Artur Bartoszewicz UJAWNIA największy SEKRET Ukrainy: Chcą ich WYELIMINOWAĆ!

Zexon🇵🇱

Russet Bulba

On Wednesday, September 27, 2023 at 6:28:47 PM UTC-3, Zexon🇵🇱 wrote:
> https://youtu.be/c2PMFcCeYME
>
> /

No i

Facet zaczyna od stwierdzenia, ze w przeciwienstwie do Ukrainy nie jestesmy nacjonalistami, a jak jestesmy, to jakby innymi, takiego duzo szlachetniejszego typu. A prawda jest taka, ze i oni sa tymi nacjonalistami, i my nimi jestesmy i wszyscy inni gdzie istnieje idea narodowego panstwa. W sumie dominujacy format panstwowosci od pewnego czasu i aktualny dzisiaj. Ale jak zwykle, zamiast samemu definiowac sie na podstawie odbicia w lustrze, czasem warto jest spytac innych jak nas postrzegaja i na bazie jakich atrybutow. Zwykle nacjonalizm jest przemycany pod definicja patriotyzmu, ktory wydaje sie pojeciem szlachetniejszym a wszak my jestesmy patriotami z urodzenia? :-)) po takim otwarciu stracilem zaiteresowanie i bede musial sprobowac wysluchac na nowo.

Niewatpliwa prawda jest, ze oryginalnie ukrainska swiadomosc narodowa powstala w przeciwienstwie do swiadomosci i identyfikacji polskiej. Jako opor etniczny, religijny i spoleczny. Dlaczego jest tutaj retorycznym pytaniem. Nacjonalizm ukrainski powstal na ziemiach ruskich na ktorych bylismy masowo obecni, jako element naplywowy i etnicznie dominujacy, tj my Mazurzy w przeciwienstwie do nich - zwyklych Muzykow a nie na rdzennych etnicznie ziemiach polskich, gdzie Ukraincy nie byli obecni. Jak w zyciu, jakas koegzystencja istniala ale i otwarte konflikty oraz starcia. Antymoskiewskie nastroje i antymoskiewska identyfikacja, to etap pozniejszy w swiadomosci ukrainskiej, chociaz w chwili obecnej dominujacy. Krytycznym byl okres Januszenki i Holodomor jako czynnik sprawczy nowego poczucia odrebnosci etnicznej opartej na ludobojstwie popelnionym na Ukraincach przez Sowietow. My zostalismy wypchnieci, czy tez wycofalismy sie z pozycji kolonizatorskiej w stosunku do Ukrainy, a Moskwa probuje dalej ich dominowac, kontrolowac a w swiadomosci wielu Ukraincow wrecz zniszczyc. Tak wiec Polska zniknela jako realny wrog poza pewnymi resentymentami i wspolczesny nacjonalizm ukrainski zostal przeorientowany w otwarty konflikt z Moskwa jako pojedynczym i dobrze zdefiniowanym wrogiem.

Arnold

On Wednesday, September 27, 2023 at 5:26:23 PM UTC-6, Russet Bulba wrote:

> No i
>

> Facet zaczyna od stwierdzenia, ze w przeciwienstwie do Ukrainy nie jestesmy nacjonalistami, a jak jestesmy, to jakby innymi, takiego duzo szlachetniejszego typu.

Czy ktoś w Polsce zamordował cię banderowcu?
A wy Ukraińcy zamordowaliście 200 tysięcy Polaków!

Russet Bulba

Musialbys przespacerowac sie nieco przez wzajemna historie etnicznej Polski i Ukrainy i bys wowczas znalazl lancuch powiazan. Bledem byloby je nazwac przyczynowo skutkowymi ale w istocie swojej byly bliskimi w naturze. Jako element etniczny, to historycznie mysmy eksploatowali Ukraine a nie odwrotnie. Czyzbys zaprzeczal temu faktowi? A ten ucisk nie byl bezkrwawym. W okresie miedzywojennym pacyfikowalismy Ukraine kilkakrotnie. Mozna o tym czytac ale ja mam dodatkowe naoczne rodzinne wspomnienia wujka z lat trzydziestych, ktory jako polski zolnierz z rizkazu bo nie swobodnego wyboru bral w tym udzial. Nie bylo to postepowanie nobliwe a wg dzisiejszych standartow wrecz kryminalne. To budowalo zapiekla nienawisc i w wizji lepszego i sprawiedliwszego zycia dla Ukrainca nie bylo miejsca dla Polakow w Ukrainie. Oczywiscie sa to emocje ale one definiuja prawdziwa istote czlowieka. A te sa w duzej mierze oparte na narracjach, ktore sila rzeczy nie sa w stanie oddac calej, czestokroc w naszych oczach sprzecznej rzeczywistosci. Lecz daj mi przyklady narodowego ucisku Polakow przez Ukraincow na terenach Galicji w okresie poprzedzajacym 1939 rok? O odwrotne nie jest trudno.

andal

wszyscy ich uciskali

a najbardziej sami siebie nawzajem

nie potrafili sie zebrac do kupy i ustanowic swego panstwa, mongolska ras
niestety

dzisiaj podobnie, stad korupcja i prywata

Nostradamus

W dniu 28.09.2023 o 01:26, Russet Bulba pisze:

> [...]
>

> Facet zaczyna od stwierdzenia, ze w przeciwienstwie do Ukrainy nie jestesmy nacjonalistami, a jak jestesmy, to jakby innymi, takiego duzo szlachetniejszego typu. A prawda jest taka, ze i oni sa tymi nacjonalistami, i my nimi jestesmy i wszyscy inni gdzie istnieje idea narodowego panstwa.

Czy Roman Dmowski był takim samym nacjonalistą jak Stephan Bandera?
Zupełnie nie rozumiem, dlaczego u nas zamiast żydosanackiego
Piłsudskiego, nie możemy hołdować Dmowskiemu, a Ukraina ma prawa
hołdować zbrodniarzom z UPA.

Dmowski był polskim nacjonalistą dużo, dużo, bardzo dużo
szlachetniejszego typu.

Nostradamus

W dniu 28.09.2023 o 01:39, Arnold pisze:
On tego nie chce widzieć, ot zwykły banderowiec.

Russet Bulba

Widze, a jakze. Widze Wolyn. Lecz widze, tez iz Niemcy wiecej Polakow zamordowali, tak jak i Rosjanie plus narodowy ucisk wiekami i mysmy o tym zapomnieli? Widze jak Polacy Zydow traktowali, przeciez Jedwabne i podobne sa faktami nie mowiac o antysemityzmie miedzywojennym, widze jak Zydzi radosnie uczestniczyli w komunie. A wiec w ucisku mniejszosci, czy podbitych nie ma nic nowego. W koncu obecna wojna jest sprawa miedzy Ukraincami i Rosjanami i to Rosja wynaradawiala, eksterminowala i uciskala Ukraine a nie odwrotnie. Gdyby sytuacja sie odwrocila, to mogloby byc podobnie. Ale to juz tylko, co mogloby byc. Tak wiec chyba lepiej, gdy kazdy ma wlasne panstwo, aby go ktos inny nie uciskal i po co probowac je likwidowac? A co do nas, czy te palenie lub zajmowanie ukrainskich cerkwi na koscioly na ukrainskiej ziemi bylo dla nas niezbedne i czemu mialo sluzyc? No i jak mialo byc odebrane przez przesladowanych?

Nostradamus

W dniu 28.09.2023 o 12:53, Russet Bulba pisze:

> Widze, a jakze. Widze Wolyn. Lecz widze, tez iz Niemcy wiecej Polakow zamordowali, tak jak i Rosjanie plus narodowy ucisk wiekami i mysmy o tym zapomnieli? Widze jak Polacy Zydow traktowali, przeciez Jedwabne i podobne sa faktami nie mowiac o antysemityzmie miedzywojennym,

A co ty możesz wiedzieć o Jedwabnem, skoro Lech Kaczyński na wezwanie
rabina z NYC wstrzymał ekshumację pomordowanych Żydów, zaraz po tym, jak
znajdowano czaszki z dziurami po kulach z niemieckich karabinów i łuski
z tychże?

Ekshumacji i śledztwa nie było, a ty obwiniasz za GroSSem Polaków
banderowcu.

Russet Bulba

On Thursday, September 28, 2023 at 8:14:24 AM UTC-3, Nostradamus wrote:
> W dniu 28.09.2023 o 12:53, Russet Bulba pisze:
Zatrzymano na pewnym etapie ale i tak juz znaleziono szczatki kilkuset pomordowanych tak wiec kwestia jest liczba a nie fakt. Morderstwa podobnego typu mialy miejsce w wielu miejscowosciach. Faktem iz przy inspiracji, czy tolerancji niemieckiej ale w duzym stopniu rekoma etnicznych Polakow. Niestety, prawda jest taka, iz ludzie sa w stanie dokonywac takich czynow. W przypadku mniej ukulturalnionych spoleczenstw sa one bardziej zywiolowe i na bazie emocjonalnej a tych cywilizacyjnie bardziej rozwinietych bardziej systematyczne w oparciu o struktury panstwowe. Stad swego czasu zaskoczenie instytucjonalnie sterowanym czy tez wyzwolonym okrucienstwem niemieckim przez naiwnych swego czasu, bazujacych na przekonaniu, iz Niemcy do takich aktow nie powinni wskutek swojego ucywilizowania byc juz zdolni.

Nostradamus

W dniu 28.09.2023 o 14:06, Russet Bulba pisze:

> Zatrzymano na pewnym etapie ale i tak juz znaleziono szczatki kilkuset pomordowanych tak wiec kwestia jest liczba a nie fakt. Morderstwa podobnego typu mialy miejsce w wielu miejscowosciach. Faktem iz przy inspiracji, czy tolerancji niemieckiej ale w duzym stopniu rekoma etnicznych Polakow.

Skąd chcesz to wiedzieć banderowcu, skoro ekshumację i śledztwo
przerwano? W potylicach czaszek pomordowanych znaleziono dziury po
kulach z niemieckich karabinów, zatem fakty mówią same za siebie. Te
fakty wskazują, że nie była to żadna inspiracja czy tolerancja, ale
udział Niemców.

Russet Bulba

On Thursday, September 28, 2023 at 12:28:42 PM UTC-3, Nostradamus wrote:
> W dniu 28.09.2023 o 14:06, Russet Bulba pisze:
Radziwilow, Wasosz i inne miejsca. Byli swiadkowie, i h zeznania, dowody materialne. A wiele mordow nie roznilo sie metoda od tych ukrainskich na Wolyniu, chociaz ich ogolna skala byla mniejsza. Ludzie wpadaja czasem w mordercze amoki. Rodzina opowiadala natomiast o jakis zydowskich dzieciach pomordowanych w lesie. Jakoby przez tych, co wzieli ich za pieniadze na przetrwanie. Mowilo sie sciszonym glosem, jakby sciany mialy uszy albo aby nie doszlo do spogladajacego na dol Pana Boga. Inni przetrzymywali do konca, otoczenie wiedzialo i nie donosilo. I takie sa prawdy, tj fragmentaryczne i okolicznosciowe, ktore zebrane do kupy nie maja sensu. A z banderowcami, czy Ukraincami nie mam nic wspolnego. Zupelnie inny region Polski, odlegly od ziem ruskich, z pokoleniowa ciagloscia przez wieki. Jedyny punkt styczny to ten zmobilizowany do wojska wujek, wyslany do pacyfikowania Ukrainy.

Nostradamus

W dniu 28.09.2023 o 19:25, Russet Bulba pisze:
Widzę, że naoglądałeś się filmów patriotki żydowskiej Holland.

