GANDI nin vasiyeti!

CRAC DeS CHEvaLiErS

Malum efendiler
Gandi sct ye dayanamadi himalayalara inzivaya gitti
"beni olmus bil1"dedigi icin
ona gelen cevaplara karinca kararinca cevep verme hakimi
5. noterden tadikleyip bana verdi-
simdi
degerli karanliklar pirensi my yazmis
zahmet etmis
bende yazayim
zahmet edeyim

my wrote:

> GANDI <GA...@yumusacik.yumusak> schrieb in im Newsbeitrag:
> 3A59B364...@yumusacik.yumusak...
>
> [...]
>
> Beceriksiz, basiretsiz, kolayc1, ilkel, tembel bir cografya, seni
> getire
> getire k1ro-milliyetcilige getirdi o da türk dü$manl1g1 ile
> özde$le$ti..

1-Gandi kurd miliyetcisi degil efendim o soz ettigini sahis
Gandi yi umsuruk eden murato olmali- oda kurd milliyetcisi olmadigini
ulusal haklari talep etmekle milliyetciligin alakasinin bulunmadigini
soyler durur.
mesela o
"kurd ogun calis guven"
"bir kurd evrene bedeldir"
"Ne mutlu kurdum diyene"
"dunyaya medeniyeti kurdler getirdi"
"kurd goc yollari haritasi"
"GS ezdi geci-eyrupa eyrupa duy sesimizi"
"29 kurd devleti yildizi parlasin -son kurd devleti illel ebed payidar
olsun"
gibi lakirdilari etmez-bildigim kadariylan tabi.

sonra tirklere dusmanlikda uymuyor adama-
tamam sana dusman hemde tepeden tirnaga kadar ama
egri oturalim dogru konusalim bu stille sana ben de dusman olurum-
ayrica sen turklerin yeni noter tasdikli mutemedi misin?
senin disinda da tirkler vardir olabilir olmalidir olacaktir olsun.

> Bu nedenle, benim hakk1mda mikro-milliyetci suclamas1 yapman1,

sanirsam en sondaki koca P yi gormemissiniz-
Gandi efendi mikroP-milliyetci dedi- sen elbette mikro milliyetci
olamazsin
Makro mikROP-milliyetcisin-
"karanliklar pirensine boyle ortuk milliyetcilik cebberut milliyetcilik
yakisir " derdi
rahmetli murato

> CU hoca'n1n
> kompleksli dünyas1ndan bana uzanan "fa$ist" laf1 ile e$deger
> buluyorum..

bak ben bunu bilmiyordum-
vallahi Cluster benim cesaret edemedigimi etmis
ama haksizlik sana soyal fasit demesi gerekir belkid
fekay ben bu isimlere takmayi sevmem- senin de fasit olmayan iyi
yanlarin vardir-
mecure kalmadikca boyle isim verip o isimin tarifledigi alanlarda
sikismak olmaz.
ama sende sevimsiz bir yan var her halukarda!

> *ikime tak1p oynat1yorum..

tak oynat-keyif senin

> "Güzel eni$teme" gelince.. Oglanc1 olmad1g1n1 düzenli bir aile
> hayat1ndan
> biliyorum, hiiiic heveslenme, lag1m1n1 ba$kas1na temizlet, netekim
> "tut
> $unun ucunu dö$eyelim abi" diyen bir cok k1ro da mevcuttur ki

ben burayi gecme yanlisiyim- cikmaz sokaaga girmeyelim

> Bekir
> Y1ld1z'1n romanlar1na bile girmi$tir..

iyi bok yemis- onun banal hikayeleri yesilcami sardi bizi de biktirdi-

> hangi yöre idi o
> oglanc1l1kla-oglanlar1yla me$hur olan? Sesleri de pek güzel olurmu$,
> falan;
> ilgi alan1m d1$1nda..

pek ilgisiz gorunmuyorsun ama dedigim gibi bu mevzular mevzu disi- hem
sonra homoegilimleri
birzamanlar cankayaya kadar cikmisken ve bu tur mevzulari bir sucmus
gibi acmak "passe" olmusken olmuyor senin gibi munnevere yakismiyor-
birak heteroyu homoyu-sadete gel!

> ha, senin derdin, perdenin ard1ndakini görmemizdir.

benim derdim senin kendi gozundeki mertegi gormen!
o vakit perdelerin arkalarina hep beraber bakma imkani dogar

> Perde hafif, rüzgar cok,
> na'pal1m, keser dönüyor sap dönüyor, hesap da dönüyor.. Bir daha
> bakal1m,
> hesap neymi$:
>
> PKK olay1, hezil cay1n1n kenar1nda 3-5 yurtsever (!) k1ro'nun
> ba$latt1g1 bir
> ulusal kurtulu$ hareketi degildir.

degildir!

cunku kirolarda hak talebinde bulunacak "terorist" dahi olsa bir orgutu
kuracak akil-fikir su bu nerde?

> Eger kürtler kendilerini kurtarmay1
> gerektirecek bir durumda hissetselerdi, elbette bunun c1k1$ yollar1n1
> da
> ararlard1..

evet aramadilar-cunku cennet gibi bir ulkede serbestce yasiyorlardi !

> 15-20 milyon kürtten sadece (15 y1l icinde toplam) 50 bin kadar
> kürt genci daga c1kar1labilmi$se, sadece 500 bin kadar "sivil" kürt bu
>
> harekete ( o da cogunlukla can korkusuna) lojistik destek vermi$se,
> 1-1h, en
> ahmak dahi bu olay1n ulusal kurtulu$ mücadelesi oldugunu dü$ünmez..

himm- bana sittin kere aktardigim soft malumatlardan ikisini
hatirlattin-
1-yanab romaninda tirk milli kurtulusunun arka planini anlatir YKK-
geceyim mi bir pasaj da sen de utan- haa eger tirk milli kurtulus savasi
bir ulusal kurtulu$ mucadelesi degi- diyorsan gecmemeyim

2-gene kemalis kadronun kaypak liderlerinden SSA in suyu araryan herif
kitabinda kitlelerin senin "ulusal kurtulustur" diye tesnif ettigini
sandigim tirk milli kurtulus savasina ne olcude destek verildigini
anlatan- hatta ve hatta "turk" oldugunun farkinda olmayan tirklerden
bahseder- geceyim mi? ayip oluyor senin coplugundeyiz!

efendim dahasi asker kacaklari dahasi kuvayi milliyenin asil
motivasyonlari efendim anadolu ve rumeli de kurlulan cemiyetlerin asil
derdi tasasi- padisaha baglilik efendim , mistafa kamalin ilk
demeclerindeki "muslumanlik tonlari" , mandacilarin cogunlugu (el hak
mista kamali yuzeltmek icin onun disindaki herkesi mandaci yapan da gene
kamalistler!) felan fistik- burda senden evvel bir tirk zat tum kiro
lari keci cobani sanma yanilgisina dusmsutu- ve rahmetli murato da
"madem keci cobaniyiz al sana bir cogen deyuss" diye sanal olarak
gerekenleri yapmisti- hemsehrim gitte kendi tarhini oku- ulusal kurtulus
degilmis-
varsin olmasin- ne deyor sezen aksu "bizi kategorize etme" uydu mu?

kendi yutar salkimi ele verir talkini!

> Peki, öyleyse olay1m1z nedir? Ba$ta, kuzey 1rak'da bir kürt devleti
> kurdurmaya cabalayan ABD olmak üzere tüm bat1l1 kolonicilerin 20
> y1ld1r
> tetikledigi, besledigi ve fakat bir türlü istedikleri seviyeye
> büyütemedikleri olay1m1z nedir?

gene yani temcit pilavi-
ama usenmeyip gene kendi belgelerinizden-kendi "bilim" adamlarinizin
yazdiklarindan sana asgidaki alintiyi geciyorum
benim yorumlarim BUYUK HARFLERLE veya araya serpilmis vaziyette)

"Turk.Ingiliz iliskileri-1919-1926)
Doc. Dr. Omer Kurkcuoglu
Siyasal Bilgiler Fakultesi
Siyasal Tarih Ogretim Uyesi
( Ankara universitesi siyasal bilgiler fakultesi yayinlari no: 42)

bu kitapin onsozunde
arastirmaci "oxford St. Antony`s College´nin Orta Dogu Merkezi´nde"
calistigini burdaki ingiliz kaynaklarini
Bodleian Kutuphanesindeki Ingiliz parlementosu kayitlarini ve
Ingiliz dis isleri bakanligi belgelerini inceledigini yaziyor ve
ekliyor
1919 dan sonraki donemi iceren Basbakanlik belgelerinin ne yazik ki
bu tur arastirmalara kapali oldugunu belirtiyor
(BU kapali olan belgeler Turkiye basbakanliginin-yani Britanyanin
degil- neye kapali uleyn bu belgeler kirli bir sey mi var?)

efendim gelelim bu "bilim"adaminin yazdiklarina
(emanuel Kant ne der: "only information that obviously opposes the
senders own interest, should readily accepted" (kabaca tercemesi: bir
malumat ancak bu malumati yayanin kendi cikarlarina acikca ters
dusuyorsa bir malumat kusku duyulmaksizin kabuledilebilinir)- bunu
murato sittin kere tekrarladi ama kavrama ozuru bu ulkenin devlet
yanlisi ve goya devlet karsiti bazi muneverlerine kadar yayilmis faide
etmiyor- simdi omer beyin yazdiklarina Kant ci ahlaki bakis acisindan da
bakacagiz!)

Omer bey in sapkin "bilimsel" metodigini zaman icinde yeserecek gelecek
kusak tirk bilimcilerinne birakiyorum ve yazdiklarina geciyorum

sayfa 310 da ikinci paragrafin ortalari

"...Bununla birlikte , su soru da ortaya cikmaktadir: Kurt
ayaklanmasinin (seyh said 1925-CDC) Musul bunalimi sirasinda patlak
vermesi, Ingiltere yonunden yanlizca bir raslanti midir? Yani,
Ingiltere´nin bu olayda dogrudan dogruya bir rolu yok mudur?

Bu konuda, Ingiltere nin kesin bir rolunu ortaya koyacak bir belge ye
raslamadik. "

(RASLAMADIK RASLAMDIK RASLAMADIK
yani kanit yok kanit yok bol laf salatasi var! CDC)

ve ekliyor omer

"Bununla birlikte , ingiltere nin Kurtulus Savasinin ilk bolumunde
Kurtleri destekledigi goz onunde tutuldugunda, bu iliskinin yeniden
canlandirilmis OLABILCEGI de DUSUNULEBILIR. Sonucu Turkiye nin Musul
daki iddiasini zayiflatacak bir ayaklanmayi desteklemesi icin ,
ingiltere nin yeterli nedeni var demektir"

BUNUN ADI AKIL YURTME-BILIMSEL OLARAK
..OLABILECEGI... DUSUNULEBILINIR.. YETERLI NEDENI VAR DEMEKTIR....
O HALDE IMAN EDIN
KANIT?
ONA RASLANMADI!

DURUN DAHA BITMEDI!
311 nci sayfadsa
Seyh saidin ogullarindan birinin (Ali RIza) Iran daki Ingiliz
yetkilerine basvurdugu ve yardim istedigi
sir Percy Loraine ise Ali Riza ya
ingiltereye yapmak istedigi ziyaretin yarasiz olacagini, ingilizlerin
kurd bagimsizligini desteklemediklerini
soyledigi aktariliyor.

ASIL SU BOLUM ILGINC!

sayfa 312

" Ingiliz belgelerinde, Kurt ayaklanmasinin `dogrudan dogruya Turkiye
tarafindan planlanmis olabilecegi` biciminde bir iddiaya da rasladik"

EFENDILER DIKKATINIZI DIL KULLANIMINA CEKEYIM.
NE ZAMANKI INGILIZ PARMAGI ARANIYOR OMER EFENDI " bir belgeye
raslamadigini" YAZIYOR
NE ZAMAN KI, Turkiyenin bu isin araksinda olmasi gundeme geliyor o
zaman omer efendi " bir iddaya " rasliyor!

BELGE bulunmuyor iddia bulunuyor!-
bu "belge" veya "iddia" soyle diyormus

"Ingiliz Dis Islerinde hazirlanan 4 mart 1925 tarihli bir rapor da (
meraklisina raporun ref i de dip notta verilmis CDC)
Kurt ayaklanmasinin, Ankara nin su amaclarla duzenlenmis olabilecegi
one surulmektedir:
a) Asilerin elebaslarinin, siniri asip `kardesøerini kurtarmak uzere`
Musul a girmelerini ve sonra da butun bu bolgeyi Turkiye ye teslim
etmelerini saglamak
b) Irak Kurtlerinin Turkiye de basarili bir ayaklanmayi gerekce yapip
Turkiye Kurtleri ile birlestiklerini ilan etmelerini ve sonunda bir
butun halinde Ankara ya baglanmalarini saglamak
c) veya hic olmazsa, ayaklanmayi bahane edip Irak sinirina asker
yiginagi yapmak"

Omer bey bu belgene daha uzun aktarmalar yapmis-
kisaca orda ingilizlerin Turkiyeden Ingiliz denetimindeki Irak li
kurtleri ayaklandiracagindan endise ettigi aktarilmaktadir vs vs-

alinti fasli burda bitiyor---
ben de kisa bir hatirlatma yapayim
1918 de baslayip 1920 lerin sonuna kadar suren seyh osman berzenci kurd
isyani iraktaki denetimini araplari kollayarak surdurmek isteyen
ingilzlere karsi yapilmis ve ingilizlerin meshur RAF (royal army force)
u kurdistani defalarca bombalamis ve meshur churchil de bu bolgede ve o
gunlede ingilizlere karsi direnen afganlilara karsi Kimyasal silah
kullanilmasini RAF a onermistir (guvenilir referansi var merak eden
ister veririm).
buralardan cikan sonuc sudur

yikilmis iki imparatorlugun somurgeci dokuntuleri
(kemalistler ve britis yonetimi)
kakir fukara kurd ahalisinin uzerinde cikar savasi yaptiklari kesin-
her iki tarafta isyani tesvikte karsi tarafi sucladigi da kendi
belgeleri ile gozunuze sokuldu
kurdlerin adi gecen zaman araliginda 1918-1925 - kuzeyde turklere
guneyde ingilzilere karsi isyan icinde oldugu gercegi de belgeli tas
gibi ortada.
simdi benim ana fikrime gelince

Kurdler CIKARLARI gerektirdiginde seytanla bile ayni masaya oturuurlar
oturmalilar (marx in bir deyisinden uyarlandi!)
Kurdleri kendi cikarini kollayamayan bir guruh olarak gosteren her iki
tez de (emperyal britis tezi ve kifayetsiz muhteris emperyal turk tezi)
IRKCI dir- esyanin tabiati geregi irkci olmak zorundadir.
dolayisyla bu tezleri diline pelsenk eden zatlarda
isteyerek-istemeyerek bilerek veya bilmiyerek
IRKCI olmus oluyorlar

hikayenin bugunku versiyonu da yanen yukaridaki gibidir.
kurdlerin tipku diogert ulslar gibi essekleride boldur
Ali Riza gibi caresiz essekleri ile
apo gibi once kendi cocuklaraina aslan -tirklere de yalaka kesilenler
gibi-
butun bunlar kurdlerin
uluslararsi ve ulusal cercevelerde tanimlanmis bir STATU ye ulasmak icin
verdikleri mucadaleyi hakisz cikarmaz.
Kurdlere ulusal haklari icin uyanisi -orgutlenmeyi bile cok goren
zihniyet ise fasistten de beter bir mahlukat olmalidir.

