Dlaczego Brytyjczycy mają osobne krany na ciepłą i zimną wodę? 15/20 pkt zdobędzie niewielu

a a

15/20 pkt zdobędzie niewielu
Dlaczego Brytyjczycy mają osobne krany na ciepłą i zimną wodę?

https://www.onet.pl/styl-zycia/dompelenpomyslow/dlaczego-brytyjczycy-maja-osobne-krany-na-ciepla-i-zimna-wode/evdzc1t,30bc1058

fatso

Gdy wyladowalem w Anglii w 1975r to miksujace krany byly tam praktycznie nieznane. O ile nie chcialo sie umyc twarzy po kurewsku-tzn wsadzic do umywalki specjalny korek i myc sie brudna woda z mydlem, to trzeba bylo uzywac mojej wlasnej techniki: otworzyc oba krany, w dlonie nabrac zimnej wody by nie parzyla. Potem dodac wody cieplej i chlup w morde.
Obecnie cywilizacja przybyla w 1973r z Europy jest juz silnie rozprzestrzeniona; mam piekny mixer w kuchni, zamiast tradycyjnej wanny doskonaly prysznic na wode bierzaca z gazowego boilera na dole. No i sama woda pitna jest doskonala: nalewam sobie kwarte kranowki z sokiem-ok.2.2 litra.
Dodaje soku i pije dzien caly i wiecej. Jakosci wody pilnuja jony srebra i zlota- cebrzyk zlocony i ciezki, z jubileuszowego krolewskiego srebra z okazji Golden Jubilee. Ma klapke ten srerzyk by do napoju nie wpadla jaks osa i mnie nie uzadlila w gardlo. Much i ich gowienek sie nie boje.

Jakub A. Krzewicki

Grubasek, ja we Wrocku boilerów nie potrzebuję, bo rurami płynie do mnie woda grzana przez piec elektrowni.

fatso

On Saturday, 23 October 2021 at 22:47:49 UTC+1, Jakub A. Krzewicki wrote:
.
> Grubasek, ja we Wrocku boilerów nie potrzebuję, bo rurami płynie do mnie woda grzana przez piec elektrowni.
Lucky you!

Tytus Konopka

Oddzielne baterie to tylko jedna z osobliwości brytyjskiej łazienki. Innym jest elektryczność – a raczej jej brak. Przepisy mające na celu zapobieganie porażeniom zabraniają instalowania w łazienkach gniazdek elektrycznych, z wyjątkiem przeznaczonych do golarek. Jeszcze jeden środek przeciwwstrząsowy zakazuje standardowych włączników/wyłączników w łazienkach.

andal

nie mow, myja sie po ciemku?

Tytus Konopka

On Saturday, 23 October 2021 at 17:20:25 UTC-6, andal wrote:

> maja-osobne-krany-na-ciepla-i-zimna-wode/evdzc1t,30bc1058

Swiatlo jest zamontowane, ale ochrona zarowki jest podwojna z ochrona przeciw wilgoci.
Inne zas brytyjskie dziwactwo lub tradycyjne sknerstwo, jest zainstalowanie w wynajetych pokojach, gdzie ciepla woda jest pod licznikiem, ktory jest wlaczony na 10-15 minut, wiec nalezy szybko brac prysznic. W mieszkaniu, ktore wynajmowalem podczas studiow w UK, swiatlo bylo automatycznie wygaszane o 11 pm, ogrzewanie rowniez bylo obnizane w nocy, dokupilem kilka grubych welnianych kocy.

fatso

Glupia Finka na mojej londynskiej baronii(60-letnie domy) usilowala wlaczyc suszarke do wlosow do wtyczki na golarke. Tak to wkurwilo elektryke ze sie wylaczyla cala. Gdy zjechalem do Mondrusi do W-wy z pierwsza wizyta to odkrylem, ze ona chyba chce szybko zostac bogata wdowa: nad wanna bylo swiatlo do czytania! Zapytalem uprzejmie kto jej zaisnstalowal owo krzeslo elektryczne. Odpowiedziala, ze normalny elektryk. Ja jej na to, ze takiego faceta to by u nas wypedzono z profesji i opisano w gazetach.
\ale zone w kapieli mozna zalatwic-byl taki, sadzony za morderstwo. Mial suszarke do wlosow na przedluzaczu i niby sie potknal. No i wpadla do wody.