Russet Bulba

On Thursday, September 28, 2023 at 3:30:07 PM UTC-3, Nostradamus wrote:
> W dniu 28.09.2023 o 19:25, Russet Bulba pisze:
Nie widzialem zadnego filmu Holland. Lecz wiele faktow wychodzi na jaw i po co klamac?

andal

stul dzob bo Dmowskiemu do piet nie siegasz

Basia

Oczywiscie to ze rzecz ma miejsce pod wplywem
hitlerowskiej propagandy jest nie istotne bo w
swiecie postepujacej germanizacji przemilcza
sie prawdziwe powody gdy sa nimi wplywy Germanskie.

Skala?

Na Wolyniu zamordowano wiele dziesiatek
tysiecy ludzi cywilow. 150 tysiecy podobno.

W Jedwabnym bodajze 200 osob, Gross chcac
sie przypodobac Purytanom przypisal Polakom.

Dla Bulby zas wszystko idzie do jednego wora:
"ludzie czasem wpadaja w amok."

Basia (Ona/Jej)

Basia

I nie tylko propagandy ale takze ludobojczej
wojny ktora Niemcy demoralizowali obserwujace
ich bestialstwa lokalne populacje.

...bo w swiecie postepujacej germanizacji przemilcza
sie prawdziwe powody gdy sa nimi wplywy Germanskie.

Kiedy Gross napisze ze populacja w Jedwabnym
zostala podobnie jak Ukraincy na Wolyniu
zdemoralizowana przez ludobojcza germanska
wojne?

Nie napisze bo nie podobalo by sie to Purytanom
a to nim chcial i chce sie przypodobac swoja tworczoscia.

Basia (Ona/Jej)

Piotr

On Wednesday, September 27, 2023 at 9:09:07 PM UTC-2:30, Arnold wrote:

> Czy ktoś w Polsce zamordował cię banderowcu?

Powiedz to tym Ukraincom zamordowanym przez Polakow w odwecie za zbrodnie INNYCH Ukraincow na Polakach:
"Nie jest znana dokładna liczba ofiar, historycy szacują, że zginęło ok. 50–60 tys. Polaków i w odwecie 2–3 tysiące Ukraińców."
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rze%C5%BA_wo%C5%82y%C5%84ska#:~:text=Nie%20jest%20znana%20dok%C5%82adna%20liczba,odwecie%202%E2%80%933%20tysi%C4%85ce%20Ukrai%C5%84c%C3%B3w.

Powiedz to w Jedwabnym. I przypomnij jaki los spotykal ofiary polskich "szmalcownikow".

== Wszystko co musisz wiedziec o wiarygodnosci "Arnolda" =========
Watek Arnolda"Ukraińcy sprzedali Polskiego drona Rosji?"
Arnold: "Kilka miesięcy temu, Rosjanie prawdopodobnie odkupili od skorumpowanych ukraińców polskiego drona-kamikadze o nazwie Warmate:
Oryginal, z ktorego Arnold UDAWAL, ze "cytuje":
"Kilka miesięcy temu, Rosjanie przejęli w Ukrainie polskiego drona-kamikadze o nazwie Warmate. [ Dron] został strącony i przejęty przez Rosjan w Ukrainie ok. 3 miesiące temu."
Przylapany na goracym uczynku falszerz Arnold nie mial sobie nic do zarzucenia.
I wszystko w temacie: "Wiarygodnosc Arnolda".
==============================

Russet Bulba

Basia intencjonalnie myli prawdziwych sprawcow ludobojstwa na kresowych Polakach. To bylo celem Sowietow a nie Niemcow zniszczenie ludnosci polskiej w tym rejonie, ktorej pozostalosci zostaly czasowo uratowane poprzez inwazje Niemcow na CCCP. W tamtym momencie tepienie Polakow na Kresach nie bylo dla Niemcow sprawa priorytetowa. Jednoczesnie wczesniejsze niszczenie ludnosci polskiej przez Sowietow bylo dla miejscowej niepolskiej ludnosci dowodem, iz jest to proceder bezkarny a nawet pozadany, bowiem ostatecznym celem jest czystosc etniczna tego obszaru do zaludnienia przez inne niz polska ludnosci slowianskie. W tym punkcie istniala zbieznosc planow sowieckich z nacjonalistami ukrainskimi. Po ponownym zajeciu obszaru przez Sowietow zarowno transfer do Polski zaczal miec miejsce i zsylki ludnosci polskiej na Syberie dalej trwaly.

Zexon🇵🇱

On 9/29/2023 13:58, Piotr wrote:

> Powiedz to tym Ukraincom

I kto to pisze? Kanadyjski naziol Piotr!
"The Canadian parliament paid tribute to a former Nazi with President Zelensky in attendance."

.

Piotr

On Friday, September 29, 2023 at 11:02:50 PM UTC-2:30, Zexon🇵🇱 wrote:

> I kto to pisze? Kanadyjski naziol Piotr!
> "The Canadian parliament paid tribute to a former Nazi with President Zelensky in attendance."

Co w takim razie powiedziec o Zexonie. ktory porzucil te tak przez siebie ukochana Polske i wybral zycie jako ...nazista
"nazistowskiej" Kanadzie? I ktory popiera z tej "nazistowkiej" Kanady antysemickich nacjonalistow w Polsce:

Mentzen wymieniajacy Zydow na pierwszej pozycji w liscie nienawisci Konfederacji:
"Piątka Konfederacji: Nie chcemy Żydów, homoseksualistów, aborcji, podatków i Unii Europejskiej." Sławomir Mentzen, 2019.
- czy wasz red. Michalkiewicz tropiacy w Polsce "ekspozyture amerykańsko-żydowskiej"

Romulus Augustulus

Ja zas, panie Bulba, szukam elementu racjonalizmu nawet wsrod mordercow.
I znajduje ow nacjonalizm "integralny" jak go nazywa ow filozof wyzej glupim
i bez racjonalnej podstawy. Czym bowiem nazwac wymordowanie ok.500 Czechow
na Wolyniu w czasie rzezi? To ludzie co przyszli za praca w przemysle wydobycia nafty,
nie stanowili zadnego zagrozenia dla ukrainskiego etnosu niczym Polacy. A ci ostatni-po co ich bylo zabijac gdy juz wtedy, w 1943r latem, za horyzontem sowieckie armaty grzmialy? Chyba, ze chec mordu zaslepila rezunom oczy. I juz zapomnieli jak w Czerwcu 1941, zaledwie dwa lata wczesniej, Rosja pozostawila tam wiezienia pelne ukrainskich trupow.

Romulus Augustulus

No i mala ciekawostka,ujawniona w Marcu ub.roku przez ukrainskie sluzby: znaleziono podobno dowody wsrod archiwow napastniczej armii pod Kijowem, na zamowienia zlozone przez zapobiegliwych intendentow armii Putina na 60tys workow na trupy. Ja mysle, ze Wowka szykowal juz od poczatku zrobic tam potrojny Katyn i tak zamknac sprawe.

Alojzy Gąska

Piotr napisał(a):
> I przypomnij jaki los spotykal ofiary polskich "szmalcownikow".

https://ciekawostkihistoryczne.pl/2018/07/20/bylem-egzekutorem-ak-porazajace-wyznania-czlonka-sekcji-likwidacyjnej-kedywu/

Trza zliczyć podobne przypadki i tyle.

Piotr

On Saturday, September 30, 2023 at 1:35:18 PM UTC-2:30, Alojzy Gąska wrote:

"Nie jest znana dokładna liczba ofiar, historycy szacują, że zginęło ok. 50–60 tys. Polaków i w odwecie 2–3 tysiące Ukraińców."
> [...]

Aga-baga? Pytanie o "los OFIAR polskich szmalcownikow" pyta o "Los OFIAR szmalcownikow", nie o "los konfidentów, agentów
i nazistowskich funkcjonariuszy" z ktorymi Destylat pewny siebie tu wyjechal.

Pan zawsze byl taki nieczytaty - czy to cos nowego?
====
Piotr

Basia

Sowieci mordowali raczej klasowo a rzez
na Wolyniu miala charakter czystki etnicznej
na podobienstwo hitlerowskie, podobnie
ekscesy "Jedwabne" ktore byly wynikiem
demoralizacji populacji wojna i propaganda
rasistowska.

W uproszczeniu malpowano po prostu Hitlerowcow.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Jedwabne, czy nawet Kijow po stronie ukrainskiej i inne motywowane propaganda rasistowska? Przez jakie to media niemieckie? Oni dopiero ujrzeli i uslyszeli Niemcow kilka dni wczesniej przed tymi wydarzeniami a do tamtego momentu przez lata a nawet dziesieciolecia byli pod dzialaniem propagandy sowieckiej z jej internacjonalizmem, walka z antysemityzmem i prymatem konfliktu klasowego jako podstawowego w historii ludzkosci.

Russet Bulba

Sa i takie wspomnienia:

Nie mieliśmy wyboru, szliśmy dalej na wschód. Otóż tłumaczyliśmy sobie tak, jak i wielu innych Polaków, że bolszewicy na pewno są inni, bardziej litościwi od Niemców

Po pewnym czasie natrafiliśmy na pierwsze oddziały sowieckie. I nie byliśmy wcale tak bardzo zadowoleni widząc krwiożerczych czerwonoarmistów w nieobrobionych płaszczach i z karabinami na konopnych sznurkach katujących naszych rodaków. Podobno zabijano samych spiskowców, ale wcale prawdą to nie było. Nie mieliśmy już szans na ucieczkę, to był koniec. Znaleźliśmy się na obszarze Polski okupowanym przez ZSRR. Kiedy jakimś cudem, po długiej wędrówce dotarliśmy do miasta Brzeżany, zajęliśmy mieszkanie po jednej z rodzin, której los pozwolił już opuścić granicę naszego kraju, uciekli i uratowali swoje życie. My zostaliśmy i czekaliśmy na przebieg wypadków. Zaczęły się prześladowania, morderstwa, gwałty. My najbardziej baliśmy się łapanek. Żołnierze na koniach otaczali wieś, przemocą wdzierali się do domów i rozpoczynali rewizje. U nas byli wielokrotnie, często po 2-3 razy dziennie, kiedy wychodzili nic w domu nie leżało na swoim miejscu. Po pierwszej rewizji zabrali nam wszystkie kosztowności, wszystkie cenne rzeczy jakie mieliśmy w domu. Raz było tak, że przyszli i zerwali całą podłogę, w poszukiwaniu tajnych kryjówek, których nigdy nie znajdowali. Zdarzało się nawet, że przychodzili do nas zjeść, nikt ich nie musiał częstować, brali sobie sami, co i ile chcieli, a jeśli nic nie było, bili moją mamę mówiąc, że schowała cale jedzenie. Ale nikt nie mógł nic powiedzieć. Taty nie było wtedy w domu, mama kazała mu uciekać i schować się w lesie, bała się o jego życie. Po takich wizytach płakałam i nie mogłam zasnąć, cały czas zadawalam sobie pytanie czego oni chcą, co my im zrobiliśmy. Ale to nie wszystkie cierpienia jakie musieliśmy znosić, jakie musiał znosić "Polski Naród..."

Basia

On Saturday, September 30, 2023 at 10:05:43 AM UTC-7, Russet Bulba wrote:

> Jedwabne, czy nawet Kijow po stronie ukrainskiej i inne motywowane propaganda rasistowska? Przez jakie to media niemieckie? Oni dopiero ujrzeli i uslyszeli Niemcow kilka dni wczesniej przed tymi wydarzeniami a do tamtego momentu przez lata a nawet dziesieciolecia byli pod dzialaniem propagandy sowieckiej z jej internacjonalizmem, walka z antysemityzmem i prymatem konfliktu klasowego jako podstawowego w historii ludzkosci.

