???

Wojciech K.

USA
Nowojorski polityk ostrzega firmy inwestujace w Polsce
Nie kupujcie mienia Zydów
Czlonek Zgromadzenia Stanowego stanu Nowy Jork, Dov Hikind, wystosowal do
najwiekszych zagranicznych korporacji inwestujacych w Polsce listy z
ostrzezeniem, zeby nie nabywaly mienia nalezacego przed wojna do Zydów, gdyz
moze narazic je to na procesy sadowe ze strony osób ubiegajacych sie o zwrot
tego mienia.
Hikind wyslal listy do kilkunastu korporacji, które znajduja sie w grupie
najwiekszych inwestorów zagranicznych w Polsce. Adresatami sa m. in.:
PepsiCo, Coca-Cola, Philip Morris, Nestle, Citibank, Proctor and Gamble,
Fiat, Daewoo, Vivendi i General Motors.
Dov Hikind, który reprezentuje najwieksza w Stanach Zjednoczonych
spolecznosc wywodzacych sie z Polski Zydów, prowadzi kampanie politycznego
wsparcia pozwu zbiorowego, który w nowojorskim sadzie zlozyli w imieniu
grupy zadajacych zwrotu mienia Zydów adwokaci Edward Klein i Melvin Urbach.
15 grudnia sad wysluchal argumentacji strony polskiej, która wniosla o
odrzucenie pozwu w calosci ze wzgledu na chroniacy Polske immunitet
suwerennosci. Domagajacy sie rozpatrzenia pozwu przez sad adwokaci Zydów
argumentuja natomiast, ze Polski nie powinien chronic immunitet, poniewaz
konfiskata mienia byla czescia "planowej kampanii przesladowan Zydów w celu
wypedzenia ich z Polski" i ze miala ona charakter "czystki etnicznej". Na
razie nie wiadomo, kiedy sad podejmie decyzje, czy odrzucic pozew, czy tez
przyjac go do rozpatrzenia.
Roszczenia Zydów aktywnie wspieraja takze dwie inne wplywowe postacie w
Nowym Jorku, miejski rewident finansowy Alan Hevesi oraz stanowy rewident
finansowy Carl McCall. Na niedawnej konferencji prasowej wezwali oni wladze
Polski do zwrotu mienia Zydom badz poprzez uchwalenie stosownej ustawy
reprywatyzacyjnej, badz poprzez negocjacje z zydowskimi organizacjami.
Hevesi i McCall, z których pierwszy zamierza ubiegac sie o stanowisko
burmistrza Nowego Jorku, a drugi o stanowisko gubernatora stanu Nowy Jork,
zagrozili, ze jesli Polska bedzie zwlekac z zadoscuczynieniem roszczeniom
Zydów, to namawiac beda amerykanskie firmy i banki do bojkotowania polskich
przedsiebiorstw. Hevesi i McCall kieruja "Komitetem Monitoringu" procesów
odszkodowawczych dla ofiar holokaustu.
Krzysztof Darewicz z Waszyngtonu

wie...@algonet.se

Wojciech K. wrote:

Swieta racja. Wojtus. Przypomnij sobie te afery w Krakowie
gdzie polski przedsiebiorca wkazywal sie papierkami, ze
nabyl cos od Polskiego Zyda, lub jest jego przedstawicielem,
a pozniej pedzlowal to dalej za trzykrotnie wyzsza cene.

Prawowici wlasciciele albo juz nie zyli, albo nie mieli o tym
zielonego pojecia. Jak dla mnie bedzie to pomoc dla polskich
wladz - w ukreceniu lba takim "geszeftom".

W,

Puzzler

Hello, Wieslawie.

Istotnie swieta racja - grubsze forsa sie nalezy grubszym kanciarzom. Ile
the Holocaust Industry chce wycisnac z Polski? (US)$ 65 BILLION? Tego
wlasnie "zyczysz" Polsce, Wieslawie? Aj, jak ty "dobrze zyczysz" Polsce, i
jak ty Polske "kochasz" (sprawdz w twoim slowniku co te slowa w cudzyslowie
znacza) !

Obecnie w Polsce tzw. antysemityzm wyraza sie w graffiti w publicznych
ubikacjach i paru okrzykach grupki oszolomow bez politycznego znaczenia
podczas ich demonstracji przeciwko czemus innemu niz Zydzi. Ten rabunek na
Polsce przez hieny cmentarne moze spowodowac prawdziwy antysemityzm (Norman
Finkelstein przed tym ostrzega!), tak jak w innych krajach, z ktorych the
Holocaust Industry dziesiata skore zdarli. Niech no tylko cale spoleczenstwo
uzmyslowi sobie kto i w jakim celu (tzn. by budowac muzea "Holokaustu,"
itp.) ich rabuje, powodujac jeszcze wieksze obnizenie standardu zycia.

Niech nikt wtedy nie wini Polakow za dziki irracjonalny antysemityzm bez
przyczyny. Ale ty i tak bedziesz winil, nie, Wieslawie?

Szczesliwego Nowego Tysiaclecia!

Puzzler (disgusted)

Puzzler

Hello.

Uwazam ze Polacy w North America powinni zaczac bojkotowac te firmy
ktore przestrasza sie the Holocaust Industry i zaczna np. uciekac z Polski.
Powinnismy tez zaczac demonstracje, i starac sie wywierac political
pressure, wspolnie z tymi Zydami ktorzy nie zgadzaja sie z tym rip-offem
Polski (tylko nie z Wieslawem ! :)

Bozesz ty moj, caly swiat juz sie smieje i patrzy z odraza na hieny
cmentarne, ktore chca zedrzec dziesiata skore nawet z Polski, kraju ktory
tak straszliwie ucierpial w czasie wojny, ale oni tego nie widza, zaslepieni
prospektem mamony ($ 65 BILLION), lub pogardliwie ignoruja.

Kogo Jowisz chce zgubic temu wpierw rozum odbiera.

Polaks przetrwala roznych rabusi. (Ale czy tych przetrwa?)

Enjoy the New Millenium.

Puzzler

Wojciech K. <kmi...@aodinc.com> wrote in message

Realista

"Puzzler" <br...@sprint.ca> pisze miedzy innymi:

> [...]
>
> Kogo Jowisz chce zgubic temu wpierw rozum odbiera.
>
> Polaks przetrwala roznych rabusi. (Ale czy tych przetrwa?)

A nie przyszloby Panu do glowy rozwiazanie prostsze, uczciwe
i bardziej honorowe ?
Zwrot mienia bezprawnie odebranego wlascicielom ?
Odrzucenie roszczen nie majacych podstawy prawnej ?

Realo

Puzzler

Przyszlo. A czy ty czytales moje inne posty na ten temat? Uwazam, za
Finkelsteinem, ze Polska powinna dac takie odszkodowania na jakie ja stac, i
wprost bylym wlascicielom, bez posrednictwa tych - jak Hevesi and McCall -
ktorych Finkelstein nazywa "zlodziejami i szantazystami."

Thank you.

Puzzler

Realista <Real...@mailberlin.net> wrote in message

Puzzler

P. Realisto, zwrocilem sie do pana per "ty," nie z powodu braku szacunku,
ale dlatego ze wciaz uzywam "you." Przepraszam. :)

wie...@algonet.se

Realista wrote:

> A nie przyszloby Panu do glowy rozwiazanie prostsze, uczciwe
> i bardziej honorowe ?
> Zwrot mienia bezprawnie odebranego wlascicielom ?
> Odrzucenie roszczen nie majacych podstawy prawnej ?

Panie Realo
po pierwsze to nie Pan ale Pani, choc uzywa tego samego
Outlook co Kuba. Po drugie jak bedzie Pan odpowiadal temu
/tej idiotce mam prosbe - prosze zamiescic cos w subject
tak aby takiego listu niepotrzebnie nie otwieral.
Pan lubie czytac ale tego/tej idioty/tki nie..

Wesolego Nowego Roku

W.

Realo

> [...]

> wprost bylym wlascicielom, bez posrednictwa tych - jak Hevesi and McCall -
> ktorych Finkelstein nazywa "zlodziejami i szantazystami."

Pozostaje pytanie: dlaczego nie daje ?
Dlaczego zwleka i czeka, az sie za rzecz wezma posrednicy ?

Ale wciaz jeszcze rzecz jest prosta:
oddac, co nie swoje i wyjac w ten sposob wiatr z zagli posrednikom.

Oczywiscie rzecz bedzie bardziej skomplikowana, gdy posrednicy
odniosa sukcesy. Ale czy to bedzie ich wina, ze sa profesjonalistami ?

Czy tez tych, ktorzy wiedzac, ze problem wymaga zalatwienia,
pozwolili inicjatywe przejac innym, dzialajacym niekoniecznie
z czystego milosierdzia i bezinteresownosci...

Realo

Realo

"Puzzler" <br...@sprint.ca> pisze miedzy innymi:

> P. Realisto, zwrocilem sie do pana per "ty," nie z powodu braku szacunku,

> ale dlatego ze wciaz uzywam "you." Przepraszam. :)
>
> Puzzler

Zdazyl Pan w ostatniej chwili z przeprosinami !
Wlasnie mial mnie trafic szlag ! :-)))))

Realo

Realo

<wie...@algonet.se> pisze miedzy innymi:

> Panie Realo
> po pierwsze to nie Pan ale Pani,

No, no, tylko nie zacznijmy i my innym zagladac w spodnie !
Zostawmy to boukunom, Mieczom i innym Jaskom :-))))

> [...]
> tak aby takiego listu niepotrzebnie nie otwieral.
> Pan lubie czytac ale tego/tej idioty/tki nie..

Wzajemnie, wzajemnie !
A bedzie jeszcze weselszy dzieki wlasnie idiotom ! :-))
Wiec jakze to tak - ich listow nie otwierac ?!
Da muß man durch - jak mawiaja Niemcy - przez to trzeba przejsc :-))

Realo

Realo

"Puzzler" <br...@sprint.ca> napisal(a):

> [...]
> wprost bylym wlascicielom, bez posrednictwa tych - jak Hevesi and McCall -
> ktorych Finkelstein nazywa "zlodziejami i szantazystami."

Jak rzecz wyglada.....

Realo

Sad Okregowy Stanów Zjednoczonych
Wschodni Okreg stanu Nowy Jork
Pozew Cywilny No. CV 99-3487

Biura Prawnicze [dla Skarzacych]:
Mel Urbach (MU-5690)
One Exchange Place
Suite 1000
Jersey City, New Jersey 07302
Tel: 201-395-4709

Edward E. Klein (EK-8587)
275 Madison Ave.,
11th Floor
New York, New York 10016
Tel: 212-661-9400

Skarzacy:

Theo Garb, Bella Youngewirth, Sam Lefkowitz, Peter Koppenheim, Judah Weller,
Chana Lewkowicz, Samuel Goldin, Karl Diamond, Hala Sobol, Saul Klausner,
Goldie Knobel
W imieniu wlasnym i wszystkich znajdujacych sie w podobnej sytuacji.

przeciw:

Pozwani:

Rzeczpospolita Polska, polskie Ministerstwo Skarbu Panstwa, inni nieznani z
nazwiska.

Oskarzenie
Skarzacy wymienieni powyzej oraz wszyscy inni znajdujacy sie w podobnej
sytuacji poprzez swoich nizej podpisanych pelnomocników wnosza nastepujaca
skarge:

Zarys zarzutów
1. Jest to postepowanie na wniosek jedenastu indywidualnych powodów, zlozony
w imieniu wlasnym i innych znajdujacych sie w podobnej sytuacji, zgodnie z
28 U.S.C. [amerykanskim kodeksem - red.] §§ 1330 et. seq. oraz §§ 1602 et.
seq. - Aktem o immunitecie suwerennych panstw (Foreign Sovereign Immunities
Act) oraz innymi federalnymi i stanowymi ustawowymi oraz zwyczajowymi
prawami, przeciwko Rzeczypospolitej Polskiej, zwanej dalej "Polska",
polskiemu Ministerstwu Skarbu Panstwa, zwanemu dalej "Skarbem", oraz
nieznanym z nazwy zagranicznym, rzadowym i/lub prywatnym instytucjom i/lub
osobom, zwanym dalej "innymi Pozwanymi", których tozsamosc jest na razie
nieznana, a którzy uczestniczyli w realizacji przedstawionego tutaj
powszechnego planu.

2. Plan, realizowany przez ostatnie piecdziesiat cztery lata, obejmowal
silowe, przymusowe "wypedzenie az do wytepienia" Zydów z Polski, poprzez
etniczne i rasowe czystki, poprzez uzywanie przemocy oraz grozby przemocy, w
tym tortur i smierci. Polska, Skarb i inni Pozwani dla celów komercyjnych
wyzyskiwali, zarzadzali, wynajmowali, remontowali, przetrzymywali i w koncu
przejmowali nielegalnie tytuly wlasnosci dóbr, w tym nieruchomosci,
nalezacych do Zydów usunietych z Polski. Robili to pod pretekstem, ze dobra
te zostaly porzucone. Wszyscy pozwani wyciagali i nadal wyciagaja zyski z
realizacji tego planu kosztem starzejacych sie i umierajacych osób ocalalych
z Holocaustu.

3. Skarzacy sa ofiarami i ocalalymi z nazistowskiego Holocaustu (lub ich
spadkobiercami). Jako grupie, odmówiono im praw do wlasnosci, zarzadzania,
kontroli, uzywania oraz przyjemnosci z posiadania nieruchomosci i ruchomosci
od momentu pierwotnego pozbawienia ich tych dóbr w czasie Holocaustu. Po II
wojnie swiatowej ludzie ocalali z Holocaustu byli mordowani, bici, gwalceni,
terroryzowani, torturowani i zmuszani do zaprzestania prób odzyskania lub
zarzadzania swoja wlasnoscia. Bylo to spowodowane powszechnym planem
etnicznych i rasowych czystek, prowadzonych w Polsce po Holocauscie, w celu
usuniecia z Polski 10-proc. mniejszosci zydowskiej, która przezyla
Holocaust.

4. Koncepcja wyciagania zysków z rasowej i etnicznej eksterminacji byla
praktykowana przez rezim nazistowski przed i w trakcie II wojny swiatowej.
Nazisci z premedytacja, systematycznie lupili i pladrowali dobra bedace
wlasnoscia Zydów, bogacac sie i zapewniajac niezbedne srodki finansowe do
popelnienia zbrodni wojennych oraz zbrodni przeciwko ludzkosci.

5. Niemcy wykorzystaly antysemicki klimat w Polsce, umieszczajac tam okryte
najgorsza slawa obozy smierci, w tym Oswiecim i Treblinke. Zydowscy
mezczyzni, kobiety i dzieci z calej Europy byli mordowani i torturowani na
smierc w tych i innych obozach koncentracyjnych w Polsce.

6. Kiedy nazisci wycofali sie z Polski, obywatele polscy, Skarb, rzad polski
oraz inni Pozwani dazyli do wzbogacenia sie kosztem nieszczescia Zydów
polskich poprzez powielenie nazistowskiego planu rasowej i etnicznej czystki
i czerpanie zysków z zajmowania wlasnosci zydowskiej na cele komercyjne.

7. Aby zmusic Zydów do ucieczki z Polski oraz porzucenia swoich dóbr i praw
wlasnosci, wprowadzony zostal w zycie morderczy plan czystek rasowych i
etnicznych, skierowany przeciwko powracajacym Zydom, którzy przezyli
Holocaust. Gdy Zydzi powrócili do domów w Polsce, tysiacom z nich grozono, a
nastepnie okrutnie bito i/lub mordowano w ich dotychczasowych domach, wsiach
i miastach. Zakonczylo sie to masowa ucieczka z Polski wiekszosci polskich
Zydów. Szacuje sie, ze ponad 60 tys. Zydów ucieklo z Polski od lipca do
wrzesnia 1946 roku wskutek pogromu kieleckiego i potwornej kampanii przemocy
skierowanej przeciwko Zydom polskim. Wielu innych nie odwazylo sie powrócic
do Polski. Porzucilo wszelka nadzieje na odzyskanie swoich dóbr i wlasnosci.

8. Pozwani w tej sprawie mogli odnosic i nadal odnosza korzysci z realizacji
planu czystek rasowych i etnicznych skierowanego przeciwko Zydom polskim.
Przejeli oni w posiadanie zasadniczo wszystkie dobra trzech milionów Zydów
polskich, w tym wartosciowe nieruchomosci, maszyny, przedmioty osobiste,
meble, walute, polisy ubezpieczeniowe, obligacje, akcje, zlote monety,
bizuterie, diamenty, przedmioty religijne i inne. W nastepnych latach i
dziesiecioleciach Pozwani w sposób nielegalny zapewnili sobie prawo
wlasnosci tych dóbr, zmieniajac tytul wlasnosci, wszystko przy milczacej
zgodzie Polski i Skarbu.

9. W czasie wprowadzania w zycie planu czystek rasowych i etnicznych Zydzi w
Polsce cierpieli z powodu systematycznego gwalcenia praw czlowieka, w tym
m.in. bicia, grózb przemocy, lupienia, tortur, gwaltów i morderstw.

10. Przed rokiem 1939 polscy Zydzi stanowili ponad 20 proc. swiatowej
populacji Zydów. Od roku 1939 do roku 1948 trzymilionowa populacja Zydów
polskich prawie znikla. Nieliczni, którzy pozostali, ukrywali swoja zydowska
tozsamosc lub zmienili religie, aby uniknac przesladowan. Chociaz to rezim
nazistowski odpowiada za wiekszosc zniszczen, które dotknely Zydów w Polsce,
to jednak zachowanie polskiego rzadu i innych Pozwanych pozbawilo Powodów
ich wlasnosci i praw do tej wlasnosci.

11. Zydzi powrócili po II wojnie swiatowej do setek miast w calej Polsce. Po
pieciu latach nazistowskich przesladowan wracali do domu, bo jako polscy
obywatele nie mieli dokad pójsc. W wielu miastach Zydów nie widziano od lat.
Zamiast traktowac ich jak uchodzców, Pozwani przeszkadzali im w powrocie do
domu, stosujac potworne akty przemocy i morderstwa. Pozwani powielili
nazistowski plan "Juden Rein" na wlasnych obywatelach, oczyszczajac swój
kraj z Zydów. Dzieki temu Pozwani mogli zajac i czerpac zyski z zydowskich
dóbr i wlasnosci.

