s turbanom od zavoja
>na glavi ).

Bilo kako bilo, Stolac i Drvar (a pogotovo Drvar) stalno vise u zraku glede
njihovog statusa kao gradovi sa hrvatskom vecinom. Isto ne zaboravi da se
20% opcine Drvar nalazi u Republici Srpskoj, mozda je vecina Srba smjestena
u njihovom dijelu opcine.

>Iako izgleda lose, Hrvata ima vise nego sto sam ocekivao.
>Nisam imao predodzbu da su Srbi toliko popusili. Od predratnog
>broja ima ih manje od 10%.

Svi ovi podaci su za cijelu opcinu a ne samo grad. Ima i dalje jedan mali
dio travnicke opcine pod hrvatskom kontrolom pa nemoj pomisliti da su svih
tih 9,500 Hrvata u Travniku.

Marko Njavro

----------
In article <37f108ad...@tor-nn1.netcom.ca>, miro....@sk.tel.hr (Miro
) wrote:

>On Wed, 29 Sep 1999 01:48:47 +1100, ma...@rivernet.com.au (Marko
>Njavro) wrote:
>
><snip>

Samo ne zaboravi da su ovo podaci za cijele opcine a ne gradove, a da su
ratom neke opcine i podijeljene.

>"Sejvao" sam. Ono sto upada u oci je:
>1. "Ocisceni" Stolac i Capljina.

Da, nazalost oni su potrpani na autobuse u kolovozu 1993 i prevezeni do
Blagaja gdje su i vecinom tu i dan danas.

> [...]
>izbjeglica grad ( sto se tice H i M ) nije "nabujao".
>Broj se gradjana samo nesto povecao, dok se po nekoj logici

Pa ipak je iz Mostara isparilo 20,000 Srba i vjerojatno 5,000+ tisuca
Muslimana iz zap. Mostara u inozemstvo.

> [...]
>kao ni iz Srednje Bosne ( Vares, Kakanj,
>Travnik, Bugojno,..); bar u mjeri da predstavljaju znacajni postotak.

Hrvati iz Bugojna su vecinom smjesteni u Livnu. Hrvata iz Kaknja samo u
opcinama Stolac i Capljina ima oko 4,000. Nazalost, Travnicani i Varesaci su
"nestali".

Mene je najvise iznenadio broj Hrvata Sarajlija u Hercegovini. Pise da ih u
maloj opcini Neum ima cak 121, a osobno sam znao samo za 20ak slucajeva
dole. Da ne spominjem koliko ih ima u Mostaru.

Marko Njavro

----------
In article <37f12b6e...@tor-nn1.netcom.ca>, miro....@sk.tel.hr (Miro
) wrote:

>Ovdje, iako nismo popusili, nismo ni bajno prosli.

A sta se tu moglo uciniti? 1993 je to cijelo podrucje bilo krcato sa
Muslimanima iz Donjeg Vakufa (iliti Srbobrana).

>Ovdje smo totalno popusili. Gore su prosli valjda jedino
>Srbi u Glamocu i Muslimani u Visegradu.

Nije se tu nista moglo uciniti.

>Znao sam da je Hvojnica totalna pusiona.
>Zasto o tom sute, majku im. Napad amnezije.

Fojnicani su najvjerojatnije po Kiseljaku i Kresevu, samo sto za te gradove
nisu dali podatke o mjestu porijekla izbjeglica koje se nalaze tu.

>Hm. Zasto nema presije da se Srbi vrate u Petrovac kao u Drvar ?
>Ni od njih samih.

Hrvati su laksa meta, i mozda ugodniji za suzivot :)

Miro

On Wed, 29 Sep 1999 20:39:55 +1100, ma...@rivernet.com.au (Marko
Njavro) wrote:

> [...]

>toga, Muslimani iz Stoca su samo nekih 25km od kuce, skoro svi se nalaze po
>Blagaju i ist. Mostaru pa misle da ih je lakse vratiti.

