Bayan Clinton ve Iran

1 view

okeyci

Samistan disbakani Bayan Clinton, Iran'in TR'ye karsi husumetinden ve
saldirilarindan bahsetmis. Zamanlamasi isabetli.

Cᅵnkᅵ Suriye konusunda TC'nin cikislari ve Iran'in buna reaksiyonlari,
bu arada PKK'nin devreye sokulmus olmasi ve de Bayan Clinton'in TR'nin
yaninda gᅵrᅵntᅵsᅵ veren konusmasi, resmi bᅵtᅵnlᅵyor.

Demistik, simdi de halklar kendi diktalari ile emp.ler arasinda
birakiliyor, diye. Bu arada, Allah'in rehberi/sopasi vazifesine soyunmus
olan Iran, aslinda Iran'da hakim olan Caferilik ile pek de yakin olmayan
Suriye aleviligini de vesile ederek, gercekte bï¿œlgemizdeki tek
destekcisi Suriye'yi savunmak icin, yï¿œzyillardir icinde yatan sï¿œnni-Tï¿œrk
dï¿œsmanligini aciga cikardi. Nihayet.

Laik/Ergenekoncular, emp.e karsi durdugunu dï¿œsï¿œndï¿œkleri Caferi Iran'i
destekliyorlar(di). Ilimli (sï¿œnni)islamcilar, Caferi de olsa halki
mï¿œslï¿œman olan Iran'a bir yaklasip bir uzaklasiyorlar. Komï¿œnistler,
Mollalar tarafindan bir gecede katledilen binlerce Fedain militanini
unutmuyor, gerici-fasist Iran rejimine (ve emp.e karsi) duruyorlar.
Yani, her kafadan bir ses cikiyor.

Aslinda, duvarlar yikildigindan beri sï¿œmï¿œrge ve yari-sï¿œmï¿œrgelerin daha
fazla talan edilmesi (ve yeniden paylasimi) cabalari, yani globalizm
adiyla sirinlestirilmek istenen kᅵtᅵ ᅵnlᅵ emp., gittikce derinlesen
buhranini asmak icin enerji kaynaklari ve nakil yollarini _tamamen_
kontrolᅵne almak istiyor. Isin ᅵzᅵ bu.

Fakat, abuk wiki-acep'in ML'lerin seytana inandigini sanmasina yolacan
laf, burada da gecerli: Seytan ayrintida gizlidir, sekerim. Bir farkla
ki bu seytan, dinlerin ᅵfᅵrdᅵgᅵ seytan degil.

Bu seytan, hortlayasica (ne demekse) Humeyni'nin dogru sekilde tespit
ettigi gibi, en bï¿œyï¿œk seytan olan Samistan'in yanisira, diger tï¿œm
emp.lerden mï¿œtesekkil. AB-D ve Rusya-Cin kamplasmasi gibi gï¿œrï¿œnse de
aslinda bunlarin herbiri kendi hesabina seytanlik yapiyor.

"Bizim" akildane Ergenekoncular, Rus-Cin cephesine (ki mevcut degil)
dahil olursak TR icin daha iyi olacagini vaaz ettiler hep. Hempaliktan
vazgecme niyetleri olmadigindan, bu vatanseverler bir kucaktan inip bir
baska kucaga oturmagi marifet sandilar. Onyillardir neden batinin
kucaginda oturduklarini ise bir tᅵrlᅵ izah edemiyorlar, komᅵnizm
tehlikesi vs. diye geveliyorlar.

Ergenekoncularin asagi itildigi kucaga oturan yeni hempalar baris,
kardeslik, 0 sorun, bï¿œlgede hamilik, demokrasi vb. abukluklarin pesindeler.

Ergenekoncular ile yeni emp. hempalarinin arasindaki belirgin fark,
Ergenekoncularin emp. karsisinda biraz pazarlikci olmak istemeleri. Bu
da duvarlar yikildiktan sonra basladi. Ondan ï¿œnce her kemige razi idiler.

Ergenekoncular, bunu ulusal devletlerin savunulmasi olarak lanse
ettiler. NATO'nun kucaginda kendileri otururken hic bï¿œyle bir dertleri
olmamisti ama.

Emp.in yeni hempalari, Ergenekonculardan daha pragmatist ciktilar. Emp.
ile pazarlik yerine, onunla uyum yoluyla kendileri icin "makul pay"i
garantilediler.