Rasowe teorie germanskiej zwierzchosci
byly propagowane przez licznych naukowcow
w Anglii, ...byly wdrazane w koloniach
angielskiego Imperium gdzie budowano
spoleczenstwa wedle hierarchii rasowej.

Germanie kotynentalni, Niemcy, nie posiadajac
istotnych zamorskich kolonii postanowili
realizowac podobne swoje ambicje we
Wschodniej Europie. W zamiarze bylo
malpowanie germanow Anglosaksonskich
w angielskim Imperium.

III Rzesza powstala dlugie lata wczesniej
przed napascia na ZSRR i stamtad plynela
na Wschodnia Europe fala propagandy rasowej
w tym wiesci o niemieckiej gotowosci do
rozprawy z "zydowskim bolszewizmem"
i jego slowianskimi i innymi podludzkimi
slugusami.

Cala Europa Wschodnia wiedziala dokladnie
co przez lata robil w Niemczech Hitler i
jakie dokladnie ma zamiary wobec Wschodu.

Atmosfere przemocy Germanie kontynentalni
budowali przez dlugie lata przed wybuchem wojny.
Populacje na Wschodzie widzialy co sie tez
pozniej dzialo w Generalnej Gubernii. Wybuch
wojny uwolnil juz tylko przygotowywana wczesnioej
do przemocy ludnosc w calym regionie.

Resztki propagandy hitlerowskiej do dzisiaj
kolacza sie w calym tamtym regionie.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Wiedzieli na tyle, na ile sowiecka propaganda na to im zezwalala. Bez miedzynarodowej prasy, bez radia, telewizji i bez podrozy i wymiany informacji nawet poczta szeptana. A nawet bez nocnej koszuli dla kobiet, bo lataly potem w nich po ulicach wyzwolonych polskich miast. A wizja byl czlowek sowiecki bez przynaleznosci etnicznej, chyba ze byla rosyjska. Tylko narodowy w formie lecz socjalistyczny w tresci.

Russet Bulba

No ale co sie dziwic Basi, ponizej jeszcze tak niedawny jej guru z ambicjami prezydenckimi ze swoimi pogladami i wizjami. Zadziwiajace jak wielu ich jest, co widzieli, czego nie bylo, nie widzieli, co bylo i tak kolem. Wariaci, czy cos jeszcze?

https://youtu.be/K2d3DMC6qyg?si=RRawhGge_0U03SRE

Basia

Do Bulby do dzisiaj nie dociera ze w powszechnej
elekcji 2020 Sanders z latwoscia wygralby nominacje
partii demokratycznej. Mam na mysli tzw. "popular vote"
we wszelakich pra-wyborach. Insiderzy partii musieli
Go zatrzymac nagminnymi naciaganiami wynikow i
falszowaniami oraz konspira by zapobiec wygranej
Sandersa. Chyba do dzisiaj nie policzono wszystkich
glosow z prawyborow w Iowa.

Basia rzetelnie informowala scp. o Sandersie juz od
2015 roku. Polskie forum widzialo wtedy Sandersa
jako skrajnego radykala nie mogacego w USA zdobyc
wiecej nizeli garstki glosow. Pukano sie Basi wtedy
w glowe, oskarzano ze musi byc komunistka. Basia
w przeciwienstwie do innych zauwazala tylko dobrze
amerykanska rzeczywistosc.

W kluczowym dla identyfikacji trendow stanie
Newada w prawyborach 2020 Sanders wygral
bezkonkurencyjnie i ta wygrana spanikowala
caly establiszment demokratyczny, zmobilizowala
do wszelakich zdesperowanych prob powstrzymania
Sandersa. Co udalo sie po za sprawa kooperacji
i konspiacji pozostalych kandydatow. Rozdrabniajacy
glosy Bidena po rezygnowali z dalszego kandydowania
a rozdrabniajacy glosy Sandersa pozostali.
80 prawie letni Sanders widzac zawiazajaca sie
konspire "uciekl" samemu z pola walki w momencie
gdy z moca uderzyla pandemia.

Sanders Projected To Win Nevada Caucuses, Solidifying Front-Runner Status

NEVADA DEMOCRATIC RESULTS
100% of precincts reporting

Bernie Sanders.... 46.8%
Joe Biden............ 20.2%
Pete Buttigieg...... 14.3%
Elizabeth Warren.....9.7%
Tom Steyer..............4.7
Amy Klobuchar.......4.2%

https://www.npr.org/2020/02/22/808503311/sanders-projected-to-win-nevada-caucuses-solidifing-status-as-front-runner

I wszystko to wedle Bulby mozliwe za sprawa wariactwa?
> Zadziwiajace jak wielu ich jest, co widzieli, czego nie bylo, nie widzieli, co bylo i tak kolem. Wariaci, czy cos jeszcze?

Jest mozliwe za sprawa postepujacej w USA
germanizacji- przekonania o wlasnej zwierzchnosci,
wiary ze doswiadczenia socjalizmu gdzies w Rosji,
w Europie Wschodniej sa doswiadczeniami wyizolowanej
grupki podludzi... ktorych historia i doswiadczenia nie
moga w zadnej najmniejszej nawet mierze dotyczyc
zwierzchniej pod kazdym wzgledem germanskiej
anglosaksonskiej populacji i cywilizacji.

Stad tak walne a kompletnie nie zrozumiale na scp.
wsparcie w USA dla Sandersa. Jak juz pisalam we
wschodniej Europie, w Polsce, na poskiej grupie kolacze
sie jeszcze propaganda hitlerowska ktora nie pozwala
zrozumiec inaczej nizeli ze zydowski Bolszewik.

Basia (Ona/Jej)

Piotr

.
> Sowieci mordowali raczej klasowo a rzez na Wolyniu miala charakter czystki etnicznej

I to ma byc ... lepsze, ze morduje sie specjalnie inteligencje narodu (Katyn), a nie wszystkich jak leca?

I te 100 tys. Polakow zamordowanych jeszcze przed wojna w ramach "Operacji polskiej" a wiec ok 2 razy wiecej niz na Wolyniu,
w czasie ktorej apart panstwowy Rosji mordowal Polakow zyjacych w Rosji wielokrotnie szybciej niz Niemcy mordowali
Zydow do wybuchu wojny; gdy wystarczylo miec polsko-brzmiace nazwisko, aby dostac kule w leb - to wcale a wcale nie
bylo "rzezia" etniczna?

Russet Bulba

Mozna i tak, Basiu. Oceniac wartosc Sandersa iloscia idiotow gotowych go popierac. Raczej bym nie wysuwal tutaj dumnie Nevady przed szereg, jako ze jest to stan o jednym z najnizszych wskaznikow IQ w calych USA, na poziomie niemal rownym z Ameryka Lacinska i prosze sie nie obrazac, poniewaz nie jest to moim wymyslem lecz statystyk. Ot taka zbieznosc zarowno IQ jak i ciagot to pustych obietnictw socjalizmu.

A co do moralnej wyzszosci masowych mordow klasowych, to jest to stary argument komunistycxny probujacy uzasadniac zbrodnie komuny walka o lepszy swiat i stad wynikajaca koniecznoscia, chociazby gdy cala wina mordowanych byl brak odciskow na rekach i czysciejsze paznokcie. Lecz i tak wciaz nie jest to prawda. Caly szereg represji mialo charakter narodowy, jak masowe mordy Polakow w 1937 roku, masowe zsylki na Sybir Tatarow, Koreanczykow, narodow baltyckich, Kalmykow czy narodow zakaukaskich. Czasem co do jednego i bez wyjatkow dla pozycji spolecznej czy nawet przynaleznosci do partii komunistycznej.

Tyle tytulem komentarza. Doceniam Basi wysilek lecz nie przekonuja mnie sila jej argumentow.

Basia

W stanach z najwyzszym IQ Sanders albo
wygrywal albo zajmowal drugie miejsce badz
remisowal za sprawa matactw wyborczych
jak w Iowa.

Mowi to cokolwiek Bulbie czy dalej sa problemy?

W szesciu stanach z najwyzszym srednim
IQ Sanders zajmowal zawsze albo czolowe
pozycje albo drugie miejsce w pra-wyborach
2020 (rezultaty za Wikipedia):

1). Massachussetts:
BIDEN......... 33.4%
SANDERS... 26.6%

2). New Hampshire:
SANDERS ..............25.6%
PETE BUTTIGIEG.. 24.3%

3). North Dakota:
SANDERS....... 52.8%
BIDEN............. 39.5%

4). Vermont
SANDERS.... 50.57%
BIDEN........ 21.94%

5). Minnesota
BIDEN...........38.6%
SANDERS.....29.9%

6). Maine
BIDEN.........33.4%
SANDERS...32.4%

Do tego przypominam Iowa:
PETE BUTTIGIEG 26.2
BERNIE SANDERS 26.1%

> Tyle tytulem komentarza. Doceniam Basi wysilek lecz nie przekonuja mnie sila jej argumentow.

Bulba wierzy w sile IQ wiec podane przez
Basie dane sugerujace pozytywna korelacje
popularnosci Berniego i socjalizmu z wysokim
IQ powinno pomoc skorygowac Bulby bledne
przekonania.

Basia tlumaczy popularnosc socjalizmu
w USA poczuciem zwierzchnosci moralnej
mieszkancow wobec populacji ktore
doswiadczyly na swojej skorze socjalizmu,
real socjalizmu.

Bulba blednie tlumaczy niskim IQ.

Mozna tez niczym Olga Trela z Kanady
wierzyc ze w Polsce komunistow nie bylo
wcale i dlatego komunizm tamtejszy byl
wypaczeniem.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Ta sama niewyksztalcona, wyalienowana masa, ktora popiera rewolucje dla rewolucji wszedzie gdzie indziej. Pozostaje jeszcze dotrzec do sredniego IQ tego fragmentu populacji.

Bernie Sanders lost South Carolina, but he won the alienated vote. That's one way to read the exit polls.

Joe Biden won nearly every group: The liberals and the moderates, the white and the black, every region of the state. But Sanders won some subgroups.

The 17% of the state that never attends church voted overwhelmingly for Sanders.

White voters with no college degree also voted for Sanders. Some of that is surely current college students. But some of it is the white working class.

Also, Sanders won among non-Democrats, those who have never voted before, and those who might not vote Democratic in the fall.

No college, no church, no history with or dedication to the party they're voting in?

That's the same exact profile as the Trump voter. I laid that out in detail in my book, Alienated America. It's the Alienated vote: Voters who lack a sense of belonging voting for a revolution.

We saw it in earlier states: Sanders won the New Hampshire voters who never attended college, and he easily won those who never attend church while finishing third among those who attend frequently.

If you belong to things, you're less likely to turn to Sanders to find meaning.

Basia

Sandersa wyborcow w wyborach 2016 roku
charakteryzowalo znacznie lepsze od przecietnego
wyksztalcenie. Wiekszoscia byla doskonale
wyksztalcona i mloda populacja Bialych
zamieszkujaca w czolowych demokratycznych
stanach na wybrzezach takich lokacjach jak
Massachussets, stan Nowy Jork, New Jersey,
oraz Kalifornia.

Co bylo charakterystyczne w 2016 roku to to
ze ani Murzyni ani Latynosi nie glosowali na
Sandersa. Wsrod tych dwu grup etnicznych
byl bardzo malo popularny. Murzyni wspierali
kandydature Hillary Clinton, ktora zostala namaszczona
przez odchodzacego Obame...i pomimo ze Sanders
walczyl od mlodosci o prawa dla Murzynow
Afro-Amerykanie woleli glowac na Hillary.

