felicitari

Matyas

Cu adinca satisfactie si mindrie patriotica am luat la cunostinta vestea ca muncipiul Cluj-Napoca, prin
clarviziunea si intelepciunea locuitorilor sai (in mare majoritate romani) si-a intors fata spre un nou
viitor luminos prin (re)alegerea in functia de primar al celui mai iubit fiu al lui, gheorghe funar (sa ma scuze, dar nici domn si nici majuscule nu am pe tastatura in momentul acesta). De fapt aceasta
rupere cu trecutul a fost propovaduita de multi dintre voi, cei ce cititi (si din poacate mai si scrieti)
p'aici ;), chiar daca mascat.
In orice caz romani au dat o noua dovada de (si ici puneti ce credeti, pentru ca eu nu am cuvinte, numai
dezgust).

Tot inainte, pina la victoria finala in alegerile din toamna!

Matyas
--****ATTENTION****--****ATTENTION****--****ATTENTION****--***ATTENTION***
Your e-mail reply to this message WILL be *automatically* ANONYMIZED.
Please, report inappropriate use to ab...@anon.penet.fi
For information (incl. non-anon reply) write to he...@anon.penet.fi
If you have any problems, address them to ad...@anon.penet.fi

Tudor

to an10...@anon.penet.fi

> [...]

>viitor luminos prin (re)alegerea in functia de primar al celui mai iubit fiu al

:-))
ar fi fost chiar culmea sa fie in majoritate unguri si sa-l voteze tot p-ala !

>In orice caz romani au dat o noua dovada de (si ici puneti ce credeti, pentru
>ca eu nu am cuvinte, numai dezgust).

Corect : "romanii", doi-de-i, jap-jap !

>Tot inainte, pina la victoria finala in alegerile din toamna!
>
>Matyas

Pai atunci felicita-i si pe nemti pentru alegerea lui Hitler.

td

"Nu eu gîndesc la partid, avem un colectiv de bãtrîni care gîndeste."

- Viorel Hrebenciuc, în timp ce vorbea

Horea Ilies

Eu in locul dvs. as lua in considerare si faptul ca orasul
Cluj a devenit unul din cele mai, daca nu cel mai, curat oras
din Romania. Ori care e datoria de capatai a unui primar
daca nu sa coordneze ingrijirea orasului?! De ce priviti
totul prin prisma problemelor etnice? La Cluj au fost si
sunt multe alte probleme in afara celor etnice. Si credeti-ma,
oamenii intelepti fie ca sunt unguri sau romani sau de alte
nationalitati nu se lasa intaratati de conducerea partidelor si
se inteleg de minunne.

Probabil putina detasare nu ar strica nimanui. Si mai multa
responsabilitate, incepand poate cu semnarea mesajelor.

Horea Ilies

Matyas

cdeitsaucsf:
Intra-adevar e pacat de ce s-a intimplat la Cluj; o mare parte de vina
o au insa absurdele pretentii ale UDMR si altor organizatii maghiare
privind autonomia locala (care fiti siguri duce direct la Budapesta).
Cine se bucura? Cine dezbina pentru a stapini. Cit despre felicitari,
trimite-le direct lui Funar nu poporului roman pe care nu il reprezinta
tot asa precum tu nu reprezinti poporul maghiar.

1. autonomia locala este dorinta nu numai a UDMR-ului si ea ar duce spre democratie (nu Budapesta)

2. o persoana _aleasa_ ii reprezinta pe cei care au ales-o (adesea nu numai, din pacate)

3. cine se bucura? printre altii probabil cei ca tine, in mintea carora ura impotriva maghiarilor este
mai puternica decit orice alt sentiment.

4. "felicitarile" le trimt si le adresez cui vreau (maca aici pe internet).

Lehel

In article <4p2puo$1a...@itssrv1.ucsf.edu> cdeitsaucsf wrote:

:Intra-adevar e pacat de ce s-a intimplat la Cluj; o mare parte de vina

:o au insa absurdele pretentii ale UDMR si altor organizatii maghiare
:privind autonomia locala (care fiti siguri duce direct la Budapesta).

