Dla naszych sciepowych dinozaurow, tj..

Russet Bulba

.. panow Piotra i Zalka. Po co maja miec leniwego intelektualnie Sylwestra? Moga zaczac jako ssaki 2023 na nowej drodze.

https://youtu.be/xQwLKT6BCQI

Piotr

On Saturday, December 31, 2022 at 12:09:41 PM UTC-3:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> .. panow Piotra i Zalka. Po co maja miec leniwego intelektualnie Sylwestra? Moga zaczac jako ssaki 2023 na nowej drodze.

Cudze chwalicie swego nie znacie? Nie dedykuje Pan swojemu Mentorowi, ktory jest duzo
wiekszym dinozaurem scp niz p. Zalek (lata!) i w odroznieniu od niego - dinozaurem z
ktorym czas sie nie obszedl sie laskawie - na stare lata zredukowal sie do roli promocyjneego megafonu dla politycznie poprawnych twitow i filmikow, z jego oryginalnym wkladem intelektualnym - cmoktania jakie to doskonale te twity i filmiki sa, komentowania swoich
wlasnych postow, a w przypadkach gdy tego nie robi - do
- obalania Global Warming poprzez nazywanie go "tzw."
- zapewniania jak to jego ukochany polityk Can't Stop Winning!
- wlasnego "Winning" poprzez przekrecanie imion i nazwisk znienawidzonych przez siebie
ludzi tak zeby sie kojarzyly z:
- gownem ( "Dzungla w kalé. Czy juz posprzatali?", "GWno" , "dzender srender", "sralibrium"),
- gwaltem ("rapefugees"),
- slynna prawicowa szarmanckoscia wobec kobiet ("Cipkomajdan", "Jeb Hillary!", "Swinia z the Atlantic", "disgusting ta Elspeth")
- i myslenia ze skompromituje oponentow przypisujac im homoseksualizm ("pedzik", "kodomici")
To plus odmieniane na wszelkie sposoby: "Debile".

K. nie ma wiec "leniwego intelektualnie" dnia - on ma leniwie intelektualna reszte zycia - kiedys inteligentny i dowcipny, dzis nie jest w stanie skleic spojnego argumentu.

Intelektualnie, Panski Mentor stal sie warzywem. Ironiczne u kogos kto spedzil swoje zycie studiujac rosliny...

==
Piotr

Zalek...@hotmail.com

Przekonal mnie Pan Panie Bulba, DNA jest odpowiedzialne za wszystko,
nawet za to ze pewni ludzie umieja myslec tylko binarnie. Np taki
binarny czlowiek fizycznie nie jest w stanie zrozumiec ze przyczyna do
zachowania czlowieka jest nie tylko DNA, np:

Czlowiek binarny - DNA jest odpowiedzialne za kryminalne zachowanie
ludzi!
Czlowiek nie-binarny - ale znane sa wypadki gdy kryminalnosc w
spoleczenstwie mala lub rosla.
Czlowiek binarny - DNA jest odpowiedzialne za kryminalne zachowanie
ludzi!

Czlowiek nie-binarny - Znane afrykanskie kraje gdzie przestepczosc
jest nizsza niz w spoleczenstwie Bialym.
Czlowiek binarny - DNA jest odpowiedzialne za kryminalne zachowanie
ludzi!

Czlowiek nie-binarny - czy jest to mozliwe ze traumatyczne historia
jakiejs grupy etnicznej prowadzi do wzrostu przestepczosci w tej
grupie?
Czlowiek binarny - DNA jest odpowiedzialne za kryminalne zachowanie
ludzi!

Czlowiek nie-binarny - autorytet w tej materii, tj sp John Ogbu
twierdzi ta sama grupa etniczna zachowuje sie inaczej w zaleznosci od
miejsca w ktorym mieszka.
Czlowiek binarny - DNA jest odpowiedzialne za kryminalne zachowanie
ludzi!

itd...

Zycze intelektualnie plodnego Sylwestra! Niech Pan ten 2023 rok
zaczyna jako polsko-amerykanski Einstein!

zalek

Russet Bulba

Znow pan probuje doprowadzic dyskusje do absurdu. Zolci Azjaci, gdzie by nie zamieszkiwali, moga czuc sie wyalienowani i demonstrowac pewne roznice zachowan, tym niemniej wciaz ucza sie najlepiej jak i kryminogennosc wsrod nich jest najnizsza. Mozeie tylko inteligencja ale wiele podstawowych emocji sa rowniez dziedziczone i zapewne jest to prawda. Niech naukowcy dlubia bez nakladanych na nich ograniczen a my bedziemy sobie komentowac.

