In timpul guvernării Văcăroiu ...

Lucian Cruceanu

Evenimentul zilei

Prin manevre de culise, beneficiarii comisioanelor
plătite pentru petrol în timpul guvernării Văcăroiu
încearcă

Musamalizarea afacerii
''Petrotel-Dragoman''

Afacerea ''Dragoman - Petrotel'' este una dintre cele mai mari
afaceri de coruptie
ale RomÂniei. Pe scurt, lucrurile mergeau cam asa. Directorul
rafinăriei Petrotel,
Vladimir Dragoman, dădea benzină sau motorină, cu plata
ulterior, cîtorva zeci de
firme private de desfacere si în schimbul unor comisioane
grase închidea ochii la
datoriile pe care firmele uitau că le mai au fată de
rafinărie. Astfel, la data de 25
iulie 1996, numai 22 de firme private (din totalul
debitorilor) datorau societătii
Petrotel peste 13 miliarde de lei. Lovitura de gratie care a
spulberat această afacere
- derulată timp de trei ani - a venit din partea unor
autodenunturi făcute chiar de
către firmele care cotizau. Nici acum nu se stie oficial de
ce, brusc,12 patroni de
firme au abandonat schema care le-a adus importante venituri
si s-au autodenuntat
că îi plăteau lui Dragoman cote trimestriale cuprinse între 5
000 si 10 000 de mărci,
în schimbul petrolului livrat. O explicatie neoficială, dar
plauzibilă, este că, la
mijlocul lui 1996, uriasa datorie pe care Petrotel o avea de
recuperat de la diverse
firme (82 de miliarde de lei, conform raportului întocmit
atunci de Curtea de
Conturi) nu a mai putut fi ascunsă. Iar pentru intrarea în
legalitate s-a recurs la
sacrificarea lui Dragoman si a altor cîtiva functionari care
au fost dati în vileag de
fostii parteneri de matrapazlîcuri. Evolutia ulterioară a
urmăririi penale si a
procesului pare a confirma atît faptul că Dragoman a fost
sacrificat de nevoie, dar si
că se încearcă eliberarea sa cît mai rapidă. De ce? Pentru că
desi este, fără dubii,
vinovat, Dragoman nu a fost cel mai de sus cap al afacerii. Se
pare, comisioanele
grase pe care le-a încasat de la firmele cărora le livra
petrol nu intrau (numai) în
buzunarul său, ci ajungeau la diversi mahări ai regimului
trecut. Prin ascunse, dar
încă eficiente retele subterane, de putere, cei pentru care a
lucrat Dragoman
încearcă să-l scoată acum basma curată. Si nu din camaraderie,
ci pentru că altfel
nimeni nu poate garanta că implicarea lor nu va fi scoasă la
iveală. Pentru a se
întelege miza acestui dosar trebuie spus că, potrivit unor
surse confidentiale,
întreaga afacere a fost pusă la cale, în timpul guvernării
Văcăroiu, chiar în Palatul
Victoria, cu participarea totală a unor capi ai serviciilor
secrete.

Zeci de audieri si arestări,descinderi si perchezitii,
expertize
si contraexpertize

Deconspirarea afacerii ''Dragoman - Petrotel'' a început pe 24
mai 1996, cînd Curtea
de Conturi a încheiat un proces-verbal de constatare a
neregulilor de la Petrotel
înregistrate în perioada 1993-1996. Pe 17 iulie, aceeasi Curte
de Conturi sesiza
Parchetul în legătură cu unele fapte penale grave care au fost
comise la societatea
Petrotel. În tot acest timp, începînd cu 15 mai, SRI, obtinînd
aprobarea Parchetului
General, a tinut sub observatie anturajul lui Vladimir
Dragoman, managerul general al
Petrotel. Pe 25 iulie 1996 a sosit si lovitura de gratie. În
urma mai multor autodenunturi
de dare de mită si a cercetărilor facute de Parchet, Vladimir
Dragoman avea să fie
arestat. O dată cu el si cu Valeria Bălteanu (gestionara
Petrotel) mai cădeau si alte
capete mărunte ale afacerii. Au urmat zeci de audieri si
arestări, descinderi si
perchezitii, expertize si contraexpertize. O dată cu
trimiterea în judecată, chiar dacă
numai pentru o parte din fapte (cele de mită), dosarul
Petrotel a intrat în linie dreaptă.
Soarta lui Dragoman urma, din acel moment, să fie decisă de
Justitie. După finalizarea
urmăririi penale, făcută si cu privire la celelalte
infractiuni grave (subminarea economiei
nationale, gestiune frauduloasă etc.), Parchetul de pe lîngă
Curtea de Apel Ploiesti l-a
mai trimis o dată în judecată pe Dragoman. Parcurgînd
rechizitoriul din 12 martie 1998
si urmărind toate sedintele instantelor de pînă acum vom
observa cîteva lucruri demne
de luat în seamă privind modul cum se încearcă discret si
balcanic stergerea urmelor
din afacerea ''Dragoman-Petrotel''.