Pa ni Mostar nije od Konjica kao Moskva od Vladivostoka.
A tamo ima Hrvata Konjicana, pogotovo iz Buturovic Polja.
Iako- Konjic je nekako vise-manje selendra u usporedbi sa
Stocem. Doduse, ni ovaj potonji nije neka metropola, no,
blizina mora, ambijent, pa i kulturna bastina ga cine vjerojatno
privlacnijim za stanovanje. Osim toga, to je rasadiste hrvatske
kulture ( od Mehmedalije-Maka Dizdara do sadasnjeg ideologa
SDA Mahmutcehajica - ;^)

> [...]
>20% opcine Drvar nalazi u Republici Srpskoj, mozda je vecina Srba smjestena

Nisam znao da dio opcine pripada RS.
Osim toga: da li postoje informacije za zupanije/kantone ?
I jos: daj podatke za Kupres, Bihac, Kljuc, Sanski Most,
Jablanicu, Srebrenicu, Tuzlu, Banja Luku i Zenicu.

Goran

> Znao sam da Srba nema vise od 1/3- ni toliko.
> Jedino je zabavna numerologija ovog komedijaskog
> "gradonacelnika" Marcete ( to je onaj s turbanom od zavoja
> na glavi ).

Izvinjavam se sto smetam, ali sto gradonacelnik pod navodnike? On je izabran
i tako to?

Goran

> Samo ne zaboravi da su ovo podaci za cijele opcine a ne gradove, a da su
> ratom neke opcine i podijeljene.

Cekaj, znaci to su podaci za predratne a ne za danasnje opstine? Ima li
Srpske Ilidze tamo ili je cijela Ilidza?

Goran

> Vecina je opcina ostale iste kao u 1991, ali su u ratu stvorene i neke
nove.

:))
Joj Marko. Znam ja to bolan ne bio, pitam te ima li novoformiranih opstina
na tom sajtu, ne uopste.

> Na sajtu ima i opcina "Ilidza" i "Srpska Ilidza", i "Novo Sarajevo" i
> "Srpsko Novo Sarajevo".

Znaci nekih ima. A koje su uzeli kao jednu opstinu iako vise nisu? (Drvar si
pomenuo).

Miro

On Thu, 30 Sep 1999 00:32:57 +1100, ma...@rivernet.com.au (Marko
Njavro) wrote:

<snip>

>24. Kupres
>
>1. INTRODUCTION
>The municipality of Kupres, one of the 6 municipalities of Herceg-Bosna
>Canton, covers an area of about 530km2. Some 120km2 of its territory, which
>is scarcely inhabited and lies in the north of the municipality, belongs
>today to the territory of Republika Srpska.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 811 8,4 4.895 50,7 3.827 39,6 130 1,3 9663 100
>
>Current 15 0,57 10 0,38 2.625 99,05 2650 100

Nisam ocekivao ovoliku etnicku "higijenu".

> [...]

>Bihac municipality is located in the Una-sana Canton, in the northwestern
>part of Bosnia and Herzegovina, and it covers about 730km2. On the west, it
>borders with Croatia, on the east with Cazin, Bosanska Krupa and Bosanski
>Petrovac, and on the south with Drvar. UNHCR has declared Bihac an Open City
>on 21st August.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 46,737 63.9 12,689 17.4 5,580 7.6 5,726 11.1 70,732 100
>
>Current 46,827 88.4 1,050 1.98 4,655 8.79 439 0.83 52,971 100

Bogati, ovo je uistinu interesantno. Ja sam mislio da je Bihac
nabujao stanovnistvom, a on opao. Vrlo zanimljivo.

> [...]

>The Inter-Entity Boundary Line divides the municipality; 65% of the pre-war
>territory of the municipality, or 546 km2, is now in Republika Srpska, and
>is called Ribnik. Kljuc municipality is in the Federation, and covers 294
>km2. The municipality is comprised of nine local communities: Gornji Ribnik,
>Humici, Kljuc, Previja, Peci, Sanica, Sitnica, Sokolovo and Velagici.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 17,714 47.6 18,438 49.5 336 0.9 745 2.0 37,233 100
>
>Current 14,573 99.3 50 0.3 48 0.3 1 0.1 14,672 100

Hm. Ni Muslimana nema ni predratni broj. Hm.