Desigur, de vina sunt maghiarii, probabil si iudeo-masonii, biciclistii precum
si occidentul marsav care ne-a tradat la Ialta-Malta laolalta! Ca s-au gasit
zeci de mii de oameni care au pus stempelul pe rubrica cu numele acestui nou
geniu al spatiului intracarpatin, care, de exemplu, a propus intr-o
interventie mediatizata intens si receptionata frenetic de comunitatea
manageriala internationala, scurtarea cozii lopetilor ca procedeu de crestere a
productivitatii muncii, se pare ca nu te pune pe ganduri deloc!

Dealtfel autonomia locala este inclusa in programul mai tuturor partidelor din
Romania. Probabil chiar si al PDSR.

:Cine se bucura? Cine dezbina pentru a stapini. Cit despre felicitari,

:trimite-le direct lui Funar nu poporului roman pe care nu il reprezinta
:tot asa precum tu nu reprezinti poporul maghiar.

Dupa semnatura imi dau seama ca esti pentru prima data in preajma scr-ului
(stii, ca individul care vizita pentru prima oara Africa de Sud in bancul
celebru non-PC). Caci altfel ai stii ca in orice discutie in care Funar era
pomenit ca un exemplu al sovinismului existent in Romania, argumentul se ocolea
spunand ca individul nu ar fi reprezentativ. Pentru mine niciodata nu a fost
acceptabila aceasta abordare de catre moderatii de pe newsgroup, iar in viitor,
dupa realegerea triumfala a individului, nu va fi acceptabila nici pe atat.

Sper sa remarci ca in majoritatea circumscriptiilor alegerile trebuie
repetate. Acolo, unde nu, in cele mai multe locuri se va tine turul doi de
scrutin. In schimb Funar iese dintr-un foc primar, cu tot cu Caritas. Hai pe
bune ca trebuie sa ai tupeu sa spui ca e nereprezentativ!

Ca idee generala, o persoana nu poate reprezenta un popor intreg. Mai ales ca
daca te-as intreba, probabil ca nu ai putea sa-mi raspunzi, cum definesti acest
popor (fie el cel maghiar sau roman). O alta idee este ca Matyas nu a incercat
sa para reprezentantul unui popor intreg (cum nici eu nu pretind acest lucru).
Funar in schimb pretinde asa ceva, si din cate se vede, pretentiile lui nu sunt
nefondate, cel putin in ceea ce priveste un segment destul de important al
electoratului, implicit al poporului (oricum ai defini acesta).

Daca inca nu-ti este clar cine se bucura, uite ca iti explic eu: cei care au
votat cu Funar! Si repet, au fost zeci de mii numai in Cluj! Nici vorba de
dezbinare, frate: Strans uniti in jurul urmasului demn al lui Avram Iancu!

Cu dezgust (nu fata de cititori),

Lehel

Serban Dragnea

In article <081314Z...@anon.penet.fi>, an14...@anon.penet.fi (Lehel) writes:
> [...]

Situatia politica si sociala in Transilvania si mai ales Cluj este in mod sigur
subminata de extremisti in ambele tabere. Faptul ca Funar se bucura de atita
popularitate in Cluj este ingrijorator dar a generaliza asta prin afirmatii ca
intreaga populatie romana din Cluj este anti-ungara nu pare a fi prea constructiv.
Personal nu am vazut nici o analiza a campaniei si a rezultatelor din Cluj dar mi
se pare ca nici tu nu le-ai vazut si deci faci afirmatii pripite.

Serban.

Tudor

to an14...@anon.penet.fi

Lehel:

> [...]
>dezbinare, frate: Strans uniti in jurul urmasului demn al lui Avram Iancu!

Cu un singur amendament: urmasului n-o sa-i friga nime statuie de opshpe metri.

td

"Nu eu gîndesc la partid, avem un colectiv de bãtrîni care gîndeste."

