Kartki na benzyne? (USA)

brat_olin

https://twitter.com/ComfortablySmug/status/1392114224177029127
Czy gadaja o tym w CNN i innych fake news?

--
Smart questions to stupid answers

Piotr

On Tuesday, May 11, 2021 at 12:25:17 PM UTC-2:30, brat_olin wrote:
> https://twitter.com/ComfortablySmug/status/1392114224177029127
> Czy gadaja o tym w CNN i innych fake news?

Na pewno ukrywaja przed elektoratem Tego Ktory Nie Moze Powstrzymac Sie (od zwyciezania, oczywiscie).
Cale szczescie, ze Katolik ze Szwecji na posterunku!

===
Piotr

brat_olin

brat_olin wrote:

> https://twitter.com/ComfortablySmug/status/1392114224177029127
> Czy gadaja o tym w CNN i innych fake news?

https://www.dailywire.com/news/bidens-america-gas-stations-in-multiple-states-run-out-of-fuel-sparking-panic

‘BIDEN’S AMERICA’: Gas Stations In Multiple States Run Out Of Fuel, Sparking Panic
By Ryan Saavedra
May 11, 2021 DailyWire.com

Americans in multiple states are arriving at their local gas stations expecting to be able to fill up their gas tanks only to discover that the gas stations are out of fuel.

“Gas stations along the Southeast coast are beginning to feel the pinch from the shutdown of the biggest oil pipeline in the US due to a crippling cyberattack believed to be orchestrated by a Russia-based criminal group,” The New York Post reported. “The closure of the 5,500-mile Colonial Pipeline, which carries more than 100 million gallons of fuel from Texas to New Jersey each day, has stretched into its fifth day.”

On social media, multiple videos went viral of people showing that their gas stations were out of fuel in states including Florida, Georgia, North Carolina, South Carolina, Alabama, Virginia, Arkansas, Tennessee, and others. Panic buying might be playing a role in gas stations running out of fuel, although it is hard to tell based on initial reports.

Hreczecha

A konkretnie gdzie to ma miejsce. Pytam sie, bo godzine temu wrocilem z zakupow. Przejechalem kolo dwoch stacji benzynowych. Zadnych kolejek, widzialem kilka samochodow pompujacych benzyne. Media, takze te konserwatywne nie donosza o zadnych brakach, kartkach i kolejkach.

Hreczecha

Czyli przyczyna jest akcja sabotazowa groy hakerow z Rosji, tzn. przyjaciol Trumpa.

brat_olin

Hreczecha wrote:

> [...]
> widzialem kilka samochodow pompujacych benzyne. Media, takze te
> konserwatywne nie donosza o zadnych brakach, kartkach i kolejkach.

No przeciez sie pytalem, czy w CNN czy NYT czy innych fake news o tym gadali.
Z Pana responsu, wnioskuje, ze zamilczeli. Ciekawe, czy ta sytuacja sie utrzyma
do weekendu, bo wtedy to i u Pana, p. Jozku, benzyny zabraknie. Chyba ze bedzie
u tzw. spekulantow dostepna?

brat_olin

Hreczecha wrote:

> Czyli przyczyna jest akcja sabotazowa groy hakerow z Rosji,
> tzn. przyjaciol Trumpa.

No wlasnie, za Trumpa taka sytuacja byla nie do pomyslenia!
Ale moze Chinczycy pomoga Bidenowi?

Hreczecha

Zajrzalem do CNN. Akurat teraz mowia o konfliktach w Izraelu. Ale sluchalem w samochodzie NPR: Mowili o problemach w zaopatrzeniu w benzyne we wschodnich stanch z powodu sabotazu systemow kontrolujacych rurociagu Colonial Pipeline.
Co do NY Times, jeszcze nie sprawdzalem. Tutaj jest CNN: https://www.cnn.com/2021/05/11/business/gas-shortage-demand-pipeline-hack/index.html
Nota bene kiedy wlaczylem FOX News, pokazywali atak rakiet z polnocnej BGazy na Tel Aviv.o stacjach benzynowych ani slowa.

Hreczecha

Hreczecha

Do pomyslenia jest. A takze mozemy spokojnie przewidziec, ze Trum[ najpierw oglosilby, zeo jest "fake news," a potem, ze Rosja z tym nie ma nic wspolnego.

Hreczecha

Russet Bulba

Dobra wymowka aby uplynnic zapasy benzyny a potem na jakis okres czasu podniesc ceny. A sumie spoleczenstwo w tym rejonie wyda na paliwo setki milionow dolarow wiecej niz normalnie.

Russet Bulba

A i gdzie indziej tez zatankuja do pelna. Na wszelki wypadek. Bylo tak i jest z ta zopna bumaga. Ludzie obkupili sie na miesiace do przodu i popyt bedzie spadal, to trzeba podniesc ceny poprzez cala branze aby zrekompensowac te ‘straty’, bo to co zarobili w niedalekiej znowu przeszlosci juz sie nie liczy.

Russet Bulba

Basia

Ludzie powracaja z domow do miejsc
pracy, spodziewany jest wzrost popytu
na paliwo co czyni dobrym czas na jakis
szok cenowy i dlugotrwala zwyzke cen

...ze pod pretekstem ruskiej mafii, czy
samego Putynia to i wiarygodniejsza dla
publiki manipulacja (?).

Basia

On Tuesday, May 11, 2021 at 3:44:00 PM UTC-7, Basia wrote:
> Ludzie powracaja z domow do miejsc
> [...]

The syndicate’s members reportedly speak Russian and its malware is coded not to attack online networks connected to Russian-language keyboards.

https://nypost.com/2021/05/11/russia-denies-involvement-in-colonial-pipeline-cyberattack/

Ktos rozmawia po rusku, inny napisze
tepa linie kodu, media naglosnia i publika
uwierzy na 100 procent bo jest zupelnie
bezkrytyczna,

...do tego w USA nikt nie zna zadnych jezykow
obcych!

Mam na mysli wlasne nauczenie sie jakiegokolwiek
jezyka obcego. Kto zna jezyk obcy to za sprawa
obcego pochodzenia, nauczyl sie od rodzicow
albo poznal w wyniku jakiegos dlugotrwalego
pobytu za granica. Mieszkam w USA od wielu
dekad i jeszcze nie spotkalam ani jednej osoby
ktora wzglednie plynnie opanowalaby jakikolwiek
jezyk obcy w formalnym procesie edukacji
lingwistycznej, w szkole, na uniwerku itp.

Latwo jest spreparowac prowokacje uzywajac
akcentu. Codziennoscia w amerykanskich mediach
jest tlumaczenie wypowiedzi obcokrajowcow
na j.angielski z ciezko akcentowanym
dubbingiem i lamanym angielskim.

Sumujac, warunki sa doskonale do
prokurowania wszelakich prowokacji.
Wystarczy ze ktos uslyszy kogos z
akcentem czy porozumiewajacego sie
obcym jezykiem i juz gotowy moze byc
"dowod."

Basia

Hreczecha

Moja amerykanska zona w formalnym procesie edukacji opanowala hiszpanski, francuski, wloski i lacine.

Basia

Tak, i ma do tego meza obcokrajowca.

Doskonaly material do wytkniecia palcem
i sprokurowania prowokacji, ...ale faktem
jest ze kobiety w USA o wiele wiele (!) czesciej
nizeli mezczyzni probuja swoich sil w nauce
obcych jezykow.

Znalam kilka Amerykanek ktore probowaly
sie uczyc jezykow, czesto nawet kilku,
ale nie byly w stanie opanowac w plynnie
zadnego. Aczkolwiek znaczenie slowa
plynnie jest w USA bardzo szerokie.
Czesto nauczyciele obcych jezykow
nawet na uniwersytetach nie sa wcale
plynni w jezykach ktore ucza.

Basia

Basia

Zapomnialam spytac jakiego pochodzenia
jest panska zona.

Basia

Hreczecha

Rzeczywiscie. Ma meza obcokrajowca, ale w.w. jezyki poznala zanim poznala mnie. A co do pochodzenia: Ze strony matki jest Wloszka, ale trafil sie w jej rodzinie jeden Irlandczyk. Rodzina jej ojca pochodzi z Alzacji.

Basia

Pytalam bo podejrzewam ze zona miala
wczesny kontakt z jakims "gendered" jezykiem,
np. poprzez rodzine, co pozwolilo jej latwiej
zrozumiec gramatyczne podstawy 'gendered'
jezyka jego gramatyki co pomoglo pozniej
w nauce innych gendered jezykow.

Przecietnego Amerykanina proby nauczenia
sie obcego jezyka zalamuja sie z powodu
gramatycznych trudnosci, nieznajomosci konceptu
rodzajow i wynikajacej z tego o wiele
trudniejszej gramatyki, ...w porownaniu z
non-gendered jezykiem angielskim.

Basia

Hreczecha

Kontakty miala o tyle, ze mieszkala w New Jerseay, a tam czesto slychac jezyk hiszpanski. I zdaje mi sie, ze jej babcia znala wloski, ale sie nim w domu nie poslugiwala.
Nota bene, przypomniala mi sie znajoma, Amerykanka, ktora opanowala jezyk macedonski i rodzaje jej nie przeszkadzaly. Ale zabrala sie za serbo-chorwacki i zaczely ja wq,,,,c przypadki.

brat_olin

brat_olin wrote:

> https://twitter.com/ComfortablySmug/status/1392114224177029127
> Czy gadaja o tym w CNN i innych fake news?

Komuna juz blisko:

Daily Caller@DailyCaller:
"Energy Sec. Jennifer Granholm says that the current gasoline situation
is a "supply crunch," not a "gasoline shortage."" Video:
https://twitter.com/DailyCaller/status/1392185818190651392

Teraz juz tylko oglosic wojne przeciw benzynowym "spekulantom"
- i z gorki!

t-1

W dniu 2021-05-11 o 17:56, Piotr pisze:
Masz jakąś obsesję.
Ksiądz ci nie dał rozgrzeszenia?
A może żaden nie chciał molestować?

Basia

Niewiem czy komuna blisko USA sa
chyba w tej chwili najwiekszym producentem
ropy na swiecie wiec o brakow paliw raczej
nie bedzie.

Rozumiem ze ten 'hack' i zwiazane z nim
przerwy w dostawach paliwa w USA daja
amunicje Niemcom, Zachodniej Europie
by domagac sie od USA przyzwolenia
na wzrost importu paliw z Rosji, NordStream2
itp.

Czy za hckiem stoja Niemcy, albo Rosja
niesposob powiedziec, ale spekulowac
mozna.

Basia

brat_olin

Basia wrote:

> Czy za hckiem stoja Niemcy, albo Rosja
> niesposob powiedziec, ale spekulowac
> mozna.

Warto tez dodac, ze od pierwszego dnia swojej prezydentury Bidem
oglosil wojne przeciw "oil industry", i mamy tego pierwsze konsekwencje.
Przypomne, ze Biden dostal w spadku kwitnaca ekonomie, gielde bijaca
rekordy co tydzien, i pokoj na Bliskim Wschodzie. Wystarczylo ponad
100 dni, i to wszystko - w KANAŁ!

Basia

Biden jest juz chyba niepoczytalny, nie
dopatrywala bym sie w kazdym razie
w jego osobie wielkiej przyczynowosci.