Bu karmasik gï¿œrï¿œnen, aslinda cok basit olan manzara karsisinda halklarin
tutumu ne olmali? Elbette, kendi diktalarina karsi
demokrasi-is-ekmek-hï¿œrriyet mï¿œcadelesini yï¿œkseltmeleri... Bilinen sey;
emp.e karsi en iyi mï¿œcadele/darbe, onun isbirlikci rejimlerini emp.
zincirden koparmakla mï¿œmkï¿œndï¿œr. Fakat ne Arap bahari, ne Somali icin
dï¿œkï¿œlen gï¿œzyaslari bunun yolu degildir. Hele ki TR ile Iran'i
kapistirmaga kalkan Clinton gibilerin laflarina sessiz kalmak veya onu
onaylamak hic degildir.

Acephale Lemar

okeyci wrote:

> [...]
> bï¿œlgemizdeki tek destekcisi Suriye'yi savunmak icin, yï¿œzyillardir
> icinde yatan sï¿œnni-Tï¿œrk dï¿œsmanligini aciga cikardi. Nihayet.

Suriye'deki kacik mezhebin adi, Tï¿œrkiye'de alevilik diye tanimlanan
alevilige yï¿œzeysel benziyor, aslinda ise farkli bir inanc, dï¿œrzï¿œlere
daha yakin bir sapmadir, bu bir.
Iran Suriye'yi bundan dolayi desteklemiyor, dï¿œsmaninin dï¿œsmanini
besliyor, isine yaradigi mï¿œddet de bunu yapacaktir, kisaca inanc
akrabaligi, yakinligi degil gerekce, ett iki.
Iran'da nï¿œfusun takriben 30% Azeri, caferi de olsa Tï¿œrkler ile akraba
bir halk, o unsuru devreye sokarak, Iran'in oyunu sekteye ugratilabilir,
bozulabilir, bu da ï¿œc.

Al sana meshur diyalektik tahlilin nasil okunmasi gerektigine dair bir
ï¿œrnek. ;-)

> [...]
> adiyla sirinlestirilmek istenen kᅵtᅵ ᅵnlᅵ emp., gittikce derinlesen
> buhranini asmak icin enerji kaynaklari ve nakil yollarini _tamamen_

Yahu bunu dï¿œnden beri mi yapiyor? Son 100 yil bunu kanitlamiyorsa, ben
de kelek olayim, len.

> Fakat, abuk wiki-acep'in ML'lerin seytana inandigini sanmasina yolacan
> laf, burada da gecerli: Seytan ayrintida gizlidir, sekerim. Bir farkla
> ki bu seytan, dinlerin ᅵfᅵrdᅵgᅵ seytan degil.

Camurcusun, vesselam, camurcu! Yazmadigimi bana yamamak gibi cok kᅵtᅵ,
adi bir huyun var.

Ben seninle dalga gectim, "seytan" tabirini kullandigindan ᅵtᅵrᅵ. Senin
gibi Stalinciler seytani amaclari ugrunda bile olsa, agizlarina
almamalidirlar, mesele bundan ibaret.

> [...]
> emp.lerden mï¿œtesekkil. AB-D ve Rusya-Cin kamplasmasi gibi gï¿œrï¿œnse de
> aslinda bunlarin herbiri kendi hesabina seytanlik yapiyor.

Bu tespit nerede ise tï¿œm tarih icin gecerlidir, sen ise sadece yakin
tarihi bu gercek ile anlatmaya calisiyorsun.

> "Bizim" akildane Ergenekoncular, Rus-Cin cephesine (ki mevcut degil)
> dahil olursak TR icin daha iyi olacagini vaaz ettiler hep. Hempaliktan

Evet, ï¿œyle bir cephe yok, olmadi, olacaga da benzemiyor, bazan ikisi de
veto imtiyazlarini ayni yï¿œnde istismar etmelerine ragmen.

Madem ki bir yere yaslanmak isteyenler var, daha tutarli, mantikli
dï¿œsï¿œnmeleri gerekirdi, mesela sï¿œyle: Rusya hem Kafkas bï¿œlgesinden
cekilecek hem de Tï¿œrkiye'ye uzun menzilli atom bombalarini,
teknolojisini hediye edecek, karsiliginda da soydaslarimizin devletleri
Cin'i cember altina alip, dinzinlemek gï¿œrevini ï¿œstlenecekler ve Uygur
Tï¿œrkleri'nin durumunu dï¿œzeltmek icin Cin'e baski uygulayacaklar.

Bu tï¿œr pazarlik her iki ï¿œlkenin de menfaatine uygun; hem Rusya Tï¿œrkiye
icin tehlike olmaktan cikacak, hem de Rusya Cin cephesini dï¿œsï¿œnmek,
savunmak zorunlulugundan kurtulacak. Ardindan da Cin'e dï¿œnyanin eski ama
hala etkili gï¿œclerine karsi ittifak ï¿œnerilecek, bï¿œylece de onlar
kabuklarina cekilmek zorunda birakilacak.