> Bu olay, bat1l1 kolonicilerin 100 y1ll1k (belki de daha eski) "dogu
> dorunu"dur .

yeme de yaninda yat!

> Anadolu, asya-avrupa ve afrika k1talar1n1n "yollarüstü karakolu,
> rampas1"d1r.. Stratejiktir, ekonomiktir.. Bir imparatorluk "kal1nt1s1"
> olan
> TR'de ise "dogu sorunu"nu cözmek (!) icin yeterli malzeme vard1r..
> i$te,
> alevilik, i$te kürtlük, i$te sag-sol.. "Ara dönemlerde, pilav üstü
> ermeni
> olay1m1z bile vard1r!

bir tek TIRK sorunumuz yok! eylemi?
bence dugum dugum bir TIrk sorunu var ama sasi zihninle sen de onu
goremeyeceksin!

> Yani, TC kendi icindeki sorunlar1 cözmedigi sürece, d1$ar1dan TR'nin
> icini
> kar1$t1ranlar olacakt1r..

Once sorunun csel nedenlerle ciktigini gorebileb bunu icsel bicimde
cozebilir.
aksi halde nasil cozecek ICERIDEN bu sorunu?
bir kere bizi icerelek olarak bir tanima tabi tutmalisin
orasi Turkiye ise "Turk"iye- bu demektirki Kurd-iye degil-
orda resmi dil Turkce ise bu demektirki Kurtce yok
orda senin dudugun oterse bu demektir ki bana yer yok
boyle bir sorun da icerlek degil disarlaktir!

ya icerlek sorunlarin adini koymayi becerir her seye adini sanini ve
statusunu koyarsiniz yada bu sorunlar katmerlesir

> [...]
> zaptü rapt alt1na ald1g1 -demin bahsettigim-bat1l1 ve hatta zaman
> zaman rus
> askeri teknisyenlerinin verdikleri taktikler ve keza uyu$turucu ve
> gasp
> paralar1 ile al1nm1$ silahlarla karde$ini vurmaya yönlendirilmi$ bir
> avuc
> genc ile cekic güc'ün ve baz1 uluslararas1 sivil olu$umlar1n
> k1lavuzluk ve
> lojistik destegi ile "kuzey" denilen TR'nin güneydogu anadolu ve baz1
> dogu
> anadolu topraklar1 ve fakat daha önemlisi et-t1rnak olmu$ iki halk

sen etsen ben o etten dusen tirnagim-
sen tirnaksan ben tatanoz olup curumeyi yeglerim- senin gibi fasist
otesi biriyle
et ve tirnak haa ogggggggg-migdemi bulandirdi!

> Lozan'1 hala hazmedemeyenlerin ve onlar1n TR'deki 5. kolu olan türk
> kontrgerillas1n1n ürünü olan bu PKK ve "dü$ük yogunluklu sava$", 15
> y1lda
> "dogu sorunu"nu cözme yolunda bir ad1m dahi ilerlememi$, aksine, takke
>
> coktaaan dü$mü$ ve kel ortaya c1km1$t1r. Bu nedenledir ki, 15 y1l1n
> daha ilk
> ba$1nda dahi, höt diyene hemen verecek olan suriye'nin üzerine 15 y1l
> süre
> ile hic gidilmemi$, ve fakat birdenbire "hidayete erenler" kom$uyu
> [...]

deveye sormuslar "neren egri ?" diye oda demiski
"yahu ben my den duzum" demis!

> [...]
> TC'nin kollar1na teslim etmi$lerdir.. Bunu, hala "dostlar1m1z1n " bir
> jesti
> olarak gören andavallar iyi okusun; bu teslimat1n bir bedeli
> beklenmekteydi.. 1- Ya ka$1nan güvercinci yarg1l1 veya yarg1s1z infaz
> edilecek, yani öldürülecek, böylece kürtler galeyana getirilip
> ayakland1r1lacaklard1 (ki olmad1, MHP bile uyand1 bu tuzaga), 2-
> ka$1nan
> güvercinci davas1 uluslararas1 arenaya ta$1narak PKK ve kürt sorunu
> (!)
> siyasalla$t1r1lacakt1; ki bunun ad1mlar1 gecen günlerde avrupa

Turkiye de emperyal guclerin girmek istedigi de girmedigi bir delik mi
vardi da (1940lardan beri)
bu mihraklar- culsuz kurdleri ayklandirma ihtiyaci duysun?
bazi kurdlerin emperyal guclerden medet umdugu kabak gibi bir gercek
ancak emperyal guclerin kurdleri stratejik olarak onemsemedikleride
baska bir gercek. dolayisiyla TC nin temel "koku disarida" tezleri
yakistirmadan baska bir sey degil- hic bir batli ulke devlet
cercevesinde kurd ayaklanmalarina gram katkida bulunmamistir-tek bir
belge bile bulunmaz bu konuda
ingilizler mi?
adamlar degilmiydi radioaktif madde ile PKK li gerillari isaretleyip
apoyu halletmek icin TR yardim eden
adamlar degil mi Med tv yi yasaklayan
-abd degil mi her yil pkk yi en buyuk teror orgutu olarak ilan eden ve
mesrulasmasinin onune gecen
-abd degil mi apo yu derdest edip Tc ye veren?
-almanya degil mi interpolden apo ya tutuklanma emri cikarip sonra
kendi basina kalmamasi icin kendi yasalarinin gerektigini yapmayan
-almanya degilmi senelerdir pkk yi yasaklayan
-turkiyede adim basi sirketlerle askerri muhimatlarla coreklenmis olan
bu ulkelerin kurd hareketini cikartmakla ne gibi bir fayda elde
edecegini bile anlatmamisken -bu tur bir destegin somut hic bir kaniti
ortada yokken bir portakladan bir kamyon portakal suyu cikarmaya
cabalayan tirklere siktirden baska hiccccccc birrrrrrrrr
mesajiiiiiimizzzzzz kalmmistirrrrrrrr.
ancak teatral bir dunya olan dunyamizda
piyasada harbi olmak yerine
sinsi olmak daha muteber oldugu icin
simdi sinsilik zamani
onun icin kurdler arasinda
"turkiye bolunmesin heee vallah"
allah devlete zeval vermesin" turunden banalliklerden tut
turklere turklerin cikarlarin ogretmeye kalkan
zipciktilar a kadar uzanan sinsilikler bulacaksiniz
bunlar gunu geldiginde siz arkanizdan iyi bir hancer sapladiginda
yaranizin merhemi belkide bende olacak!
ve herkese surecegim-bizde ayrimcilik taraftarlik yok!

> imdiiii, murato ya da her kim isen, TR problemlidir ve bunlar1
> mutlaka
> cözmesi laz1m.

kim? tr mi? ortte olem!
Turkiye de problemi sidetli bir sarsinti gecirerek ancak ahali
cozebilir-
itraz edebilecek , senelerdir hamasi miliyetcilikle (yani onlara refah
saglayan degil onlara sehit -gazi-zam ve kurd dusmanligi-ilkellik
saglayan milliyetcili ) kandirlidigini bir nebze farkedebilen ahali-
bunu icin de once bunu farketmis muneverinden -iscisine -memuruna bir
kesim gerek- daha neredeyiz ? ooo bir arpa boyu yol almisiz-
muzigin makami degisecek ki pislik satolarinin duvarlari sallansin!

> nedir, gelir dag1l1m1d1r, yolsuzluklard1r, soygunlard1r,
> demokrasidir, hukuk devletidir, insan haklar1d1r (ki ulusal/az1nl1k
> haklar1n1 da kapsar,

insan haklari ulusal haklari soylem cercevesinde kapsar- ancak ne
uluslarrasi hukukta ne ulusal hukukta ulusal azinliklar (adi her neyse)
garantili hak ve statuye kavusmasiancak uluslararasi baglayiciligi olan
duzenlemelerle saglanir-bunu bugunku anlamda (dar hukuki anlamda) insan
haklarinin icinde yer almadigi asikar-bu nednele Tc ab nin kerhen
dayatmasina ragmen kurd diline kapi araligindan uzatlan bir parca kuru
ekmek olan yayin hakini bile vermekte zorlanirken-bireysel her hakki
veririz -diye bas bas bagiriyor- tarih kimseye guvenmemizi gerektigini
eger bize ogretemediyse ahmak olmaliyiz-ahmak degiliz o halde soylemlere
karinim tok- uluslararasi hukukta baglayiciligi olan bir STATU ye
ulasmadikca kurdler durmamali-sanirim da durmayacak!
apo -kepo-pkk-kasaba -feodal vs bunlar isin ivir zivirlari!

> polisin özlük haklar1n1 bile kapsar. bu sonuncuyu
> ekstra yazd1m, "kahrolsun insan haklar1, polisin insan hakk1 yok mu"
> diyenler icin. polisler bir dü$ünsünler istiyorum, soygun-tala-zulüm
> rejiminin üniformal1-bordrolu bekcilerinin silahl1 sivil e$kiyadan ne
> fark1
> var?).

polis tum toplumun can ve mal guvenligini adabiyla korudugu surece
onunla ne derdimiz olabilir?
insan deyince bunun polisi -muftusu-oruspusu-ibnesi olmaz- hepsini
kapsaR!

> Evet, TR'nin problemleri cözülmeli, sen, ben, digerleri, herkes buna
> el
> atmal1.. Ki koloniciler öpecem deyip de 1s1rmas1nlar..

bizim sapka giyis seklimize kafayi takmadiginiz surece -
elimizi coktan attik- ustelik sizlerden cok daha fazla bedelodeyerek!
kolonici yi sadece disarida arayan- kendi parcasi oldugu kavimin
pisliklerini (organize pisliklerini yani kifayetsiz muhteris
koloniciligini gormeyenin koloniciden kasdinin ne oldugu muglaktir)
gormeyen
hic bir sorunu cozemez!
Kurd hareketi icinde ahmo nun ingilizci memo nun almanci olmasi
kurdlerin hakli taleplerine golge dusurmez-
yok mu (ydu) milli turk kurtuluscularinin arasinda ingilizci alamanci
mandaci okuz cu?

> Bahsetmeden gecemeyecegim; "ke$ke türklerin degil de-mesela-
> ingilizlerin
> sömürgesi olsayd1k; hem $imdiye kadar bat1 kültürü al1r ve daha fazla
> kalk1n1rd1k hem de onlar demokratt1r, bize $imdi özgürlügümüzü
> verirlerdi"
> diyen PKK'l1lara rastlad1m cokca..

esseklik sinir ve ulus tanimaz!

> Bat1l1lar1n "meziyetleri" bir tarafa
> (mesela demokrasileri kendileri icindir, kunta kinteleri icin
> degil..),

bu bati kavrami gecirgenligi olmayan membran mi?
Ilk Oslo ya indigim gunu hatiliyorum-
universitenin yurtlarinda bir baska arkadasla bilrikte ODTU lu bir
Turk arkadasin odasina misafir edildim.
vatandas varupaya yeni gelenlere ilk dersler niteliginde bir vaiz gecti
ve hic unutmam sunlari soyledi
"bilyormusunuz bu namusuz irkiciar bizi pakistanlilar gibi goruyor!"

bu cumle Tirk mentalitesinin bir yanini kabak gibi ortaya koyan bir
cumledir. bu zihniyet cok yagindir.
sadece tirkler de mi kirolar da da-
onlarda bengalerin elle yemesinden tiksintilerini batili dostlarina
anlatarak kurdistan da gumus catal bicak takimi kullanildigi imajini
saglamay calisanlari vardir-
hatta kendini kurdlerin gokten zembille inen temsilcisi sanan zevat
arasinda
"yahu bir afrikalilar kadar olamadik onlarin BILE devletleri var"
diyenleride coktur.
cevabini adliginda mahcup olup oturacagi yerde -keskin bakislarla ve
icindeki zavaliligiyla "bilmeyene bildiren essege semerini giydirene"
goya kokutucu bakislar firlatmaktadir.
bu hastalik tirklerde devletlesmis-enstitulesmistir- caresiz ve fakir
kurdlerde henuz bu mertebeye cikma "sansina " sahip olmadigi
icin-tirklerin batiya karsi asagilik komplekis doguya karsi en iyisinden
aldirmazlik en kotusunden irkcilik iceren bakisi daha tehlikleidir
-cunku indirek bicimde okullarda tv lerde gazetelerde gencecik
insanlarin beynine pomplanma imkanina sahiptir.
maksat tirklerin yedigi bu boku muhtemelen yeme olasiligi yuksek
kirolarin da onun gecek bir yeni kultur olusturmaksa
once bu irkci yapiyi her gun popalayan TC sisteminin
enstitulerini-kurumlarini gozden gecirmek gerekir-

sadece devletle degil-
nobel alana kadar adindan haberdar olanin sayisinin uc-besi gecmedigi
Necip mahfuz gibi dogulu yazarlarin
avrupada moda diye tek tek en ossuruktan eserleri bile basilan latin
amerikali yazarlar bilinirken
batida es kaza unlenmislerin disinda tek bir dogulu
yazarin-sairin-sinemacinin vs vs izinin esamesinin okunmadigi bir
kulturel yasama sahip turkiye nin munevverleri once kendi
pozisyonlarinin refleksiyonunu yaptiktan sonra- biz kurdlere- emperyal
oyunlari tabiri cizse alayindan yasaya yasaya ogrenmislere gelip
-kolonial pisliklerden bahsetmesi ayip kacar!

