Pytanie do odszkodowancow

Piotr

Skoro juz kupiliscie odwracanie uwagi od "osiagniec" PiSu wskazywaniem na zle Niemcy, ktore nie chca zaplacic Polsce za II wojne swiatowa, co sadzicie
o innych odszkodowaniach, ktore Morawiecki swoimi dzialaniami UZASADNIA:

- zadanie odszkodowan od Polski za znacjonalizowane przez Polske mienie zydowskie w Polsce

- zadanie odszkodowan od Wlk Brytanii i USA za niewolnictwo

No bo nie mozecie byc za jednym odszkodowaniem za krzywde historyczna i przeciwko wszystkim innym odszkodowaniom za krzywde historyczna.
Zwlaszcza ze ze smierc i niewolnicza praca na ktorej Wlk Brytania i USA oparly swoje bogactwo - NIE ZOSTALO skompensowane zadnym oddaniem "Ziem Odzyskanych".

A wiec?
====
Piotr

Russet Bulba

Zostalo skompensowane welfare system i pokoleniami niepracujacych czy tez niewiele pracujacych. I dalej jest kompensowane. UK oraz USA zawdzieczaja swoje bogactwo i rozwoj bardziej swojemu potencjalowi cywilizacyjnemu niz czemukolwiek innemu. Tego potencjalu socjalnego zaczyna obecnie wyraznie brakowac a kolorowa migracja poza chinska i koreanska jakby nie byla go w stanie zastapic. Hiszpania oraz Portugalia byly rowniez potegami kolonialnymi i wyszly z kolonializmu ubogie i zacofane. Nie potrafily wykorzystac potencjalu ani swojego, ani innych, bo i tez go nie bylo. Rosja tez kuleje mimo ogromnego obszaru i bogactw naturalnych.

Piotr

On Saturday, September 10, 2022 at 11:25:27 AM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> Zostalo skompensowane welfare system

Moze Pan przedstawic WYLICZENIA, ile byly warte miliony zamordowanych i pare wiekow niewolniczej pracy ktore Pan uzyl do stwierdzenia, ze zostaly "skompensowane" ta czescia welfare system ktora poszla na potomkow niewolnikow?

No bo przeciez nie wyssal Pan SWOJEGO implikowanego ZNAKU ROWNOSCI ("zostalo skompensowane") ze swojego palucha, right?

Piotr

Russet Bulba

W sumie liczba niewolnikow przetransportowana z Afryki do obecnego USA nie byla tak wielka. Raczej mowa o setkach tysiecy a nie milionach. A dostawcami byli inni Czarni Afrykanie oraz Arabowie. To oni lapali, sortowali i sprzedawali swoich rasowych wspolbraci w europejskie jarzmo. No i sami tez trzymali niewolnikow. To bylo jeszcze generalnie przed kolonizacja Afryki przez Europejczykow. Lecz potomkami tych setek tysiecy Afrykanow przetransportowanych z Afryki sa obecne dziesiatki milionow obywateli amerykanskich. Wiekszosc niezupelnie czarnych lecz genetycznie mieszanych z bialymi. A wiec po czesci genetycznie potomkowie niewolnikow jak i ich bialych wlascicieli. Proporcjonalnie jest to najmniej produktywna czesc spoleczenstwa amerykanskiego w sensie wspolczynnika aktywnosci zawodowej, wyksztalcenia, struktury zawodowej jak i zgromadzonego indywidualnego bogactwa przy najzupelnie dysproporcjonalnej kryminogennosci, ktora jest olbrzymim obciazeniem spolecznym. Jest to tez czesc spoleczenstwa najbardziej uzalezniona od pomocy spolecznej, zwlaszcza kobiety z dziecmi i glownie tzw samotne matki. A wiec przy niskim opodatkowaniu malozarabiajacych w USA sa oni glownie biorcami a nie dawcami do budzetow panstwowych i miejskich i tak juz jest od kilku generacji. Oczywiscie, ze nie wszyscy i stad rzecz w statystyce celem rozroznienia spolecznosci, ktora jednak w tym przypadku jest najzupelniej przejrzysta..