Zalek Bloom

Dyskusje doprowadzam do absurdu??? Przeciez zgodzilem sie z Panem ze DNA, DNA I tylko DNA. Nawet dodalem to wina DNA ze niektorzy ludzie nie potrafia wytlumaczyc ludzkie zachowanie innymi wplywami niz DNA.

zalek

Russet Bulba

Gdzie ja twierdzilem, czy ktokolwiek, iz tylko DNA decyduja o naszych wszelkich procesach psychicznych? Poza panem oczywiscie? Moglby pan wskazac, poza wskazywaniem na siebie palcem? W sposob posredni oczywiscie DNA. Bez tego nic by z nas nie pozostalo poza kolczykiem w nosie i tatuazem. A wiec i procesy psychiczne nie mialyby gdzie sie odbywac.

Zalek...@hotmail.com

On Sun, 1 Jan 2023 06:02:53 -0800 (PST), Russet Bulba
A gdzie ja twierdzilem ze Pan czy ktokolwiek twierdzil, iz tylko DNA
decyduja o naszych wszelkich procesach psychicznych? Poza panem
oczywiscie? Moglby pan wskazac, poza wskazywaniem na siebie palcem?
Mowa byla o tym dlaczego pewne grupy etniczne maja wiekszosc sklonnosc
do przestepczosc ;ub wyzsze IQ i czy tylko DNA o tym decyduje.

>W sposob posredni oczywiscie DNA. Bez tego nic by z nas nie pozostalo poza kolczykiem w nosie i tatuazem. A wiec i procesy psychiczne nie mialyby gdzie sie odbywac.

Jesli zmienil Pan poglady ze nie tylko DNA decyduje o przestepczosci,
to chyba sie zgadzamy.

zalek

brat_olin

Zalek...@hotmail.com wrote:

> Jesli zmienil Pan poglady ze nie tylko DNA decyduje o przestepczosci,
> to chyba sie zgadzamy.

To chyba jakies nieporozumienie. Wydaje mi sie, ze p. Andrzej nigdy
nie twierdzil, ze jestesmy tworem genow jeno. Zawsze jest tez czesc
kulturowa, wychowanie, ale niekoniecznie jest to faktor decydujacy.

--
Smart questions to stupid answers

andal

On Sun, 1 Jan 2023 09:53:39 -0800 (PST), brat_olin wrote:

> To chyba jakies nieporozumienie. Wydaje mi sie, ze p. Andrzej nigdy nie
> twierdzil, ze jestesmy tworem genow jeno. Zawsze jest tez czesc
> kulturowa, wychowanie, ale niekoniecznie jest to faktor decydujacy.

ja tylko dodam ze zolci azjaci dominuja bo u nich co kilkadziesiat lat
nastepuje autokorekta IQ w postaci rewolucji/wojny domowej

Piotr

On Sunday, January 1, 2023 at 2:23:40 PM UTC-3:30, brat_olin wrote:

> To chyba jakies nieporozumienie. Wydaje mi sie, ze p. Andrzej nigdy
> nie twierdzil, ze jestesmy tworem genow jeno. Zawsze jest tez czesc
> kulturowa, wychowanie, ale niekoniecznie jest to faktor decydujacy.

Skoro panski Bulba, jak kazdy rasista SPROWADZA ludzi do ich genow, tak jakby nic innego sie
nie liczylo, np.:

1. "Zolci Azjaci, GDZIE BY NIE ZAMIESZKIWALI, moga czuc sie wyalienowani i demonstrowac pewne roznice zachowan, tym niemniej wciaz ucza sie NAJLEPIEJ jak i kryminogennosc wsrod nich jest NAJNIZSZA" Andrew Strak, ten watek

2. porownujac krajowe srednie IQ WYLACZNIE jakby byly wynikiem rasy,
a wiec calkowicie swiadomie i celowo IGNORUJAC WSZYSTKIE INNE powody roznic,
i to mimo, ze jego WLASNE zrodlo: "Ot chociazby ponizej https://www.worlddata.info/iq-by-country.php"
podsumowalo review publikacji w temacie slowami:
"NONE of the studies here conclude that a particular race influences the intelligence quotient"

3. Definiujac jako podludzi, cala rase ludzi (niezaleznie gdzieby nie mieszkali): "Nie wiedza jak byc ludzmi"

4. gdy pan Strak charakteryzuje cale rasy ("mieszkancow krajow afrykanskich i muzulmanskich")
jako ze swej NATURY mniej inteligentne od rasy Bialej, i PRZEZ swoje nizsze rasowe IQ
- bardziej agresywne i kryminogenne:

"Przecietne IQ w krajach muzulmanskich i afrykanskich dostarczajacych wiekszosc nielegalnych migrantow do Europy Zachodniej, sredni poziom inteligencji jest niski",
"Z reguly wyzsze IQ odzwierciedla sie w nizszej srednio kryminalnosci."
" Mniej inteligentni maja wiecej z kolei predyzpozycji do agresywych reakcji i zachowan. Rezultatem frustracji kiedy nie sa w stanie wybrnac z trudnych sutuacji droga intelektu".

to tak, panie Profesorze, po owocach poznacie ich - "pan Andrzej", uwaza geny za JEDYNY LICZACY SIE, skoro ignoruje wszystkie inne, jako wyjatki potwierdzajace rasowa regule.
A wiec myslenie u podstaw KKK i ustaw norymberskich - ze nic innego sie nie liczy, bo to kim jestesmy i jak powinnismy byc traktowani DETERMINUJE rasa naszych przodkow.
Po ich wnioskach poznacie ich a priori zalozenia.