Basia

Hreczecha

Biden dostal w spadku wzrastajace bezrobocie i spadek produktu krajowego brutto - z powodu pandemii. A gielda w dalszym ciagu bila rekordy - dopoki nie pojawily sie obawy o inflacje.
Co do Bliskiego Wschodu: Trwala wojna w Jemenie a reszta pokoju opierala sie na bardzo kruchych podstawach, m.in. z powodu postepujacego apartheidu na Zachodnim Brzegu.

andal

najpierw bil go po glowie a potem wyruchal i to chyba nie teza

Piotr

On Wednesday, May 12, 2021 at 5:34:43 AM UTC-2:30, t-1 wrote:

> Masz jakąś obsesję.
> Ksiądz ci nie dał rozgrzeszenia?
> A może żaden nie chciał molestować?

I powyzsze napisal Pan ... zainspirowany nauczaniem Sw. Jana Pawla II o godnosci czlowieka, czy poslaniem
Jezusa Chrystusa o milowaniu nieprzyjaciol swoich ?
===
Piotr

Astralny Rębajło

Hreczecha napisał(a):

> [...]
> Co do Bliskiego Wschodu: Trwala wojna w Jemenie a reszta pokoju opierala sie na bardzo kruchych podstawach, m.in. z powodu postepujacego apartheidu na Zachodnim Brzegu.

cyt.
2 miesiące po zaprzysiężeniu Bidena, główne argumenty za jego wyborem… przestały istnieć
https://independenttrader.pl/co-pokazaly-pierwsze-tygodnie-prezydentury-bidena.html

Hreczecha

Wrecz odwrotnie. To sa argumenty za wyborem Biddena, poniewaz algternatywa byla polityka Trumpa, co ozn aczaloby stopniowa faszyzacje Ameryki.

Russet Bulba

No ale nie zaglade, jak za Bidena. Co lepsze?

Russet Bulba

Z Trumpem czy bez, z global warming, czy bez, dewastacja ekologiczna jest faktem i bedzie postepowac nadal. A co do ocieplenia to Do tej pory nie ma przekonywujacej teorii wyjasniajacej gwaltowne ocieplenie po ostatniej epoce lodowcowej, ktore mialo miejsce bez wWplywu czlowieka i jasnych przyczyn. Napewno nie byl to CO2.

Piotr

On Wednesday, May 12, 2021 at 11:13:21 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> [...]

> Z Trumpem czy bez, z global warming, czy bez, dewastacja ekologiczna jest faktem i bedzie postepowac nadal. A co do ocieplenia to Do tej pory nie ma przekonywujacej teorii wyjasniajacej gwaltowne ocieplenie po ostatniej epoce lodowcowej, ktore mialo miejsce bez wWplywu czlowieka

Tja, klasyczny "argument" podsuwany przez Rosje i Arabie Saudyjska ich uzytecznym idiotom. No to sprawdzmy czy polknal - wg uzytecznego idioty Straka to ma dowodzic, ze obecne ocieplenie nie jest dzielem czlowieka? ;-)

> i jasnych przyczyn.

hydraulik ma pewne siebie opinie nt. transplantacji serca. To, ze dziadek Strak nie ma pojecia o klimatogii, nie oznacza, ze nie maja jej naukowcy publikujacy o klimacie w Science, Nature czy JGR.

A przyczyny sa tak jasne jak moga byc: cykl Milankovica dal poczatkowe ogrzanie w Arktyce w lecie, ktore potem zostalo wzmocnione wieloma cyklami pozytywnych sprzezen zwrotnych miedzy temperatura, a albedo,
CO2, CH4, i para wodna. Zadna niezglebiona tajemnica, drogi Straku.

> Napewno nie byl to CO2.

napisal Andrew Strak widzac ... wzrost CO2 z ok. 180 do 280 ppm.... "Napewno" Andrew Strak madry jest i intelektualnie uczciwy.

==
Piotr Trela*
* dla prawackich anonimow implikujacych ze ofiary stalinowskich donosow nie mialy tak zle, skoro ich cierpienia
da sie porownac do bratolina widzacego jego publiczne ataki na innych ludzi - podpisane jego nazwiskiem.

Russet Bulba

Spekulacje, panie Piotrze, spekulacje a nie prawdziwe zrozumienie. Czy tzw naukowe spekulacje sa dalej nauka? Rozpaczliwe szukanie jakichkolwiek czynnikow i na sile wciskanie ich do konstruowanych modeli klimatycznych? A tak naprawde, to naukowcy nie wiedza z nielicznymi wyjatkami w tym profesora Piotra :-)).

Basia

On Thursday, May 13, 2021 at 2:39:09 AM UTC-7, cyrylme...@gmail.com wrote:

> [...]

Tyle ze niewiedza Kartsa nie wyklucza
braku wiedzy nauki.

Ze Karts nie ma pojecia o klimatologii nie znaczy
ze XXI wieczny w dlugach po uszy klimatolog publikujacy
jakies tam swoje "papiery" ...by zarobic przedewszystkim
na chleb, splacic hipoteke, utrzymac sie przy akademickim
polit-korycie wie o czym pisze.

https://scontent-sjc3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/176773594_3402027896563300_9111946281936068099_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-3&_nc_sid=2c4854&_nc_ohc=gI6Qz7Or03wAX-h6SXE&_nc_ht=scontent-sjc3-1.xx&oh=cced41f35ef63cc843019e7603a6e16d&oe=60C38D0C

Basia

Russet Bulba

Gdy skutek poprzedza przyczyne to daje to nieco do myslenia wielu tylko pana Piotra nie zraza zbyt bardzo :-))).

Piotr

On Thursday, May 13, 2021 at 7:09:09 AM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Spekulacje, panie Piotrze, spekulacje a nie prawdziwe zrozumienie.

Zapewnil dziadek z Seattle, o sprawach ktore sa tlumaczone nawet w podrecznikach pierwszych lat studiow

> Czy tzw naukowe spekulacje sa dalej nauka?

- pyta sie siebie (ignorant klimatologiczny Strak arogancko wypowiadajacy sie o dziedznie nauki o ktorej nie ma zielonego pojecia)

>Rozpaczliwe szukanie jakichkolwiek czynnikow i na sile wciskanie ich do konstruowanych modeli klimatycznych?

Skoro tak "rozpaczliwe" to UDOWODNIJ to Ptysiu. Nie, same zapewnienia ze "rozpaczliwe" i"spekulacje"
nie stanowia dowodu, a jesli juz to tylko w Panskiej glowie.

A wiec smialo Pan DOWIEDZIE, ze wyjasnienie:

"cykl Milankovica dal poczatkowe ogrzanie w Arktyce w lecie, ktore potem zostalo wzmocnione wieloma cyklami pozytywnych sprzezen zwrotnych miedzy temperatura, a albedo, CO2, CH4, i para wodna."

jest tylko "rozpaczliwa tzw. spekulacja naukowa". A jesli to za duzo oczekiwac od jego schorowanej glowy - to moze cos prostszego - niech obroni logike swojego jedynego falsyfikowalnego "argumentu" w tym poscie, cytuje

Strak: "Do tej pory nie ma przekonywujacej teorii wyjasniajacej gwaltowne ocieplenie po ostatniej epoce lodowcowej, ktore mialo miejsce bez wWplywu czlowieka"

ja: "wg uzytecznego idioty [Rosji i Arabii Saudyjskiej] Straka to ma dowodzic, ze obecne ocieplenie NIE jest dzielem czlowieka? "

do obrony _tego_ - Strak nie potrzebuje znac sie na klimatologii - wystarczy sama logika. A wiec smialo, panie Strak,
put your money where your mouth is.
===
Piotr

Piotr

On Thursday, May 13, 2021 at 9:27:19 AM UTC-2:30, Basia wrote:

> Tyle ze niewiedza Kartsa nie wyklucza braku wiedzy nauki.

Nie wykucza takze ze mleko sie zsiadlo w lodowce. Ale tego trzeba dowiesc.

> [...]
> jakies tam swoje "papiery" ...by zarobic przedewszystkim na chleb, splacic hipoteke, utrzymac sie przy akademickim

Stasiu (Edziu?) nie sadzi innych po sobie - to ze on jest gotow sprzedac sie za pieniadze nie dowodzi, ze pratykycznie
caly swiat naukowy sie sprzedal.

I jesli mieliby sie sprzedawac - to tym, ktorzy maja prawdziwe pieniadze - jak TRYLIONY (amerykanskich) dolarow rocznie w profitach wszystkich przemyslow i krajow petrodolarowych, ktore zyski a moze wrecz samo przetrwanie jest oparte na kontynuacji zrzuczania CO2 do atmosfery.

Kazdy naukowiec, ktory potrafilby udowodnic, ze emisje CO2 i innych gazow cieplarnianych NIE POWODUJA zmiany klimatu - nie musialby sie martwic o zadna hipoteke - moglby kupic sobie swoja wyspe za gotowke - bo to i tak bylyby "peanuts" w porownaniu z trylionami (amerykanskimi) zyskow, ktore by uratowal fossil industries, Rosji i Arabii Saudyjskiej.

==
Piotr

Piotr

On Thursday, May 13, 2021 at 9:54:53 AM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> On Thursday, May 13, 2021 at 8:57:19 AM UTC-3, Basia wrote:
> Gdy skutek poprzedza przyczyne to daje to nieco do myslenia wielu tylko pana Piotra nie zraza zbyt bardzo :-))).

I Pan zbija moje pytanie o Panska logike piszac do ... pana Basii? Wdzieczniejszy sluchacz?

A. Strak: "Do tej pory nie ma przekonywujacej teorii wyjasniajacej gwaltowne ocieplenie po ostatniej epoce lodowcowej, ktore mialo miejsce bez wWplywu czlowieka"

ja: " wg uzytecznego idioty Straka to ma dowodzic, ze obecne ocieplenie nie jest dzielem czlowieka? "
A.Strak, do Basi: "Gdy skutek poprzedza przyczyne to daje to nieco do myslenia wielu tylko pana Piotra nie zraza zbyt bardzo :-)))."

Niestety Panskie zasmiewanie sie sie z wlasnego dowcipu jest na logicznym bledzie:
Jesli A powodowalo kiedys B, nie DOWODZI ze C nie moze powodowac B,

Jesli zapis logiczny to za duzo na Panskie obecne mozliwosci intelektualne - to analogia:

"Wysoki Sadzie,
Moj klient, przylapany z dwoma pustymi kanistrami w miejscu gdzie zaczal sie pozar lasu ,
nie moze byc winny podpalenia, bo jak wszyscy wiemy - lasy plonely na dlugo przed pojawieniem sie ludzi,
a wiec skutek (pozary lasow) nie moze poprzedzac przyczyny (pojawienie sie ludzi).
Ludziom myslacym , jak ja, to daje to nieco do myslenia, ale kretynow, jak Wysoki Sad, nie zraza zbyt bardzo :-)))."

==
Piotr

Basia

Z ta roznica ze Nafciarze nie maja swoich uniwersytetow,
sa im nie potrzebne. Naukowcy robiacy kariere na uniwesytetach
nie Nafciarzom sie klaniaja.

Btw. Komu klanial sie Jaskot?