a a

On Sunday, 24 October 2021 at 11:37:21 UTC+2, fatso wrote:
> [...]
> \ale zone w kapieli mozna zalatwic-byl taki, sadzony za morderstwo. Mial suszarke do wlosow na przedluzaczu i niby sie potknal. No i wpadla do wody.
Fatso,
mądre słowa

Moja sąsiadka, żona profesora miala zamontowany grzejnik nad wanną, taki dlugi, blaszany z gołymi spiralami i to nie na suficie, ale z boku długiej wanny, na ścianie, jakies 50 cm powyżej wanny

Dobrze że się z mężem nie kąpali razem w wannie i nie chlapali

A kuzyn mieszkający na wsi, sołtys, miał nad wanną zawieszony bojler do grzania wody, ale zdjęta była osłona grzalki i druty i styki grzalki były gołe, a mial 4 dzieci i pewnie się chlapaly w czasie kąpieli.

Brytolina to mądry kraj
Kiedyś chciałem kupić narzędzie elektryczne z UK do majsterkowania
a tu patrzę a napięcie 110V, no to pytam się producenta, czy to z UK, czy z US
a on nato, że to narzędzia warsztatowe dla UK, dlatego na napięcie 110V czyli bliższe bezpiecznego, ale częstotliwość 50Hz, europejska
a nie 60Hz hamerykanskie

I wielu znajomych kupiło narzędzia elektryczne na wyp[rzedażach w UK, ale kupili warsztatowe, na 110V. czyli nieprzydatne w Polsce, nawet kupione za frico.

fatso

Kto byl w Anglii ten wie, ze wtyczki i kontakty u nas sa najlepsze w swiecie. Po prostu tak jest-bezpieczniki, uziemienie, wtopione wtyczki w sznur, kontakty w scianie ze swiatelkiem i co tam jeszcze by zapobiec ludzkiej glupocie. Moje odziedziczone mieszkanie w Brooklynie to byla komedia ludzka: prad na 110V- ale nie ten sprzet angielski bo on jest co jedynie do specjalnej mocy, prad 3-fazowy. Te narzedzia sa faktycznie nie do uzytku normalnie tutaj-trzeba zalozyc specjalna linie i placic za to. Wtyczka w Brooklynie to byl jakis cud na dwa druty zakonczony tekturka. Jedno tam byla dobre-zegar w kuchni z dziurka na drut do kontaktu. Ta dziurka wlazily tam karaluchy, ginely rabniete pradem i spadaly na kupe. Gdy odsunalem kredens to z tylu znalazlem caly cmentarz.
Moj obecny dom nie ma wcale w lazience kontaktow. Swietnie oswietlona lazienka zimnymi swiatlami z gory, wlancza sie sznurkiem na odleglosc. Zeby trzeba myc maszynka na baterie a golic sie to juz musze na dole. Co krok to solidny kontakt w scianie ale nie w lazience-tam wejscie z pradem zakazane.
Gaz tez u nas raczej bezpieczny, kieruja sie specjalnymi zasadami. Ale na ludzka glupote nie masz ratunku. Byly kuchenki tureckie z zamykanym grillem. Piec osob sie nimi zatrulo na smierc. Turcy tlumaczyli sie w sadzie, ze w instrukcji wyraznie stoi by nie uzywac grilla przy zamknietym palniku.
Nie pomoglo. Teraz tez mam turka w kuchni ale juz zmodyfikowany zostal-zamkniesz palenisko to on sie automatycznie wylancza. I zyje.

a a

Wielka szkoda, że Brókselka nie wdrożyła elektrycznych standardów bezpieczeństwa, znanych z UK.

