Polskie wojsko wyjezdza na ulice!

Basia

https://www.youtube.com/watch?v=x7i6Vx97iGY

Jak wytlumaczyc zmasowane "cwiczenia"
majace miejsce w okresie wojny na Ukrainie
jak nie prowokacja?

Pisalam niedawno ze byc moze rola
PRL-bisu jest uwiklanie NATO w wojne.
Nie sposob nie zauwazyc niesamowitego
wrecz parcie post-komuchow do wojny.

Byc moze w planach Kremla jest wykorzystanie
agentury usytuowanej w polskim wojsku by
sprowokowac konfrontacje ktora zakonczy
sie nuklerana porazka NATO w Polsce.

Czas pokaze.

https://www.youtube.com/watch?v=x7i6Vx97iGY

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Basia nie obawia sie nadmiernego odwodnienia?

Basia

Nie, obawiam sie roli PRL-bis'u w dalszym
konflikcie.

Te "cwiczenia" to albo zwykle klamstwo
zapodane Polakom albo prowokacja.

Albo bedzie mialo miejsce przemieszczenie
sporej ilosci wojska z zachodu kraju na wschod,
np. NATO'wskich zalog czolgowych do
stacjonujacego we wschodniej Polsce juz
sprzetu, ...albo "cwiczenia" sa manewrem
prowokuujacym.

Nikt normalny nie robi masowych cwiczen
wojskowych, manewrow, w fazie otwartego
juz konfliktu. PRL-bis nie jest normalnym
panstwem, ale powstalym w procesie
zorganizowanego przepoczwarzania sie
wrogow Polski.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Jaka prowokacja? Do czegoz? Jakiej jeszcze prowokacji tutaj trzeba? Normalna relokacja sil wlasnych i sojuszniczych w sytuacji potencjalego zagrozenia.

Piotr

On Saturday, April 30, 2022 at 12:25:39 AM UTC-2:30, Basia wrote:
> [...]
> wrecz parcie post-komuchow do wojny.
>
> Byc moze w planach Kremla jest wykorzystanie
> agentury usytuowanej w polskim wojsku by

oglosil ten sam b. Stabilny Geniusz ktory ogladajac zdjecia - z Buczy, Irpienia, Kramatorska, Mariupola doszedl
do gleboko oryginalnego wniosku:
"moja sugestia ze wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow"
Edward Zwolan

Na platnego trolla - za glupi, wiec zostaje tylko uzyteczny idiota Moskwy:

"a conspiracy theorist does his theories to validate his ego - if everybody else got fooled by the Western propaganda
but not him, then he must be smarter than everybody else. And then perhaps .... his life is not as pathetic
as it seems."

Basia

mischaracterizations and insults, in both
the Polish and English languages, I am
providing some background information
about this individual (a future translated
version is upcoming), and a link to a recent
Polish article that may be of interest to his
readers.

1. Piotr od malego dziecka byl wychowankiem
ideologicznych komunistow Jaskotow.

2. Kazimierz Jaskot byl rektorem Czerwonego
uniwersytetu kompletnie spenetrowanego przez
SB'ecje gdzie donosicielstwo i szykany SB'eckie
oraz wyrzucanie ze studiow byly codziennoscia.

3. Piotr byl prosperujacym pracownikiem tego
wlasnie SB'eckiego Uniwersytetu i znajdowal
zatrudnienie w Zakladzie Teledetekcji specjalizujacym
sie w przeroznych formach elektronicznego nasluchu.

4. Gdy Piotr byl jeszcze studentem w Gdansku
jego wspol lokatorzy w akademickim pokoju
wpadali denuncjowani w rece SB'ecji, pozniej
skazywani byli na wieloletnie wyroki wiezienia.

5. Piotr bral udzial w licznych protestach
i zadymach przeciwko komunie, min. w Gdansku,
ale w obliczu milicyjnych lapanek nie uciekal!
Gdzie inni ryzykowali zdrowiem a nawet zyciem
by nie zostac pojmanym przez ZOMO, Piotr
pozostawal w miejscu.

6. Piotr klamie twierdzac ze nie widzial na
oczy Jaskota, Rektora uniwersytetu na ktorym
byl pracownikiem naukowym (Uniwersytet Szczecinski
liczyl wtedy niewiele ponad 50 osob lokalnego
grona pedagogicznego).

7. Piotr Trela nawet dzisiaj grozi swoim oponentom
donosicielstwem (patrz cytat grozba donosu
oraz pobicia, "skucia mordy," w wypadku powrotu
do Polski!)

8. Piotr nie chce udzielic odpowiedzi na proste
pytania z ktorymi nikt na emigranckiej grupie
spolecznosciowej nie ma najmniejszego problemu
- przywoluje prawo przestepcow do nie-samo-inkryminacji.

9. Piotr w pierwszym swoim tekscie opublikowanym na
Zachodzie zawarl donos. Poinformowal kanadyjska
publike ze Komunisci w Polsce nie sa prawdziwymi
Marksistami-Leninistami.

10. Piotr w przeciagu 27 lat dzialalnosci na grupie
dyskusyjnej soc.culture.polish napisal tysiace
reply'ow ale samemu nie otworzyl wiecej nizeli
kilkudziesieciu wlasnych watkow. Wiekszosc
dopiero wtedy gdy zostalo to zauwazone w
2016 roku, i zostala mu zwrocona uwaga.
Donosiciel, jego przelozeni, nie sa zainteresowani
przekazywaniem wlasnych opinii a gromadzeniem
cudzych.

11. Piotr od lat ulatwia prace donosicielom
ograniczajac swobode wypowiedzi w internecie;
pietnujac anonimowosc oraz domagajac sie by
wszyscy Internauci podpisywali sie swoimi
prawdziwymi imionami i nazwiskami.

12. Gdy Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu
orzekł że Grzegorz Braun mial prawo nazwac
profesora Miodka SB'ekiem, Piotr Trela usilowal
ograniczyc swobode wypowiedzi Brauna argumentujac
ze uczciwy system to taki w ktorym "lepiej by
winny uszedl karze niz zeby niewinnego skrzywdzic."

Braun nie domagal sie kary dla SB'eka tylko
swobody wypowiedzi dla siebie.

13. Piotr w swoim nowym miejscu zamieszkania
szybko dal sie poznac jako proponent internetowej
cenzury, nazywajac idiotami Nowofundlandczykow
uskarzajacych sie na cenzure w netcie.

14. Piotr zapytany na soc.culture.polish o
dokladna date swojego wyjazdu z PRL’u do
Kanada- w okresie rzadow Rakowieckiego
i Kiszczaka czy tez pozniej gdy uzyskanie
paszportu nie bylo powiazane z probami
werbunku do wspolpracy ze Sluzba Bezpieczenstwa,
odpowiada milczeniem oraz natychmiastowym
i bezpowrotnym zerwaniem wieloletniego
kolezenstwa z pytajacym go p. Andrzejem Strakiem.

Czy Piotr byl SB'eckim donosicielem tego
oczywiscie niewiem. Z pewnoscia wiem tylko
ze na Jaskotowym Uniwersytecie, i nie tylko,
byli tacy! Gdy zas komuna padala w 1989r
istniala czy tez mogla byc postrzegana grozba
ze donosiciele moga zostac zdemaskowani
i ukarani.

Z pewnoscia wladze uniwerku (SB'ecja,
Rektor Jaskot) czynili jakies kroki by zapewnic
donosicielom nalezyte bezpieczenstwo, odwrot,
alibi, czy ewakuacje. Piotr wlasnie w tym
okresie czasu i jako pracownik uniwerstytetu (!)
z wiza studencka w PRL'owskim paszporcie
wyjezdza na szkolenia doktoranckie do Kanada.
Dzisiaj panikuje pytany o szczegoly swojego
wyjazdu.

Ubecka metodyka dyskusji Piotra do wgladu
w archiwach Google'a. Kazdy moze sobie wyrobic
opinie z kim/czym ma do czynienia."