12. Wyrzucenie Zydów z Polski i zajecie ich dóbr i wlasnosci zostalo
dokonane przy wspóludziale polskiego rzadu, w tym polskiej policji i armii.
Poprzez sponsorowany przez panstwo terroryzm Polacy inicjowali i
uczestniczyli w atakach na powracajacych Zydów. W mniejszych miastach Zydzi
byli linczowani i duszeni, rozstrzeliwani lub zakluwani na smierc. Publiczne
wieszanie Zydów bylo opisywane w prasie, co przerazalo tych, którzy zostali
w Polsce, i tych, którzy zamierzali lub próbowali wrócic. W oparciu o
informacje i przekonania pozywajacych te ataki byly czescia planu majacego
wymazac wszelkie slady rasy zydowskiej z Polski po II wojnie swiatowej.

13. Pozwani kierowali sie nie tylko nienawiscia, ale równiez chciwoscia. Po
wypedzeniu Zydów z Polski Pozwani przejeli kontrole nad majatkiem zydowskim,
przejmujac prawa wlasnosci i zarzadzajac nim dla zysku.

14. W momencie zakonczenia II wojny swiatowej, ignorujac prawne konsekwencje
ludobójstwa, zbrodni wojennych, zbrodni przeciwko ludzkosci i czystek
rasowych, polski rzad i Pozwani pozwolili na kontynuacje okrucienstw
skierowanych przeciwko Zydom w Polsce przez kilka kolejnych lat, do momentu,
gdy Zydzi poddali sie z powodu wyczerpania, zostawiajac za soba Polske i
swój majatek.

15. Zamiast dogladac i gospodarowac majatkiem z korzyscia dla pozostalych
przy zyciu Zydów i ich spadkobierców, Pozwani, poslugujac sie mordem,
zastraszaniem i przemoca, starali sie pozbawic ofiary Holocaustu ich
wlasnosci i majatków. Rozpowszechnila sie praktyka dopuszczania sie grózb,
przemocy, tortur, gwaltów i mordów, która pociagnela za soba przymusowe
wysiedlenia i niemalze calkowita eksterminacje ludnosci zydowskiej w Polsce.

16. Bezustannie, od czasów Holocaustu, Polska, Skarb i inni Pozwani
zaangazowani byli w oszukancze dzialania, majace zapobiec, opóznic,
udaremnic i zablokowac dazenia czlonków grupy wlascicieli do ujawnienia
prawdy o swym stanie posiadania i prawach do dysponowania i korzystania z
majatku pozostalego w Polsce, bedacego ich wlasnoscia. Oszustwo, jakiego
dopuscili sie Pozwani, mialo zapobiec upominaniu sie przez czlonków grupy
wlascicieli o zwrot majatków i dokladnemu okresleniu przez nich calkowitej
liczby i wartosci nieruchomosci i innych aktywów bezprawnie im odebranych.

17. W odpowiedzi na roszczenia zglaszane przez czlonków grupy Pozwani
stosowali standardowe formuly, takie jak: "Majatek zostal porzucony
dobrowolnie; wlasnosc zostala skonfiskowana legalnie; wlasnosc zostala
zniszczona; nie mozna bylo odnalezc dokumentów; wlasnosc byla zadluzona na
ogromne sumy z zaleglych podatków"; lub upominajacym sie kazano wracac do
Polski, by uzasadnic roszczenia. W tym czasie Pozwani dokonywali operacji
handlowych i czerpali znaczne zyski z majatków ofiar Holocaustu.

18. W rezultacie dzialalnosci Pozwanych przez okres piecdziesieciu czterech
lat Pozwani w sposób ciagly zarzadzali, uzytkowali i czerpali zyski z
uzyskanych nielegalna droga majatków, nalezacych do czlonków klasy
wlascicieli, do których to majatków Pozwani nie mieli zadnej prawnej
podstawy ich posiadania, kontrolowania, uzytkowania, przetrzymywania i
czerpania z nich korzysci.

19. Polska, Skarb i inni Pozwani zapoczatkowali i kontynuowali proces
bezprawnego uzytkowania, wynajmowania, sprzedawania i/lub zezwalania na
sprzedaz lub przekazywania aktywów i posiadlosci nalezacych do czlonków
grupy wlascicieli, uniemozliwiajac w dalszym ciagu ocalalym po wojnie
starzejacym sie Zydom i ich spadkobiercom odzyskanie swojej wlasnosci.
Polska wystawia obecnie na sprzedaz w Stanach Zjednoczonych i w innych
krajach majatki ofiar Holocaustu, zarówno nieruchomosci przenaczone na cele
mieszkalne, jak i handlowe, prawnie nalezace do czlonków grupy wlascicieli.

20. Skladajacy pozew chca powstrzymac Polske, Skarb i innych Pozwanych przed
dalsza wyprzedaza, trwonieniem, dysponowaniem lub zezwalaniem na wyprzedaz,
dysponowanie lub przekazywanie majatków nalezacych do czlonków grupy
wlascicieli.

21. Skladajacy pozew daza równiez (I) do rozliczenia i zwrotu przez Polske,
Skarb i innych Pozwanych aktywów i majatków bezprawnie zawlaszczonych,
przetrzymywanych lub sprzedawanych z naruszeniem praw i pelnomocnictw
czlonków klasy wlascicieli, (II) do rozliczenia i zwrotu zysku czerpanego z
tych aktywów i (III) do wyplacenia odszkodowania i poniesienia kosztów
karnych, zniechecajacych do podobnych dzialan w przyszlosci.

Zakres kompetencji sadu i miejsce rozprawy
22. Niniejszy Sad posiada zakres kompetencji stosowny do 28 U.S.C. §§ 1330
(amerykanski kodeks), poniewaz sprawa ta wytoczona jest obcemu panstwu; 28
U.S.C. §§ 1331, poniewaz sprawa ta dotyczy Konstytucji, praw i/lub traktatów
Stanów Zjednoczonych; 28 U.S.C. §§ 1332, poniewaz sprawa ta dotyczy
obywateli Stanów Zjednoczonych - powodów i obywateli lub podmiotów panstw
obcych - oskarzonych, a suma bedaca przedmiotem sporu przekracza 75 tys.
dolarów, nie wliczajac odsetek i innych kosztów; 28 U.S.C. §§ 1350, poniewaz
sprawa ta dotyczy czynów popelnionych przez obcokrajowców i lamiacych prawo
narodów lub traktat zawarty przez Stany Zjednoczone; 28 U.S.C. §§ 1367 -
dodatkowych kompetencji niniejszego Sadu; 28 U.S.C. §§ 1605(a) jako wyjatek
od zasady nietykalnosci zawartej w Akcie o immunitecie suwerennych panstw.
Miejsce rozprawy w niniejszym Sadzie jest stosowne do 28 U.S.C. §§ 1391.

Strony
Skarzacy:

23. Theo Garb ("Theo"), urodzony w Manchesterze w Anglii. Jest obywatelem
Stanów Zjednoczonych i mieszka na Long Island w Nowym Jorku. Jego niezyjaca
juz matka Ruchla Rosenstrauch-Garbarz ("Ruchla") urodzila sie w Warszawie,
gdzie mieszkala do 1924 roku. Potem wyjechala do Belgii, a nastepnie do
Dublina, gdzie jej maz objal stanowisko kantora w glównej synagodze. W
Polsce Ruchla wraz z rodzenstwem, które pozostalo w kraju, byla
wspólwlascicielka duzej kamienicy na warszawskiej Pradze. Budynek miescil
sie przy ulicy Targowej w Warszawie. (...) Bedac w Dublinie, Ruchla
otrzymywala regularny dochód pochodzacy z jej udzialu w budynku na Targowej.
Pieniadze przychodzily z Polski za posrednictwem banku w Anglii. Przed wojna
jej rodzina z Warszawy byla bogata. Wraz z wybuchem wojny pieniadze
przestaly naplywac. Budynek cudem nie zostal zniszczony. Niektórzy z
krewnych bedacych wspólwlascicielami kamienicy zmarli badz zgineli w czasie
wojny.

24. Po wojnie matka i ojciec Theo udali sie do Belgii, by dowiedziec sie
czegos o swej rodzinie. Ruchla odkryla, ze w 1942 roku wiekszosc czlonków
jej rodziny zostala wywieziona do obozu koncentracyjnego w Treblince i
wymordowana przez nazistów. Rodziców Theo ostrzezono, by nie jechali do
Polski ze wzgledu na represje w stosunku do powracajacych Zydów. Ruchla
posluchala rady i wrócila do Dublina. Powiedziala swojemu synowi Theo, by
zapamietal adres i nr hipoteki 174C - odnosnik do tytulu wlasnosci w Polsce.
Powiedziala mu, ze pewnego dnia wszystko sie unormuje i wtedy powinien
wrócic i domagac sie zwrotu kamienicy na Targowej.

25. Ruchla zmarla 17 lat temu. Od tego czasu jej slowa nie dawaly Theo
spokoju. Próbowal odzyskac budynek, lecz bezskutecznie. Wszystkie starania
spelzaly na niczym. W koncu pojechal do Polski, gdzie udalo mu sie uzyskac
dostep do archiwum. Niestety, archiwista zgodzil sie pokazac mu jedynie
starsze rejestry i nie pozwolil skopiowac nowszych dokumentów, które
wskazalyby obecnych wlascicieli budynku nalezacego niegdys do jego rodziny.
Theo zaprotestowal przeciw ciaglemu ukrywaniu dokumentów, lecz bez
rezultatu. Nie zna polskiego, ale na niektórych dokumentach rozpoznal
nazwisko matki.

26. W czasie pobytu w Polsce Theo odwiedzil kamienice na Targowej i
stwierdzil, ze wszystkie mieszkania wygladaly na wynajete. Na parterze
miescily sie sklepy. Ani Theo, ani czlonkowie jego rodziny nigdy nie
otrzymali zadnego odszkodowania za bezprawne przejecie wlasnosci jego
rodziny.

27. Bella Jungewirth (z domu Neustadt) ("Bella") jest obywatelka Stanów
Zjednoczonych zamieszkala w Nowym Jorku. Urodzila sie 17 marca 1920 roku w
Polsce. Jej ojciec byl kantorem w krakowskiej synagodze mieszczacej sie przy
ulicy rabina Maizelsa. Miala czterech braci i dwie siostry. W 1939 roku
Niemcy napadly na Polske. Wojska szybko dotarly do Krakowa. Bella byla
zmuszona do niewolniczej pracy przez nazistów i noszenia zóltej gwiazdy
Dawida na ubraniu. W 1942 roku nazisci przeszli przez getto w Krakowie,
gdzie mieszkala Bella, krzyczac "Juden Raus" ("Zydzi, wynocha"). Mlodziez
polska pomagala nazistom zidentyfikowac domy zydowskie. Gdy nazisci dotarli
do domu Belli przy ulicy Szerokiej 13, wszyscy zostali wyrzuceni. (...)

28. Matka Belli byla chora. Cierpiala na przewlekle zapalenie trzustki i
niewydolnosc krazenia, co nie pozwalalo jej na wstawanie z lózka. Nazisci
wkroczyli do jej sypialni i zastrzelili ja. Miala 46 lat. Pozostalych
czlonków rodziny Belli zabrano na rynek, potem na stacje kolejowa i w koncu
do obozu w Oswiecimiu. Przetransportowano ich tam w wagonach dla bydla.

29. Bella jako jedyna z rodziny przezyla obóz. Do Krakowa wrócila w 1945
roku, by przejac dom rodziców. Ku jej zdziwieniu mieszkala tam jakas Polka,
która twierdzila, ze placi czynsz panstwu. Belli grozono smiercia, jesliby
spróbowala odzyskac wlasnosc. Bella przypomina sobie, ze kilku Zydów, którzy
przezyli wojne, zostalo zamordowanych w Krakowie. Poniewaz zyla w strachu
przed smiercia i otrzymala wiele pogrózek, postanowila opuscic Polske.
Próbowala odzyskac wlasnosc, lecz bezskutecznie. Dokumenty niedawno
odnalezione w archiwach potwierdzaja, ze budynek nalezal do rodziny
Neustadtów. Po wojnie skarb panstwa przejal wlasnosc Belli, zarzadzal nia i
sprzedal w 1957 roku bez powiadamiania jej o tym i bez mozliwosci odzyskania
wlasnosci badz mozliwosci otrzymania jakiegokolwiek odszkodowania.

30. Sam Lefkowitz ("Sam") jest obywatelem Stanów Zjednoczonych zamieszkalym
na Florydzie. Urodzil sie 13 czerwca 1916 roku w Czestochowie. Ojciec Sama
Jacob Lefkowitz byl zamoznym biznesmenem, wlascicielem duzej firmy
eksportujacej skóre oraz kilku nieruchomosci, w tym kamienicy z 32
mieszkaniami, usytuowanej przy ulicy Warszawskiej 9 w Czestochowie.

31. W 1939 roku nazisci zajeli Czestochowe w piatkowa noc. W sobotni poranek
Sam i jego rodzina nie mogli udac sie do synagogi z powodu zamieszania w
miescie. Sytuacja pogarszala sie z miesiaca na miesiac. Po Jom Kippur w 1942
nazisci przyszli do domu, zadajac bizuterii, zlota i diamentów i obiecujac
bezpieczenstwo tym, którzy beda wspólpracowac. Rodzina sama oddala czesc
kosztownosci, ukryla jednak pozostale dobra w domu, majac nadzieje na
powrót.

32. Wiekszosc Zydów z Czestochowy zostala wyslana do obozu koncentracyjnego
w Treblince, gdzie nazisci i ich wspólpracownicy dokonali na nich egzekucji.
Sam zostal zmuszony do pracy jako robotnik przymusowy. Udalo mu sie uciec do
malej wioski, gdzie zaplacil polskiemu farmerowi za zgode na zamieszkanie w
stajni. W 1944 zostal wyzwolony przez Rosjan.

33. Sam powrócil do swojego domu w Czestochowie. Nadzorca, który pracowal
dla jego ojca przez dwadziescia piec lat, przejal kontrole nad budynkiem.
Gdy Sam zastukal do drzwi frontowych, spytano go groznym tonem: "Jeszcze
zyjesz?". Sam dowiedzial sie, ze na innych Zydów, którzy przezyli, w
Czestochowie napadano. Po otrzymaniu kilku grózb Sam zdal sobie sprawe, ze
jego zycie jest w niebezpieczenstwie, i uciekl z Polski.

34. Sam chcial zatrudnic prawnika, by odzyskac wlasnosci ojca w
Czestochowie. Bez powodzenia. Bal sie powrócic do Polski. Cale zycie
dreczyly go wspomnienia przemocy i grózb, jakich byl swiadkiem w Polsce po
wojnie.

35. eter Koppenheim ("Peter") jest obywatelem brytyjskim i mieszka w
Manchesterze w Anglii. Wyjechal z Niemiec w 1939 roku. Jego dziadkiem byl
Meyer Koppenheim, który posiadal wspanialy pieciopietrowy budynek przy Ring
7 we Wroclawiu oraz kilka innych budynków w tym samym miescie. (...)

36. W 1939 dom Koppenheima zostal zajety przez nazistów i wykupiony przez
ich zwolennika. Ojciec Petera nie wierzyl, ze jego rodacy pozwola nazistom
wprowadzic w zycie krzykliwa ideologie antysemityzmu Adolfa Hitlera,
zdecydowal sie wiec pozostac w Niemczech. Mieszkal w getcie i zmarl w 1940
roku.

37. Po wojnie Wroclaw zostal przyznany Polsce. Wszystkie niemieckie dobra
byly przekazane pod kontrole Skarbu lub/i innych Pozwanych. Rodzine Petera
przerazala mysl o powrocie po wojnie do Polski ze wzgledu na fale terroru i
brutalnej przemocy przeciwko Zydom. By odzyskac swa wlasnosc, Peter
zatrudnil w latach 90. prawników w Niemczech, ale mimo jego sprzeciwu Skarb,
rzad polski oraz pozostali Pozwani zezwolili wnukom nazistowskiego okupanta
na sprzedaz majatku niemieckiej firmie Thyssen (czesc Krupp Group) za kilka
milionów marek niemieckich. Peter nie otrzymal zadnej rekompensaty za
utracony majatek rodziny.

38. Judah Weller ("Judah") jest obywatelem Stanów Zjednoczonych i mieszka w
Queens w Nowym Jorku. Jego niezyjacy juz dzis ojciec przezyl Holocaust.
Przed wojna ozenil sie i mieszkal w Kaluszynie [prawdopodobnie Kaluszynie -
red.], w Polsce. Rodzina posiadala tam i prowadzila sklep przy ulicy
Warszawskiej 8. Bojac sie nazistów, ojciec Judah, Sruel Eizik Weller,
wyjechal do brata do Brazylii, gdzie mial zamiar sprowadzic reszte rodziny
przed najazdem na Polske. 1 wrzesnia 1939 roku nazisci wkroczyli do Polski,
uniemozliwiajac rodzinie Judah ucieczke. Dopiero w 1945 roku ojciec Judah
dowiedzial sie, ze jego zona i dzieci zostaly zamordowane przez nazistów w
1942 roku. Wyjechal z Brazylii, przyjal obywatelstwo amerykanskie, ponownie
ozenil sie. Caly czas meczyla go swiadomosc, ze nie zdazyl uratowac swych
bliskich przed smiercia.

39. Ojciec Judah bal sie wrócic do Polski w celu odzyskania swojej wlasnosci
z powodu niebezpieczenstw, jakie czekaly na Zydów w Polsce. W latach 60.
ojciec Judah zglosil sie do Foreign Claims Settlement Commission (Komisji
Rozpatrywania Wniosków Zagranicznych), domagajac sie rekompensaty za majatek
skonfiskowany przez nazistów. Jego wniosek zostal odrzucony. Zmarl w roku
1973. W 1999 Judah rozpoczal dochodzenie w sprawie majatku w Kaluszynie.
Odkryto dokumenty, z których wynikalo, ze pierwsza zona ojca Judah sprzedala
majatek w 1950 roku. W rzeczywistosci osiem lat wczesniej zostala
zamordowana przez nazistów. Judah uwaza, ze Pozwani uczestniczyli w
realizacji planu, majacego na celu pozbawic jego rodzine majatku. Pozwani
wiedzieli lub powinni wiedziec, ze jego macocha zostala zamordowana -
administracja miejska Kaluszyna wyslala 22 pazdziernika 1945 roku
nastepujacy list:
"Administracja Miejska Kaluszyna informuje obywatela Wellera S. E., ze jego
rodzina zostala zabita w roku 1942 przez Niemców, jego zona i dzieci zostaly
rozstrzelane razem z rodzicami Kiferbaum, podczas gdy mlodzi Kiferbaumowie
zostali zabrani do obozów pracy przymusowej o nieznanej lokalizacji. (...)