Piotr
==
P.S. Przepraszam za podkreslanie wazniejszych wyrazow wielkimi literami, ale scp udowadnia
ze ludzie, ktorzy KIEDYS mieli wysokie IQ, teraz maja ZUPELNIE INNE - i o ile wazne slowa nie sa podkreslone - nie rozumieja dzis nawet prostych zdan - na oko, utrata 10-tek punktow IQ.

I to mimo ze nie zmienili ani swojego DNA ani koloru skory. Chyba ze jeden z nich ...cos
przed nami ukrywa. Z uklonami do Juliana T.:

[ The original available in the mental-age appropriate site: https://dzidziusiowo.pl ]

"Tarasek Bulba w Seattle mieszka,
Niebiałą ma skórę ten nasz koleżka.

Uczy się pilnie przez całe ranki
Z panslawistycznej ostatniej czytanki.

A gdy do domu z mall'a powraca,
Psoci, figluje - to jego praca.

Aż żona krzyczy: "Bulba, łobuzie!''
Bulba niebiała nadyma buzię.

Żona powiada:"Napij się mleka"
A on na sciepe żonie ucieka.

Żona powiada: "Chodź do kąpieli",
A on się boi że się wybieli.

Lecz żona kocha swego Bulbinka
Bo dobry chłopak z tego Murzynka.

Szkoda że Bulba czarny, wesoły
Nie chodzi razem z nami do szkoły."

Piotr

On Sunday, January 1, 2023 at 3:20:21 PM UTC-3:30, andal wrote:

> ja tylko dodam ze zolci azjaci dominuja

Cud swiateczny? Przed swietami pisal o jeszcze o "zoltych malpkach".
Czy ta zmiana pogladow rozciaga sie takze na dominacje intelektualna Zydow?

Zalek...@hotmail.com

<brat...@gmail.com> wrote:

>To chyba jakies nieporozumienie. Wydaje mi sie, ze p. Andrzej nigdy
>nie twierdzil, ze jestesmy tworem genow jeno. Zawsze jest tez czesc
>kulturowa, wychowanie, ale niekoniecznie jest to faktor decydujacy.

Tez tak twierdze - przeciez od malego wpychano mi haslo 'byt okresla
swiadomosc". Mysle ze to odnosci sie nie tylko do Zydow i Polakow, ale
i Murzynow i Indian.

zalek

Russet Bulba

Widze, ze w edukacji zyciowej utknal pan na wumlowskim marksizmie, panie Zalku. Wspolczuje, lecz nie jest pan jedynym.

Russet Bulba

On Sunday, January 1, 2023 at 3:34:17 PM UTC-4, Zalek...@hotmail.com wrote:
A co do ortodoksyjnych Zydow, ktorych ma pan pod bokiem, to chyba nie byt okresla ich swiadomosc lecz Talmud. Tak wiec musialby sie pan nieco zastanowic nad istota bytu. I powyzsze, to tylko przyklad. Lecz geny w sporym stopniu decyduja, kto bedzie religijnym, mniej lub bardziej, jak i kto jest bardziej podatny na wplywy ideologiczne. Tak wiec jak nie Marksem, to….odwrotnie.

I odwrotnie mozna. Tak jak kiedys latali na zebranie partyjne, to dzisiaj w Rosji lataja do cerkwi. A w Polsce do kosciola. I mozna jedno i drugie. Znalem takiego partyjnego, co w Boze Cialo baldachim nad ksiedzem nosil. I mozna jedno i drugie. A byt byl dookola taki sam, tj socjalistyczny calymi latami. Tyle o bycie vs swiadomosci, czyli kurze i jajku.