Russet Bulba

Polska panszczyzna nie byla od niewolnictwa amerykanskiego az tak rozna w wielu aspektach. Amerykanski niewolnik nie byl zwiazany z ziemia, mozna go bylo sprzedac i kupic indywidualnie. Polski chlop panszczyzniany byl dla odmiany zwiazany z ziemia i kupowano go i sprzedawano razem z zagroda, jak inwentarz. Angielski z pochodzenia wlasciciel byl chciwy, okrutny i niezbyt leniwy. Polski szlachcic byl takze chciwy i okrutny lecz przy tym leniwy. Niewolnik byl prymitywny, leniwy i seksualnie aktywny. Polski chlop panszczyzniany tez byl prymitywny, leniwy lecz zbyt pijany na wiele seksu. Tak mowia pewne zrodla -:). Zaden z tych systemow eksploatacji nie rozwijal aktywnosci, przedsiebiorczosci i pracowitosci, bo i jak i na czyja korzysc? Co do konsekwencji, to sa one zapewne obecne do dnia dzisiejszego. Selekcja na mlodosc, sile tj fizyczna jakosc ‘towaru’ odbywala sie niechybnie juz od momentu pojmania niewolnika a potem w okresie obrotu. W przypadku chlopa panszczyznianego przeciazonego praca wysoka i rownie selektywna smiertelnosc faworyzujaca najbardziej odpornych na choroby. Stad najwyzsza smiertelnosc wsrod dzieci chlopskich w okresie letnim, tj intensywnych prac w polu, gdy matki nie mialy czasu nad opieke nad dziecmi. Zaden z tych systemow nie selekcjonowal na rozwoj potencjalu intelektualnego i prawdopodobnie skutki moga istniec do dzisiaj.

Eksuperancjusz Dociekliwy

Piotr napisał(a):
> Niemcy, ktore nie chca zaplacic Polsce za II wojne swiatowa

Niemiec już wypłacił PL

> - zadanie odszkodowan od Polski za znacjonalizowane przez Polske mienie zydowskie w Polsce

Zgodnie z prawem PL. Jak zabrali i są spadkobiercy, wypada oddać, jak
ni ma spadkobierców, przechodzi na PL. No ale jak niemiec zburzył, gojec
odbudował i dopiero po tym oddają odbudowane, sami widzicie coś jest nie teges.
Dobry gieszeft.

> Zwlaszcza ze ze smierc i niewolnicza praca na ktorej Wlk Brytania i USA oparly swoje bogactwo

Z tego co wiem kolonie brytyjskie były oparte o umysł brytyjczyków i pracę
tubylców, surowce raczej były brytyjskie. Jedni coś dawali i drudzy tysz coś dawali. Skoro wszyscy chcą
odszkodowań od brytyjczyków, brytyjczycy powinni np. żądać od indii rachunku za postawienie kolei.

- NIE ZOSTALO skompensowane zadnym oddaniem "Ziem Odzyskanych".

Wg. prawa UK:
mr. Piotra z mr. Fatso trze ścignąć za koszt kształcenia które poniósł PRyL.

Wg. prawa PRyLoskiego kształcenie było darmo, więc PRyL się sfrajerzył.

andal

zapomniales dodac ze transport tych niewolnikow byl w zydowskich lapach

Piotr

On Saturday, September 10, 2022 at 1:19:41 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> W sumie liczba niewolnikow przetransportowana z Afryki do obecnego USA nie byla tak wielka.

"W sumie" nie mowimy tylko o liczbie niewolnikow przetransportowanych do USA , lecz do USA (600 tys.)
oraz do kolonii Wlk Brytanii (2.7mln). Do tego dodac nalezy ilosc dzieci urodzonych przez niewolnikow juz na miejscu, przez wiele pokolen, ktorzy tez byli niewolnikami. Oraz wszystkich tych ktorzy zmairli w drodze (10-20%). A wiec wbrew zapewnieniom rasisty Andrzeja "Indianie nie wiedza jak byc ludzmi" Straka
sugerujacego, ze niewolnictwo nie bylo az takie zle jak sie o nim pisze - MILIONY.

BEZ bialych handlarzy i wlascicieli niewolnikow - te MILIONY ich ofiar zylyby sobie spokojnie w Afryce - bo nie byloby na nich POPYTU. Lowcy niewolnikow dla idei tego nie robili - nie lapali wiecej niz mogliby sprzedac.

So, nice try, Mr. Strak - but no, you still didn't prove that the slave merchants and slave owners were innocent and should not be held responsible for their actions.