A tutaj fotka:

https://i0.wp.com/gazette.mun.ca/wp-content/uploads/2017/11/biology.jpg
From left are project team members Drs. "Piotr Trela", "Sally Goddard", "Margaret Caldwell" and "Jane Costello". (Absent: Dr. "Anna Rissanen")

Science in Poland PAP

https://www.wprost.pl/edukacja/10165250/nowe-przepisy-o-lustracji-na-uczelniach-moga-dotyczyc-nawet-kilku-tysiecy-osob.html

New regulations on lustration at universities. "They may concern even several thousand people"

The new regulations on lustration at universities may be felt by even several thousand people who cooperated with the security services during the Polish People's Republic - Deputy Minister of Science and Higher Education Piotr Müller said in an interview with PAP. In his opinion, universities need decommunization.

The Law on Higher Education and Science (Constitution for Science, Law 2.0), in force since October 1, 2018, provides for changes to the provisions on vetting at universities. Pursuant to the Act, a person who "did not work from July 22, 1944 to July 31, 1990, may become a member of the university council, a member of the university senate, a member of the Science Evaluation Committee, the Scientific Excellence Council, the Polish Accreditation Committee, or a titular professor" and did not serve in state security agencies (...) and did not cooperate with these authorities ”.

"Decommunization" at universities

Deputy Minister of Science and Higher Education Piotr Müller in an interview with PAP called these provisions "decommunizing". When asked whether decommunization is still needed at universities, he replied: "Without a doubt." He assessed that the introduction of new regulations "may be a stage of a delayed, but still settlement of, issues related to the functioning of the People's Republic of Poland".

When asked how many people the new regulations will make their academic career difficult, Piotr Müller commented: “We do not have such data, because we do not have a way to collect it. But I think it could even affect several thousand people in the country. " - The latest research by the Institute of National Remembrance shows that the environments at universities were very infiltrated and there were many people there who were secret collaborators - said the deputy minister.

The provisions related to vetting are to prevent the performance of important functions in higher education not only by lustration liars, but in general all persons who collaborated with the SB or were functionaries of these services. Persons applying for the positions listed in the Act will have to submit a lustration declaration. - If someone in such a statement writes that he was a secret SB officer, he will not be able to perform these important functions - said the deputy minister. And he added that if someone makes a false statement, they will be breaking the law.

He recalled that so far only a small group of people who applied for managerial positions were obliged to submit lustration declarations at universities. - There was not even awareness of the content of this lustration declaration - he assessed. According to him, the new regulations will result in the fact that people who cooperated with the SB will not want to perform managerial functions at all.

Not too late?

When asked if it made sense to introduce such legislation only now, he said yes. He calculated: - Suppose that in 1989 someone was 30 years old, had already made a career at the university and was an informer. Today, such a person is 59 years old. He still has many years of work at the university ahead of him. And people of that age often play a significant role in higher education, 'he said.

The deputy minister pointed out that the new lustration provisions did not apply to members of the Polish Academy of Sciences or management positions at the academy, because the Act does not cover the Polish Academy of Sciences. - Here, unfortunately, these new regulations do not apply. I say it with sadness - the interlocutor commented.

The provisions on the vetting of candidates for professors will enter into force on April 30, 2019. And the provisions on the vetting of candidates for managerial positions and newly elected members of university governing bodies have been in force since October this year.

Source: Science in Poland PAP

https://www.wprost.pl/edukacja/10165250/nowe-przepisy-o-lustracji-na-uczelniach-moga-dotyczyc-nawet-kilku-tysiecy-osob.html

Basia

Po pierwsze, publika polska
nie jest informowana o zadnym
przemieszczniu sie wojska ale
o tym ze maja odbywac sie
cwiczenia dla potencjalnej
przyszlej potrzeby przemieszczania
wojska.

Od niedzieli na drogach niemal całego kraju będzie odbywał się ruch kolumn pojazdów wojskowych w związku z wojskowymi ćwiczeniami – poinformowała oficer prasowa Wydziału Działań Komunikacyjnych Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych ppłk Magdalena Busz. Zaapelowała, by nie publikować zdjęć ani nagrań pokazujących „ruchy wojsk i ich lokalizację, dat i godzin przejazdów kolumn wojskowych danych dotyczących wylotów i lądowań wojskowych statków powietrznych”.

https://www.tvp.info/59867463/wojsko-polskie-od-1-maja-na-drogach-niemal-calego-kraju-wzmozony-ruch-pojazdow-wojskowych-apel-do-polakow-o-niepublikowanie-zdjec

Po drugie, same takie cwiczenia sa prowokacja!

Komasowanie wojska, masowe
jego przemiesczanie i gromadzenie
w okresie konflitu, otwartej wojny
w poblizu granic jest prowokacja.

Prowokuje sasiada do kontr-komasacji
na jego wlasnej granicy.

W wojsku polskim pelno jest ludzi
ktorzy rozpoczynali kariery wojskowe
w Pakcie Warszawskim, jezeli juz nie
sami to w poprzednim wojskowym
pokoleniu.

III Rzeczpospolita jest panstwem
powstalym z przepoczwarzenia sie
wszelakiej sowieckiej agentury zas
pierwszym Prezydentem byl nie kto
inny tylko wyslugujacy sie Sowietom
Gen. Wojciech Jaruzelski.

https://c8.alamy.com/comp/F4NG5X/leonid-brezhnev-and-wojciech-jaruzelski-presidents-ussr-and-poland-F4NG5X.jpg
https://i.ebayimg.com/images/g/i6IAAOSw5FhiWzvf/s-l500.jpg
https://i.ebayimg.com/images/g/0FwAAOSwCJRiW5Iu/s-l500.jpg

Dobrze ze Biden w trybie natychmiastowym
zabezpieczyl polsko-ukrainska granice
wysylajac tam tysiace amerykanskich
zolnierzy!

Beda bronic przed potencjalnym atakiem
Rosji, ale rownoczesnie zabezpieczac
wschodnia flanke NATO przed mozliwa
prowokacja ze strony spenetrowanego
przez agenture wojska PRL-bisu.

Basia (Ona/Jej)

Basia

Martial Law in Poland at the behest of the Kremlin
https://ipn.gov.pl/en/news/4038,Martial-Law-in-Poland-at-the-behest-of-the-Kremlin.html

Byc moze w planach Kremla jest wykorzystanie
agentury usytuowanej w polskim wojsku by
sprowokowac konfrontacje ktora zakonczy
sie porazka NATO na terenie Polski, PRL-bis'u,
byc moze nawet porazka nuklearna.

Czas pokaze.
Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Putin swoje cele wylozyl calkiem jasno. Tak wiec co jeszcze tutal klaryfikowac? Sa one agresywne wobec panstw osciennych odmawiajac im prawa do suwerennosci, w tym i Polsce. Ma ona politycznie podlegac sferze wplywu Rosji. Proba likwidacji panstwowosci ukrainskiej jest to tego krokiem. Skoro Polska nie ma na to ochoty, wiec i przygotowuje sie na ewentualna probe rozstrzygniecia silowego i militarnego odporu najezdzcy. Jest to najzupelniej naturalne i w zasadzie nie ma potrzeby tego nikomu o zdolnosci krytycznego myslenia tlumaczyc. Poza Basia, ktora sspedzila swoj formujacy wiek dorastania w jakims skomunizowanym PRL -owskim technikum prania mozgow. Wyszla z niego z utrwalonym na teszte zycia swiatopogladem marksistowsko- leninowskim z czolobitnoscia i uznania priorytetywnosci dla ruskiego utrwalonego komunizmem barbarzystwa. Bo i kto z wlasnej dobrowolnej woli dalby sie indoktrynowac komunizmem u Jaruzela majac swobodny wybor zycia w USA?

Basia

I gdzie to tak powiedzial, bo pierwsze slysze.
Moze o jakiegos innego Putynia chodzi.

> Ma ona politycznie podlegac sferze wplywu Rosji. Proba likwidacji panstwowosci ukrainskiej jest to tego krokiem.

Jakies konfanulacje.

Putyn "likwiduje" Ukraine bo nie chciala
zadeklarowac sie neutralna od NATO,
a samo NATO nie chcialo udzielic Rosji
pisemnych gwarancji bezpieczenstwa.

