Grzegorz Braun nie będą Niemcy uczyć Polaków

Zexon🇵🇱

u2

środa, 31 maja 2023 o 22:02:56 UTC+2 Zexon🇵🇱 napisał(a):
> https://youtu.be/Hc2UxX4IB3U
>
> ..
brałnow to wasz kacepski agenciak, to są proste sprawy:)

Mordoklejek Zygzakowaty

u2 napisał(a):
Raz klepiesz kacapski, raz mośkowy. Nie ma spójności Jucie.

Zresztą Jucie, wielkie mi mecyje, jeden przerwany "ż" wykład
vs
od drugiej strony 50 zablokowanych przemówień prawaków.
I tak nie ma co porównywać.

u2

porównaj obsrywatorze facecje brałna i grabołskiego, te same siwo rudawe antypolskie mordy:)

u2

środa, 31 maja 2023 o 22:50:26 UTC+2 u2 napisał(a):
bynajmniej nie uważam się za echte Polacken, jestem ruskiem, który się odrodził Polacken, nien ienwadizę russkies, ale widzę ich śmieszność, zartaz ich kitajcy napadną i słusznie, niech będzie moja wola, niech przyjdzie moje królestwo

Mordoklejek Zygzakowaty

u2 napisał(a):
Tak czy siak sprytne niemce. Aby podesrać PL wysłali "ż".
PISy mu nie sypnęły kasą jak Engelkinkowej (500 tysi na badania), więc mu niemce sypnęli:)

> zartaz ich kitajcy napadną i słusznie

Podobno PL szkoli białorusinów do Łukaszenkowej wywrotki.
https://youtu.be/qCSxDrFCNZA?t=263

Skoro w PL tak gadają i Łukaszenka tak gada, widocznie sporo w tym prawdy.
Message has been deleted

Hreczecha

On Wednesday, May 31, 2023 at 3:02:56 PM UTC-5, Zexon🇵🇱 wrote:
> https://youtu.be/Hc2UxX4IB3U
>
> ..
Innmyi slowy: Braun pokazal, ze nie ma zadnych merytorycznych argumentow i tym samym uwiarygodnil Grabowskiego.

100% destylat krnąbrnośći

Hreczecha napisał(a):
Jak twoi fumfle blokuja występy prawaków wtedy też ich uwiarygadniają?

Russet Bulba

On Wednesday, May 31, 2023 at 5:02:56 PM UTC-3, Zexon🇵🇱 wrote:
> https://youtu.be/Hc2UxX4IB3U
>
> ..

Niezaleznie od aktu Brauna. Swoiste forum i temat tego wykladu.

We wtorek w sali Niemieckiego Instytutu Historycznego w Warszawie miał odbyć się wykład historyka profesora Jana Grabowskiego zatytułowany "Polski (narastający) problem z historią Holokaustu".
Na wykładzie zgromadziło się kilkadziesiąt osób oraz dziennikarze. W instytucie pojawił się też poseł Konfederacji Grzegorz Braun. Po wejściu na salę usiadł w pierwszym rzędzie. Po około 10 minutach wykładu Braun wstał, wyrwał mikrofon ze statywu i kilkukrotnie uderzył nim o pulpit. Przewrócił też głośnik. Poseł krzyczał przy tym "dość tego". Zgromadzeni na sali słuchacze krzyczeli do Brauna: "hańba!", "faszysta", "won do Moskwy".
Organizatorzy najpierw wezwali ochronę, a potem policję. Braun nie chciał opuścić mównicy. Próbowali go do tego nakłonić policjanci, którzy przybyli na miejsce krótko po wezwaniu. W trakcie dyskusji z posłem funkcjonariusz mówił o "naruszeniu miru", Braun odpowiadał, że "działał w obliczu wyższej konieczności". Do dyrektora Niemieckiego Instytutu Historycznego profesora Miloša Řezníka krzyczał: "Won! Znikaj z Polski! Znikaj z Warszawy, prowokatorze".
Policjanci nie zastosowali wobec posła środków przymusu bezpośredniego. Po trwającym kilkanaście minut impasie, organizatorzy poprosili publiczność o opuszczenie sali. Z instytutu wyszedł również poseł Braun. Wykład nie był kontynuowany.