Latynowska populacja tez byla sceptycznie
nastawiona wobec Berniego i malo kto glosowal
na Niego.

W 2020 roku po czterech latach Trumpa
nastapil znaczny zwrot. Zarowno Murzyni ale
przedewszystkim Latynosi zaczeli wspierac
Sandersa. Dolaczenie tych dwu slabiej wyedykowanych
grup etnicznych do wsparcia obnizylo srednia
poziomu edukacji przecietnego wyborcy Sandersa.

Poczatkiem 2020 elektorat Sandersa stal
sie szalenie zroznicowany, doskonale wyksztalcone
masy mlodych Bialych liberalow i tlumy biednych
i slabiej wyksztalconych kolorowych- Latynosow
oraz Murzynow.... aczkolwiek warto zaznaczyc ze
sporo Latynosow oraz Murzynow pzostawalo
wiernych bylemu vice-prezydentowi Obamy czyli
Joe Bidenowi.

To zroznicowanie elektoratu Sandersa w 2020
roku zaczelo manifestowac sie wygrywaniem
prawyborow w jednym po drugim stanie i
super wygranej w dobrze reprezentatywnej
i przodujacej w trendach Newadzie gdzie
Sanders zmiazdzyl Bidena 46.8% do 20.2%.

Wsrod establiszmentu nastapila prawdziwa
panika. Rzekomo sam Obama kierowal
konspiracja kandydatur majaca na celu
uwalenie Sandersa. Wyborczy wyscig
nagle opuscili kandydaci "podkradajacy"
glosy Bidenowi tacy jak Klobuszar i Buttiegic,
a najbardziej progresywny kandydat najbardziej
podbierajaca wyborcoe Sandersa Elizabeth
Warren pozostala w wyscigu.

Od tego momentu Sanders zaczal przegrywac.
Wkrotce wybuchla pandemia i Sanders niewiadomo
dokladnie dlaczego stopniowo zaczal redukowac
swoje zaangazowanie w dalsza kampanie.
Prawdopodobnie z racji zaawansowanego
wieku i ryzyka Covid zaprzestal uczestnictwa
w publicznych wiecach co przelozylo sie
na spadek popularnosci. Establiszment zaczal
w bardzo agresywny spsob promowac Bidena.
Byc moze sam Sanders w sytuacji pandemii
preferowal kandydature Bidena od swojej (?).

Basia (Ona/Jej)

Basia

Zapomnialam w ponizszym tekscie dodac
ze srednie IQ tego zroznicowanego amalgamu
wyborcow Sandersa z roku 2020 niewiele
co mogl oznaczac. Z jednej strony doskonale
wyksztalcona z najlepszym IQ progresywna
mloda i Biala populacja centr naukowo-technologicznych
takich jak Boston, BayArea-Silicon Valley, Nowy Jork,
itp., z drugiej strony slabiej wyksztalcona z nizszym
IQ masa robotnicza Latynosow i Murzynow.

Usrednienie IQ dla dwu calkiem odmiennych
grup nic chyba nie wnosi.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Dobra analiza, ktora ma znacznie wiecej sensu. Tylko co Basia rozumie przez to doskonale wyksztalcenie? I jakiego typu? Ilosc lat spedzona w szkolach na ogol przeklada sie na ilosc pozyskanej wiedzy, jakkolwiek niekoniecznie na jej jakosc i wspolczynnik dla odmiennych osob i grup spolecznych moze byc najzupelniej roznym. A co zadziwia, iz przecietny poziom szkol srednich powszechnie uznany za mizerny nagle owocuje doskonalym wyksztalceniem akademickim zaledwie po kilku dodatkowych latach. Moze ten bardzo selektywny i oparty o merit SAT i podobne tak dziala? Tj wysoka selektywnosc w wyborze na wyzsze uczelnie? No ale sa setki uniwersytetow na marnym poziomie i w statystykach tez sie licza.

Pociag do totalitaryzmu i rozwiazan odgornych nie jest wsrod tzw inteligencji niczym nowym. Bardzo powszechny w XIX wieku zwlaszcza w Rosji gdzie dostepnosc wyzszego wyksztalcenia nie szla w parze z materialna gratyfikacja i mozliwosciami kariery. To napedzalo ruchy rewolucyjne, ktore bez tego intelektualnego czynnika byly najzupelniej pragmatycznie zorientowane. Prawdopodobnie mamy podobna sytuacje na Zachodzie a nawet w USA, gdzie wiele dziedzin wyksztalcenia nie przeklada sie na perespektywy dobrze platnej i interesujacej kariery. Stad silne uczycia frustracyjne i rewindykacyjne i aby nie pozostaly na subiektywnym poziomie intelektualnym szukaja logicznie uporzadkowanych lecz odpowiadajacych im ideologii. Na takim etapie ich weryfikowalny aspekt praktyczny nie jest wazny. Tak wiec sie go unika koncentrujac na teoretycznych i odleglych od praktyki rozwazaniach.

Basia

Sanders byl i jest najpopularniejszy w najbardziej
zaawansowanych naukowo i technologicznie
regionach USA...tam gdzie dla znalezienia zatrudnienia
potrzebne sa doskonale kwalifikacje naukowo-techniczne
w tym dyplom z dobrego zazwyczaj prywatnego czy
nawet "Ivy League" uniwersytetu oraz wysokie IQ.

Bernie jest super popularny wszedzie tam gdzie
Ameryka produkuje swoje najbardziej zaawansowane
technologicznie produkty, miejsca takie jak megapolis
Boston'u, Bay Area/Silicon Valley, Nowy Jork, itp.

Zaznaczam ze mlodzi w wiekszosci sympatycy Berniego
to ludzie pod silnym wplywem postepujacej w USA
germanizacji objawiajacej sie nie tylko coraz wieksza
sklonnoscia do przemocy ale takze przekonaniem o
wlasnej zwierzchnosci. Coraz wiekszej wiary w swoja
unikalnosc, ekcepcjonalizm. Zle doswiadczenia socjalizmu
z lokacji takich jak Rosja/ZSRR, Europa Wschodnia sa
dla nich postrzegane jako wynik nizszego poziomu
moralnego i cywilizacyjnego tamtejszej populacji i
dlatego cudze/tamtejsze doswiadczenia nie moga
w zadnej istoynej mierze dotyczyc Ameryki i jej populacji.

Wzorem dla anglosaksonskiego i nietylko elektoratu
Sandersa sa osiagniecia socjalistyczne panstw
nordyckich i germanskich takich jak Szwecja, Dania
i Niemcy.

Basia (Ona/Jej)

brat_olin

Basia wrote:

> [...]
> w tym dyplom z dobrego zazwyczaj prywatnego czy
> nawet "Ivy League" uniwersytetu oraz wysokie IQ.

Warto dodac, ze Sanders ma najwyzsze IQ ze swoich wyborcow,
albowiem zawsze w ostatniej chwili wycofuje swoja kandydature,
ale nie pieniadze od sponsorow. I co 4 lata ma o ca. trzy domy wiecej
niz w poprzednich wyborach. Jesli dozyje, to za rok znow bedzie
kandydowal - i cyk, znow trzy nowe wille z widokiem na morze!

--
Smart questions to stupid answers

Russet Bulba

Ci wybitni z lewa rzadko zyja w biedzie lub w niej koncza.

brat_olin

Russet Bulba wrote:

> Ci wybitni z lewa rzadko zyja w biedzie lub w niej koncza.

Znaczy ci z wysokim IQ dymaja tych z niskim, i przy ludziach!
Bylo cos o tym u Marksa z Engelsem?

andal

On Thu, 28 Sep 2023 11:51:34 -0700 (PDT), Russet Bulba wrote:

> Nie widzialem zadnego filmu Holland. Lecz wiele faktow wychodzi na jaw i
> po co klamac?

klamac nie ladnie

ale z Jedwabnym dales plame

Basia

On Sunday, October 1, 2023 at 11:39:52 AM UTC-7, brat_olin wrote:

> Warto dodac, ze Sanders ma najwyzsze IQ ze swoich wyborcow,
> albowiem zawsze w ostatniej chwili wycofuje swoja kandydature,
> ale nie pieniadze od sponsorow.

Nieprzychylni Sandersowi w 2016 mieli
za zle ze kandydowal do konca pomimo
ze nie mogl juz wygrac nominacji.
Pomimo niemozliwosci organizowal
dalej duze wiece i pobieral od wyborcow
wielomilionowe donacje. Nie zawieszal
kampanii wcale.

Niektorzy twierdza ze czynil to dla
propagandy. Basia zawsze byla przekonana
ze byl wystawiony przez establiszment by
swoim socjalistycznym przeslaniem pomagac
czynic wizerunek Hillary Clinton bardziej
centryczny.

> I co 4 lata ma o ca. trzy domy wiecej
> niz w poprzednich wyborach. Jesli dozyje, to za rok znow bedzie
> kandydowal - i cyk, znow trzy nowe wille z widokiem na morze!

Niewiem ile ma domow, trzy bodajze.
Rezydencje w Vermont i drugi wypoczynkowy
nad jeziorem plus apartament w D.C.- jest
w koncu Senatorem. Zarobil milion dolarow
na sprzedazy swojej ksiazki.
Nic nadzwyczajnego.

Trump to dopiero oszukiwal!

Rozpoczal swoja kariere od okradzenia
z wyplat polskich robotnikow ktorzy pomogli
mu wybudowac jego pierwszy hotel, ktory
uczynil z niego multi-milionera.

Basia (Ona/Jej)

Alojzy Gąska

Basia napisał(a):

> Rozpoczal swoja kariere od okradzenia
> z wyplat polskich robotnikow ktorzy pomogli
> mu wybudowac jego pierwszy hotel, ktory
> uczynil z niego multi-milionera.

Mało prawdopodobne. Zdaje się o ubezpieczenie poszło, a to już sprawa tego który zatrudnia pracownika.
Tramp ich nie zatrudniał, on zatrudnił firmę.

Piotr

On Sunday, October 1, 2023 at 7:14:20 PM UTC-2:30, Alojzy Gąska wrote:
> Mało prawdopodobne.

> Zdaje się o ubezpieczenie poszło, a to już sprawa tego który zatrudnia pracownika.

"Donald Trump quietly paid $1.4 million in 1998 to settle a class-action lawsuit that alleged he stiffed a union pension fund by employing undocumented Polish laborers to demolish a department store to make way for Trump Tower."

"Trump hired a group of undocumented Polish laborers who put in “12-hour shifts with inadequate safety equipment at subpar wages that their contractor paid sporadically, if at all.”

> Tramp ich nie zatrudniał, on zatrudnił firmę.

I Destylat NIepokorny to kupil ??? ;-)

Trump: “I hire a contractor. The contractor then hires the subcontractor,” he said. “They have people. I don’t know. I don’t remember, that was so many years ago, 35 years ago.”

"Time": But thousands of pages of documents from the case, including reams of testimony and sworn depositions reviewed
by TIME, tell a different story. Kept for more than a decade in 13 boxes in a federal judiciary storage unit in Missouri, the documents contain testimony that Trump sought out the Polish workers when he saw them on another job, INSTIGATED the creation
of the COMPANY that paid them and negotiated the hours they would work.

To tyle co do pamieci Trumpa, i do zapewnien jego obroncy, ze car niewinny, to tylko zla firma.

I gdyby to firma byla winna, a nie Trump, to czemu Trump zaplacil 1.4 mln w ramach ugody?

No ale niech nieznajomosc faktow nie powstrzymuje Destylata od opinii ("Mało prawdopodobne", "Tramp ich nie zatrudniał,
on zatrudnił firmę")

Basia

Bylo o tym glosno kilka lat temu gdy
kandydowal na Prezydenta.