Basia

Basia

Alternatywnie, Dziadek chcial Prezydentury
i wojny od poczatku... i bedzie ja pewnie mial.

Cale zycie bedac Senatorem chcial ludzi po
uszy zadluzonych u bankierow albo skazanych
na dlugie lata do wiezienia, za calkiem drobne
przezewinienia.

Teraz psychopata moze chciec ludzi pozabijanych.

Normalny czlowiek na Niego nie glosowal.
Wygral bo Obama nabujal Murzynow, jaka
to ta parka Biden i Prokurator Kamala nie
beda dla nich dobrzy. Innych w glosowanie
na Bidena wrobil Kret z Mannhatanu.

Basia

Basia

On Thursday, May 13, 2021 at 8:11:04 AM UTC-7, Piotr wrote:

> [...]
>
> Stasiu (Edziu?) nie sadzi innych po sobie - to ze on jest gotow sprzedac sie za pieniadze nie dowodzi, ze pratykycznie

Dobrze jest nie mylic ludzi robiacych swoje
kariery w instytucjach publicznych utrzymujacych
sie z podatkow, ludzi zyjacych z grantow
Rzadowych, innych subsydiow publicznych,
z tymi ktorzy znajduja zatrudnienie w
prywatnym sektorze, bedac produktywnymi
na wolnym rynku, w pracach ktore kazdy
moze 'z gazety' dostac, ze sie tak wyraze,
byle tylko by mial kwalifikacje, ...gdzie nie
potrzebna jest wczesniejsza dlugotrwala
inwestycja w akademicki potencjal.

Dobrze jest nie mylic tych dwu grup
ludzi bo nie sa do siebie podobni.

Czego pewnie zyczyl by sobie Piotr,
wiec szybko zadecydowal zmieszac
jednych z drugimi.

Basia

Basia

No i nie powiedziane ze nie otrzymal
pomocy z zewnatrz w swojej elekcji

Juz o tym kiedys pisalam w watku
o Stacey Abrams. Przypomne za:

https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/vkU6UbPtgE0/m/o8XoIhbxBAAJ

> A jakich sluzb specjalnych?

Niewiem, domniemam ze istnieja jakies
sluzby ktore gdy zaistnieje potrzeba to
albo dyskretnie pozbywaja sie zdrajcow
itp., albo przynajmniej ich zatrzymuja w
dalszym dzialaniu dalszym pochodzie.

Sfalszowanie wyborow dla pozbycia sie
Kreta pasuje mi do takiej tezy, zwlaszcza
jezeli chciano zachowac dyskrecje i nie
ujawniac publice dowodow winy.

Dowod np. zdrady czy kolaboracji z obcymi
wywiadami, wymagal by skazania agenta
a pozniej naturalnie ukarania Principala.

Tego domagala by sie publika.

Jak wymierzyc nalezyta kare za przewinienie
np. mocarstwu atomowemu? Jak wytlumaczyc
wlasnemu szalenie agresywnemu badz co badz
Zwierzyncowi ze padlo sie ofiara obcej
ingerencji i nic nie mozna zrobic, i zagraniczny
sprawca nie zostanie ukarany, ...byc moze nigdy.

No jak tu z takiej sytuacji wybrnac?

Otrucie Trumpa chyba nie wchodzilo w
rachube bo w Demokracji nie wypada, ale
przeczekanie agenta do nastepnych elekcji
a pozniej pomoc w przegranej, jawi sie
jaki calkiem 'fair' rozwiazanie.

Nieprawdaz?

Basia

Basia

On Thursday, May 13, 2021 at 9:55:02 AM UTC-7, Basia wrote:

> Innych w glosowanie na Bidena wrobil Kret z Mannhatanu.

Znaczy nie tyle sam Kret co system nie dajacy
innego praktycznego wyboru nizeli Czarne albo
Biale.

Basia.

Russet Bulba

Gaworzycie sobie, panie Profesorze? Ale to nie Memorial z klockami. Tutaj trzeba nieco myslec. Wiec jak to sie stalo, iz ta potworna masa lodu zalegajaca kilkanascie tysiecy lat temu polnocna polkule tak sie szybko stopila bez wplywu czlowieka. Ziemia wowczas nie wyleciala z orbity w kierunku slonca a poczatkowa zawartosc CO2 w atmosferze byla bardzo niska. Skad te ogromne rezerwy ciepla?

Piotr

jesli ktos chce sie sprzedac - to po co mu uniwerstytet, kiedy moze dostac nieporownywalnie bezposrednio pracuajc jako naukowcy dla BP, Exxonu czy w finansowanych przez Kocha i paliwowe lobby Heartland institute:

https://climateinvestigations.org/who-is-paying-for-heartland-institute-climate-denial-palooza/

> Naukowcy robiacy kariere na uniwesytetach nie Nafciarzom sie klaniaja.

Jak pisalem - nie sadz innych po sobie. Gdyby chcieli sie sprzedac co by sie klaniali tym co maja prawdziwe pieniadze wplywy.

Niektorzy z tych ktorzy sprzedaja sie fossil fuel lobby - jest z odzysku - teraz sa ekspertami od klimatu, wczesniej byli ekspertami od nieszkodliwosci palenia tytoniu dla koncernow tytoniowych.

> Btw. Komu klanial sie Jaskot?

Jak go to tak kreci to sobie poryje w Internecie. Jak mu wczesniejsze rycie wyszlo - patrz the scepowe Keystone Cops:
Zwolan , Smith Strak i da Lancia: w klasyce scp:
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/AuXPKMaCK40/m/CEj63H4vCQAJ
===
Piotr

Basia

Po co zaraz ryc jak mozna zadac pytanie
komus kto pod Jaskotem wyrobnikowal.

No chyba ze ten ktos jak Piotr woli nabrac
wody w usta, ...wtedy rzeczywiscie trzeba
sie zdac na rycie. Innego wyjscia nie ma.

Basia

Piotr

On Thursday, May 13, 2021 at 5:16:37 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Gaworzycie sobie, panie Profesorze?

Nie, zadalem Strakowi pytanie o logike jego argumentu .

>Ale to nie Memorial z klockami.

Ouch take me to the burn unit. Pan Andrzej Strak jak przygada to ho ho !

> Tutaj trzeba nieco myslec. Wiec jak to sie stalo, iz ta potworna masa lodu zalegajaca kilkanascie tysiecy lat temu polnocna polkule tak sie szybko stopila bez wplywu czlowieka.

znowu mozg mu oddryfowal na inny temat? To czemu ta "potworna" masu lodu stopniala wytlumaczylem mu juz wczesniej w tym watku: https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/P_hyypCCXrA/m/_P-q3CaOBQAJ
Natomiast w poscie ktory A. Strak cytuje mowa jest o JEGO INNYM twierdzeniu:
A. Strak:" Gdy skutek poprzedza przyczyne to daje to nieco do myslenia wielu tylko pana Piotra nie zraza zbyt bardzo :-)))."
Pomoge jego pamieci:

A. Strak:" Gdy skutek poprzedza przyczyne to daje to nieco do myslenia wielu tylko pana Piotra nie zraza zbyt bardzo :-)))."

PT: " Niestety Panskie zasmiewanie sie sie z wlasnego dowcipu jest oparte na logicznym bledzie:
Jesli A powodowalo kiedys B, to nie DOWODZI, ze C nie moze powodowac B.
A jesli zapis logiczny to za duzo na Panskie obecne mozliwosci intelektualne - to analogia:
[...]
====================

Tak wiec skupcie sie Strak - i odpowiadajcie na pytania ktore dopiero co sami cytowaliscie. A jesli i zapis logiczny i analogia przekraczaja jego zdolnosc komprehensji , to nie wstydzcie sie - poproscie zone o pomoc.
===
Piotr

Piotr

On Thursday, May 13, 2021 at 7:08:36 PM UTC-2:30, Basia wrote:

https://climateinvestigations.org/who-is-paying-for-heartland-institute-climate-denial-palooza/

> Po co zaraz ryc jak mozna zadac pytanie komus kto pod Jaskotem wyrobnikowal.

to tak jak Zwolan "wyrobnikowal pod Jaruzelskim" uczeszczajac do komunistych szkol za Jaruzelskiego?
No i WCZESNIEJ jakos nie mial oporow z ryciem po Internecie w poszukiwaniu hakow na oponentow - i najlepsze co mu sie udalo to ... zdjecie pierwszoklasistow sprzed 50 lat. I z tym zdjeciem nasz Basia
wszedl do lozka
- z homofobem "John Smith",
- z opowiadaczem kawalow holokaustowych i homofobem A. da Lancia
- z homofobem - A. Strakiem (szydzacym z ludzi trans jako "kobiety z penisami")
Pogratulowac towarszystwa, panie "Basiu".

Watek: Obrazek do testu Rorschach,scp edition
Obrazek - grupa pierwszoklasistow na grzybobraniu - https://sphoto.nasza-klasa.pl/3608856/9/other/std/cb6e931e14.jpeg
Wyniki testu:

1. skojarzenia Stanislawa (Edwarda) Zwolana, ps. "Basia":
"To horrendalne zdjecie znowu!"
zapominajac ze to ...on sam wyszukal to zdjecie na Internecie i on sam promowal je na scp ...
I trzeba kanalii pokroju Zwolana aby uzywac molestacji dzieci do .... opluwania tych dzieci:
"Dzieci wygladaja najwyrazniej na molestowane. Jedno, trans-dzender wygladajce wydaje sie w jakis sposob wyrazac opozycje wobec tego co sie tam dzieje, inne jako jedyne sie usmiecha. Moze nie jest molestowane, moze lubi byc molestowane."

O tym samym dziecku z ktorego Zwolan szydzil, ze "moze lubi byc molestowane", pan Zwolan, powuluacj sie na swoj
insight jako ... prawdziwa kobieta:
"Pan spojrzy na to zdjecie raz jeszcze panie Karts. Wiem ze trudno bedzie panu zrobic to kobiecym okiem ale prosze sprobowac, moze dac zonie, corce, do obejrzenia i spytac co sadzi. [...] wypierdek komunistyczny sie usmiecha- wychowywany pewnie w przeswiadczeniu o swojej pre-destynacji do rzadzenia w Polsce."

Panowie i Panie - pan Stanislaw (Edward) Zwolan!

2. p. Andrzej Strak o opluwanym przez Zwolana dziecku:
"Spoldzielnia Ucho?"

3. p. Andrzej da Lancia - "genetycznie predestynowany na szpiega"

4. Last, but not least:"John Smith":

a) mysli ze skompromituje opluwane dziecko tym, ze stoi obok... damskiej torebki, ktora nauczycielka postawila na ziemi aby zrobic zdjecie:

John Smith: "Ale, to nie byle jaka torba...! Teletubisie takie nosza: https://garcon-magazine.com/wp content/uploads/2017/12/tinky-winky.jpg a szczegolnie, jeden..."

b) postawienie przez nauczycielki jej torebki na ziemi na czas zrobienia zdjecia nasz przenikliwy John Smith zdemaskowal jako:
- "socjotechniczny eksperyment"
- w celu "indoktrynowania biednych polskich dzieci genderyzmem"
- "aby "zaburzyc osobowosc, w zakresie pelnienia rol spolecznych, w wieku dojrzalym"
- i dzieki temu "bezpiecznie kontrolować swoich obywateli bez potrzeby armii czy policji"

Daj czlowiekowi dostep to internetu a napisze kim jest.
====

Piotr

Basia

On Thursday, May 13, 2021 at 3:09:30 PM UTC-7, Piotr wrote:
> https://climateinvestigations.org/who-is-paying-for-heartland-institute-climate-denial-palooza/

> to tak jak Zwolan "wyrobnikowal pod Jaruzelskim" uczeszczajac do komunistych szkol za Jaruzelskiego?