Basia

Jak mozna wyrokowac nie wiedzac
dokladnie na jakie slowa zareagowal
Braun?

Niewiem jak w Polsce ale w prawie USA
istnieje pojecie "fighting words" czyli przekazu
ktory moze, ma prawo (!), budzic w odbiorcy
silna reakcje.

"Fighting words are spoken words directed to the person of the hearer which would have a tendency to cause acts of violence by the person to whom, individually, the remark is addressed."

oraz

"A charge of simple assault or simple battery may be justified if the defendant can prove that opprobrious or offensive language was used before they acted."

Wideo nie ukazuje wobec jakiego dokladnie
przekazu zareagowal posel.

Jezeli obrazano tam w jakis sposob Polakow-
instytut jest niemiecki, a sposob i jezyk przekazu
wzbudzily emocje u Brauna jako Polaka mogl
miec prawo zareagowac przerwaniem wykladu
czy nawet polamaniem mikrofonu.

https://youtu.be/Hc2UxX4IB3U

Basia (Ona/Jej)

Hreczecha

Na przyklad?

Basia

Co nie znaczy ze w przypadku kogos
kto ma immunitet poselski jak Braun
nie mogla to byc zwykla inscenizacja,

...szopka medialna.

Wideo nie ukazuje wobec czego zareagowal.

https://youtu.be/Hc2UxX4IB3U

Basia (Ona/Jej)

A. Filip

Hreczecha <jfi...@gmail.com> pisze:
Jak szerokie,u gronu uwiarygodnił? :-)

--
A. Filip
| przeciw reszcie świata. (Przysłowie afgańskie)

Hreczecha

Jesli dobrze rozumiem, wyklad sie dopiero zaczynal, wiec nie mial na co reagowac.

Hreczecha

Ciekawe pytanie. Zobaczymy.

Hreczecha

On Thursday, June 1, 2023 at 5:02:26 PM UTC-5, 100% destylat krnąbrnośći wrote:
Po namysle: To jest wysoce prawdopodobne, W kazdym razie, jesli blokuje, powinni byc usunieci z sali i aresztowani.

Basia

Wykladowca juz w samym powitaniu mogl
zawrzec jakies "fighting words" slowa budzace
emocje, obrazajace czy prowokujace do reakcji.

Prawdopodobnie Braun naduzyl umyslnie
swojego immunitetu ale bez obejrzenia calego
filmiku a nie tylko wycinka ukazujacego podekscytowanego
goscia lamiacego mikrofon nie mozna nic powiedziec
bo po prostu nie jest wiadomo a samo wideo
jest oczywista gra na zmyslach ogladajacych.

Basia (Ona/Jej)

Hreczecha

Opis tego wydarzenia mowi, ze ten wyklad w ogle sie nie zaczal.

Basia

Braun twierdzi calkiem co innego:

https://youtu.be/8HkWgpkLHY4?t=1677

100% destylat krnąbrnośći

Hreczecha napisał(a):

> Na przyklad?

Blokują po cichu i skrycie. Niewidziana ręka którą da się odczuć.

Hreczecha

On Wednesday, May 31, 2023 at 3:02:56 PM UTC-5, Zexon🇵🇱 wrote:
> https://youtu.be/Hc2UxX4IB3U

Ciekawe, ile rosyjski wywiad zaplacil Braunowi za ten wystep.

andal

niemcy twa rodzine uratowali z holocaustu ?

Basia

Nie wykluczone, ...ale wstepnie jestem sklonna
dac 'benefit-of-a-doubt" czy tez uwierzyc na slowo
Polakowi zwlaszcza ze sama jestem Polka a
dyskusja zdarzenia ma miejsce na polskiej
grupie dyskusyjnej a przynajmniej majacej
"polish" w nazwie (soc.culture.polish),

...dac w pierwszej kolejnosci "benefit-of-a-doubt"
czlowiekowi ktory twierdzi ze w nie-polskim, niemieckim
instytucie historycznym, klamliwym przekazem
historycznym o winach Polakow za zbrodnie wojenne
obwiniano i znieslawiano Polakow, i ze faktycznie ze
obrazono poczywajacego sie do polskosci Brauna
do tego stopnia ze musial zareagowac.

Wideo nie czyni sprawy jasna.