Ponizej artykul z Times'a:
https://time.com/4465744/donald-trump-undocumented-workers/

What Donald Trump Knew About Undocumented Workers at His Signature Tower
BY MASSIMO CALABRESI
AUGUST 25, 2016 6:41 AM EDT

In the summer of 1980, Donald Trump faced a big problem. For six months, undocumented Polish laborers had been clearing the future site of Trump Tower, his signature real estate project on Manhattan’s Fifth Avenue, where he now lives, maintains his private offices and hosts his presidential campaign.

The men were putting in 12-hour shifts with inadequate safety equipment at subpar wages that their contractor paid sporadically, if at all. A lawyer for many of the Poles demanded that the workers be paid or else he would serve Trump with a lien on the property. One Polish worker even went to Trump’s office to ask him for money in person, according to sworn testimony and a deposition filed under oath in a court case.

For help, Trump turned to Daniel Sullivan, a 6-ft. 5-in., 285-lb. labor consultant, FBI informant and future officer of the Teamsters Union. “Donald told me he had difficulties …,” Sullivan later testified in the case. “That he had some illegal Polish employees on the job.”

Sullivan had been helping Trump negotiate a casino deal in New Jersey at the time, and he testified that he was shocked by Trump’s admission. “I think you are nuts,” Sullivan testified that he told Trump. “You are here negotiating a lease in Atlantic City for a casino license and you are telling me you have got illegal employees on the job.”

For 36 years, Trump has denied knowingly using undocumented workers to demolish the building that would be replaced with Trump Tower in 1980. After Senator Marco Rubio raised the issue of undocumented Polish workers during a Republican primary debate this year, Trump described himself as removed from the problem. “I hire a contractor. The contractor then hires the subcontractor,” he said. “They have people. I don’t know. I don’t remember, that was so many years ago, 35 years ago.”

But thousands of pages of documents from the case, including reams of testimony and sworn depositions reviewed by TIME, tell a different story. Kept for more than a decade in 13 boxes in a federal judiciary storage unit in Missouri, the documents contain testimony that Trump sought out the Polish workers when he saw them on another job, instigated the creation of the company that paid them and negotiated the hours they would work. The papers contain testimony that Trump repeatedly toured the site where the men were working, directly addressed them about pay problems and even promised to pay them himself, which he eventually did.

The documents show that after things got ugly over unpaid wages, Trump sought Sullivan’s advice on the workers and their immigration status. At one point, a lawyer for the Poles testified, Trump threatened, through his own lawyer, to call the Immigration and Naturalization Service and have the workers deported. And when the Labor Department launched a probe of the Polish laborers, Trump again called Sullivan for help, asking him to meet the federal investigator at Trump’s office, according to the documents.

Testifying at a 1990 trial where he faced a charge of participation in a breach of fiduciary duty, Trump told a federal judge he “still didn’t know” if the workers were undocumented, arguing that he had hired a subcontractor who employed them and that he personally “wasn’t very involved in that whole process.” His lawyers also questioned the credibility of Sullivan, who had been convicted of tax evasion in a separate case. When contacted Aug. 23 by TIME for comment on the documents, Trump replied with an emailed statement. “The laws were totally different thirty five years ago,” he wrote in the message. “The building, Trump Tower, turned out to be one of the most successful and iconic buildings ever built. Do you have nothing better to write about than a story that is 35 years old and filled with half truths and false information?”

Later that day, as part of a political pivot designed to soften his image with minority and centrist voters, Trump told an interviewer he might reconsider the hard-line stance against undocumented immigrants that has been a centerpiece of his campaign. Since shortly after launching his bid for the presidency, he has promised to rid the nation of its 11 million undocumented workers, possibly by employing a “deportation force,” and to suspend issuing new green cards in order to force employers to hire from the citizen labor pool. He has regularly described undocumented workers as an economic threat to U.S. citizens. “They’re taking our manufacturing jobs,” he said at a rally in Phoenix in July 2015. “They’re taking our money. They’re killing us.”

Thirty-six years ago, at the beginning of his career, he saw things differently.

Trump Tower has never been just another building project for Donald Trump. And in 1980, it was something of a personal obsession. He had started in real estate in Queens, working for his father, who had prospered in the outer boroughs. In 1979 he managed, through charm, persistence and hard work, to secure the lease on the old Bonwit Teller building at 56th Street and Fifth Avenue, eventually signing a 50-50 deal with the property owner to develop what would be the city’s tallest glass structure on the site. Facing zoning restrictions, Trump made large donations to politicians and curried favor with powerful members of the New York board of estimate, which approved a zoning variance for the project.

With the approvals in hand, Trump set about preparing to build. One day in late 1979, he was inspecting renovation work being undertaken by a tenant in a building he owned next door to the site, and saw the Poles at work, according to testimony given to the court by the foreman overseeing the job. The foreman testified that Trump personally approached him to ask who they were. “Those Polish guys are good, hard workers,” court documents say the foreman recalled Trump saying. Soon afterward, Trump met with the workers’ boss, a man named William Kaszycki, at Trump’s lavish office across Fifth Avenue, Kaszycki later testified.

Kaszycki’s company specialized in window and job-site cleaning and had never done the heavy demolition work required to remove a 12-story building in midtown Manhattan. Kaszycki testified that Trump told him to start a new company to do the demolition work and directed him to get new and different insurance for the job. Kaszycki, who has since died, testified that he accepted Trump’s $775,000 fee offer flat out. And with Trump offering an additional $25,000 if the building came down quickly, Kaszycki promised him that the Poles would work day and night, seven days a week.

And they did. From January to March 1980, they sneaked over from the job next door and worked two shifts, one from 6 a.m. to 6 p.m., the other from 6 p.m. to 6 a.m. Some later testified that they worked 24-hour shifts. They were paid $4 to $5 an hour, court documents show, which at the time was less than half the prevailing union wage and just above the state minimum wage of $3.10 an hour. Tearing down walls, cutting pipes and pulling electrical wires is dangerous work, and unlike union workers who later joined the job, most of the Polish workers lacked safety equipment like hard hats, according to the testimony of several former workers. A large piece of steel fell on the arm of one worker, Albin Lipinski, breaking several bones and permanently disfiguring his fingers.

But it was a dispute about money, not safety and long hours, that would later cause Trump so much trouble. Five miles east of the Fifth Avenue job site, at a two-story tin-sided house in the heavily Polish neighborhood of Maspeth, Queens, a middle-aged lawyer named John Szabo started getting visits in March 1980 from undocumented Polish laborers who said they were not being paid for their work. Before long, he would have dozens of clients from the same job. Szabo contacted Kaszycki, who was spending much of his time in Florida, but couldn’t reach him. So in late March, Szabo called Thomas Macari, a vice president in Trump’s operation, according to Szabo’s testimony. Macari, who could not be reached for comment, was overseeing the demolition job on a daily basis, according to the testimony of the Poles, Kaszycki and others in the case. If his clients weren’t paid, Szabo said, he would serve Trump with a mechanic’s lien, a powerful legal device that gives a laborer partial claim to the title of a property on which he has worked.

Soon Trump, who toured the site on multiple occasions, according to the testimony of witnesses, had to address the issue himself. One evening in the spring of 1980, he met with some of the workers at the Bonwit Teller building, according to the testimony of one of the Poles on the job, Joseph Dabrowski. Kaszycki hadn’t been showing up on the job, and the Poles were angry about not being paid. Trump told them that if Kaszycki left the job for good, he would pay them himself, Dabrowski testified. And initially he made good on that promise. Trump used a bank account that required his signature to pay Kaszycki’s creditors, and Macari opened a new account requiring his own signature to pay the demolition workers. Macari paid the Polish workers cash for Trump, according to the sworn testimony of multiple witnesses.

But still the Polish workers were paid inconsistently. Lipinski, who had become a foreman after his arm was crushed by the steel beam, took matters into his own hands. Around noon one afternoon, he walked across Fifth Avenue and into Trump’s office, Lipinski testified. “He spoke to the secretary and was surprised the secretary let him speak to Trump,” Lipinski’s son Jozef says in an interview this summer, sitting next to his father in his apartment in New York. Jozef says his father told him and his brother the story throughout their childhood: “Trump told him, ‘I paid the checks and anything I owed to the other guy, and he’s supposed to pay you.'”

Now 80, Albin Lipinski is a U.S. citizen. Speaking through an interpreter at his home, he displayed his hand, still scarred from the accident, but says he supports Trump for President. Twenty-seven years after signing an affidavit about his meeting with Trump and testifying under oath about it, he now says he did go to Trump’s office but never met Trump. “I went to the office because I was mad I wasn’t being paid,” he says through a translator, but “I never met Trump.” Jozef and his brother say their father has begun forgetting things in his old age.

By early June 1980, the Polish workers’ unpaid wages totaled over $100,000. It was at this point, Sullivan later testified, that Trump asked the labor consultant for advice about the laborers. “I told him to fire them promptly if he had any brains,” Sullivan testified. Sullivan died in 1993.

Trump initially ignored the advice. On June 27, 1980, the Poles’ lawyer, Szabo, went to Trump’s office and served Trump with a mechanic’s lien, Szabo testified. Worse, the Polish workers were threatening violence, according to Sullivan’s testimony. “Donald called me at my home in Pennsylvania on June 27th, 1980, and asked could he see me immediately,” Sullivan testified. “He needed some help because the employees on the Bonwit Teller were threatening to hang a fellow named Tom Macari off the building and would I come to New York as soon as possible.”

At his office on Fifth Avenue the next day, Trump told Sullivan he was in a bind: if he didn’t have the Bonwit building down by Sept. 1, he said, he was going to have to pay real estate taxes on it, Sullivan testified. Sullivan persuaded Trump to fire the Poles and rely only on union workers to get the building down.

Worried the Poles would never get paid, Szabo put a second and third lien on the property. On Aug. 8, he called Macari and told him that because Trump had been paying the Poles, he was legally their employer. That meant that under the Fair Labor Standards Act, Trump couldn’t sell any space in the tower until Szabo’s clients were paid.

Forty-five minutes later, Szabo testified, he received a call from a man who identified himself as a Mr. Barron from Trump’s legal department, who said Trump was going to sue Szabo for $100 million for wrongful filing of mechanic’s liens. At trial, Trump admitted that both he and a senior executive at the company had used the name Barron as a pseudonym. “I believe I occasionally used that name,” said Trump. But in this case, Macari said under oath that it had been he who called Szabo while posing as Barron; Szabo testified he didn’t recognize “Barron’s” voice.

Szabo wrote a long letter defending his actions and laying out his case under the law and sent it to “Barron” on Aug. 18. A few days later, Szabo testified, he received a call from a real lawyer for Trump, Irwin Durben, who said Trump was threatening to ask the Immigration and Naturalization Service to have the Poles deported.

By the fall, the Labor Department was investigating Trump and Kaszycki’s use of the undocumented workers. That winter, a Labor Department official made an appointment to inspect Trump’s employment records at the office across from the work site. Trump called Sullivan and asked him to attend the meeting with the federal investigator, according to Sullivan’s testimony. In the end, Szabo and the Labor Department won a judgment of $254,523.59 against Kaszycki. Trump never had to pay the Poles another cent.

None of this history would have been preserved at the federal court storage facility near Kansas City, Mo., but for a separate fight over money and Trump’s use of the Polish workers. According to the contract Kaszycki had signed with Local 95 of the House Wreckers Union, he and Trump were supposed to pay into the union’s pension and welfare fund a percentage of every man-hour worked on the project, whether it was done by union or nonunion workers.