A teraz mozemy wrocic do Panskich "obliczen" - bo ich jak nie bylo widac, tak ciagle nie widac:

Piotr

On Saturday, September 10, 2022 at 2:16:30 PM UTC-2:30, Eksuperancjusz Dociekliwy wrote:
> [...]
> odbudował i dopiero po tym oddają odbudowane, sami widzicie coś jest nie teges.

Tak jak PiS probujacy wyszarpac dolarki za smierc Polakow nienalezacych do PiS?

> Z tego co wiem kolonie brytyjskie były oparte o umysł brytyjczyków i pracę
> tubylców, surowce raczej były brytyjskie.

Sure - trzcina cukrowa i bawelna - klasyczne surowce brytyjskie! Pogratulowac "tego co wie", nie tylko w tym temacie.

> [...]

> Wg. prawa UK:
> mr. Piotra z mr. Fatso trze ścignąć za koszt kształcenia które poniósł PRyL.

Znawca prawa UK moze zacytowac to "prawo", na ktore sie powoluje? Nie powinno byc zadnego
problemu z jego znalezieniem - przeciez nie wysysal "prawa UK" ze swojego palucha?

Piotr

Russet Bulba

W koncy wszyscy pochodzimy od Adama i Ewy lub tez od Kaina czy Abla, jak kto woli. Jak by nie bylo, na poczatku bylo nas wszystkich bardzo niewielu. Niewolnictwo nie tylko w USA ale i na wiekszych polaciach globu istnialo przed, w czasie i po niewolnictwie amerykanskim. Bylo bardziej struktura spoleczna dominujaca niz wyjatkiem. Dopiero kolonializm w Afryce ostatecznie polozyl kres niewolnictwu na tym kontynencie a bylo to juz po zniesieniu go przez USA jak i wczesniej przez wielka Brytanie. A wiec to nie bialy czlowiek wymyslil niewolnictwo ale to bialy czlowiek tj cywilizacja europejska je zniosla i nie kto inny. Bylo powszechne wsrod Indian amerykanskich, jak i tortury, ludozerstwo oraz mordowanie specjalnymi palkami niewolnikow w ceremoniach plemiennych Indian Pacyfiku. Ten mial wyzszy status, kto wiecej niewolnikow pala zabil. Warto to sobie w ciemnych umyslach zakonotowac. Niewolnictwo bialego czlowieka istnialo setkami o ile nie tysiacami lat w sferze Islamu. Jego ofiara padly miliony Europejczykow przy jeszcze wiekszej ilosci ludzi starych, niedoleznych i malych dzieci przez muzulmanskich lowcow wymordowanych. Byli to Arabowie w Afryce i glownie Tatarzy w Europie. No i bylo to slynne poddanstwo chlopow w kulturze glownie wschodnio europejskiej, kiedy bialy byl wlascicielem bialego, jego rodziny jak i jego krowy. Lecz u pana Piotra w jego swiatlej instytucji zapewne o tym nie ucza. A skoro tego nie ucza, to indoktrynuja.

Russet Bulba

Stan demograficzny USA to:

The U.S. is now 57.8% white, 18.7% Hispanic, 12.4% Black and 6% Asian.

Wydatki na welfare rozbite na rasy to 43% idzie na bialych, 28% idzie na Latinos, 23% na czarnych oraz 8% na Azjatow i glownie Natives. A wiec chyba jasne, kto lozy na kogo. Do tego kolorowi sa glownymi odbiorcami darmowego Medicaid oraz Czarni sa dysproporcjonalnie reprezentowani wsrod uwiezionych a to kosztuje. Tak ze raczej jasne, kto utrzymuje kogo w tym kraju jezeli mowimy o tzw rasach. Przy tym wszystkim srednie wplywy z bialych do budzetow roznych szczebli sa znacznie wyzsze niz Latynosow, czy Czarnych.

Piotr napisał(a):

> Tak jak PiS probujacy wyszarpac dolarki za smierc Polakow nienalezacych do PiS?

Chyba za zniszczenia.
Chce, nie chce. Na razie temat staje się dyżurny w celu oczarowania gawiedzi
jak w latach poprzednich.

> Sure - trzcina cukrowa i bawelna - klasyczne surowce brytyjskie! Pogratulowac "tego co wie", nie tylko w tym temacie.

Trza porównać regiony gdzie nie było żadnych kolonii i jak w tych miejscach
społeczność się rozwijała.

> Znawca prawa UK moze zacytowac to "prawo", na ktore sie powoluje? Nie powinno byc zadnego
> problemu z jego znalezieniem - przeciez nie wysysal "prawa UK" ze swojego palucha?