Dawanie "benefit-of-doubt" automatycznie niemieckim
historykom bedac Polka i piszac na polskiej grupie bylo
by nienaturalne. Nie sadzi pan?

Basia (Ona/Jej)

Basia

Dodam, by moc wstepnie i warunkowo
dac wiare niemieckim historykom musiala
bym po pierwsze powatpic w polska
tozsamosc Brauna- ze jest on oszustem
twierdzac ze klamstwami obrazano Jego
jako Polaka i dlatego zareagowal, ...a nie
z innego powodu np. ze wzial forse od Rosji
i sprokurowal prowokacje.

Nie wykluczam, ale facet twierdzi ze poczuwa
sie do polskosci, de facto jest polskim poslem,
i nie mam innych dobrych powodow by w
Jego wiarygodnosc automatycznie powatpiewac.

Po drugie, podejrzewam ze niemiecki instytut
historyczny w Warszawie moze byc instytucja
majaca na celu prowadzic badania wybielajace
Niemcow, ...umniejszajace ich sprawczosc i
zbrodnie wojenne. Doszukiwanie sie winy
Polakow za zbrodnie II Wojny moze byc czescia
badan owego instytutu, ...i wielce prawdopodobne
jest ze tam wlasnie mogly miec miejsce jakies
ekstremalne stwierdzenia na ktore zareagowal
Braun. Czy prawdziwe czy tez falszywe stwierdzenia
nie nie jestem w stanie stwierdzic bo wideo nie
pokazuje.

Warunkowa wiare na slowo daje wiec Braunowi
a nie niemieckim historykom, ktorzy moga
byc naukowcami o jak rewizjonistycznej perswazji
i motywacji.

Wszystko w tym momencie z racji braku informacji
jest kwestia wiary. Wstepnie i warunkowo daje
wiare Braunowi.

Basia (Ona/Jej)

Zenek Kapelinder

środa, 31 maja 2023 o 22:02:56 UTC+2 Zexon🇵🇱 napisał(a):
> https://youtu.be/Hc2UxX4IB3U
>
> ..
A co ty tutaj kacapska kurwo robisz?

Hreczecha

Pani Basiu:

Wychowalem sie w Polsce, w czasach, kiedy rosyjska agentura dyktowala Polakom co moga mowic, i czego moga sluchac. I w.w. dyktatura obnosila sie ze swoim patriotyzmem. Nie widze powodow do dopusczenie powtorzenia sie tej sytuacji.

Basia

Rozumiem ale czy Braunowi mozna zarzucic
agenturalna dzialalnosc i agenturalne motywacje
Jezeli tak to moze pan miec racje, jezeli nie
to aplikuje pan wobec Brauna tylko szablon.

Czy istnieja jakies dowody ktore przechylilyby
szale wiarygodnosci na strone naukowcow
z niemieckiego instytutu historycznego w
Warszawie? Instytutu ktory juz na wstepie
wiadomo ze dziala za forse z obcego kraju
i w jego interesie, ...tzn. interesie kraju ktory
dokonal napasci na Polske i jest odpowiedzialny
za II Wojne i pod presja polskich reparacji
naturalnie chcialby umniejszyc niemiecka
wine.

Basia (Ona/Jej)

Basia

Cokolwiek co pozwolilo by nie wierzyc
czy poddac w watpliwosc autentycznosc
Brauna patriotyzmu.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Mozna rozumiec motywy Brauna i raczej jest oczywistym, iz nie kierowal sie li tylko tym autentycznym osobistym patriotyzmem ale i grupowym interesem politycznym jego organizacji, co mu ta okazja na talerzu podala. Tak samo sama prelekcja w takim miejscu, formie i takim otawrtym temacie byla akcja polityczna Instytutu i byc moze nie tylko, ktora Braun w sumie swoim swietym oburzeniem zrecznie wykorzystal. A ze emocjonalnie, to i nie musial juz sie wdawac w merytoryke wykladu.

Basia

Innymi slowy szopka polityczna-
wariant nie "na skandaliste" tylko
na "oburzonego patriote?