Gdzie Karts byl w Grudniu i Styczniu
gdy Putyn domagal sie owych gwarancji?

Ma Karts w domu Telewizor, Radio, czy
slucha, ...czy pamieta co mowili, czy
po 2 tygodnia wszystko w niepamiec idzie?

>Skoro Polska nie ma na to ochoty, wiec i przygotowuje sie na ewentualna probe rozstrzygniecia silowego i militarnego odporu najezdzcy. Jest to najzupelniej naturalne i w zasadzie nie ma potrzeby tego nikomu o zdolnosci krytycznego myslenia tlumaczyc. Poza Basia, ktora sspedzila swoj formujacy wiek dorastania w jakims skomunizowanym PRL -owskim technikum prania mozgow. Wyszla z niego z utrwalonym na teszte zycia swiatopogladem marksistowsko- leninowskim z czolobitnoscia i uznania priorytetywnosci dla ruskiego utrwalonego komunizmem barbarzystwa. Bo i kto z wlasnej dobrowolnej woli dalby sie indoktrynowac komunizmem u Jaruzela majac swobodny wybor zycia w USA?

Stek niedorzecznosci, ja w PRL'u dzieckiem
bylam. Gdybym nie byla w Polsce nie miala
bym okazji byc prawdziwa Polka, urodzilam
sie poza granicami kraju, i poz granicami
bym sie wychowala. Jedz wiecej ryb moze
zrozumiesz co mowisz.

Teraz widze jak na dloni mozliwosc
dla dzialania agentury rosyjskiej w
spenetrowanym polskim wojsku, ktore
oznajmia wlasnie ze w czasie wojny
u sasiada bedzie sobie robic jakies
prowokacyjne cwiczenia!!

Chyba ze to nie sa zadne cwiczenia tylko
transport inwazyjnego NATOwskiego
wojska pod granice Ukrainy (?).

Niewiadomo czy nie przypadkiem
post-komuchow i agentury na wlasna
reke proba wypadu na Lwow czy Kaliningrad,
(jakis post-komuch wspominal niedawno
ze Polsce sie nalezy).

Na granicy z Ukraina Biden postawil
kilka tysiecy Amerykanskich trepow, i
powiedzial ze wojska USA tam nie
wejda tzn. na Ukraine.

Moze agentura chce samemu na Bialorus
dokonac napasci, albo okrezna droga
przez Bialorus na Ukraine, w jakies
probie uwiklania NATO/USA w ta wojne?

Komunikat co ciekawe nie wspomina
by wojsko polskie mialo "cwiczyc" w wojewodzctwie
Rzeszowskim gdzie na granicy z Ukraina stoja
Amerykanie.

"Zgodnie w komunikatem „w ramach ćwiczenia od 1 maja do końca miesiąca po drogach woj.: zachodniopomorskiego, lubuskiego, wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego, mazowieckiego, lubelskiego i warmińsko-mazurskiego będzie odbywał się ruch kolumn pojazdów wojskowych”.

https://www.tvp.info/59867463/wojsko-polskie-od-1-maja-na-drogach-niemal-calego-kraju-wzmozony-ruch-pojazdow-wojskowych-apel-do-polakow-o-niepublikowanie-zdjec

Powtorze raz jeszcze, byc moze w planach
Kremla jest wykorzystanie agentury usytuowanej
w polskim wojsku by sprowokowac konfrontacje
ktora zakonczy sie porazka NATO na terenie Polski,
PRL-bis'u, czy Bialorusi, czy Kaliningradu.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Rosja podeptala porozumienie budapesztanskie o integralnosci terytorialnej i suwerennosci Ukrainy poprzez aneksje Krymu i slabo kamuflowana aneksje Donbasu. Po wczesniejszych wydarzeniach w Checzni, Gruzji oraz w Syrii stalo sie sprawa jasna, iz Rosja nie jest wiarygodnym partnerem jakichkolwiek ukladow i porozumien i nalezy ja oceniac nie na podstawie deklarowanych intencji lecz materialnych faktow. I tak sie tez stalo. Nie bylo wojsk NATO w sasiadujacych krajach z Risja do czasu napadu rosyjskiego w 2014 roku. USA wraz z UK oraz Rosja nalezy do sygnatariuszy porozumienia budapesztanskiego a wiec ma swoje zobowiazania w stosunku do Ukrainy. Nie w sennsie bezposredniego zaangazowania w obrone jak w przypadku kazdego czlonka NATO lecz tym niemniej zapewnionej legalnie pomocy w obronie suwerennosci. Basia jest tego w pelni swiadoma wiec po co rznac tutaj glupka chyba, ze sie jest ruskim agentem.

Russet Bulba

Fragmenty formalnego traktatu miedzy Rosja a Ukraina z 1997 roku. I ten traktat Rosja zlamala:

Article 1
The High Contracting Parties, as friendly, equal and sovereign States, shall base their relations on mutual respect and confidence, strategic partnership and cooperation.
Article 2
The High Contracting Parties, in accordance with the provisions of the Charter of the United Nations and their obligations under the Final Act of the Conference on Security and Cooperation in Europe, shall respect each other’s territorial integrity and confirm the inviolability of their common borders.

Russet Bulba

Article 3
The High Contracting Parties shall base their relations with each other on the principles of mutual respect, sovereign equality, territorial integrity, the inviolability of borders, the peaceful settlement of disputes, the non-use of force or threat of force, including economic and other means of pressure, the right of peoples to control their own destiny, non-interference in internal affairs, observance of human rights and fundamental freedoms, cooperation among States, and conscientious fulfilment of international obligations and other universally recognized norms of international law.
Article 4
The High Contracting Parties believe that good-neighbourliness and cooperation between them are important factors in improving stability and security in Europe and the whole world. They shall engage in close cooperation with a view to strengthening international peace and security. They shall take the necessary measures to promote general disarmament, the creation and consolidation of a system of collective security in Europe, and the strengthening of the peacekeeping role of the United Nations and the improvement of the effectiveness of regional security mechanisms.
The Parties shall endeavour to ensure that all controversial issues are settled exclusively by peaceful means and shall cooperate in preventing and settling conflicts and situations that affect their interests.

Basia

Istnieje pewien ciag wydarzen i jezeli sie go
ignoruje to dyskusja staje sie powtarzaniem
aby w kolko tego samego.

1). W 1990-01 USA/Nato obiecuje ZSRR/Rosji
ze po zjednoczeniu Niemiec nie bedzie ani
centymetra dalszej ekspansji na Wchod.

2) Z uwzglednieniem powyzszych obietnic
USA/NATO ze nie bedzie ekspansji na Wschod,
Rosja podpisuje porozumienia z Budapestu,
godzi sie wycofanie z Ukrainy ruskiej broni atomowej
i gwarantuje Ukrainie jej granice.

3). Nato ignoruje wczesniejsze obietnice
i rozszerza sie na Wschod, nieprzzerwanie,
cztero czy pieciokrotnie. Rosja ignoruje
kazda kolejna ekspansje NATO.

4). W 2008 NATO obiecuje Ukrainie czlonowstwo
w NATO. Putyn mowi ze dla ze wzgledow
bezpieczenstwa Ukraina w NATO jest dla
Rosji nie do zaakceptowania.

5). W 2013-14 z Majdanowa pomoca USA
obalony zostaje legalny rzad Janukowicza,
i wladze na Ukrainie przejmuja sily pragnace
przylaczenia do NATO wspierane przez
USA/NATO.

6). W 2014 Putyn nie godzac sie na powyzsze
zaczyna rozbior Ukrainy, zajmuje najpierw Krym.
Pozniej z pomoca Rosji powstaja Republiki
Luhanska i Doniecka ktore pragna odlaczenia
sie od Ukrainy.

7). W 2022 nie uzyskawszy zapewnienia
od wladz Ukrainy o nie pozadaniu czlonkowstwa
w NATO, ani gwarancji bezpieczenstwa bezpieczenstwa
dla Rosji od NATO, Rosja dokonuje inwazji Ukrainy
gdyz tak jak w 2008 Putyn stwierdzil Rosja ze
wzgledow wlasnego bezpieczenstwa nie moze
zaakceptowac Ukrainy w NATO.