40. Judah nie otrzymal zadnej rekompensaty za majatek swojej rodziny w
Polsce. Zgodnie z jego informacjami i przekonaniem Skarb i inni Pozwani
pozbawili jego i jego rodzine praw wlasnosci do majatku oraz nadal czerpia
korzysci i dochody z tego nielegalnie nabytego dobra.

41. Chana Lewkowicz ("Chana") jest obywatelka Stanów Zjednoczonych
mieszkajaca w Brooklynie w Nowym Jorku. Jej rodzice posiadali nieruchomosc
przy Rynku Glównym 14 w Oswiecimiu w Polsce. (...). W czasie okupacji
nazistowskiej w Polsce jej rodzice zostali eksmitowani z domu. Nazisci
umiescili tam sad. W czasie wojny Chana byla w róznych obozach
koncentracyjnych, w których zmuszano ja do niewolniczej pracy. Po wojnie
wrócila do domu. Tam jej grozono. Uciekla do Niemiec. Polski Skarb zajal
majatek i odmówil zwrócenia go Chanie. Budynek jest nadal wykorzystywany
jako siedziba sadu. Chana do tej pory nie otrzymala zadnej rekompensaty za
ten majatek. Jej rodzice posiadali równiez inne nieruchomosci, lecz nie byla
w stanie odnalezc dokumentów.

42. Samuel Goldin ("Samuel") jest obywatelem Stanów Zjednoczonych i mieszka
w Binghampton w stanie Nowy Jork. Urodzil sie w 1916 roku w Nieswiezu w
Polsce. W 1926 rodzina Samuela przeprowadzila sie do Warszawy. Zamieszkala
przy ulicy Karmelickiej 4.

43. Pod koniec lat 20. ojciec Samuela nabyl nieruchomosc przy ulicy
Radzyminskiej 120 w Warszawie. Zalozyl tam firme stolarsko-parkieciarska,
zatrudniajaca ponad 50 osób. Firma o nazwie Tartak Radzyminski byla
wlasnoscia Jakuba Sadowskiego i ojca Samuela - Mowszy Goldina. Majatek
obejmowal duzy obszar ziemi, tory kolejowe, cztery wagony, duza fabryke i
budynki biurowe. Ojciec Samuela byl zamozny, mial nowy samochód Forda.
Samuel uczeszczal do zydowskiej, hebrajskiej szkoly sredniej, mieszczacej
sie na placu Krasinskich, zwanej Gimnazjum Chinuch. Mial dwie siostry,
starsza i mlodsza, obie przezyly wojne.

44. Wraz z nasileniem sie pod koniec lat 30. antysemityzmu w Polsce (i
innych krajach) w Warszawie zaczeto napadac i bic Zydów. Samuel opuscil
Warszawe jesienia 1937 roku, by studiowac chemie inzynieryjna na
uniwersytecie w Strasburgu. Jesienia 1938 roku przeniósl sie do Paryza na
Sorbone. W czerwcu 1940 uciekl z Paryza na rowerze na dwa dni przed
wkroczeniem nazistów. Ostatecznie we wrzesniu 1941 wyruszyl do Stanów
Zjednoczonych przez Hiszpanie i Portugalie. Jego rodzice pozostali w
Warszawie. Zgineli pózniej w obozie w Oswiecimiu.

45. Po wojnie Samuel dowiedzial sie od innych Zydów, ze nazisci zaraz po
wkroczeniu do Warszawy przejeli fabryke jego ojca.

46. Samuel umiescil ogloszenie w kilku polskich gazetach, informujace, ze
przezyl wojne. Byl zbyt przerazony antysemityzmem, by osobiscie pojechac do
Polski. Próbowal odzyskac wlasnosc ojca, ale bezskutecznie. Wedlug
najnowszych dokumentów, do jakich udalo mu sie dotrzec (byly to dokumenty z
1996 roku), Skarb jest wlascicielem fabryki i zarzadza nia do dzis.

47. Karl Diamond ("Karl") jest obywatelem Stanów Zjednoczonych zamieszkalym
w Memphis w stanie Tennessee. Urodzil sie i wychowal w Tarnowie, okolo 40
mil na wschód od Krakowa. Przed wojna Karl mial cztery siostry i brata. Jego
rodzina miala zaklad produkujacy marynaty i sklep. Znana byla z dzialalnosci
charytatywnej dla najbiedniejszych. Miala takze las, w którym co roku
prowadzono wycinke drzew. Jego najstarsza siostra byla ksiegowa, druga
siostra studiowala w Wiedniu, trzecia - matematyke na Uniwersytecie
Warszawskim, czwarta - pomagala prowadzic sklep w Tarnowie. Karl byl
studentem w Raush Business College. Jego mlodszy brat studiowal Talmud.

48. Wlascicielem lasu byl ojciec i wuj Karla. Las w Stepinie kolo Frystaka
(powiat Strzyzów) mial powierzchnie okolo 240 akrów. 12 czerwca 1942 roku
rodzina Karla zostala wraz z innymi Zydami mieszkajacymi w Tarnowie
eksmitowana przez nazistów pod pretekstem "przesiedlenia". Wiekszosc trafila
do obozu koncentracyjnego w Belzcu, gdzie zamordowano ponad 12 tys. Zydów z
Tarnowa. Kolejne 3 tys. Zydów zamordowano na cmentarzu w Tarnowie. W koncu
dokonano takze egzekucji pozostalych.

49. Karla wyslano do obozu pracy w Plaszowie. W 1945 roku uwolnili go
Rosjanie.

50. Po uwolnieniu Karl odkryl, ze wsród Polaków szerzy sie antysemityzm, a
wielu jest zawiedzionych, ze jacys Zydzi przezyli Holocaust.

51. Przez ostatnie kilkadziesiat lat Karl wynajmowal prawników w Polsce i w
Izraelu, by odzyskac majatek i wlasnosc rodziny. Dowiedzial sie, ze
nieruchomosc jego ojca zostala przejeta przez Skarb po wojnie, ale nie udalo
mu sie jej przejac. Oskarzeni uniemozliwili mu odzyskanie rodzinnej
wlasnosci.

52. Hala Sobol ("Hala") jest obywatelka Stanów Zjednoczonych zamieszkala w
Ohio. Urodzila sie w Polsce w 1924 roku. Byla jedna z dwu córek Nachmana i
Sabiny Lieblich z domu Selinger. Hala wychowala sie w Krakowie. Jej ojciec
zajmowal sie obróbka diamentów. Dobrze zarabial i czesto podrózowal w
interesach.

53. Podczas wojny wiekszosc czlonków rodziny Hali zostala wywieziona do
Oswiecimia. Tam zostali wymordowani przez nazistów i ich kolaborantów. Motel
Horn, jej wuj, byl w tym transporcie. Mial duzy budynek przy dwóch glównych
ulicach w centrum Krakowa. (...)

54. Wedlug niedawno ujawnionych dokumentów z polskich archiwów wynika, ze ta
wlasnosc zostala rodzinie skonfiskowana i podzielona po wojnie. Jeden z
banków dostal zgode na zarejestrowanie sie jako wlasciciel czesci majatku,
która Hala i jej rodzina powinna otrzymac w spadku. Budynek miescil sie
miedzy ulicami Bozego Ciala 23 i Krakowska 26. Jej wuj Motel Horn byl takze
wlascicielem willi w Rabce przy ulicy Poniatowskiego 185. Ostatnio ujawnione
dokumenty archiwalne potwierdzaja, ze Motel Horn nabyl te wlasnosc w 1930
roku. Dziadkowie Hali posiadali dwa domy w Chrzanowie przy ulicy Malarinik
3. Wedlug ostatnich informacji budynek zostal rozebrany przez Skarb.

55. Ciotka i wuj Hali, którzy byli wlascicielami kilku z rodzinnych
posiadlosci, zmarli bezpotomnie. Wszyscy ich krewni zostali zamordowani w
czasie wojny. Wojne przezyly tylko Hala i jej siostra. Siostra Hali zmarla
przed trzema laty. Miala córke, która mieszka w Londynie.

56. Hala zostala uwolniona z obozu koncentracyjnego w Bergen-Belsen przez
wojsko brytyjskie. Po pieciu latach spedzonych pod niemiecka okupacja byla w
zlym stanie psychicznym i fizycznym. Chciala powrócic do Polski, by odzyskac
wlasnosc rodziny, ale zostala ostrzezona o nasilajacej sie fali
antysemityzmu w stosunku do powracajacych Zydów. Hala i jej rodzina nie
otrzymali zadnego odszkodowania za zagarnieta przez oskarzonych wlasnosc.

57. Saul Klausner ("Saul") urodzil sie na Brooklynie w 1930 roku i jest
obywatelem Stanów Zjednoczonych. Jego ojciec Aaron Klausner urodzil sie w
Krynicy w Polsce w 1900 roku. Jego matka urodzila sie w Rumunii w 1902 roku.

58. Dziadek Saula Jacob Moses Klausner mial udzialy w dwunastu
posiadlosciach w Krynicy, m.in. w hotelu Paradise, hotelu Nowy Jork i hotelu
Ringowka. W 1939 roku, po inwazji nazistów, Aaron Klausner przesylal z
Nowego Jorku za posrednictwem Western Union pieniadze, by oplacic rodzicom
ucieczke. Ani oni, ani inni czlonkowie rodziny nigdy wiecej nie dali znaku
zycia. Po wojnie swiadkowie powiedzieli Aaronowi Klausnerowi, ze jego
rodzice zostali zamordowani przed domem przez miejscowych Polaków.

59. W 1960 roku Aaron Klausner wniósl do Foreign Claims Settlement
Commission (Komisji Rozpatrywania Wniosków Zagranicznych) w Waszyngtonie, na
mocy polsko-amerykanskiego porozumienia, o 250 tys. dolarów. Przyznano mu 26
tys. 211,77 dolarów i 7 tys. 142,71 w udzialach, ale w sumie za dwanascie
posiadlosci jego rodziny w Polsce otrzymal zaledwie kilka tysiecy dolarów.
Aaron Klausner zmarl w 1977 roku.

60. Od smierci ojca Saul dalej próbowal odzyskac majatek rodziny. Chcial
pojechac do Polski, ale ostrzezono go przed niebezpieczenstwami, jakie moga
go spotkac jako Zyda starajacego sie o zwrot majatku. Powiedziano mu, ze po
Zydach, którzy w podobnym celu udali sie do Polski, zaginal wszelki sluch.
Chcial pojechac pózniej, ale ostrzezono go, ze polski rzad nie udostepni mu
rejestrów. Niedawno Saul otrzymal czesc rejestrów dotyczacych majatku
rodziny. Wynika z nich, ze majatek zostal zagarniety bezprawnie. Saul ocenia
jego wartosc na ok. 13 mln dolarów.

61. Goldie Knobel ("Goldie") urodzila sie 9 lipca 1942 roku w Dukli. Jest
obywatelka Stanów Zjednoczonych zamieszkala w Brooklynie w Nowym Jorku. Jej
matka Yochwet Knobel (z domu Feit) byla wlascicielka i dyrektorka duzego
miedzynarodowego hotelu dla rekonwalescentów w Iwoniczu razem z bratem
Nochumem Feitem. Jej ojciec byl odznaczonym weteranem Wojska Polskiego.

62. W 1939 roku nazisci zaatakowali Polske. Wkrótce pojawili sie w domu
Knoblów. Dali im 15 minut na opuszczenie domu. Jesli nie - zgina. Rodzice
Goldie wyladowali wózek dzieciecy, czym tylko mogli, i uciekli. Ukrywali sie
przez piec lat. Zyli w nieludzkich warunkach, by nie dac sie zlapac.

63. Po wojnie Knoblowie wyszli z ukrycia. Zostali skierowani do Szczecina.
Tam ich zarejestrowano. Pózniej wyslano ich do w Berlina do obozu dla
wysiedlonych. Stamtad w 1951 roku wyjechali do Stanów Zjednoczonych.

64. Nochum Feit takze powrócil do Szczecina razem z rodzina Knoblów, z która
wczesniej sie ukrywal. Pewnego dnia w 1946 roku wyszedl do urzedu
panstwowego i nigdy nie powrócil. Jego siostra Yochwet Knobel zaniepokoila
sie i zorganizowala poszukiwania. Po paru godzinach znaleziono go martwego.
Po pieciu latach ukrywania sie przed nazistami zostal zastrzelony przez
miejscowych Polaków. Pochowano go w Szczecinie.

65. Przed tym morderstwem Knoblowie otrzymywali pogrózki. Mówiono im, ze
jesli spróbuja pozostac w Polsce, wszyscy zgina. Po brutalnym zabójstwie
Nochuma poczuli sie zmuszeni do opuszczenia Polski.

66. Rodzice Goldie przez reszte zycia mieszkali w Nowym Jorku na Brooklynie.
Jej ojciec zmarl w latach 80., a matka w 90. Zyli z bliznami - fizycznymi i
emocjonalnymi - pozostawionymi im przez tortury, przemoc i grozby, których
doswiadczyli w Polsce. Do konca zycia rodziców Goldie przerazala mysl o
powrocie do Polski.

67. Goldie poszukuje obecnie akt policyjnych dotyczacych zabójstwa jej wuja.
Stara sie takze o zwrot nieruchomosci, które nalezaly przed wojna do jej
rodziny.

Pozwani:

68. Rzeczpospolita Polska, Ministerstwo Skarbu Rzeczypospolitej Polskiej
oraz inne urzedy panstwowe, w osobach ministrów, urzedników panstwowych i
dyrektorów reprezentujacych sprawy polskie.

69. Zarzuty tu stawiane odnosza sie do dzialalnosci komercyjnej, typowej dla
sektora prywatnego, w która zaangazowali sie Polska, Skarb i inni Pozwani.
Znaczny procent ich operacji stanowi prywatna dzialalnosc komercyjna, w tym
zarzadzanie, wynajem, dzierzawa i eksploatacja licznych dzialek,
nieruchomosci i innych wartosciowych dóbr. Wiele z tych nieruchomosci i
aktywów zostalo nielegalnie skonfiskowanych Zydom mieszkajacym w Polsce
przed, w czasie i po II wojnie swiatowej w wyniku umyslnej, barbarzynskiej,
powszechnej zmowy antysemickiej, kontynuowanej przez Polske. Jej wynikiem
byly smierc, krzywda, kalectwo i wygnanie tysiecy Zydów z Polski po
Holocauscie.

70. Pozwani nr 1 do 100 nie sa znani [w dokumencie uzyto popularnego w USA
nazwiska John Doe - red.]. Kryja sie za nimi zagraniczne ciala rzadowe i
prywatne, w tym osoby fizyczne, których tozsamosc pozostaje w chwili obecnej
nieznana, a które braly udzial w zarzucanej tutaj powszechnej praktyce.
Pozwani ci wywlaszczyli czlonków grupy i przejeli mienie, które zgodnie z
prawem do nich nalezalo.

71. Wedlug posiadanych informacji i przekonan Polska, Skarb i inni Pozwani
prowadza interesy w Stanach Zjednoczonych. Czesc dzialalnosci gospodarczej
Pozwanych jest skierowana do osób w Stanach Zjednoczonych i ma na nie wplyw.
Podczas calego dotyczacego sprawy okresu Pozwani utrzymywali znaczne ilosci
aktywów w Stanach Zjednoczonych, w tym w Nowym Jorku, i/lub siedziby ich
firm znajduja sie na terenie Stanu Nowy Jork, lub tez ciagle i
systematycznie zawieraja oni transakcje w stanie Nowy Jork.

Pozew grupowy
72. Powodowie pragna reprezentowac grupe, w której sklad wchodza:

Ofiary narodowosci zydowskiej lub ich spadkobiercy, których wlasnosc stala
sie przedmiotem grabiezy, poczatkowo ze strony nazistów, i/lub nastepnie
zostala zagarnieta, wykorzystywana w celach zarobkowych, "wyprana" i/lub
zlikwidowana przez Polske, Skarb i pozostalych Pozwanych, w ramach
powszechnej zmowy majacej na celu zmniejszenie liczby i/lub usuniecie Zydów
z Polski oraz przywlaszczenie ich mienia.

73. Fed. R. Civ. P. 23 (a) (1) [amerykanskie prawo dotyczace postepowania
cywilnego - red.]. Przedstawiona grupa jest tak liczna, ze indywidualne
wystapienie w procesie sadowym wszystkich jej czlonków jest niewykonalne
zgodnie ze standardami Fed. R. Civ. P. 23 (a) (1). Z opartych na faktach
twierdzen wynika, ze do grupy tej naleza tysiace osób. W chwili obecnej
dokladna liczba i tozsamosc czlonków tej grupy nie sa znane, jednak mozna
bedzie uzyskac te informacje poprzez wlasciwe dochodzenie i poszukiwania.

74. Fed. R. Civ. P. 23 (a) (2) i 23 (b) (3). Istnieja kwestie prawne i
fakty, które dotycza wszystkich czlonków niniejszej grupy. Sa one wazniejsze
niz wszelkie mozliwe przypadki jednostkowe. Do wspólnych kwestii naleza:

a). Czy Pozwani uczestniczyli w powszechnej zmowie grózb, przemocy, bicia,
tortur, morderstw, wypedzania i czystek rasowych na Zydach polskich w epoce
po Holocauscie w Polsce, a takze czy nielegalnie weszli w posiadanie i/lub
zatrzymali ich aktywa i nieruchomosci oraz czy kontrolowali je dla celów
komercyjnych, zarzadzali nimi i pozbywali sie ich, z pogwalceniem praw i
tytulów prawnych czlonków grupy?
b). Czy Pozwani konfiskowali w Polsce aktywa i nieruchomosci, które zostaly
uprzednio zrabowane Zydom, ofiarom Holocaustu, przez nazistów?
c). Czy Pozwani byli swiadomi, ze zrabowane mienie zostalo uzyskane od
czlonków grupy z pogwalceniem prawa miedzynarodowego oraz ze ich prawa i
tytuly prawne do uzytkowania i korzystania z tych aktywów zostaly
pogwalcone?
d). Czy Pozwani osiagali zyski dzieki obracaniu zrabowanymi aktywami,
nalezacymi do Zydów, którzy padli ofiara Holocaustu?
e). Czy Pozwani zaniedbali ochrony mienia i nieruchomosci Zydów, którzy
stali sie ofiarami Holocaustu oraz tych, którzy przezyli?
f). Czy Pozwani sa nadal w posiadaniu zrabowanego mienia lub tez zysków z
niego, które zgodnie z prawem naleza do polskich Zydów, ofiar Holocaustu?
g). Czy Pozwani swiadomie i celowo zataili swój udzial w transakcjach
obejmujacych zrabowane mienie?
h). Czy gdy Pozwani jednoznacznie zrozumieli, ze posiadali i czerpali zyski
z transakcji obejmujacych aktywa i nieruchomosci, odmówili zwrotu prawowitym
wlascicielom tych aktywów i nieruchomosci oraz zysków bezprawnie uzyskanych
z ich tytulu?
i). Czy Pozwani sprzedawali i wciaz sprzedaja takie zrabowane mienie i
nieruchomosci, które sa prawowita wlasnoscia Zydów, którzy przezyli
Holocaust?