Moge sie zgodzic.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Wszystko jest dzisiaj szopka polityczna i zreszta chyba zawsze bylo, tylko nieco inaczej interpretowalismy te sprawy w przeszlosci. Czy raczej wiekszosc z nas. Patos patriotyczny czy dobroobyczajowy nam przeszkadzal widziec rzeczywistosc i nadal niektorym blokuje czy deformuje jej postrzeganie. Nie twierdze, iz Broun byl calkowicie cynicznym w tej sprawie ale gdyby byl osoba najzupelniej prywatna, to moze by i nie pojawil sie na tym wykladzie. No a sam wyklad pod takim tytulem i w kontekscie niemieckim byl niewatpliwie proba spluniecia nam w kawe.

Zexon🇵🇱

won banderowcu!!

Hreczecha

W ostateczym rozrachunku, tutaj nie chodzi o patriotzym, lub agenturalnosc. W gre wchodzi bezeczelnosc i chamstwo. Bezczelnosc, bo ob. Braun uzurpuje sobie pozucje decydenta o tym czego Polakom wolno suchac. Chamstwo dotyczy tego, jak on ta pozycje wykorzystal.

andal

naprawde chciales dowiedziec sie ze niemcy twa rodzine uratowali z
holocaustu ?

Hreczecha

Po pierwsze, nie poszedlem na prelekcje. Po drugie, prelekcja sie nie odbyla. Po trzecie, zanim skrytkuje Grabowskiego, chcialbym wiedziec, co ma do powiedzenia.

Basia

Uzurpacja mogla by byc wtedy gdyby Braun
byl prywatna osoba ale jest reprezentantem
sporej grupki Polakow jest poslem sejmowym
i jako taki ma prawo a nawet obowiazek mowic
w ich imieniu. Co innego ze formalnie to tylko
w Sejmie ale poslowie czesto dzisiaj przemawiaja
na arenie zycia publicznego w mediach i gdzie
indziej poza sala sejmowa.

Mozna by krytykowac wszystkich przypominac
by ograniczali sie do wypowiedzi i dzialnosci
sejmowej nie upolityczniali poza-sejmowa
dzialalnoscia zycia publicznego.

Jak by nie bylo, wielu wyborcow Brauna jest
pewnie zadowolona z tego co powiedzial ale
czy byla to prawda to trzeba by bylo byc
na wykladzie i uslyszec co tam naprawde
powiedziano i wobec czego Braun zareagowal.

Jako Polka piszaca na polskiej grupie
mam tendencje warunkowo dac w pierwszej
kolejnosci wiare drugiemu Polakowi a nie
jakiemus niemieckiemu instytutowi historycznemu,
...zwlaszcza jezeli temat dotyczy przypisywania
winy za zbrodnie okresu II wojny swiatowej!

Samego istnienia na terenie Polski, Warszawy,
jakiegos niemieckiego instytutu badan historycznych
nie uwazam za bezczelnosc i chamstwo chociaz
przekonana jestem ze instytuty historyczne
powinny miec swoje siedziby we wlasnych
krajach! Tam prowadzic swoja dzialalnosc,
robic swoje badania i objawiac ich wyniki,
przedstawiac wyklady. W przeciwnym razie
instytuty moga sluzyc propagandzie czy zaklucaniu
spokoju publicznego na terenie cudzego kraju.

Basia (Ona/Jej)

Basia

...zaklocaniu spokoju publicznego na terenie cudzego kraju.

Basia (Ona/Jej)

Hreczecha

Mowic w ich imieniu moze. Uniemozliwiac innym wyscluc hania czegokolwiek - nie moze.

Russet Bulba

Ma prawo mowic ale w tym przypadku okazal sie hecklerem fizycznie zaklocajacym spokoj i uniemozliwiajacym wyklad. Niszczacym wolnosc wypowiedzi. Moze Grabowski mial cos ciekawego tj nowego do zakomunikowania a moze nie. Faktem jest, ze dostal to furum po roznych filiach niemieckiego instytutu a jego intencje sa raczej jasne, jak wynika z tej dyskusji pod zalaczonym linkiem. Tj silniejsze powiazanie Polski, jako narodu i jako panstwa, z Holokaustem. Tj ze wspolodpowiedzialnoscia zbiorowa Polakow za Holokaust. W sumie fragment wekszego obrazu, przy postepujacej narracji w ktorym hitleryzm to tylko historycznie krotki okres w historii Niemiec, za ludobojstwo, mozna winic nazistow, za aktywny w nim udzial tylko niewielu w bezposredniej formie a reszta juz nie miala z tym w sumie fizycznie nic wspolengo. W przypadku Polski inaczej, nawet przy braku suwerennego panstwa. Lecz jest to narod, a glownie chlopi czyli 70% owczesnego spoleczenstwa, czyli podstawowa baza etniczna, metody eksterminacji fizyczne a wiec powod jest gleboko endemiczny w przeciwienstwie do Niemiec i nie da sie go wyizolowac i ograniczyc do tylko malej czesci spoleczenstwa.