- Viorel Hrebenciuc, în timp ce (mai) vorbea

Hermes1

On Thu, 6 Jun 1996, Lehel wrote:

> [...]

> manageriala internationala, scurtarea cozii lopetilor ca procedeu de crestere a
> productivitatii muncii, se pare ca nu te pune pe ganduri deloc!

Pai toata trebusoara asta cu 'felicitarile' a declansat-o 'Mateias'
cronicarul nostru anonim si a carui semnatura pare sa devina in trage
scatoalce de cite are, sau i-si creaza ocazia.

In cazul de fata 'cronicarul' asuda din greu sa creeze o 'situatie' de
care ar trebuii sa ne rusinam. Din fericire lucrurile nu stau nici pe
departe asa.

'Funaru' a cistigat alegerile cu vreo 52%. Cam anemic pentru bombastica
retoricii nationaliste a PUNR. Deci alegatorul pare sa spuna PUNR ului
ca joaca un joc primejdios, pentru care rabdarea electoratului poate fi
repede epuizata. Un evolutie pozitiva dupa umila mea parere.

Si acum a venit timpul sa dau si eu la moaca ! De fapt ungurii sint de
vina pentru victoria lui Funar. Sa ma explic. Funar a cistigat cu o
margine micuta. Participarea la populatiei la vot a fost mai mica de 40%.
Daca ungurii l-ar fi urit atit de mult pe Funar, ar fi iesit la vot in
numar mai mare, si 'odiosul' nu ar fi fost reales. Deci inseamna fara
nici o indoiala ca Funar a avut si sprijinul, ori macar indiferenta unei
bune parti a maghiarilor din Cluj-Napoca.

Concluzia: 1. Le-o fi placind si ungurilor coada mai scurta la lopata
2. Ungurii sint masochisti
3. 1 & 2

m. cristian

Dan Pop

> [...]
>nefondate, cel putin in ceea ce priveste un segment destul de important al
>electoratului, implicit al poporului (oricum ai defini acesta).

"Segment destul de important electoratului, implicit al poporului"? Hai sa
fim seriosi. Poporul roman numara vreo 23 milioane, iar cei care l-au votat
pe Funar nu reprezinta, probabil, nici macar 1% din acest numar. Curat
"segment important", coane Fanica. Despre popularitatea lui Funar la scara
poporului roman, ne-am putut da seama la alegerile prezidentiale din '92.
Daca va candida si anul acesta, vom sti daca i-a crescut sau i-a scazut
cota de popularitate.

> [...]
>dezbinare, frate: Strans uniti in jurul urmasului demn al lui Avram Iancu!

Ar fi interesant de citit analiza unui clujean care a urmarit campania
electorala si viata politica clujeana in general in perioada din urma. Dar
nu cred sa fie clujeni cu acces la Usenet.

>Cu dezgust (nu fata de cititori),

Cu egal dezgust fata de realegerea lui Funar,

Dan
--
Dan Pop
CERN, CN Division

CRISTIAN CHELARIU

Lehel (an14...@anon.penet.fi) wrote:
: (stii, ca individul care vizita pentru prima oara Africa de Sud in bancul
: celebru non-PC).

Care banc ? Vrem sa-l auzim si noi.

cdeitsaucsf

Il iubesc eu pe Funar cum ii iubesti tu pe romani. Dar nu e vorba de mine
care nici macar n-am votat, ci despre cei manipulati spre PUNR, intre
altele si de retorica iresponsabila a unora din UDMR; care intre altele
a contribuit si la ruperea CDR. Consecintele mi-e teama ca le vom simti in toamna.