Nie to wcale nie tak!

Ja w Stanie Wojennym, w okresie czasu gdy
w sklepach na polkach byl jedynie ocet a
ludzi na ulicach terroryzowalo ZOMO, a
w pracy i szkole donosiciele, nie wakacjonowalam
sobie na koszt podatnika na Svalbardzie udajac
naukowca nie pobieralam miesiacami probek
metnej wody u wybrzezy jakiejs odleglej wyspy,

...ani tez zostalam oddelegowana w ten
straszny czas na studia doktoranckie za granica,
wiec prosze sobie zatraymac glupie porownania
dla siebie i swoich kolego panie Trela.

Basia

Piotr

On Thursday, May 13, 2021 at 10:20:29 PM UTC-2:30, Basia wrote:

> Nie to wcale nie tak!
>
> Ja w Stanie Wojennym, w okresie czasu gdy w sklepach na polkach byl jedynie ocet a
> ludzi na ulicach terroryzowalo ZOMO

tyle ze Zwolana zadne ZOMO nie terroryzowalo, bo pokornie chodzil do komunistycznej szkolki - a octem nie musial
sie zywic skoro mial PEWEX - z tatka w Ameryce i matka dostajaca od komuny paszport do wyjazdow na Zachod
tam gdzie w dzien zarabiala wiecej niz Polacy w miesiac - i kazdy w jego klasie by sie w mgnienu oka by sie z nim
zamienil. Tak wiec nie pozuj Stasiu (Edziu) na ofiare komunizmu.

Po ich postach, nie po ich zapewneiniach o ich rzekomej martyrologii pod butem komuny poznacie ich.

Zdjecie z Naszej Klasy wyryte przez Stasia (Edzia) Zwolana: grupa pierwszoklasistow na grzybobraniu - https://sphoto.nasza-klasa.pl/3608856/9/other/std/cb6e931e14.jpeg

Basia

On Thursday, May 13, 2021 at 6:25:45 PM UTC-7, Piotr wrote:

> [...]
> zamienil. Tak wiec nie pozuj Stasiu (Edziu) na ofiare komunizmu.

Stwierdzilam fakty dotyczace pana Treli!

Odnosnie mnie samej nic pan Trela nie wie
i nie moze powiedziec. Stanu Wojenny byl dla
mnie z bliskimi zagranicznymi konekcjami
pulapka. Musialam zostac chyba zakwalifikowana
przez wladze, szkolna organizacje partyjna POP
za jakis element niepozadany czy wywrotowy
bo zaczelam nagle doswiadczac przeroznych
problemow.

Byly donosy, byly dziwne oskarzenia np. o
posiadanie broni, gazu lzawiacego, itp.
pojawilo sie wymuszane podpisywanie
roznych zobowiazan dyscyplinarnych oraz
liczne inne problemy.

Edukacje rozpoczeta w Liceum Ogolnoksztalcacym
dokonczylam z kilkuletnim opoznieniem w Liceum
dla Pracujacych, tzw. wieczorowce.

Na Svalbardzie ani w zadnym zagranicznym
programie doktoranckim nikt Basi w Stanie
Wojennym nie widzial,

...a Piotra i jemu podobnych typkow owszem.

Basia

Piotr

On Thursday, May 13, 2021 at 11:24:36 PM UTC-2:30, Basia wrote:

> Stwierdzilam fakty dotyczace pana Treli!

nie nazywajmy urojen Zwolana "faktami"

> Odnosnie mnie samej nic pan Trela nie wie

jakie fakty z jego biografii moglyby przebic Zwolanoposty?

" wyuzdane niemieckie suki"
- "kurwy"
- "niemieckie kurewki w poszukiwaniu kolorowego fallusa"
- "wyuzdane Niemki"
- "wyuzdane niemieckie kobiety"
Stanislaw (Edward) Zwolan o kobietach molestowanych w drodze na Sylwestra w Kolonii

- " wirilni, jurni Semici",
- "ofiary wyuzdanych niemieckich suk"
- "Obawiam sie ze Semici z dlugimi... obiektywnie maja racje!",
- " ..nic tylko huzia na jurnych Semitow, sprawa przesadzona na ich niekorzysc. Basia mowi hola!!"
Stanislaw (Edward) Zwolan o molestatorach powyzszych "wyuzdanych sukach niemieckich"

Co wiecej trzeba aby wiedziec jakim czlowiekiem jest "Basia"?

Piotr
Stasio Edzio Zwolan dla obrony swojego zalosnego ego - dzielnie opluwjacay bogu ducha winne dziecko
("moze lubi byc molestowane." S/E Zwolan) i wchodzacy do lozka z homofobem "John Smith", z opowiadaczem kawalow holokaustowych i homofobem A. da Lancia i z transfobem - A. Strakiem (szydzacym z ludzi trans jako "kobiety z penisami")

Watek: Obrazek do testu Rorschach,scp edition
zdjecie pierwszoklasistow na grzybobraniu, wyryte z Naszej Klasy przez Zwolana:

1. "To horrendalne zdjecie znowu!"
zapominajac ze to ...on sam wyszukal to zdjecie na Internecie i on sam promowal je na scp ...

I trzeba kanalii pokroju Zwolana aby uzywac molestacji dzieci do .... opluwania dzieci:

[...]

O tym samym dziecku z ktorego Zwolan szydzil, ze "moze lubi byc molestowane" do swojego sojusznika, transfoba Straka:
[...]

3. p. Andrzej da Lancia (ten od kawalow o mordowaniuz zydowskich dzieci w Auschwitz) - "genetycznie predestynowany na szpiega"
[...]

I to wszystko co trzeba wiedziec o "Basi" i jej kolegach.

Basia

Btw. rewizja osobista w gabinecie dyrektora
szkoly, przyslanego w Stanie Wojennym SB'eka,
wykazala posiadanie przez ucznia butelki
spray'u, kropli do nosa Xylometazolin.

Czy donosiciel dostal jakies wynagrodzenie
tego nie wiem.

Basia

On Thursday, May 13, 2021 at 8:43:36 PM UTC-7, Piotr wrote:

> nie nazywajmy urojen Zwolana "faktami"

Lepiej powiedz pan panie Trela czy to za
pisanie donosow wyprawa na Svalbard
'sfinasowana?"

Basia

Russet Bulba

Topnienie lodow i wzrost poziomu oceanow az do 3 cm na rok przy 30% ladow pokrytych lodem. Olbrzymia ilosc energii niezbedna na przemiane fazowa w relatywnie krotkim okresie czasu. Ziemia wowczas musialaby absorbowac kilkadziesia razy wiecej energii w porownywalnym okresie czasu niz obecnie. A wiec wzrost dwutlenku wegla w atmosferze o 100 ppm byl zwiazany z podniesieniem sie poziomu oceanow o ponad 100 metrow, bedac przy tym raczej skutkiem niz przyczyna, podczas gdy w ostatnich 150 latach 140 ppm dalo nam zaledwie kilkanascie centymetrow roznicy.

andal

On 5/13/21 7:25 PM, Piotr wrote:
> "Spoldzielnia Ucho?"
>
> 3. p. Andrzej da Lancia - "genetycznie predestynowany na szpiega"

panie Trela, przepraszam, pomylilem sie

nadajesz sie jedynie na debila lub czysciciela butow u narciasza

Piotr

Eee tam - mniej niz 1cm na rok: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/Post-Glacial_Sea_Level.png

> Olbrzymia ilosc energii niezbedna na przemiane fazowa w relatywnie krotkim okresie czasu.

Nie osmiesza sie z ta olbrzmymioscia. Aby dostarczyc <1cm /rok wzrostu poziomu morza - przy 30% ladow pokrytych lodem
to trzeba stopnienia <8 cm lodu. Jego "przemiana fazowa" wymaga 330J/g lodu - to 1cm2 musi otrzymac 0.9*8cm*330J
= 2375 J/cm2. Dla porownania 1cm2 Ziemi otrzymuje (po odliczeniu albedo) w ciagu 3dni.

tyle energii ile Ziema absorbuje w ciagu 3dni na caly rok - rzeczywiscie .... "olbrzymia ilosc energii" ;-)
Ma Pan olbrzymia glowe, panie Strak, olbrzymia!

A teraz mozemy wrocic do tematu od ktorego probuje odciagnac uwage - Panskie olbrzymiej logiki wg ktorej
np. skoro lasy plonely przed ludzmi to znaczy ze czlowiek nie moze podpalic lasu, czy w przypadku Panskiego argumentu:
skoro klimat sie zmienial przed ludzkimi emisjami CO2, to w takim razie tylko idiota moglby myslec, ze
ludzie dzisiaj moga zmieniac klimat.

A wiec?
=====
Piotr

Piotr

On Friday, May 14, 2021 at 3:37:29 AM UTC-2:30, Basia wrote:

> Lepiej powiedz pan panie Trela czy to za pisanie donosow wyprawa na Svalbard 'sfinasowana?"

Projekcje? To tak dostales zgode ubecji na wyjazd z komunistczynej Polski na Zachod?
Moze podaj do jakiej szkoly chodziles to moze spytamy sie na Naszej Klasie jak Ciebie zapamietali ... ;-)

Uzywal wilk Naszej Klasy razy kilka, i zutylizowali wilka?

===
Piotr

Basia

On Friday, May 14, 2021 at 4:25:31 PM UTC-7, Piotr wrote:

> [...]
>
> Uzywal wilk Naszej Klasy razy kilka, i zutylizowali wilka?

Znaczy nie dowiemy sie nigdy a
przynajmniej nigdy od pana Treli
za jakiez to zaslugi mozna bylo
w Stanie Wojennym- gdy w sklepach
byl jedynie ocet na polkach bo kraj
objety embargiem i sankcjami,
poplynac sobie wtedy na daleki
Svalbard,

...tam za publiczne fundusze
miesiacami kolektowac probki
planktonu do swojego magisterium.

Byl kiedys jakis donosiciel od Jaskota
co sie przyznal ze donosil?

Basia

Russet Bulba

Sam sie przyznal, ze z towarzyszami radzieckimi tam jezdzil :-)))

Russet Bulba

Wiecej sie od pana Piotra spodziewalem, ktory albo kompletnie nie rozumie tematu albo rznie dziecinnie naiwnego. Pytanie jest jak w okresie zlodowacenia, przy niskim poziomie CO2 w atmosferze, globie pokrytym lodem, wusokim ziemskim albedo lecz w sumie stalej emisji slonecznej tak gwaltowne topienie pokrywy lodowej bylo mozliwe. I to wszystko w zupelnie nieodleglej geologicznie przeszlosci. A wiec jakie bylo zrodlo tej dodatkowej energii docierajacej do powierzchni ziemskiej a zwlaszcza powierzchni lodu. I tu pan Piotr jak do tej pory bez odpowiedzi.