Al doilea rechizitoriu: zeci de scoateri de sub urmărire
penală

Capetele de acuzare privind afacerea Petrotel au fost multe si
s-au referit, initial, la 5
inculpati: Vladimir Dragoman, Florin Băzăvan, Valeria Mazilu
Bălteanu, Costel Chiru si
Petre Dumbravă. Primul, Vladimir Dragoman, fostul manager
general al Petrotel, a fost
cercetat în dosarul 5/P/1997 pentru subminarea economiei
nationale, abuz în serviciu,
deturnare de fonduri, gestiune frauduloasă, fals intelectual
si uz de fals. Al doilea, Florin
Băzăvan, fost manager economic al Petrotel, a fost si el
cercetat pentru subminarea
economiei nationale, abuz în serviciu si fals intelectual.
Valeria Bălteanu, fost sef
serviciu desfacere al Petrotel a fost cercetată pentru
complicitate la gestiune
frauduloasă, fals si uz de fals, iar ultimii doi, Chiru si
Dumbravă au fost cercetati pentru
luare si dare de mită. Parcă venind să demonstreze că toată
cercetarea începută în 1996
a fost în zadar, însusi seful Sectiei de Urmărire Penală a
Parchetului de pe lîngă Curtea
de Apel Ploiesti, procurorul Gheorghe Stănescu, a dispus, prin
rechizitoriul întocmit în
12 martie 1998, nu mai putin de 10 scoateri de sub urmărire
penală pentru Dragoman si
ceilalti. În final, Dragoman, Băzăvan si Bălteanu au fost
trimisi în judecată doar pentru
abuz în serviciu, iar Chiru si Dumbravă au fost definitiv
scosi de sub urmărire penală.
Pe tot parcursul său, rechizitoriul procurorului Stănescu
vorbeste clar despre
''încălcarea grosolană a normelor metodologice elaborate de
FPS si Ministerul
Industriilor cu privire la plata produselor petroliere de
către inculpatii Dragoman si
Bălteanu prin crearea unor facilităti deosebite unor clienti
selectati personal de
inculpatul Dragoman (22 firme cu capital privat ce-si
desfăsoară activitatea în orase din
partea de vest a tării), în conditiile în care SC Petrotel SA
datora peste 260 miliarde
pentru titeiul cumpărat de Rafirom din credite contractate la
Bancorex si, în plus, se
află în situatia de a fi angajat, la rîndul său, credite
pentru plăti curente, a cauzat o
tulburare însemnată a bunului mers al unitătii''. La data de
25 iulie 1996, cînd inculpatii
au fost arestati, cei nominalizati datorau societătii Petrotel
SA Ploiesti, conform situatiei
de la fila 220, vol. I, următoarele sume: 2.008.491.509 -
Gărdean Violin Adisor - Rom
Oil Petrosani; 1.967.595.546 - Gărdean Violin Adisor - Grup
Găvojdia; 5.190.482.230
- Herman Mircea - Petromelina Arad; 246.055.776 - Ivinis
Gheorghe - Ivinis Sebes;
184.545.257 - Gyorfy Arpad - Genesis Aiud; 2.075.894.089 -
Szok Ceza - Octav
Petrocom Deva; 965.973.932 - Szok Ceza - Henez Rox Deva;
65.802.162 - Cristescu
Emil - Petrobanat Timisoara; 962.102.258 - Gărdean Miron -
Gărdean Hateg. În total
13.666.942.761 lei, se mai spune în rechizitoriu. Acelasi
rechizitoriu vorbeste despre
''existenta la data controlului Curtii de Conturi a sumei de
peste 82.501.030.000 lei de
încasat de la firme cu capital de stat ori privat'' care ''a
influentat negativ situatia
financiară a societătii prin imposibilitatea de a plăti
datoriile către furnizori''.
Concluzionînd, ''inculpatii au cauzat o tulburare însemnată a
bunului mers al unitătii,
concretizată prin diminuarea profitului, urmare ce a
contribuit în mod negativ la
înscrierea acesteia în rîndul unitătilor neprofitabile cu
consecintele cunoscute'',
procurorul Stănescu motivează stupefiant că ''infractiunea de
subminare a economiei
nationale impune drept conditie existenta unui subiect
calificat si anume să aibă calitatea
de functionar public''. Potrivit demonstratiei respectivului
procuror, Dragoman nu poate
fi considerat functionar public. Cît despre infractiunea de
gestiune frauduloasă, aceasta,
în mod paradoxal, desi există ''nu a fost produsă cu rea
credintă''. Si tot asa, din
paradox în paradox, procurorul Stănescu a ras toate capetele
de acuzare ale lui
Dragoman, mai putin unul banal, pe care l-a lăsat pe seama
instantei.