>DPs 2,645 99.2 8 0.3 12 0.4 1 0.1 2,666 100
>
>Returns 42

>The following table indicates the results of the September 1997 municipal
>elections.
>Political Party Seats

>Koalicija za cjelovitu i demokratsku BiH 24
>Koalicija zavicaj 1
>Total number of seats 25

Srbi odustali od glasanja za Kjuc. Koji q... onda natezu taj Drvar.
Pa to je, u usporedbi s Kljucem, obicna rupetina.

> [...]
>
>27. Sanski Most
>
>1. INTRODUCTION
>Municipality Sanski Most is located in the east of the Una-Sana Canton, and
>encompasses an area of 760 square kilometres. Sanski Most borders with Kljuc
>to the south, Bosanski Petrovac to the south-west and Srpski Sanski Most to
>the east.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 28,136 46,65 25,363 42.06 4,322 7.17 2,486 4.12 60.307 100
>
>Current 69,952 97.71 313 0.44 1,245 1.74 82 0.11 71,592 100

E, ovo odgovara informacijama koje sam cuo.
Tu je naseljeno muslimansko pucanstvo iz skoro
svih dijelova zapadne i sredisnje Bosne.

> [...]

>an area of 290 square kilometres and consists of 4 local communities:
>Ostrozac, Glogosnica, Doljani, and the city of Jablanica. Two thirds of the
>municipality is mountainous and forestry area. The city of Jablanica is
>situated along the river Neretva, which flows through the municipality from
>north to south.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 9099 71,7 504 4 2291 18,1 797 6,2 12691 100
>
>Current 12712 97,8 105 0,8 161 1,3 14 0,1 12992 100

Iako me ne iznenadjuje broj Hrvata, zanimljiva je cinjenica
da je porastao broj Muslimana. Vjerojatno iz Rame.

> [...]

>HDZ 3
>ZL 1

>Total number of seats 30
>
>-----
>

>29. Srebrenica
>
>1. INTRODUCTION
>The municipality is situated in the eastern part of BiH - bordering the
>Drina river and FRY to the south and east. The whole area is very
>mountainous and well known for its mining potential.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 27 118 72,9 9 381 25,2 38 0,1 674 1,8 37 211 100

Ovo je "cistije" od Posusja ili Citluka.

>The following table indicates the results of the September 1997 municipal
>elections.
>Political Party Seats

>Coalition for Entire and Democratic Bosnia and Herzegovina 24
>Serb Democratic Party (SDS) 12
>Serb Radical Party (SRS) 8
>Irfan Mustafic (Independent candidate) 1
>Total number of seats 45

Glasali su, ali, ocito bez rezultata.

> [...]
>
>30. Tuzla
>
>1. INTRODUCTION
>Tuzla municipality occupies the central area of northeastern Bosnia and
>Herzegovina. It covers approximately 305 km2. On 29th November 1997
>municipal authorities declared Tuzla an " Open city".
>However, UNHCR recognised Tuzla as such on 17th July 1998.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 62 807 47,6 20 581 15,6 20 424 15,5 28 049 21,3 131 861 100
>
>Current 74 311 62,71 10 155 8,57 17 455 14,73 16 578 13,99 118 500 100

Cijela Tuzla jednu kravu muzla. Izgleda da je ostalo dosta "ostalih"
( "Jugoslaveni" ?).

>The following table indicates the results of the September 1997 municipal
>elections.
>Political Party Seats

>Joint List '97 16
>Coalition for Entire and Democratic BiH 8
>Social Democratic Party 3
>Total number of seats 27

Ovi Tuzlaci su neki regionalisti i komunjare.

> [...]
>and Herzegovina, in the Vrbas River valley. Banja Luka is the industrial,
>agricultural and cultural centre of Republika Srpska. Before the war, there
>was a significant number of nationalities, including those who declared
>themselves as "Yugoslav". Although there was no fighting within the
>municipality, during the war most of the non-Serbs left the municipality.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 28550 14.63 106878 54.8 29033 14.9 30678 15.7 195139 100
>
>Current 5401 2.45 207770 94.27 7236 3.28 -- -- 220407 100

Srbi se poduplali. Tamo je i moja susjeda iz djetinjstva ( otisla 96
). Za Hrvate i Muslimane- po ocekivanju. Eto, zanimljiva je usporedba
s Tuzlom, gdje, uz sve izbjeglice iz istocne Bosne, broj Muslimana
nije radikalno porastao, ni broj Hrvata i Srba opao u tako drasticnoj
mjeri. U BL je, naravno, drugacije.