A dissident member of Local 95, a former boxer named Harry Diduck, who has since died, realized Trump and Kaszycki had been paying the pension fund only for the hours the few dozen union workers had put in, not for the hours the Poles had worked. In 1983, Diduck and his lawyers, Burton Hall and Wendy Sloan, sued Kaszycki, the union president and subsequently Trump and others for the $600,000 they claimed Trump and his partners owed the pension fund.

Over time, Sloan amassed thousands of pages of testimony from the Polish workers, Sullivan, Szabo, Macari and dozens of others. Trump fought her at every step. When she tried to depose him, he stormed out after two hours complaining that he was being harassed, necessitating a court order forcing another deposition. The case ran for 15 years. The initial judge in the matter found that Trump had participated in defrauding the union pension fund. It then went through an appeal and multiple battles back at the district court under three different judges. Finally, in 1998, when the question of whether Trump was the legal employer of the Poles was set to go to a jury trial, Trump settled. No one knows how much he ended up paying to compensate the union pension fund. The deal remains sealed by the court. TIME and the Reporters Committee for Freedom of the Press have asked the court to make the deal public.

But the other records in the case have been sitting in storage ever since. They include a ruling by the U.S. Court of Appeals for the Second Circuit in New York City that gave both sides partial victories. It began with a swipe at the union president and the later complicity of Trump’s organization: “This case illustrates an immutable law with respect to falsehoods–as immutable as the one respecting gravity Sir Isaac Newton conceived upon seeing an apple fall from a tree: having first manufactured a falsehood, a person is forced to invent more to maintain it; yet, as here, in the end, time generally reveals what a falsehood hopes to hide.”

Sullivan put it more bluntly in 1990 to People magazine. “It was disgusting how he used people,” Sullivan said. “I said, ‘Don’t exploit them like that. Don’t try to f-ck these poor souls over.’ It baffled me then, and it makes me sick even now that he knowingly had these Poles there for the purpose of Trump Tower at starvation wages. He couldn’t give a sh-t because he’s Donald Trump and everybody is here to serve him. Over time he became more and more monstrous and arrogant. I asked myself, ‘How long is it going to take for all of this to catch up with him?'”

Russet Bulba

Dlaczego? Kuzyna zony matka byla w Jedwabnem w tamtych dniach, poniewaz stamtad pochodzila. Juz nie zyje. Nie cala miejscowosc mordowala ale byli tacy. I o czym to swiadczy?

Russet Bulba

Jedno mnie zastanawia, Basiu, iz przy tej swojej calej przestepczej przeszlosci Trump jest wciaz nietykalnym. Jakie sily sprawcze tutaj dzialaja? Brak trybunalow, ktore by mogly go skazac?

andal

poszukaj oficjalnych zrodel

jena baba drugieej babie .....

andal

tez tak mysle, widzocznie ma "haki"

Russet Bulba

Swiadek naoczny. Po co rodzinie mialaby klamac? Lecz o czymto swiadczy?

Piotr

Bo jak kazdy wie w Ameryce sprawiedliwosc dla top 1%, milionerow/milarderow, ludzi ze znajomosciami i celebrities jest taka
sama jak dla normalnego Amerykanina...

Al Capone'a tez nie skazali za zadne moderstwo, a wiec na pewno niewinny.

Russet Bulba

No ale tutaj Trump ma przeciwko sobie cala partie Demokratyczna, niemal caly tzw establishment i polowe spoleczenstwa. Wiec jsk to sie dzieje, iz nie siedzi?

Basia

Tez bym chciala poznac tajemnica Kreta z Manhattanu.
Zapewne ma krecia robote do odwalenia..

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Tak wiec kto naprawde spolecznie i politycznie manipuluje i ma do tego wplywy i inne srodki? Tzn kto jest ponad podzialami partyjnymi i stac go na to by ustawiac na szachownicy pionki sobie wygodne?

Russet Bulba

Wyglada, iz jest to ta lewa strona a Trump pelni role tego Potwora, ktorego niezbednie trzeba zwalczac, a wiec nalezy budowac wspolny front przeciw niemu, co zezwala na utrzymanie wladzy w taki czy inny sposob i przy okazji odwlekac reformy spoleczne, ktore bez Trumpa sila rzeczy bylyby priorytetami.

Russet Bulba

Moze jego rola podobna do antysemityzmu, imperializmu w komunie, niemieckiego tewanzyzmu w PRL-u aby trzymac wspolny front i gdyby Trumpa nie bylo, to trzeba by go wymyslec?

Russet Bulba

Zdumiewajace, jak majac Izbe, Senat i Prezydenture w reku do 2022, Demokraci malo dokonali. Kazdego dnia tylko Trump i Trump.

andal

szmalcownicy byli ale nie rozciagajmy tego na cala nacje mowiac Polacy,

tak robia zydy

podczas okupacji szmalcownikow AK rozliczala kara smierci

swiadkowie z Jedwabnego rowniez opowiadali ze ci co pedzili zydow
straciliby zycie z rak szwabow gdyby sie sprzeciwili

andal

zlecona przez kogo?

andal

nieee znasz zadnego

back seat driver!

andal

tak lewa jak prawa strona maja swoich "backseear drivers"

zgadzam sie zee Zwolaniem, zgermanizowanych

andal

to siee nazywa zaslona dymna

Basia

Bylo w USA kilka rodzin wielkich industrialistow
z poczatku ubieglego wieku, konca XIX. Nie
slyszalam by ktos wielki majatek zaprzepascil.
Kapital w Trustach roznych pochowany po dobrych
kilka procent rocznie wzrastal.

Rockefeller ponad 100 lat temu mial podobno
nominalnie wiecej dolarow nizeli calkiem niedawno
dzisiejszy Bezos.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Mozna przy ludziach. Ci z niskim i tak maja trudnosci, aby sie geszefcie polapac. Gdzies mam fajna gadke z Argentyny. Po polsku. Zalacze.

Russet Bulba

Jak ZOMO czy Ubowcy z rak Polakow? Nie stracili. A mieli wisiec zamiast lisci.

Piotr

A za soba nominowanych przez siebie sedziow, cala partie Republikanow, niemal caly tzw establishment, Elona Muska i polowe spoleczenstwa i pewnosc, ze jesli on lub republikanie sa przy wladzy, to sam siebie uniewinni, a na prokuratorow ktorzy
mysla o wytoczeniu mu sprawy - uzyje sie calych zasobow Partii zeby im to "wyperswadowac" perspektywa konca ich kariery
zawodowej.

Stad calkowita bezkarnosc Trumpa w czasie jego kadencji, i 5 (?) spraw sadowych po przegranych wyborach. Tyle, ze te zostana przeciagniete na tyle, zeby nie bylo wyroku skazujacego, a nawet jak bedzie - to sie odwola - do czasu nowych wyborow - i wtedy Trump lub jego Partia go uniewinni. A sprawy cywilne zalatwi sie pod stolem - bez koniecznosci przyznania sie do wrongdoing.

I jego podziwiacze beda przedstawiac jako dowod, ze Trump nic zlego nie zrobil, a wrecz przeciwnie - jest przesladowany i wysla miliony dolarow na jego konto ze biedak mial sie jak bronic.

Dziwne tylko, ze nie stosuja tej samej miarki do tych politykow, ktorych nienawidza - nie mowia ze Clinton nie zrobila niczego zlego
no bo przeciez nie zostala skazana za nic. Wprost przeciwnie fakt ze NIE aresztowano Clinton i innych Demokratow za "pedophile ring"
w piwnicy pizzeri - dla podziwiaczy Trumpa to dowod nie tylko na ich wine, ale i swiadectwo ich poteznych wplywow.
A fakt braku piwnicy w tej zidentyfikowanej pizzerri - niczego w ich opiniach nie zmienia. Prawdziwie Wierzacego poznaje sie po
zdolnosci odrzucenia faktow sprzecznych z ich wiara - Bulba sie spyta swojego Profesora.

===
Piotr

Basia

On Sunday, October 1, 2023 at 9:08:53 PM UTC-7, Basia wrote:
> [...]

A teraz to, Kret ma wiele tajemnic:

“Mind-blowing”: Legal experts warn that lawyer’s incredible “screw-up” is “very ominous” for Trump

New York Judge Arthur Ergoron on Monday said that he is holding a bench trial in New York Attorney General Letitia James fraud lawsuit against former President Donald Trump because "nobody asked for" a jury trial on either side, The Messenger's Adam Klasfeld reported. "Trump isn't getting a jury trial in his $250m civil fraud suit brought against him by New York AG James because his legal team didn't request one on the paperwork," explained The Guardian's Hugo Lowell.

Legal experts were stunned by the revelation, characterizing it as a blunder by the former president's lawyers. "So Alina Habba didn't demand a jury trial?!" wrote MSNBC legal analyst Katie Phang. "I wonder how Trump feels about this screw-up by his legal team." Former U.S. Attorney Harry Litman called the decision "mind-blowing."

"For Trump to have his fate in the hands of this judge, whom he has vilified, is malpractice by his lawyers and very ominous for him," Litman wrote on X, formerly Twitter. "It's incredibly easy to ask for a jury trial. You just check a box on a form.

https://www.yahoo.com/news/mind-blowing-legal-experts-warn-171808012.html

Alojzy Gąska

Piotr napisał(a):

> I Destylat NIepokorny to kupil ??? ;-)

A mr.Piotr wierzy że Tramp pojedynczo rekrutował robotników do firmy i sprawdzał
kwalifikacje każdego z osobna?

Bierz Pan na logikę.
Jak szukasz Pan wywózki śmieci, idziesz do firmy zajmującej się wywózką śmieci czy
dajesz ogłoszenie do prasy "szukam ludka do opróżniania koszy"?

Basia

On Monday, October 2, 2023 at 1:01:42 PM UTC-7, Alojzy Gąska wrote:

> A mr.Piotr wierzy że Tramp pojedynczo rekrutował robotników do firmy i sprawdzał
> kwalifikacje każdego z osobna?

Przeczytal co bylo wczesniej zapodane w watku.
[...]

Piotr

Skoro Detyla nie umie czytac, to niech przelknie falszywa dume i porposic zone? matke? o wytlumaczenie mu o co chodzi
w poscie ktory KOMENTUJE:

"the documents contain testimony that Trump SOUGHT OUT the Polish workers when HE SAW THEM on another job, INSTIGATED the creation of the COMPANY THAT PAID THEM and NEGOTIATED the hours they would work."
i"Trump hired a group of undocumented Polish laborers who put in “12-hour shifts with inadequate safety equipment at subpar wages that their contractor paid sporadically, if at all.”

Destylat przeczytal powyzsze i .... DALEJ zapewnia .... ze Trump nie mial zielonego pojecia co robi?
Oraz ze Trump zgodzil sie zaplacic "$1.4 million in 1998 to settle a class-action lawsuit" za to o ... czym nie mial
zielonego pojecia i za co nie ma zadnej odpowiedzialnosci?

Nie - samo pisanie Trumpa po mlodziezowemu "Tramp" nie uczyni Pana obiektywnym i nie zbalansuje jego obrony za wszelka cene Trumpa opartych na swoich wyobrazeniach ze Destylat taki genialny, ze wie wiecej jak sie rzeczy robi w Ameryce niz
dziennikarze z "Times" i prawnicy Trumpa.

Basia

Trump umyslnie szukal do zatrudnienia
Polakow, polskich nielegalnych imigrantow
zamieszkujacych w New York City... by moc
ich z dziecinna latwoscia i bezkarnie oszukiwac
a tym samym zaoszczedzic na kosztach budowy
swojego hotelu. To wyrafinowany Nowojorski
biznesmen. Nie on jeden tak prowadzil biznesy.