Raczej wszystko to koherentne i jedno logicznie
z drugiego wynikajace. W ktorym punkcie Karts
sie gubi?

Basia (Ona/Jej)

Basia

On Sunday, May 1, 2022 at 4:49:24 AM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
> w polskim wojsku by sprowokowac konfrontacje
> ktora zakonczy sie porazka NATO na terenie Polski,
> PRL-bis'u, czy Bialorusi, czy Kaliningradu.

Zakladajac ze granice Ukrainy sa blokowane
od polskiej strony przez Amerykanskie wojsko
a Biden twierdzi ze USA nie wejdzie na Ukraine.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Jest to tzw Rosyjska prawda. A jak ta rosyjska prawda wyglada, to wplywowy na Putina rosyjski filozof Dugin ponizej wyjasnia. Mysle, ze Basia sie nie przyznaje lecz jest wyznawczynia filozofa Dugina. A wiec risyjska prawda jest to, co akurat rosyjskiemu samodzierzawcy sluzy. Kropka. Reszte niech sobie czytelnik juz wylozy po linii platolianskiej, czyli filozofii greckiej, jaka sie poslugujemy na Zachodzie i w jakiej cywilizacyjnie wzroslismy:

https://youtu.be/GGunRKWtWBs

A wiec to NATO nie przeszkadzalo Jelcynowi, jak i nie przeszkadzal mu rozpad tzw Zwiazku Radzieckiego do czego walnie sie przysluzyl. Putin, niegdys partyjny ciezko zindoktryzowany KGB- owiec nad upadkiem toz cepowiska zwanego CCCP bardzo boleje. I to od poczatku swojej kariery. W sumie boleje nad rozpadem Imperium. Putin doszedl do wniosku iz federacyjnosc tegoz sowieckiego imperium opartego o roznice etniczne byla glowna przyczyna jego upadku i zaglady. A wiec nie boleje nad struktura, nie przeszkadza mu historia ludobojstwa, nedza narodu, boli go utrata terytorium, prestizu miedzynarodowego i swiatowej roli. I tu jest przyczyna konfliktu. Putin honoruje tylko to i do czasu, co mu odpowiiada a nie komukolwiek innemu. Konflikt rasowy w USA, pandemie oraz wybor Bidena uznal za najbardziej sprzyjajacy moment do okresji w okresie swojego panowania. Wszystko w kontekscie energetycznego uzaleznienie EU od Rosji na czym od ponad dekady wspolpracowal z Merkel - tej pozalowania godnej przywodczyni wolnego swiata, na jaka ja w okresie Trumpa liberalowie wycmokali z zachwytem, nie widzac iz kladla grunt pod ruska agresje. A propozycje Putina z ubieglego roku zostaly tak sformulowane, aby nie byly do zaakceptowania przez Zachod ale sluzyly za dowod iz swoja pokojowa role porzadnie odrobil. Pryjetr, bylyby calkowita Zachodu kapitulacja i jego unicestwieniem jako wiodacej sily politycznej.

Piotr

Where "mischaracterizations and insults" consist of .... QUOTING Edward Zwolan.
and call these delusions "providing some background information"

But that's nothing new - see what "background information" Mr. Zwolan "provided"
on the 1200 women in Germany reporting sexual assault:
(https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%80%9316_New_Year%27s_Eve_sexual_assaults_in_Germany):migrant men

- "depraved German bitches",
- "whores",
- "German whores in search of colored penises" ,
- "depraved German [women]",
Edward Zwolan

And here is the "background information" he provided on the accused perpetrators:
- "Virile randy Semites"
- "victims of the depraved German whores "
- "I am afraid that the Semites with long .... [ "colored phalluses" ] objectively are in the right!"
- "nothing but negativity toward these virile Semites, the public prejudiced against them. But Basia [Ed Zwolan's feminine
Internet handle] says: "Hola!""

Edward Zwolan and his "provision of the background information" on others.
===
Puiotr

Piotr

On Sunday, May 1, 2022 at 11:37:25 AM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

z Merkel - tej pozalowania godnej przywodczyni wolnego swiata, na jak ja w okresie Trumpa liberalowie wycmokali z zachwytem

to i tak NIC w porownaniu z prawacklimi cmoktasiami: "Mam podziw dla Trumpa", "Pres. Trump Can't Stop Winning")
dla Przywodcy Wolnego Swiata:
- ktory przedkladal zapewnienia Putina nad informacje CIA i FBI, no bo czemu Putin mialby klamac o wojnie hybrydowej prowadzonej przez Rosje przeciwko innym krajom,
- "bardzo stabilny geniusz" who "asked his chief of staff John Kelly whether Finland is part of Russia"
- ktory otwarcie kwestionowal role NATO i kwestionowal najwazniejsza zasade NATO, ze atak na jednego jest AUTOMATYCZNIE atakiem na wszystkich
- ktory postulowal przywrocenie Rosji do G-8 (zostala usunieta za zajecie Krymu)
- ktory wstrzymywal pomoc militarna dla Ukrainy warunkujac ja dostarczeniem hakow na syna jego oponenta politycznego
- ktory ramie w ramie z Putinem popieral rozbijanie EU (Brexit)
- " Asked in a TV interview to name his “biggest foe globally right now”, the US president started by naming the European Union"
- ktorego obiekcja wobec Nordstreamu2 bylo, ze to zmniejszy rynki zbytu dla drozszego amerykanskiego gazu
- o ktorym jego wlasny doradca do spraw bezpieczenstwa mowi:

- "I think one of the reasons that Putin did not move during Trump's term in office was he saw
the president's hostility of NATO"
- "Putin saw Trump doing a lot of his work for him, and thought, maybe in a second term, Trump would make
good on his desire to get out of NATO, and then it would just ease Putin's path just that much more."

In 2018, Trump, privately discussed withdrawing the United States from the alliance, raising concerns among
national security officials.
Bolton: "I thought he put his foot over it, but at least he didn't withdraw then," "In a second Trump term,
I think he may well have withdrawn from NATO. And I think Putin was waiting for that."

Scpowe cmoktasie: "Mam podziw dla Trumpa", "Pres. Trump Can't Stop Winning!"

Piotr

Russet Bulba

No to posluchajmy jak to wygladalo publicznie a nie wg plotek. Ponizej link to spotkania Trumpa z NATO. Ile razy mialby jedno i to samo powtarzac na wielu forum, ze Niemcy przede wszystkim z ta przywodczynia wolnego swiata na czele uzalezniaja sie coraz bardziej od Rosji placac jej za to ciezka waluta, generowana przez brak wydatkow na zbrojenia, ( nadwyzki handlowe w wymianie z USA, nie kupowanie amerykanskich obligacji) a Amerykanie sa w tym wszystkich frajerami dzwigajac ciezar polityczny i materialny obrony Europy calymi pokoleniami.

https://youtu.be/Vpwkdmwui3k

Piotr

przeciez to juz chyba wyjasniem w
" ktorego obiekcja wobec Nordstreamu2 bylo, ze to zmniejszy rynki zbytu dla drozszego amerykanskiego gazu"

a arguemnt o uzaleznianiu sie od Rosji to przeciez tylko dla picu - he couldn't lead with "it is not about principles,
but only about money for the American gas producers" - i najlpeszy dowod w tym ze on nie widzial nic zlego
ani w Putinie ani w intencjach Rosji skoro WYMIENIAL EU JAKO WIEKSZEGO WROGA SWIATOWEGO USA niz Rosja i Chiny:
- " Asked in a TV interview to name his “biggest foe globally right now”, the US president started by naming the European Union"
i ktory
[...]
-i o ktorym jego wlasny doradca do spraw bezpieczenstwa mowi:
[...]

- "Trump Calls Putin’s Ukraine Moves “Genius”

Ale dla Scpowych cmoktasiow: "Mam podziw dla Trumpa", "Pres. Trump Can't Stop Winning!". to tylko dowod
ze mieli racje z tym cmoktaniem.