> bu
> laf, tamamen türk dü$manl1g1 üzerine kurulmu$ bi laf, üstelik TR'nin
> kaymag1n1 yiyenlerin türkler degil, türkiye'deki mozayigin cakallar1
> oldugunu bile bile.. i$te, "emperyalizm ve egitimde yabanc1la$ma"
> budur.
> misterci, mösyöcü, herrci olursun, bir türlü kendin olamazs1n.. Bunun
> icin
> dahi bir ba$ka milleti toptan suclars1n.. Kolonicilerin istedigi de
> budur
> zaten, tam da istedikleri noktada duruyorsun..

turkiyenin toptan suclanmasi mumkun degil-
benim acik ve tekrar tekrar yaptigim suclamalar
istatistiki verilere dayaniyor
istatistiki yasalar bilindigi gibi- ozel durumlari dislamaz
yani turklerin cogunlugunda (ne yazik ki) kurd meselesi gibi konulada
veya bu mevzuyla alakali konularda kavrama-algilama bozuklugu cok
yaygindir- demek
tipki "kugularin cogu beyazdir" demek gibi bir seydir-
avusturalyada bir suru siyah kugunun bulunmasi
yukaridaki istatistigi yasayi yalanlamaz!
ben hic bir zaman "gunes batidan dogar"- gibi mutlak bir sey
soylendigini de hatirlamiyorum-
kurd hareketleri icinde ozelikle en sevilmeyen PKK kendi ic duzeninde
idollestirdigi kislerin basinda Haki karer ve kemal pir gibi iki
turk gelir.
su anda da baskanlik konseyinin sozcusu -pseudo-idelogu Gumushaneli
bir turk olan dursun kalkan dir.
Hadep-dep-hep gelenegi surekli bu denge samimi bicimde ozen gosterip
bir sure turk genel baskanlar secmeye ozen gosterdi- Murat Bozlak tan
onceki genel baskani da Cerkez di.
Kurd ulusal soyleminde -banal ve asagilik kompleksinin cenderesine
yakayi kaptirmis elemanlari gaza getircek "zorunlu" soylemlerin icinde
bile (apo nun yer yer turkleri asiri ogen ve yeren deli sacmasi
tutarsizliklari disinda) tirk dusmanligi biraz zor bulunur. bunu
bilimsel metodolojiye sadik kalabilecek arastirmacilar eninde sonunda
bulup cikaracaktir. Bu acidan Kurd ahareketi dunya uzerindeki "dusmai
asagilayarak varolma- savasma gucu bulma" gercekci yontemlerinden
belkide en fazla uzakta olan bir uluslasma hareketdir. bu nednle yeni
ulke ile baslayan ve yeni gundeme kadar uzanan gazeteciliginde bu
gazetelerin onemli oranda calisani turkler olmustur.Bu insanlarin zorla
bu secimi yaptigi soylenemez- ustelik alacaklari riskler de goz
onundeyken

> [...]
> yakisir
> bir
>
> "Görünmez varl1k" da senin uydurman. Ben cakallar1n adreslerini gayet
> ac1k-secik veriyorum..Bunlar1n strateji ve taktiklerini de
> ac1kl1yorum. ha,
> sen le le le den sonra bir de lo lo lo demek istiyorsun ki
> yemezlerrrrrr.
> Yemedikleri icin de kuduruyorsun böyle.. hanife kalmad1, murato
> verelim,
> olmad1 x, y, z.. Bizde 007 bile var(d1) yani..

> migferi
>
> Senin ak-kara mant1g1na cok güzel bir örnek bu..

ben bu 3. tarafi pek tutmadim-sen 5. taraf olmayasin?
neyse korle oturan sasi kalkar
sen ortalama tirk sol kemaistlerinin bir kesitisin
bende bunun ortalama kurd karsiti
bana yakistirdigin ondan bundan beslendigim yakistirmasi da senin ne
kadar isabetsiz teshislerde bulundugunun benim acimdan saglam bir
kaniti-
tr uzerinde oynanan oyunlardan zerre kadar bir cikarim olmadigi gibi
alenen aleyhime oldugu acikken- beni oyunun bir parcasi gibi gorecegine-

hakkini INATLAAAAAAA savunan bir kurd olarak gorebilsen ve bunu
KABULLLLLLLENEBILSEEEENNN
birseyleri cozmeye bir adim yaklasacaksin
ancaaaakkk kemalizimin arsenikten beter zehiriyle kurd meselesine
bakan biraz zor iflah oluyor gibi
fekaaaaaaat cikmayan canda umut vardir- belkide apo da kemalist oldu
diye tekavute ayrilirsiniz!
kim bilir

kurdleri bir ulusal kalkismayi orgutleyecek kadar gormeyen goruslerine
en tarifi imkansiz tiksintimi sunayim biladerim etle tirnak sapigi!

CDC
gercek anti-kolonial!
ortacagdan bu yana tescilli marka!

> i$te sana, seni besleyenlere ve senin dü$manlar1na da korkudan donu
> doldurtan bu! TR üzerine oynanan oyunu ve oyuncular1 bilen ve onlarla
> mücadele eden bu 3. taraf!
>
> hunici
>
> [...]

my

Ba$tan a$ag1 "türkler", "kürtler" laflar1yla dolu ve buna ragmen her nas1lsa
milliyetci-1rkc1 olmayan (!) k1ro-$övalye; biraz literatür yalam1$s1n,
okey.. Amma velakin, varo$ kültürün, bunu ideoloji ad1 alt1nda sana sunulmu$
olan 1rkc1 fikirlerle katmerleyerek türk dü$manl1g1na vard1ran laflar1n,
1-1h, b1rakal1m subjektif yan1n1, objektif olarak da türk dü$manl1g1 ile
siyaset yapma cabalar1n1 gözden kac1ram1yor..

Yazd1klar1nda, y1llard1r geveledigin bo$ laflar1n d1$1nda yeni bir$ey yok..

En kötüsü de kolonicilerin tezgahlar1n1 ulusal kalk1$ma olarak yutturmaya
cal1$man..

Bir taraftan bunu yaparken, diger taraftan da ulusal kurtulu$ sava$1n1
sadece türkler yapm1$ gibi (hani kürtler bunun önünü acm1$t1, hatta
katlinden evvel yazd1g1 son yaz1da da bir kürt gazetece-yazar1 "kendisine
destek veren kürt beyleri olmasayd1 bi bok yapamazd1" diye M.kemal'i
karalamaya kalkm1$t1, $imdi ad1n1 c1karamad1m fetbaz herifin, amed'de (!)
kirolar1n i$birligi ile kontrgerillaya kurban gitmi$ti), bu mücadele
esnas1ndaki ayaklanmalar1 öne sürerek mücadelenin esas1na bok atmaya
cal1$1yorsun. Tamam, önce dag, sonra gecekondu kültürün, tamam, ezilmi$lik
ve bunun kücük-burjuva egitimiyle yogrulup türk dü$manl1g1na kadar
ilerlemesi, tamam ümitsiz vakas1n falan da, $u cin olmadan $eytan carpmaya
kalk1$malar1n yok mu; hesteyim ulan! :-)

Yeri geliyor, bazen -alkolün etkisi mi geciyor ne- "beni kategorize etme"
falan derkeeeeeen, hooooop "i$te bu t1rkiler!" "kirolar1 $öyle-böyle
yapt1lar!" edebiyat1na ba$lam1yor musun, tad1ndan yenmiyor warapallah1..

Evet, benzer ahmakl1klar, sacmal1klar, ak1ldanelikler, *araklar ve dahi
kürekler ayn1 cografyan1n tüm unsurlar1nda görülüyor, yani bunlar bir kürt
olarak [üstelik kürtlügünü de yeni ke$fetmi$ birisi olarak; kürdistana ve de
bat1'ya hay1rl1-ugurlu ossun efenim :-) ] sadece senin bezelyebeyninin
marjinal sorunu degil. hadi gene iyisin yani neo-kiro, yaln1z degilsin..
Hehhe..

Ha, bir de tarihi baz1 olaylara belge aray1$lar1n yok mu, ömürsün lan
hergele! :-) Mesela, senin majestelerinin belgeleri aras1nda $öyle bir$ey
olmal1 imi$: "Biz ingilizleeeeer, dünyan1n sahibi olaraaaak, dogu sorununu
cözmek iciiiiin, kürtleri ayakland1rd111111k" Deel mi bezelyebeyin, böyle
bir belge olmadan olay1n kendisi bas-bas bag1rsa da "ben kolonici tuzag1y1m"
diye, hic önemi yok. Tabii, bunu örtmenin yolu basit:"aakide$leee,
yolde$leee, hevalleeee, herki$lee ayaklanabiliy de kürtlee mi
ayaklanabilmeyiiii?! warapallah1 ayip ediysiniz amrikaya gar$1111..
Kürtlerin ayag1 m1 yok yaniiii?!" Kar$1daki, bu laflar üzerine hemen mahcup
olacak tabii, gözlerini yere devirerek, "aman efenim, hic öyle olur mu, siz
önden buyrun miirim" falan deyip zokay1 yutacak he?! Lan bu ne basit
mant1kt1r böyle be!?

Ayaklanm1$sa ayaklanm1$t1r, degilse degil! Bunun objektif-subjektif $artlar1
olmu$ olsayd1 ayaklan1rlard1.. Yoksa ayaklanmam1$lard1r! Yani, o, bu, $u el
atsa da parmak atsa da, olmuyor i$te, olmuyor?! Bunun sorumlusunu türklerde
arayacag1na objektif $artlara bak, subjektif $artlara bak. "$eytanla bile
i$birligine" girecek kadar pragmatist idiysen, y1llar evvel Tunceli'de
"birlikte örgütlenme-birlikte mücadele " diyen, "milli mesele" konusuna en
iyi vak1f ki$ilerden birisini -ki kendisi de kürttü hasbelkader- üstelik
tart1$ma-görü$me masas1nda vurmayacakt1n! "sömürgeci" tirkilerin (!)
jandarmas1ndan evvel "kürdistan" (!) daglar1nda y1llarca solcu av1na
c1kmayacakt1n! (ki sömürgeci tirkiler o dönemde k1l1n1za dokunmad1lar!)
$imdi bütün bu olup bitenlerin birilerinin ar$ivlerinde mi olmas1 laz1m ki
gercekten ya$anm1$ ve kolonicilere hizmet etmi$ hadiseler olduklar1 kabul
görsün?! Bizim ya$ad1klar1m1z, gördüklerimiz, beynimize kaz1d1klar1m1z, ulan
hergele, bizim yüregimiz ar$iv degil mi?!!!! Alaman ye$illerinin k1c1n1
yalamaya kadar dü$tünüz de (ki onlar uluslararas1 sermayenin koltuk
degnegidirler, sömürgecilerin ac1tmadan soktuklar1 *araklar1d1rlar!), öte
yandan ayn1 cografyan1n solcu genclerini tak1r-tak1r vurdunuz.. i$te sana
belge, onun-bunun cocugu!

Sonradan sonraya, i$te PKK'de $u kadar tirk var, hemi de baz1lar1 en üstte
falan demenin hiiiic laga-lugas1 yok! Bok sineginin türkü-kürdü olmaz!

Bu arada, TR'deki islamistlerle de paralele dü$tügünü gösteren kin-nefret
dolu "homo egilimlerinin bir zamanlar cankaya'ya kadar c1kt1g1na" ili$kin
laflar1na deginmek de gerekiyor..

üstünü örtmeye ne kadar gayret edersen et, sen iflah olmaz bir
anti-türk'sün.. Benim bildigim, burjuva ideolojisinin fa$ist kanad1na
paralel dü$er bu.. üstelik varo$ kar1ns1zl1g1 ile de süslenmi$ (!) bicimde,
öyle ya, bi tarafta M.Kemal, diger tarafta (!) sadece idrisi bitlisiler..
Hay akl1na turp s1kay1m senin a$ag1l1k serseri.. .. kunta kinte ilan ettin
kendini, $imdi bundan -$arkda s1kca rastland1g1 gibi- haz duyuyorsun..
mazo$izm mi ne diyorlar buna..

Son olarak,

>bir portakladan bir kamyon portakal suyu cikarmaya
> cabalayan tirklere siktirden baska hiccccccc birrrrrrrrr
> mesajiiiiiimizzzzzz kalmmistirrrrrrrr.

Eveeeeeet, i$te bu kadar. "T1rkler $öyle, tirkler böyle" edebiyat1n1n
gelebilecegi son durak..

Izmir'de denize dökülen kolonici özentilerinin milli bayrag1n1 yerden
kald1ran "1rkc1" (!) zihniyet ile yukar1daki laflar1n sahibinin "1rkc1
olmayan" (!) zihniyeti gayet ac1k.. Anlayan anl1yor..

Mesaj1n yok da buralarda salya-sümük ne dolan1rs1n be keko..!

Senin gibileri ahmakca dinleyenler, türk kontrgerillas1n1n kucag1na
dü$üyorlar..

Ve sana tetik cekiyorlar..

Eh, sen bundan zewk ald1kca..

Efendilerinin de nam1 hesab1na..

Yani..

hunici
"insan u$akl1ktan kurtulabilir.. Fakat u$ak ruhlu olmaktan kurtulu$ yok.."

CRAC DeS CHEvaLiErS <cr...@vurdumu.ikiye.ayrir> schrieb in im Newsbeitrag:
3A5F1579...@vurdumu.ikiye.ayrir...

CRAC DeS CHEvaLiErS

bakalim dedem korkut ne destan dokturmus
boy boylamis soz soylamis!

my wrote:

> Ba$tan a$ag1 "türkler", "kürtler" laflar1yla dolu ve buna ragmen her nas1lsa

ne diyecem ulan hiyar
tabiki kurtler tabiki tirkler
sen GS nin osuruktan sampiyonlugunu
abartip isi sarlatanliga vardir ben kurde kurt turk eturk demeyeyim
sanki TC degil enternasyonal cumhuriyet
bok yiyen deyusa bak

> milliyetci-1rkc1 olmayan (!) k1ro-$övalye; biraz literatür yalam1$s1n,

zip cikti!

> okey.. Amma velakin, varo$ kültürün,

ne varosu uleyn?
sen benim kim oldugumu bilyon mu?hehh hehhhee heeee
varosmus?
pencu se severler guseli gencuse
bos attin

> bunu ideoloji ad1 alt1nda sana sunulmu$

anlat anlat

> olan 1rkc1 fikirlerle katmerleyerek türk dü$manl1g1na vard1ran laflar1n,

devam devam

> 1-1h, b1rakal1m subjektif yan1n1, objektif olarak da türk dü$manl1g1 ile
> siyaset yapma cabalar1n1 gözden kac1ram1yor..

kurde dusman tirke amansiz dusmanim-
bu turun tipik temsilcisi sensin ve sana tarif edilmez bicimde dusmanim hiyar-
elime gecsen allah yaratti demem pataklarim seni deyus!
varos kotegimi sitesin bogaziciefendisi mumalesi mi- bende ikisi de var!