Tak robilo i robi do dzisiaj wielu.
Jak Alojzy mysli zatrudniani sa w Ameryce
nielegalni imigranci? Pracuja na kontraktach
i za oficjalne stawki? Oczywiscie ze nie,
pracuja na czarno i sa oplacani pod stolem,
i czesto jezeli nie zazwyczaj sa oszukiwani.

Gdy Polacy wykonali juz prace nie tylko
Trump nie zaplacil naleznosci ale zaczal
grozic przemoca i donosem do sluzb
imigracyjnych skutkujaca prawna deportacja.
Tak robilo wowczas bardzo wielu cwaniakow
kontraktorow umyslnie zatrudniajacych
nielegalnych imigrantow z Polski. Nawet
kontraktorow Polakow nie tylko Amerykanow.

[...]

Wiecej tutaj:
https://time.com/4465744/donald-trump-undocumented-workers/

Basia

Russet Bulba

Majac pelna wladze tylko Trump, Trump przez dwa lata i …zadnych dokonan. Znamienne.

brat_olin

Russet Bulba wrote:

> Majac pelna wladze tylko Trump, Trump przez dwa lata i …zadnych dokonan.
> Znamienne.

POtrzeba czasu na posprzatanie po bledach poprzednika. Mam czuja,
ze China-Joe prawdziwie wystrzeli w najblizszych miesiacach!

Alojzy Gąska

Piotr napisał(a):

> [...]
> dziennikarze z "Times" i prawnicy Trumpa.

Toć podobnie jest w PL, a jesi mowa o czasach Donkoskich jak autostrady budowali, jeszcze gorzej
bo wcale kasy nie zobaczyli.

Po to właśnie zleca się innym firmom.

Piotr

Wg jego wlasnej logiki:
Majac pelna wladze tylko "Lock her up, lock her up" - przez CZTERY lata i ... jakie dokonania?

Piotr

Na czuj z Panskimi przewidywaniami - "Majac pelna wladze, tylko "Lock her up, Lock her up" przez CZTERY lata
i … pikus.

I to MIMO ze nasz slynny Katolicki Profesor Leszek K. - dal im Clinton jak na talerzu jako morderczynie - blyskotliwie
zmieniajac jej imie na "Killary"!

Podobnie z trumpiackimi czujami o Clinton nalezacej do pedofilskiego kregu pijacego krew dzieci w
piwnicy pizzerii. Na nieszczescie, Clinton i inni Demokraci wyslizgneli sie na technicality (pizzeria nie miala piwnicy).

Piotr

"Toć podobnie" ? Przeciez przed chwila dowodzil Pan ze Tump jest NIEWINNY.

A teraz, jak ja sfalsyfikowalem myslenie zyczeniowe Destylata cytatami z Times - to Destyl z twierdzenia ze Trump Niewinny
... przerzucil sie plynnie na to ze ... za Tuska to jacys w Polsce byli gorsi od Trumpa?

Z obroncami jak Pan - po co komu wrogow ?

===
Piotr

Alojzy Gąska

Piotr napisał(a):

> A teraz, jak ja sfalsyfikowalem myslenie zyczeniowe Destylata cytatami z Times

Ta, że Trump zatrudnił. Skoro zatrudnił, czemu miał podpisaną umowę z firmą?

Jako jedna ze stron w postepowaniu występowali:
cyt.
Defendant Kaszycki & Sons was at all relevant times a New York corporation engaged in the business of demolition.
Kaszycki & Sons is an enterprise ...
PTO at V. At all relevant times defendant Kaszycki was president of Kaszycki & Sons, P.Ex. 31 at 11, and ran the corporation, id

Odróżnia korporacje od jednoosobowej firmy?

A tu mr.Piotrowa głęboka wiara w tajmsy: "a bo on rozbiórkami wcale się nie zajmował"
cyt.
Prior to forming Kaszycki & Sons, Kaszycki owned and ran at least two other companies, hired employees for those companies, and paid his employees minimum wage and overtime compensation. Id. at 6-10. With respect to another demolition job performed just before the Trump job, however, defendant testified he was not

Defendants are both "employers" within the meaning of section 3(d) of the FLSA ....
Kaszycki, because he was president of the company and exercised virtually complete control over it,
is personally liable for any amounts owed the employees due to any FLSA .....

Russet Bulba

Uklad z Meksykiem odnosnie nielegalnej migracji,
Zaawansowana budowa sciany na granicy,
Ograniczenie migracji z regionow watpliwych,
Najlepsza ekonomia od lat,
Najmniejsze bezrobocie wsrod Czarnej populacji od lat
Przenegocjowanie NAFTy na bardziej korzystne warunki dla USA
Uswiadomienie USA zagrozenia chinskiego, poczatek konfrontowanie chinskiego ekspansjonizmu i rozpoczecie repatriacji mocy produkcyjnych do USA,
Presja na Zachodnia Europe celem podniesienia zbrojen i uniezalezniania energetycznego od Rosji,
Rozpoczecie odbudowy infrastruktury USA,
Zatrzymanie ruchu lotniczego miedzy Chinami i USa oraz Europa i USA celem spowolnienis rozprzestrzeniania sie pandemii, gdy inni, w tym Europa drwili i nie dzialali,
Zainicjowanie rozwoju szczepionek przeciw covidowi i dostarczenie gearancji finansowych gdy inni siedzieli na dupach. Powinien za to dostac Nobla razem z ta dwojka.
Uproszczenie systemu podatkowego USA

A panu Piotrowi wciaz malo.

Piotr

On Monday, October 2, 2023 at 8:00:34 PM UTC-2:30, Alojzy Gąska wrote:
> Ta, że Trump zatrudnił. Skoro zatrudnił, czemu miał podpisaną umowę z firmą?

Ktorej czesci slow:
>the documents contain testimony that Trump SOUGHT OUT the Polish workers when HE SAW THEM on another job,
> INSTIGATED the creation of the COMPANY THAT PAID THEM and NEGOTIATED the hours they would work."

nie zrozumial? I jesli Trump niewinny - to czemu $1.4mln ugody zaplacil Trump, a nie ta "firma".

> Odróżnia korporacje od jednoosobowej firmy?

I to ma .... jakie znaczenie dla wyjasnienia ze skoro "- the documents contain testimony that Trump SOUGHT OUT the
Polish workers when HE SAW THEM on another job" WIEDZIAL ze sa nielegalni i WIEDZIAL, ze firma ktora osobiscie wybral
dla zatrudnia tychze "Polish workers" placi im ponizej mnimum i zalega z wyplatami ?
- i czemu $1.4mln ugody zostalo zaplacone przez Trumpa skoro on niewinny?

Panska wiara w siebie - ze wie Pan wiecej o Ameryce niz, uwaga, uwaga - dowcipne mlodziezowe przekrecenie: "tajmsy"
- wzruszajaca.

===
Piotr

Piotr

On Monday, October 2, 2023 at 8:19:23 PM UTC-2:30, Russet Bulba wrote:

> [...]
> Zainicjowanie rozwoju szczepionek przeciw covidowi i dostarczenie gearancji finansowych gdy inni siedzieli na dupach. Powinien za to dostac Nobla razem z ta dwojka.

Tsk, mozg Panu znowu odplynal, panie Strak dyskusja - NIE JEST o Panskiej LISCIE OSIAGNIEC Trumpa, tylko o Pana WLASNYCH
zapewnianiach o niewinnosci Trumpa W SPRAWACH KARNYCH. Jesli skleroza i/lub afazja to przypomne:

1. A, Strak: " Basiu, przy tej swojej calej przestepczej przeszlosci Trump jest wciaz nietykalnym. Jakie sily sprawcze tutaj dzialaja?"

2. PT: Al Capone'a tez nie skazali za zadne moderstwo, a wiec na pewno niewinny.

3. A. Strak: Ze Trump (w odroznieniu od Al Capone'a) " ma przeciwko sobie cala partie Demokratyczna, niemal caly tzw establishment i polowe spoleczenstwa"

4, PT ze ma tez ZA SOBA " nominowanych przez siebie sedziow, cala partie Republikanow, niemal caly tzw establishment, Elona
[...]
I ze MIMO TEGO sa obecnie 4 sprawy karne przeciwko Trumpowi

5. Andrew Strak: nazywa te 4 sprawy karne - "zadnym dokonaniem":
" [Demokraci] majac pelna wladze tylko Trump, Trump przez dwa lata i …zadnych dokonan."

6. Ja wskazuje na podwojna moralnosc Trumpiarstwa - ze uwazajac tylko 4 sprawy karny po dwoch latach Bidena jako dowod na NIEWINNOSC, podczas gdy 0 spraw po 4 latach Trumpa u Clinton - wcale dowodem niewinnosci nie jest:

AS>[Demokraci] majac pelna wladze tylko Trump, Trump przez dwa lata i …zadnych dokonan."
PT "Majac pelna wladze tylko "Lock her up, lock her up" - przez CZTERY lata i ... jakie dokonania?"

7.A. Strak zapomina o czym rozmowa na moj p. 6 prezentujac swoja .... liste osiagniec Trumpa i konluduje:
... " A panu Piotrowi wciaz malo"

Mr. Andrew Strak and his laser-focused on the topic of the discussion mind, no mind-drift nor going on a tangent WHATSOEVER! ;-)

Basia

On Monday, October 2, 2023 at 3:49:23 PM UTC-7, Russet Bulba wrote:

> [...]
> Zainicjowanie rozwoju szczepionek przeciw covidowi i dostarczenie gearancji finansowych gdy inni siedzieli na dupach. Powinien za to dostac Nobla razem z ta dwojka.

Warto nie zapominac ze Trump jako jedyny
wspolczesny Prezydent w okresie cyklu ekspansji
gospodarczej wprowadzil swoje reformy podatkowe
dajace niebotyczne ulgi podatkowe korporacjom
jak i disproporcjonalnie rozlozone ulgi dla najlepiej
zarabiajacych podatnikow ....a wszystkie swoje
wydatki i inwestycje, projekty sfinansowal z pozyczek,
zadluzajac kraj.

To krecia robota!

Stymulujace gospodarke ulgi podatkowe daje
sie w okresach stagnacji ekonomicznych,
gospodarczych recesji i spowolnien. Nigdy
w fazie boom'u gospodarczego bo tylko sztucznie
magnifikuje oscylacje cyklu biznesowego- zawyza
i tak juz zawyzony poziom inwestycji co w nastepstwie
musi prowadzic do glebszej oscylacji w kolejnym cyklu.
biznesowym. Krecia robota majaca na celu
sprowokowanie glepokiej zapasci i zwiekszonej
fali bankructw w kolejnym cyklu biznesowym.

Do zalamania nie doszlo bo w pandemie
Rzad rozdal grube biliony korporacjom i oraz
podatnikom zadluzajac sie jeszcze bardziej.

Kret chce zbankrutowac USA.
Dac mu jeszcze 4 lata to zryje do reszty.

https://www.investopedia.com/taxes/trumps-tax-reform-plan-explained/

https://fred.stlouisfed.org/series/GFDEBTN

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Ma pan Trela odpowiedz na swoje pytanie, jak ponizej:

Piotr
6:27 PM (3 hours ago)
Wg jego wlasnej logiki:
Majac pelna wladze tylko "Lock her up, lock her up" - przez CZTERY lata i ... jakie dokonania?

Tak wiec ma pan dokonania. Niestety zgadzam sie, zamkniecie Hilarii do nich nie nalezy a przeciez obiecal. A to dla pana Piotra bylo najwazniejsze. Duzo pan drobi, panie Piotrze. Zgidnie z polskim powiedzeniem zreszta.