Dragoman neagă totul

Majoritatea martorilor si chiar cei doi coinculpati în dosarul
de mită (fratii Gărdean) au
arătat si în timpul urmăririi penale, si în timpul procesului
cum Dragoman le-a cerut în
diferite ocazii mită fie sub motivatia că ''vă plimbati toti
în Mercedesuri si BMW-uri si
noi ce cîstigăm?'', fie pur si simplu direct (în urma unei
faimoase convocări si selectii
riguroase) sub motivatia de ''cotă trimestrială'', 5.000 -
10.000 de mărci, după
întelegere si după puterile fiecăruia. E de notorietate
declaratia lui Violin Gărdean, dată
în instantă: ''Am simtit nevoia să tin fise de evidentă a
sumelor remise lui Dragoman ca
o justificare fată de asociatii mei, deoarece aceste sume erau
scoase ca si dividende din
societate. În fisele de evidentă (n.r. - scoase la perchezitie
din torpedoul masinii
inculpatului) pe care le tinea, am făcut mentiunea ''cotă
trimestrială''. De fiecare dată,
Vladimir Dragoman a negat totul. ''Nu recunosc faptele. Îmi
explic că există multi
denuntători (12) pentru mită si trafic de influentă (1) prin
presiunile exercitate asupra
acestora de prejudiciul mare ce plana asupra Petrotel în
ultimele nouă luni, respectiv de
la data arestării mele pînă cînd a fost finalizată urmărirea
penală'', a spus Dragoman
judecătorilor.

Interceptarea convorbirilor telefonice ale lui
Dragoman

O importantă deosebită în instrumentarea cazului Dragoman a
avut-o implicarea
SRI în interceptarea convorbirilor telefonice pe care
managerul general al SC
Petrotel SA le-a avut cu diversi parteneri de afaceri si chiar
cu rude apropiate.
Astfel, pe 15 mai 1996, SRI solicită aprobarea Parchetului
pentru interceptarea
comunicatiilor lui Dragoman Vladimir atît de la domiciliu, cît
si de la serviciu.
Primeste această aprobare (mandat nr. 00489) pe 22.05.96 si,
cu sprijinul
ROMTELECOM -Ploiesti, declansează actiunea de urmărire. Ea se
desfăsoară în
paralel cu Controlul Curtii de Conturi Prahova, institutie
care prin sesizarea
Parchetului de pe lîngă Curtea de Apel Ploiesti avea să pună
capac, suspect de
tîrziu, marilor fraude financiare comise la fostul combinat
petrochimic Teleajen
în perioada 1993-1996. Interceptările SRI, atasate ca dovezi
în dosarul
Dragoman, dezvăluie fata adevărată a managerului perioadei
regimului Iliescu.
Un manager lăsat brusc fără acoperire si ''sacrificat după
consumare''. E absurd
să admitem că Dragoman a actionat de capul lui, considerînd
Petrotelul ca pe o
mostenire de familie. Din discutiile interceptate ale lui
Dragoman rezultă atît
coruptia, cît si dezmătul de care era atins managerul general
al Petrotel. Evident,
acesta n-a recunoscut pînă azi nici c-ar fi primit mită, nici
c-ar fi pierdut zeci de
mii de dolari la jocurile de noroc, nici că i-ar fi obligat pe
patronii unor firme
protejate să cotizeze pentru actiuni de binefacere etc.
Totusi, Dragoman a
recunoscut judecătorilor în 22 iulie 1997 autenticitatea
tuturor stenogramelor
convorbirilor telefonice înregistrate de SRI. Prezentăm cîteva
fragmente esentiale
din lumea ante-puscărie a lui Dragoman.