Nie mowiac o tym jak to jeden z tych cmoktasiow relatywizowal zbrodnie w Katyniuwg kryteriow etnicznych/rasowych,
mowiac
- "Ciagle koszula blizsza cialu niz kamizelka"
- "slowianscy bracia"
- "Takie wiezy emocjonalne i krwi zawsze sie licza".

Moze powie Pan to ludziom z Buczy, Irpienia, Kramatorska czy Mariupola - that would certainly help them putting things into perspective ...
===
Piotr

Russet Bulba

Pewnie, ze blizsza koszula cialu. Tak juz jest. Najgorsi dla Ukraincow sa podobno Burjaci i Czeczency. I tych tez Ukraincy najmniej oszczedzaja. Pan jakis taki nie na czasie (naukowo) w tym wzgledzie i woli wytrenowane teorie klasowe marksizmu.

A co do Trumpa, to w jakis straszny belkot pan popadl, panie Piotrze. Tramp strzelil w samo sedno - 10 na 10. Sami Niemcy pisza iz Kanclerzyna sprawe okrutnie spieprzyla, chyba ze to bylo tak zaplanowane z gory, Schroeder'a od ruhry odspawac nie moga a Scholze strasznie nierychliwy. Jak to Putka mowi - fakty.

andal

On Sun, 1 May 2022 12:28:14 -0700 (PDT), Russet Bulba wrote:

> [...]
> oszczedzaja. Pan jakis taki nie na czasie (naukowo) w tym wzgledzie i
> woli wytrenowane teorie klasowe marksizmu.

Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci

Piotr

Robia to co im rozkaza i na co pozwola ich dowodcy, a ci robia to co im kaza ich dowodcy, Putin i rosyjskie elity.
Bez Putina i ethnicznych Rosjan malujacych Z na swoich samochodach - ci "podobno Burjaci i Czeczency" -
nie mieli by nawet OKAZJI aby gwalcic i mordowac na Ukrainie, tak samo jak zwyrodnialcy z
"RONA" - brygady Kaminskiego nie mieli by okazji do rzezi Woli bez Hitlera i Niemcow go popierajacych.

Nie mowiac juz, ze mordercy z Buczy - 64 samodzielna brygada zmotoryzowana - raczej nie Burjaci i Czeczency.

A wiec odpowiedzialnymi za rzezie cywilow sa Panslawisci - rasisci uwazajacy ze Ukraincy i Bialorusini sa ich
rasowymi "bracmi" i ich miejsce jest w Rosji.
A wiec dokladnie ta sama ideologia co ideologia scp teoretyka rasizmu Andrew Straka, ktorych m.in.
relatywizowal masowe zbrodnie Rosjan na ich rasowych "braciach" (np. Katyn), slowami:

- "slowianscy bracia"
- "Ciagle koszula blizsza cialu niz kamizelka"
- "Takie wiezy emocjonalne i krwi zawsze sie licza".
Andrew Strak

But feel free to repeat your views to the survivours of Bucha, Irpien, Kramators, Mariupol, to the guy in Odessa who went to buy some Easter treats, and came home only to see his 26 year old wife, his 3-month old daughter, and his mother-in- law - dead after their apartment building, in the predominantly Russian-speaking Odessa, was hit by a rocket launched by their Russian "brothers".

"Such emotional and blood ties will always be important", eh?

Piotr
P.S. What's next?
"Gdzie ta moja zmiane pogladow [na braterski stosunek Rosjan do "slowianskich braci"] pan dostrzegl, panie Piotrze?"

Piotr

uderz w rasiste za relatywizowanie zbrodni Rosjan na ich "slowianskich braciach":
- "Ciagle koszula blizsza cialu niz kamizelka",
"Takie wiezy emocjonalne i krwi zawsze sie licza".
to jego kolega w rasizmie, andal, zabrzeczy.

Russet Bulba

Kherson Oblast – “These are their bodies.” We said it here After seeing six corpses of soldiers killed a few days ago in front of the line of fire near the village of Visokopila.

By observing their faces – or rather what was left of them – it was clear that their eyes resembled almonds and it was clear that they were not Russian.

Very young boys, certainly less than 20 years old, were killed while trying to storm Ukrainian trenches in broad daylight. “They are Buryatia”Explanation of the commander of the Ukrainian forces we were with Embedded frontline Using the expression Ukrainians refer to those who come from Buryatia, a region on the border between Mongolia and Siberia. From the testimonies collected among the displaced from Kherson state that we said here And hereit turns out that the “Buryatians” are a Looting, destroying, raping, torturing and killing Ukrainians in the occupied territories. And the same was said by those who survived Boca massacres.

W tej armii nie ma prawie zadnych zolnierzy rosyjskich z St Petersburga lub Moskwy. Bardzo wysoka proporcja mniejszosci nierosyjskich. W tym Czeczenscy na tylach w roli dawnego NKWD.

andal

trela, znowu paszport cie uwiera?

Russet Bulba

Russet Bulba

Basia

And to my knowledge, none of the suspects
of said 'sexual assaults' were charged with
any crimes by any German courts (!), except
for a few pick-pocketers for petit thefts.

Why?

Because these actions were likely
found to be a result of at least partial
contributory provocative action by
the women themselves, if not completely
staged and publicized by the German
anti-immigrant far-Right.

Mr.Trela, who is likely a former member
of the Polish Communist Secutrity
forces, SB (Sluzba Bezpieczenstwa),
possibly an active member of other
such agency, has been for years involved
in intensive 'oversight' of the Polish
newsgroup soc.culture.polish.

He has routinely engaged in various
textual manipulations and misquotations.
Citing words of various group members
completely out of their proper context
and propagating them in an effort to
of smear, discredit, and defame.

> [...]

Polish article that may be of interest to his
readers.

1. Piotr od malego dziecka byl wychowankiem

Piotr Trela:
“Pania Jaskot znalem jako 7-latek”

2. Kazimierz Jaskot, czlonek KC PZPR
byl rektorem Czerwonego Uniwersytetu
kompletnie spenetrowanego przez SB'ecje
gdzie donosicielstwo i szykany oraz wyrzucanie
ze studiow byly codziennoscia.

Koniec Szkoly Serwilizmu str.5
http://ksi.home.pl/archiwaprzelomu/obrazy/AP-24-1-3-1_46.pdf

Czasy Mocno Polityczne
https://historiaus.usz.edu.pl/wp-content/uploads/2016/09/ks-28-30.01.2011-2.jpg

3. Piotr byl prosperujacym pracownikiem tego
wlasnie SB'eckiego Uniwersytetu i znajdowal
zatrudnienie w Zakladzie Teledetekcji specjalizujacym
sie w przeroznych formach elektronicznego nasluchu.

Piotr Trela: Szczecin University, Zaklad Teledetekcji
http://www.ices.dk/sites/pub/Publication%20Reports/Marine%20Science%20Symposia/Phase%202/Rapport%20et%20Proces-Verbaux%20des%20Reunions%20-%20Volume%20188%20-%201989%20-%20Partie%2040%20de%2071.pdf

4. Gdy Piotr byl jeszcze studentem w Gdansku
jego wspol-lokatorzy w akademickim pokoju
wpadali w rece SB'ecji, pozniej skazywani byli
na wieloletnie wyroki wiezienia.

Piotr Trela:
“…mojego kolegi z ktorym mieszkalem w jednym pokoju w
akademiku i ktory dostal 3 lata za przewozenie paru ulotek (i odsiedzial z
tego 2 lata).

[...]

“…mielismy nadzieje, ze ZOMO nie zatrzyma
pociagu by nas wygarnac...pociag zatrzymal sie po ujechaniu
50 metrow. ZOMO wbieglo na peron i czekalo. Zrobilo sie nieprzyjemnie.
Niektorzy z nas zawierzyli swoim nogom - otwierali awaryjne drzwi z
drugiej strony i pryskali na tory …postanowilem zostac w pociagu,”

6. Piotr klamie twierdzac ze nie widzial na oczy
Jaskota, Rektora uniwersytetu na ktorym
byl pracownikiem naukowym (Uniwersytet Szczecinski
liczyl wtedy niewiele ponad 50 osob lokalnego grona
pedagogicznego, wiekszosc wykladowcow byla
wowczas wizytujaca aby).

https://historiaus.usz.edu.pl/wp-content/uploads/2015/07/PTDC0003.jpg

7. Piotr Trela nawet dzisiaj grozi swoim oponentom
donosicielstwem (patrz cytat grozba donosu
oraz pobicia, "skucia mordy," w wypadku powrotu
do Polski!)