Podobno UK kredytuje studia i później ściąga pieniądz.

Jakub A. Krzewicki

sobota, 10 września 2022 o 18:11:14 UTC+2 cyrylme...@gmail.com napisał(a):
> W przypadku chlopa panszczyznianego przeciazonego praca wysoka i rownie selektywna smiertelnosc faworyzujaca najbardziej odpornych na choroby.
Ja jestem jakoś mało odporny. Widać dlatego, że nie pochodzę od Chama.

Russet Bulba

Niechybnie od Sema.

andal

sproboj wcielic sie w pluskwe, skonsumujesz kazda szczepionke jaka
zachcesz

andal

On Sat, 10 Sep 2022 14:07:58 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> So, nice try, Mr. Strak - but no, you still didn't prove that the slave
> merchants and slave owners were innocent and should not be held
> responsible for their actions.

naprawde chcesz odszkdowan od zydow, wystepujesz przeciw wlasnej rasie?

coz, po takiej wszy jak ty nic wiecej spodziewac sie nie mozna

andal

On Sat, 10 Sep 2022 14:15:11 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> Tak jak PiS probujacy wyszarpac dolarki za smierc Polakow nienalezacych
> do PiS?

znowu z huja spadles antypolskaa wszo?

Piotr

On Saturday, September 10, 2022 at 8:37:21 PM UTC-2:30, Eksuperancjusz Dociekliwy wrote:
> Chyba za zniszczenia.
> Chce, nie chce. Na razie temat staje się dyżurny w celu oczarowania gawiedzi
> jak w latach poprzednich.

I tak Wielobyt po raz kolejny odkryl kolo. Por. moje:

> Trza porównać regiony gdzie nie było żadnych kolonii i jak w tych miejscach społeczność się rozwijała.

bo to "jak sie społeczność się rozwijała" poza koloniami - ma dowodzic twierdzenie
Wielobyta ze: "ze kolonie brytyjskie byly oparte ... o surowce brytyjskie" ?

> Podobno UK kredytuje studia i później ściąga pieniądz.

sciagaja od Anglikow ktorzy wyjechali za granice? I "podobno"? Wczesniej bylo tylko pewne siebie
TWIERDZENIE:
"Wg. prawa UK: mr. Piotra z mr. Fatso trze ścignąć za koszt kształcenia które poniósł PRyL."

A wiec jak konkretnie brzmi to ww. prawo ? No bo o cos musial sie opierac?
===
Piotr

Piotr

On Saturday, September 10, 2022 at 8:31:16 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> Stan demograficzny USA to:
>
> The U.S. is now 57.8% white, 18.7% Hispanic, 12.4% Black and 6% Asian.
>
> Wydatki na welfare rozbite na rasy to 43% idzie na bialych, 28% idzie na Latinos, 23% na czarnych

Huh? I to ma JAK odpowiadac na moje pytanie:
===
[...]
==

Wiedzac o jego demencji, juz z gory zaznaczylem b. stabilnemu geniuszowi z Seatlle wazne slowa
wielkimi literami - ale na nic - nic nie zrozumial i mozg odplynal mu z podania WYLICZEN
dowodzacych ZNAKU ROWNOSCI - na inny temat.

Jesli nie jest wstanie Pan zrozumiec postow na ktore Pan "odpowiada" - prosze przeklknac falszywa dume
i poprosic zonie o wytlumaczenie mu o co chodzi. Dla ulatwienia jej zadania - dodam zapis symboliczny:

Jesli ktos twierdzi ze A=B, i jest proszony o podanie jak wyliczyl to A oraz jak wyliczyl ze A=B -
to podawanie prze niego, ze B jest .... niezerowe - NIE ODPOWIADA NA PYTANIE.

Piotr

Piotr

On Saturday, September 10, 2022 at 10:25:28 PM UTC-2:30, andal wrote:

> naprawde chcesz odszkdowan od zydow, wystepujesz przeciw wlasnej rasie?

W dziedzinie komprehensji tekstu pisanego - spotkal swoj swojego - Andrzej Strak Andrzeja da Lancie.
Wart Pac Palaca.