Jocuri de noroc si interventii la ''BIMBO''

În textul de mai jos, Dragoman povesteste cum si în favoarea
cui a pierdut el peste
40.000 de dolari si promite să-l sprijine pe omul de afaceri
Bondăret Valentin (protejat
al lui Dragoman si patron al firmei Industrial Bond
-Floresti/Prahova) pentru obtinerea
unui credit de 1 miliard lei de la Bancorex Ploiesti. Cel pe
lîngă care promite Dragoman
că va interveni, ''BIMBO'', este directorul filialei Prahova a
Bancorex, fostul prefect
Nicolae Bălănoiu. Acesta din urmă, prieten cu Dragoman,
acceptase deja un împrumut
(recunoscut si nerestituit) de 5000 de mărci de la managerul
general al Petrotel.

Act de constatare din 20.06.1996/ UM 05033

Pe data de 19.06.1996, în jurul orelor 20.40, la postul
telefonic nr. 112964
(domiciliu) numitul Dragoman Vladimir (DV) a luat legătura cu
Bondăret
Valentin (BV).

(...)

Dragoman Vladimir - Restul e dezastru ecologic.
Bondăret Valentin - Adică?
DV - Adică nu mai avem nici un ban.
BV - Asa ceva... am avut ceva... presimtiri?
DV - Presimtiri!
BV - Unde ai fost? Cu băietii?
DV - Da, cazinoul era în reparatie. Exact seara... Schimbau
tapetul. Si eu mă apuc si
sun. Hai, ca să venim acasă, spre Ploiesti, l-am sunat pe nea
Lucică (Gansievici) să-i
spun să nu mai vină la restaurant că e cazinoul în reparatie o
zi si ăia tocmai îmi
dăduseră telefon, mă sunaseră ei si dimineată, dar ce să spun,
am jucat cu cărtile mele,
nu cu ale lor, nu pot să zic nimic, ghinion extraordinar,
ghinion extraordinar, în două
ore pierdusem patruzeci si ceva de mii (dolari SUA), nu aveam
nimic, nimic bă, dar
nimic!, si numai asa pe deschidere fără nici un... dar ce să
mai zic?...
BV - Cine a fost?
DV - Eu, Piti si cu... cum îl cheamă?, Becali! Victor Piturcă,
antrenor de fotbal si cu
Becali-antreprenor... (...)
DV - Ce să mai discutăm... Ghinion - să mă duc, ghinion - să
nu fie deschis ăla, că nu
mă duceam, eu îmi făceam programul meu asa cum trebuia să mi-l
fac, ce să mai
vorbim... Asta a fost povestea. Aia înseamnă să n-ai răbdare,
să astept să strîng cît am
zis că strîng si pe urmă să... Aia e! Deci, mai am si datorie
la nea Lucică, 30 000 (dolari
SUA)...
DV - ...Te-ai întîlnit cu Bimbo (Bălănoiu Nicolae) luni?
BV - Da. Sunt putin nemultumit.
DV - De ce?
BV - Oamenii lui acolo... Deci vreau să spun discutia care am
avut-o la început. Vreau
linia de credit. Si ei au zis : ''Dom'le nu acuma, dar după
trei luni e gata''. Acuma au
trecut trei luni. Nu acuma vin si zic: eu atunci v-am zis,
seful creditelor, că trebuie să
aveti rulaj de 4 miliarde prin bancă. Dom'ne, eu am rulaj de 4
miliarde, dar nu prin
bancă. Conditia asta n-am stiut-o. Dac-o stiam... Acum îmi
spuneti. ''Nu dom'ne că
v-am spus-o. Dacă-mi spuneati stiam, retineam, deci n-ati
spus-o''. Mi-ati spus: lucrăm
trei luni, să vedem cum lucrăm. Am lucrat trei luni, acum
trebuie să-mi spuneti: sunteti
sau nu sunteti multumiti de activitatea noastră prin... Dacă