Piotr

jesli ma na mysli lot przez Moskwe, bo wbrew wyborazeniom Zwolana nikt nie mial tyle dolarkow
co on by leciec przez Oslo - to tak - z "towarzyszami radzieckimi", o przepraszam - z "bracmi Panslavisty i Straka":

Panslavista i Strak relatywizujacy Katyn i Wolyn swoim braterstwem z mordercami:

-"Parch to parch, a Ukraińcy i Rosjanie to nasi bracia, nie obcy"
Panslavista
- "Ciagle koszula blizsza cialu niz kamizelka."" Ano nasi bracia", "Nasi slowianscy bracia", "Takie wiezy emocjonalne i krwi zawsze sie licza"
Andrzej Strak

==
Piotr

Piotr

On Friday, May 14, 2021 at 10:41:29 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Wiecej sie od pana Piotra spodziewalem,

przejmuje sie krytyka ludzi, ktorych szanuje. A wiec: " No harm done".

> ktory albo kompletnie nie rozumie tematu albo rznie dziecinnie naiwnego.

poprzez kompetnie nierozumiejace udowodnienie liczbami, ze podstawa twierdzen Straka: "olbrzymia ilosc energii" ,
jest tak olbrzymia jak ...mniej niz 1% energii slonecznej absorbowanej przez Ziemie? ;-)

Czy poprzez naiwne zwrocenie uwagi ze Strak opieral swoje szyderstwa ze mnie na logicznym bublu? I ze zapytany
o ten bubel - nabral wode w usta i probuje odwrocic uwage od tej wpadki piszac na inne tematy?

No ale na szczescie jest Google i mozna przypomniec od czego A. Strak ucieka:

- Andrew Strak: Topnienie lodow i wzrost poziomu oceanow az do 3 cm na rok przy 30% ladow pokrytych lodem.

- PT: Eee tam - mniej niz 1cm na rok: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/Post-Glacial_Sea_Level.png

- AS: Olbrzymia ilosc energii niezbedna na przemiane fazowa w relatywnie krotkim okresie czasu.

- PT: Nie osmiesza sie z ta olbrzymioscia. Aby dostarczyc <1cm /rok wzrostu poziomu morza - przy 30% ladow pokrytych lodem
to trzeba stopnienia <8 cm lodu. Jego "przemiana fazowa" wymaga 330J/g lodu - to 1cm2 musi otrzymac 0.9*8cm*330J
= 2375 J/cm2. Dla porownania - w ciagu CALEGO ROKU to tylko tyle ile te 1cm2 Ziemi absorbuje w ciagu ... 3dni. Rzeczywiscie .... "olbrzymia ilosc energii" ;-) Ma Pan olbrzymia glowe, panie Strak, olbrzymia!

brat_olin

Piotr wrote:

> [...]
> - "Ciagle koszula blizsza cialu niz kamizelka."" Ano nasi bracia",
> "Nasi slowianscy bracia", "Takie wiezy emocjonalne i krwi zawsze

Bez sensu, znaczy odnosnie tego "relatywizowania". Dam Panu przykład.
Pan mi bratem absolutnie nie jest, p. Piotrze, a przeciez czuje (znaczy ja,
nie Pan!) braterska wiez z Ukraincami czy Rosjanami, Wegrow nie wykluczajac.
Nawet jesli wsrod wymienionych sa mordercy. Zdarza sie, tak jak i z Panem,
znaczy odnosnie bycia bratem. Wystarczy krzywa Gaussa przypomniec

--
Smart questions to stupid answers

Russet Bulba

Ja sie nie osmieszam, to pan kompletnie lezy nie bedac w stanie odpowiedziec na proste jakkolwiek zasadnicze pytanie, a mianowicie skad sie wowczas taka ilosc energii cieplnej pojawila, aby w okresie relatywnie krotkiego czasu, bez CO2, ktore bylo raczej rezultatem a nie powodem ocieplenia, i z wysokim albedo topic na tyle lodow, aby w pewnym okresie czasy poziom oceanow mogl sie podnoscic o 3 cm rocznie i to przy nizszych globalnych temperaturach niz dzisiaj. Sumarycznie - o ponad 100 metrow.

Zalek Bloom

On Tuesday, May 11, 2021 at 10:55:17 AM UTC-4, brat_olin wrote:
> https://twitter.com/ComfortablySmug/status/1392114224177029127
> Czy gadaja o tym w CNN i innych fake news?
>
> --
> Smart questions to stupid answers
Jestem na Appalachian Trail w Georgii. Jak mnie taksowka podwozila
na Trail taksowkarzowa narzekala ze w niektorych stacjach
brakuje benzene.

zalek

Russet Bulba

Cytryniak z CNN mial niby odejsc ale tylko mu program zmieniaja. Chyba koniec z tym moralizatorskim gledzeniem. Ale to nie o benzynie.

Piotr

On Saturday, May 15, 2021 at 6:26:25 PM UTC-2:30, brat_olin wrote:

> Bez sensu, znaczy odnosnie tego "relatywizowania".

Pewnie - "Parch to parch, a Ukraińcy i Rosjanie to nasi bracia, nie obcy" - jakie w tym
relatywizowanie zla wg kryteriow rasowych .

> Dam Panu przykład. Pan mi bratem absolutnie nie jest, p. Piotrze

To terminologia Panslavisty i Bulby, nie moja, wiec do nich z czepianiem sie za slowa.

>a przeciez czuje (znaczy ja, nie Pan!) braterska wiez z Ukraincami czy Rosjanami, Wegrow nie wykluczajac.

Z Wegrami??? Spyta sie swojej Bulby czy Wegrzy to jego "bracia" (dla niego nawet Francuzi wyznajacy
dwie dopiero co rozdzielone wersje jednej religiii to nie zadni "bracia" - a o roznej "biologii".
co dopiero Slowanie vs nieSlowianie).

> Nawet jesli wsrod wymienionych sa mordercy.Zdarza sie, tak jak i z Panem,
> znaczy odnosnie bycia bratem. Wystarczy krzywa Gaussa przypomniec

Co ma Bulba do wiatraka? Przeciez dyskutujemy tu o rasistach (Panslaviscie i Bulbie) a bycie rasista
polega wlansie na IGNOROWANIU krzywej Gaussa, i oceanianiu jednostek wylacznie przez pryzmat
ich rasy i, no wlasnie - relatywizowaniu zla w zaleznosci od tego czy TAKIE SAMO ZLO popelni "swoj"
czy "obcy":

[...]

Opieranie swojej polityki na wierze, ze majac mozliwosc i bezkarnosc - UPA nie bedzie ekstreminowac
Polakow, bo to "nasi bracia" - to delusion z ktorego Panslaviste i Bulbe bardzo szybko by wyleczono na Wolyniu.
Stad moja odpowiedz Panslaviscie, ktory zgodnie z jego ksywa - relatywizowal i Katyn i Wolyn:

===
fatso: " Nie rozumiem was jednak, Polacy. Macie taka swietna sposobnosc aby sie dzis odciac od owej krainy przekletej kordonem sanitarnym Europy. Rezuny az przebieraja do Europy nogami, po trupie Polski i pod banderowskim sztandarem. I wy na to przyzwalacie?"

Panslavista: " Parch to parch, a Ukraińcy i Rosjanie to nasi bracia, nie obcy"

ja: Sztuka jednoaktowa: "Panslavista na Wolyniu"

Zagroda chlopska, pogodny letni dzien. Z krytej strzecha stodoly dochodza jeki zony Panslavisty grupowo gwalconej w stodole. Pod chlewikiem jego coreczka rabana przez rozbawionych molojocow siekiera.

Panslavista rozciagniety na klepisku, rece przywiazane do orczyka jednego konia, nogi do orczyka drugiego konia, ustawionego w przeciwnym kierunku. Obok Starszyj Bulawnyj dopala papierosa, rzuca na ziemie rozgniata czubem oficerki i siega po bat.
Panslavista szepcze "Bracia, co wy?"

Kurtyna.
==================

Piotr

On Saturday, May 15, 2021 at 7:01:44 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Ja sie nie osmieszam, to pan kompletnie lezy

poprzez wykazanie Bulbie, ze jego "olbrzymia ilosc energii" w ciagu ROKU to odpowienik absorpcji swiatla slonecznego ... przez 3 DNI.
Rzeczywiscie panie Bulba - 1% to ja "olbrzymia ilosc energii" a wiec z nas dwoch to ja przez to osmieszam sie i "kompletnie leze" ;-)

topic na tyle lodow, aby w pewnym okresie czasy poziom oceanow mogl sie podnoscic o 3 cm rocznie i to przy nizszych globalnych temperaturach niz dzisiaj. Sumarycznie - o ponad 100 metrow.

HALO - DEMENCJA? Bulba JUZ zapomnial, ze mu odpowiedzalem - W POSCIE KTORY "cytuje" :

a) podajac OBLICZENIA ze zadne "3 cm rocznie a 1 cm rocznie (120 m w 12 tys lat):
b) dowodzac ze to zadna "olbrzymia ilosc energii":

c) na jego ogolne pytanie - jak to w ogole bylo mozliwe - TEZ mu wyjasnilem - OTWIERAJACYM poscie ktory nasz reprezentant demencji
TEZ zapomnial, cytuje:

I podstawowe pytanie od ktorego Bulba probuje odwrocic uwage:

Basia

On Friday, May 14, 2021 at 5:54:22 PM UTC-7, Basia wrote:
> [...]

No prosze biduleniek Piotr Trela probuje
zastawiac sie Nasza Klasa gdy tymczasem
w internecie wisi material dowodowy
doroslego Piotra Treli w postoaci jego
pracy zatytulowanej

"Subsurface zooplankton (neuston) of Hornsund Fjord, Svalbard"
by Piotr Trela,

....w ktorej Piotr opisuje swoja wyprawe
na Svalbard w Stanie Wojennym, oraz w
najdrobniejszych szczegolach i detalach
pobieranie tam przez Niego probek
materialowych w Stanie Wojennym, w
dniach 19 Czerwca do and 21 Lipca 1982,
oraz dziekuje swoim kolegom ktorzy mu
w tym polowie pomagali.

O czym Piotr Trela nie wspomina w swojej
publikacji jest o tym za jakie zaslugi mozna
bylo w Stanie Wojennym- gdy w sklepach
byl jedynie ocet na polkach a kraj objety
embargiem sankcjami, poplynac sobie
na daleki Svalbard, i tam za publiczne
fundusze miesiacami zbierac probki
planktonu do swojego magisterium,
innych naukowych publikacji.