> [...]
> bir baska kucaga oturmagi marifet sandilar. Onyillardir neden batinin
> kucaginda oturduklarini ise bir tᅵrlᅵ izah edemiyorlar, komᅵnizm

Demek istedigin su galiba: Eskiden komunizm tehlikesi vardi, simdi yok,
nicin hala batinin yaninda yer aliyor? Cevap cok basit: Orada daha
etkili de, hala o safda yerini aliyor; ayrica ortada tutulur bir yeni
cikar ortagi yok.

> [...]
> Ergenekoncularin emp. karsisinda biraz pazarlikci olmak istemeleri. Bu
> da duvarlar yikildiktan sonra basladi. Ondan ï¿œnce her kemige razi

Caresizlikten kemige razi gᅵrᅵnᅵmᅵ arzettiler, yoksa gᅵnᅵldenkim kemige
tenezzï¿œl eder ki!

> Emp.in yeni hempalari, Ergenekonculardan daha pragmatist ciktilar.
> Emp. ile pazarlik yerine, onunla uyum yoluyla kendileri icin "makul
> pay"i garantilediler.

Len, bu da pazarlik degil mi? Tï¿œm iliskiler pazarlik ï¿œzerine insa
edilir, ortak cikarlar ekseninde olusur, gerceklesir, uygulanir. Stalin
emicen de bunu yapmadi mi?

> Bu karmasik gï¿œrï¿œnen, aslinda cok basit olan manzara karsisinda
> halklarin tutumu ne olmali? Elbette, kendi diktalarina karsi
> demokrasi-is-ekmek-hï¿œrriyet mï¿œcadelesini yï¿œkseltmeleri...

Kac kere sï¿œyledim sana, beni gï¿œldï¿œrmeye cabalamayi birak, diye!
"halklarin tutumu" sadece bir hayaldir, hayalet bile degil. Sᅵrᅵ nasil
gï¿œdï¿œlï¿œr ise, halklar da ï¿œyle gï¿œdï¿œlï¿œr. Biraz ekmek, biraz da eglence,
halk koyun gibi pesinden gider, istersen ï¿œnï¿œnde gider, telef olur cogu,
yeter ki hedeflenen amaci elde edebilesin yï¿œnetenler.

> Bilinen sey; emp.e karsi en iyi mï¿œcadele/darbe, onun isbirlikci
> rejimlerini emp. zincirden koparmakla mï¿œmkï¿œndï¿œr.

Bunu nasil yapilacagini anlatirsan, ben de seni ciddi, tutarli dï¿œsï¿œnen
biri olarak ï¿œnemserim. Cok "naiv"sin, sekercik.

> Fakat ne Arap bahari, ne Somali icin dï¿œkï¿œlen gï¿œzyaslari bunun yolu
> degildir. Hele ki TR ile Iran'i kapistirmaga kalkan Clinton gibilerin
> laflarina sessiz kalmak veya onu onaylamak hic degildir.

Laf ebeligini birak, soyut ahkam kesme, somut ï¿œnerilerini dillendir.

okeyci

Am 14.10.2011 09:04, schrieb Acephale Lemar:

> Suriye'deki kacik mezhebin adi, Türkiye'de alevilik diye tanimlanan
> alevilige yüzeysel benziyor, aslinda ise farkli bir inanc, dürzülere

> daha yakin bir sapmadir, bu bir.

Mezheplerin, dinlerin tamami "kacik"tir. Fakat konumuz bu degil ve sen
gene wiki rolüne soyunmussun, sekerim.

> Iran Suriye'yi bundan dolayi desteklemiyor, düsmaninin düsmanini
> besliyor, isine yaradigi müddet de bunu yapacaktir, kisaca inanc

> akrabaligi, yakinligi degil gerekce, ett iki.

Zaten yazdigim bu; "vesile" lafini es gecmissin. Senin elestirel
elestirilerini daha kac kez elestirmem lazim ki adam gibi bir elestiri
anlayisina kavusasin?

> Iran'da nüfusun takriben 30% Azeri, caferi de olsa Türkler ile akraba

> bir halk, o unsuru devreye sokarak, Iran'in oyunu sekteye ugratilabilir,

> bozulabilir, bu da üc.

Bak, bunu kim denemege kalkisirsa fena cuvallar. Elcibey-Nahcivan
olayini bir incele.

> Al sana meshur diyalektik tahlilin nasil okunmasi gerektigine dair bir

> örnek. ;-)

Sende Stockholm sendromu seziyorum :-)

> Yahu bunu dünden beri mi yapiyor? Son 100 yil bunu kanitlamiyorsa, ben
> de kelek olayim, len.