Zalek...@hotmail.com

Ma Pan racje, wyglada na to ze wg p. Leszka Pan tyz na wumlowskim
marksizmie utknal skoro uwaza Pan ze "ze nie jestesmy tworem genow
jeno. Zawsze jest tez czesc kulturowa, wychowanie, ale niekoniecznie
jest to faktor decydujacy".

zalek

Russet Bulba

Nie zawsze oznacza, ze raczej od czasu do czasu, ale nie zawsze. A wiec raczej w probabilistycznym statystycznym mysleniu lokuje sie to bardziej po stronie wyjatkowej, a nie glownego nurtu zachowan, gdy wiekszosc idzie za naturalnymi, wbudowanymi w nature impulsami. A wiec obciazony brakiem silnej empatii, emocjonalny osobnik ze slabsza samokontrola i bardziej sklonny do agresji wymaga na ogol silniejszej socjalizacji i socjalnej kontroli, aby pozostac na spolecznie akceptowanej sciezce zycia. A gdy tego zabraknie, to on a nie ustalone normy zycia bedzie zyl zgodnie ze swoimi regulami jak i je narzucal otoczeniu. I dlaczego by nie zgodnie z procesami ewolucji?

Russet Bulba

Pan Piotr w swoim akademickim elaboracie strzyzonym nozycami firmy Gerlach. I bez cienia zdolnosci probabilistycznego myslenia, jak zreszta wg definicji Basi na tzw Totalniaka przystalo. Z wizja swiata w ukladzie binarnym jaki zapewne na czerwonym uniwersytecie w wyprane mozgi wciskano. No bo nie ma innego tlumaczenia. Po latach formowania mozgowia i jego zastygniecia w formie niemal ostatecznej prawie nie sposob jest juz przejsc na bardzo dokuczliwe krytyczne myslenie, wiec trzeba wybaczyc, poniewaz pan Piotr nie jest tutaj wyjatkiem :-)).

Zalek...@hotmail.com

Wszystko oczywisce zalezy od tego jak definiujemy 'byt'. 'Bycie' w
srodowisku okresla swiadomosc, a jesli srodowisko jest ortodoksyjno
zydowskie to swiadomosc jest oparta na Talmudzie, jesli srodowisko
Katolickie, to swiadomosc oparta na Nowym Testamence a jesli
Muzulmanskie to na Koranie i geny niewiele tu maja do powiedzenie,
chyba ze ktos ma geny polglowka i nie potrafi zrozumiec religijnego
przeslania.
Podam inny przyklad - ktos kto zyje w Kanadzie chwali Kanade i
wysmiewa sie z Ameryki, taki ktos zmieni byt z kanadyjskiego na
amerykanski to zaraz zacznie wysmiewac Kanade i chwalic Ameryke, a
wiec Marks trafil w sedno gdy odkryl ze byt okrasla swiadomosc.
A poniewac mowimy o ludziach a nie o klockach, wiec nawet jesli to
jest prawda tylko w 80% - to juz sie kwalifikuje jak prawda, nawet
jesli idzie na odwrot.
Ludzie czerpali korzysci z komuny wiec popierali komune, korzysci sie
skonczyly, wiec popieraja inna strone - byt okreslil swiaomosc.

Czy mysli Pan ze gdyby p. andal wychowywal sie w ortodoksyjnym
srodowisku zydowskim to zapisal by sie do ORMO? Wedlug mnie nie - bo
to nie geny zmusily go do zapisania sie do ORMO.

zalek

Zalek...@hotmail.com

On Sun, 1 Jan 2023 12:56:54 -0800 (PST), Russet Bulba
Dokladnie to co ja mowie, zachowanie ludzkie to wypadkowa genow,
kultury, wychowania, przypadku i byc moze wielu innych czynnikow.
Jakie wplyw maja geny a jaki inne czynniki? O ile wiem nie
przeprowadzono zadnych badan na ten temat, choc juz autorytet w tej
materii, tj sp John Ogbu zauwazyl ze ludzie majacy te same geny ale
znajdujacy sie w innym otoczeniu zachowuja sie inaczej.
No i przyklad ktory podalem - Zydzi podczas WWII mieli geny ofiar nie
umiejacych walczyc (to bylo tlumaczenie AK na niedostarcznie
wystarczajacej ilosci broni Zydom w gettcie warszawskim), a juz 5 lat
potem wyrosly Zydom polskie zolnierskie geny - pokonaly kraje arabskie
w talik stosunku jak gdyby Polska zwyciezyla Niemcy, Rosje, Francje i
Czechoslowacje.

Czyli zgadzamy sie.

zalek

Piotr

On Sunday, January 1, 2023 at 5:35:23 PM UTC-3:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Pan Piotr w swoim akademickim elaboracie strzyzonym nozycami firmy Gerlach.

Put your money where mouth is, panie Strak. Pan UDOWODNI swoje insynuacje,
- podaniem slow, ktore ja wycialem moim sbeckim nozycami, a ktorych to slow
POZOSTAWIENIE - CALKOWICIE BY ZMIENIALO wymowe Panskich slow.

Oskrazal mnie Pan juz to setki razy (?) , i ANI RAZU nie podal tych wycietych przeze
mnie slow spelniajacych wymog dowodu Panskich insynuacji wobec mnie.

Jesli juz, to niechcaco dowiodl Pan czego PRZECIWNEGO - patrz Panski slynny "cytat"
z Money.pl , i Panska hucpa w jego obronie: patrz zalacznik.