Kupiłem kiedyś brytyjskie kontakty, różne, z 3 gniazdkami, z 2-ma, pojedyncze
a w gniazdku dodatkowy bezpiecznik, przełącznik włącz/wyłącz i podświetlenie
Kilka gniazdek miało również gniazdo usb do ladowania telefonu

Takie kontakt z 3-ma gniazdkami doskonale zastępuje przedłużacze z wieloma gniazdkami.

I kupiłem kiedyś chinski przedłużacz z wieloma gniazdkami, podłączyłem grzejnik, a kabel zaczął się robić gorący i gdybym pozostawil bez nadzoru to by się izolacja roztopiła.

Otworzyłem listwę gniazdek, a tam przewód cieniuteńki, nadający się do zasilania lampki 100W a nie 1500W no i wtyczka z dziurą na bolec, gniazdka z bolcami, a te bolce do niczego nie podłączone, bo kabel 2 żyłowy

Gdy szkoliłem się w Genewie, WHO z zapobiegania covidowi w marcu 2020
to pokazywano filmik instruktażowy, jak myć ręce i to byl filmik od Sauciego, CDC
i jest łazienka, toalety i facio myje dokładnie ręce w umywalce a nad każdą umywalką gniazdko elektryczne

I mu od razu napisałem, aby te gniazdka odłączył i zaślepił, bo w biurowej toalecie nie powinno być gniazdek elektrycznych nad umywalkami, bo problem gotowy.

Jakub A. Krzewicki

Kontakt w łazience potrzebny jest, ale z odwrotnej strony niż wanna. Do suszarki do włosów mianowicie.

fatso

> Kontakt w łazience potrzebny jest, ale z odwrotnej strony niż wanna. Do suszarki do włosów mianowicie.
Bzdura-suszarka wymaga fuse mocy 13 A by dzialac. Tak silny prad zabija.

a a

On Monday, 25 October 2021 at 11:18:58 UTC+2, fatso wrote:
> Bzdura-suszarka wymaga fuse mocy 13 A by dzialac. Tak silny prad zabija.
@Jakub
@fatso ma rację
co z tego, że kontakt/ gniazdko bedzie z odwrotnej strony niż wanna, gdy różne są łazienki, a z uwagi na droga wodę, masowo są usuwane wanny i zastępowane prysznicami.

I kabel suszarki nie ma standardowej długości./
Są krótkie, sa dlugie a poza tym w domu jest 1 łazienka i bywa , że jeden suszy włosy a drugi się myje, kąpie

I najważniejsza jest analiza ryzyka
Worst Case First
All Risks Contained

Czy suszarka może mieć kontakt z wodą ?
- Może mieć

Czy w łazience podłoga/kafelki moga byc mokre ?>
- Bywają

Czy osoba suszącca włosy w łazience może utracic równowagę, przewrócic się
-Może

@Jakub
Czyli twoje rozwiązanie nie zapewnia 100% bezpieczeństwa
i nie należy stosować

Ale to wymaga zmiany norm budowlanych, szkoleń projektantów, szkoleń instalatorów
i w Łónii zajmie 10 lat, bo Łónia jest niereformowalna

I opiera analizę ryzyka na statystyce, a nie na ochronie każdego mieszkańca

To dokładnie jak porównywanie katastrofy w Czarnobylu z Fokushimą

Oczywiście ta w Fukushimie była zdrowa, nikt nie zginąl, nikt nie zachorował
\cuda panie, cuda panie

W kapitaliźmie katastrofa elektrowni jest zdrowa
a socjaliźmie jest bardzo niezdrowa

https://www.onet.pl/informacje/smoglabpl/prawdziwe-skutki-awarii-w-czarnobylu-i-fukushimie/9slpr2s,30bc1058