Yeni durum(globalizm) daha da azginca.

> Camurcusun, vesselam, camurcu! Yazmadigimi bana yamamak gibi cok kötü,
> adi bir huyun var.
>
> Ben seninle dalga gectim, "seytan" tabirini kullandigindan ötürü. Senin

> gibi Stalinciler seytani amaclari ugrunda bile olsa, agizlarina
> almamalidirlar, mesele bundan ibaret.

Kivirtma. Benim "seytan" lafini dinden degil literatürden ödünc aldigimi
bal gibi biliyordun.

> Bu tespit nerede ise tüm tarih icin gecerlidir, sen ise sadece yakin

> tarihi bu gercek ile anlatmaya calisiyorsun.

Emp. tüm tarihte yoktur. Kapitalizmin son asamasidir. Klasik
sömürgecilikten farklidir.

> [...]

> teknolojisini hediye edecek, karsiliginda da soydaslarimizin devletleri

> Cin'i cember altina alip, dinzinlemek görevini üstlenecekler ve Uygur
> Türkleri'nin durumunu düzeltmek icin Cin'e baski uygulayacaklar.
>
> Bu tür pazarlik her iki ülkenin de menfaatine uygun; hem Rusya Türkiye
> icin tehlike olmaktan cikacak, hem de Rusya Cin cephesini düsünmek,
> savunmak zorunlulugundan kurtulacak. Ardindan da Cin'e dünyanin eski ama
> hala etkili güclerine karsi ittifak önerilecek, böylece de onlar
> kabuklarina cekilmek zorunda birakilacak.

Bunlarin, cok cesitli sebeplerden dolayi gerceklesme ihtimali cok zayif.

> [...]
> nicin hala batinin yaninda yer aliyor? Cevap cok basit: Orada daha
> etkili de, hala o safda yerini aliyor; ayrica ortada tutulur bir yeni

TR'nin, icinde bulundugu ittifakta "daha etkili" oldugu felan yok. TR
bir yari-sömürge olarak cikar-ortakligi pesinde de kosamaz. Cünkü bu,
esitler arasinda olabilir ancak. TR'nin NATO disina cikmasi ise -diger
seyleri hic hesaba katmayalim-, ekonomik larak altindan kalkabilecegi
bir sey degil. Kimse de koca bir orduyu yeniden donatmaz, trilyonda bir
ihtimal, donatsa da simdiki efendilerden daha fazla kanirtir, sekerim :-)

> Caresizlikten kemige razi görünümü arzettiler, yoksa gönüldenkim kemige
> tenezzül eder ki!

Isbirlikciler.

> Len, bu da pazarlik degil mi? Tüm iliskiler pazarlik üzerine insa

> edilir, ortak cikarlar ekseninde olusur, gerceklesir, uygulanir.

Bu, sadece esitler arasinda olabilir. TR'nin durumu (yari-sömürge);
"araf"tadir. Verilenle yetinecek.

> Stalin
> emicen de bunu yapmadi mi?

Elma ile armutu kiyaslamaga kalkmissin gene.

> Kac kere söyledim sana, beni güldürmeye cabalamayi birak, diye!
> "halklarin tutumu" sadece bir hayaldir, hayalet bile degil. Sürü nasil
> güdülür ise, halklar da öyle güdülür. Biraz ekmek, biraz da eglence,
> halk koyun gibi pesinden gider, istersen önünde gider, telef olur cogu,
> yeter ki hedeflenen amaci elde edebilesin yönetenler.

"Bir vakte kadar", sekerim, "sadece tek bir çığlık.. o kadar, (burjuva
egemenler) hemen sönüp giderler." :-)

> Bunu nasil yapilacagini anlatirsan, ben de seni ciddi, tutarli düsünen
> biri olarak önemserim. Cok "naiv"sin, sekercik.

Rejimi degistirerek.

> Laf ebeligini birak, soyut ahkam kesme, somut önerilerini dillendir.

"Bizim" komprador burjuvaziye birsey önerecegim? "Lanet olsun dostum,
sen cildirmissin!" :-)

Ha, sana birsey önermemi istiyorsan, evvelemirde su "ticaret helaldir"
abuklugunu birak. Cünkü bu kafayla tipki kapitalist-emperyalistler gibi
görünüyorsun. Sonrasina bakariz, sekerim :-)

Acephale Lemar

okeyci wrote:

> Mezheplerin, dinlerin tamami "kacik"tir. Fakat konumuz bu degil ve sen
> gene wiki rolüne soyunmussun, sekerim.

Mezhepler konu, yani önemli degil ise, sen de zikretme.