Nie mam zludzen, ze TYM razem bedzie inaczej - ale ze by Panska insynuacja nie byla
bez odpowiedzi - przypomne, for the record - moje 4 falsyfikowalne dowody na to co
mowie o A. Straku w oparciu o jego posty na scp

W ten sposob jesli pan Strak lub jego obroncy (brat olin i andal) - potrafia -
niech udowodnia ze te cytaty sa manipulacja i podadza niezacytowane slowa
ktore CALKOWICIE zmienialy sensu zacytowanych przeze mnie slow.
Powodzenia:

anonim "bratolin", ten watek: "To chyba jakies nieporozumienie. Wydaje mi sie,
ze p. Andrzej nigdy nie twierdzil, ze jestesmy tworem genow jeno."

ja: Skoro panski Bulba, jak kazdy rasista SPROWADZA ludzi do ich genow,
[...]

JEDYNY LICZACY SIE czynnik, skoro ignoruje wszystkie inne, jako wyjatki potwierdzajace
[...]

- Andrzej Strak: na powyzsze: "Pan Piotr w swoim akademickim elaboracie strzyzonym nozycami firmy Gerlach."

A wiec pozostaje Panom tylko dowiesc, ze we wszystkich 4 cytatach, pan Andrzej Strak
wyrazal cos ZUPELNIE PRZECIWNEGO niz to co ja zacytowalem.

Smialo, mloty do roboty. andal, bulba, bratolin - co trzy TAKIE glowy to nie jedna.
==
Piotr Trela

====zalacznik - wczesniejsze metody A. Straka dowodzeniu jego insynuacji o mnie =====

1. Andrzej Strak: "Kiedy ja wyjechalem, to granice byly otwarte dla kazdego, a kiedy pan - to byly zamkniete. Taka jest miedzy nami roznica, panie Piotrze",

2. by wykazac co oznaczal wyjazd "gdy granice byly zamkniete" - p. Strak wyszukal i
zadedykowal mi artykul z MONEY.PL:
"Hej, panie Piotrze, ponizej, co pan konsekwentnie ignoruje, a wiec jeszcze raz dla
przypomnienia. I nie ja to wymyslilem :-)))))
[...] "wydawaniem paszportow zajmowały się służby. Często wykorzystywały to jako formę nacisku i szantażu - mówi Henryk Kalinowski. [...] chore było to, że służba swobodnie decydowała, czy ktoś otrzyma ten dokument, czy nie."

3. ja postanowilem sprawdzic uczciwosc cytowania p. Straka, i wyszukalem link do oryginalu
(p. Strak nie podal linku) - okazalo sie, ze pan Strak ... URWAL cytowanie ZANIM doszedl do zdania:
"emigracja w latach 1988-1989 przybrała rozmiar prawdziwego exodusu i stanowiła ponad połowę całkowitej liczby emigrantów w tej dekadzie." Money.pl

a wiec URWAL cytowanie PRZED zdaniem, ktore wykazywalo FALSZ jego oryginalnego
klamstwa i obracalo jego insynuacje dobrowolnego uwiklania sie z ubecja ze mnie na
niego (bo w 1981 granice byly duzo bardziej "zamkniete" niz podczas "prawdziwego
exodusu" w 1989).

4. zrobiwszy tak bezczelna manipulacje w celu obrony swojego klamstwa i budowanych na nim insynuacji wobec mnie - pan Andrzej Strak, pelna hucpa, ... oskraza MNIE o to CO SAM robi:

- "A tutaj to samo zrodlo bez piotrowego szatkowania. Do uzupelnienia"
-" Myszy by lepiej nie pociely tekstu, tak jak pan Piotr to potrafi."
- "taksty szreduje i skleja coraz wiecej niedorzecznosci piszac"
- "Jak beda mial cos waznego do poszredowania, to zwroce sie do pana Piotra. Po starej znajomosci."
Andrzej Strak

5. Pozniej, w obronie powyzszych manipulacji i swojej hucpy, SFALSZOWAL date z swojego
INNEGO zrodla, bo BEZ SFALSZOWANIA tej daty (podmianka "wrzesnia" na "sierpien")
pan Andrzej Strak nie moglby "przylapac" mnie na klamstwie i przedstawiac to moje rzekome "klamstwo" jako dowod moich prob ukrycia moich zwiazkow z ubecja.