Piotr

On Monday, October 2, 2023 at 9:31:44 PM UTC-2:30, Russet Bulba wrote:

> [...]
> Wg jego wlasnej logiki:
> Majac pelna wladze tylko "Lock her up, lock her up" - przez CZTERY lata i ... jakie dokonania?

Pan wybaczy panie Strak ale dalsza dyskusja z Panem w obecnym stanie mentalnym staje sie bezprzedmiotowa
nie pamieta Pan tego co dopiero co pisal, umysl Panu dryfuje na inne tematy, nie jest Pan w stanie zrozumiec
nawet prostego tekstu na ktory Pan odpowiada. Wygrac z Panem dyskusje to taka satysfakcja jakby ograc ulomnego
umyslowo w szachy. Tylko w tym watku:

- NIE PAMIETA Pan tematu swjego postu sprzed niecalej doby godzin - ze Trump NIEWINNY bo nie zostal SKAZANY (p.1)

- NIE PAMIETA Pan ze przed kilkunastu godzinami pisal ze Trump, w odroznieniu od Al Capone, NIE ZOSTAL SKAZANY
MIMO, ze "ma przeciwko sobie cala partie Demokratyczna, niemal caly tzw establishment i polowe spoleczenstwa" (p.3)

- NIE PAMIETA Pan, ze kilka godzin temu szydzac z Demokratow "jakie dokonania?" odnosily sie do poprzedzajacej dyskusji,
a wiec ze "zadnych "dokonan" w SKAZANIU Trumpa w sprawach karnych (p.5)

- NIE JEST w stanie przesledzic dyskusji w ktorej bral udzial NAWET PO UPROSZCZENIU mu jej i przedstawieniu mu
w formie listy 7 krotkich punktow/cytatow

Tak wiec przypomne te liste - moze Panska zona wytlumaczy Panu?

=== https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/hXl5HUv8x2w/m/byH499l_AgAJ =====
> [...]

Mr. Andrew Strak and his laser-focused on the topic of the discussion mind, no mind-drift nor going on a tangent WHATSOEVER! ;-)
==============

Russet Bulba

Czyli ucieka pan z ringu. Krzyz na droge ale dla przypomnienia, nie odpowiedzial mi pan w naszych dyskusjach na zadne istotniejsze pytanie. A co do pamieci, to zapomnial pan koloru swojego PrLowskiego paszportu, dnia przyjazdu do Kanady, wyjazdiw z PRL-u na zachodnie konferencje, lat kariery na czerwonym uniwersytecie. Ale to przeslosc. Ale z terazniejszych tez nie byl pan w stanie wlasnymi slowami odpowiedziec mi na ile panski projekt przyczynil sie do obnizenia tzw drop- our rate w panskiej instytucji nsukowej wykretnie kierujac mnie w strone jakis platnych za czytanie papierow a przeciez wystarczylo by powoedxiec o 20%, polowe czy w tym rodzaju. A wiec w sumie same, nigdy nie konczace sie wykrety. Scigalem pana zponawiajac je i przypominajac o nich panu na roznych watkach po to tylko, aby uslyszec iz sa to pytania nie na temat. Lecz wszyscy juz pana tutaj na tyle znaja, aby wiedziec w czym rzecz. Moze pan wciaz udawac Greka przed swoimi mocodawcami zmieniajac jezyk dyskusji na angielski, bo jakim to jeszcze celom mogloby to sluzyc, jak nie probom monitorowania tej grupy ale o ile panskim celem jest informowanie kogos innego poza ta polsko jezyczna grupa, to chyba bez pozytywnych dla pana rezultatow. Tak ze Pietrze dalej pieprz swego wieprza :-))

andal

ya, Trump kupi USA i sprzeda ruskim

andal

Trela sie jaka bo sie boi deportacji, wyszlo na jaw ze jest banderowcem

Basia

Ruski sie patrzy w ponizszy wykres.
https://fred.stlouisfed.org/series/GFDEBTN

Trump sfinansowal swoje ulgi podatkowe
pozyczajac sporo ponad trylion dolarow
w okresie wzglednej prosperity 2016-2020
do tego wydatki na Covid i dzisiaj niema
juz pieniedzy by wspierac Ukraine.

Jest czcza gadanina o pptrzebie przygotowywania
sie na dluga wojne. KGB'owcy wiedza ze USA
moze sobie gadac a drugiej Zimnej Wojny nie
ma czym sfinansowac, zwlaszcza w sytuacji
swiatowej de-dolaryzacji.

Publika w wiekszosci jest przekonana ze
zyjemy w stanie jakigos zbalansowanego
equilibrium, pozyczanie na potege bedzie
trwac wiecznie, ...w przenosni wode w
czajniku bedzie sie podgrzewac a nigdy sie
nie zagotuje, kryzys walutowy dolara i
zlalamie rynku US.Treasury nigdy nie nastapi.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Ruski ma to w nosie, Basiu. Ruski przejmuje sie tym, co SoloviovSzapiro mu gada:

https://youtu.be/3w1EM1g60p4?si=dIrmBCz_7Le-lopl

Russet Bulba

A swoja droga ta krzywa nawet lepsza niz za Obamy a zylo sie lepiej. Teraz krzywa jeszcze bardziej stroma i zyje sie duzo gorzej. Nie powie Basia, iz to przez ten stary sprzet z demobilu dla Ukrainy?

Alojzy Gąska

:35 UTC+2 Piotr napisał(a):

> [...]

W sumie nie uznąję pismaczego klepania z nadinterpretacją wydarzeń.

Drugi raz nie chce mi sie czytać.
https://law.justia.com/cases/federal/district-courts/FSupp/599/860/1898550/

Kwestia nierozstrzygnięta. Ja uznaję że tramp wynajął firmę,
a mr.Piotr twierdzi że Tramp zatrudniał polaków.

Owo "zatrudnianie" wynika z interpretacji sądu/prawodawstawa usa:
cyt
(noting the "expansiveness" of the FLSA definition of "employer");

I po tej linii pojechał sąd mr.Ptysiu.

> i czemu $1.4mln ugody zostalo zaplacone przez Trumpa skoro on niewinny

Kwestia ugody, bogatego można skubnąć, państwo upomniało się o podatki/ubezpieczenie.
No i Tramp, w czasie kampanii dobry temat do szarpania.

Alojzy Gąska

Alojzy Gąska napisał(a):

> Kwestia ugody, bogatego można skubnąć, państwo upomniało się o podatki/ubezpieczenie.
> No i Tramp, w czasie kampanii dobry temat do szarpania.

Coś słabo drążą temat Bajdenoskich łapówek od ukrainy, musi wszystko tajne.

Basia

Czasy Obamy to bylo wychodzenie latami
z Great Recession (okresy recesji zaznaczone
na szaro) https://fred.stlouisfed.org/series/GFDEBTN

...wiec nie dziwne ze bylo zapozyczanie sie.

Trump sfinansowal ulgi podatkowe pozyczkami
w okresie dobrej prosperity i dobrych wplywow
do kasy panstwa. Zaraz po tym nastapilo
masowe pozycznie z racji Cowid, teraz zas
zapozyczanie sie dodatkowo na pomoc Ukrainie.

Krzywa coraz szybcije sie wspina podczas
gdy ekonomia przestala sie dynamicznie
rozwijac.

Basia (Ona/Jej)

Basia

Wieloletnia Zimna Wojna 2 staje sie
problematyczna.

Politycy przygotowywuja sie do dlugiego
wojowania na Ukrainie zas koszta pozyczania
wzrastaja. Putyn cenami energii wydaje sie
kontrolowac inflacje i koszta pozyczania.

Amerykanie liczyli na to ze sankcjami
i kryzysem walutowym powala Rosje.
Tak sie nie stalo i chyba nie stanie,

...na co zas wystawili sie sami to na
ryzyko kryzysu walutowego dolara.

Ja sie nie dziwie ze Putyn widzac najpierw
beztroskie pozycznie Trumpa a pozniej
masowe Cowidowe zdecydowal sie ze
teraz jest dobry czas na wojne gdy kasa
Panstwa jest powaznie nadwyrezona.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

No to z obawy przed NATO, czy tez z oportunistycznego punktu widzenia, iz za Bidena USA sa wystarczajaco slabe, tak ze moze ta drake rozpoczac?

Piotr

On Tuesday, October 3, 2023 at 10:28:35 AM UTC-2:30, Alojzy Gąska wrote:
> W sumie nie uznąję pismaczego klepania z nadinterpretacją wydarzeń.

bo w sumie Destylat uznaje tylko SWOJE pisamacze klepanie z nadinterpretacja wydarzen
o ktorych NIC NIE WIE, bo nie ... uznaje wiadomosci o nich?

> Drugi raz nie chce mi sie czytać.

Po co? Nie potrafil odpowiedziec po pierwszym czytaniu, wiec co mialoby sie zmieniic
po drugim. Zwlaszcza, ze juz poddal swoj arguemnt zaocznie, zmieniajac swoja teze
z Trump niewinny, ... na inni tez winni:

" Toć podobnie jest w PL, a jesi mowa o czasach Donkoskich jak autostrady budowali, jeszcze gorzej
bo wcale kasy nie zobaczyli." Destylat prawackosci

> i czemu $1.4mln ugody zostalo zaplacone przez Trumpa skoro on niewinny

> Kwestia ugody, bogatego można skubnąć

Alez oczywiscie, panie Destylat - Trump jest ZNANY z tego, ze jesli jest NIEWINNY to daje sie skubnac na $1.4mln za niewinnosc.

Skoro Destylat to kupil, to mam dla niego Most Poniatowskiego do sprzedania - specjalnie niska cena - tylko dla Pana,
bo z Panskiej odpowiedzi jest jasne, ze kto jak kto - ale Destylat - NIE DA sie zrobic w konia! ;-)
===
Piotr

Alojzy Gąska

Piotr napisał(a):
> bo w sumie Destylat uznaje tylko SWOJE pisamacze klepanie z nadinterpretacja wydarzen
> o ktorych NIC NIE WIE, bo nie ... uznaje wiadomosci o nich?

1. na czuja
2. na źródło które mr.Piotr wyciął https://law.justia.com/cases/federal/district-courts/FSupp/599/860/1898550/

> Po co? Nie potrafil odpowiedziec po pierwszym czytaniu, wiec co mialoby sie zmieniic
> po drugim. Zwlaszcza, ze juz poddal swoj arguemnt zaocznie, zmieniajac swoja teze
> z Trump niewinny, ...

j.w
Owo "zatrudnianie" wynika z interpretacji sądu/prawodawstawa usa:
cyt
(noting the "expansiveness" of the FLSA definition of "employer");

A nie z bezpośredniego zatrudniania ludków przez Trampa co sugeruje mr.Piotr wraz
ze swoimi autorytetami.

> na inni tez winni:
> " Toć podobnie jest w PL, a jesi mowa o czasach Donkoskich jak autostrady budowali, jeszcze gorzej
> bo wcale kasy nie zobaczyli." Destylat prawackosci

Przykład taki.

> Alez oczywiscie, panie Destylat - Trump jest ZNANY z tego, ze jesli jest NIEWINNY to daje sie skubnac na $1.4mln za niewinnosc.

Trzym się Pan tematu, pierw chodziło o to czy zatrudnia.

> Skoro Destylat to kupil, to mam dla niego Most Poniatowskiego do sprzedania - specjalnie niska cena - tylko dla Pana,
> bo z Panskiej odpowiedzi jest jasne, ze kto jak kto - ale Destylat - NIE DA sie zrobic w konia! ;-)

Nie na temat.
It is loading more messages.