nu sunteti multumiti, asta-i
altceva..., dar nicidecum acum să... ''Nu dom'ne, că eu v-am
spus''. Îmi pare rău, nu e
cazul să ne contrazicem pentru că nu suntem copii, întelegi?
DV - Cu cine vorbeai tu?
BV - Cu inspectorul ăsta al lui, în fata lui Bimbo, întelegi?
Că l-a chemat... Si ce să-ti
spun, situatia a rămas... Dom'ne, hai să facem documentatia,
să vedem ce facem.
DV - Nu, lasă că-l presez eu.
BV - Deci cam aici s-au... Vreau să spun că nu stiu ce să zic,
dar...
DV - Ce să zici? Are niste... de ăia în bancă, care sînt mai
fricosi... ce să mai discutăm.
BV - Deci nu vreau să fac nici un fel de...
DV - N-ai ce să faci.
BV - Exact. Păi dom'ne, dacă stiam asta...
DV - Ce făceai? Te duceai unde? Te duceai la dracu'... N-aveai
unde să te duci...
BV - La...
DV - La care?
BV - Nu stiu, dar în Transilvania...
DV - Nu stii că în ultima parte a zis că în sase luni vă
dăm... Cu Transilvania... Nu s-a
încurcat si acolo? Ce mai discutăm de Transilvania... Nu s-au
speriat si ăia. Ăsta
trebuie să facă treaba, ce să mai discutăm.
BV - Nu stiu, eu am trimis acolo o sticlă cu un cartus,
întelegi...
DV - Unde?
BV - La el! Si-atunci, după aceea, deci... acolo... Cît de
cît, o atentie, probabil că omul
asteaptă ceva substantial.
DV - Cine?
BV - Ăsta de la Credite.
DV - Inspectorul?
BV - Da.
DV - Se poate. Să vedem. Lasă că vorbesc eu cu Bimbo.
BV - Deci semnalul de acolo nu e foarte bun. Sînt foarte
nemultumit. Oamenii mei
pregătesc documentatia pentru transformare.
DV - Păi, tocmai, fă documentatia că restul îl presez eu pe
Bimbo, o să văd cine-i
inspectorul ăla, cine e Stefan adjunctul...
PS. Într-o declaratie din dosar, referindu-se la relatiile
avute cu Piturcă si Becali,
Dragoman afirmă : ''(...) În legătură cu întîlnirile avute la
Bucuresti cu Ion
Becali, Victor Becali, Victor Piturcă si Lucian Gansievici,
mentionez că i-am
întîlnit de cîteva ori la barul ''Melody'' din Bucuresti, cu
ocazia unor convorbiri
avute cu dl. Viorel Păunescu. Din cîte-mi amintesc, la aceste
întîlniri am fost
singur si n-am participat cu acestia la jocuri de noroc unde
să fi pierdut vreo
sumă în valută sau lei. Nu-mi amintesc dacă această întîlnire
s-a petrecut în luna
iunie '96 (...).''

Dragoman tatonează o nouă afacere cu benzină: ''Nu
încercăm să vă surfărim! Adică stabilim pe urmă cît trebuie
să vă rămînă vouă''

În convorbirea de mai jos, dintre Dragoman si Cristescu Emil -
patronul firmei
Petrobanat Oil Line-Hateg - acesta din urmă solicită marfă
(produse petroliere) si o
întîlnire pentru a-si preda ''cotizatia'' aferentă (5000 de
mărci/ trimestrial). În plus,
Dragoman îi propune afaceristului hunedorean o profitabilă
afacere cu benzină pentru
Iugoslavia în amintirea vremurilor bune...

Act de constatare din 21.06.96/UM 05033 Ploiesti.

Pe data de 21.06.1996, în jurul orelor 10.06, la postul
telefonic nr.114671,
numitul Dragoman Vladimir (DV) a luat legătura cu Cristescu
Emil (CE).