cdeitsaucsf

Cum i-am scris si prietenului tau Mathias, Funar nu e prietenul meu, si
daca as fi votat nu as fi votat in nici un caz pentru el. Te-as intreba:
Crezi ca Romania este singura tara unde exista extremisti? Daca crezi asta
inseamna ca esti fericit.
O a doua intrebare: In opinia ta Transilvania ar trebui integrata la Ungaria
sau nu? (Da sau Nu- fara istorie).
Intrebarea 3: Daca Transilvania ar fi retrocedata Ungariei (ceea ce cel putin
citeva zeci de mii de maghiari o sustin), cum ati rezolva problema unei masive minoritati
romanesti?
Intrebarea 4: Cum crezi ca ar putea Ungaria obtine Transilvania in conditiile
in care Romania se opune acestui fapt?
Intrebare 5: consideri ca dezbinarea din zona este folositoare cuiva?
Intrebarea 6: Poti da exemple concrete de persecutare si violenta la
adresa maghiarilor din Romania?
Fara dezgust (m-am spalat pe dinti),
cde

hsi...@pib1.physik.uni-bonn.de

Chiar credeti ca astea-s problemele Transilvaniei si ale Romaniei?
Punind intrebarea 3 vad ca va dati seama de enormitatea unor asemenea idei.
Atunci ce relevanta au raspunsurile?
Nu credeti ca prea multi oameni au luat 'plasa' preocupindu-se cu asemenea
'scenarii futurologice'?
Si ce daca o mina de extremisti de stiu eu unde vrea o bucata din Romania?
Nu contribuim cu totii la perpetuarea manipularii punind asemenea intrebari?
Nu exista oare tratate (Helsinki si altele) care sa garanteze granitele?
Nu exista CE si NATO? Daca n-avem incredere in ele de ce sa ne straduim
sa 'intram in ele'?
N-ar fi mai bine daca Romania si Ungaria s-ar integra intr-o Europa in care
sa nu conteze granitele?

Cu dinti spalati (dar nu si creierul, sper)
Horatiu Simon

hsi...@axpib.physik.uni-bonn.de

Lehel wrote:

> In article <4p2puo$1a...@itssrv1.ucsf.edu> cdeitsaucsf wrote:
>
> Strans uniti in jurul urmasului demn al lui Avram Iancu!

"urmasului" & "demn" sunt cu totul si cu totul nelalocul lor in exclamatia de mai sus.

> Cu dezgust (nu fata de cititori),

Cu totul justificat dezgustul!

> Lehel

cdeitsaucsf

Sint perfect de acord cu viziunea ta... insa nu asa de optimist cu privire
la sansele ei: tratate care sa garanteze granitele!!!??? La ora asta mai
putem crede ca vreun tratat inseamna garantie? Comunitatea Europeana?
Deocamdata Romania nu face parte din ea, si tare ma tem ca nici pe termen lung
sansele nu sint stralucite... spre deosebire de ale Ungariei; nu vreau sa
dezbat cauzele, nu cred ca am informatii suficiente, dar ma indoiesc
ca pozitia Romaniei in raport cu UE se va imbunatati.
Cit despre intrebarile postate, imi pare rau dar erau de fapt pentru niste
netizeni maghiari care mi-au raspuns la un mesaj mai vechi (pe care nu l-am inclus
in mesajul meu).
Toate bune!

Lehel

In article <31B5C4...@sal-cnc.me.wisc.edu> Horea Ilies
<il...@sal-cnc.me.wisc.edu> wrote:

[...]

Deci ia sa vedem: Sprijin deschis si neconditionat acordat unei afaceri
de inselatorie (vorbesc despre Caritas) care i-a asigurat un substantial
castig material. Desconsiderarea dupa bunul plac al legilor tarii. Luari de
hotarari personale in cazuri de apartenenta consiliului local. Despre faza cu
lopata am mai scris (hazlie cum pare, este profund trista, mai ales acum). Pe
scara mea toate acestea il excludeau pe individ de la a fi considerat drept un
candidat care sa ma reprezinte. Acu' spuneti-mi, ce au astea de-a face cu
problemele etnice?