I po tym wszystkim ww. Strak oskarza ... mnie o:
6. "[Pan] najzupelniej swiadomie zdecydowal sie za sformulowanie zarzutu celem zniszczenia
mojej osobistej wiarygodnosci. I to jest wlasnie typowa sbecka metoda, panie Piotrze"
Andrzej Strak
================

Russet Bulba

Panie Zalku. Gdzie by Czarni Afrykanie sie nie znalezli, to ich socjalne i cywilizacyjne osiagniecia sa mniej wiecej takie same. Podobnie z Chinczykami, jak i Zydami w szerokim swiecie. Czarni imigranci radza sobie w miare niezle w UK lub nawet w USA, gdzie ich dochody rodzinne i wyksztalcenie sa na poziomie srednich krajowych i znacznie wyzsze od srednich dla lokalej czarnej populacji. Ale prosze zwazyc, iz sa to w duzym stopniu czlonkowie wyzszej klasy sredniej z Afryki. A wiec wyzsza klasa srednia jest mniej wiecej na poziomie zwyklej sredniej USA, czy UK. I mozna przyjac iz szacunkowo roznica 1 STD.
Dla kontrastu, spojrzmy na podobna wartswe imigrantow z Azji do USA. Sa w najwyzszych warstwach dochodow w USA i duzo wyzej od sredniej miejscowej. Mimo odrebnego fenotypu, oryginalnych kultur i roznic mentalnosci. Latwo znalezc przez Googla. Tak wiec, przy rozkladzie normalnym dla inteligencji istnieje duze rozwarstwienie miedzy jednym ogonem dystrybucji oraz drugim gdy znaczne powierzchnie dystrybucji pokrywaja sie wzajemnie w czesci srodkowej. Prawdziwie krytyczne roznice miedzy tymi populacjami pojawiaja sie w okolicach ogonow, gdzie propocje osiagaja wielokrotnosc jednej wobec drugiej a sa to rejony wysokiej inteligencji, wysokich pozycji i dochodow z prawej strony i regiony biedy, bezdomnosci i pospolitej kryminalnoscj z lewej na wykresie krzywej dzwonowej.

andal

zaliczasz zydow do bialej rasy ?

Zalek...@hotmail.com

On Sun, 1 Jan 2023 15:35:11 -0800 (PST), Russet Bulba
<cyrylme...@gmail.com> wrote:

> [...]
>Dla kontrastu, spojrzmy na podobna wartswe imigrantow z Azji do USA. Sa w najwyzszych warstwach dochodow w USA i duzo wyzej od sredniej miejscowej. Mimo odrebnego fenotypu, oryginalnych kultur i roznic mentalnosci. Latwo znalezc przez Googla. Tak wiec, przy rozkladzie normalnym dla inteligencji istnieje duze rozwarstwienie miedzy jednym ogonem dystrybucji oraz drugim gdy znaczne powierzchnie dystrybucji pokrywaja sie wzajemnie w czesci srodkowej. Prawdziwie krytyczne roznice miedzy tymi populacjami pojawiaja sie w okolicach ogonow, gdzie propocje osiagaja wielokrotnosc jednej wobec drugiej a sa to rejony wysokiej inteligencji, wysokich pozycji i dochodow z prawej strony i regiony biedy, bezdomnosci i pospolitej kryminalnoscj z lewej na wykresie krzywej dzwonowej.

Przeciez zgodzilismy sie za sie zgadzamy:
Zachowanie ludzkie to wypadkowa genow, kultury, wychowania, przypadku
i byc moze wielu innych czynnikow.

zalek

Russet Bulba

Caly arsenal uzbrojenia na rozne tematy wytacza pan Piotr w dyskusji o inteligencji i dziedzicznosci. W tym celu oproznil pan swoja strzyzona kartoteke. Ale dziwnym trafem nie ma w niej podstawowego dokumentu, ktory jest autorytatywnym przedrukiem z Wyborczej. Cytowanym przeze mnie wielokrotnie lecz starannie retuszowanym przez pana Piotra. Jakie ku temu powody, panie Piotrze? A cytat, jak ponizej:

Po tym jak wczorajsze media opublikowały dokumenty z teczki premiera Marka Belki, z
których wynika, że nie współpracował z bezpieką, głosy wzywające premiera do
odejścia ucichły. Teczkę upublicznił w środę IPN.
Płk Henryk Bosak, rezydent PRL-owskiego wywiadu, twierdzi w rozmowie z "Gazetą
Wyborczą", że służby specjalne interesowały się tymi, którzy wyjeżdżali za granicę
służbowo. W polu zainteresowań funkcjonariuszy wywiadu były placówki naukowe
(czyli np. uczelnie, PAN), MSZ i centrale handlu zagranicznego. Funkcjonariusze
zajmujący się nimi typowali, z kim SB powinna rozmawiać przed wyjazdem, komu
podsunąć kwity do podpisania, czyli kogo zwerbować. Interesujący byli ci, którzy
wybierali się do Stanów, Wielkiej Brytanii czy Kanady. Większej uwagi wywiad nie
zwracał na tych, którzy mieli wyjechać np. do Holandii, Szwecji, Szwajcarii czy Włoch -
wyjaśnia dziennik.
"Nie było szablonu takiej instrukcji. Funkcjonariusze opracowywali je sami.
Dostosowywali do konkretnych przypadków" - mówi płk Bosak.
Rozmówca "Gazety Wyborczej" twierdzi, że chociaż nie było przepisu, który
uzależniałby wydanie paszportu od podpisania instrukcji wyjazdowej, to w praktyce
ten, kto odmówił podpisania takiego dokumentu, nie mógł liczyć na paszport służbowy.
(PAP)