Piotr Trela:
“I jesli...przyjada kiedys do Polski to niech uwazaja - …ten ze zdjecia…dowie sie co o nim wypisujecie, to wam morde skuje.”

8. Piotr nie chce udzielic odpowiedzi na proste
pytania z ktorymi nikt na emigranckiej grupie
spolecznosciowej nie ma najmniejszego problemu,
w tym kto rekomendowal Go na studia zagraniczne,
[...]

"I wanted to see a believing Marxist-Lenninist with
my own eyes. Spending 29 years in a Marxist Lenninist
country I hadn't met any... . I was anxious to see my
first live Marxist-Leninist.

Strona nr. 7
http://dalspace.library.dal.ca/xmlui/bitstream/handle/10222/52077/dalhousiegazette_volume122_issue4_september_28_1989.pdf?sequence=1&isAllowed=y

[...]

Piotr zaczal bronic systemu prawnego ktory nie
wymierzyl sprawiedliwosci ani jednemu z SB’eckich
oprawcow zapominajac ze Braun nie domagal sie
[...]

Czy Piotr byl SB'eckim donosicielem tego niewiem,
wiem tylko ze na Jaskotowym Uniwersytecie,
i nie tylko, byli tacy! Gdy zas komuna padala w 1989r
istniala czy tez mogla byc postrzegana grozba
ze donosiciele moga zostac zdemaskowani
i ukarani.

Z pewnoscia wladze uniwerku (SB'ecja, kapitan
Cholewa, pro-rektor Homa, Rektor Jaskot) czynili

Russet Bulba

The commander of Russian troops in Bucha was named by Ukrainian sources as more evidence of massacred civilians emerged from the city. Lt Colonel Azatbek Asanbekovich Omurbekov leads the 64th Separate Motorised Rifle Brigade, which occupied the city in the Kyiv region. He is said to have overseen atrocities in the region, including local women and children being raped and shot. Omurbekov was charge of unit 51460 of the 64th Separate Motorized Rifle Brigade. Forces from several other groups are also suspected of being in Bucha, including from the Fifth Separate Guards Tank Brigade of 36th army of the Russian Eastern military district and the 331st Parachute Assault Regiment of 98th airborne division.

Volunteers of InformNapalm found the data of the commander of the military unit of military unit 51460, the 64th separate motorized rifle brigade, who, according to preliminary data, was involved in war crimes in Bucha, Kiev region. They announced this in their Telegram. Volunteers group Tretya Sila reported: "In Bucha there was a military unit 51460 from the village of Knyaze-Volkonskoye, Khabarovsk region... Soon all these murderers, rapists and looters will be known by name." Under international law, a military commander is responsible for any war crimes committed by his troops.

Believed to be about 40 years old and dubbed by media outlets "the butcher of Bucha," Omurbekov was decorated for outstanding service in 2014 by Russian deputy defense minister Dmitry Bulgakov. Omurbekov was blessed by an Orthodox priest in November 2021 before his deployment to Ukraine, The Times of London reported. After a service led by the Bishop of Khabarovsk, Omurbekov said: "History shows that we fight most of our battles with our souls," the paper reported.

Basia

To sa fakty.

Jezeli Karts nie uznaje faktow to
nie ma o czym rozmawiac.

Basia (Ona/Jej)

Piotr

I to w Panskiej glowie ma obalac moje slowa:

" ROBIA TO CO IM ROZKAZA I NA CO POZWOLA ich dowodcy, a ci robia to co im kaza ich dowodcy, Putin i rosyjskie elity.
BEZ Putina i etnicznych Rosjan malujacych "Z" na swoich samochodach - ci "podobno Burjaci i Czeczency" -
nie mieli by nawet OKAZJI aby gwalcic i mordowac na Ukrainie.
Tak samo jak zwyrodnialcy z "RONA" - brygady Kaminskiego nie mieli by okazji do rzezi Woli bez Hitlera i Niemcow go popierajacych. "

I ktora czesc tego argumentu pan Strak mysli, ze obala swoimi ... zolnierzami o nierosyjskich twarzach?

No chyba ze chce powiedziec, ze Putin, jego generalowie, jego propagandysci, hierarchia kosciola prawoslawnego
i mieszkancy Moskwy i Petersburga malujacy na swoich samochodach "Z" to .... Buriaci???

Pozostaje tylko podtrzymac propozycje moaj wczesniejsza propozycje:

" But feel free to repeat your views to the survivours of Bucha, Irpien, Kramatorsk, and Mariupol; to the guy
[...]

Pan da znac jak ofiary Panskich "slowanskich braci" odpowiedza na Panskie madrosci.
===
Piotr

Basia

Dodam, nie mam wiekszych watpliwosci
ze ktos w polskim wojsku chce uwiklac
USA/Nato w bezposrednia wojne z Rosja.

Juz w pierwszych dniach wojny z
PRL-bisu wyszla niekonsultowana
z USA/Nato propozycja by wyslac
Migi na Ukraine.

USA sie zgodzily ale tylko jako
wlasna i suwerenna inicjatywa
Polski. Warszawa szybko sie z
tej propozycji wycofala, proponujac
by Migi szly do Rammstein.

Biden natychmiast postawil wtedy
na Polsko-Ukrainskiej granicy
najpierw 1700 amerykanskich
a pozniej kilka tysiecy dodatkowych.

Przed kilkoma tygodniami jakis
post-komuch zaczal proklamowac
ze Polska powinna odebrac Kaliningrad,
...teraz wojska PRL-bisu zaczynaja
komasowac sie i robic cwiczenia
w wojewodztwach przygranicznych
Kaliningradu i Bialorusi.

Czy w preparacji jest prowokacja
majaca na celu uwiklanie USA/Nato
w wojne z Rosja, tego nie wiem,
ale nie wykluczam.

W planach Kremla moze byc wykorzystanie
agentury usytuowanej w polskim wojsku
by sprowokowac konfrontacje ktora zakonczy
sie porazka NATO na terenie Polski, PRL-bis'u,
czy Bialorusi, albo Kaliningradu, zakladajac
ze granice Ukrainy sa skutecznie blokowane
od polskiej strony przez amerykanskie
wojsko...a Biden jak twierdzi nie wprowadzi
wojsk amerykanskich na Ukraine.

Basia (Ona/Jej)

Russet Bulba

Taka sama jak i panskie argumenty o nadreprezentacji Zydow w UB, ze byla faktem. Dotarl pan w koncu do prawdy dlaczego ona istniala? A wiec latwiej generalnie uciska sie obcego czy nawet morduje gdy jest on obcym niz wlasnym. O tym czesto decyduje wyglad, jezyk czy poglady. Czynniki etniczne bardziej niz inne. Zwykla hierarchia waznodci atrybutow biologicznie uwarunkowana. Wsrod zwierzat bardziej czynniki olfaktoryczne a wiec zapach. Wole gowno w polskim polu nizli fiolki w Neapolu, jak rzekl poeta. Zreszta prawdziwie.

Piotr

I mgr Strak ...odplynal:
na moj argument, ze rosyjscy zolnierze na Ukrainie
" ROBIA TO CO IM ROZKAZA I NA CO POZWOLA IM ich dowodcy, a ci robia to co im kaza ich dowodcy, Putin i rosyjskie elity" - zwoje mozgowe mgr Straka odplynely w ... nadreprezentacje Zydow w kierownictwie UB.

Wikipedia:
"Tangential speech or tangentiality is a communication disorder in which the train of thought of the speaker wanders and shows a lack of focus, never returning to the initial topic of the conversation. It tends to occur in situations where a person is experiencing high anxiety, as a manifestation of the psychosis known as schizophrenia, in dementia or in states of delirium".