75. Fed. R. Civ. P. 23 (a) (3). Roszczenia Powodów sa reprezentatywne dla
roszczen czlonków tej grupy. Powodowie i wszyscy czlonkowie tej grupy
zostali w podobny sposób dotknieci i pokrzywdzeni przez Pozwanych.

76. Fed. R. Civ. P. 23 (a) (4). Reprezentanci grupy beda w sposób rzetelny i
wlasciwy chronic interesy czlonków grupy. Ich wlasne interesy nie stoja w
sprzecznosci z interesami czlonków grupy. Reprezentanci grupy powolali
pelnomocników posiadajacych doswiadczenie w prowadzeniu spraw zlozonych oraz
procesów sadowych z pozwami grupowymi.

77. Fed. R. Civ. P. 23 (b) (3). Pozew grupowy jest najlepsza sposród
dostepnych metod sprawnego uzyskania rzetelnego i sprawiedliwego wyroku w
tym procesie. Indywidualne wystapienie kazdego z czlonków poszczególnych
grup byloby niepraktyczne. Nawet zakladajac, ze poszczególni czlonkowie grup
posiadaja srodki na wytoczenie indywidualnych procesów sadowych, staloby sie
to nadmiernym obciazeniem dla sadów, w których takie indywidualne sprawy
bylyby rozpatrywane. Indywidualny proces trwa dluzej i koszty wyjasnienia
kwestii spornych wywolanych postepowaniem Pozwanych ponoszone przez
wszystkich sa wieksze. Pozew zbiorowy jest korzystny, poniewaz zapewnia
mozliwosc wydania jednolitego orzeczenia przez jeden tylko sad. Pozwala
zmniejszyc koszty sadownictwa oraz gwarantuje rzetelne i wlasciwe
potraktowanie wszystkich roszczen powodów na jednym forum. Dochodzenie
niniejszych roszczen w formie pozwu grupowego oszczedza srodki obydwu stron
oraz systemu sadowniczego, a takze chroni prawa kazdego z czlonków grupy. Co
wiecej, dla wielu, o ile nie dla wszystkich, czlonków grupy pozew grupowy
jest jedynym osiagalnym mechanizmem, dzieki któremu maja szanse na prawne
zadoscuczynienie i sprawiedliwosc.

78. Niniejszy pozew jest równiez prawomocny w swietle postanowien Fed. R.
Civ. P. 23 (b) (1) i/lub 23 (b) (2), poniewaz:

a). Niekonsekwentne lub rozbiezne orzeczenia w odniesieniu do indywidualnych
czlonków kazdej z grup stworzylyby niejednolite kryteria postepowania
Pozwanych wzgledem grupy;
b). Orzeczenie w sprawie roszczen indywidualnego czlonka grupy wzgledem
Pozwanych (...) mogloby w znacznym stopniu ograniczyc lub zablokowac
zdolnosc poszczególnych czlonków grupy do ochrony wlasnych interesów;
c). W stosunku do przedstawionej grupy dzialanie lub zaniechanie dzialania
ze strony Pozwanych mialo charakter jednakowy; dlatego godziwa rekompensata
dla calosci grupy jest wlasciwym zadoscuczynieniem.

Fakty
79. Przed Holocaustem Zydzi stanowili okolo 21 proc. nierolniczej ludnosci
Europy Wschodniej. Tworzyli wieksza czesc klasy sredniej i wyzszej.
Mieszkali zwykle w centrach miast. Dzis sa to najdrozsze dzialki i
nieruchomosci w Polsce.

80. Tuz przed Holocaustem w Polsce mieszkaly ponad trzy miliony Zydów, co
stanowilo okolo 10 proc. populacji kraju. Bylo to najwieksze skupisko
ludnosci zydowskiej, stanowiace w przyblizeniu 20 proc. populacji zydowskiej
na swiecie.

81. W Europie Wschodniej, w tym w Polsce, Zydzi mieszkali przede wszystkim w
duzych miastach. W Warszawie stanowili okolo 33 proc. ludnosci, w Krakowie -
25 proc., w Lodzi - 34 proc., w Kielcach - 50 proc.

82. W latach bezposrednio poprzedzajacych Holocaust Zydzi placili w Polsce
okolo 30 proc. podatków zbieranych przez polski rzad.

83. 1 wrzesnia 1939 roku nazisci napadli na Polske. W ciagu kilku tygodni
zajeli i znacjonalizowali wiekszosc kraju.

84. Nazisci chcieli przejac bogactwa europejskich Zydów. Bylo to integralna
czescia ich nadrzednego planu "ostatecznego rozwiazania [kwestii
zydowskiej - red.] przez czystki etniczne" i niezbednym elementem strategii
dominacji w Europie i poza nia. Nazisci nie mieli wystarczajacych srodków,
by dokonac agresji i ludobójstwa, nie grabiac mienia ludzi, których
zamierzali zlikwidowac. Grupa, która zdecydowanie najbardziej ucierpiala w
wyniku tej polityki, byli europejscy Zydzi. Metodyczne, prowadzone
systematycznie i na wielka skale konfiskaty mienia poprzez wprowadzanie
nielegalnych przepisów, przejmowanie sila, wymuszanie, szantaz i morderstwa,
zaczely sie przed rozpoczeciem masowej eksterminacji Zydów, towarzyszyly jej
i byly kontynuowane po jej zakonczeniu.

85. Nazisci, którzy systematycznie okradali i grabili zydowskie
przedsiebiorstwa, domy oraz samych Zydów, przywlaszczyli sobie zydowskie
mienie i nieruchomosci w Polsce warte miliardy dolarów. Wszystkie
przedsiebiorstwa zydowskie zostaly oddane pod administracje "powiernika",
który wykorzystywal je na rzecz nazistów.

86. W koncu 1944 r. armia radziecka rozpoczela wyzwalanie czesci ziem
polskich. W przeciagu kilku nastepnych miesiecy cala Polska zostala
wyzwolona. Nazisci zostali zmuszeni do porzucenia nieruchomosci i innego
mienia, które skonfiskowali Zydom.

Fakty

Rola Polski, Skarbu i innych nie wymienionych z nazwy Pozwanych:
87. Przed Holocaustem Zydzi z klasy sredniej i wyzszej posiadali znaczne
aktywa i majatki w Polsce. Gdy rozpoczal sie Holocaust, Zydzi ukryli na
terenie swych posiadlosci, co tylko mogli, aby uniknac nazistowskich
grabiezy.

88. Z koncem Holocaustu ci, którzy cudem przezyli obozy koncentracyjne i
piec lat nazistowskiej okupacji, wyniszczeni i czesto ciezko chorzy,
powrócili do domów w Polsce, poszukujac krewnych i swego mienia. Inni,
którzy schronili sie w Rosji i innych krajach, takze powracali do Polski.
Wiekszosc z nich odkryla, ze sa jedynymi pozostalymi przy zyciu czlonkami
swych licznych rodzin.

89. Ani polska administracja, ani miejscowi Polacy nie byli zadowoleni z
powrotu Zydów. Wielu zakladalo, ze zostali oni ostatecznie zlikwidowani,
wiec ich majatki do nich juz nie naleza. Polacy, w tym wszyscy Pozwani,
bezprawnie zajeli aktywa i nieruchomosci Zydów, zanim zglosili sie ci,
którzy przezyli. Nie zamierzali oddac majatków ich prawowitym wlascicielom i
zachowali nad nimi kontrole.

90. Po wojnie Zydzi, którzy pozostali przy zyciu, starali sie odzyskac swe
mienie w polskich sadach. Próbowali tez uzyskac wstep na teren swych
posiadlosci, aby zabrac ukryte tam podczas wojny wartosciowe przedmioty.
Byly to miedzy innymi: dokumenty dzierzawy nieruchomosci, inne dokumenty
prawne i dokumenty wlasnosci, gotówka, papiery wartosciowe, obligacje,
polisy ubezpieczeniowe, diamenty, bizuteria, przedmioty osobiste o wartosci
emocjonalnej, fotografie rodzinne.

91. Jednak Zydzi nie zostali przyjeci do swego dawnego kraju. Polska
wyraznie pragnela zakonczyc tysiacletnia obecnosc zydowska [na swych
ziemiach] i nie byla gotowa pozwolic Zydom na ponowne osiedlenie sie i
odzyskanie ich nieruchomosci i innego mienia. Zamiast tego przystapila do
realizacji przerazajacego planu.

92. Rozpowszechnila sie postawa gwaltownego, niekontrolowanego antysemityzmu
przeciwko powracajacym Zydom. Zamordowano, okaleczono i bito tysiace
bezbronnych Zydów - ofiar Holocaustu. Polski rzad, Polacy, policja i armia
braly w tym rzeczywisty udzial. Wkrótce potem zaden Zyd nie czul sie tu
bezpiecznie. Gazety donosily o sterroryzowanych zydowskich obywatelach:

"Niewiarygodne, ze mordowanie Zydów w Polsce trwalo jeszcze przez ponad dwa
lata od kapitulacji Niemiec. Wlasnie ten polski antysemityzm oparty na
przemocy dal silny bodziec do >>Bricha<< - ucieczki Zydów do Palestyny. Po
zamordowaniu dwóch mlodych Zydów w Bialej Podlaskiej wszystkich pozostalych
30 wyjechalo. W Lublinie Leon Felhendler, jeden z przywódców buntu w obozie
w Sobiborze, zostal zamordowany; podobnie jak 19 marca 1946 roku zabito w
Lublinie Chaima Hirschmana, jednego z dwóch wiezniów, którym jako jedynym
udalo sie przezyc obóz smierci w Belzcu".
[Martin Gilbert, "Atlas of the Holocaust", str. 240 (William Morrow and
Company, Inc. 1993)]

93. Ten powszechny proceder trwal od konca II wojny swiatowej az do 1947 r.
i pózniej. Mial on na celu eksterminacje i/lub wypedzenie Zydów z Polski
przy pomocy przymusowych wysiedlen i mordów.

94. Polacy, którzy dopuscili sie na Zydach zbrodni czystek etnicznych i
tortur, rzadko stawali przed sadem lub wypuszczano ich po krótkim okresie
aresztu.

95. 4 lipca 1946 r. dopuszczono sie straszliwej masakry Zydów w Kielcach.
Wymordowano od 42 do 70 Zydów, w tym kobiety i male dzieci, a wielu innych
zostalo rannych w jednym z najkrwawszych pogromów, jakie kiedykolwiek
wydarzyly sie w Polsce. Nowe dowody wskazuja na to, ze polska policja i rzad
mieli w tym swój udzial. swiadkowie zeznali, ze miejscowa policja i
zolnierze polscy zachecali tlum do czynnej agresji i sila wywlekali Zydów z
domów na ulice, gdzie ich atakowano. Zolnierze, odnoszac rannych Zydów do
pobliskiego szpitala, jeszcze po drodze bili ich i okradali. Zaobserwowano,
ze polscy zolnierze byli bezposrednio zaangazowani w mordowanie Zydów i
rabowanie ich majatku. Szef Okregowego Biura Bezpieczenstwa Publicznego
major Sobczynski, odpowiedzialny za bezpieczenstwo w Kielcach, byl
bezposrednio zaangazowany w eskalacje tej masakry. Zydom odmawiano równiez
mozliwosci skompletowania niezbednych dokumentów zabezpieczajacych ich prawa
wlasnosci.

96. Po pogromie kieleckim 4 lipca 1946 r. nastapil masowy odplyw Zydów z
Polski (...). Zydzi uciekali z Polski przez caly nastepny rok. Samo
przedstawicielstwo wladz USA w Niemczech przyjelo 45 tys. zydowskich
uchodzców, przybylych tam przez Austrie.

97. Przed II wojna swiatowa Zydzi stanowili 50 proc. ludnosci Kielc. Krótko
po pogromie w 1946 r. nie bylo w tym miescie juz ani jednego Zyda. Polacy
sami zrealizowali w Kielcach idee "Judenrein".

98. Inne, mniej glosne pogromy mialy miejsce w innych czesciach Polski.

99. Bezposrednim rezultatem zachowania polskiego rzadu i Polaków bylo to, ze
Zydzi, którzy przezyli, zmuszeni zostali do opuszczenia Polski i
pozostawienia majatku w Polsce.

100. Poczatkowo wszystko, co nalezalo do Zydów w Polsce, bylo konfiskowane
przez nazistów. Gdy nazisci wycofali sie z Polski, Skarb i inni Oskarzeni
zawladneli tym majatkiem i traktowali go jak swoja wlasnosc.

101. Zaden z tych majatków nigdy nie nalezal do nazistów. Zostaly skradzione
zydowskim rodzinom. Z powodu powszechnego planu realizowanego przez polski
rzad, Skarb i innych Oskarzonych Zydzi, którzy przezyli, zostali zmuszeni do
opuszczenia Polski i nigdy nie dano im mozliwosci odzyskania wlasnosci.

102. Rzad polski przyjal wiele bezprawnych i korzystnych dla rzadu praw
umozliwiajacych zmiane tytulu wlasnosci "opuszczonego majatku". Zgodnie z
raportem rzadu polskiego Skarb mial prawo do przejmowania majatku
zydowskiego, który nie zostal skonfiskowany przez nazistów miedzy 1933 a
1945 r.

103. Nastepnie rzad polski, Skarb i inni Oskarzeni nadal przejmowali majatek
zydowski, nie próbujac nawet ustalic miejsca pobytu tych, którzy przezyli, i
ich spadkobierców.

104. Od wojny ci, którzy przezyli, i ich spadkobiercy stale staraja sie o
odzyskanie swoich nieruchomosci i innego majatku, na ogól bez powodzenia.
Tym sposobem Pozwani kontynuowali okrutne czyny rozpoczete przez nazistów i
skierowane przeciw polskim Zydom.

105. W 1998 r. przedstawiciel Skarbu przyznal w rozmowie z amerykanskim
dziennikarzem, ze Skarb posiada prawa do ponad 170 tys. wlasnosci nalezacych
uprzednio do ofiar Holocaustu.

106. Do niedawna przedstawiciele grupy wlascicieli zglaszali, ze nie mieli
mozliwosci dotarcia do odpowiednich dokumentów, dzieki którym mozna by
uzasadnic roszczenia do wlasnosci w Polsce. Polscy urzednicy powiedzieli
ocalalym Zydom oraz ich spadkobiercom, ze nie mozna im udostepnic
odpowiednich dokumentów.

107. Z powodu pogrózek, aktów przemocy i bezowocnosci swych staran ludzie ci
przerazeni sa perspektywa powrotu do Polski w celu ubiegania sie o zwrot
swojej wlasnosci.

Wiedza Polski, Skarbu i innych nie wymienionych z nazwiska Pozwanych:
108. Przez caly okres opisywanych tu wydarzen polscy ministrowie, oficerowie
i dyrektorzy, Skarb oraz inni Oskarzeni wiedzieli lub zdawali sobie sprawe z
tego, ze wiedziec powinni, iz ich dzialania byly czescia planu "czystek
etnicznych i rasowych", które (I) przyczynily sie do pozbawienia ofiar
Holocaustu oraz ich spadkobierców majatku i wlasnosci i (II) zapewnily
Polsce, Skarbowi oraz innym Oskarzonym olbrzymi dochód z grabiezy
rozpoczetych przez nazistów, a kontynuowanych przez Polaków. Pogrózki,
pobicia, gwalty i morderstwa wymierzone przeciw polskim Zydom byly elementem
popieranej przez rzad fali czystek etnicznych majacych na celu usuniecie z
Polski Zydów.

109. Od 1945 r. wszyscy Pozwani bardzo dobrze zdawali sobie sprawe z
okolicznosci, w jakich konfiskowali wlasnosc i majatek Zydów. Mimo to nie
zaprzestali tego masowego procederu. Przebiegal on w atmosferze, która
Pozwani sami wytworzyli i która prowadzila do nieprzerwanej grabiezy majatku
zydowskiego. Nikt nawet nie nie pomyslal, by zapewnic bezpieczenstwo
zydowskim obywatelom.

110. Oficerowie, dyrektorzy oraz urzednicy Pozwanych nie próbowali nawet
ustalic, którzy z wlascicieli przezyli wojne. Nie trudzili sie równiez
ustaleniem miejsca pobytu spadkobierców majatków. Stosunek Pozwanych do
zagrabionego mienia byl wiecej niz niedbaly; bylo to pogwalcenie prawa
polskiego i miedzynarodowego.

Pierwsza podstawa powództwa
(Pogwalcenie prawa miedzynarodowego przez Pozwanych)
111. Skarzacy podtrzymuja zarzuty zawarte w punktach od 1 do 110.

112. Polska, polski Skarb Panstwa oraz pozostali Pozwani pogwalcili
miedzynarodowe prawo zwyczajowe, na którego mocy dziala niniejszy trybunal
stosujacy federalne prawo zwyczajowe oraz prawo narodów na podstawie m.in.
takich aktów prawnych, jak: Ustawy Norymberskie, Konwencja Haska z 1907 r.,
Polski Traktat o Mniejszosciach z 1919 r. oraz Konwencja Genewska z 1929 r.

113. Pozwani naruszyli przywolane powyzej miedzynarodowe prawo zwyczajowe
poprzez: tworzenie, uczestniczenie w oraz/lub niezapobieganie czystkom
rasowym i etnicznym popelnianym na Zydach powracajacych do swych domów w
Polsce po Holocauscie; obracanie majatkiem, zarzadzanie i czerpanie zysków z
majatku zagrabionego Powodom oraz innym czlonkom grupy; zaniedbanie,
ukrywanie i odmowe zwrotu niniejszego majatku wraz z uzyskanymi pozytkami,
które znalazly sie w posiadaniu Pozwanych w wyniku barbarzynskich zbrodni
popelnionych na etnicznej i rasowej mniejszosci, co stanowilo czesc spisku,
który trwa juz od 54 lat.

Druga podstawa powództwa
(Wspóludzial i wspólsprawstwo Pozwanych w lamaniu prawa miedzynarodowego )
114. Powodowie podtrzymuja zarzuty zawarte w punktach od 1 do 113.