Ja w takiej hierarchii zainteresowan tych sluzb lokowaly sie krotkoterminowe turystyczne wyjazdy do Austrii czy do Turcji po kozuch, panie Piotrze? Mysle, ze logika panu pomoze w tym wzgledzie.

Piotr

On Sunday, January 1, 2023 at 8:33:40 PM UTC-3:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> [...]

>Cytowanym przeze mnie wielokrotnie lecz starannie retuszowanym przez pana Piotra.

Takie powody, ze przylapalem Pana na oszustwie w cytacie z Money.pl., NIE w cytacie z Wyborczej.
Czy oszukiwal Pan w cytacie z Wyborczej - nie wiem i mnie to nie obchodzi, bo dla potrzeby
dowodu ze zmanipulowal Pan artykul w Money.pl, nie musze dowodzic falszerstwa
w cytacie z Wyborczej. TYM BARDZIEJ ze tak mi Pan polecal swoj cytat z Money.pl.
"Hej" i popiatny usmieszek :":-)))))" to nie w kasze dmuchal !
Hej, panie Piotrze, ponizej, co pan konsekwentnie ignoruje, a wiec jeszcze raz dla przypomnienia. I nie ja to wymyslilem :-)))))

Nie bardzo rozumiem czemu to nie bylo OCZYWISTE z postu na ktory Pan "odpowiada"
- zeby ulatwic Panu - zebralem Panu w PUNKTY i na dodatek podkreslilem mu wazne
slowa WIELKIMI literami, cytuje:
Jesli Pan dalej NIC z powyzszego NIE ROZUMIE, to prosze przelknac falszywa dume i
poprosic zone o wytumaczenie. A jak juz Panu wytlumaczy - to poprosi Pan o
wytlumaczenie Panu Panskich NAJNOWSZYCH oskarzen wobec mnie:

Na moje podanie 4 argumentow z cytatami, dowodzace ze pan Strak ignoruje nierasowe czynniki wplywajace na IQ: https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/HH5yHt9egK0/m/F1CkwMNOBQAJ

Andrzej Strak oskrazyl mnie sbeckie metody:

Russet Bulba

Pan Piotr, ofiara pomowien, ktory twierdzi iz to on zostal pomowiony, jak ponizej. :

Piotr
Sep 10, 2017, 9:15:09 AM

On Sunday, September 10, 2017 at 1:29:09 AM UTC-2:30, Andrew Karts wrote:
> Witaj na wolnosci, Panie Piotrze. Podobno wychodzi tam jeszcze podziemna bibula zwana Gazeta Wyborcza. Czy to prawda? Mial pan jakies chody, ze wypuscili? :-))

ma Pan na mysli takie chody jak Pana, p. Kleczkowskiego i andala, gdy wam ubecja wydala Wam paszporty? A moze Pan balonem na Zachod uciekal?

Piotr

Piotr

> ma Pan na mysli takie chody jak Pana, p. Kleczkowskiego i andala, gdy wam ubecja wydala Wam paszporty? A moze Pan balonem na Zachod uciekal?
> Piotr

Nice try, but no cigar, panie Strak - mowa o MANIPULACJI przez Andrzeja Straka
cytatem z Money.pL w celu ukrycia klamstwa Andrzej Straka, brzmiacego:

"Kiedy ja wyjechalem, to granice byly otwarte dla kazdego, a kiedy pan - to byly zamkniete. Taka jest miedzy nami roznica, panie Piotrze"

na ktorym to klamstwie A. Strak budowal swoj "dowod" mojej ubeckosci i ktoremu
to klamstwu JEDNOZNACZNIE zaprzeczalo zdanie z jego wlasnego zrodla:
"emigracja w latach 1988-1989 przybrała rozmiar prawdziwego exodusu i stanowiła ponad połowę całkowitej liczby emigrantów w tej dekadzie."

Zdania obracajacego jego insynuacje przeciwko niemu - pan Andrzej Strak oczywiscie
NIE ZACYTOWAL.

Jak opisane w chronologii wydarzen na ktore A. Strak "odpowiada". For the record:

[...]

3. ja sprawdzilem uczciwosc cytowania p. Straka, i wyszukalem link do oryginalu
[...]