Despre curatenia din Cluj: Recunosc, nu am fost recent pe acolo, si nu mi se
pare imposibil ca sa fie chiar cel mai curat oras din Romania. As fi chiar
interesat sa vad contributia lui Funar la acest lucru. Imi aduc doar aminte ca
un coleg clujean imi explica cum se ajunge la sediul Caritas: "Te iei dupa
mirosul de urina!"

In orice caz, trebuie sa zambesc la aceasta atitudine a dumneavoastra de a ne
arata ca dracul nu e asa de negru cum pare. Ca si cum in saptamana inaite de
alegeri numitul Funar ar fi lansat o chemare la strangerea hartiilor din zonele
verzi ale orasului si nu o declaratie despre iminenta pericolului maghiar!
Halal ecologist!

Daca sunteti clujean, chiar va pot intelege daca-l sustineti pe Funar. Multi
clujeni au avut de castigat de pe urma Caritasului, ce-i drept. (Si pana la
urma si Ceausescu a avut realizari marete, nu?). Totusi, nu cred sa fiti rupt
in chiar asa masura de realitatile din Romania ca sa credeti sincer ca alegerea
lui Funar nu se datoreaza pozitiei sale soviniste ci tablitelor "Nu calcati
pe iarba!" !

Iar fraza despre conlocuirea pasnica a oamenilor muncii simpli la vorba dar
mari la sfat, de toate nationalitatile, in perimetrul tarisoarei nostre in plin
avant spre culmile capitalismului democratic, imuni la influenta malefica a
diverselor partide (Bad! Bad!), puteati s-o economisiti. Pentru ca nu e vorba
de oameni intelepti aici, cam asta ar fi problema!

:
:Probabil putina detasare nu ar strica nimanui. Si mai multa

:responsabilitate, incepand poate cu semnarea mesajelor.

Putina detasare si putina liniste e ceea ce ne trebuie! Unde naiba am mai auzit
chestiile astea???

Iar despre responsabilitate nu imi este clar ce vreti sa spuneti. Eu ma simt
perfect responsabil de ceea ce scriu, precum si dumneavoastra, presupun. Unde e
deci problema, mai ales ca puteti citi din semnatura mea mai jos, compus exact
la fel din caractere ASCII pe ecran ca si a dumneavoastra?

:Horea Ilies

Numai bine,

T.M.Lutas

> [...]

> Desigur, de vina sunt maghiarii, probabil si iudeo-masonii, biciclistii
> precum si occidentul marsav care ne-a tradat la Ialta-Malta laolalta!

You seem to miss the point. The hungarian minority propose autonomy,
the fear is that autonomy will be the first step towards a reimposition
of Hungarian colonial rule. The hungarian minority is just that, a minority.
If it ever wants to implement its program it is going to need to get
significant ethnic romanian support. So you are going to have to answer
that challenge above. You are going to have to demonstrate to us why
autonomy isn't going to be as bad as we fear, but as good as we can both
hope. I would suggest that one thing that you can do is police your own.
Shout down the idiotic hotheads who provoke us into getting mad at all
of you. Denounce those who are stirring the pot and ask us to do the same
so that reasonable people on both sides can form an alliance against our
respective extremists.

> Dealtfel autonomia locala este inclusa in programul mai tuturor
> partidelor din Romania. Probabil chiar si al PDSR.

Can you say lip service? I knew you could.

> [...]

> mine niciodata nu a fost acceptabila aceasta abordare de catre moderatii

> de pe newsgroup, iar in viitor,dupa realegerea triumfala a individului,

Bernie Sanders, a Socialist, was elected to Congress in the US. Does that
mean that the US is going more to the left? No, in fact is moving right.
Similarly, Funar wins in Cluj while his party disintigrates and drops its
vote totals everywhere else. What does this say about racism/chauvanism
in Romania? A competent, showy politician is going to get re-elected
even if his constituency disagrees with him on certain issues.

> [...]
> scrutin. In schimb Funar iese dintr-un foc primar, cu tot cu Caritas. Hai
> pe bune ca trebuie sa ai tupeu sa spui ca e nereprezentativ!