> Yazd1klar1nda, y1llard1r geveledigin bo$ laflar1n d1$1nda yeni bir$ey yok.

novel fikirlerin ideologuna bak- kicimin kenari!
ulayn ilkokul dergilerinden universite kitaplarina kadar her kose basinda
beynimizi ambele eden kemalist fikirler mi dolu laflar
yoksa senin gotlek ajan-komplo ukelaliklarin mi!

> En kötüsü de kolonicilerin tezgahlar1n1 ulusal kalk1$ma olarak yutturmaya
> cal1$man..

tekrar edeyim de kudur : kurdlerin talepleri ulusal taleplerdir-
ayaklanmalari da ulusal ayaklanma!

> Bir taraftan bunu yaparken, diger taraftan da ulusal kurtulu$ sava$1n1
> sadece türkler yapm1$ gibi

kim boyle soyledi?
1920 lerde turkluk bilinci orani ne kadarsa onu 10 la carp kurdluk bilinci
bugun o seviyededir.
ustelik kurdlerin osmanli tezgahinda yetismis- eski imparatorlugun dokuntusu
pasalari askerleri ordulari da yokken
ahali arasindaki kurdluk 1920 lerdeki ahali arasindaki Tirkleikten bin kat
fazla dir- ac kendi kanli yakin tarihini oku-deyus herif -benimle bacak
gerecek- akli sira varos-kasaba-kiro salatasi ile de beni
asagilayacagini saniyor-
sen manhatan da mi buyudun ulan kicimin inegi?

yoksa urfa oxford meezunu musun- de hele bir turki ciir bakayim? sesin guzle
mi?

> (hani kürtler bunun önünü acm1$t1, hatta

kim diyor leyn bunu?
kurdler adam olsunda kendi onlerini acsin- tovbe tovbe
tirklerin hakim kulturudur bu komplekslerle
dunyayay ornek olduklarini soyleyip boburlenmek
dunyaya uygarlik yaydiklarini ilan edip bu uydurmalari milli egitimlerinin
parcasi yapmak

> katlinden evvel yazd1g1 son yaz1da da bir kürt gazetece-yazar1 "kendisine
> destek veren kürt beyleri olmasayd1 bi bok yapamazd1" diye M.kemal'i
> karalamaya kalkm1$t1,

git kim onu diyorsa onunla konus-
benim icin Mkemale koltuk cikmis kurt beyleri ahmaklar alayidir-
simdi ayni ahmakligi isteyerek yapmaya niyetli kurdler de oyle.
baglayici bir statu olmadan oyle kardeslik ayaklari ile is yapan onemli
oranda senin gibi pisliklerden ibaret olan
kemalistlerine guvenen-mustafa kemale guvenip icazetli de olsa kurd murd diyen
ve kendini yagli urganda bulan dersim milletvekilinin akibetine ugrar-
ulan hem kan dokup hem de yag gibi uste cikmaniz yokmu-

> $imdi ad1n1 c1karamad1m fetbaz herifin, amed'de (!)

fetbaz da sensin -durzu -
senin iyi dedigin bir kurd var mi? soyle bakayim
tek bir iyi kurd soyle bana

> kirolar1n i$birligi ile kontrgerillaya kurban gitmi$ti), bu mücadele
> esnas1ndaki ayaklanmalar1 öne sürerek mücadelenin esas1na bok atmaya
> cal1$1yorsun.

sen daha benim ne soyledigimi anlamaktan acizsin-
senin uyduruk kriterlerine gore kurd ayaklanmasi ulusal kalkisma olmuyorsa
ayni kriterleri kullandiginda kemalist harekette ulusal kalkisma olamaz-
verdigin orneklere bak
birde benim gene tirk kaynaklarindan verdigim bilgilere bak-

> [...]
> ilerlemesi, tamam ümitsiz vakas1n falan da, $u cin olmadan $eytan carpmaya
> kalk1$malar1n yok mu; hesteyim ulan! :-)

sen ne kulturu aldin bakayim uleyn
yali-konak-kosk kulturu mu?
Boluvard kulturu mu
uleyn kastamonun at hirhizi
dorty nala uzayk asyadan gelipte kil kara cadirinan varmi loyn boyle
aristokrat ayaklari atmaca
sen manhatan da mi buyudun yoksa pop.art -avant gard -post modern entel im
benim
kecu sakalin da var mi?
kicinin bokuyla
gelmis bana urban havasi basiyor
sktir ibne sen hastasin git tedavi ol

> Yeri geliyor, bazen -alkolün etkisi mi geciyor ne- "beni kategorize etme"
> falan derkeeeeeen, hooooop "i$te bu t1rkiler!" "kirolar1 $öyle-böyle
> yapt1lar!" edebiyat1na ba$lam1yor musun, tad1ndan yenmiyor warapallah1..

essek herif sana kac kez soyluyorum ben alkol kullanmam diye!

> [...]
> bat1'ya hay1rl1-ugurlu ossun efenim :-) ] sadece senin bezelyebeyninin
> marjinal sorunu degil. hadi gene iyisin yani neo-kiro, yaln1z degilsin..

sen kendine bak ve kendine arkadas ara-
ben yanlizliktan gocunmam
urban cocugu-aristokrat-kosk evladi-uskudar efendisi -hohh hohhh hohhh
loyn sen safi kompleksmisin -simdi senin avripalilara karsi kinin garezin kabak
gibi ortaya cikti
tamam layn kiskanma
sen agasin pardon pastoral oldu
sen pasasin- yalilarda -kosklerde saraylarda buyudun
avripali sumukluler kim sen kim!
avripa lagim kokusunda -bilgsizligin bataginda inilerken senin pasa deden seni
ozel hocalrla yetistirdi-
atan korkut ta chip felan yapiyor- dayin hezerfan da ilk ucagi insa ediyordu-
sen bu neslin
allamesisin-uraban harikasi-boluvard cocugu- lebi derya!

> [...]
> diye, hic önemi yok. Tabii, bunu örtmenin yolu basit:"aakide$leee,
> yolde$leee, hevalleeee, herki$lee ayaklanabiliy de kürtlee mi

ulan salak git senin muhteber universitenin muhteber hocasina sor o soruyu-
onlarin derdi ingiliz belgelerini karistirp belge arayip onu bilim diye
yuturmak- benim oyle bir derdim olsaydi ben gider o cakil tasi toplama isini
kendim yapardim- senin o essek kafan bana bimisel metodoloji ogretmek icin
yaratilmis tabiii-
siktir git oku da gel!

> [...]
> olacak tabii, gözlerini yere devirerek, "aman efenim, hic öyle olur mu, siz
> önden buyrun miirim" falan deyip zokay1 yutacak he?! Lan bu ne basit

ha illa karmasik mantik olacak- urban yaa-
seni manuplator seni
tabi ya basit mantik-sana begendirmek icin illa fuzzy logic mi kullanayim.salak
herif!
ingiliz belgelerinde kurdlere verilen olmayan destegi arayan hiyarin kitabini
oku-
onunla debelen.

ben goruslerimi tersinden gene yazayim
1-cikarlarina uygun oldugu surece kurdler seytanla bile isbirligi yapabilrler
yapmalidirlar
2-bugune kadarki hic bir ciddi kurd ayaklanmasina hic bir ciddi emperyal yardim
yoktur-bunu idaa edip
(karmasik mantikla hoh hohh hohhh) de kanitlayamayanlara spekulator denir

> [...]
> iyi vak1f ki$ilerden birisini -ki kendisi de kürttü hasbelkader- üstelik
> tart1$ma-görü$me masas1nda vurmayacakt1n!

kim kimi vurmus- bana ne - sen neden bahsediyorsun?
her gotu boklu kurdun yaptigin da benim onume getirme-
benim savunduklarim seyler acik- onlari konus-
tartisma ile katletmeyi ayirmayani da benim mevzuma katma

> "sömürgeci" tirkilerin (!)
> jandarmas1ndan evvel "kürdistan" (!) daglar1nda y1llarca solcu av1na
> c1kmayacakt1n! (ki sömürgeci tirkiler o dönemde k1l1n1za dokunmad1lar!)

ahhaa
sen pkk nin ilk eylemlerini eletiriyorsun kurban
heee kurban ne guzel soylersin
hee hayran allah devlete zeval vermesin heee
sana kim dedi pkk nin yaptigi esseklikleri destekledigimi onayladigimi?
o senin soyledigin vakitlerde gozu donmus pkk militani beni odtu de
bicaklamaya kalkti-
sen once sapla samani ayir - kurdlerin kemal burkayin a mi katlandiniz ki
kurdler arasinda akli selim nesru nema bulamdi-
kenya da batililarin azginliklari olmasaydi mau mau vahseti olmazdi- mau
maularin yaptiklari vahsete bakip kenyalilarin ulusal haklarina sahip
olmadigini soylemek ne kadar akil isi ise senin soylediklerinde o kadar akli
isidir

> $imdi bütün bu olup bitenlerin birilerinin ar$ivlerinde mi olmas1 laz1m ki
> gercekten ya$anm1$ ve kolonicilere hizmet etmi$ hadiseler olduklar1 kabul
> görsün?!

el hak dogru- butun su yukarida soylediklerin kolonial Tc ye cok yaradi
uc asamali
-terorize et
-izole et
-demoralize et
adimlarinin ilk ikisini bu sayde basardi-

> Bizim ya$ad1klar1m1z, gördüklerimiz, beynimize kaz1d1klar1m1z, ulan
> hergele, bizim yüregimiz ar$iv degil mi?!!!!

hay senin yuregine tukureyim-
sevgisiz it!

> Alaman ye$illerinin k1c1n1
> yalamaya kadar dü$tünüz de

onu yalayanlara ve oralarda milletvekili olanlara soyle!
adresi sasirma

> [...]
> yandan ayn1 cografyan1n solcu genclerini tak1r-tak1r vurdunuz.. i$te sana

agzini topla
bak kufurun de kendi icinde bir adabi vardir.
kizginliginin sinirlarini belirlemeyen esek bile ol,maz
benim anam babam la ne isin var? benimle tartisiyorsun benimle sinirla kendini

> Sonradan sonraya, i$te PKK'de $u kadar tirk var, hemi de baz1lar1 en üstte
> falan demenin hiiiic laga-lugas1 yok! Bok sineginin türkü-kürdü olmaz!

ben ornek verdim.
pkk gunahlari (unutulmayacak ve hesap vermek zorunda olduklari)
ve sevaplari (caresizlikten ona sarilmak zorunda olan kurd kitlelerine verdigi
umut ve dayanma gucu vs)
ile rolunun buyuk bir kismini oynadi
tipki mau mau lar gibi
sen de esseklikte israr ederek rolunu oynuyorsun tabiy urban cocugum benim

> Bu arada, TR'deki islamistlerle de paralele dü$tügünü gösteren kin-nefret
> dolu "homo egilimlerinin bir zamanlar cankaya'ya kadar c1kt1g1na" ili$kin
> laflar1na deginmek de gerekiyor..

ne var homo olmak suc mu?
sen demedin mi kurdista da bir kent varsmi sesleri guzel mis homolarmis felan
fistik-
seninki cogul olmasina ragmen kin-nefret olmuyor da
benimki bir nevi refernasli ve tekil olmasina ragmen niye kin-nefret oluyor?

> üstünü örtmeye ne kadar gayret edersen et, sen iflah olmaz bir
> anti-türk'sün.. Benim bildigim, burjuva ideolojisinin fa$ist kanad1na
> paralel dü$er bu..

allah desene sen fasit ben fasit gene bir noktada kesistik
allah yazdiysa bozsun!

> üstelik varo$ kar1ns1zl1g1 ile de süslenmi$ (!) bicimde,

su senin varos derdin nedir bir cozemedim.
ne zararini gordun varoslarin?
aritokratim benim- sray yavrusu- pasa levendi- ser blind! uskudar efendisi

> [...]
> Hay akl1na turp s1kay1m senin a$ag1l1k serseri.. .. kunta kinte ilan ettin
> kendini, $imdi bundan -$arkda s1kca rastland1g1 gibi- haz duyuyorsun..

bak hele demek tirk analar neler doguryormus
mistafa kemal ve sen
ote tarafta ben ve idrisi bitlisiler mis
kim bu idris loyn tanimam onu ben-
tanimam ikinci anlamda hiyar simdi kalkar bana malumat frosluk yapar

> Son olarak,

> Eveeeeeet, i$te bu kadar. "T1rkler $öyle, tirkler böyle" edebiyat1n1n
> gelebilecegi son durak..

sen anlayasin diye tekrar edeyim
yukarida tarifledigim turdeki tirkler e aynen hep baraber siktir cekmek gerek!

> Izmir'de denize dökülen kolonici özentilerinin milli bayrag1n1 yerden
> kald1ran "1rkc1" (!) zihniyet ile yukar1daki laflar1n sahibinin "1rkc1
> olmayan" (!) zihniyeti gayet ac1k.. Anlayan anl1yor..

kemalist yalan romantizmi-
sen daha termodinamigin ikinci prensibi geregi cikmis renlere bayrak
denildigini
ve kurdlerin de boyle sembolleri olabilecegini kabul bile edemeyen bir
mahlukatlar zincirinin tipik bir temsilcisisin- bana yalan osman pasa siti
tasa -kahramanlik edebiyati yapma-
ne bayraga ne varolusumuza hic bir seyimize zerrece saygi gosterebilecek bir
kultur koydunuz anadoluda- bu gercektir -kotu gorunur ve birinin soylemesi
gerekir- ben soyluyor sen de bana irkci fasit de ne dersen de

> Mesaj1n yok da buralarda salya-sümük ne dolan1rs1n be keko..!

onun icin destan yazarsin bana
lavuk

> Senin gibileri ahmakca dinleyenler, türk kontrgerillas1n1n kucag1na
> dü$üyorlar..

beni kimse dinlesin diye degil
ben varim diye yaziyorum
senin de huzurun kacmisa benziyor

> Ve sana tetik cekiyorlar..

seni beni birak kendini kolla

> [...]
>
> hunici
> "insan u$akl1ktan kurtulabilir.. Fakat u$ak ruhlu olmaktan kurtulu$ yok.."

"aga ben bu millete garsonlugu ogretemedim" mistafa kemal zorti

Dumrul

"CRAC DeS CHEvaLiErS" <cr...@vurdumu.ikiye.ayrir> schrieb im Newsbeitrag

> bakalim dedem korkut ne destan dokturmus
> boy boylamis soz soylamis!