115. Polska, polski skarb panstwa oraz pozostali Pozwani pomagali i
wspóluczestniczyli w realizacji planu majacego na celu czystke etniczna i
rasowa Zydów powracajacych do swych domów w Polsce po Holocauscie. Wyzej
wymienieni Pozwani dokonali grabiezy i przywlaszczenia, co stanowi
naruszenie miedzynarodowego prawa zwyczajowego, na mocy którego dziala
niniejszy sad stosujacy federalne prawo powszechne oraz prawo narodów na
podstawie m.in. takich aktów prawnych, jak: Ustawy Norymberskie, Konwencja
Haska z 1907 roku, Polski Traktat o Mniejszosciach z 1919 roku oraz
Konwencja Genewska z 1929 roku.

116. Wyzej wymienieni Pozwani pomagali i wspóluczestniczyli w lamaniu
wspomnianego wyzej miedzynarodowego prawa zwyczajowego poprzez darowanie
winy sprawcom okrucienstw popelnianych na Zydach starajacych sie wrócic do
swych domów w Polsce po Holocauscie oraz poprzez swiadome przejmowanie,
zarzadzanie, czerpanie korzysci i obracanie majatkiem Powodów oraz innych
osób zainteresowanych w ramach wspomnianego spisku, który trwa juz 54 lata.

Trzecia podstawa powództwa
(Przywlaszczenie mienia)
117. Powodowie podtrzymuja zarzuty zawarte w punktach od 1 do 116.

118. Polska, polski skarb panstwa oraz pozostali Pozwani nieslusznie
przywlaszczyli sobie, eksploatowali, zarzadzali oraz rozporzadzali majatkiem
Powodów dla wlasnej korzysci.

Czwarta podstawa powództwa
(Bezpodstawne wzbogacenie)
119. Powodowie podtrzymuja zarzuty zawarte w punktach od 1 do 116.

120. Polska, polski skarb panstwa oraz pozostali Pozwani bezpodstawnie
wzbogacili sie podczas ostatnich 54 lat poprzez: swiadome przejmowanie,
zarzadzanie, czerpanie zysków, obracanie majatkiem oraz bezpodstawne
przywlaszczenie lub odmowe zwrotu majatku Powodów oraz innych osób
zainteresowanych; zachowanie pozytków uzyskanych z majatku Powodów, który
zostal przywlaszczony przez Pozwanych wskutek planu przemocy, zbrodni oraz
unicestwienia, które sie tu zarzuca.

Piata podstawa powództwa
(Restytucja i zwrot przywlaszczonego mienia )
121. Skarzacy podtrzymuja zarzuty zawarte w punktach od 1 do 116.

122. Polska, polski skarb panstwa oraz pozostali Pozwani zaniedbali oraz
odmówili zwrotu majatku wraz z uzyskanymi pozytkami, które zostaly
zagrabione Powodom oraz innym osobom zainteresowanym oraz nieslusznie
przywlaszczone przez Pozwanych w ramach kontynuowanego planu przemocy,
zbrodni oraz unicestwienia, o którym sie niniejszym swiadczy i dowodzi.
Pozwani odmówili zwrotu wspomnianego majatku wraz z uzyskanymi pozytkami,
dzialajac na wlasna korzysc, i powinni zwrócic wspomniany majatek oraz
uzyskane pozytki Powodom oraz innym osobom zainteresowanym.

Szósta podstawa powództwa
(Naruszenie obowiazku powierniczego)
123. Powodowie podtrzymuja zarzuty zawarte w punktach od 1 do 122.

124. Polska, polski skarb panstwa oraz pozostali Pozwani naruszyli swoje
obowiazki wobec Powodów oraz innych osób zainteresowanych, ofiar Holocaustu,
które byly przesladowane takze w czasie prób powrotu. Pozwani próbowali tez
odwiesc Skarzacych od zamiaru powrotu do swych domów - nie zachowali
majatków Powodów i nie oddali ich wyzej wymienionym po zakonczeniu
Holocaustu.

125. Wyzej wymienione czyny oraz postawa Pozwanych stanowily naruszenie
obowiazków powierniczych wobec Powodów oraz innych osób zainteresowanych.
Postawa i dzialania Pozwanych sa dowodem braku skrupulów oraz nieslusznosci
ich postepowania, jak równiez swiadcza o lekkomyslnej i swiadomej
obojetnosci w stosunku do praw Powodów oraz innych osób zainteresowanych.
Pozwani calkowicie zlekcewazyli konsekwencje takiego dzialania oraz szkody,
które Skarzacy oraz inne osoby zainteresowane mogly poniesc w wyniku
opisanych czynów i postawy Pozwanych. Z uwagi na powyzsze Skarzacy oraz inne
osoby zainteresowane sa uprawnieni do otrzymania odszkodowania za poniesione
straty majatkowe oraz moralne.

Siódma podstawa powództwa
(Domniemane powiernictwo )
126. Powodowie podtrzymuja zarzuty zawarte w punktach od 1 do 125.

127. W zwiazku z powyzszym zarówno strona skarzaca, jak i inne osoby bedace
w takiej sytuacji maja prawo domagac sie, by Pozwani zostali uznani za
domniemanych powierników wszystkich zagarnietych Powodom, a posiadanych
przez Pozwanych, aktywów i nieruchomosci oraz uzyskanych z nich dochodów i
zysków. Pozwani powinni przekazac Skarzacym i innym osobom bedacym w takiej
sytuacji wyzej wymienione aktywa, nieruchomosci, dochody i korzysci
finansowe z nich uzyskane.

Ósma podstawa powództwa
(Wyliczenie)
128. Powodowie podtrzymuja zarzuty zawarte w punktach od 1 do 127.

129. Polska, Skarb oraz inni Pozwani nieuczciwie zataili przed Skarzacymi i
innymi osobami w takiej sytuacji aktywa i nieruchomosci, które eksploatowali
albo przywlaszczyli sobie, oraz korzysci, które uzyskali, którymi obracali
przez ostatnie 54 lata, a które uzyskali, realizujac plan przemocy,
morderstw i Zaglady tu zarzucane.

130. Pozwani konsekwentnie odmawiali informowania i przeinaczali informacje
dotyczace statusu prawnego i rozporzadzania aktywami i nieruchomosciami oraz
korzysciami z nich uzyskanymi i nie przedstawiali badz odmawiali
przedstawiania wyjasnien, do których strona skarzaca i inne osoby w tej
sytuacji sa uprawnione.

131. Opisane tutaj dzialania podejmowane przez Pozwanych to czyny popelnione
poza terytorium Stanów Zjednoczonych, zwiazane z dzialalnoscia komercyjna
Polski, polskiego Skarbu i innych Pozwanych. Czynnosci te jednak przyniosly
szkode stronie skarzacej i innym osobom w tej samej sytuacji w Stanach
Zjednoczonych.

132. Transakcje zawierane przez pozwanych byly czynnosciami, w jakie
zazwyczaj zaangazowane sa osoby prywatne i inne. Dodatkowo pozwani czerpali
duze korzysci z transakcji nieruchomosciami o calkowicie komercyjnym
charakterze.

133. Niezgodne z prawem dzialania pozwanych wywarly bezposredni efekt w
Stanach Zjednoczonych, poniewaz wskutek transakcji handlowych i sprzedazy
majatku zagarnietego stronie skarzacej i innym osobom w tej samej sytuacji,
przeprowadzanych przez Pozwanych, tysiacom obywateli Stanów Zjednoczonych
odebrano na okres ponad 50 lat prawo wlasnosci i kontroli nad ich aktywami i
nieruchomosciami, które to prawo im sie slusznie nalezy. Stronie skarzacej i
innym osobom w tej samej sytuacji odmawiano finansowych korzysci i zysków,
które normalnie uzyskiwaliby, rozporzadzajac swoim mieniem.

134. Ponadto, wedlug posiadanych informacji i przekonan, wszystkie aktywa
Pozwanych w Stanach Zjednoczonych zwiekszaly swoja wartosc o korzysci
uzyskane w drodze niezgodnych z prawem czynnosci, w które angazowali sie
Pozwani, jak zostalo to opisane powyzej.

135. Przez ponad 50 lat Polska, Skarb oraz inni pozwani nieuczciwie ukrywali
nature i stopien swojego zaangazowania w czynnosci dotyczace zagarnietych
aktywów i nieruchomosci. Do chwili ujawnienia dokumentów z polskich archiwów
Skarzacy oraz inne osoby w tej samej sytuacji nie byli swiadomi stopnia
oszukanczych dzialan i postepowania Polski, Skarbu i innych Pozwanych, a w
zwiazku z tym prawa do zadoscuczynienia ze strony Polski, Skarbu oraz innych
Pozwanych. W rezultacie Skarzacy i inne osoby w tej samej sytuacji maja
prawo ubiegac sie o sprawiedliwie obliczone korzysci niezaleznie od biegu
przedawnienia.

W zwiazku z tym Skarzacy w imieniu wlasnym i innych osób w tej samej
sytuacji zwracaja sie do sadu z prosba o:

a) uznanie istnienia grupy zlozonej z osób wnoszacych powyzsze powództwo
grupowe;
b) stwierdzenie, ze Polska, Skarb oraz inni Pozwani poprzez handel aktywami
i nieruchomosciami, zagarnietymi Skarzacym i innym osobom w tej sytuacji,
rozporzadzanie nimi oraz ich zatajanie, wiedzac, ze mienie to uzyskane
zostalo w drodze systematycznych przesladowan i morderstw, naruszyli i/lub
przyczynili sie do naruszenia (I) prawa miedzynarodowego i traktatów
miedzynarodowych (II) zwyczajowego prawa miedzynarodowego stosowanego w
niniejszym sadzie jako federalne prawo zwyczajowe oraz prawa narodów oraz
(III) praw zwyczajowych i stanowionych Polski i Stanów Zjednoczonych;
c) zarzadzenie kontroli finansowej (audytu) Polski, Skarbu oraz innych
pozwanych, dotyczacej aktywów i nieruchomosci Skarzacych i innych osób w
takiej sytuacji w Polsce od 1945 do dzis, oraz polecenie Pozwanym
rozliczenia sie wobec Skarzacych i innych osób w tej samej sytuacji ze
wszystkich tych aktywów i nieruchomosci;
d) polecenie Polsce, Skarbowi i innym Pozwanym bezzwlocznego udostepnienia
wszystkich dokumentów lub innych akt potrzebnych do dokladnego okreslenia
wyzej wspomnianych aktywów, nieruchomosci oraz dochodów i korzysci z nich
uzyskanych;
e) stwierdzenie, ze Polska, Skarb i inni Pozwani sa domniemanymi
powiernikami wszystkich aktywów, nieruchomosci oraz dochodów i korzysci z
nich uzyskanych, posiadanych i eksploatowanych przez Pozwanych - a
nalezacych do Skarzacych i innych osób w takiej samej sytuacji - oraz
nakazania wyzej wymienionym Pozwanym zwrotu wszystkich mozliwych do
ustalenia aktywów i nieruchomosci zagarnietych Skarzacym, a takze innym
osobom w tej samej sytuacji;
f) zasadzenie na rzecz Skarzacych i innych osób w tej samej sytuacji
równowartosci zagarnietych aktywów, nieruchomosci oraz dochodów i korzysci z
nich uzyskanych, posiadanych i uzyskiwanych przez Pozwanych;
g) zasadzenie na rzecz Skarzacych oraz innych osób bedacych w tej samej
sytuacji wyrównania szkód i stosownego zadoscuczynienia za straty wynikle z
opisanych wyzej czynów niedozwolonych, bezprawnego postepowania i dzialan
Pozwanych;
h) nakazanie Pozwanym zwrotu wszelkich korzysci uzyskanych z handlu,
rozporzadzania i ukrywania wyzej wymienionych zagarnietych aktywów,
nieruchomosci oraz produktów i korzysci z nich uzyskanych, ze swiadomoscia,
ze takie aktywa i nieruchomosci oraz produkty i zyski zostaly uzyskane przy
naruszeniu prawa miedzynarodowego;
i) zasadzenie od Pozwanych na rzecz Skarzacych i innych osób pozostajacych w
tej sytuacji kosztów i wydatków zwiazanych z niniejszym powództwem, lacznie
z oplatami, kosztami zatrudnienia ekspertów i godziwymi honorariami
adwokatów oraz
j) zasadzenie na rzecz Skarzacych wszystkich innych ulg, które sad uzna za
sprawiedliwe, sluszne i wlasciwe.

Nowy Jork, 18 Czerwiec, 1999

Ks.Kleofas Grzybek

Puzzler ma w sumie racje.
Wrocilem wlasnie z Polski gdzie spedzilem caly miesiac. Mialem wiec czas
przyjzec sie zyciu politycznemu i zyciu tzw.ulicy.
W sumie zadnego zbiorowego antysemityzmu nie zauwazylem. Jakkolwiek osoby
prywatne, ktore spotkalem nie wypowiadaly sie calkowicie pochlebnie o Zydach.
Co oczywiscie nie znaczy, ze osoby te sa antysemitami.
Kryrtyka Zydow wyplywala raczej z sytuacji w Izraelu pomiedzy Palestynczykami i
Izraelem oraz z nierealnych i obscenicznych zadan Zydow "zwrotu majatku
zydowskiego zagarnietego przez Polakow."
Te krytyczne opinie i ja podzielam, a przecie antysemita nie bylem i nie
jestem.

Dyrektor Radia Sw. Szcze Pana
w Klechistanie

Realo

"Ks.Kleofas Grzybek" pisze miedzy innymi:

> [...]
Zydach.
> Co oczywiscie nie znaczy, ze osoby te sa antysemitami.

Hm....

A co to w takim razie znaczy ?

Realo

Wojciech K.

Realo <Real...@mailberlin.net> wrote in message

Panie <Realo>.
Oczywiscie, ze antysemici, a nawet gorzej!
Polacy!
W.K.

Wojciech K.

Przerazajace!
Niemiec zamordowal, Sowiet ukradl,
Berman wypedzil - Polak zaplaci.
Tak trzymac!
Wojciech Krasucki

Realo

"Wojciech K." <kmi...@aodinc.com> pisze miedzy innymi:

> osoby

> Panie <Realo>.
> Oczywiscie, ze antysemici, a nawet gorzej!
> Polacy!

Mysli Pan, ze to cecha charakterystyczna Polakow ?

Realo

Zalek...@hotmail.com

On Sun, 31 Dec 2000 11:52:19 GMT, "Wojciech K." <kmi...@aodinc.com>
wrote:

Polacy antysemici? Prosze mi pokazac chociaz jednego Polaka ktory
nienawidzi Zydow!!!
Przeciez ks. Rydzyk, p. Kaluza, p. Bubel. p. Odrzanski i inni im
podobni to nie Polacy - to Zydzi!!!

Dowody pod www.geocities.com/bloomzalek

Zalek

Zalek...@hotmail.com

On Sat, 30 Dec 2000 21:13:19 -0800, "Puzzler" <br...@sprint.ca> wrote:

> [...]
>
>Kogo Jowisz chce zgubic temu wpierw rozum odbiera.
>
>Polaks przetrwala roznych rabusi. (Ale czy tych przetrwa?)

Uwazam ze Zydzi powinni przylaczyc sie i razem z Polakami bojkowac
nie tylko te firmy, ale rowniez Kosciol Katolicki i przeroznych
polskich przedwojennych wlascicieli ktorzy tez domagal sie zwrotu
swoich nieruchomosci.

[...]

pku...@eskulap.am.lublin.pl

A wladze polskie jeszcze uprawamacniaja te pozwy, poprzez oficjalne
reakcje na nie:
po co wynajmowac jakas kancelarie prawna (White and costam), coby szla
do sadu amerykanskiego bronic rzadu polskiego? Jesli Rzad uznal, ze sad
amerykanski nie jest odpowiednim miejscem do rozstrzygania tych spraw i
ze jaki by tam wyrok nie zapadl i tak nie zostanie wykonany (bo co rzad
polski obchodza jakies wyroki sadow innych krajow - brzydko powiedziane
ale ma to uzasadnienie w prawie) to po co wysylac tam adwokata? Chyba
zeby pokazac zydom, ze sie ich jednak boimy... (a kto sie ich nie boi?)

Realo

Dlaczego zaplaci ?
Niechze tylko odda nieswoje...

Eee tam... A lepiej to na cudzym sie tuczyc ?

Realo

Wojciech K.

Realo <Real...@mailberlin.net> wrote in message
Nie ja tak mysle.
W.K.

Wojciech K.

Realo <Real...@mailberlin.net> wrote in message

Moja pierwsza uwaga dotyczyla uzasadnienia pozwu
panie<Realo>.
W.K.

J.M.

> Panie <Realo>.
> Oczywiscie, ze antysemici, a nawet gorzej!
> Polacy!

Przecenia Pan znaczenie wlasnej osoby, Panie Krasucki. To ze Pan od czasu do
czasu (osobliwie na ciezkim kacu) ponure rasistowskie pierdoly wypisuje (tak
jak w tej chwili na przyklad) swiadczy chyba wylacznie o panskich pogladach
i panskiej osobie. Inna kwestia ze kazdy prowokator-podpalacz chetnie
wielkich slow uzywa, "Polska" i "Polacy" to slowa ktorych podpalacze
(mieszkajacy od Polski bardzo daleko, bo w innych krajach lepiej placa) co
chwila uzywaja. Dlaczego? Ano dlatego ze w tlumie odpowiedzialnosc sie
rozmywa.

Dlatego tez nie widze powodu aby odpowiedzialnosc za dzialalnosc takiego czy
innego prowokatora-podpalacza z Monachium czy Greenpointu miala obciazac
"Polakow". Jesli zatem oznajmiam Panu, Panie Krasucki, ze jest Pan zwyklym
/....../ i /....../ ktory nawet w najbardziej uroczyste swieta nie
zaprzestaje siania wiatru, to dotyczy to wylacznie, ale to _wylacznie_ Pana
osobiscie. Wiele jeszcze daloby sie na temat panskiej /..../ osoby
powiedziec, ale szkoda zachodu.

Mam nadzieje ze ta szajba ktora ewidentnie Panu odbila znajdzie sobie
bardziej konstruktywne ujscie - na przyklad w postaci panskich opowiadan.
Panskie opowiadania bardzo lubie, co nie zmienia mojej opinii o ich autorze
(patrz wyzej).

J.M.

/..../ - wyciete aby nieletnich i plci pieknej nie goszyc

Realo

Jakkolwiek

> Nie ja tak mysle.
> W.K.

Sugeruje Pan, ze ktos inny tak mysli ?
A nie zauwaza Pan, ze jest to taki sam blad:
insynuowanie komus okreslonego myslenia ?

Realo

Wojciech K.

J.M. <jer...@newsguy.com

Mam rozumiec, ze z usasadnieniem pozwu
pan sie zgadza?
Na reszte bredni nie odpowiem zyczac najlepszego
w Nowym Roku i rychlego powrotu do zdrowia.
"Peoples with..... "
W.K.