> Zaten yazdigim bu; "vesile" lafini es gecmissin. Senin elestirel
> elestirilerini daha kac kez elestirmem lazim ki adam gibi bir elestiri
> anlayisina kavusasin?

Düsmaninin düsmanini desteklemek icin her bahane vesile olabilir. Birak
cocuksu tavirlari, somut yaz.

> Bak, bunu kim denemege kalkisirsa fena cuvallar. Elcibey-Nahcivan
> olayini bir incele.

Sen ön bilgi aktar, ben de hangi yönde, hangi acidan inceleyecegimi
bileyim. Hadi, göreyim seni, Iran parmagini göster bana!

> Sende Stockholm sendromu seziyorum :-)

Politbüroyu kirmak icin her sendromu yasarim, yasatirim. *g*

> Yeni durum(globalizm) daha da azginca.

Sana öyle geliyor.

> Kivirtma. Benim "seytan" lafini dinden degil literatürden ödünc
> aldigimi bal gibi biliyordun.

Bilmek senin tutarsizligini mesrulastirmaz. Seytan yerine pekala sorun,
sikinti, kavga gibi kelimeler kullanabilirdin meramini anlatmak icin.
Hep ben mi sana önerecegim neyi nasil yapman gerektigini? ;-)

> Emp. tüm tarihte yoktur. Kapitalizmin son asamasidir. Klasik
> sömürgecilikten farklidir.

Yayilmacilik, yabanci topraklari isgal etmek, dolayli yönetmek tas
devrinden hemen sonra basladi; senin fetislestirdigin emperyalizm sadece
bir kademe, basamak, özü yani merdiven ise ayni, hic degismedi.

> Bunlarin, cok cesitli sebeplerden dolayi gerceklesme ihtimali cok
> zayif.

Olabilir, fakat denemeden bilemezsin, emin olamazsin. Gecmiste Küba'ya
atom roketlerini yerlestirmek isteyen bir ülke (devlet degil!) nicin
cikarlari icin bunu yapmasin, bana bunu aciklarsan, bahtiyar olacagimdan
emin olabilirsin.

> TR'nin, icinde bulundugu ittifakta "daha etkili" oldugu felan yok. TR
> bir yari-sömürge olarak cikar-ortakligi pesinde de kosamaz. Cünkü bu,
> esitler arasinda olabilir ancak.

Sen ABD'nin, arzulasa, Almanya'yi cökertebilecegini biliyor musun? Neden
Cin gümrük cezasina bu kadar sert tepki gösterdi? Hem de ABD'nin en cok
borclu oldugu ülke olmasina ragmen? Aslinda tam tersi olmaliydi, Cin
ABD'yi cökertmekle tehdit etmeliydi. Fakat edemez, edemiyor.
Yari sömürge bile olsa, payini aliyor pastadan.

> [...]
> orduyu yeniden donatmaz, trilyonda bir ihtimal, donatsa da simdiki
> efendilerden daha fazla kanirtir, sekerim :-)

Ha, bak, burada nihayet dogru bir laf ettin, iste sana pay, cikar: silah
yardimi ve cogu ülkeye boyun egmemek icin güc, kuvvet.
Atasözüdür, deveye dereyi gecinceye kadar dayi dersen, hedefine erersin.

Bunu Stalin emicenden ögren, bre yusufcuk! Onun takdir ettigim
vasiflarindandir bu, sabir, zamani beklemek ve sonra da darbeyi
indirmek. Sana Yusuf emmini mi tanitayim, yusufcuk?

> Isbirlikciler.

Isbirlikcileri güden olgu ne öyle ise? Mayalarindaki hainlik niteligi
mi, yoksa caresizlikten kaynaklanan yoldan sapitmak mi?

> Elma ile armutu kiyaslamaga kalkmissin gene.

Yo, Yalta müzakerelerine atifda bulundum, sonra da etrafini uydu
devletlerle doldurmasina degindim.

> "Bir vakte kadar", sekerim, "sadece tek bir çığlık.. o kadar, (burjuva
> egemenler) hemen sönüp giderler." :-)

Onun icin Stalin'in esamesi ölümünden sonra kisa zamanda buharlasti,
degil mi? Adam kendinden sonra güvenilir komunistlere devretmedi
devleti, darisi senin kelleye. ;-)

Tuh, tüm MLlere, bir devleti bile yasatamadilar, emperyalizme hediye
verdiler ellerindeki her seyi.

> Rejimi degistirerek.

Nasil degistireceksin, sekercik? Infantil düsünüyorsun.