Dursss ula kiro!

Burada bana satasma yapmissin, Dedem Korkut deyince ben alinirim. Sen de
hala my'i ben saniyorsun galiba. Yoksa ne diye, benim kullandigim motiflere
atifta bulunasin?

Sen benim sevgili dusmanimsin. Simdi surda, yaw insan dusmanini sever mi
diyenler olacaktir? Tabii ki sever. Neden olmasin? Benim gercek hayatta da
hem cok sevdigim, hem de biraraya gelince kapistigim, kapismadan duramadigim
bir suru arkadasim vardir. Bir kismi Turktur, -senin deyiminle Tirk, bir
kismi Kurttur, ben de killik edip Kiro derim. Takim taklavat, es dost bir
araya gelince, bizi gorenler, hemen simdi ya kavga koptu, ya da cinayete
ceyrek var diye urkerler, ama biraz sonra bir bakarlar ki karsilikli saz
calip turku soylemeye baslamisiz. Cunku biz kirk kisiyiz, birbirimizi
biliriz.

Mesela bizim Kiro arkadas civiyip Arabeske girer, ben ona inat Emekciden
baslar Sivandan cikarim. Kurtce bilmedigim icin, hep Turkce takiliriz. Merak
etme, o arkadaslarin cogu da Kurtce bilmez. Bilseler bile, Diyarbakirlininki
Dersimliye uymaz, Zaralinin ki Marasliya.

Tipki bunlar gibi, sana da hem kizarim, hem de severim. Yeri gelir, bazi
sitemlerine hak veririm, yeri gelir bazi zart zurtlarina tepem atar. Zaten
son donemlerde bazi yazilarinda beni de anmissin, eksik olma, hatta biraz da
geydirmissin, canin sagolsun, ama o donem biz ortada olmadigimiz icin o
yazilar orta yerde kalakalmis. Onlari da zaten dejadan girince gordum.

Ben sana Kiro derken bile, en sevdigim arkadaslarima hitap ediyor
gibiyimdir. Sen de bana sitemkar ifadelerde bulunursan hic alinmam. Eski
hukuktur netekim;-) Ayiptir anlatmasi, senden kiro olmasinlar, bir suru Kurt
arkadasim oldu. Pek coguyla, burada anlatilmasi uygun dusmeyecek konumlarda
sirt sirta mucadele verdik.

Son cezaevi operasyonunda, her zamanki beklenilesi tepkini gostermissin,
dogaldir. Baska turlu yazmani bekleyemezdim zaten. Ama ben destekledim bu
olayi. Zaten birtakim gizli servislerin ve orgutlerin taseronu duzeyine
dusmus olan DHKP-C'yi savunmami dusunebilecek olman bile, sana "de get la
kiro" dememi hakli kilar.

Burda, PKK'nin en azgin zamanlarinda bile, PKK terorune karsi mucadele
ettigimiz donemde bile, DHKP-C'yi ideolojisini yitirmis, sacma sapan bir
teror orgutu olarak nitelemistim, adi bir teror ve mafiavari orgutlenmeden
baska bir sey olmayan bir orgutu savunmam surda dursun, ona karsi cikmamam
beklenemez.

Kurtce konusunda da tartisma acilmis.

Hep derim, Turkiye'de Kurdoloji enstituleri kurulmali diye. Bu tarihimizin
ve topragimizin bir zenginligidir. Kurtce yayinlar, Kurtce egitim serbest
olmalidir. Hatta, Kurtlerin yogun yasadigi yerlerde -artik boyle bir ayrim
yapabilir miyiz, yani Izmir Kadifekale, Istanbul Kartal, Adana, Antalya
varoslari vs hangi sinifa girecek- Kurtce ikinci anadil olarak kabul
edilmeli, oralarda Kurtce ogretmenleri istihdam edilmelidir. Hatta, daha da
ileri giderek, Kurt aydinlari ve Turk Dilbilimcileri bir masaya oturup,
ortak bir Kurtce icin calismalar yapmalidirlar, eminim ki bunlar ileriki
yillar icin planlaniyordur. Yeter ki atanmislar/secilmisler kavgasi
kesilip, ucuz korrupt namussuzlar ortadan bir temizlensin. Korruptun da
Kirosu, Tirk'i olmaz, tipki muslumani, gavuru olmadigi gibi.

Ikide bir diyorsun ki, Kurtler seytanla bile isbirligi yapar. Ulan alcak ne
diye demiyorsun ki, gelin hep beraber Dumrul ile isbirligi yapalim. Dumrul'u
yasal mucadelesi icinde yalniz birakmayalim -Dumrul derken yasal Turk Solu
ve orta solunu kastediyorum, -her koseye bir heykel dikenleri degil,
ilkeleri one cikaran, hakiki kemalistleri kastediyorum- Kurt milleti bu
kadar kaypak mi? Hepsinin hesabi senden mi soruluyor?

Bre alcak! Kemalistlere esip yagmayi biliyorsun, ama tipki Arsiz essekten
farkin yok. Gercek kemalistleri bilmeden, esip savuruyorsun. Arsiz essek de,
bir zaman demirelinden tut ozalina kadar tum lupleticilerin hepsini kemalci
ilan ettiydi, sen de yine ayni konumdasin.

Oysa gercek kemalistleri tanimiyorsun.

Dumrul "kalpagi yok ama, sonuna kadar kuvayi milliyeci"

CRAC DeS CHEvaLiErS

sayin bay Dumrul
ben Gandi nin yerine vekaleten bakiyorum
Gandi abi kizdi birakti himalayayala kacti
fekat esas oglanin iz surmesi sonucu diyarbekirde yoga kursu acmis mis-
13 milyona millete yoga ogretiyormus
zaten hep derdi hic unutmam "hindustan firatla baslar " diye
ben de "ne derin feylesofi yahu" diye dusunmusumdur
oysa herif market analizi yaparimis-neyse amirimdir saygida kusur etmeyeyim.
bu mirato denen herifi de ondan duymuslugum vardir- mevzu Mahatma abi olunca
haliyle onun yazismalarini cevaplamak bana duser-
nihayetinde Gandici nin sohbetlerinden mirato yu da tanidik
iyi cocukmus rahmetli ama benim kisiligime saygi isterim
sonunda o ayri ben ayri degil mi ama? gelelim kiymetli yazilariniz ve nadide
kufurlerinize onlarada muhabetle cevaplarimi satir aralarinda bulacaksiniz

Dumrul wrote:

> "CRAC DeS CHEvaLiErS" <cr...@vurdumu.ikiye.ayrir> schrieb im Newsbeitrag
>
> Dursss ula kiro!

buyrun camoka

> Burada bana satasma yapmissin, Dedem Korkut deyince ben alinirim.

aslinda miy miy di hedef ama dedem -kopru mopru duyunca sen atladin iste-

> Sen de
> hala my'i ben saniyorsun galiba. Yoksa ne diye, benim kullandigim motiflere
> atifta bulunasin?

yok yok o ayri sen ayri-
o nadide bir psilik sen
pis bir nadidesin.
onda insan sevgisi yoktur
sende insan sevgisi var ama kemalist sartlanmayla sinirlanmis

> [...]
> ceyrek var diye urkerler, ama biraz sonra bir bakarlar ki karsilikli saz
> calip turku soylemeye baslamisiz. Cunku biz kirk kisiyiz, birbirimizi

bilir miyiz?

> Mesela bizim Kiro arkadas civiyip Arabeske girer,

neye arabeski kiro soyler-
mozart felan bilmez mi bunlar?
ne ayip- cagdas seylerden nasip almamislar mi?

> [...]
> etme, o arkadaslarin cogu da Kurtce bilmez. Bilseler bile, Diyarbakirlininki
> Dersimliye uymaz, Zaralinin ki Marasliya.

uymaz uymaz...
firsat olmamis uydurmaya

> [...]
> geydirmissin, canin sagolsun, ama o donem biz ortada olmadigimiz icin o
> yazilar orta yerde kalakalmis. Onlari da zaten dejadan girince gordum.

tabi sonunda burda akraba olduk

> [...]
> arkadasim oldu. Pek coguyla, burada anlatilmasi uygun dusmeyecek konumlarda

ben pek oteki kirolara benzemem ama
olsun-naz yapmamayim-benim de cok tirk arkadasim var-
ama irkci oldugum icin onlara irkcilik yaparim-
hep derler "yahi crac bana az sekerli irkcilik yap yahu" diye
guleriz ama onlar akici behdinan kurdcesi konusur ben de sanskritce
anlasir gideriz

> Son cezaevi operasyonunda, her zamanki beklenilesi tepkini gostermissin,

kim ben mi?
sanirim gandi usta elbette
asimetrik tablodaterazinin boz olan kefesine destek cikmistir-
hep oyle yapar-
su andoluya giren tirk ordularinin
her vadide gordukleri zayif ve gulcu ordulardan zayifa yardima kosma
geleneginin aynisi!

> [...]
> olayi. Zaten birtakim gizli servislerin ve orgutlerin taseronu duzeyine
> dusmus olan DHKP-C'yi savunmami dusunebilecek olman bile, sana "de get la

mevzu Dhpkc tikko tkpmel ucgeninin coook disarilarda bir yerdedir.
ne bileyim iste durkheim abim
ne demis
"kendini oldurme toplumsal ve ahlaksal bir olgudur" demis sonracima demiski
" belli bir toplumun herhangi bir cagdaki kendini oldurme sayisini, o toplumun
o cagdaki ahlaki yapisi belirler"
felan fstik.
sonra ustam Mahatma ya telefon acmis "mevzuya bir de bu acidan bakin birderim"
demis
yoksa dursun karatas i arar- netekim oda fransa da- "uleyn ben felsefesini
yaptim sen neci oluyon?" derdi.
olaya kanli devlet ile - irinli medyanin cizdigi iki nokta arasindaki cizgide
bakan-sonunda ya devøletci yada
soylemden baska bir sey yapmayan-ama onlari yaratan nedenlerden dolayi
tepkilerinde hakli olan -orgutcu yapar-
ziyadesiyle tok oldugum icin bunlari yemiyorum ben-

> [...]
> baska bir sey olmayan bir orgutu savunmam surda dursun, ona karsi cikmamam

eskiden oldugu gibi simdi de
destek insana verilir- mahkumlar-militanlar ve kurdler
$u yada bu kanalla akitiklari tepkilerinde haklilar-
kanali (pkk- dhkpc vs ) birakip tepkileri anlamak ve bunlara care aramak lazim
gelir.

> [...]
> varoslari vs hangi sinifa girecek- Kurtce ikinci anadil olarak kabul
> edilmeli, oralarda Kurtce ogretmenleri istihdam edilmelidir.

niyet olsun da imkanlar engel olsun!

> Hatta, daha da
> ileri giderek, Kurt aydinlari ve Turk Dilbilimcileri bir masaya oturup,
> ortak bir Kurtce icin calismalar yapmalidirlar,

kendiliginden birlesecegi varsa birlessin- tepeden inme olmasin-
bismark-veya kemalist tepeden inmeci gelenek bir sorunu vitrinde cozer-
arkada bin bir dugum birakir.
dilin yasamak iin yeterli alt yapisi varsa birlesir veya dagilir-
kendiliginden asimilasyon her zaman sagliklidir-
kurdce veya herhangi bir dilin yasamasi icin onundeki engeller kalktiktan
sonra
bu dil yasayacagi varsa yasar- onun otesinde ...
ulan tatli dille sen beni ketenpereye getiryon galibaaaaaa
bu kadar yumusamak benim macoluga yakismaz
sen iyisimi bana kufur et biraz tenasul uzuvlari ve aile efradini katmadan-
ne bu- yeni yumusatma takdigimidr nedir
karanlik bir plan olmasin
bak bu miy miy a yaza yaza sasi oldum iste

> eminim ki bunlar ileriki
> yillar icin planlaniyordur.

kim- genel kurmay mi?
yahu ya safsin yada beni saf buldun
yada her ikisi veya hic biri
Tc nin icinde bunun planini yapan bir merci cirasa
10 yil boyunca sct de "ben essegim" diye yazarim
ha genel kurmay yapmiyorsa
demeki ki hic kimse yapmiyor demektir

> Yeter ki atanmislar/secilmisler kavgasi
> kesilip, ucuz korrupt namussuzlar ortadan bir temizlensin. Korruptun da
> Kirosu, Tirk'i olmaz, tipki muslumani, gavuru olmadigi gibi.

olmaz tabi- ama devletin adi kurdiye cumhuriyeti degil
bu sebeple adini tc korropsiyonu koyduk
yoksa kotu rolleri hakkiyle oynayacak ne yetenekler cikarir kurdistan daglari!

bak daha palazlanmadan kucuk mistafa kamal olmaya kalkan apo ya-
simdi de ada yagcisi olmus- alllahu zul celal hazretleri karga kovalamayani
mistafa kamal yapmiyor iste-
birak onun ucunu bak nasil hamir gibi bicimlemeye kalkar toplumu kafasina
gore- bu da bir nevi
insanlarain ozgurluge ihtiyacinin -bu hazinenin korruptu- ahlakin -caresizligin
korruptu-
otekileride saymiyayim iste-
yok cehverisi
yok siverekli agasi
yok eronci korucular
yok su yok bu

> Ikide bir diyorsun ki, Kurtler seytanla bile isbirligi yapar.

yapar-yapmali yapsa iyi olur

> Ulan alcak ne
> diye demiyorsun ki, gelin hep beraber Dumrul ile isbirligi yapalim.

sen seytan misin ki?
bu programi marx cizmis bana katarmak dusuyor-
cikarlarini zedeleme
"kurdler melayke ile de isbirligi yapsin" diyeyim
gelsin seninle isbirligi yapsinlar-

acik kapiya omuz atip duran tirkler oldu
ee en sonunda bize
"yahu madem bu acik kapiya omiz atiyorlar- bizde kapiyi kapayalim- dedirtiniz
sonunda

hani apo mapo ama adamin yakalanmasi ile pkk size bir firsat daha verdi- bak
sonu nerye varacak?
hic bir toplumsal uzlasama cabasi yok-hadep leri kovustur tutukla -devam
kurtce diline saygisizliga devam
guneye operasyona bir suru ana kuzusu gonder orda sehit ettir getir - sonra
sivil toplumu azdir- buna da devam
eee
kurdler de elbette seytanla masaya oturmak mecburiyetinde kalir-
su melayke muhamede isaya gorundugu gibi bize gorunse
etegini hic birakmayacagiz ama
bizim onumze hep seytanlar cikiyor.