Widzi pan panie Trela ponizsze?
Nie potrzebna jest Nasza Klasa.

https://www.ices.dk/sites/pub/Publication%20Reports/Marine%20Science%20Symposia/Phase%202/Rapport%20et%20Proces-Verbaux%20des%20Reunions%20-%20Volume%20188%20-%201989%20-%20Partie%2040%20de%2071.pdf

Cytat:

Material and methods

During the Gdansk University Expedition to Svalbard,
sampling was conducted between 19 June and 21 July
1982 at 14 sites in Hornsund Fjord and the open sea off
southwestern Svalbard. A total of 22 horizontal tows
were made, each yielding three samples (Fig. 1). Di­
urnal sampling carried out at the Hyttevika site between
30 June and 2 July involved nine tows taken every six
hours.
Samples were taken with a 3-layer neuston-plankton
net constructed after Zaitsev (1970) (Fig. 2). The gear
consisted of three 300-nm mesh-size nets, each with a 60
x 20-cm opening. Two side floats kept the gear in such a
position that the uppermost net cut off the 0—5-cm
(“neuston”) microlayer, while two lower nets sampled
at 5—25 cm and 25—45 cm. Towing was conducted from
a small, anchored boat. The net was allowed to drift 30
or 50 m away from the boat and was then towed back to
the boat at a speed of about 1 m s-1. In some cases
towing was repeated, so the total distance towed was
doubled. The volume filtered was estimated by mul­
tiplying the net opening area by the distance towed.
The samples were preserved in 4% formaldehyde.
Most of them were examined whole. The six richest
samples (containing more than 3000 individuals each)
were split. Less common taxa were then selected and
counted. The remaining sample was brought to 100-cm1
volume and subsampled by taking five 2-cm3 replicates
with a stempel pipette, as described by Newell and
Newell (1967). All individuals in the subsample were
counted.

oraz

Acknowledgements

This work is based on the author’s M.Sc. thesis pre­
pared at the Institute of Oceanography, Gdansk Uni­
versity. The author wishes to thank Professor Krystyna
Wiktor and Dr Iwona Zmijewska for their help and
encouragement. The author would also like to express
his gratitude to Professor I. Drzycimski, Dr T. Rad-
ziejewska, and friends from the Gdansk University
Svalbard Expedition.

https://www.ices.dk/sites/pub/Publication%20Reports/Marine%20Science%20Symposia/Phase%202/Rapport%20et%20Proces-Verbaux%20des%20Reunions%20-%20Volume%20188%20-%201989%20-%20Partie%2040%20de%2071.pdf

Basia

I ponizszy dodatek za http://countrystudies.us/poland/92.htm

...mowiacy o skali strat ekonomicznych jakie
w okresie pana Trelowego balowania na Svalbardzie
ponosil kraj. Za jakiez to zaslugi mozna bylo
wowczas dostapic takiego przywileju?

Immediately after Jaruzelski imposed martial law in 1981, the United States invoked economic sanctions against Poland. In 1982 the United States suspended most-favored-nation trade status and vetoed Poland's application for membership in the International Monetary Fund. In the following years, Warsaw repeatedly blamed such United States policies for Poland's economic distress. For the period 1981 to 1985, the Polish government claimed that United States-inspired sanctions and Western refusal to reschedule debts and extend additional credit had cost the Polish economy US$15 billion in export income and other losses.

http://countrystudies.us/poland/92.htm

--------------
Basia

Basia

> [...]

> zamienil. Tak wiec nie pozuj Stasiu (Edziu) na ofiare komunizmu.

Gdy na Basi w Stanie Wojennym sie mszczono
min. za amerykanskiej sankcje, Piotr Trela balowal
sobie wtedy na Svalbardzie, ...dzisiaj za nic w swiecie
nie chce powiedziec czym sobie zasluzyl na
ten przywilej.

Istnieja pewne spore roznice pomiedzy Basia a
panem, panie Trela.

[...]

Basia

Panie Leszku, pan jako originator tego watku,
tytul "Kartki na benzyne? (USA)" moze dopowie
cos w temacie.

Basia

Basia

Przyznawali w Stanie Wojennym jakies
kartki na Svalbard?

Basia

Piotr

On Saturday, May 15, 2021 at 9:19:06 PM UTC-2:30, Basia wrote:

> No prosze biduleniek Piotr Trela probuje zastawiac sie Nasza Klasa

cos mu sie pomylilo bogaczykowi z Pewexu - to nie ja rylem po Naszej Klasie w poszukiwaniu
materialow na Zwolana, tylko Zwolan ryl na mnie. I pelny obciach - gdy najmocniejsze co wyryl
to ... zdjecie pierwszej klasy na wycieczce na grzyby :

Zdjecie z Naszej Klasy wyryte przez Stasia (Edzia) Zwolana: grupa pierwszoklasistow na grzybobraniu - https://sphoto.nasza-klasa.pl/3608856/9/other/std/cb6e931e14.jpeg

Stanislaw (Edward) Zwolan: "To horrendalne zdjecie znowu!" .... zapominajac ze to ...on sam wyszukal to zdjecie
na Internecie i on sam promowal je na scp ... Po czym .... oplul Bogu ducha winne 7-letnie dziecko oskarzjac je ze:
"moze lubi byc molestowane."
Stanislaw (Edward?) Zwolan

Po czym pisal do swojego Straka, powolujac sie na swoj insight jako ... prawdziwa kobieta:
[...]

No i poniewaz Zwolan nie mial oporow w ryciu po mojej Naszej Klasie, wiec po jego opisach jego martyrologii
w stanie wojennym i oskarzania innych uczniow o donoszenie na niego - zaproponowalem, aby podal nazwe
swojej szkoly aby, na tej samej stonie Nasza Klasa, ktora wczesniej sam uzywal, mozna bylo sprawdzic
czy rekolekcje innych uczniow z jego klasy sa takie same jak jego.

A tu jaka siurpryza - zamiast podania nazwy swojej szkoly - Stanislaw (Edward) Zwolan wyszydza ...uzywanie
Naszej Klasy i zminia temat dyskusji z siebie na innych?

Hmm. Ciekawe, czyzby jego koledzy i koleznaki ze szkoly ...inaczej to pamietali ?

>gdy tymczasem w internecie wisi material dowodowy doroslego Piotra Treli w postoaci jego pracy zatytulowanej
> "Subsurface zooplankton (neuston) of Hornsund Fjord, Svalbard" by Piotr Trela,

Na nieszczescie dla Zwolana, nie dopisuje mu umiejetnosc czytania - jest na poziomie A. Straka z poznej
demencji, cytuje:

> ....w ktorej Piotr opisuje swoja wyprawe na Svalbard w Stanie Wojennym,

te opisy tylko w jego glowie, panie Zwolan. Jak wyjasnialem juz Strakowi, zaden student z Gdanska i chyba z reszty
kraju - nie "wyprawial sie na Svalbard" w stanie wojennym. Nota bene, czemu wyraza sie Pan o stanie wojennym
z takim ... szacunkiem?

No i czy nie ciekawe ze w jednym krotkim artykule -
- Stachu/Edziu Zwolan zrozumial go jako "opis wyprawy na Svalbard w Stanie Wojennym"

- a Andrew Strak zdemaskowal moja Maszyne Czasu - odkryl podejrzana "luke w zyciorysie p. Piotra"
mialem wg jego dohcodzenia napisac prace mgr nie na koncu studiow, lecz na poczatku i zeby bylo lepiej analizowalem
w niej probki zebrane ... W PRZYSLOSCI !

Choc to nie pierwsza taka zbieznosc umyslow:

o Bogu ducha winnym dziecku, ktore za usmiechniecie sie do zdjecia:

- zostalo oplute przez Stacha Zwolana jako "lubiace byc molestowane" oraz
"wypierdek komunistyczny sie usmiecha- wychowywany pewnie w przeswiadczeniu
o swojej pre-destynacji do rzadzenia w Polsce."

a Andrew Strak dorzucil od siebie ze pewnie donosiciel: "Spoldzielnia Ucho?"

Wielkie Umysly mysla podobnie !

===
Piotr

Russet Bulba

Podobna ilosc energii slonecznej byla emitowana przed topnieniem, w czasie topnienia jak i po topnieniu w okresie ostatnich 20 tysiecy lat. A wiec nie w tym rzecz lecz szybkosc topnienia w okresie Holocenu od 14 tysiecy do 8 tysiecy lat temu, kiedy przy relatywnie wysokim albedo w porownaniu z dniem dzisiejszym znikly wielokilometrowej grubosci pokrywy lodowe na ladzie stalym kuli ziemskiej i poziom oceanow podniosl sie o okolo 120 metrow w tym czasie. Co bylo zrodlem energii niezbednej do topnienia? Wszystko przy powolnym wzroscie CO2 w atmosferze, ktory byl glownie skutkiem a nie przyczyna ocieplenia. O to bylo pytanie, jakie tego byly przyczyny. Przy panskiej logice, woda powinna sie juz gotowac w Wielkich Jeziorach latem. Jaki model to wyjasnia? Poniewaz do tej pory jak zwykle bez odpowiedzi.

Piotr

1. Nie zmyslaj, dziadku. A tu zamiast urojoen dziadka - nauka: https://advances.sciencemag.org/content/advances/6/7/eaay8189/F1.large.jpg
patrz najnizszy panel - wzrost z ok 355 do ok 385 W/m2 - czyli:
"Podobna ilosc energii slonecznej byla emitowana przed topnieniem, w czasie topnienia jak i po topnieniu"
Dziadek Bulba z Seattle

> A wiec nie w tym rzecz lecz szybkosc topnienia w okresie Holocenu od 14 tysiecy do 8 tysiecy lat temu, kiedy przy relatywnie wysokim albedo

2. "relatywnie wysokie albedo" is not your friend: bo albedo feedback (jeden z mechanizmow deglacjacji ) wlasnie na poczatku deglacjacji.
- Bo sila tego feedback jest proporcjonalna do dA/dt. I dA/dt jest duzo mniejsza przy malym A pod koniec deglacjacji - jedne z powodow dlaczego ocieplanie nie KONTNUOWALO w nieskonczonosc.

> Co bylo zrodlem energii niezbednej do topnienia? [...] Jaki model to wyjasnia? Poniewaz do tej pory jak zwykle bez odpowiedzi.

Dziadek kpi czy od droge pyta? Przez jak "zwykle bez odpowiedzi" ma na mysli "ODPOWIEDZIANE PO KILKA RAZY W AKTUALNYM WATKU" ? np:

3. Patrz kilka postow w tym watku w ktorych wykazalem OBLICZENIAMI ze to zadna sztuka, bo ilosc tej energii nie jest OLBRZYMIA
jak zapewnial nasz dziadek , a ... MALUTKA - 1% absorbowanej energii slonecznej:

4. O tym jak ta MALUTKA (=1%) zmiana moze miec tak duzy efekt - TEZ dziadkowi wytlumaczylem KILKUKROTNIE: np w OTWIERAJACYM poscie na ten temat:

No ale zeby nie bylo ze nie probowlem - wytlumacze RAZ JESZCZE, naprawde powoli:

5. Poczatkowo wzrost radiacji slonecznej 65 N w lecie w szczycie zlodowacenia wskutek cykli Milnakovica:
https://advances.sciencemag.org/content/advances/6/7/eaay8189/F1.large.jpg
powoduje ocieplenie w Arktyce i spadek albedo (mokry snieg absobuje pare razy wiecej energii slonecznej niz bialy swiezy snieg)
i mniej sniegu przetrwa do nastepnego roku. To jest tzw. "deglaciation trigger".

6. spadek albedo - oznacza wiec dalsze ocieplenie

7. wyzsza temepratura -> to nie tylko dalszy spadek albedo ale takze zwiekszenie naturalnych emisji CO2, CH4 (patrz wykres powyzej) oraz pary wodnej.