Piotr

P.S. Demencja demencja, ale nieladnie, ze pominal Pan, panie Strak, role panow Sharona i Zalka:
- przywolana przez Pana nadreprezentacje obliczylem na ZADANIE p. A. Sharona, uzywajac statystyk
wyszukanych i podanych na scp przez p. Zalka Blooma.

Straszni antysemici, ten Sharon z Bloomem, no nie?

Jakub A. Krzewicki

niedziela, 1 maja 2022 o 13:49:24 UTC+2 Basia napisał(a):

> Chyba ze to nie sa zadne cwiczenia tylko
> transport inwazyjnego NATOwskiego
> wojska pod granice Ukrainy (?).

Coś tam Baś słyszeliście, że dzwoni, ale nie wiecie w którym kościele.
To jest transport NATOwskiego, ale nie wojska tylko sprzętu i nie pod tylko przez granice Ukrainy, już bez załogi.

Basia

Dlaczego panie Jakubie? Spekuluje na
podstawie zawartej w tresci komunikatu
informacji a mianowicie ponizszego:

"Oficer prasowy wyjaśniła, że przybycie i przejazd kolumn będzie również wykorzystane przez uczestników ćwiczeń m.in. do przetrenowania przyjęcia i przerzutu sojuszniczych sił, koordynacji działań transgranicznych oraz współpracy z państwami gospodarzami."

Licho wie o co dokladnie chodzi.

Dokonanie "przyjecia i przerzutu sojuszniczych
sil" mozna uznac za przetrenowanie takiej akcji
dla kolejnego w przyszlosci "przyjecia i przerzutu."
Mozliwe wiec ze zarazem i inwazja i cwiczenia dla
kolejnego "przyjecia i przerzutu."

Jest czas wojny wiec informacje sie publice
cedzi, stad potrzeba obrobki, w tym na czysta logike.

https://bialyorzel24.com/od-1-maja-na-drogach-wzmozony-ruch-pojazdow-wojskowych/?fbclid=IwAR0gk_qUgqajY1qcfxPhfRWcviFY4ZykYJ_BJu94sSEnOhwI8RIfgzYrbQY

Basia

Russet Bulba

Dyskutowalismy o Trumpie. To pan Piotr wlaczyl watek o slowianskich braciach i zboczyl z kursu. Kazdy moze sprawdzic sobe w watku. Po czym Piotr doznal halucynacji. Pan wciaz prowadzi, panie Piotrze? Mam nadzieje, ze nic powazniejszego niz rower. I to w dobry dzien.

A swoja droga ten dukument z Trumpem byl swietny i w 100% oddaje istote rzeczy.

Russet Bulba

No i nierosjanie sa w specyficznej roli w tej wojnie nie od dzisiaj. A przeciez tez sa rosyjskojezyczni i produktami rsowieckiej czy rosyjskiej indoktrynacji. A jednak to nie to cialo i nie ta koszula:

Instead, he continues, “on the side of the Russian world, fight not ethnic Slavs but non-Slavs – Chechens, Buryats, even Yakuts, Daghestanis and Ingush.”

Why is this happening? “Because,” Okara writes, “ethnic Russians, even the most pro-Putin and most committed vatniks … in an extreme situation always find a common language and point of contact with Ukrainians.” That doesn’t happen with Buryats and Chechens, on the one hand, and Ukrainians, on the other.

According to Okara, “there are many occasions when Russian ‘volunteers’ phone Ukrainian ‘fighters’ and say: well, guys, you’d best get away from here, we will be firing on you there.’ Such situations are not rare in the opposite direction as well,” the Russian commentator says. But again this doesn’t happen with non-Slavs.

Piotr

NIE w tej czesci dyskusji w ktorej Pan bronil swoich rasowych argumentow cytatem o tych 6 zolnierzach, ktorzy mieli .... nierosyjskie twarze. Skoro juz zapomnial - pomoge:

Andrew Strak : "After seeing six corpses of soldiers killed a few days ago in front of the line of fire near the village of Visokopila. By observing their faces – or rather what was left of them – it was clear that their eyes resembled almonds and it was clear that they were not Russian" [...] W tej armii nie ma prawie zadnych zolnierzy rosyjskich z St Petersburga lub Moskwy. Bardzo wysoka proporcja mniejszosci nierosyjskich. W tym Czeczenscy na tylach w roli dawnego NKWD."

- ja na powysze:
[...]

- Andrew Strak NA POWYZSZE
"Taka sama jak i panskie argumenty o nadreprezentacji Zydow w UB, ze byla faktem."

Po czym zapewnia ze jego umysl wcale a wcale nie odplynal od dyskutowanego tematu ze za zbrodnie na Ukraincach odpowiedzialni sa "slowianscy bracia" Rosjanie.

Utrata pamiec, zagubienie sie (nie wie sie jaki temat sie dyskutuje), nierozumienie nawet prostego argumenu
- to obok "tangential thinking " - characterystyczne cechy demencji. Podobnie jak niedopuszczanie do siebie mysli, ze moze sie ja miec....

====
Piotr

Russet Bulba

Ze struktury demograficznej rosyjskiej armii w Ukrainie jak i z calej masy komentarzy oraz zeznan swiadkow wynika oczywisty obraz, ze zolnierze azjatyccy sa w tej armii milej widziani niz rodzimi Rosjanie a zwlaszcza ci z wielkich miast takich jak Moskwa oraz Saint Petersburg. Powodow jest kilka lecz waznym argumentem jest wieksza sklonnosc tych azjatyckich zolnierzy do walki ze slowianskimi przeciwnikami. I nie jest to niczym zadziwiajacym ani nowym w swietle normalnie spotykanych i w sumie wrodzonych preferencjo do lagodniejszego traktowania przeciwnika z tej samej grupy etnicznej, czy rasowej. Niestety jest to taka naturalna nasza ceche uksztaltowana w procesie ewolucji. A wiec ten sam rozkaz nakazujacy zwalczanie przeciwnika jest z wiekszym wigorem i przy mniejszym oporze wykonywany przez Burjatow czy Czeczencow. Wiec ten sam rozkaz lecz dwa rozne rego rezultaty. Lecz pan Piotr dalej pozostaje w oparach marksizmu tlumaczacego wszelkie konflikty walka klasowa.

Russet Bulba

Dr Robert Sapolsky panu profesorowi z Memorialu wytlumaczy. Gdy ten bedzie bardziej w nastroju do sluchania niz jego studenci :-)):

https://youtu.be/yk5RDy6xFJQ

Piotr

i gadaj tu z betonem. Beton czyta argument, ze za mordy armii sa odpowiedzialni DOWODCY armii i ich polityczni zwierzchnicy:

i dalej dyrdymali o swojej o .... nieeuropejskosci ZOLNIERZY, Strakowa "struktura demograficzna" ROBI TO CO JEJ ROZKAZA I NA CO JEJ POZWOLA ich _dowodcy_.

> Lecz pan Piotr dalej pozostaje w oparach marksizmu tlumaczacego wszelkie konflikty walka klasowa.

Nie wiem w jakich oparach Strak przebywa - skoro moje stwierdzenie ze w armii zolnierze
robia to co rozkaza i na co pozwola im ich dowodcy - "zrozumial" jako .... "marksistowska walka klasowa".

"To jest zenada, ZENADA! Jak mi sie podobnie pogorszy na stare lata, to prosze mnie odciac od internetu."

===
Piotr

Piotr

> Dr Robert Sapolsky panu profesorowi z Memorialu wytlumaczy.

kto tam ma czas na ogladanie Panskich filmikow - jesli ten Sapolsky powiedzial cos na potwierdzenie Panskich tez w tej dyskusji - to strescic wlasnymi slowy.
Dla ulatwienie przypomne ze mial Pan zbic stwierdzenie ze
" [Zolnierze] ROBIA TO CO IM ROZKAZA I NA CO POZWOLA IM ich dowodcy"

Panskie poprzednie proby byly, powiedzmy, underwhelming:
a) najpierw umysl Panu oddryfowal na .... Zydow w kierownictwie UB
b) a potem ratowal sie chwytem na guilt by association - przyklejajac powyzszemu
zdaniu etykietke "oparow markszimu" i "walki klasowej".

no to ten Panski Sapolsky obalil moje zdanie:
" zolnierze robia to co im rozkaza i na co im pozwalaja ich dowodcy" ?