> Dumrul'u
> yasal mucadelesi icinde yalniz birakmayalim -Dumrul derken yasal Turk Solu

hocam isim ver isim
kim bu yasal turk solu
benim bildigim
odp var
emep var
hatta tsip de kurulmus
sip var
hadi hadeplileri kirmayalim
onlarda kendilerini kurd partsis degil turkiye partisi olarak lanse etmek icin

atmadik takla birakmadilar (bana sorarsan boyle sarlatanliklari sevmem ama-ne
yaparsin yalancilikla prim toplama ahlak olmus)
ee hadep bir ara chp yi de is birligi listesine soktu- tamam gene chp nin foco
sarkaci ahlakini da gormezden gelip onu da sayalim

bunlarla zaten bir seyler yapilmaya calisiliyor-
ama
hapishanede sadece saldrrgan devlet ile bir avuc tutuklunun tanik oldugu
katliamin
gerceklerinin bize anlatildigi gibi olmadigini soylemek icin gosteri yapmaya
kalakan odp lilere
sct de edevletin f-tipi mi kirk satir mi ikilemeine destek olacak sekilde
yazilarla mi yasal mucadele?
yooook oyle olmaz.
soyle icidekini disari SERBESTCE doktugum yasal mucadele ortami yok mu?
su senin mistafa kamalle dalga gececegim bir yasal zemin?
yalaka yasal mucadeleleri sevmesem de MECBURen katlaniyoruz tabii.
cunku illegalite denen o garabetin bu insan malzemesi ile fedakarlik yapan
samimi insanlari nasil harcadigini iyi gozledim- hersey gozumuzun onunde olsun-
ve adina YASA denen o berbat cumlelerin sinirlarini itekleye itekleye legal
zeminde olsun.
haklisin- senin yasal mucadeleni destek istediginde destek verelim. sen bir
islik cal yeter.

> ve orta solunu kastediyorum, -her koseye bir heykel dikenleri degil,
> ilkeleri one cikaran, hakiki kemalistleri kastediyorum- Kurt milleti bu
> kadar kaypak mi? Hepsinin hesabi senden mi soruluyor?

ben kurdlerin mutemedi degilim.
hep soyledim kendi cikarimi kolluyorum.
kurdler ne yapar kendileri bilir-
ben kemalin kotuluklerinin sadece onun heykelini dikenlerle sinirli oldugunu
dusunmuyorum-
belkide bu olcude kemalizm olmasaydi mistafa kemali katkilarini hayirhah bir
sekilde de anabilirdim. ancak bu kadar kotu takipci sistem yaratanin da temel
bazi hatalri olmadan bu sonuclar cikmaz.
mistafa kemal hakkarinin gobeginden de ciksaydi buna aynen boyle yazilacaktim.

hadi deyelim ki gecmis zamandi oldu- bugun altin koca bir ulus kendine bir
coban atamadan da yolunu bulmali.
cikarlari ve ahlaki bulmak icin illa bir cobana mi gerek var?
illa varsa bugun gecici bir coban bulmak o kadar mi zor?
icimiz disimiz kemal oldu-

> [...]
> bir zaman demirelinden tut ozalina kadar tum lupleticilerin hepsini kemalci
> ilan ettiydi, sen de yine ayni konumdasin.

benim en iyi tandiklarim "gercek" kamalistlerdir- cunku onlarin icinde buyudum-

babama da bir vakitler kemalist olarak karsi ciktim-
cumhuriyet gazatasi- attilla ilhan-ugur mumcu -yuzbasi sellahadin efendi vs
surekesiyle gecti ilk genclik yillari-
dolayisiyla onlari tanimamak mumkun degil-
tahamulsuz yanima kemalizmin yarattigi frankestein da diyebilirsin-

kalpakli kalpaksiz tum kuvvaya da millyesine de .....

abidik gubidik tvisttttttt

volkan

Dumrul <ogu...@bayindir.com> a écrit dans le message :
3a63b513$0$82357$45be...@newscene.com...

> [...]
motiflere
> atifta bulunasin?
>
> Sen benim sevgili dusmanimsin. Simdi surda, yaw insan dusmanini sever mi

Dusmanin mertine tabiki saygi duyulur.

> [...]
> etme, o arkadaslarin cogu da Kurtce bilmez. Bilseler bile,
Diyarbakirlininki
> Dersimliye uymaz, Zaralinin ki Marasliya.

Hic meraklanma bir gun onlarda dilbirligini saglarlar.

> [...]
> yazilar orta yerde kalakalmis. Onlari da zaten dejadan girince gordum.
>
> Ben sana Kiro derken bile, en sevdigim arkadaslarima hitap ediyor

Severek olduren canavarseniiiiiiii.

> [...]
> dogaldir. Baska turlu yazmani bekleyemezdim zaten. Ama ben destekledim bu

Benim anlayamadigim bu.
Eli kolu bagli insanlarin sucluda olsa-ki cogu tutukludur-
infaz edilmesi nasil savunulabilir.

Anlasilan Biz Tirkilerin gelismislik durumu Arjantin
yada brezilyadan cok daha gerilerde.

Karsilikli catismada olum anlasilabilir.Kaldiki mapustaki
mahkumlar silahli bile olsalar onlara asiri siddet kullanilamaz.Silahli
olduklarini iddia etmek en azindan devletin aczi yada provakasyonudur.

Ama burda karsilikli catisma yok.Tek tarafli bir katliam var.Savasta dahi
dusmaniniza karsi kullanacaginiz siddet
dusmaninizin gucuyle orantili olmalidir.

Oldurulenlerin Dev-Sol cu olmasi katliami mesrulastirmaz.Katledilenler
ulkucude olabilirdi.Insanlik onada karsi cikmayi gerektirir.

Devlet vatandaslariyla olan sorunlarini zalim bir siddetle cozmekte
direndigi surece bu ulkeye baris gelmeyecektir

< Zaten birtakim gizli servislerin ve orgutlerin taseronu duzeyine
> dusmus olan DHKP-C'yi savunmami dusunebilecek olman bile, sana "de get la
> kiro" dememi hakli kilar.

DHKP-C yi savunmak!!!

Ne kadar yanlis bir terim.
En kotusude seriatin karanligina kararlilikla karsi cikan Dumrulun ayni
seriatci iklimden nasil beslendiginide
sasirarak goruyoruz.

Dev sol yada pkk nin yanlislarina karsi cikmak onlarin mensuplarinin katlini
mesrulastirirmi?
Yanlis olmakla katledilmek farkli seylerdir.Cokca sikayet ettiginiz
dezinformasyona biraz daha dikkat.

> Burda, PKK'nin en azgin zamanlarinda bile, PKK terorune karsi mucadele

Her mucadele yerinde ve zamaninda anlamlidir.

> [...]
> baska bir sey olmayan bir orgutu savunmam surda dursun, ona karsi cikmamam

DHKP-C yada PKK tasaron vs vs olabilir.
Velevkide oyledir.
Nolcak simdi.
Katli vacipmidir?
Hemide hapishanede.

Bu arada Turkiyedeki butun sol orgutler bugun var olan durumun musebbibi
degil magdurudurlar.
Bunu Turkiyenin gericilesmesinin mimari Demirel bile ogrendi ve itiraf
ediyor.

Demokratik ve insani istemler kan ve zulumle bogulmak istendigi icindirki
bugun bu zalim orgutler turemektedir.

Insanlarin hapishanede katledilmesine karsi cikmak insani
ve demokratik bir davranistir.
Seriatci SEvket kazan ve Erbakanda Ulucanlarda katliam yapilirken sevinc
cigliklari atiyorlardi.

Bu insanlar sizin siyasi dusmaninizda olabilirler oyle olsa dahi katliam
katliamdir ve karsi cikilmalidir.
Aksi taktirde yarin sira size geldiginde karsi cikacak kimse kalmayacaktir.

Eli kana bulasanlar kan kokusunu bir kere aldiktan sonra kan akitmadan
duramazlar.
Kacinci katliamdir bu?
Ben unuttum sayisini.
Katliamcilardan hesap sorulmadikca yenileri ve daha pervasizca yapiliyor.

Aslinda bizim tarihimiz siyasi olaylarin siddetle cozulemeyeceginin sayisiz
ornekleriyle doludur.En azindan bizim de tanigi oldugumuz son 40 yil
devletin uyguladigi Yavuz Selim mantiginin ulkeyi daha gerilere
goturdugunun ansilmis olmasi gereken yillardir.

Devletin vatandasina karsi uyguladigi siddet ve komplo
ulkeyi distan gelen tehdit ve santajlarada acik hale getirmekte ve
zayiflatmaktadir.

> [...]
> ileri giderek, Kurt aydinlari ve Turk Dilbilimcileri bir masaya oturup,
> ortak bir Kurtce icin calismalar yapmalidirlar, eminim ki bunlar ileriki

Kopru basinda musteri bekleyen Kurt hamallara ana dillerini kullandiklari
icin siddet uygulayan Fasist guruha karsi cikmamizin uzerinden neredeyse 30
yil gectikten sonra Kiro kardeslerimiz biz Tirkilerin kafasina vura vura
Kurdu ve Kurtceyi yerlestirdi.

Keske biz Tirkiler bunu zamaninda anlayip onlarin dostlugunu kazansaydik.

> [...]
> Kirosu, Tirk'i olmaz, tipki muslumani, gavuru olmadigi gibi.
>
> Ikide bir diyorsun ki, Kurtler seytanla bile isbirligi yapar. Ulan alcak

Ne yazikki boyle.Su anda Kurtler cikarlari icin seytanla bile isbirligi
yapma durumuna gelmisler ve biz Tirkilerden nefret ediyorlar.Dogrusu onlari
kinamiyorum.
Fasizmin galebe calmasini engelleyemedigimiz icin kendimizi kiniyorum.
Biz Tirkilerle kirolarin birbirine guven duymasinin olmazsa olmazi gecmisin
hesabinin sorulmasidir.Bunun sorumluluguda oncelikle biz Tirkilere
aittir.Kendimizi elestirip duzelttigimiz suclulari cezalandirdigimiz surece
kiro kardeslerimizin bize olan baglari guclenecektir.

Guney afrikanin irkcilari bunu yapabildiyse bizde yapabiliriz diye
dusnuyorum.

> diye demiyorsun ki, gelin hep beraber Dumrul ile isbirligi yapalim.
Dumrul'u
> yasal mucadelesi icinde yalniz birakmayalim -Dumrul derken yasal Turk Solu

Yasal Turk solu nedir?
Mustafa Kemalde yasal degildi.
Ama hakli ydi,mesruydu.

> [...]
> ilan ettiydi, sen de yine ayni konumdasin.
>
> Oysa gercek kemalistleri tanimiyorsun.
>
> Dumrul "kalpagi yok ama, sonuna kadar kuvayi milliyeci"

Kuvayi milliyeciyim derken,Ataturkcuyum diyerek onun heykellerini dikip
dusuncelerini oldurenlerin durumuna dusulmemeli.

Bir de niye $ucu bucuyuz.
Bizden oncekilerin devami olmak iddiasiyla onlari kotu bir sekilde taklit
etmeye calismak muhafazakarligi,gerileyi ve giderek cagin disina
dusup yok olmayi getiriyor.
Yapilmasi gereken gecmisi tekrarlamak yada ona tapmak degil onu asip surekli
yenilenmektir.
Aksi taktirde kaybetmeye mahkumuz.
Kal saglicakla.

Dumrul

> sayin bay Dumrul
> ben Gandi nin yerine vekaleten bakiyorum

Hee, eyi ediyorsun anlasildigi kadariyla crack, kirik, kirgin sovalye;-)

(Aradaki traslar kesilmektedir)

> [...]
nadide
> kufurlerinize onlarada muhabetle cevaplarimi satir aralarinda

Ulan kufur etsem de, boyle konussan hadi neyse ya, en efendi yazilarimdan
birini dokturdum yine de begendiremedim... Ben ne deyim simdi?

> buyrun camoka

Tras varsa tras, geyikse geyik! Oki mi gurban!

> aslinda miy miy di hedef ama dedem -kopru mopru duyunca sen atladin iste-

> yok yok o ayri sen ayri-
> o nadide bir psilik sen
> pis bir nadidesin.

Hay senin dostluguna da dusmanligina da...

> onda insan sevgisi yoktur
> sende insan sevgisi var ama kemalist sartlanmayla sinirlanmis

Oysa sunu da bilemen ayirtetmen gerekirdi ki, bendeki, senin bile
varoldugunu farkettigin insan sevgisinin temeli sol kemalist -ucu marksizmle
komsu duser- yaklasimlarimdir. Hayatta en hakiki mursit ilimdir; Hakimiyet
bila kayd-u sart milletindir diyen ilkelerin takipcisinden baska turlu tavir
beklenebilir mi?

Su da var ki, biz "sana bir tokat atana sen de obur yanagini uzat"
salakligini pek de itibara almayiz.

> bilir miyiz?

Bilmez misin?

Ben seni bildim, tanidim. Taa oralardan, o kadar kil kaptigim yazilar
yazmana ragmen icindeki mert delikanliyi gordum; belki seni daha onceden
tanidigim bazi arkadaslarimla ozdeslestirdim, olabilir, ama senin hic de
gorundugun gibi kirocu olmadigini anladim. Hani su bir zamanlar takildigimiz
ortamlarda, heyyy gidi Dersimin kocu, Dersim daglarinda iste soyle boyle
diyerek gaza getirilip, ustun Kurt irkinin ornegi olarak ortaya salinan
gariban Cemo kardeslerimizlerle olan muhabbetleri yeniden mi hatirlatalim.
Tirk ve Kiro -burasi killik- Turk ve Kurt bir suru arkadasin bulundugu bir
ortamda, ustun aryan Kurt irkinin ornegi olarak sunulan bir arkadasin, biraz
da sakavari gelisen bir ortam icinde onune geleni devirdigi bir ortamda
bilegini bukmem uzerine, hehehe Turklerin serefini kurtardim demem, fasistce
bir yaklasim olarak degerlendirildi. O an kafamda bir takim seyler zink
etti. Ulan biz salak miydik?

Dersimli cok arkadaslarim oldu, hala da var. 1978-79-80 Sivas'ta...Sirtsirta
kavgalarimiz oldu. Onlarin hatirina belki de sana sevgili dusmanim hareketi
cekiyorum. Sevilen dusman ile sonuna kadar dusman olmak imkansizdir; Ya
barisirsin, ya da hem saygili bir dusmanlik gudersin; Demirciler Carsisi
Cinayeti'ini okumussundur...

Hay Allah, nerden girdik bu edebiyata be?

> neye arabeski kiro soyler-
> mozart felan bilmez mi bunlar?
> ne ayip- cagdas seylerden nasip almamislar mi?