7. para wodna, CO2, i CH4 to gazy cieplarniane - a wiec temperatura w nastepnym roku wzrasta przez to, co DODAJE sie do ocieplenia ze spadku albedo.

8. Wyzsze temperatury oznacaja w NASTEPNYM jeszcze nizsze albedo i wyzsze koncentracje CO2 CH4 i pary wodnej powodujace JESZCZE wyzsze tempertury .
9 I tak w kolko, ROK PO ROKU, przez ....KILKANASCIE TYSIECY lat

10. I tak to drogie dzieci mamy obecna deglacjacje, JAK I WIELE POPRZEDNICH DEGLACJACJI w ciahu ostatnich 2.6 mln lat (aka: "Plejstocen") (kilak ostatnich widac na wspomnianym wykresie https://advances.sciencemag.org/content/advances/6/7/eaay8189/F1.large.jpg

11. To wyjasniwszy moze wrocic do logicznego diamenciku naszego dziadak od ktorego dziadek probuje odwrocic uwage:

Jesli dziadek ma jakies uwagi lub pytania - prosze referowac do odpowiedniego numeru, bo nie mam glowic sie coz tez nasz dziadek chciel tym razem wyrazic. i na jakie to nowe "tangents" jego dryf mozgowy go niesie.

====
Piotr Trela

Russet Bulba

Pan Piotr, to 'niewinne dziecko', nieustannie wystawia tylek do kopniakow; jakis chyba masochista :-)). Pan Piotr swego czasu splodzil artykul naukowy o planktonie przy Svalbardzie, ktory Basia wzmienila. W 7 lat po eksperymentach i badaniach (badania mialy miejsce w 1982 roku, co jest istotne dla sprawy), jako jedyny autor w imieniu wlasnym, jakby tam sam eksperymantowal w tym czasie i jakoby tenze artykul opieral sie na jego pracy magisterskiej. . Rzecz w tym, iz w 1982 roku pan Piotr na Svalbardzie w ogole nie byl a potem twierdzil iz jego praca magisterska byla oparta o wczesniejsze badania 1981 roku. Tak wiec zapewne ktos inny eksperymentowal i zbieral probki w 1982 roku lecz jakiejkolwiek wzmianki o tych 'pomocnikach' ze swieca szukac w pana Piotra artykule. Moze tak w ramach wzajemnego zrozumienia i umowy pan Piotr otrzymal wszelkie kredyty za wysilek innych. Trzeba przyznac, iz czasy byly trudne. No ale wierz tu teraz takiemu :-)).

Russet Bulba

On Sunday, May 16, 2021 at 3:51:08 AM UTC-3, Piotr wrote:
Tyle wysilku i udawania, iz pan Piotr o niczym nie wie. Bo i pytanie dotyczylo tych anomalii, kiedy reguly Milankowicza nie mialy wplywu na drastyczne zmiany klimatu, ktore jednak byly. I co tu tyle gadac o radiacji slonecznej w takich przypadkach. Tysiace lat na anomalie, to nie taka mala wcale sprawa, a zmiany byly czasem tak gwaltowne, ze zabieraly tylko dziesiaciolecia. I co bedzie gdy dzisiaj sie trafi a nam tylko wiatraki w glowie? Tak znawcy pisza. Nie wiem, czy znawcy kalibru pana Piotra tymi zjawiskami sie zajmowali ale chyba przezorny pan Piotr poza consensus naukowy by i tak nie wyszedl? :-))

u2

W dniu 18.05.2021 o 01:06, Russet Bulba pisze:
znowu pierdolisz ubecki rusku

Russet Bulba

Such dramatic climatic reversals occurring in such a short time cannot be explained by Milankovitch cycles (that is, cyclical changes to the shape of Earth’s orbit, the tilt of Earth’s axis, and the wobblelike movement of Earth on its axis with respect to the Sun), which play out over tens of thousands of years. A number of hypotheses have been proposed to explain the Younger Dryas, but so far there is no consensus on its cause.

u2

W dniu 18.05.2021 o 01:12, Russet Bulba pisze:
wy

Piotr

Rzeczywiscie - odkrycie przez mgr Andrzeja Straka "luki w zyciorysie p. PIotra" wypelnionej moim ubectwem i dowodem na to -
zdemakowaniem mojej Maszyne Czasu dzieki ktorej napisalem prace mgr NA POCZATKU swoich studiow przy pomocy analizy probek Z PRZYSZLOSCI - straszliwy kopniak dla mnie!

Albo ten wspanialy kopniak, ktorego Strak udzieli Indianom identyfikujac ich jako rase .... homoseksualistow:
"I prosze byc [...] mniej homofobicznym [sic!] w stosunku do Indian, panie Piotrze."
Andrzej Strak

I jaki wspanialy kopniak jakiemus 7-letniemu dziecku ze zdjecia piewrszoklasistow, ktorego pan Andrzej dzielnie sflekowal
insynuujac mu ... komunistyczne donosicielstwo:

- Stanislaw (Edward) Zwolan, o dziecku na zdjeciu: ze usmiecha sie do zdjecia, bo ... "moze lubi byc molestowane " i "wypierdek komunistyczny sie usmiecha- wychowywany pewnie w przeswiadczeniu o swojej pre-destynacji do rzadzenia w Polsce."
- Andrzej Strak: "Spoldzielnia Ucho?"

Czlowiek odejdzie - a jego slowa zostana.

Moze przetlumaczyc na angielski, aby ulatwic Panu wnukom dowiedzenie sie jakim czlowiekiem byl Grandpa Andy ?
Google Trnslate moze nie oddac w pelni Panskiego ... stylu.
====
Piotr

Piotr

I to ma sie odnosic do postu ktory Andrzej Strak CYTUJE - jak ???? Cykle Milankovica NIEWYSTEPUJACE w poscie na ktory
A. Strak "odpowiada" maja uzasadaniac .... to co w tym poscie jest - Andrzeja Straka ... jakiegos 7-letniego dziecka na zdjeciu sprzed pol wieku ktoremu A. Strak insynuowal donosicielstwo ("Spoldzielnia Ucho?") ???

Ofiara demencji czesto nie wie gdzie jest ani skad sie tam znalazla i jej umysl dryfuje z teamtu na temat.
===
Piotr

A tu slowa na ktore nasz dobry Strak reagowal. Nagroda dla kazdego kto znajdzie w tych slowach "reguly Milankowicza"
i "drastyczne zmiany klimatu" - (c) mgr Andrzej Strak

[...]
mialem wg jego dochodzenia napisac prace mgr nie na koncu studiow, lecz na poczatku i zeby bylo lepiej analizowalem
w niej probki zebrane ... W PRZYSZLOSCI !
Choc to nie pierwsza taka zbieznosc umyslow: Bogu ducha winne dziecko z [ wyrytego z NK zdjecia sprzed pol wieku]:
- zostalo oplute przez Stacha Zwolana jako "moze lubiace byc molestowane" oraz "wypierdek komunistyczny sie usmiecha- wychowywany pewnie w przeswiadczeniu o swojej pre-destynacji do rzadzenia w Polsce."
a Andrew Strak dorzucil od siebie - ze pewnie donosiciel: "Spoldzielnia Ucho?" A. Strak

Russet Bulba

Panie Piotrze, o myszach bardzo dlugo juz nie bylo. A co do uszu, to nic pewnego

Basia

On Monday, May 17, 2021 at 10:57:16 AM UTC-7, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Pan Piotr, to 'niewinne dziecko', nieustannie wystawia tylek do kopniakow; jakis chyba masochista :-)). Pan Piotr swego czasu splodzil artykul naukowy o planktonie przy Svalbardzie, ktory Basia wzmienila. W 7 lat po eksperymentach i badaniach (badania mialy miejsce w 1982 roku, co jest istotne dla sprawy), jako jedyny autor w imieniu wlasnym, jakby tam sam eksperymantowal w tym czasie i jakoby tenze artykul opieral sie na jego pracy magisterskiej. . Rzecz w tym, iz w 1982 roku pan Piotr na Svalbardzie w ogole nie byl a potem twierdzil iz jego praca magisterska byla oparta o wczesniejsze badania 1981 roku. Tak wiec zapewne ktos inny eksperymentowal i zbieral probki w 1982 roku lecz jakiejkolwiek wzmianki o tych 'pomocnikach' ze swieca szukac w pana Piotra artykule. Moze tak w ramach wzajemnego zrozumienia i umowy pan Piotr otrzymal wszelkie kredyty za wysilek innych. Trzeba przyznac, iz czasy byly trudne. No ale wierz tu teraz takiemu :-)).

Nonsens, ...byl w Stanie Wojennym
na Svalbardzie i opisal z wielkim detalem
jak w dniach od 19 Czerwca do 21 Lipca
1982 polawial probki metnej wody.

Ze na soc.culture.polish nasz naukowiec
Piotr Trela konfudowal dokladna date
swojego pobytu to z tego samego powodu
z jakiego nie chce powiedziec za jakiez
to zaslugi mozna bylo wowczas dostapic
takiego przywileju!

Za publiczne fundusze w okresie
gdy kraj byl oblozony sankcjami,
embargiem, ...w sklepach na polkach
aby ocet, wszystko na kartki, poplynac
sobie na daleki Svalbard, tam miesiacami
zbierac probki wody, ...metnej wody.

Basia

On Monday, May 17, 2021 at 7:26:58 PM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
> embargiem, ...w sklepach na polkach
> aby ocet, wszystko na kartki, poplynac
> sobie na daleki Svalbard, tam miesiacami

Basi nie sposob jest powiedziec
za jakiez to zaslugi Piotr przebywal
w Stanie Wojennym na Svalbardzie
ale internet pelen jest poszlak- Jego
wlasnych wypowiedzi sugerujacych
ze mogl byc donosicielem.

Ze przyponme fakty i stwierdzenia
samego Piotra zawarte w jego
wieloletniej tworczosci internetowej.

1. Piotr od malego dziecka byl wychowankiem
ideologicznych komunistow Jaskotow.

2. Kazimierz Jaskot byl rektorem Czerwonego uniwersytetu
kompletnie spenetrowanego przez SB'ecje gdzie
donosicielstwo i szykany SB'eckie oraz wyrzucanie
ze studiow byly codziennoscia.

3. Piotr byl prosperujacym pracownikiem tego wlasnie
SB'eckiego Uniwersytetu.

4. Gdy Piotr byl jeszcze studentem w Gdansku
jego wspolokatorzy w akademickim pokoju
wpadali denuncjowani w rece SB'ecji,
pozniej byli skazywani na wieloletnie wyroki wiezienia.

5. Piotr bral udzial w licznych protestach i zadymach
przeciwko komunie, min w Gdansku, ale w obliczu
milicyjnych lapanek nie uciekal! Gdzie inni ryzykowali
zdrowiem a nawet zyciem by nie zostac pojmanym
przez ZOMO, Piotr pozostawal w miejscu.

6. Piotr klamie twierdzac ze nie widzial na oczy Jaskota,
Rektora uniwersytetu na ktorym byl pracownikiem naukowym
(Uniwersytet Szczecinski liczyl wtedy niewiele ponad
50 osob lokalnego grona pedagogicznego).