Nie, prosze b. stabilnych geniuszy - nie "chce odszkodowan od Zydow", i w odroznieniu od Panow
- nie oceniam co dobre czy zle w zaleznosci od rasy czlowieka - wprost PRZECIWNIE - pytam sie rasistow
(retorycznie jak widac) czy stosowaliby do innych ras te sama miarke co do swojej, cytuje:

Hope this helps
Piotr

Russet Bulba

Mordowal kto inny, niz Amerykanie. Tj mordowali inni czarni Afrykanie w czasie wojen i polowan na swoich czarnych pobratymckw. I robili to przedtem od stuleci, na rynek wewnetrzny czy tez dla Arabow. A wiec nic nowego. Skonczylo sie niewolnictwo w USA lecz preceder dalej trwal w obrebie Afryki i na potrzeby Afrykanow dziesiatkami lat. Niewolnik w USA byl drogi i nie kazdego bylo na niego stac. Zamordowanie rownalo sie powaznej stracie ekonomicznej. A pracowalo darmowo kilkaset tysiecy niewolnikow do niewielu milionow w czasie emancypacji. Na welfare siedza grube miliony calymi pokoleniami w tej chwili i kosztuja setki miliardow dolarow rocznie. Nie ma pan wyobrazni, ze trzeba panu buchaltera? Obraz jest w sumie przejrzysty.

andal

w kanadzie natomiast morduja i dzisiaj,

przewodzi jewstin=aborcja+narkotyki

indiancy maja jedynie rodzinne nieporozumienia

10zabitych+18 rannych

`5000 native women ktore zabladzily idac do Piotra po recepte jak byc
czlowiekiem

andal

On Sat, 10 Sep 2022 18:27:05 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> [...]
> rasy czlowieka - wprost PRZECIWNIE - pytam sie rasistow (retorycznie
> jak widac) czy stosowaliby do innych ras te sama miarke co do swojej

wroc do Polski i zapytaj Jaskota, albo Kiszczaka

Piotr

On Saturday, September 10, 2022 at 10:57:28 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Mordowal kto inny, niz Amerykanie.

sure - te 10-20% z tych milionow, ktorzy zmarli w DRODZE przez Atlantyk - bedac transportowani na
ZAMOWIENIE Amerykanow i Brytyjczykow - to nie wina ich tychze Bialych.
To ze "average life expectancy of a slave at birth was just 21 or 22 years", to tez nie wina ich
amerykanskich wlascicieli.

Podobnie jak nie ich wina, gdy zbijanie fortuny na niewolniczej pracy trwala nawet po zniesieniu
niewolnictwa:

"a school construction crew discovered the remains of 95 African-Americans whose unmarked graves date back more than a century. The dead — some of whom may have been born in slavery — are victims of the infamous convict leasing system that arose after Emancipation. Southerners sought to replace slave labor by jailing African-Americans on trumped-up charges and turning them over to, among others, sugar cane plantations in the region once known as the Sugar Bowl of Texas. [...] The average life span of a mill hand was said to be only seven years."

"The Texas sugar plantations were profitable because they depended on slave labor. Abolition crushed
the industry, but the convict leasing system resurrected it in a form that can legitimately be seen as more pernicious than slavery: Slave masters had at least a nominal interest in keeping alive people whom they owned and in whom they held an economic stake.

By contrast, when a leased inmate died in the fields, managers who had contracted with the prison system for a specific number of bodies could demand a replacement.

Prison records show relatively young people succumbing to edema, heart failure and symptoms that indicate sun stroke and extreme dehydration. Beyond that, researchers have turned up bone infections, healed breaks, bones contorted by heavy labor and muscles torn away from the bone."

I to sa metody ktorych bialych amerykanskcih wlascicieli plantacji, o ktorych niewinnosci
Andrew "[Indianie] nie wiedza jak byc ludzmi" Strak, zapewnia: "Mordowal kto inny, niz Amerykanie".

Piotr

P.S. A tych jego obliczen o ktore go pytalem w postach na ktore niby "odpowiada":

[...]

dalej - ani widu ani slychu.

Zenek Kapelinder

Jak twierdzisz że raz zapłacił to zapłaci jeszcze raz. Masz jakiś problem z wydawaniem pieniędzy?

Jakub A. Krzewicki

A cholera go wie. Drobna szlachta kresowa często-gęsto z Żydówkami się żeniła, bo ładne ( ͡º ͜ʖ͡º)

andal

i dobrze daja

Russet Bulba

Byli rowniez czarni wladciciele niewolnikow w USA jak i czesc czarnej spolecznosci byla wolna. Status dziedziczylo sie po matce. Tak wiec dzieci wolnej czarnej matki byly wolne. Tez odpowiedzialni? Zapewne nie po linii ideologicznego ‘myslenia’ profesora Piotra.