Ula kiro, saz caliniyor diyorum. Espriyi de mi anlamiyorsun. O bahsettigim
"kiro" arkadas sirf bana killik olsun diye Orhan gencebay takilir... Yoksa
binbir turlu isi de bilir, ama sazla mozart calmaya kalkisma ayarsizligina
girmez!

Merak
Diyarbakirlininki

> uymaz uymaz...
> firsat olmamis uydurmaya

Olsaydi! Ben mi engelledim?
Su anda, yuz kusur sene once kurulan Alman birligi olmasaydi, Almanca diye
bir dil olmazdi, belki olurdu da, Bu kadar eyaletin vatandasi birbirini
anlayabilmezdi. Su anda bile, yoresel diyaletklere gircek olursan, arasinda
50 km olmayan yoreler birbiriyle anlasmaz, ancak Hochdeutsch denilen Yuksek
Almanca ile anlasabilirler. Bir Franke ile bir Bayer'in Schwabe'nin
birbiriyle kendi oz diliyle anlasabilmesi mumkun degildir. Luther edebi dili
yerlestirmis, Bismarck bunlari birlestirmis, sen de Mem u Zin i temel al,
ama bir suru lehcesi ve agzi olan Kirmanciyle Zazaca'yi nasil birlestirisin,
orasini ben bilemem.

Zaten

> tabi sonunda burda akraba olduk

Ehh, oyle de olduk sayilir, netekim birbirimize geydire geydire, sonunda
olacagimiz buydu;-)

Kurt

> ben pek oteki kirolara benzemem ama
> olsun-naz yapmamayim-benim de cok tirk arkadasim var-
> ama irkci oldugum icin onlara irkcilik yaparim-

Iyi halt edersin!

> hep derler "yahi crac bana az sekerli irkcilik yap yahu" diye
> guleriz ama onlar akici behdinan kurdcesi konusur ben de sanskritce
> anlasir gideriz

Eee, kiriklik yapma artik. Hem sanksritce de artik modadan dustu.

> [...]
> hep oyle yapar-
> su andoluya giren tirk ordularinin
> her vadide gordukleri zayif ve gulcu ordulardan zayifa yardima kosma

Suphen mi vardi?

> [...]
demiski
> " belli bir toplumun herhangi bir cagdaki kendini oldurme sayisini, o

Bunda orgutsel emirlerin katpayini da hesaba katmis mi? Sakin bu senin
dedigin Guneydogu'daki kadinlarin intihar egilimlerine daha fazla yakisiyor
olmasin?

Boylesi bir ince mevzuya, adi bir orgutsel terorizmi ornek getirmen bile
senin iyi niyetinden kusku uyandiriyor.

> [...]
birderim"
> demis
> yoksa dursun karatas i arar- netekim oda fransa da- "uleyn ben

Karatas yavsagi niye kendini yakmiyor, veya ne bileyim, protesto olarak
bileklerini kesmiyor, bir altin vurus yapmiyor. Duyduguma gore zaten burun
niyetine bir sey kalmamis..

> [...]
> tepkilerinde hakli olan -orgutcu yapar-
> ziyadesiyle tok oldugum icin bunlari yemiyorum ben-

Afiyet olmasin o vakit. Bilirsin tok agirlamak guc olur diye bir soz vardir
bizde. Devlet tu kaka, her turlu orgutsel hareket cici!

> eskiden oldugu gibi simdi de
> destek insana verilir- mahkumlar-militanlar ve kurdler

Iste ben de insana destek veriyorum. Bunun anlasilmasi bu kadar zor mu?

> $u yada bu kanalla akitiklari tepkilerinde haklilar-
> kanali (pkk- dhkpc vs ) birakip tepkileri anlamak ve bunlara care aramak
lazim
> gelir.

Benim derdim de bu! Ben de bunu zamaninda cesitli sekillerde orgutlenmis
biri, yani mutfaktan gelen biri olarak soyluyorum. Onemli olan, insanin
kendi zekasidir, herhangi bir orgute kapilanmasi degil. Su andaki gorunum
ise, neredeyse mistik bir sekilde bazi orgutlere tarikat tarzi baglanma, o
orgut icinde kendini yitirme seklinde... Benden buna, karsi cikmamami
beklemek surda dursun, saygi duymami beklemek bile, ayiptir soylemesi, bok
yemektir -tuh yine dilimi tutamadim- Bunalrin ne farki var ulen din icin
diri diri atese atilan din kahramanlarindan, yandiklari icin aziz ilan
edilenlerden. Ben sadece bu garibanlara acirim. Bunlari atese atanlarin,
bunlara yanin, yakin icinizden birini diyenlerin Hz. Ibrahimlerden ornek
alarak kendi cocugunu kesmek isteyenlerden ne farki var? Bunlar ya son
derece alcak, ya da tanrisina kendi cocugunu kurban etmek isteyen sapiklar
kadar hasta tiplerdir. Bunlari mi bana savunuyorsunuz?

> niyet olsun da imkanlar engel olsun!

Niyet var! Uygun ortam kollaniyor. Ben de az muneccim canagi karistirmadim.
Ki bunun icin oyle fazla muneccim canagi karistirmaya da gerek yok, sadece
gelisimleri iyi takip etmek yeterli. Bugune dek soylediklerimin cogu
gerceklesti.

> [...]
> bu kadar yumusamak benim macoluga yakismaz
> sen iyisimi bana kufur et biraz tenasul uzuvlari ve aile efradini

Kufur etmek bile bir sanattir. Benim adim cikmis dokuza inmez sekize, ama
bazi kendi koydugum ilkelere uymak icin ugrasirim ve bunlara riayet etmeden
kufur etmemeye calisirim. En kanli dusmanima bile ailesine yonelik kufur
etmem. Derdim varsa, sorunum varsa sahsen halletmeye ugrasirim. Burada Tolga
ar ismini kullanan namussuzun bile ailesine yonelik kufur kullanmadim, hatta
yeri geldi, ona boyle kufur edenleri uyardim.

> ne bu- yeni yumusatma takdigimidr nedir
> karanlik bir plan olmasin
> bak bu miy miy a yaza yaza sasi oldum iste

Evet, ben seni yumusatacagim, sonra my giydirecek... Hay senin...

> kim- genel kurmay mi?
> yahu ya safsin yada beni saf buldun
> yada her ikisi veya hic biri
> Tc nin icinde bunun planini yapan bir merci cirasa
> 10 yil boyunca sct de "ben essegim" diye yazarim

Gun gelir hatirlatirim sana! Yukarda bahsetmistim ya, biz de az muneccim
tursusu yemedik;-)

> ha genel kurmay yapmiyorsa
> demeki ki hic kimse yapmiyor demektir

Ustune bastin, kaldir ayagini!

Su ana dek, Apo'nun asilmasini engelleyenler kimlerdir dersin? Bir suru
PKK'li mahkumun hapishanelerde nispeten en rahat kosullara sahip olmasini
saglayanlar kimlerdir dersin? Is uc bucuk "demokrat"larda degil herhalde.
Secilmis yavsaklara guvenilebilir miydi boyle bir konuda? Iclerinden bir
cogunun en uzak goruslu dusuncesi, bir an once kupunu doldurmak, kendisini
sectirenlerin de cenesine bir parmak bal calmaktan ote degil.

Aslinda sevmem, yaa ben dememis miydim demeyi, ama bazen kacinilmaz oluyor.
Herhalde bunlar muneccim dondurmasi yedigimizden degil, ortada henuz
varolmayani gelismekte olanlardan okudugumuzdan.

> olmaz tabi- ama devletin adi kurdiye cumhuriyeti degil
> bu sebeple adini tc korropsiyonu koyduk
> yoksa kotu rolleri hakkiyle oynayacak ne yetenekler cikarir kurdistan
daglari!

Ondan eminim, zaten cikarmamis mi, cikarmiyor mu? Ama senin yeteneklerin
bosa harcanmis -boyle bir de ben sana laf sokayim da icim rahatlasin-

> bak daha palazlanmadan kucuk mistafa kamal olmaya kalkan apo ya-

Iste yukarida laf sokusturmam buraya tepkiydi. Her yerde Mustafa Kemal
goruyorsun. Oysa Mustafa Kemal'in adini en az kullananlar en az eskitenler
en gercekci kemalistlerdir. Gun gelecek sen de anlayacaksin.

Simdilik buraya kadar. Simdilik yoruldum, ama mesajinin kalan kismini da
gozden kcirmadim. Belki yarin, belki yarindan cok uzak bir gelecekte yeniden
ele alirim.

Dumrul
"Yok aga bu is kangol sapkayla olacak gibi degil, acilen bir kalpak bulmak
lazim, ki hem az biraz heybetli dursun, hem de sozumuz dinlensin"

my

> [...]
3A6323F3...@vurdumu.ikiye.ayrir...

> bakalim dedem korkut ne destan dokturmus

Bak, mesela, h1yar diyebiliyorsun.. Bu bile bir geli$medir senin ac1ndan..
Bu ne demektir? bu $u demektir: bunlar1n h1yar olanlar1 var, olmayanlar1 da
var..

> tabiki kurtler tabiki tirkler
> sen GS nin osuruktan sampiyonlugunu
> abartip isi sarlatanliga vardir ben kurde kurt turk eturk demeyeyim

Yaw, ben fitboldan annamam, seyretmem de, niye bana yüklirsen böyle general
franco oyalama taktiklerine kurban olmu$ k1ro, pardon, ispanyol s1fatlar1n1?

ha, sen de siirt jetpaspor ile $i$inebilirsin gurban, ya da git cudi'nin
e$ek magaralar1nda apayr1 bir fitbol tak1m1 kur, kimin umurunda?

> sanki TC degil enternasyonal cumhuriyet

var m1 öyle bir ent. cum.?

> bok yiyen deyusa bak

agz1n suland1 degil mi köftehor..

> zip cikti!

> ne varosu uleyn?
> sen benim kim oldugumu bilyon mu?

Biliyom tabii, senin gibi milyonlarca var TR'de.. Istersen saks1da yeti$,
kültürün bu..

>hehh hehhhee heeee
> [...]

Delikanl1 ol, yalan söyleme.. Gen.kur. yapmam1$sa hicbir t1rk yapmam1$t1r
laf1n1n sahibi olarak sen, tüm türklere dü$man oldugunu delikanl1ca kabul
et..

> [...]
> elime gecsen allah yaratti demem pataklarim seni deyus!
> varos kotegimi sitesin bogaziciefendisi mumalesi mi- bende ikisi de var!

olm ne kadar k1vran1rsan k1vran, kunta-kinte kompleksine hapsettin kendini
bi kere, 1-1h, *ikseler c1kamazs1n, zira bundan haz duyuyorsun hergele..
Ayr1ca i$e de yarar ha, bir yerde ba$ar1s1z m1 oldun, bi ba$lars1n
kunta-kinte edebiyat1na, kar$1ndakinin gözleri ya$ar1r, hatta alt1na
kac1r1r, tüm sorumlulugu t1rkilere y1kar, c1kars1n i$in icinden.. aBD'de
ba$ar1s1z zenciler böyle yap1yor, bazen bu taktik tutuyor da waarapallah1 ..

> [...]
> beynimizi ambele eden kemalist fikirler mi dolu laflar
> yoksa senin gotlek ajan-komplo ukelaliklarin mi!

Niye celalleniyon ki, $unun $uras1nda sadece senin kolonicilerin 5.kolu
oldugunu yazd1m..

> tekrar edeyim de kudur : kurdlerin talepleri ulusal taleplerdir-
> ayaklanmalari da ulusal ayaklanma!

Niye kuduray1m lan andaval, dedigin gibi bile olsayd1, kürdistan1 gene
türk'ler, bucak'lar idare edecek, kaymag1n1 onlar yiyecekti. ha, bu kadar
cabal1yorsun, sana da bi odac1l1k falan dü$erdi yani.. Fakat olmad1,
kahrolas1 koloniciler desteklerini cekiverdiler; bu da yetmedi agababan1z1
paketleyip t1rk kontrgerillas1na teslim ediverdiler.. Hehhe..

> kim boyle soyledi?

O sava$a sadece türkler kat1lm1$ da diger milli unsurlar seyretmi$ gibi,
demek istedim amma sen boyuna ac1k arad1g1n icin fark1nda degilsin..

> 1920 lerde turkluk bilinci orani ne kadarsa onu 10 la carp kurdluk
bilinci
> bugun o seviyededir.

He warapallah1, gecen 15 y1lda 10 kez kurtuldu kürtler, $u yak1nlarda
kurulan da 10.kürdistan zaten!

> ustelik kurdlerin osmanli tezgahinda yetismis- eski imparatorlugun
dokuntusu
> pasalari askerleri ordulari da yokken

Ellerinden alan m1var, ordudaki kürtler sivil ku$an1p c1k1versin sams.
pardon, amed'e.. :-)

Bak, t1rkiler o "döküntülerle" neler yapt1lar..

> [...]
> gerecek- akli sira varos-kasaba-kiro salatasi ile de beni
> asagilayacagini saniyor-
> sen manhatan da mi buyudun ulan kicimin inegi?

Hay1r, anadolu kasabalar1nda..

oralarda da, kürdistan komlar1nda, mezralar1nda da elde edilebilir evrensel
kültürün en ileri k1sm1.. Fakat, bu bir niyet meselesidir, bir de ak1l
ister.. Sende ikisi de yok..

> [...]
> dunyayay ornek olduklarini soyleyip boburlenmek
> dunyaya uygarlik yaydiklarini ilan edip bu uydurmalari milli

Yok can1m, diger bir ilmekte mezopotamya falan diye okumu$tum, neyse, senin
lastikler-carklar kar1$1yor tabii, 1001 k1l1ga giren huysuz virjin
ayaklar1na yatt1g1n icin.. Hehhe..

> git kim onu diyorsa onunla konus-

Yaw, adamcag1z1 kontrgerilla vurdu diyorum, nas1l konu$ay1m onunla? Ulan
murato, bir de ben alkol almam demez misin, yalanc1 k1ro.. :-)

> benim icin Mkemale koltuk cikmis kurt beyleri ahmaklar alayidir-

Tabii ya, mandac1l1k varken neden kurtulu$a omuz verdiler ki h1yarlar?!

> [...]
> ve kendini yagli urganda bulan dersim milletvekilinin akibetine ugrar-
> ulan hem kan dokup hem de yag gibi uste cikmaniz yokmu-

olm egemen s1n1flar evet, halka dü$manl1k yap1yorlar da bunlar1n icindeki
kürtleri senin miyop beynin ay1klamak yanl1s1.. Nedense egemen türkler türk
de kürtler birdenbire anti-kürt oluveriyorlar.. Murato mucizesi tabii; ulan
sen bunu satsan kö$eyi dönersin be hergele, ne duruyon?