Cristescu Emil - Bună ziua, domnu director!
Dragoman Vladimir - Salut, domnu sef!
CE - Ce mai faceti? Cum a fost prin Italia?
DV - Am si uitat.
CE - Vream să vă întreb dacă am putea să mai primim ceva marfă
de la dvs?... Acum
sîntem în regulă si cu plăti, si cu toate. Si dacă am putea
s-o stimulăm un pic si pe
doamna Bălteanu... să încarce mai repede...
DV - Trebuie să văd dacă are cazane. Te referi la motorină în
special, nu?
CE - Motorină si benzină. Si cu una si cu alta stau destul de
prost si se miscă destul de
greu lucrurile. Si, stiu si eu, voiam să vă întreb dacă luni -
marti sînteti pe acolo.
DV - Sunt.
CE - Să rezolvati si semestrul doi.
DV - Da.
CE - Deci sînteti prin zonă?
DV - Sunt, nu plec nicăieri.
CE - OK!
DV - O sun eu acum, să văd care este situatia.
CE - Bine, vă rog frumos.
DV - Bine, bine Emile... Altfel, ce mai faceti?
CE - Ce să facem? Muncim de nebuni pe aici.
DV - Frat' tu ce face?
CE - Păi ce să facă? Acum e la Bucuresti să rezolve niste
probleme.
DV - Bora?
CE - Bora e pe aici. A fost în Iugoslavia si s-a întors
azi-noapte. Ne-am luptat să
aducem de la sîrbii ăia niste cupru.Cu asta ne omorîm.
DV - Si ce să le dati în schimb?
CE - Păi, deocmdată, le dăm bani.
DV - Le dati bani... asa... nu vor altceva?
CE - Păi nu prea vor. Deci ei ar vrea motorină, dar mie mi-a
expirat licenta si acum am
fost la Ministerul Industriilor si nu vor să-mi mai dea
licenta decît după 1 iulie.
Motorină as putea să le dau, dar s-a dus dracului licenta.
DV - Dar benzină nu vor, mă?
CE - Benzină ar vrea ei, dar nu am primit...
DV - Lasă că poate putem s-o scoatem noi la benzină. Ar fi
interesant la benzină.
Sigur, la prelucrarea asta mică... deci noi acum prelucrăm
titei si de aia nu se ajunge.
Uite, tipi si tu, tipă si ăla, tipă si PECO, tipă toată
lumea... E putină marfă, dar
prelucrăm si foarte putin.
(...)
DV - Motorina... stiu, motorină vrea toată lumea. Motorină
oricum se poate absorbi si
în tară, dar la benzină rămîne în plus. Putin, după părerea
mea...
CE - Da, da, cred că putem să dăm si benzină. Totul depinde de
ce pret stabilim.
DV - La ei... cam cît e benzina pe la ei? Nu la pompă...
CE - Nu stiu, nu stiu asa... la ce pret se vinde. Oricum,
peste 200.
DV - Păi ar trebui Bora să vadă, mă!
CE - Da.
DV - Ar trebui să vadă Bora treaba asta, dom'ne.
CE - Deci pretul en-gros cu care se vinde către statii...
DV - Exact, ca să stim cu cît putem să iesim noi acolo. Nu
încercăm să vă surfărim!
Adică stabilim pe urmă cît trebuie să vă rămînă vouă.
CE - Bine, nici nu se pune problema!
DV - Important e să stim cum e piata.
CE - Bineînteles, eu mă interesez, că este cineva care trimite
de aici benzină, nu trimite
cantităti imense, dar trimite. Si atunci încerc să mă
interesez cam la ce pret.
DV - Te rog eu, măi... Te rog eu, Emile, ocupă-te nitel de
treaba asta!.. Că vă e mai
usor vouă să aflati niste date, decît mie de aici.
CE - Da, sigur... sigur. Bine, în regulă, facem treaba asta.
DV - Bine, salut!
CE - Bine, la revedere!

De vorbă cu mama despre dolarii si mărcile din ladă

Notă de constatare din 10.06.1996.