Russet Bulba

No i bycie fizycznie tj genetycznie bialym nie zapobiegalo aby byc niewolnikirm. Ponizej wyglada jakby tatus poszukiwal syna:

FromtheChattanooga(Tennessee)Gazette,October5,1852:-
FIVE HUNDRED DOLLARS REWARD. - Ran away from the sub­
scriber, on the 25th of May, a very bright mulatto boy, about twenty­ one or twenty-two years old, named Wash. Said boy, without
close observation, might pass himselffor a white man, as he is very bright;hassandyhair,blueeyes,andafinesetofteeth. Heisall excellent bricklayer; but I have no idea that he will pursue his trade, forfearofdetection. Althoughheislikeawhitemaninappeamnce, he has the disposition of a negro, and delights in comic songs and wittyexpressions.Heisanexcellenthouseservant;veryhandy about a hotel; tall, slender, and has rather a down look, especially whenspokento,andissometimesinclinedtobesulky. Ihaveno doubtbuthehasbeendecoyedoffbysome scoundrel;andIwill give the above reward for the apprehension of the boy and thief, if deliveredatChattanooga;orIwillgive$200fortheboyalone; or $100 if confined in any jail in the United States so that I can get him. GEORGE O. RAGLAND.

Russet Bulba

Tak wiec pochodzenie a nie kolor skory czy oczu byl podstawowym kryterium.

March 13, 1837.
The following three advertisements are taken from Alabama papers:-
RAN AWAY from the subscriber, working on the plantation of Colonel H. Tinker, a bright mulatto boy named Alfred. Alfred is
about eighteen years old, pretty well grown; has blue eyes, light flaxen hair, skin disposed to freckle. He will try to pass as freeborn.
S. G. STEWAnT.
Green county, Alabama.
ONE HUNDRED DOLLARS REWARD. - Ran away from the sub­ scriberabrightmulattomanslave,namedSam.Light,sandyhair, blue eyes, ruddy complexion; ts so white as very easily to pass for a freewhiteman. EDWIN PECK.
Mobile, April 22, 1837.
RAN AWAY on the 15th of May,from me, a negro woman, named Fanny. Said woman is twentyyears old; is rather tall; can read and write, and so forge passes for herself. Carried away with her a pair of ear rings, a Bible with a red cover. Is very pious; she praysagreatdeal,andwas,assupposed,contentedandhappy.She is as white as most white women, with straight light hail' and blue eyes, and can pass herself for a white woman. I will give $500 for her apprehensionanddeliverytome. Sheisveryintelligent.
JOHN BALCH.

Piotr

co Pan chce tym powiedziec - ze jesli byli jacykowliek Czarni ktory mieli niewolnkiow - to to ...uniewazania prawa MIAZDZACEJ wiekszosci niewolnikow, ktorzy byli posiadanii przez BIALYCH do odszkowania za zbrodnie i wyzysk Bialych na nich?

Tylko ze wg takiej Strakologiki - Polakom nic od Niemcow sie nie nalezy - no bo przeciez w czasie II wojny
"Byli rowniez Polacy mordujacy Polakow w Polsce".

A Panskich OBLICZEN na Popracie twierdzen od ktorych zaczal Pan swoje wystpy w tym watku - ani widu ani slychu. Gdyby starcza skleroza - to przypomne:

"Moze Pan przedstawic WYLICZENIA, ile byly warte miliony zamordowanych i pare wiekow niewolniczej pracy, ktore Pan
uzyl do stwierdzenia, ze zostaly "SKOMPNESOWANE" ta czescia welfare system ktora poszla na potomkow niewolnikow?
No bo przeciez nie wyssal Pan SWOJEGO implikowanego ZNAKU ROWNOSCI ("zostalo skompensowane")
ze swojego palucha, right?"