> fetbaz da sensin -durzu -

yaw, ya$l1ca bi k1roydu dallama herif, nur icinde yats1n..:-) Ad1n1 sen
söyle..

> senin iyi dedigin bir kurd var mi? soyle bakayim
> tek bir iyi kurd soyle bana

Yoksa ben na'piym? :-)

Hem, ben senin yapt1g1n milli kategorize etme olaylar1na uzag1m..

> [...]
olmuyorsa
> ayni kriterleri kullandiginda kemalist harekette ulusal kalkisma olamaz-

Bildigim kadar1yla, kurtulu$ sava$1na d1$ar1dan destek, mazlum milletlerden
ve de yeni kurulan SSCB'den gelmi$ti..

Kürt ayaklanmas1 dedigin hadisede ise cok farkl1 gücler rol oynad1/oynuyor..
Bunlar1 ve de dolay1s1yla her iki tarihi sürec aras1ndaki fark1 sen de cok
iyi biliyorsun ya, eh, birinci vazifennnn, kürt istiklalini ya bogazlamak ya
da yeni bir yar1-sömürgeye yönlendirmektirrrr!.. Hic farkedilmiyor murato..
Hehhe..

> verdigin orneklere bak
> birde benim gene tirk kaynaklarindan verdigim bilgilere bak-

> sen ne kulturu aldin bakayim uleyn

Cagda$ demokrasi..

> yali-konak-kosk kulturu mu?

Bak, senin ne kadar s1g ve de kunta-kinteci dü$ünceye sahip oldugun burda
gene ortaya c1k1yor..

> Boluvard kulturu mu
> uleyn kastamonun at hirhizi
> dorty nala uzayk asyadan gelipte kil kara cadirinan varmi loyn boyle

buras1 da mis gibi t1rki dü$manl1g1 kokuyor..

> aristokrat ayaklari atmaca
> sen manhatan da mi buyudun yoksa pop.art -avant gard -post modern entel im
> [...]

kompleksine bast1m, bin feryad edersin böyle , t1pk1 *m1 yanm1$ mart
kedileri gibi.. In bakiyim cat1dan, $imdi dü$ecen hergele.. :-)

> essek herif sana kac kez soyluyorum ben alkol kullanmam diye!

Bu daha kötü ya.. öbür türlü taksirli kusurlara sokabilirdik, $imdi ondan da
faydalanam1yacan ahmak herif.. :-)

> sen kendine bak ve kendine arkadas ara-

olm, yaln1z degilsin derken senin gibi üj-bej yalaka daha var demek istedim,
niye hemen beni kat1yorsun i$in icine? Ben senlen arkada$l1k edecek kadar
dü$tüm mü lan? :-)

> [...]
> urban cocugu-aristokrat-kosk evladi-uskudar efendisi -hohh hohhh hohhh
> loyn sen safi kompleksmisin -simdi senin avripalilara karsi kinin garezin

ben kolonicilere kar$1 oldugumu hic saklamad1m ki ortaya c1ks1n, gerzek
herif..

> tamam layn kiskanma
> sen agasin pardon pastoral oldu
> sen pasasin- yalilarda -kosklerde saraylarda buyudun

kunta-kinte edebiyat1.. Hehhe.. K1vran dur itne herif..

> avripali sumukluler kim sen kim!
> avripa lagim kokusunda -bilgsizligin bataginda inilerken senin pasa deden
seni
> ozel hocalrla yetistirdi-

$imdi de avrupal1 k1c1 yala, eh, zaten ba$1ndan beri böylesin ya..

> atan korkut ta chip felan yapiyor- dayin hezerfan da ilk ucagi insa
ediyordu-
> sen bu neslin
> allamesisin-uraban harikasi-boluvard cocugu- lebi derya!

yok yok, mezopotamya medeniyetinden gördük ne gördüysek.. $imdi yani, kendi
yok, arapallah1 var, mezopotamya medeniyeti bir ba$ka can1111m.. Bir kilo
toz, bir patoz.. Nas1ld1 lan o?

> [...]
isini
> kendim yapardim- senin o essek kafan bana bimisel metodoloji ogretmek icin

olm, ingilizler bi bok yazmam1$ ki neyi okuyay1m?

> [...]
kullanayim.salak
> herif!
> ingiliz belgelerinde kurdlere verilen olmayan destegi arayan hiyarin

yavri, laf salatas1 yapma, hicbir kolonici pisliklerini belgelere
kay1tlamaz.. Sen bunu bildigin icin belge belge diye k1c1n1 y1rt1yorsun.
Ya$anan hayat1n ta kendisini sana belge olarak sundum, anlaMamak :-) senin
i$inin bir parcas1..

> ben goruslerimi tersinden gene yazayim
> 1-cikarlarina uygun oldugu surece kurdler seytanla bile isbirligi
yapabilrler
> yapmalidirlar

tabancalar1n1 da helada unutmal1lar :-)

> [...]
> yoktur-bunu idaa edip
> (karmasik mantikla hoh hohh hohhh) de kanitlayamayanlara spekulator denir

Demek ki gayri-ciddi kürt ayaklanmalar1na (!) gayri-ciddi kolonici yard1m1
vard1r..

> kim kimi vurmus- bana ne - sen neden bahsediyorsun?

Yooook, mevzuya girdin, s1yr1lma taktiklerine yol vermem, bilesin.

> her gotu boklu kurdun yaptigin da benim onume getirme-

sen t1rkiler-kürtler edebiyat1 yapt1g1n sürece, herkesi ayn1 "milli" (!)
portaya koydugun sürece, bil ki kürtlerin tüm faturalar1n1 sana c1karacag1m
hergele.. bak bakal1m, böyle kategorize etmek nas1l oluyormu$..

> benim savunduklarim seyler acik- onlari konus-
> tartisma ile katletmeyi ayirmayani da benim mevzuma katma

senin edebiyat1n t1rk-kürt edebiyat1.. Dedim ya, bu edebiyata devam ettikce
kürtlerin faturas1 da sana c1kacak.. Vadesine dikkat et, yoksa TR'deki
malvarl1g1na haciz gelebilir.. :-)

> ahhaa
> sen pkk nin ilk eylemlerini eletiriyorsun kurban

yaaaaa, uyan da babaya gel.. :-)

son eylemleri farkl1 m1yd1 üstelik?!

> heee kurban ne guzel soylersin
> hee hayran allah devlete zeval vermesin heee
> sana kim dedi pkk nin yaptigi esseklikleri destekledigimi onayladigimi?

ben onu-bunu bilmem, sen kategorize ediyorsun, bana da bula$t1.. Hehhe..
k1vran $imdi ahmak kunta-kinte..

> o senin soyledigin vakitlerde gozu donmus pkk militani beni odtu de
> bicaklamaya kalkti-

gene de ak1llanmam1$s1n.. HK'li faland1n belki de.. Onlar da hic
ak1llanmad1lar.. üstelik, kimdi o, erdal eren'i yazan, h1z1n1 alamay1p k1c
yalay1c1l1g1na ka$1nan güvercincinin gastesinde kö$e yazarak devam etmi$ti..
Hat1rlad1m, A.Konuklu.. Hehhe..

hem, senin ne i$in vard1 lan odtü'de, cöpcü falan m1yd1n? Yani, yanl1$
anlama muhterem, halk cocuklar1, kürtler nas1l okuyabiliyordukine oralarda?

> sen once sapla samani ayir - kurdlerin kemal burkayin a mi katlandiniz ki
> kurdler arasinda akli selim nesru nema bulamdi-

Ha?

Herif o ya$a gelmi$, bir kedisi bile yok..

Yani, onu mu ciddiye almal1yd1m?

kedisi bile yok, memleket kuracak, idare edecek?

> kenya da batililarin azginliklari olmasaydi mau mau vahseti olmazdi- mau
> maularin yaptiklari vahsete bakip kenyalilarin

Bak, kenya'y1 kar1$t1rma.. Bir cuval una ka$1nan güvercinciyi satt1 o
yamyamlar (!)..

>ulusal haklarina sahip
> olmadigini soylemek ne kadar akil isi ise senin soylediklerinde o kadar
akli
> isidir

ulusal hak ayr1$ey, koonicilerle i$birligi yap1p ulusal hak pe$indeymi$ gibi
görünmek ayr1.. bilmezlikten gelme, komik oluyorsun.

> [...]
> -izole et
> -demoralize et
> adimlarinin ilk ikisini bu sayde basardi-

ne mersi, kolonicileri ve onlar1n u$aklar1n1 sevmem..

> onu yalayanlara ve oralarda milletvekili olanlara soyle!
> adresi sasirma

e, senden ögrendim, dur haz1r kendimi kapt1rm1$ken bir güzel kategorize
edeyim tüm kürtleri..

> [...]
> kizginliginin sinirlarini belirlemeyen esek bile ol,maz
> benim anam babam la ne isin var? benimle tartisiyorsun benimle sinirla

olmsen hakkaten feodals1n lan.. Ehm, birtak1m kolonicilerin ma$as1, demek
istemi$tim..

Bu arada, vurma eylemlerini es gecme, ya$and1 bunlar!

> ben ornek verdim.

aksini iddia etmedim ki..

> pkk gunahlari (unutulmayacak ve hesap vermek zorunda olduklari)
> ve sevaplari (caresizlikten ona sarilmak zorunda olan kurd kitlelerine
verdigi
> umut ve dayanma gucu vs)

umut, dayanma gücü?

"Zaten benim anam da türktür. Verilecek her görevi yapmaya haz1r1m"

Arapallah1 da seni güldürsün lan murato..

> [...]

> seninki cogul olmasina ragmen kin-nefret olmuyor da
> benimki bir nevi refernasli ve tekil olmasina ragmen niye kin-nefret

uyan1kl1k yapmaya kalkma, al1r1m tozunu hergele..

Bu homo laf1n1 ba$latan sensin..

üstelik, ettigin laf, bilmem hangi $ehrin s1radan kekolar1na ili$kin de
degildi..

Yersek kaka, yemezsek $aka, ha?

Hadi git!

> allah desene sen fasit ben fasit gene bir noktada kesistik
> allah yazdiysa bozsun!

Bak sen, allaha da inan1yor marksistimiz?!

Bu yeni mi c1kt1, norvec de mi sat1l1yor? kaca?

> su senin varos derdin nedir bir cozemedim.

arabesk kültür..

> ne zararini gordun varoslarin?

onlar evvela kendi kendilerine zarar veriyorlar..

> aritokratim benim- sray yavrusu- pasa levendi- ser blind! uskudar efendisi

> bak hele demek tirk analar neler doguryormus
> mistafa kemal ve sen
> ote tarafta ben ve idrisi bitlisiler mis

bu kategoriyi sen yaratt1n, inkara sapma, delikanl1 gibi davran..

> kim bu idris loyn tanimam onu ben-

Sonuncusu imral1'da..

Yalan söyleme, yalan gün gelir bi taraf1na dolan1r..

> tanimam ikinci anlamda hiyar simdi kalkar bana malumat frosluk yapar

> sen anlayasin diye tekrar edeyim
> yukarida tarifledigim turdeki tirkler e aynen hep baraber siktir cekmek
gerek!

kaz1 cevirsen de yakmadan k1zartsan da gecti art1k murato..

Ya delikanl1 gibi hatadan döner, milli kategorize ahmakl1g1ndan vazgecersin,
bilimsel literatürü kullan1rs1n, ya da böyle ahmak-1rkc1 söylemlerinden
dolay1 sana her gün böyle kötek atar1m hergele.. :-)

> [...]
soylemesi
> gerekir- ben soyluyor sen de bana irkci fasit de ne dersen de

diyorum zaten kar1ns1z hergele..

> onun icin destan yazarsin bana
> lavuk
>
> beni kimse dinlesin diye degil
> ben varim diye yaziyorum
> senin de huzurun kacmisa benziyor

evet, kontrgerillaya adam kazand1r1yorsun..

> seni beni birak kendini kolla

o zaman *m1 yanm1$ mart kedileri gibi jenosit'den bahsetme..

> "aga ben bu millete garsonlugu ogretemedim" mistafa kemal zorti

osmanl1 tebaas1 olmaktan c1k1p, vatanda$ olsunlar diye etti o laf1..

Seninki ise esrar cekip göbegini ka$1yarak kamera kar$1s1nda $emdin sak1k
yarg1lad1 ve aln1nda fetih i$areti olan (!) bu kompleksli güvercinci, gün
gelip paketlendiginde edecegi o tarihi (!) laflar1 hic bilmezmi$ gibi ahkam
kesti suriye'deki saks1s1nda..

Fark yok arada degil mi?

CRAC DeS CHEvaLiErS

Esas Bir Lira wrote:

> "Dumrul" <ogu...@bayindir.com> wrote in message

> Crac sozcugunun Arapca "Qal'a" dan mi geldigine yoksa crack motoro'nun

anlasilan nette tarama yaptin
fekat hisn kale anlamina gelebilir¨
crac ta benim yakistirmam olabilir
kurd>krd>ekrad(kurdler) ve templer sovalyeleri veya hospitaler bunu ekrad>
dan krad a cevirmis olabilir
ve ortaya crac gibi ne anlama geldigi bilinmeyen bir kelime cikar
arapcada hisn veya kala nin kale anlamina gelme olasigi olabilir- kluster e
basvur ben bilmez ben anlamaz
ben uydurur-malum benim hayal gucum Tc nin cebberut gucu-klasterin dil gucu
felan fistik

> iddia ettigi gibi "hisn el ekrad" dan mi geldigini Cluster User acaba
> bizlere soyleyebilir mi? AS sen de oku...
>
> Yeri gelmisken "ekrad" sozcugunun, hani Said-i Kurdi adini degistirip
> Said-i Nursi adini aldiginda, eserlerindeki vilayat-i $arkiyye yaptigi
> Bilad-i Ekrad'daki Kurd anlamiyla, "Konar-gocer Turkman Ekradi" daki
> anlam celismez mi diye sormak da lazim.
>
> Esas Bir Lira "Gidisine kizlar, durusuna yollar hasta..."

CRAC DeS CHEvaLiErS

ben bu Volkani sevdim agalar!
halis turklerden
kendine tirk diyor ama degil!

Hisn al-Akrad

Hisn, Arapça ulasilamaz, zapti güç yani tabiye anlamina gelir.
--
Hisn al-Akrad
Vurdu mu Cractan Vrak Yapan