"Niedawno to samo ministerstwo przyznało, że awaria elektrowni Fukushima-Daiichi odegrała bezpośrednią rolę w rozwoju raka krtani u dwóch mężczyzn, z których jeden zmarł właśnie z powodu tej choroby. Obaj mężczyźni brali udział w likwidacji skutków awarii; u obu z nich nowotwór zdiagnozowano w 2018 r.

fatso

Pisalem juz wyzej: brytyjski Othello chcial wykonczyc swoja Desdemone. Gniazdka w lazience nie bylo wiec specjalnie dociagnal suszarke na przedluzaczu kabla. No i pech, niby sie potknal-suszarka do wody z mydlinami wpadla. Utrupil zone, Ok ale sad nie dal mu wiary. U nas nie kazdy sedzia jest tglupi.

fatso

On Monday, 25 October 2021 at 13:07:08 UTC+1, fatso wrote:

A dlaczego ja nie siedze mimo ze zaslugiwalem na wyrok za ugotowanie zywcem pasierbicy?
Dziewczyna mieszkala na mansardzie u mnie i w nocy melduje ze slychac bulgotanie w odstojniku obok dla goracej wody. Byl taki zbiornik i stal obok niej na strychu.
Natychmiast wylaczylem instalacje i rano sprawdzilem. Okazalo sie, ze wczesniej wymienialem element grzewczy wkrecany do bojlera. Pomylilem druty i w nocy grzalka wode zagrzala az do jej gotowania. W takiej sytuacji woda byla odprowadzana na strych, do specjalnego dodatkowego zbiornika.
Podobna sytuacja miala miejsce u nas, skonczyla sie tragicznie. Para spala na lozku dokladnie pod zbiornikiem. Ten pekl czy sie rozpadl z przegrzania. Wrzatek chlusnal z gory na ludzi. On przezyl a ona zginela. Pewnie facet zaslonil sie kobieta.

a a

Dobrze , że o tym piszesz.
Miałem bojler pionowy w łazience 100 litrowy
i był zawór bezpieczenstwa, spustowy, z którego kroplila woda do wanny

I instalator cos ulepszył, że ten zawór bezpieczenstwa zniknąl, a termostat wyłączający zasilanie zostal odłączony.

No i bojler włączony
i podchodzę do umywalki, aby umyc ręce, odkręcam zimna i ciepła wodę
a tutaj z krany syczy para wodna, jak z parowozu.

Od razu decyzją o wyłączeniu wtyczki bojlera
i odkręcenie kranu nad wanną i w umywalce, otwarte okno, i kłęby pary walą przez okno.

No i walą nie chwilę, ale kilkanaście minut, czyli w bojlerze ciśnienie pewnie sakramencko wzrosło 100 krotnie.

Co mnie uratowalo przed rozerwaniem bojlera, to stara instalacja wodna w kamienicy,
bez zaworu powrotnego na dopływie wody zimnej
no i ta para wodna została wtłoczona odwrotnie, do instalacji zimnej wody, ile się dało
No i to uratowało przed wyburzeniem kamienicy

Obenie musi być na przyłączu zimnej wody do budynku zawór zwrotny, aby para wodna z bojlera nie mogła się wytłoczyć poza biudynek

No i wiadomo, czym to obecnie grozi.
Rozerwaniem bojlera 100 litrowego i wyburzeniem ściany, budynku
i wizytą 100 komisji, telewizji, dziennikarzy

Niestety

Life is Brutal and full of Zasadzkas

Fatso, zostań doradcą Ursuli, jako unijny mędrzec
Ona ksztalcona w Londynie, u ministra finansów, to zrozumie brytyjskie standardy bezpieczeństwa

andal

mam taki kontakt w lazience, kobita uzywa suszarke 1500W i wszystko gra,
po jej kapieli pod prysznicem lustroi sciany pokryte para

andal

On Mon, 25 Oct 2021 03:01:16 -0700, a a wrote:

> @Jakub @fatso ma rację co z tego, że kontakt/ gniazdko bedzie z
> odwrotnej strony niż wanna, gdy różne są łazienki, a z uwagi na droga
> wodę, masowo są usuwane wanny i zastępowane prysznicami.