No, you just have to look at the election results beyond just one city
before you can make statements about where the country is going. Funar
may represent Cluj or he may not on the ethnic question. It all depends
on internal motivations. This could have been measured by exit polling
but I haven't read about any of that in Cluj or anywhere else in Romania.

> [...]
> din cate se vede, pretentiile lui nu sunt nefondate, cel putin in ceea
> ce priveste un segment destul de important al electoratului, implicit

I can claim to be emporer of the US. If a town elects me as mayor does
that mean that it is true? Funar represents those who voted for PUNR.
The PUNR registered a decline in their vote share. Thus, Funar's
influence is on the ____________ .

my answer
1. Decline

paranoid hungarian answer
2. Rise

Let me know which side you ended up on.

DB

--
The Romanian Political Pages http://haven.ios.com/~dbrutus
Now available: The Romanian constitution in Romanian, an URL minder

T.M.Lutas

> 1. autonomia locala este dorinta nu numai a UDMR-ului si ea ar duce spre
democratie (nu Budapesta)

It isn't enough to say it. You have to demonstrate it. Local autonomy can
be a good thing if it allows for the local governments to take over
services and run them more efficiently, thus reducing the tax burden and
making the locality a better place to live. But there are other
possibilities and autonomy proponents should be prepared to lay the case
out why the uglier possibilities aren't going to happen.

Lehel

In article <4p6rqa$j...@bmerhc5e.bnr.ca> dra...@bnr.ca (Serban Dragnea) wrote:

:In article <081314Z...@anon.penet.fi>, an14...@anon.penet.fi (Lehel) writes:
:|> . . .

[...]

Sa stii ca acum doi-trei ani poate inca inghiteam argumentul acesta standard
cu extremistii in ambele tabere. Cand am cerut (de mai multe ori) sa se publice
aici pe ce baza unii ii pun laolalta pe Funar si pe Tokes (despre care am si
afirmat ca nu este preferinta mea suprema in UDMR), anume declaratiile
antiromanesti, sau cum vrei tu, ale ultimului, nu au sosit raspunsuri. E foarte
comod sa iei atitudinea aceasta de "nici ailalti nu e mai buni!", si sa ai
constiinta impacata.

Despre generalizare: uite, nu de mult am raspuns la un alt mesaj, dar cum tu ai
abordat problema explicit, afirm fara echivoc: E posibil sa nu fie constructiv,
dar rezultatele din Cluj ale alegerilor demonstreaza, ca majoritatea romanilor
din acel oras sunt antimaghiari, punct. Aici nu e nimic de generalizat, aici
este vorba de fapte si cifre, ne place sau nu. Totusi, sunt curios cum se
poate argumenta impotriva afirmatiei mele de mai sus (doar te rog, nu veni si
tu cu salubritatea, ca ar fi copilaresc). Pana la urma nici nu pot sa am
pretentia sa-mi dai dreptate (cum sigur nu o vei face), as fi multumit daca ai
recunoaste ca am motive foarte serioase si bine fondate sa am aceasta parere.

Legat din nou de mesajul tau: care ar fi afirmatiile mele pripite? Mi-am
revazut "opera" si nu consider ca e vreo parere nelalocul ei acolo, deci in
continuare mi-o asum 100%.

Sa revin la constructiv. Inainte de a ne asuma faptele, e greu sa fii
constructiv, nu crezi? In acest sens ma bucur ca gasesti popularitatea lui
Funar ingrijoratoare. Sunt doar curios, cu ce iti motivezi acest sentiment?
Si nu mi se pare imposibil ca la un anumit nivel aceasta ingrijorare sa aiba
aceeasi sursa ca a mea...

Lehel

In article <danpop.8...@news.cern.ch> Dan...@cern.ch (Dan Pop) wrote:

[...]

Daca te referi la cei care in mod direct l-au votat pe Funar in Cluj, ai
dreptate, numarul lor nu ajunge la 1% din electorat. Daca consideri ca votul
acordat PUNR-ului nu reprezinta in mare parte un vot acordat lui Funar, e
libertatea ta. Nu putem decat sa fim de pareri diferite.