Realo

> Moja pierwsza uwaga dotyczyla uzasadnienia pozwu
> panie<Realo>.
> W.K.

Napisal Pan : Polak zaplaci.
Czyzby ktos domagal sie czegos, co prawomocnie,
legalnie nabyte i niezaprzeczylnie polskie ?

Przyznam, ze staram sie odszyfrowac Panska logike...

Realo

Wojciech K.

Realo <Real...@mailberlin.net> wrote in message

Czy pan czytal uzasadnienie pozwu przeciwko Polsce,
ktore zreszta sam pan byl uprzejmy przytoczyc?
Jezeli pan nie czytal, to prosze przeczytac.
Jezeli pan przeczytal i zadaje takie pytania, to niech
pan sie zapisze do klubu myslacych inaczej, ktorego
dozywotnim prezesem jest pan Jerzy Malec, a zastepca
niejaki Peter Freier (nazwisko wiele tlumaczy).
Powodzenia!
W.K.

Wojciech K.

Realo <Real...@mailberlin.net> wrote in message

Jeszcze raz proponuje panu przeczytac uzasadnienie pozwu
przeciwko Polsce, ktore sam pan byl uprzejmy przytoczyc.
Z tresci pozwu jasno wynika, ze nie chodzi tylko o dobra,
ktore w tej chwili isnieja i mozna je dotknac reka.
Powodzenia!
W.K.

wie...@algonet.se

Ks.Kleofas Grzybek wrote:

Dawno sie tak nie ubawilem...:)))))

Nie ma "zbiorowego antysemityzmu"..:)

...a pod tym wyliczanka powodow dlaczego jest..
Widzi Pan to wlasnie na tym polega. Antysemita
zawsze sobie te powody znajdzie. Kiedys jak nie
Palestynczycy, czy zydowskie zadania, byl inny
bardzo wazny powod "mordowali dzieci na mace"...:))

Zycze Panu tego samego w stosunku do Polakow.
Nie "zbiorowy antypolonizm" ale pojedynczy i
tez z jakiegos powodu. Np. "numery z samochodami"
ktore to sa dosc slawne w Szwecji.

W.

Realo

Przeczytalem.

Pozwanymi sa Rzeczpospolita Polska ( jako prawnby nastepca PRL )
polskie Ministerstwo Skarbu Panstwa, oraz inni nieznani z nazwiska
( ktorzy przywlaszczyli sobie bezprawnie mienie ).
Pretensje majatkowe sa zglaszane wylacznie wobec nich

Natomiast uzasadnienie zawiera nastepujace czesci:

[...]

Czy moze Pan wskazac szczegolowo, ktora z w/w czesc i w jaki sposob
uzasadnia Panska teze, ze zarzuty odnosza sie do Polakow ( jako calosc )?

Realo

wie...@algonet.se

Ty Kuba nie dopraszaj sie sam o kopa. Tak jak zostalo
to napisane przez szanownego Ks.Kleofas Grzybek to parodia.
Kiedy bylby antysemityzm? Jakby w Warszawie bylo nowe Getto?

W.

Realo

> [...]

> Z tresci pozwu jasno wynika, ze nie chodzi tylko o dobra,
> ktore w tej chwili isnieja i mozna je dotknac reka.

A ja proponuje, zeby Pan zamiast kazac sie domyslac, co Pan
ma na mysli, po prostu zaczal cytowac fragmenty, ktore Pana
zdaniem uzasadniaja Panskie tezy.
Pan rozumie - ja naprawde nie wiem, co Panu po glowie chodzi,
i nawet gdy przeczytam wiele razy, nasze interpretacje nie beda
identyczne.
albowiem KAZDY CZLOWIEK, Panie Wojciechu,
MYSLI INACZEJ
Wiec wal Pan wprost cytatami, ok ?

Realo

wie...@algonet.se

mac...@cmaciek.8m.com wrote:

> Nie bardzo pojmuje co ma sytuacja w Izraelu pomiedzy
> jego obywatelami a Palestynczykami do antysemityzmu w Polsce. Kiedy w
> Rwandzie Tusi napierdalali sie z Utu (lub odwrotnie, chuj ich wie),
> jakos w Polsce nie stwierdzono antytutsizmu lub, co gorsza,
> antyutuizmu.

A bo to wlasnie tak jest. To sie nie nazywa "antysemityzm"
ale "milosc". Poprostu tym ludziom lezy wszystko co zydwoskie
na sercu - Izrael, "pierzyny zydowskie", to ze w Dakocie Salcie
wydala sie za Samuela tez jest bardzo wazna wiadomoscia bliska
sercu _tych_ Polakow. Jak w 1968'smy wypieprzano Zydow z Polski
to "nikt nic nie widzial" - a Ci ktorzy wiedzieli uwazali ze
to dobrze Polsce zrobi. Teraz ich malo co zostalo, ale dalej
wrednie gryza ta biedna Polske/Polakow. Perfidia straszna
terzeba sie wiec bronic.

W.

wie...@algonet.se

A biedny Kuba stoi po srodku i jedyne co potrafi...

wie...@algonet.se

Wojciech K. wrote:

Ty Kuba... zaluzmy ze Zydzi, Niemcy i inne
tfu... geszefciarstwo zrezygnuja ze swoich zadan.
Moglbys mi podac jeden powod dla ktorego maja to zrobic?

W.

Wojciech K.

Realo <Real...@mailberlin.net> wrote in message

Prosze bardzo!
***

[...]

Dalej mi sie nie chce, a i rzygac mi sie chce.
W.K.

Wojciech K.

<wie...@algonet.se> wrote in message news:3A4F51...@algonet.se...
"Chocbys tlukiem o bruk tlukl,
zawsze z tluka bedzie tluk."

Uzasadnienie pozwu mi sie nie podoba tluku!
Jest odrazajace!
Zgadzasz sie z nim?
W.K.

Realo

Rozumiem. Normalny odruch.
A w rzeczy samej:
z ktorym twierdzeniem sie Pan nie zgadza ?

Realo

Wojciech K.

Realo <Real...@mailberlin.net> wrote in message

To ja juz lepiej z Wieslawem bede dyskutowal.
Najlepszego w Nowym Roku i dziekuje za
przytoczenie pozwu.
Zrozumialem wiele.
Okazuje sie, ze dla pewnych ludzi liczy sie
wylacznie pieniadz.
Wszelkie inne wysilki sa bezskuteczne.
Bogatszy o te madrosc wyznawana przez pewnych ludzi,
wchodze w Nowy Rok - zmieniony.
W.K.

Cecylian

<wie...@algonet.se> wrote in message news:3A4F4F...@algonet.se...

Przerazajace jest co innego. Mialem znajomego. Skonczyl studia w 1973 r.
Tata w Komitecie Warszawskim, dziadek z tradycjami w KPP. A wiec wnuk
poszedl do pracy w Trybunie Ludu. Dzisiaj wnuk jest wzietym dziennikarzem u
Michnika.

Ja naiwny nawet wtedy nie wiedzialem, ze znajomy uparl sie i w 1968 roku nie
wyjechal z Polski. Ma czysto polskie nazwisko i swietna znajomosc liturgii
katolickiej.

Zastanawiam sie, czy znajomy ma cos do odzyskania. Zastanawiam sie, czy
wystapil o swoje dobra. I rownoczesnie zastanawiam sie, czy dzialalnosc
polityczna jego rodziciw i dziadkow, ktorzy poparli idee zabierania nie
swoich wlasnosci jest zgodna z idea powrotu rzeczy do wlascicieli. Czy
rodzice i dziadkowie nie zrezygnowali ze swoich wlasnosci zabierajac rzeczy
innym?

C.

PS. Mam dwie rece. Czy zajac je pisaniem o odszkodowania za kilkaset
hektarow, zabranych przez komunistow i rozdanych tym folwarcznym, co nigdy
porzadnie krowy nie umieli wydoic? A potem zabranym folwarcznym i
zamienionym na spoldzielnie. A potem jeszcze raz rozdanym forwarcznym. A co
by bylo, gdyby w moim pozwie znalazly sie nazwiska osob podpisujacych
konkretne decyzje zabrania moich folwarkow? A co by bylo, gdyby potomkowie
tych osob, ktore podpisaly akt kradziezy mojej wlasnosci - dzisiaj mieszkaly
w Ameryce i glosno domagaly sie zwrotu swoich wyszynkow i swoich sklepow?

PS. Dzisiaj potomkowie folwarcznych nawet studia pokonczyli. No, czasami
prawie... Ale - mentalnosc leniwego parobka pozostala. Z chamskim
przekonaniem o swojej wyzszosci nad zasadami moralnymi swoich bylych panow -
do ziemi sie zginaja widzac potomkow tych urzedasow, co ich bylym panom
ziemie rozkradli. A ci urzedasi znowu kradna. I klamia! W zywe oczy!

C.

Wojciech K.

Wszystkim swoim Zydowskim Przyjaciolom,
zycze w Nowym Roku
duzo PIENIEDZY.
W.K.

Wojciech K.

Cecylian <l.ma...@worldnet.att.net> wrote in message

> Przerazajace jest co innego.

Tak. to poraza.
Za wszelkie zaszlosci prawne wykonane przez
NSDAP, KPZR, PPR, PZPR- gdzie zydzi mieli swoja
znaczna reprezentacje, (przynajmniej do 1968 roku,
kiedy to polskie komuchy ich odsunely od zlobu),
ma zaplacic teraz moj syn.
Biedny Syjonie - oszalales!
W.K.

Realo

> [...]
> przytoczenie pozwu.
> Zrozumialem wiele.
> Okazuje sie, ze dla pewnych ludzi liczy sie

Oczywiscie, zwlaszcza dla adwokatow, ktorym sie placi
za wygranie sprawy w sadzie a nie za granie apostola
moralnosci czy braci milosierdzia.

Ale kto temu winien, ze do tego doszlo ?

Realo

Realo

> [...]

> znaczna reprezentacje, (przynajmniej do 1968 roku,
> kiedy to polskie komuchy ich odsunely od zlobu),

Ale zapomnialy poodawac co sudze....

> ma zaplacic teraz moj syn.

Czytal Pan pozew ?
Czy Panski syn to:
Rzeczpospolita Polska ( jako prawny nastepca PRL )
polskie Ministerstwo Skarbu Panstwa,
czy tez inni nieznani z nazwiska ( ktorzy przywlaszczyli sobie mienie ? )

> Biedny Syjonie - oszalales!
> W.K.

Najwidoczniej po dobroci sie nie da, a tu jeszcze i jakies uwlaszczenia
sie marza, co zawiklaja stosunki wlasnosciowe do reszty.....
Co maja, czekac ?

Realo

Pyzol

> [...]

> znaczna reprezentacje, (przynajmniej do 1968 roku,
> kiedy to polskie komuchy ich odsunely od zlobu),

Czy moglby sie pan tak laskawie uspokoic, zanim palnie pan znowu cos
takiego, ze bede musiala panu ostrego kopa poslac?

Wypisuje pan tutaj najrozmaitsze dyrdymalki na temat "tych strasznych Zydow
z Brooklynu", a potem udaje swietego po przeczytaniu nowojorskiego pozwu.

Uzasadnienie jest nie tylko wrednowate, ale i - na szczescie - glupie w
wielu swoich punktach. Zostaly one juz przeformulowane, niektore usuniete.
Szkoda, ze uwielbiajacy "cytaty" nie podadza tutaj nowej wersji, nie drukuja
jej takze gazety z luboscia i w odcinkach powielajacych stara wersje. Ja
tez tej nowej wersji nie mam, bo nikt sie nie wysilil na opublikowanie jej,
poklegam na slowie tych, ktorzy je widzieli i w prasie zaswiadczyli.

Nie dziwie sie panskiej reakcji, ale nawoluje do opamietania, zanim powie
pan cos, czego potem dlugo bedzie zalowal.

Kaska

Puzzler

[Do innych dyskutantow: obecna odpowiedz Wieslawowi to jest dygresja od
glownej dyskusji, wiec prosze ja zignorowac jesli panstwo chca. Robie te
dygresje, bo Wieslaw zrobil osobista aluzje do mnie w odpowiedzi do p.
Realisty. Po tej dygresji natychmiast powracam do glownego tematu. Thank
you.]

Hello, Wieslawie.

Dolaczam do twojej litanii epitetow pod moim adresem nastepnego "idiote," a
nawet "idiotke."

Nie wiem czy wiesz, ale kiedy przyjmujesz za pewnik ze Puzzler jest kims
takim a nie innym, nie spotkawszy Puzzlera, nie wiedzac naprawde kim on
jest, tylko z jego wypowiedzi pisanych, reakcja twoja ujawnia symptom
psychologiczny powszechnie spotykany na internetowych discussion groups.
Pewnie ten symptom ma juz nazwe; ja jej nie znam, wiec jesli ktos ja zna,
prosze o podanie mi jej, lub jesli taka nazwa nie istnieje, proponuje maly
konkurs na jej stworzenie (np. zwieslawizm? symptom/choroba Kocha-nskiego?)

Nadal sugerujesz ze mnie nie czytasz. Robisz to bardzo nieudolnie, gdyz to
co piszesz jest dowodem ze mnie czytasz, i ze robi to na tobie
wrazenie.Chociazby dlatego ze obdarzasz mnie takimi epitetami jak 'idiota,"
co wg twego slownika jest komplementem.

Gdybys uwazal to co pisze za cos przeciwnego niz "idiotyzm" (wg twego
slownika), tobys nie robil tak czesto aluzji do mnie w twoich posts, tylko
bys ignorowal mnie totalnie, bez zadnego filtra.

Ale ty twego nie robisz, i chwala ci za to, bo w ten sposob ujawniasz zes
czlowiek z krwi i kosci, a nie robot.

All the best. :)

Puzzler

PS. Nie denerwuj sie. Ja ciebie zawsze czytam, i z zainteresowaniem.

<wie...@algonet.se> wrote in message news:3A4F01...@algonet.se...

> [...]
> tak aby takiego listu niepotrzebnie nie otwieral.
> Pan lubie czytac ale tego/tej idioty/tki nie..

Puzzler

Panie Wojciechu, prosze nie rezygnowac z dyskusji. Prosze sie postarac
odpowiedziec z ktorymi punktami pozwu pan sie nie zgadza. Jest pan perfectly
able to do that. Prosze sprobowac overcome emotions.

Zapewniam pana ze zadne z oskarzen w pozwie nie jest poparte faktami.

Przepraszam jesli ta uwaga przypomina poklepywanie p ramieniu; nie bylo to
moja intencja by traktowac pana w lekcewazacy sposob.

Puzzler

Wojciech K. <kmi...@aodinc.com> wrote in message

Puzzler

Co to wogole jest "antysemityzm," Wieslawie? Uzywasz tego slowka tak czesto
i z taka konfidencja ze wobec tego musisz wiedziec o czym mowisz. Wiec? :)

Puzzler (fairly puzzled)

J.M.

> Wszystkim swoim Zydowskim Przyjaciolom,
> zycze w Nowym Roku
> duzo PIENIEDZY.

Wszystkim podpalaczom i prowokatorom zyczyc w Nowym Roku wypada duzo zapalek
i jeszcze wiecej benzyny.

Niech sie bawia!

Najwyzej sami sie poparza.

Nam juz raczej nie zaszkodza.

Raczki za krotkie...

Puzzler

Hello, Maciek.

Krolu moj, wiec uwazasz ze Polska powinna wybulic (US) $ 65 billion dla
jakiejs zagranicznej grupy z ciemnymi typami na czele, tym bardziej iz
wiadomo ze ta grupa - a raczej malutka grupka - zagarnia pieniadze za
"odszkodowania" i ci ktorym sie one nie naleza dostaja grosze lub niks?

No, z tego co ja wiem to polski Kosciol Katolicki znajduje sie w Polsce,
nie za oceanem.

Jak moze mala grupka wnosic pozew w imieniu calej community? Czy pozwy nie
powinny byc skladane indywidualnie ?

Z tego co wiem, Polska chetnie zwraca mienie indywidualnym wlascicielom.

Wiem tez ze wielu Zydow nie moze, albo nie chce zadnych odszkodowan od
Polski.

A te gangsterskie metody: szantazowanie bojkotem gospodarczo-politycznym, i
obrzucanie oszczerstwami, to tez popierasz?

Krolu moj, a kto to jest "Komorowski"? Czy on i jego wszyscy "chlopcy" sa
aby w stanie wypelnic jedna kanape? :)

Yours truly,
Puzzler

wie...@algonet.se

Realo wrote:

> Przyznam, ze staram sie odszyfrowac Panska logike...

Bez porzadnej "lufy" sie nie da. Zapewniam...:)
Najlepszego...

J.M.

> J.M. <jer...@newsguy.com
>
> Mam rozumiec, ze z usasadnieniem pozwu
> pan sie zgadza?
> Na reszte bredni nie odpowiem zyczac najlepszego
> w Nowym Roku i rychlego powrotu do zdrowia.

Zdrowie mi dopisuje, Panie Krasucki. Panu raczej nie grozi ze bedzie Pan
mial okazje moim zdrowiem sie zajmowac - te czasy raczej nie wroca. Jak
wiadomo, bez pomocy Hansa szanse sa nikle a na pomoc Hansa-juniora raczej
bym nie liczyl.

Ad rem. Obawiam sie ze czeka Pana w najblizszym czasie sporo zaskoczen.
Przekona sie Pan zapewne ze wbrew wyobrazeniom popularnym w kregach
parafialno-azbestowych na Greenpoincie i okolicach _polskie_ prawo nie czyni
zadnej, ale to zadnej roznicy miedzy "mieniem zydowskim" a "aryjskim".
Obawiam sie ze ustawa reprywatyzacyjna ktora bedzie w zycie nie bedzie
przewidywala sciagania spodni wnioskodawcom celem ustalenia ich
wspolczynnika aryjskosci. Do roznych zakutych lbow raczej nie dociera ze
zagrabiona wlasnosc musi wrocic do prawowitych wlascicieli (a w duzej mierze
juz wrocila - wiele spraw zostalo juz dawno rozstrzygnietych przez polskie
sady, znowu bez baczenia na "pochodzenie" oraz "narodowosc" wnioskodawcow").
Do zakutych lbow nie dochodzi takze fakt iz pozwy w amerykanskich sadach
(oraz w Trybunale Europejskim) skladane sa nie tylko przez Zydow - cala masa
stuprocentowo katolickich Polakow tez sie do tych pozwow dopisuje, jako ze
tez chce swoja zagrabiona wlasnosc odzyskac.

Wojciech K.

Realo <Real...@mailberlin.net>

> [...]
> za wygranie sprawy w sadzie a nie za granie apostola
> moralnosci czy braci milosierdzia.
>
> Ale kto temu winien, ze do tego doszlo ?