> "Bizim" komprador burjuvaziye birsey önerecegim? "Lanet olsun dostum,
> sen cildirmissin!" :-)

Yok, len, öyle ketum olma, belki önerilerin bir ise yarar, sen de meshur
olursun, baslarsin kavalini üflemeye, sonra da halk pesine takilir,
rejimi degistirirsin. *vfg*

> Ha, sana birsey önermemi istiyorsan, evvelemirde su "ticaret helaldir"
> abuklugunu birak. Cünkü bu kafayla tipki kapitalist-emperyalistler
> gibi görünüyorsun. Sonrasina bakariz, sekerim :-)

Ticaret hem helaldir, hem de küfre cok yakindir, yani tehlikelidir,
herkesin harci degildir.

Ne ise, bu ilmekde de cökezledin, sana bayram sekeri göndereyim de,
zihnin acilsin, beynin calissin. ;-)

okeyci

Am 15.10.2011 00:45, schrieb Acephale Lemar:

> [...]
>
> Sen ön bilgi aktar, ben de hangi yönde, hangi acidan inceleyecegimi
> bileyim. Hadi, göreyim seni, Iran parmagini göster bana!

Caferilik.

> Politbüroyu kirmak icin her sendromu yasarim, yasatirim. *g*

> Sana öyle geliyor.

Tüm dünyaya öyle geliyor. Emp., tüm dünya tarihindeki tahribatlarin
toplamindan fazlasini yapti. Globalizm asamasi, bunu da gecme durumunda.

> Bilmek senin tutarsizligini mesrulastirmaz. Seytan yerine pekala sorun,
> sikinti, kavga gibi kelimeler kullanabilirdin meramini anlatmak icin.
> Hep ben mi sana önerecegim neyi nasil yapman gerektigini? ;-)

Literatürü kullanmakta serbestim. Laf, icinde seytan'i barindiriyor. Ve
kullandim. Gene kullanirim.

> Yayilmacilik, yabanci topraklari isgal etmek, dolayli yönetmek tas
> devrinden hemen sonra basladi; senin fetislestirdigin emperyalizm sadece
> bir kademe, basamak, özü yani merdiven ise ayni, hic degismedi.

Bak yukari.

Fetis kelimesini yeni ögrendin galiba, ama yanlis kullanmissin, sekerim :-)

> [...]
> atom roketlerini yerlestirmek isteyen bir ülke (devlet degil!) nicin
> cikarlari icin bunu yapmasin, bana bunu aciklarsan, bahtiyar olacagimdan

Uluslararasi iliskiler pek öyle denemege gelmez. Küba konusu biraz farkli.

> Sen ABD'nin, arzulasa, Almanya'yi cökertebilecegini biliyor musun?

Böyle arzu ile sehvet ile :-) dis politika yapilmiyor, sekerim.

> [...]
> ABD'yi cökertmekle tehdit etmeliydi. Fakat edemez, edemiyor.
> Yari sömürge bile olsa, payini aliyor pastadan.

Cin yari-sömürge degildir. ABD'yi cökertmez, cökertemez, parasi orada
yatiyor zira :-)

> Ha, bak, burada nihayet dogru bir laf ettin, iste sana pay, cikar: silah
> yardimi ve cogu ülkeye boyun egmemek icin güc, kuvvet.
> Atasözüdür, deveye dereyi gecinceye kadar dayi dersen, hedefine erersin.

Beni terkrar etmegi birak.

> [...]
>
> Isbirlikcileri güden olgu ne öyle ise? Mayalarindaki hainlik niteligi
> mi, yoksa caresizlikten kaynaklanan yoldan sapitmak mi?

Haksiz menfaat.

> Yo, Yalta müzakerelerine atifda bulundum, sonra da etrafini uydu
> devletlerle doldurmasina degindim.

Langley üfürükleri ile Muhammed'in üfürükleri seni bu hale getirdi :-)

> Onun icin Stalin'in esamesi ölümünden sonra kisa zamanda buharlasti,
> degil mi? Adam kendinden sonra güvenilir komunistlere devretmedi
> devleti, darisi senin kelleye. ;-)

Bu konuda da hicbirsey bilmiyorsun. Bol miktarda sevik var kafanda :-)

> Tuh, tüm MLlere, bir devleti bile yasatamadilar, emperyalizme hediye
> verdiler ellerindeki her seyi.

> Nasil degistireceksin, sekercik? Infantil düsünüyorsun.

Sabret.

> Yok, len, öyle ketum olma, belki önerilerin bir ise yarar, sen de meshur
> olursun, baslarsin kavalini üflemeye, sonra da halk pesine takilir,
> rejimi degistirirsin. *vfg*

Ikinci cümle sana idi :-)

> Ticaret hem helaldir, hem de küfre cok yakindir, yani tehlikelidir,
> herkesin harci degildir.
>
> Ne ise, bu ilmekde de cökezledin, sana bayram sekeri göndereyim de,
> zihnin acilsin, beynin calissin. ;-)

Sana her gün bayram ya... :-)

Acephale Lemar

okeyci wrote:

> Caferilik.