I po tym wszystkim ww. Strak oskarza ... MNIE o "typowa sbecka metode":
6. "[Pan] najzupelniej swiadomie zdecydowal sie za sformulowanie zarzutu celem zniszczenia
mojej osobistej wiarygodnosci. I to jest wlasnie typowa sbecka metoda, panie Piotrze"
Andrzej Strak

Po ich etyce poznacie ich. Pan Andrzej Strak!

Piotr

On Sunday, January 1, 2023 at 6:29:11 PM UTC-3:30, Zalek...@hotmail.com wrote:

> No i przyklad ktory podalem - Zydzi podczas WWII mieli geny ofiar nie
> umiejacych walczyc (to bylo tlumaczenie AK na niedostarcznie
> wystarczajacej ilosci broni Zydom w gettcie warszawskim)

To juz chyba przerabialismy: p. Jerzy Malec TEZ sugerowal ,ze AK niedostarczyla wystarczajacej ilosci
broni Zydom w gettcie warszawskim ze swojego antysemityzmu.

Zeby nie odkrywac kola, odpoweim Panu tym co odpowiedzialem panu Malcowi, gdy dorabial mi gebe
antysemity na soc.culture.russia:
Jerzy Malec: "Opinions such as claiming that even the pitifully small amount of weapons granted to the Ghetto by the Polish Home Army was too much, as the uprising had no chance of "military success" (this is a recently stated opinion of a Mr Trela)."

Me: Mr. Malec implied that even though the Ghetto fighters "fought well", the Poles didn't share
with them enough of their very scarce weapons - out of their rabid anti-Semitism.

I replied that during a war and with very scarce weaponry for your own troops, "fighting well" is not enough
to empty its gun warehouses - you don't fight war to "fight well", you fight war to win, or at least have as much impact
as possible. Therefore, before emptying your gun warehouses there had to be a chance of a MILITARY success:

1. to liberate a part of Warsaw and defend it, and the civilian population, against extermination UNTIL the Red Army arrives

2. secure the beachheads on the left bank of the Vistula River to facilitate the Red Army crossing of the river when it comes

3. tie in a fight substantial forces of Wehrmacht, say a few divisions, so they would be absent at some critical
time at the front

With the Russians still >1000 km, and year and a half, away, the Ghetto Uprising of April 1943, HAD no chance
for any of these 3 military goals. Therefore, I don't see the Uprising as an action that might have had a military
success, but
"as a symbolic, heroic gesture of the people who refused to go quietly for the slaughter and decided
to rather die fighting"
And if it is a symbolic gesture then the amount of the supplied arms has to be judged by, yes, symbolic criteria.

And the weapon supplies were not as as pitifully small as Mr. Malec made them to be
("50-70 gun, most of them broken") - in fact according to the numbers provided in the ensuing discussion
- Polish underground in Warsaw region provided 30% of its grenades and 10% of its firearms.

Given that the Ghetto was physically separated from the rest of the city with a well guarded ghetto wall,
and the German forces throughout the city were on a high alert (there was an armed insurrection
in the city!) moving even these 5000 grenades and many firearms under the noses of Germans
was not as easy as our armchair field general J. Malec would have you believe.

Furthermore, despite the limited amount of arms supplied to the Ghetto at the start of the Ghetto Uprising
- according to its only surviving leader, Marek Edelman:
"By now EVERY partisan was equipped. On the average, with one pistol (and 10-15 rounds for it),
4-5 hand grenades, 4-5 Molotov cocktails. 2-3 rifles were assigned to each "area".

Contrast this with the Home Army own Warsaw Uprising in Aug. 1944. Unlike the Ghetto Uprising,
with the Russian Army on the other side of the river. it HAD a realistic CHANCE, not in one, but in at ALL
3 possibilities of a military success. Yet this uprsing started with ONLY 1 in 7 fighters having any firearm.

Mr Malec, despite his promises ("Soon!") has never challenged these numbers, and then, following the
rule that a lie repeated often enough will become truth - just kept repeating his initial accusations,
portraying my views about the Ghetto fighters (e.g. "heroic gesture of the people who refused to go
quietly for the slaughter and decided to rather die in a fight") as ... anti-Semitic and despicable ("obrzydliwe").

Mr Malec left this group, but his ethics and his argument live on, although, ironically, first in a right-wing
nationalist cdn, whose slogan was "Church, School, Shooting Range", and now - in Mr Andrew Strak,
a racist ("[Indians] don't know how to be human") who accused me:

"[I'm talking] about your logic that lacks even a shadow of empathy, DENYING the ghetto insurgents ANY
military help. Have you already forgotten?"
Andrew Strak
(orig.: "mowa o panskiej pozbawionej cienia empatii logice odmawiajacej powstancom w gettcie jakiejkolwiek pomocy militarnej. Juz pan zdazyl zapomniec?")

Jerzy Malec could not have said it better. Congratulations, Mr. Strak. Great men think and argue alike!