La alegerile prezidentiale din 92 Funar aocupat locul trei, daca nu ma insel,
cu un procentaj peste cel al PUNR-ului. Not so bad!

Numarul celor care isi insusesc in mare parte ideile lui Funar este de ordinul
milionului, mai ales in Ardeal. Cred ca iti poti imagina cam cum ar arata
acesti oameni stransi la un loc? Ar fi greu sa-i neglijezi...

Desigur, cu totii stim ca Funar intr-adevar este o extrema. Majoritatea in
mod clar are vederi mai moderate. Din pacate acest lucru inca nu este
suficient pentru a trata fenomenul clujean asa cum s-ar cuveni de catre
romani, si nu de catre niste anonimi de pe Net...

Lehel

In article <Pine.SUN.3.93.960606...@galileo.cris.com>
Hermes1 <Her...@cris.com> wrote:

[...]

52% anemic? Ce zici de Israel atunci? :-)
Desigur, fata de retorica PUNR rezultatul poate fi modest, insa fata de
atitudinea generala de a-l trata pe Funar ca un fenomen _complet_ marginal
este o realizare bunicica.

[...]

40% trebuie sa fie o eroare. Caci asa nu se validau alegerile si nu-l aveam pe
Ghita primar din nou sub Feleac.

Din pacate nu stiu procentul locuitorilor maghiari din Cluj. Dar n-as fi mirat
daca voturile "impotriva" ar fi venit preponderent de la ei (speculatii,
desigur). Doar ca nu erau de ajuns. Ceea ce se stia de la bun inceput, ca
votantii UDMR nu-l pot detrona singur pe Gheorghita, drept care nici nu au avut
candidat propriu.

:Concluzia: 1. Le-o fi placind si ungurilor coada mai scurta la lopata

: 2. Ungurii sint masochisti
: 3. 1 & 2

Pai nu stiai ca ungurii sunt masochisti???

:m. cristian

Lehel

Lui cdeitsaucsf: Vezi ca daca postam amandoi de pe niste remailere anonime,
mesajele "nu se leaga" intre ele in thread. De aceea este sensibil, politicos
si chiar util sa mai citezi cate ceva din mesajul la care raspunzi, caci altfel
se isca confuzii. Un editor simplu de text de obicei ajunge sa fie folosit.

In article <4p86m8$g...@itssrv1.ucsf.edu> cdeitsaucsf wrote:

:Il iubesc eu pe Funar cum ii iubesti tu pe romani. Dar nu e vorba de mine

Presupun ca mi te adresezi (mai ales pe baza mesajului celalalt). Si in acest
caz trebuie sa-ti dau dreptate. Nu-i iubesc pe romani. Nici pe maghiari. Nici
pe bantusi. Asa sunt eu. Unii imi plac, altii nu. Dar TOTI? Tu chiar iubesti
romanii? Pe toti? (Nebunaticule... :^) )

Dar daca (desigur, din intamplare) ai vrut de fapt sa exprimi ca am avut
atitudine antiromaneasca, nu ai decat sa-mi atragi atentia cu citatul respectiv
si imi voi cere scuze. Dar te previn: Nu vei gasi asemenea citat...

Despre ruprea CDR: A pune si asta pe carca UDMR-ului denota ori rea-vointa ori
o lipsa totala de informare. As mai intelege, daca era vorba doar de iesirea
UDMR din CDR, dar iaca, la scurt timp dupa aceea au iesit si alte partide
(PSDR,PAC,PL93), din motive foarte clare, pe care sunt sigur ca le cunosti si
care nu au avut nici in clin nici in maneca cu UDMR.

Dupa parerea me personala, prezenta UDMR in CDR a fost oricum mai mult
formala, mai ales ca fata de sprijinul constant provenit din partea UDMR pentru
Conventie aceasta nu prea s-a grabit sa sprijine UDMR-ul, ca de, stalpii
moralitatii pierdeau din electorat. Dar asta e o alta discutie.