Piotr

Russet Bulba

Pan Piotr chce tutaj udowodnic, iz wlasciciel po to wydawal wowczas $800 na niewolnika, co bylo rownowartoscia ceny domu, aby go bezmyslnie mordowac. Niewatpliwie byly takie przypadki lecz nic nie wskazuje na regule. Niska srednia zycia byla zwiazana z wysoka smiertelnoscia wsrod noworodkow, a ta powodowana wielodzietnoscia i nie zawsze dobrowolna, to prawda, jako ze niewolnikow mnozono jak trzode. Nieludzkie? Niechybnie i mnozono tez tych o bialej skorze, niebieskich oczach oraz blond wlosach bo i takich nie brakowalo. A byli niewolnikami niezaleznie od swojej aparycji, poniewaz odziedziczyli status po matce, co bylo zwyczajem/ prawem od czasow rzymskich i w niczym ta biala aparycja czy nawet literackosc byla im pomoca. Lecz niewolnik mogl sie sam wykupic, mogl byc wykupiony przez kogos innego czy uwolniony przez wlasciciela a jak widac wielu nie chcialo uwalniac swoich dzieci. A wsrod tych hodowcow mnozacych niewolnikow byli nie tylko biali ale rowniez i czarni oraz Indianie. Czyli ponownie status prawny decydowal. W zdecydowanej mniejszosci, to prawda ale to falsyfikuje linie myslenia pana Piotra w wystarczajacy sposob iz li tylko kolor skory i generalnie genetyka byla podstawa zniewolenia. No i teraz kto mialby placic reperacje i komu? Ta przewazajaca czesc spoleczenstwa amerykanskiego, ktora zjawila sie na tym kontynencie po zniesieniu niewolnictwa? Ci z niebieskimi oczyma i jasna skora, czyli biali, czy tez potomkowie tych czarnych, ktorzy sami byli wlascicielami niewolnikow? Nie ma zadnego formalnego rozroznienia miedzy grupami spolecznymi, ktore by deklarowalo, kto jest potomkiem niewolnikow i to nie rozcienczonym genetycznie przez nastepne stulecia. Ktora czesc wyzyskiwala, a ktora cierpiala? Duzo prostsza sprawa miedzy Polska i Niemcami, poniewaz zarowno jedni jak i drudzy sa zdefiniowani formalnym obywatelstwem i przynaleznoscia panstwowa oraz narodowa.

Russet Bulba

Sadzac po dzialalnosci, to ma pan sporo czasu na frywolne zabijanie czasu na scp, chociaz jest pan ciagle w wieku produkcyjnym. A ja w przeciwienstwie do pana juz jestem zaawansowanym emerytem, a wiec moge sobie pozwolic na wysluchiwanie prezentacji jak ponizej. Tak wiec moze i pan sprobuje?

https://youtu.be/pHGt733yw3g

Piotr

On Monday, September 12, 2022 at 11:44:38 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Sadzac po dzialalnosci, to ma pan sporo czasu na frywolne zabijanie czasu na scp, chociaz jest pan ciagle w wieku produkcyjnym.

I to w Pana obecnym umysle ... ma obalac moja odpowiedz na Panskie wczesniejsze wystepy w tym watku?
Jesli skleroza to przypomne:

- Andrzej Strak: o odszkodowaniach za smierc milionow niewolnikow z USA o koloni brytyjskich i za niewolnicza milionow przed ich przedwczesna smiercia: (average life expectancy of a slave at birth was just 21 or 22 years").
"Zostalo skompensowane welfare system i pokoleniami niepracujacych czy tez niewiele pracujacych"

- ja: Moze Pan przedstawic WYLICZENIA, ile byly warte miliony zamordowanych i pare wiekow niewolniczej pracy, ktore Pan
uzyl do stwierdzenia, ze zostaly "SKOMPENSOWANE" ta czescia welfare system, ktora poszla na potomkow niewolnikow?
No bo przeciez nie wyssal Pan SWOJEGO implikowanego ZNAKU ROWNOSCI ("zostalo skompensowane") [z palca]?

- Andrzej Strak ... nie podal powyzszych wyliczen. lecz .... wybielal handlarzy i wlascicieli niewolnikow, zapewniajac o ich niewinnosci: "Mordowal kto inny, niz Amerykanie" i odpwoiedzialnoscia za niewolnictwo w USA probowal obciazac ....
Czarnych ("Byli rowniez czarni wladciciele niewolnikow w USA")

ja: co Pan chce tym powiedziec - ze jesli byli jacykowliek Czarni ktory mieli niewolnikow - to to ...uniewazania prawa MIAZDZACEJ wiekszosci niewolnikow, ktorzy byli posiadanii przez BIALYCH, do odszkowania za zbrodnie i wyzysk
> [...]
II wojny "Byli rowniez Polacy mordujacy Polakow w Polsce".