bzdura do kwadratu, kapiel pod prysznicem zyzywa duzo mniej wody,
oczywiscie jesli ktos chce wode zaoszczedzic

andal

On Mon, 25 Oct 2021 03:01:16 -0700, a a wrote:

ty sie wogole nie myj bo to jest niebezpieczne

Jakub A. Krzewicki

Wniosek: O wiele lepszy jest przepływowy podgrzewacz typu Junkers od pojemnościowego...
Nie kolekcjonuje wrzątku i nie grozi rozerwaniem jego mas.

fatso

Dziwne ale prawdziwe: angielski system w ogole nie przewidywal w lazience showeru. Problem powstawal z kapaniem dzieci bo jak wpuscic male dziecko do wanny gdzie z jednej goraca A Z drugiej lodowata woda plynie? Mondrusia melduje, ze tak wysmiewala bedac na post-docu ten system, ze jej specjalnie zainstalowalu gumowe lacze do dwoch kranow. Ja tez takie kupilem do mojego nowozbudowanego domu w 1980r. W baronii-rok budowy 1963-w ogole trzeba bylo wanne wywalic i zalozyc zgrabny shower. Nastala europejska cywilizacja.

a a

On Monday, 25 October 2021 at 19:29:05 UTC+2, fatso wrote:
> Dziwne ale prawdziwe: angielski system w ogole nie przewidywal w lazience showeru. Problem powstawal z kapaniem dzieci bo jak wpuscic male dziecko do wanny gdzie z jednej goraca A Z drugiej lodowata woda plynie? Mondrusia melduje, ze tak wysmiewala bedac na post-docu ten system, ze jej specjalnie zainstalowalu gumowe lacze do dwoch kranow. Ja tez takie kupilem do mojego nowozbudowanego domu w 1980r. W baronii-rok budowy 1963-w ogole trzeba bylo wanne wywalic i zalozyc zgrabny shower. Nastala europejska cywilizacja.
@fatso
genialne, raz kupiłem ten gumowy lacznik aby z 2 brytyjskich kranów zrobić baterię
Kupiłem w kraju boi to było takie dziwne, że musiałem kupic i pewnie gdzies leży od 5 lat

@Jakub

Przepływowy ogrzewacz jest może ok, ale nie wiem czy zauważyłeś, że ludziska go montują bezpośrednio w kabinie prysznicowej, a od dolu podłączaja prysznic.

I mój kolega taki kupił i zainstalował nad prysznicem, a tam kabel zasilania wchodzi, no i wilgoci co niemiara wokól

Mówiłem mu, aby zamontowal przepływowy 1 metr od prysznica, z boku

ale zdecydował się na ryzyko, a on inżynier górnik elektreyk i był sztygarem na kopalni od energetyki
I całe życie w p0racy spędzał w rozdzielni średniego napięcia w hali o wysokości 3 metrów , a pod sufitem były umocowane szyny zasilania średniego napięcia

No i EMF mu wykruszył zęby i innym, bo w silnym poilu EMF wapń nie krystalizuje, gdyż struktura wapnia krystalizuje w wadami w siatce krystalicznej i jego brydaga została bezzębna.

Leczył się naturalna wodą źródlaną
i pojechałem z nim, aby zobaczyć, gdzie to źródło, a to byl las, rzeczka, jakies 2 metry poniżej poziomu gruntu, ale powyżej były pola i z tych pól woda deszczowa wsiąkała do gruntu, potem się filtrowała i wyplywała jako źródło ( żadne góry)

No i mu powiedziałem, że do tej wody spływają nawozy z pól, gnojówka

i może zdrowa, a niekoniecznie.

Ale w to wierzył i tak ratowal swoje zdrowie napromieniowywane codziennie silnym polem elektromagnetycznym

andal

a a ma nieograniczony przeplyw smieci przez swoje zwoje, oops, zylki
kapusciane

a a

a łyżka na to:
niemożliwe