Pe 7.06. 1996, la ora 11,16, la postul telefonic nr. 114671,
Dragoman Vladimir a
luat legătura cu Dragoman Elena (DE). Au purtat următoarea
convorbire:

Dragoman Vladimir - La ora 1,00 (13,00) o să vină domnul
Mihăilescu si îi
împachetezi, dar într-un pachet să nu se vadă ce e în el,
banii ăia din...
Dragoman Elena - Ladă?
DV - Din ladă, da.
DE - Toti...
DV - Toti, toti, toti!
DE - Îi pun într-o pungă.
DV - Întîi într-o hîrtie împachetată si pe urmă într-o pungă.
DE - Bine, mamă.
DV - Deci trebuie să fie 15 de ăia si 13 de ăilalti.
DE - Uite, am să mă uit acuma. Mă suni mai tîrziu?
DV - Nu mai te sun, că am plecat deja.
DE - Ai plecat?
DV - Da, mă duc la fabrică! (Fals, pleca la Bucuresti, la
Rafirom, iar după aceea la
Palas, cu Gancievici Lucian - nota ofiterului de cască). Deci
asa trebuie să fie, 8+5 sunt
13 din ăia verzi si mărci vreo 15.
DE - Bine... Cum ai zis, 10 si cu 5, cinsprezece...?
DV - Hai, mamă, ce naiba... Deci mărci trebuie să fie 15 000
si dolari trebuie să fie
8000 ăia... si cu 5, treisprezece. Hai, că asa trebuie să fie.
Nu ti-am mai dat 5 separat
ultima dată?
DE - Eu i-am pus acolo...
DV - Bine, sărut mîna!...

DAN BADEA

CRISTIAN LEVANT

Chetă pentru operatia ministrului Paraschiv si petrol pentru
Curierul National

Într-o declaratie dată pe 11 octombrie 1996 de Bălteanu
Valeria, sefa serviciului
desfacere din cadrul societătii Petrotel, se fac referiri la
corvoada pe care trebuiau să o
suporte afaceristii protejati de Dragoman. Astfel, pe lîngă
cotizatia trimestrială, ei
contribuiau financiar la diverse sponsorizări făcute unor
persoane juridice, dar si fizice.
Iată ce declara inculpata Bălteanu despre pretentiile lui
Dragoman: ''După cîte îmi
amintesc, la sfîrsitul anului 1994 - începutul anului 1995 am
fost chemată în biroul
inculpatului Dragoman Vladimir si mi-a spus că ministrul
Paraschiv se află într-un
necaz mare pentru că trebuie să suporte o operatie
chirurgicală în străinătate si că
trebuie să-l ajutăm pentru că avea nevoie de bani si astfel
mi-a spus să iau legătura cu
reprezentantii firmelor cu capital privat pentru a le cere
sprijin material în acest sens.
După aceasta, am luat legătura cu mai multi patroni, din cîte
îmi amintesc am vorbit la
telefon cu patronul de la ''OCTAN Petrocom''- Deva, care se
numeste Zsok Geza, cu
''PETROMELINA'' - Arad, patron Mircea Herman, ROMOIL-
Petrosani, patron
Gărdean Adisor si altii care nu mai mi-amintesc, prin telefon
le-am transmis la toti să se
prezinte în ziua stabilită de Dragoman la el în birou si să
stabilească cu ei sumele si cred
că s-au prezentat pentru că altfel mi-ar fi reprosat mie că nu
i-am chemat''. În plus, în
aceeasi declaratie, Bălteanu Valeria se referă si la relatiile
speciale dintre Dragoman si
fratii Păunescu: ''Cunosc că inculpat Dragoman Vladimir se
afla în relatii bune cu fratii
Păunescu din Bucuresti si că datorită acestor relatii se
livrau produse petroliere la
Curierul National, patron reprezentant - doamna Papa care este
sora fratilor Păunescu.
Produsele erau livrate la Curierul National pe baza
aprobărilor date de inculpat
Dragoman Vladimir.''

Message has been deleted

Mor Amor

Dacă doriți să vă protejați banii, trebuie să alegeți o casă de pariuri de încredere. La https://pariurionline.tv/ veți găsi recenzii și evaluări ale celor mai bune case de pariuri de pe piață pentru a face alegerea corectă. Suntem siguri că, datorită acestei resurse, veți găsi cea mai bună opțiune pentru a paria pe sport. Chiar nu este nimic dificil să experimentezi asta în persoană.