>Gdy ten bedzie bardziej w nastroju do sluchania niz jego studenci :-)):

Whau! "Niz jego studenci"! i do tego ... podwojny usmieszek! Skad Pan bierze
takie zingery, panie Strak ???

Piotr

Russet Bulba

No to panie Piotrze tym Burjackim czy Czeczenskim wojownikom ich nierosyjscy dowodcy przyzwalaja na znacznie wiecej niz rosyjscy dowodcy rosyjskim zolnierzom w stosunku do Ukraincow. Chyba to jasne z wczesniejszych materialow na ktorych przegladanie nie marnuje pan swojego cennego sciepowego czasu. Jak i na jakiegos tam Sapolskiego o ktorym w oczywisty sposob pan jeszcze nie slyszal. Mozna i tak. Nie slyszal pan na czerwonym uniwerku, nie slyszy pan i na Memorialu . A u Sapolskiego ma pan mniej wiecej potwierdzenie moich pogladow, wiec niech pan dalej nie marnuje czasu, ktory mozna spedzic na studiowanie marksistowskiej literatury :-).

Russet Bulba

A Sapolsky tez biologiem, jak pan Piotr i nie tylko. Jakkolwiek czeka na odkrycie przez kolege w dziedzinie z Memerialu:

Sapolsky is currently the John A. and Cynthia Fry Gunn Professor at Stanford University, holding joint appointments in several departments, including Biological Sciences, Neurology & Neurological Sciences, and Neurosurgery.[15]

As a neuroendocrinologist, he has focused his research on issues of stress and neuronal degeneration, as well as on the possibilities of gene therapy strategies for protecting susceptible neurons from disease.[16] Currently, he is working on gene transfer techniques to strengthen neurons against the disabling effects of glucocorticoids.[citation needed] Each year, Sapolsky spends time in Kenya studying a population of wild baboons in order to identify the sources of stress in their environment, and the relationship between personality and patterns of stress-related disease in these animals.[17] More specifically, Sapolsky studies the cortisol levels between the alpha male and female and the subordinates to determine stress level. An early but still relevant example of his studies of olive baboons is to be found in his 1990 Scientific American article, "Stress in the Wild".[18] He has also written about neurological impairment and the insanity defense within the American legal system.[19][20]

Sapolsky's work has been featured widely in the press, most notably in the National Geographic documentary Stress: Portrait of a Killer,[21][22] articles in The New York Times,[23][24] Wired magazine,[25] the Stanford magazine,[26] and The Tehran Times.[27] His speaking style (e.g., on Radiolab,[28] The Joe Rogan Experience,[29] and his Stanford human behavioral biology lectures[30]) has garnered attention.[31] Sapolsky's specialization in primatology and neuroscience has made him prominent in the public discussion of mental health—and, more broadly, human relationships—from an evolutionary context.[32][33]

Sapolsky has received numerous honors and awards for his work, including the prestigious MacArthur Fellowship Genius Grant in 1987,[34] an Alfred P. Sloan Fellowship, and the Klingenstein Fellowship in Neuroscience.[35] He was also awarded the National Science Foundation Presidential Young Investigator Award,[17] the Young Investigator of the Year Awards from the Society for Neuroscience, the International Society for Psychoneuroendocrinology, and the Biological Psychiatry Society.[36]

In 2007 he received the John P. McGovern Award for Behavioral Science, awarded by the American Association for the Advancement of Science.[37]

In 2008 he received Wonderfest's Carl Sagan Prize for Science Popularization.[38] In February 2010 Sapolsky was named to the Freedom From Religion Foundation's Honorary Board of distinguished achievers,[39] following the earlier Emperor Has No Clothes Award for year 2002.[40]

Basia

Ponizej tez rosyjska prawda?

John Mearsheimer: Great power politics on Ukraine
https://www.youtube.com/watch?v=ZmnllaCMaJw

Basia

>A jak ta rosyjska prawda wyglada, to wplywowy na Putina rosyjski filozof Dugin ponizej wyjasnia. Mysle, ze Basia sie nie przyznaje lecz jest >wyznawczynia filozofa Dugina. A wiec risyjska prawda jest to, co akurat rosyjskiemu samodzierzawcy sluzy. Kropka. Reszte niech sobie czytelnik >juz wylozy po linii platolianskiej, czyli filozofii greckiej, jaka sie poslugujemy na Zachodzie i w jakiej cywilizacyjnie wzroslismy:

> [...]

Basia

Inny ciekawy wywiad z profesorem John Mearsheimer'em
z U of Chicago:

https://www.youtube.com/watch?v=XgiZXgYzI84

andal

On Mon, 2 May 2022 21:04:16 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> kto tam ma czas na ogladanie Panskich filmikow - jesli ten Sapolsky
> powiedzial cos na potwierdzenie Panskich tez w tej dyskusji - to
> strescic wlasnymi slowy.

odluz kartoteke na kilka minut !

Piotr

Putin nie jest raczej Burjatem i nie ma zbyt wielu Burjatow wsrod generalow ktorzy wydaja instrukcje dowodcom pododdzialow
ostrzeliwania domow cywilnych. I na pewno to Burjat wydal rozkaz zrzucenia 500-kg bomby na teatr w Mariupolu z wielkim napisem "Dzieci" przed nim (szacunki obecne sa okolo 600 cywilow zabitych). Ciekawe czy napisali na bombie po burjacku "Za detej"?

I jak poprzednio:

" Zolnierze ROBIA TO CO IM ROZKAZA I NA CO POZWOLA ich dowodcy, a ci robia to co im kaza ich dowodcy, Putin i rosyjskie elity. BEZ Putina i etnicznych Rosjan malujacych "Z" na swoich samochodach - ci "podobno Burjaci i Czeczency" -
nie mieli by nawet OKAZJI aby gwalcic i mordowac na Ukrainie."

Jak znajdzie Pan sposob na zrobienia z Putina Burjata, tak jak Lawrow znalazl na zrobienie z Hitlera Zyda - prosze dac znac.
Wielkie umysly mysla podobnie.

Piotr

Russet Bulba

Buriaci sa Mongolami. Jak i Kalmykowie oraz Tuwianie. Wszyscy etnicznie spokrewnieni. Szojgu jest Tuwianinem, dowodca operacji bodajze Uzbekiem a nr 1 sprawca Burjatem czy tez Jakutem. Burjaci sa dysproporcjonalnie reprezentowani w armii rosyjskiej, zwlaszcza na wojnie w Ukrainie. Sa tez dysproporcjonalnie reprezentowani wsrod poleglych zolnierzy. Widocznie Ukraincy tez maja na nich szczegolne oko i traktowanie. No coz, blizsza koszula cialu.

Piotr

i byl publicznie nieobecny przez wiekszosc wojny i nawet teraz nie jest dowodzacym

> Dowodca operacji bodajze Uzbekiem

Tja, to starouzbeckie nazwisko Walierij Wasilliewicz Gierasimow i te jego uzbeckie rysy twarzy:
https://www.reuters.com/world/us-cant-confirm-top-russian-general-wounded-during-donbas-visit-us-official-says-2022-05-02/

A rozkazy plyna od tego Buriata Wladimira Wladimirowicza Putina, wspieranego przez Tuwiana Lawrowa (Сергей Викторович). ===
Piotr

Russet Bulba

W Buchy dowodzil Azatmek Omurbekow. Jednostka pochodzila z dalekiej Syberii i miala w swoim skladzie Buriatow. Czesc z nich jest na liscie zidentyfikowanych za udzial w morderstwach.

Piotr

... wykonujac rozkazy swoich przelozonych, ktorzy wykonuja rozkazy Putina. No ale to juz bylo w postach ktore Pan czytal i na ktore "odpowiada", np.