In article <4p886r$13...@itssrv1.ucsf.edu> the same cdeitsaucsf wrote:

[...]

Noteaza, te rog: Matyas nu e prieten cu mine din motivul ca nu-l cunosc, si am
impresia ca avem si varste putin diferite.

Pe de alta parte, ma bucur ca nu ai fi votat cu Funar. Poti explica oare de ce?
Uite, in schimb iti raspund si eu: Nu cred ca Romania este singura tara unde
exista extremisti. Acu tu esti fericit? Caci nu prea inteleg ce legatura are
intrebarea cu discutia, dar poate e doar caldura de aici ...

:O a doua intrebare: In opinia ta Transilvania ar trebui integrata la Ungaria

:sau nu? (Da sau Nu- fara istorie).

Integrata? In nici un caz! Derivata, asta da!!! (Apropo, vezi ca ceea ce ai
scris mai sus nu prea are sens in limba romana, poate in vreuna diferita).
Nu as fi amintit asta daca nu s-ar fi vrut o intrebare delicata, la care omul
chibzuieste ceva sa raspunda. caz in care o formulare defectuoasa e de
nepermis.

Totusi, sa nu fac pe prostul, ca de fapt stiu ce ai vrut sa intrebi. Si daca
erai mai de mult prin zona, cunosteai si raspunsul meu. Nu-l voi repeta
acum.

[...]

Intrebarea 4.32: Cum s-ar numi bunica daca ar avea roti?

:Intrebare 5: consideri ca dezbinarea din zona este folositoare cuiva?

Cred ca aici ai vrut sa intrebi: Nu-i asa ca nu e folositoare? Zau asa, de
banalitati nu avem nevoie!
Paranteza: de fapt cred ca este folositoare cuiva. Caci altfel nu ar exista,
ce zici?

:Intrebarea 6: Poti da exemple concrete de persecutare si violenta la
:adresa maghiarilor din Romania?

Desigur. Dar nu m-ai crede. Asa ca ce rost? Mai ales ca nu stiu ce accepti tu
sa se numeasca persecutare. Ceea ce pentru mine este, e foarte posibil ca tie
sa nu para a fi.

:Fara dezgust (m-am spalat pe dinti),
:cde

Doar ai grija cu Cristalu'!

Edward Antoniu

an14...@anon.penet.fi (Lehel) writes:

>Intrebarea 4.32: Cum s-ar numi bunica daca ar avea roti?

Bunicleta.

>Lehel

Edi
--
I'm functional with 4 out of 5 of my limbs (Ian Anderson 1996)
ant...@cs.ualberta.ca http:/www.cs.ualberta.ca/~antoniu

Dan Pop

>Numarul celor care isi insusesc in mare parte ideile lui Funar este de ordinul
>milionului, mai ales in Ardeal. Cred ca iti poti imagina cam cum ar arata
>acesti oameni stransi la un loc? Ar fi greu sa-i neglijezi...

Pe de alta parte, ei reprezinta sub 5% din populatia Romaniei, deci sint o
cantitate neglijabila, la scara poporului roman.

> [...]
>suficient pentru a trata fenomenul clujean asa cum s-ar cuveni de catre
>romani, si nu de catre niste anonimi de pe Net...

Clujenii si-au ales, primarul, prin vot (nu cunosc nici cu ce procentaj nici
cit de corecta a fost procedura electorala la Cluj). Nu vad de ce alti
romani ar trebui sa trateze asta in vreun fel sau altul. Imi displace
profund alegerea lor, dar de vreme ce ei vor trai cu el ca primar si nu eu,
este treaba lor si nu a mea sau a altor romani din alte parti ale tarii sau
ale lumii.

A-l arata cu degetul pe Funar pentru a acuza poporul roman de una sau de
alta (vezi subiectul incarcat de sarcasm al acestui "thread") este un
procedeu care-l descalifica din start pe cel care-l foloseste.