Azerbeycan + Elcibey ile Iran + Caferilik arasindaki bagi anlat bana,
öyle tek kelime ile gecistirme.
Ben Iran'daki caferi Azerilerden bahsettim, sen Azerbeycan'daki
caferilerden. Basit bir carpitma tesebbüsü, yemem böyle
celmeleri, calimlarim seni, topumu da atarim kalene. ;-)

> Tüm dünyaya öyle geliyor. Emp., tüm dünya tarihindeki tahribatlarin
> toplamindan fazlasini yapti. Globalizm asamasi, bunu da gecme
> durumunda.

Ben nitelik acisindan, sen ise nicelik acisindan bakiyorsun; bundan
dolayi anlasacagimizi sanmiyorum.

> Literatürü kullanmakta serbestim. Laf, icinde seytan'i barindiriyor.
> Ve kullandim. Gene kullanirim.

Istedigini kullanmakta serbest isen, ben de seni bundan dolayi
elestirmekte serbestim.
Cocuksu tavrina uygun karsilik bu kadar, zaman hirsizi, seni.

> Bak yukari.
>
> Fetis kelimesini yeni ögrendin galiba, ama yanlis kullanmissin,
> sekerim :-)

Warenfetischismus ne de garip bir yumurta, Marx'in kaleminden. Mesele
emperyalizm degil, para oligarsisinin hala sürüye hükmetmesi, sürüyü
ucurumun esigine kadar gütmesidir, hatta, güdebilmesidir. Simdi "occupy"
dalgasi buna direnmeye cabaliyor, ne derece basarili olacagini
görecegiz.

> Uluslararasi iliskiler pek öyle denemege gelmez. Küba konusu biraz
> farkli.

ABD nasil deniyorsa, Rusya da deneyebilir, farklar teferruattir ve
seytan bazan da teferruatta saklidir, ama bu daima tek yönlü degildir,
iki taraf icin de gecerlidir.

> Böyle arzu ile sehvet ile :-) dis politika yapilmiyor, sekerim.

Cikar bir sehvet, arzu malzemesi; siyaset de daima böyle yapilir.

> Cin yari-sömürge degildir. ABD'yi cökertmez, cökertemez, parasi orada
> yatiyor zira :-)

Biliyorum, len kerata, yukarda da yazdim, kim kime borclu diye.
"cökertmez" baska bir konu, cökertebilir bambaska bir konu. Ben
*cökertebilir* diyorum, gerekcesi de ortada: Öde borclarini, yoksa seni
haciz denizinde bogdururum. Su an cikarina uygun görmeyebilir, bundan
dolayi da bu silahi henüz kullanmiyor.
Cin elbette hala yari sömürgedir, ucuz mallar üreten, halkini sömüren
bir ülke. Ne o len, simdi Mao'nun kurdugu Cin'i mi savunuyorsun?

> Haksiz menfaat.

O da ne, sekercik? Hakli menfaat diye yeni bir kavram mi türettin
gaybden? LOL

> Langley üfürükleri ile Muhammed'in üfürükleri seni bu hale getirdi :-)

Seninle verimli bir fikir teatisi imkansiz galiba. Sikisinca girgira
sariliyorsun hep. ;-(

> Bu konuda da hicbirsey bilmiyorsun. Bol miktarda sevik var kafanda :-)

Nedir bu "sevik", duymadigim, tanimadigim bir tabir; Türkcesi ne bunun?

> Sabret.

Ne kadar sabretmeliyim acep? LOL

> Ikinci cümle sana idi :-)

Ne zamandan beri *dostun* oldum, merak ediyorum? Ikinci cümleyi dogru
okudugumdan kuskun olmasin sakin, sözün ile eylemin örtüsmüyor.
Tavsiyenle durumu istedigin kivama getirip, rejimi degistirmek imkanini
elde edersin, yani tuzaga, kizaga cekersin emperyalizmi. Bunu Lenin'den
ögrenmedin mi hala?

> Sana her gün bayram ya... :-)

Yo, hayir, seninle yazismak bayram degil, senlik, eglence sadece. ;-)

Ciddi: Buradaki katiliminin amaci nedir? Oynamak mi, yoksa fikirleri
tokusturmak mi? Söyle de sana öyle davranayim.

okeyci

Am 15.10.2011 11:04, schrieb Acephale Lemar:

> [...]
> caferilerden. Basit bir carpitma tesebbüsü, yemem böyle
> celmeleri, calimlarim seni, topumu da atarim kalene. ;-)

Azeriler icin caferilik azerilikten de önde gelir. Kendilerine Türk de
demiyorlar zaten.