Panie <Realo>, zaczyna mnie to wk....!
Kazde normalne dziecko w kazdym miejscu
na ziemi (z wylaczeniem USA i Izraela) wie,
ze Polska zostala brutalnie napadnieta w 1939 r.,
ze stan ubezwlasnowolnienia trwal do 1989 r.
ze obecnie Polska nie jest w stanie podolac
finansowo w rekompensatach dla jej bylych
obywateli i nie chodzi tylko o zydow.
Dlaczego ofiara, czyli Polska ma placic rachunki
wystawione przez katow, czyli Niemcow i Sowietow?
Moze mi pan to wyjasnic?
W.K.

Wojciech K.

> Najwidoczniej po dobroci sie nie da, a tu jeszcze i jakies uwlaszczenia
> sie marza, co zawiklaja stosunki wlasnosciowe do reszty.....
> Co maja, czekac ?
>
> Realo

To brzmi jak grozba.
Moze pan skoczyc mnie i innym.
Bye!
W.K.

wie...@algonet.se

Wojciech K. wrote:

> [...]
> Z tresci pozwu jasno wynika, ze nie chodzi tylko o dobra,
> ktore w tej chwili isnieja i mozna je dotknac reka.

No to co?

O ktorym pozwie mowisz - tym 11 z NY. Przeciez to jest bez sensu
i nawet w USA przegralo w pierwszej instancji.

Puzzler

Hello, Wieslawie.

Apropos "wypieprzania Zydow z Polski w 1968."

Ano przyjrzyjmy sie temu mitowi.

Czy Zydow rzeczywiscie wypieprzono z Polski, czy sami sie wypieprzyli, kiedy
pojawila sie taka okazja (wiadomo jak do 1968 bylo latwo sie "wypieprzyc" z
Polski, nawet jesli sie bardzo chcialo) ?

No, ja wiem ze wielu Zydow jednak okazji wypieprzenia sie nie wykorzystalo,
i zostali w Polsce, i nikt ich pozniej nie wypieprzyl, i sluzyli ojczyznie z
wielkim pozytkiem dla niej. Podam przyklady p. Adama Michnika, p. Marka
Edelmana, p. Jerzego Urbana, i tysiecy innych, nie tak wybitnych.

A wielu tych ktorzy sie wypieprzyli nadal czuja sie podle z tego powodu,i
gledza o "polskim antysemityzmie," sami sobie nie wierzac, i teskniac za
ojczyzna, nie? Oj, trzeba bylo zostac, nie dac sie szujom, pokazac ze sie ma
guts!

Oj, czas wziac sie a dobrze za ten mit " prawie-pogromu w 1968."

A ty Wieslawie, powiedz jakies horrory opowiadal Szwedom zeby cie laskawie
przygarneli, ej? :)

Puzzler

Wojciech K.

J.M. <jer...@newsguy.com> wrote in message

Zeby sobie samemu skladac zyczenia....?
To samouwielbienie pana zgubi,
Mosci Prowokatorze.
Wojciech Krasucki
PS.Przestan pan wirusy na scp podsylac (Worm.RC5.a).
Za krotkie raczki.

wie...@algonet.se

Realo wrote:

No co Pan chce od Kuby. To zlote serce, tyle
ze niespecjalnie z tymu urzedowymi pismami.

W.

> [...]
> (Bezpodstawne wzbogacenie)
> Piata podstawa powództwa
> (Restytucja i zwrot przywlaszczonego mienia )

Puzzler

P. Realisto, zgadzam sie. No, z tego co ja wiem to Polska przeciez oddaje -
czytalem o pewnej pani z Izraela ktora dostala pieniadze (bo tak wolala) za
swoja przedwojenna wlasnosc. Gminy zydowskie W POLSCE wlasnosc z powrotem
dostaly.

Problemem jest ze wielu Zydow mieszkajacych za granica nie upomina sie i nie
chce sie upominac. Jak Polska moze im oddac cokolwiek kiedy oni sie nie
upomnaja lub nie chca sie upomniec? I caly sek jest w tym ze "the Holocaust
Industry," i.e. grupka cwanych wydrwigroszow, rzuca pozew w imieniu wielkiej
masy tych co o to nie prosza.

Oj, jaki tu profesjonalizm ? Polska dawno by to zignorowala, gdyby cwaniaki
i szantazysci nie probowali uzyc grozby bojkotu gospodarczo-politycznego,
wystraszania investment z Polski, grozb ze uniemozliwia Polki wejscie do EU.
I sek w tym ze ci gangsterzy, zlodzieje, i blakmejlerzy moga te grozby
uskutecznic.

No to teraz rozumie pan moja (i innych) frustracje?

Thank you.

Puzzler

> [...]
> pozwolili inicjatywe przejac innym, dzialajacym niekoniecznie
> z czystego milosierdzia i bezinteresownosci...

wie...@algonet.se

Cecylian wrote:

Zastanawiaj sie dalej - a mnie co do tego..
Napisz do Michnika niech go na zbita morde wyzuci..

wie...@algonet.se

Wojciech K. wrote:

Ty Kuba nie zaslaniaj sie mna. Pan Realo ma racje
Poezje i brudzia pije sie w domu przy swiecach.
W sadach licza sie fakty.

Zdrowie...
W.

wie...@algonet.se

Wojciech K. wrote:

> Uzasadnienie pozwu mi sie nie podoba tluku!
> Jest odrazajace!
> Zgadzasz sie z nim?
> W.K.

Ty jak ktos wskazuje palcem na swoj smochod i moi to wlasnie
ten mi ukradli, a zlodziej mial brudne uszy, i wszy. Powiedz mi
co te wszy i brudne uszy maja do samgo samochodu.

Nie zakazdym razem czlowiek ktory sie upomina o cos co jest jego
jest madrym czlowiekiem., Czasmi okradzionym jest duren, ale w mysl
prawa nie ma to zadnego znaczenia.
W.

wie...@algonet.se

A cudzym nie .. oni tez by chcieli.
A polscy przyjaciele ? co znimi?

Puzzler

Oj, panie/pani Kurys, ja bym tam nie generalizowal ze "boimy sie Zydow," tak
jakbym nie generalizowal ze "wszyscy Polacy to antysemici."

Rzad polski boi sie the Holocaust Industry, ktorzy, jak to p. Finkelstein
(tez Zyd, i nasza krew) udowadnia nie reprezentuja ogolu Zydow
amerykanskich, a nawet ich malej mniejszosci. Oni nawet Niemcy i Szwajcarie
potrafili przerazic widmem sankcji.

Wielu Zydow w Ameryce nie chce miec nic wspolnego z tymi hienami
cmentarnymi.

Puzzler

Cecylian

<wie...@algonet.se> wrote in message news:3A4F81...@algonet.se...

> Cecylian wrote:
>
> Zastanawiaj sie dalej - a mnie co do tego..
> Napisz do Michnika niech go na zbita morde wyzuci..

Juz sie napiles i agresja wszystkimi porami wylazi? Poczekaj szesc godzin,
to i niedzwiedz tej pijanej lisicy za rogiem w pysk da!

C.

Wojciech K.

<wie...@algonet.se>

> W sadach licza sie fakty.
>
> Zdrowie...
> W.

Zeby cie kac trzymal miesiac.
O jakich faktach mowisz?
W pozwie sa fakty?
W.K.

Wojciech K.

<wie...@algonet.se> wrote in message news:3A4F80...@algonet.se...

Ty to juz chyba chlejesz.
Czytam, czytam, czytam...
no za chiny ludowe nic nie
rozumiem.
W.K.

wie...@algonet.se

Wojciech K. wrote:

> Ty to juz chyba chlejesz.
> Czytam, czytam, czytam...
> no za chiny ludowe nic nie
> rozumiem.

To nie ma nic z moim piciem wspolnego..:))))))

W.

Puzzler

No, panie Realisto, prosze uwazac - kiedy Wieslaw mowi o kims "idiota," to
znaczy cos bardzo pochlebnego, a kiedy mowi ze go nie czyta, znaczy to ze
czyta zachlannie.

Wieslaw swoj osobisty slownik poprawnej polszczyzny posiada, ktory ja
wlasnie rozszyfrowuje. :)

Puzzler

> [...]

> Wiec jakze to tak - ich listow nie otwierac ?!
> Da muß man durch - jak mawiaja Niemcy - przez to trzeba przejsc :-))

Puzzler

Hello p. Zalku.

Roznica miedzy zadaniami polskiego Kosciola Katolickiego i the Holocaust
Industry jest taka ze Kosciol Katolicki jest w Polsce i zadal zwrotu swoich
dobr.
Prywatni wlasciciele dostaja z powrotem dobra gdy INDYWIDUALNIE o nie
prosza.

Oj panie Zalku, uwazaj pan co pan mowisz kiedy doradzasz pan bojkot
"przeroznych polskich przedwojennych wlascicieli." Niektorzy z nich to Zydzi
mieszkajacy w Polsce i poza nia.

No, znow sie panu obrona nie udala. :)

Puzzler
PS. Dziekuje za panski komentarz, mimo ze nieoryginalny - uzywa pan moich
paragraphs tak jakby to pan je napisal. To chyba sie nazywa plagiat?... Ale
obiecuje pozwu nie wniesc jak pan sie poprawi. (Just kidding! :)

Happy New Millenium dla pana.

<Zalek...@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> pogardliwie ignoruja.
>
> Kogo Jowisz chce zgubic temu wpierw rozum odbiera.
>
> Polaks przetrwala roznych rabusi. (Ale czy tych przetrwa?)

beachboy

Prosze panstwa, jezeli Zydzi zostali okradzeni z majatkow to wine za to
ponosza polscy komunisci i ich zwierzchnicy w Moskwie. W tych okrutnych
czasach komunistyczna administracja w PRL nie tylko przesladowala Zydow,
ale torturowala , mordowala i wywozila setki Polakow na Syberie. Byc
moze ten sam milicjant co bil Zyda w Kielcach w czasie pogromu w 1946,
strzelal z karabinu maszynowego do Polskiego robotnika w 1970 w Gdansku
lub w kopalni "Wujek". A wiec proces powinien byc przeciwko
komunistycznej PZPR i przeciwko Komunistycznej Partii ZSRR bo to byla
ich skurwysynska polityka ich grabieze i ich zbrodnie. Co ma do tego
wszystkiego wspolczesne pokolenie Polski, ktore ledwo moze skleic koniec
z koncem? Jak wytlumaczyc pielegniarce urodzonej grubo po wojnie, co
zarabia 175 dolarow miesiecznie ze nagle jest winna 60 bilionow
dolarow?! BTW Happy New Year 2001 for All!

~~~~~

SBobrow940

Sprawa jest znacznie szersza anizeli zwrot mienia wlascicielom zydowskim.
Tak samo upieprzeni sa wlasciciele
katoliccy, protestanccy itp.

Wydaje mi sie, ze elementem podstawowym jest sprawa ciaglasci
prawnej w III RP wobec PRL-u.
Ustawy PRL-owskie nie zostaly usuniete
metoda rewolucyjna ale pozostaly w miejscu i sa zmieniane w ewolucyjnym
procesie legistlacyjnym.
Tymczasem PRL a pozniej nowa nomenklatura dokonala pelnej ekwilibrystyki
prawnej w zakresie
wlasnosci mienia.
Tak wiec na wielu kwestionowanych obiektach wisi pajeczyna pokreconych
aktow wlasnosci.
Jest rowniez inna sprawa:
W rekach panstwa (wlasnosc Skarbu Panstwa i wlasnosc komunalna) znajduje sie
mnostwo nieruchomosci i dzialek budowlancych.
Gdyby to rzucic na rynek w formie uwlaszczeniowej, to by tam nastapila
katastrofa finansowa dla tych, ktorzy maja
porzyczki bankowe i aktywa podparte
papierowa wartoscia ich nieruchomosci.
Bo nagle zwiekszona podaz spowodowala by tez nagly spadek wartosci mienia
zastawczego.

Proste?

S.B.

dzieciol

Pyzol wrote:

> [...]
>
> Czy moglby sie pan tak laskawie uspokoic, zanim palnie pan znowu cos
> takiego, ze bede musiala panu ostrego kopa poslac?

A ty stara oslico czegos sie nazarla, ze tak wierzgasz?

Zalek...@hotmail.com

On Sun, 31 Dec 2000 16:03:28 GMT, "Wojciech K." <kmi...@aodinc.com>
wrote:

> [...]

>znaczna reprezentacje, (przynajmniej do 1968 roku,
>kiedy to polskie komuchy ich odsunely od zlobu),

Podoba mi sie Panskie rozumowanie:
Skoro Moshe kradl, to Shlomo nie ma prawa domagac sie zwrocenia
wlasnosci.
Proponuje to wspaniale prawo rozszerzyc - skoro Kowalski pije, to w
ramach walki z alkoholizmem zamknijmy w izbie wytrzezwien
Krasuckiego.

Zalek

Zalek...@hotmail.com

On Sun, 31 Dec 2000 11:21:57 -0800, "Puzzler" <br...@sprint.ca> wrote:

> [...]
>dobr.
>Prywatni wlasciciele dostaja z powrotem dobra gdy INDYWIDUALNIE o nie

Z pozewu zrozumialem ze prosza INDYWIDUALNI osobnicy o INDYWIDUALNY
zwrot swoich dobr, a nie zadna Holocaust Industry.
Zreszta zupelnie niedawno INDYWIDALNIE Polacy zadali odszkodowanie od
Niemcow za niewolnicza prace w Niemczech.
A wiec znowu te pytania - dlaczego gdy Kosciol i Polacy prosza to
dobry uczynek, a gdy Zydzi prosza o to samo to grzech?

[...]

>Oj panie Zalku, uwazaj pan co pan mowisz kiedy doradzasz pan bojkot
>"przeroznych polskich przedwojennych wlascicieli." Niektorzy z nich to Zydzi
> [...]

Rzeczywiscie obrona sie nie udala, skoro Panu nie udalo sie zrozumiec.
Nastepnym razem postaram sie pisac jeszcze prosciej.
Ale moim podstawowym mottem jest ze Zydow nie nalezy traktowac lepjej
niz Polakow, tylko dokladnie tak samo.
Wiem, wiem ze niektorym to sie pale nie miesci, ale my Zydzi zawsze
mielismy takie dziwne zachcianki.

[...]

>Happy New Millenium dla pana.

I nawzajem,

Zalek

Krzysztof Wroblewski

On Sun, 31 Dec 2000 09:02:15 +0100, "Realista"
<Real...@mailberlin.net> wrote:

>A nie przyszloby Panu do glowy rozwiazanie prostsze, uczciwe
>i bardziej honorowe ?
>Zwrot mienia bezprawnie odebranego wlascicielom ?
>Odrzucenie roszczen nie majacych podstawy prawnej ?

No to moze najpierw kilka cytatow z ksiazki Baranowskiego: Lodzkie
Getto 1940-1944 wydanej przez Archiwum Panstwowe w Lodzi.

"Na szeroka skale prowadzono rabunek mienia zydowskiego. W pierwszych
dniach okupacji przewazala grabiez "dzika". Juz trzeciego dnia po
zajeciu Lodzi uzbrojone oddzialy zolnierzy i policji zaczely wkraczac
do zydowskich mieszkan, warsztatow i sklepow. Pod pretekstem
poszukiwan broni rabowano co cenniejsze przedmioty. Grabiez ta czesto
konczyla sie ciezkim pobiciem wlascicieli. Do rabunku aktywnie
wlaczyli sie lodzcy Niemcy, ktorzy na wlasna reke okradali co
bogatszych Zydow badz zajmowali lepsze mieszkania i sklepy."

"Nieco pozniej do oficjalnej i zorganizowanej grabiezy mienia
zydowskiego w Lodzi przystapily wladze wojskowe, administracyjne i
gospodarcze"

"Od 1 XI 1939 r. uprawnienia wladz wojskowych w zakresie konfiskaty i
sprzedazy przedsiebiorstw nie nalezacych do Niemcow przeszly na
powolany 19 X 1939r Glowny Urzad Powierniczy Wschod. Od tego czasu
proces grabiezy i konfiskaty fabryk bedacych w posiadaniu Zydow
przebiegal bardzo szybko. W krotkim czasie niemal wszystkie
przedsiebiorstwa nalezace do tej ludnosci zostaly wywlaszczone przez
okupanta a wiekszosc skonfiskowanych surowcow wywieziono do Rzeszy"

"W akcji rabunku uczestniczyl Heinrich Himmler, jako szef policji i
Komisarz Rzeszy do Umacniania Niemczyzny. POdlegle mu wladze policyjne
kierujace akcjami wysiedlania Zydow, w tym ok 40 tys z Lodzi, dokonaly
konfiskaty calego pozostawionego mienia. Ogromne straty poniosla
zydowska ludnosc Lodzi podczas przesiedlania jej do getta. W rekach
okupacyjnych wladz pozostaly tysiace umeblowanych mieszkan,
nieruchomosci, dziel sztuki."

Chocby te krotkie fragmenty obrazuja kto obrabowal Zydow, kto pozbawil
ich wlasnosci. Nie byly to wladze polskie. Byli to Niemcy.
Niemcy przez lata placili, i placa z tego tytulu miliardowe
odszkodowania, czyli de facto wykupili juz dawno te posiadlosci z rak
zydowskich. O jakim wiec zwrocie moze byc mowa?

Krzysztof Wroblewski

Wojciech K.

J.M. <jer...@newsguy.com> wrote in message

Z uzasadnieniem pozwu przeciwko RP
pan sie zgadza?
Odpowiem za pana, bo tylko inwektywy
pan zza wegla sypiesz.
Panu sie to podoba!
Pan to popiera, pan sie pod tym podpisuje.
Jezeli Urbach i Klein pisza to dla swojego honorarium,
to panskie poparcie wynika z nienawisci, ktore
zrecznie pan maskuje i niektorzy to kupuja.
Tylko swinia moze poprzec i zgodzic sie z takimi kurewskimi
klamstwami na temat Polski i Polakow.
Taka wlasnie swinia pan jestes i sp.....
pan z tej grupy rasistowska szujo!
Czy ty bydlaku zdajesz sobie sprawe, co do
mnie piszesz? Insynuujesz, ze jestem dr Mengele,
skurwysynie?
"Zebys mial parcha na glowie i za krotkie rece."
To ci szmata, na moim wlasnym komputerze
swolocz mnie obraza.
Poczekaj, jeszcze ktos ci plunie w twarz za te
odchody, ktorymi czestujesz wszystkich.
Sp... i kumpluj sie wlasnie z Hansem juniorem,
(ma jeszcze troche forsy).
W.K.
TFU!!!!!!!
Musze wyczyscic twardy dysk.

wie...@algonet.se

Cecylian wrote:

> Juz sie napiles i agresja wszystkimi porami wylazi? Poczekaj szesc godzin,
> to i niedzwiedz tej pijanej lisicy za rogiem w pysk da!

Cecilianie. Odwrotnie. Ja im wiecej pije tym bardziej lagodny.
To nie sa te same tradycje...:))

Krzysztof Wroblewski

On Sun, 31 Dec 2000 10:40:28 -0800, "Puzzler" <br...@sprint.ca> wrote:

>Czy Zydow rzeczywiscie wypieprzono z Polski, czy sami sie wypieprzyli, kiedy
>pojawila sie taka okazja (wiadomo jak do 1968 bylo latwo sie "wypieprzyc" z
>Polski, nawet jesli sie bardzo chcialo) ?

Do dzis pamietam kolejki przed urzedem w ktorym mozna bylo zrzec sie
polskiego obywatelstwa (i to dopiero wtedy kiedy wladze oglosily
termin po ktorym dalsze wyjazdy nie beda mozliwe). Nikt tych ludzi nie
zapedzal tam sila. Sami dobrowolnie wystawali godzinami nawet przy
paskudnej pogodzie.

> [...]
>wielkim pozytkiem dla niej. Podam przyklady p. Adama Michnika, p. Marka
>Edelmana, p. Jerzego Urbana, i tysiecy innych, nie tak wybitnych.

Mniej-wiecej polwa nidzie nie wyjechala. NIe slyszalem zeby
komukolwiek z tego powodu spadl wlos z glowy.

Krzysztof Wroblewski

Wojciech K.

> [...]
> Proponuje to wspaniale prawo rozszerzyc - skoro Kowalski pije, to w
> ramach walki z alkoholizmem zamknijmy w izbie wytrzezwien

Nie bede odpowiadal i za szuje robil.
Zrobi to etatowa szuja i swinia
pan Jerzy Malec.
Zycze najlepszewgo w Nowym Roku.
W.K.
PS.Nie zostawil pan jakiej fabryczki w Polsce?
Oddawac beda.

Zalek...@hotmail.com

On Sun, 31 Dec 2000 20:34:53 GMT, krzy...@hotmail.com (Krzysztof
Wroblewski) wrote:

> [...]

[...]

>Mniej-wiecej polwa nidzie nie wyjechala. NIe slyszalem zeby
>komukolwiek z tego powodu spadl wlos z glowy.

A glowe Michnika Pan widzial?

Zalek

SBobrow940

Panie "realo",
Pan byc moze nie zna mechanizmow
pozwow grupowych (class action).
Takie pozwy sa z zasady dojna koza
dla adwokatow. Poszkodowani dostaja
z takich spraw 30%, reszta idzie do biur
adwokackich.
To na pewno jest "industry".
Nalezy tylko do tego dodac przymiotnik
"Holocaust".

S.B.

---------wiecej swiatla!!!!-----------
Subject: Re: !!! w uzupelnieniu - pozew cywilny
From: "Realo" Real...@mailberlin.net
Date: 12/31/00 7:24 AM Pacific Standard Time

> [...]

i nawet gdy przeczytam wiele razy, nasze interpretacje nie beda
identyczne.
albowiem KAZDY CZLOWIEK, Panie Wojciechu,

Zalek...@hotmail.com

On Sun, 31 Dec 2000 20:37:07 GMT, "Wojciech K." <kmi...@aodinc.com>
wrote:

Niestety nie. Ale zostawilem sasiadki. Dawac beda?

Zalek

beachboy

Mimo ze z matematyki zawsze mialem dostateczny, udalo mi to sie
obliczyc. 60 bilonow dolarow w USA tj 60 miliardow dolarow w Polsce
podzielone przez ok. 40 milionow obywateli w Polsce. 60.000.000.000 :
40.000.000 = 1500 $ ! Kazdy Polak lacznie z niemowlakami i emerytami
jest winny 1500 $