7. Piotr Trela nawet dzisiaj grozi swoim oponentom
donosicielstwem (patrz cytat grozba donosu
oraz pobicia w wypadku powrotu do Polski!)

8. Piotr nie chce udzielic odpowiedzi na proste pytania
z ktorymi nikt na emigranckiej grupie spolecznosciowej
nie ma najmniejszego problemu- przywoluje prawo przestepcow
do nie-samo-inkryminacji.

9. Piotr w pierwszym swoim tekscie opublikowanym na
Zachodzie zawarl donos. Poinformowal kanadyjska
publike ze Komunisci w Polsce nie sa prawdziwymi
Marksistami-Leninistami

10. Piotr w przeciagu 25 lat dzialalnosci na grupie
dyskusyjnej soc.culture.polish napisal tysiace reply'ow
ale samemu nie otworzyl wiecej nizeli kilkudziesieciu
wlasnych watkow. Wiekszosc dopiero wtedy gdy
zostalo to zauwazone w 2016 roku, i zostala mu
zwrocona uwaga. Donosiciel, jego przelozeni, nie
sa zainteresowani przekazywaniem wlasnych opinii
a gromadzeniem cudzych.

11. Piotr od lat ulatwia prace donosicielom ograniczajac
swobode wypowiedzi w internecie; pietnujac anonimowosc
oraz domagajac sie by wszyscy Internauci podpisywali
sie swoimi prawdziwymi imionami i nazwiskami.

12. Gdy Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu
orzekł że Grzegorz Braun mial prawo nazwac
profesora Miodka SB'ekiem, Piotr Trela usilowal
ograniczyc swobode wypowiedzi Brauna argumentujac
ze uczciwy system to taki w ktorym "lepiej by
winny uszedl karze niz zeby niewinnego skrzywdzic."

Braun nie domagal sie kary dla SB'eka tylko
swobody wypowiedzi dla siebie.

13. Piotr w swoim nowym miejscu zamieszkania szybko
dal sie poznac jako proponent internetowej cenzury,
nazywajac idiotami Nowofunladczykow uskarzajacych
sie na cenzure w netcie.

Czy Piotr byl SB'eckim donosicielem tego oczywiscie
niewiem. Z pewnoscia wiem tylko ze na Jaskotowym
Uniwersytecie, i nie tylko, byli tacy! Gdy zas komuna
padala w 1989r i istniala czy tez mogla byc
postrzegana grozba ze donosiciele moga zostac
zdemaskowani i ukarani.

Z pewnoscia wladze uniwerku (SB'ecja, Rektor Jaskot)
czynily jakies kroki by zapewnic donosicielom nalezyte
bezpieczesntwo, odwrot, alibi, czy ewakuacje.
Piotr wlasnie w tym okresie czasu i jako prawcownik
uniwerstytetu (!) z wiza studencka w PRL'owskim
paszporcie wyjezdza na szkolenia doktoranckie
do Kanada. Dzisiaj panikuje pytany o szczegoly
swojego wyjazdu.

Ubecka metodyka dyskusji Piotra do wgladu w archiwach
Google'a. Kazdy moze sobie wyrobic opinie z kim/czym ma
do czynienia."

----------

Basia

Piotr

Basia: "Gdy na Basi w Stanie Wojennym sie mszczono min. za amerykanskiej sankcje, Piotr Trela balowal sobie wtedy na Svalbardzie"
Bulba: "w 1982 roku pan Piotr na Svalbardzie w ogole nie byl"
Basia: "Nonsens, ...byl w Stanie Wojennym na Svalbardzie"

Conajmniej jeden z Was nie umie czytac, skoro czytajac TEN SAM artykul doszliscie do PRZECIWNYCH wnioskow -
nie mozecie atakowac mnie jednoczesnie ZA BYCIE I ZA NIE BYCIE na Spitsbergenie. Albo rybki albo Zwolany.

I co sie stalo - wczesniej NIE nazywalisci "Nonsensem" swoich wypowiedz, a wprost przeciwnie ZGODNIE OPLUWALISCIE
... jakiegos przypadkowego 7-latka, ze zdjecia wyrytego na NK przez Zwolana:

Stanislaw (Edward?) Zwolan: oskarzajac przypadkowe dziecko na zdjeciu pierwszoklasistow na grzybach:
- "moze lubi byc molestowane"
[...]

Stanislaw (Edward) Zwolan, bohater stanu wojennego, o kobietach molestowanych na dworcach kolejowych
w Niemczech, w drodze na Sylwestra:
- " wyuzdane niemieckie suki"
- "kurwy"
- "niemieckie kurewki w poszukiwaniu kolorowego fallusa"
- "wyuzdane Niemki"
- "wyuzdane niemieckie kobiety"

Stanislaw (Edward) Zwolan o molestatorach powyzszych "wyuzdanych suk niemieckich"
[...]

Andrzej "[Indianie] nie wiedza jak byc ludzmi" Strak

Basia

On Monday, May 17, 2021 at 8:45:03 PM UTC-7, Piotr wrote:
> [...]
> nie mozecie atakowac mnie jednoczesnie ZA BYCIE I ZA NIE BYCIE na Spitsbergenie. Albo rybki albo Zwolany.

Zarowno Karts jak i Basia maja
prawo do swojej opinii. Basia
przyjmuje jako prawdziwy tekst
publikacji naukowej za falszywe
przyjmujac Piotrowe twierdzenia
na soc.culture.polish ze na Svalbardzie
w Stanie Wojennym nie byl.

Pan Karts uwaza odwrotnie, ze
Piotr zamataczyl tekst pracy
naukowej zas na soc.culture.polish
pisal prawde ze byl na Svalbardzie
wczesniej nizeli w Stanie Wojennym.

Licho Piotra matacza wie.

Co jest pewne to to ze zarowno w
jednym jak i w drugim przypadku
istnieje element falszu. Mataczyl
albo na sciepie albo w swojej pracy
naukowej.

Basia

Piotr

On Monday, May 17, 2021 at 10:52:32 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Panie Piotrze, o myszach bardzo dlugo juz nie bylo. A co do uszu, to nic pewnego

Prosze sie skupic - mial Pan podac , GDZIE sa te "reguly Milankowicza" oraz "drastyczne zmiany klimatu" w TYM POSCIE KTORY Pan CYTOWAL(sic!):

A wiec - GDZIE w tym tekscie "reguly Milankowicza" oraz "drastyczne zmiany klimatu" ???

Piotr
P.S. A tu przypomnienie dlaczego to wazne diagnostycznie:

- " In addition to this general confusion, people with dementia are disoriented in time and place" [tu odpowiadanie NIE NA TE POSTY ktore CYTUJE]

- Inny symptom: dryfowanie umyslu z tematu na temat:
"Tangential speech or tangentiality is a communication disorder in which the train of thought of the speaker wanders and shows a lack of focus, never returning to the initial topic of the conversation. It tends to occur in situations where a person is experiencing high anxiety, as a manifestation of the psychosis known as schizophrenia, in dementia or in states of delirium"

Piotr

On Tuesday, May 18, 2021 at 1:33:11 AM UTC-2:30, Basia wrote:

> Zarowno Karts jak i Basia maja prawo do swojej opinii.

Nie, prosze Zwolana. -macie prawo miec opinie co do swoich subiektywnych GUSTOW (np. czy lubicie chodzic w kobiecych majtkach czy nie), nie macie prawa do obiektywnych FAKTOW, i to takich na ktore sie POWOLUJECIE w swoich atakach na innych -
patrz Zwolan tak pewny siebie ze wysmiewajacy Straka slowami: "Nonsens".

Albo rybki albo Zwolany - jak mowia w rybolowstwie.

No chyba ze kupil Pan dedukcje mgr. Straka wg ktoreh posiadam Maszyne Czasu przy ktorej pomocy wrocilem w czasie aby obronic magisterke na poczatku moich studiow, w bronilem ja w 1981 po analizie taskonomicznej probek pobranych dopiero w .... 1982.
Z TAKA maszyna - jednoczesne bycie i niebycie na Svalbardzie byloby pestka.
===
Piotr

=
[...]

Stanislaw (Edward) Zwolan o molestatorach powyzszych "wyuzdanych niemieckich suk"

Basia

On Monday, May 17, 2021 at 9:22:17 PM UTC-7, Piotr wrote:

> [...]
> patrz Zwolan tak pewny siebie ze wysmiewajacy Straka slowami: "Nonsens".
>
> Albo rybki albo Zwolany - jak mowia w rybolowstwie.

Basia powoluje sie na ponizsza naukowa
publikacje w ktorej Piotr Trela opisuje z
detalami jak w Stanie Wojennym w poblizu
wyspy Svalbard dokonywal polowow planktonu.

Co Piotr chcialby po latach do tekstu dodac?

Ze Go tam nie bylo?!

Ze w 1989r w ramach Zakladu Teledetekcji i
Kartografii Uniwersytetu Szczecinskiego w Polsce,
zareprezentowal dla Marine Science Symposia,
Rapport et Proces-Verbaux des Reunions matactwo
naukowe ....na podstawie ktorego notabene
zostal pozniej przyjety do programu doktoranckiego
w Kanada na Dalhousie University?

Prosze bardzo, wcale mnie to by nie zdziwilo,
zna m Piotra juz wystarczajaco dlugo z scp.
by wiedziec ze jest mataczem.

[...]

andal

Poiotr Trela stosuje metodyke Goebelsa, klamstwo powtorzone tysiac razy
staje sie prawda

Trela, przyznaj sie, wstyd nie dym w oczy nie gryzie

andal

panie Trela, jest pan naprawde tak naiwny by wierzyc ze panskie klamstwa
zostana uznane za prawde, czlowiek na stanowisku przez cale zycie a taka
poruta

Piotrus, przyznaj sie, to nie boli

Piotr

On Tuesday, May 18, 2021 at 3:20:54 AM UTC-2:30, Basia wrote:

> Basia powoluje sie na ponizsza naukowa publikacje

I Bulba tez sie powoluje na ta sama publikacje, tak wie nie mozecie miec OBAJ racji.
Tym bardziej ze Zwolan BYL TAK PEWNY SIEBIE ze wyszydzal slowa Bulby jako "Nonsens"

[...]

Nie mozecie miec obaj racji bo nie moglem _jednoczesnie_ BYC I NIE BYC na Svalbardzie - jeden z Was
musi brac swoje UROJENIA za rzeczystosc. Albo rybki albo Zwolany!

Piotr
=
- " wyuzdane niemieckie suki"
- "kurwy"
- "niemieckie kurewki w poszukiwaniu kolorowego fallusa"
- "wyuzdane Niemki"
- "wyuzdane niemieckie kobiety"
Stanislaw (Edward) Zwolan, bohater stanu wojennego, o kobietach molestowanych na dworcach kolejowych w Niemczech, w drodze na Sylwestra. Ten sam autor o molestatorach powyzszych "wyuzdanych niemieckich suk"

[...]
Stanislaw (Edward, Basia) Zwolan

andal

panie Trela, opinie i poglady pani Basi nie maja nic wspolnego z
panskimi klamstwami i ciaglym mataczeniem

czlowiek na panskim stanowisku powinien miec choc odrobine honoru a pan
brnie w klamstwa coraz bardziej, wstyd
It is loading more messages.