> Ben nitelik acisindan, sen ise nicelik acisindan bakiyorsun; bundan
> dolayi anlasacagimizi sanmiyorum.

Seninle anlasmak gibi bir derdim yok.

> [...]
> Cocuksu tavrina uygun karsilik bu kadar, zaman hirsizi, seni.

> Warenfetischismus ne de garip bir yumurta, Marx'in kaleminden.

Kivirtma. benim emp.i fetislestirdigimi camur attin.
ABD haczedilse "herkes" batar. Akilli ol.

> Su an cikarina uygun görmeyebilir, bundan
> dolayi da bu silahi henüz kullanmiyor.
> Cin elbette hala yari sömürgedir,

Kim(ler)in yari-sömürgesi?

> ucuz mallar üreten, halkini sömüren
> bir ülke. Ne o len, simdi Mao'nun kurdugu Cin'i mi savunuyorsun?

Popona sahip ol, uyduruyor.

> O da ne, sekercik? Hakli menfaat diye yeni bir kavram mi türettin
> gaybden? LOL

Zaten var. "Memleketin aali menfaatleri...".

Kitaplari mekep gibi yüklenirsen olacagi bu, sekerim :-)

> Seninle verimli bir fikir teatisi imkansiz galiba. Sikisinca girgira
> sariliyorsun hep. ;-(

Her girgirin altinda bir anti-emp., anti-gericilik vardir :-)

> Nedir bu "sevik", duymadigim, tanimadigim bir tabir; Türkcesi ne bunun?

Bol-$evik.

> Ne kadar sabretmeliyim acep? LOL

Rumi veya hicri takvime göre degisir :-)

> Ne zamandan beri *dostun* oldum, merak ediyorum? Ikinci cümleyi dogru
> okudugumdan kuskun olmasin sakin, sözün ile eylemin örtüsmüyor.

Cin gibisin vallahi. Fakat ben yazincaya kadar o lafin sana oldugunu
anlayamadin.

"Hey dostum..." ile baslayan cümleler %99.9 samistan flmlerinde gecen
repliktir ve de dosta-düsmana, taraga-kürege rahatlikla kullanilir,
sekerim :-)

> Tavsiyenle durumu istedigin kivama getirip, rejimi degistirmek imkanini
> elde edersin, yani tuzaga, kizaga cekersin emperyalizmi. Bunu Lenin'den
> ögrenmedin mi hala?

Yok. Lenin dönünce ögretecek.

> Yo, hayir, seninle yazismak bayram degil, senlik, eglence sadece. ;-)
>
> Ciddi: Buradaki katiliminin amaci nedir? Oynamak mi, yoksa fikirleri
> tokusturmak mi? Söyle de sana öyle davranayim.

Keyfine bak, muz niyetine oku :-)

Acephale Lemar

okeyci wrote:

> Azeriler icin caferilik azerilikten de önde gelir. Kendilerine Türk de
> demiyorlar zaten.

Tattminkar olmasa da, nihayet bir aciklama.

> Seninle anlasmak gibi bir derdim yok.

O tür bir anlasmadan bahsetmedim, tartisirken ayni zeminde anlasmak
anlaminda kullandim.

> ABD haczedilse "herkes" batar. Akilli ol.

"Batsin bu dünya, bitsin bu hülya..."

> Kim(ler)in yari-sömürgesi?

Bati'nin.

> Popona sahip ol, uyduruyor.

Kim uyduruyor? ;-)

> Zaten var. "Memleketin aali menfaatleri...".
>
> Kitaplari mekep gibi yüklenirsen olacagi bu, sekerim :-)

Yanlis anlamakda israrlisin;öyle olsun.

> Her girgirin altinda bir anti-emp., anti-gericilik vardir :-)

Öyle olsun.

> Bol-$evik.

Bir girgirlik daha.

> Rumi veya hicri takvime göre degisir :-)

Bir girgirlik, ciddyetsizlik daha!

> [...]
>
> "Hey dostum..." ile baslayan cümleler %99.9 samistan flmlerinde gecen
> repliktir ve de dosta-düsmana, taraga-kürege rahatlikla kullanilir,

Öyle dostum yok, olmadi.

> Yok. Lenin dönünce ögretecek.

Mezari basinda dua et de dönsün pervane gibi.

> Keyfine bak, muz niyetine oku :-)

Öyle okurum okumasina da, tartismak böyle olmaz. Bitti.