~~~~~

wie...@algonet.se

> [...]

> termin po ktorym dalsze wyjazdy nie beda mozliwe). Nikt tych ludzi nie
> zapedzal tam sila. Sami dobrowolnie wystawali godzinami nawet przy

Wroblewskiemu dla poczucia realiow prawdziwegi antysemityzmu
brakowalo przed tym urzedem SS-manow ktorzy by tej kolejki pilnowali.
Tak jak sie to odbylo w w 1968 szmalcownictwo bylo regulowane przez
sama "wladze", biedny Wroblewski nie mogl wiec na wlasna reke.
Zfrustrowany
i rozgoryczony...:))

> Mniej-wiecej polwa nidzie nie wyjechala. NIe slyszalem zeby
> komukolwiek z tego powodu spadl wlos z glowy.

Oczywiscie ze nie. Musieli tylko zwolnic dla taakich jak Wroblewski
miejsca pracy...:))

W.

wie...@algonet.se

Wojciech K. wrote:

> PS.Nie zostawil pan jakiej fabryczki w Polsce?
> Oddawac beda.

A jakby zostawil no to co? Masz spole z Wroblewskim?

Cecylian

<wie...@algonet.se> wrote in message news:3A4F98...@algonet.se...

Zara, zara - pol litra jest, zajaczek jako zakaska takze, niedzwiedz z lapa
przyczajony, jeno wilk z ta stara k...a na miejsca sie zamienil i on od
Nowego Roku d... daje!

C.

wie...@algonet.se

Cecylian wrote:

> Zara, zara - pol litra jest, zajaczek jako zakaska takze, niedzwiedz z lapa
> przyczajony, jeno wilk z ta stara k...a na miejsca sie zamienil i on od
> Nowego Roku d... daje!

Cecilianie.. ze mna trzeba powoli .. ja nie jestem
taki szybki w nawrotech jak nasze doktorstwo..
Jak napisales.. ze co podales reke rosjanece
i z kim sie masz przespac.. niedzwiedzica..??

Ja mam ale wedzony i sarni udziec.
W.

Alibaba

The quote below has been taken from "Jewish History, Jewish Religion:
The Weight of Three Thousand Years" by Professor Israel Shahak

Fragments of the book are available on the Internet at:

http://www.biblebelievers.org.au/jewhis1.htm#Jewish%20History,%20Jewish%
20Religion:

[...CUT...]

Money and Property

(1) Gifts. The Talmud bluntly forbids giving a gift to a Gentile.
However, classical rabbinical authorities bent this rule because it is
customary among businessmen to give gifts to business contacts. It was
therefore laid down that a Jew may give a gift to a Gentile
acquaintance, since this is regarded not as a true gift but as a sort
of investment, for which some return is expected. Gifts to 'unfamiliar
Gentiles' remain forbidden. A broadly similar rule applies to
almsgiving. Giving alms to a Jewish beggar is an important religious
duty. Alms to Gentile beggars are merely permitted for the sake of
peace. However there are numerous rabbinical warnings against allowing
the Gentile poor to become 'accustomed' to receiving alms from Jews, so
that it should be possible to withhold such alms without arousing undue
hostility.

(2) Taking of interest. Anti-Gentile discrimination in this matter has
become largely theoretical, in view of the dispensation (explained in
Chapter 3) which in effect allows interest to be exacted even from a
Jewish borrower. However, it is still the case that granting an
interest-free loan to a Jew is recommended as an act of charity, but
from a Gentile borrower it is mandatory to exact interest. In fact,
many - though not all - rabbinical authorities, including Maimonides,
consider it mandatory to exact as much usury as possible on a loan to a
Gentile.

(3) Lost property. If a Jew finds property whose probable owner is
Jewish, the finder is strictly enjoined to make a positive effort to
return his find by advertising it publicly. In contrast, the Talmud and
all the early rabbinical authorities not only allow a Jewish finder to
appropriate an article lost by a Gentile, but actually forbid him or
her to return it.48 In more recent times, when laws were passed in most
countries making it mandatory to return lost articles, the rabbinical
authorities instructed Jews to do what these laws say, as an act of
civil obedience to the state - but not as a religious duty, that is
without making a positive effort to discover the owner if it is not
probable that he is Jewish.

(4) Deception in business. It is a grave sin to practice any kind of
deception whatsoever against a Jew. Against a Gentile it is only
forbidden to practice direct deception. Indirect deception is allowed,
unless it is likely to cause hostility towards Jews or insult to the
Jewish religion. The paradigmatic example is mistaken calculation of
the price during purchase. If a Jew makes a mistake unfavorable to
himself, it is one's religious duty to correct him. If a Gentile is
spotted making such a mistake, one need not let him know about it, but
say 'I rely on your calculation', so as to forestall his hostility in
case he subsequently discovers his own mistake.

(5) Fraud. It is forbidden to defraud a Jew by selling or buying at an
unreasonable price. However, 'Fraud does not apply to Gentiles, for it
is written: "Do not defraud each man his brother";49 but a Gentile who
defrauds a Jew should be compelled to make good the fraud, but should
not be punished more severely than a Jew [in a similar case].'50

(6) Theft and robbery. Stealing (without violence) is absolutely
forbidden - as the Shulhan 'Arukh so nicely puts it: 'even from a
Gentile'. Robbery (with violence) is strictly forbidden if the victim
is Jewish. However, robbery of a Gentile by a Jew is not forbidden
outright but only under certain circumstances such as 'when the
Gentiles are not under our rule', but is permitted 'when they are under
our rule'. Rabbinical authorities differ among themselves as to the
precise details of the circumstances under which a Jew may rob a
Gentile, but the whole debate is concerned only with the relative power
of Jews and Gentiles rather than with universal considerations of
justice and humanity. This may explain why so very few rabbis have
protested against the robbery of Palestinian property in Israel: it was
backed by overwhelming Jewish power.

[...CUT...]

More at:

In article <3A4F83...@algonet.se>,

--
LEEPCORE technology saves forests.
http://www.leepinc.com/

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Alibaba

In article <3a4f4fcc....@netnews.upenn.edu>,

Puzzler

Panie Zalku.

Twierdzi pan ze pozew pochodzi od indywidualnych bylych wlascicieli. Hm, a
przeciez pozew jest zbiorowy, nie? I dotyczy dobr jakichs kilkudziesieciu
tysiecy Zydow, prawda? Znaczy to, ze pozwu nie wnosi jedna osoba (czyli
indywiduum), tylko, mowiac lagodnie, kilka osob (czyli grupa). Grupe te
popieraja (za nia stoja) i reprezentuja jednostki (czyli indiwidua) ktorych
nazywam (za p. Finkelsteinem) "the Holocaust Industry."

Wybaczy pan, ale ja jeszcze prosciej nie potrafie.

Spiesze tez zapewnic ze ja sie zgadzam z tym by Zydzi byli traktowani przez
polskie sady jak Polacy, ale takze by Zydzi traktowali polskie sady jak
Polacy je traktuja, tzn. bez wykorzystywania najpotezniejszego panstwa na
swiecie by szantazowac polskie sady (i rzad) i ograniczac ich niezaleznosc.
Czy pan popiera taka rownosc tez, panie Zalku ? Czy sie w panskiej, er,
glowie miesci taka moja zachcianka?

Puzzler

Alibaba

In article <3a5394d9...@news.bellatlantic.net>,

Zalek...@hotmail.com (Zalek...@hotmail.com) wrote:
> On Sun, 31 Dec 2000 11:21:57 -0800, "Puzzler" <br...@sprint.ca> wrote:

[cut]

Puzzler

Oh? To wszystkich Zydow z pracy zwalniano, i nie mogli zadnej innej pracy
dostac?

Ja znalem wielu Zydow w Polsce ktorzy mieli prace i to dobra.

A jesli chodzi o ten pozal sie Boze antysemityzm, pamietam jak w 1968 i
pozniej Polacy komentowali z duma na temat izraelskich sukcesow militarnych
"Nasi Arabom w d...daja," i pozniej, za pierwszej Solidarnosci pamietam
wystapienie Adama Michnika, bodajze w Otwocku, gdzie on przedstawil sie
tlumowi robotniczemu (jakajac sie :) :"Ja jestem ten Zyd Michnik" i wszyscy
zaczeli walic brawo.

A Marek Edelman, to co, nie byl i nie jest uwielbiany za to ze taki madry i
ze taki doktor dobry ?

A Jerzy Urban zawsze byl czytany , podziwiany (i nienawidzony tez) za
pisanie, i za to ze ma guts (np. czytelnicy Rzeczpospolitej umiescili go
wsrod 100 najwybitniejszych Polakow ubieglego stulecia - Glemp w tej setce
sie nie zmiescil).

Robotnikow (np. z Ursusa), czlonkow opozycji i sympatykow tez z pracy
zwalniano (nie za to ze "Zydzi" tym razem, tylko za to ze "elementy
antysocjalistyczne"), i jakos przetrwali, i tez w klimacie spolecznym raczej
nieprzychylnym - znosili rozne szykany i obelgi od roznych szujow.

Puzzler

Krzysztof Wroblewski

On Sun, 31 Dec 2000 20:48:11 GMT, Zalek...@hotmail.com
(Zalek...@hotmail.com) wrote:

>A glowe Michnika Pan widzial?

Przed 68-mym to chyba nie :-)

Wszystkiego najlepszego w Nowym Tysiacleciu.

Krzysztof Wroblewski

Puzzler

A kiedy Kosinski przyjechal do Polski, to cala wioska sie zwalila do
Warszawy zeby go zobaczyc - "nasz Jureczek" Nie wiedzieli jeszcze wtedy co
"nasz Jureczek" na Polske i na nich ponawypisywal; pozniej oczy im sie
otworzyly.

Tak naprawde, to ja go nie potepiam, bo pozniej odmienilo mu sie, bronil
Polski (tak jak Finkelstein to robi). Wogole, Kosinski to tragiczna postac,
i duzo by o nim mowic, moze w osobnym post, albo dwoch.
Ja mam nadzieje ze on szczesliwszy tam gdzie teraz jest, niz byl tutaj.

Puzzler (emotional)

TandA

<Zalek...@hotmail.com> wrote

> Podoba mi sie Panskie rozumowanie:
> Skoro Moshe kradl, to Shlomo nie ma prawa domagac sie zwrocenia
> wlasnosci.
> Zalek

Slyszales o "statute of limitations" ?
Litigation np. za zlamanie nogi w NY jest chyba nie wiecej niz 7 lat (?).
Pozwy majatkowe tez musza miec jakies limity ?
Poza tym jaka jurysdykcje ma sad w NY nad majatkiem w suwerennej Polsce ?
Thomas K

Zalek...@hotmail.com

On Sun, 31 Dec 2000 13:20:29 -0800, "Puzzler" <br...@sprint.ca> wrote:

> [...]
>przeciez pozew jest zbiorowy, nie? I dotyczy dobr jakichs kilkudziesieciu

Z tego co zacytowal tu na sciepie p. Realo:
-----------------------------------
[...]
---------------------------

Nie jestem adwokatem i nie bardzo rozumiem co to jest proces zbiorowy
(class action suit?), ale jestem pewnien ze podobnie wygladal pozew
polskich robotnikow w rzadaniu odszkodowania od Niemcow.
Nie bardzo tez rozumiem dlaczego jest Pan przeciwko temu procesowi:
Czy dlatego ze osobnikom wymienionym w pozwie nic sie nie nalezy? Czy
dlatego ze pozew jest "zbiorowy", to znaczy w akcie oskarzenia dodano:
"W imieniu wlasnym i WSZYSTKICH ZNAJDUJACYCH SIE W PODOBNEJ SYTUACJI".
Domyslam sie ze koszta sadowania sie sa wysokie, i dodatek "WSZYSTKICH
ZNAJDUJACYCH SIE W PODOBNEJ SYTUACJI" moze obnizyc koszta jesli
odnajdzie sie innych osobnikow znajdujacych sie w podobnej sytuacji.
Dlaczego Pan tak dba o interesy adwokackie?
A wiec jesli podobny proces zbiorowy wniesli polscy robotnicy - tez
bedzie Pan przeciwko temu procesowi?

> [...]
>popieraja (za nia stoja) i reprezentuja jednostki (czyli indiwidua) ktorych
>nazywam (za p. Finkelsteinem) "the Holocaust Industry."

Z tego rozumiem ze jest Pan przeciwko procesom grupowym, czyli nawet
jesli pozwanym taniej by bylo procesowac sie grupowo, Pan zada aby
procesowano sie indywidualnie.
A teraz moje pytanie: czy tylko Zydom chce Pan zabronic pozwu
grupowego, czy rowniez Polakom ktorzy domagaja sie odszkodowania za
niewolnicza prace?

> [...]
>Czy pan popiera taka rownosc tez, panie Zalku ? Czy sie w panskiej, er,

Przepraszam, ale nie bardzo zrozumialem tego zdania o traktowaniu
przez Polakow polskich sadow. Przeciez ten proces odbywa sie w USA.
Ale zanim tu Pan zawital byly proby Polakow(*) wzywania do pomocy
najpotezniejszego panstwa na swiecie by szantazowac polski rzad w
sprawie polskich/amerykanskich paszportow.
A wiec czy tylko Polakom wolno szantarzowac rzad polski?

>Puzzler

Zalek

PS. O ile pamietam jest mi Pan winien odpowiedzi na moj poprzedni
posting. Ale ja jestem cierpliwy, moze Pan odpowiedziec w nastepnym
roku.

(*) pod www.geocities.com/bloomzalek sa dowody ze wiekszosc sciepowcow
zabierajacych glos w tej sprawie to kryptozydzi.

Zalek...@hotmail.com

O ile wiem Kosciol i Polacy niektore swoje nieruchomosci odzyskali -
nie wiem jak to sie ma do "statute of limitations".
Jaka jurysdykcje ma sad w NY nad majatkiem w suwerennej Polsce ?
Znowu, nie jestem adwokatem, ale poniewaz Polska ma przedstawicielstwo
i interesy w USA, obywatel USA moze sadzic Polske i rzadac
odszkodowania. Jesli sie nie myle, w podobny sposob umorzono iranskie
pieniadze, gdyz obywatele USA oskrazyli Iran.

Zalek

TandA

<Zalek...@hotmail.com> wrote

> [...]
> odszkodowania. Jesli sie nie myle, w podobny sposob umorzono iranskie
> pieniadze, gdyz obywatele USA oskrazyli Iran.

Polska nie byla stronna odpowiedzialna w 1939-1945.
Przypadek Iranski ( terroryzm panstwowy ) mozna chyba jakos porownac do
Polski w 1968 (?), ale upieral bym sie ze wszelka litygacja prawdopodobnie
podlega statute of limitations w USA i chyba w Polsce ?
Thomas K

It is loading more messages.