> [...]
>
>1. INTRODUCTION
>Zenica is located 70-km north-west of Sarajevo in the Zenica-Doboj Canton
>and it covers an area of 547 km2. The municipality was not physically
>affected by the war, except for some rural areas.
>On 11 March 1998, Zenica was proclaimed an Open City and a Municipal Return
>Plan was adopted in April 1998.

>Population Bosniaks Bosnian Serbs Bosnian Croats Others Total
>Pre-war No. % No. % No. % No. % No. %

> 80281 55.2 22552 15.5 22626 15.6 19900 13.7 145359 100
>
>Current 86321 73.13 6035 5.11 11147 9.44 14537 12.32 118 040 100

Dakle, grad je opao. Muslimana ima nesto vise ( u postotku znatno
vise ), no, sve u svemu, ne izgleda kao obecana zemlja.

>DP's 31477 99.62 8 0.03 24 0.07 88 0.28 31597 100
>
>Returns 98 93.33 2 1.91 5 4.76 0 0 105 100

>The following table indicates the results of the September 1997 municipal
>elections.
>Political Party Seats

>Coalition for Entire and Democratic BiH - KCD BiH 33
>Social Democratic Party- SDP 9
>Joint List '97 3
>Croatian Democratic Community- HDZ 5
>Total number of seats 50

Dakle, brojcana "iznenadjenja", svaki na svoj nacin,
su Bihac i Banja Luka.

Marko Njavro

----------
In article <37f20d12...@news.tel.hr>, miro....@sk.tel.hr (Miro )
wrote:

>Pa ni Mostar nije od Konjica kao Moskva od Vladivostoka.
>A tamo ima Hrvata Konjicana, pogotovo iz Buturovic Polja.
>Iako- Konjic je nekako vise-manje selendra u usporedbi sa
>Stocem.

Iskreno, da sam Hrvat iz Konjica a trenutno u zap. Mostaru ne bi mi se
previse zurilo da vratim u manji grad, selendru, gdje bih bio "manjinski
narod" i gdje nema posla.

>Doduse, ni ovaj potonji nije neka metropola, no,
>blizina mora, ambijent, pa i kulturna bastina ga cine vjerojatno
>privlacnijim za stanovanje.

Stolac je odlican mali gradic. Ne cudi me uopce ta njihova zelja za
povratkom

>Osim toga, to je rasadiste hrvatske
>kulture ( od Mehmedalije-Maka Dizdara do sadasnjeg ideologa
>SDA Mahmutcehajica - ;^)

heh, manje je poznato da je brat od Mahmutcehajica (koji je kasnije ubijen)
"cvjecario" JNA tenkovima 1991.

>Nisam znao da dio opcine pripada RS.

Jedan dio u onom "jajetu" koje su Srbi dobili u Daytonu.

>Osim toga: da li postoje informacije za zupanije/kantone ?

Nemaju statistike i demografiju za kantone. Imaju samo recimo reports o
stanju skolstva u srednje-bosanskom kantonu.

Marko Njavro

----------

Marko Njavro

----------

In article <7strnm$27q$4...@SOLAIR2.EUnet.yu>, "Goran" <g...@eunet.yu> wrote:

> [...]

>na tom sajtu, ne uopste.

>Znaci nekih ima. A koje su uzeli kao jednu opstinu iako vise nisu? (Drvar si

Imaju opcine "Srpski stari grad", "Srpski Kljuc" i "Srpski Sanski Most" i
cini mi se cak "Srpski Mostar". Tu je cak i nasa opcina "Usora" sa cak
8,000 stanovnika.

Goran

Hvala.
Nego, koji ce ti kurac ti navodnici?