https://youtu.be/AaX6rSNZmdA

Widac Grabowskiego nerwowosc, zwlaszcza ze w wymianie z Gebertem nie poszlo mu raczej zgodnie z intencjami.

andal

na razie zachowujesz sie jak syjonisci probujacy przy pomocy szwabow
zwalic wine za holocaust na Polakow

andal

w chwili obecnej syjonisci chca wyrwac taka kase za holocaust jak wyrwali
od szwabow a szwaby im cheetnie pomagaja zeby pozbyc sie winy za swe
zbrodnie ludobojstwa

andal

postapil bardzo slusznie

niech szwaby produkuja sie u siebie

ale wy zydzi pomagacie im zwalic wine za wlasny los na Polakow
i wyrwac kase za urojone krzywdy

Basia

Oczywiscie, w Polsce istnieje teoretycznie
wolnosc slowa chociaz nie widac zbytnio
w praktyce, ...empiria dowodzi raczej ze
Polacy sa wstrzemiezliwi w publicznym
wyrazaniu swoich opinii.

Nie mieszkam od dekad w Polsce ale na
podstawie wlasnej obserwacji mediow
nie wykluczam ze tak naprawde wielu moze
preferowac nie korzystac z tej swobody!
Byc moze powodowani sa strachem, obawa,
jakims postrzeganym ryzykiem. PRL byl krajem
szykan i donosicielstwa a PRL-bis wywodzi sie
bezposrednio z pierwszego. Jaruzelski i Bolek
donosiciel byli zalozycielami a PRL-bis nigdy
nie wymierzyl kary ograniczajacym wolnosc
slowa w PRL'u.

W kazdym badz razie, odnosze wrazenie ze
Polacy generalnie wola jednak trzymac jezyki
za zebami. Widac to zwlaszcza teraz w okresie
wojny... wojny notabene w obcym kraju na Ukrainie,
nie zas w Polsce (!!), kiedy to za faktyczne i
neutralne wypowiedzi ale gdy sprzeczne z
propagowanym przekazem medialnym mozna
zostac z latwoscia obwolanym onuca i gorzej,
spotkac sie z ostracyzmem i wystawic na ryzyko
pobicia czy innej dzialalnosci co bardziej
niewywazonych jednostek w spoleczenstwie
w ktorym rzeczywistosc dowodzi ze wolnosci
slowa sie NIE pielegnuje.

Nie bez przyczyny pozwala sobie na nia
jednostki ale posuadjace immunitety a nie
zwykli Polacy. Jezeli przekaz w niemieckim
instytucie byl klamliwy i obrazajacy
reagowali by takze zwykli Polacy, nie posiadajacy
immunitetu prawnego, ...a tu cisza! Albo nic tam
bylo albo wola jednak trzymac jezyki za zebami (?).

Odnosnie meritum, jezeli niemiecki instytut
historyczny swoimi badaniami i wykladami
czy pre-lekcjami, inna dzialalnosci publiczna
wydaje sie aktywnie sluzyc zaklocaniu
spokoju publicznego to Braun powinien
dzialac nie tylko jako jednostka ale ma prawo
jako posel wnosic o zamkniecie instytutu.

Basia (Ona/Jej)

Basia

Ladny mi "heckling" gdy odzywa sie gostek
majacy immunitet prawny a reszta milczy
bo sie boi.

Ludzie sa racjonalni, PRL-bis nie ukaral nikogo
z tych co organiczali wolnosc wypowiedzi w
poprzednim systemie, ...stad i cisza i brak
heckler'ow w nowym.

Braun heckler'em. Miodne.

Basia (Ona/Jej)

Basia