> A ja w przeciwienstwie do pana juz jestem zaawansowanym emerytem

to zadne usprawiedliwienie dla Panskiego upadku intelektualnego i moralnego - z inteligentnego i dowcipnego
kiedys czlowieka - w rasiste, prezentujacego logike na poziomie andala, niezdolnego do autorefleksji, reagujacego
na krytyke manipulacja lub hucpa, z twarza permanentnie wykrzywiona w szyderstwie, ktorym probuje pokryc
swoje coraz czestsze kompromitacje.

I wiek nie jest zadnym usprawiedliwieniem, bo sa ludzie STARSI od Pana, ktorzy nie stoczyli sie jak Pan, albo
przynajmniej zdali sobie sprawe co sie z nimi dzieje i zamilkli. Pan - nie. Jak to ujal Panski Mentor:
"To jest zenada, ZENADA! Jak mi sie podobnie pogorszy na stare lata, to prosze mnie odciac od internetu".
===
Piotr

Russet Bulba

Jest wiecej pokrzywdzonych lecz to glownie biali, tzw indentured servants. Swego czasu stanowili 50-75% wszystkich imigrantow a nawet 98% w przypadku Virginii. Niewielu ladowalo w New England. Rynek decydowal, gdzie ich wieziono. Ich stan niewolniczh bylo ograniczony biblijnie do 7 lat. Srednio trwal 4-5 lat lecz tylko 40% dozywalo wolnosci, glownie z powodu chorob. Pan Piotr tak malo postrzega w swojej ideologicznej prostocie :-))

The most unenviable situation was that of servants on Southern plantations, living alongside but never with Negro slaves, both groups doing much the same work, often under the supervision of a relentless overseer… Even as late as 1770, William Eddis, the English surveyor of customs at Annapolis, thought that the Maryland Negroes were better off than "the Europeans, over whom the rigid planter exercises an inflexible severity." The Negroes, Eddis thought, were a lifelong property so were treated with a certain care, but the whites were "strained to the utmost to perform their allotted labour."[

Piotr

Jakiego % Bialych z tego czasu to dotyczy (w porownaniu z % Czarnych ktorych dotyczylo niewolnictwo) i czy aby na pewno ich cierpienia
na POROWNYWALNYM poziomie co smierc w czasie transportu przez Atlantyk i zycie w niewolnictwie przez cale zycie.

No bo wg powyzszej logiki Straka - los Zydow pedzonych do komor gazowych w obozach smierci albo palonych zywcem w ich domach
i synagogach - nie mogl byc az tak zly ani wyjatkowy, skoro ... wsrod Niemcow zdarzaly sie przypadki aresztowan i nawet niekiedy
wywozenia do obozow koncentracyjnych
===
Piotr

Russet Bulba

70 tys niemieckich umyslowo niesprawnych zastalo przez zamordowanych. Setki tysiecy Niemcow uwieziono w obozach koncentracyjnych. Miliony w Polsce zyly w jarzmie panszczyznianym. Dziedzic byl panem zycia i smierci chlopa. A kto byl panem zycia i smierci amerykanskiego niewolnika?

W Rosji zniszczono miliony bialych w imie ideologii czy tez obledu, bo na jedno wychodzi. Umierali z glodu stajac sie ludozercami. Mozna zapytac i porownac kto mial lepiej, czy ten umierajacy z zimna i glodu syberyjski zeslaniec, czy tez niewolnik? Kogo traktowano lepiej? A wiec w czym ta niezwykla niezwyklosc niewolnictwa swego czasu? W ukierunkowanym na kolorowego okrucienstwie bialych?

Piotr

On Friday, September 16, 2022 at 8:11:51 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> 70 tys niemieckich umyslowo niesprawnych zastalo przez zamordowanych. Setki tysiecy Niemcow uwieziono w obozach koncentracyjnych. Miliony w Polsce zyly w jarzmie panszczyznianym.

I to w Panskiej glowie ...odpowiada na pytanie o Panski poprzedni argument? Jesli zaburzenia pamieci, to przypomne:

A. Strak, w obronie niewyplacania Czarnym odszkodowan za niewolnictwo Czarnych w USA:
"Jest wiecej pokrzywdzonych lecz to glownie biali, tzw indentured servants. Swego czasu stanowili 50-75% wszystkich imigrantow a nawet 98% w przypadku Virginii. Niewielu ladowalo w New England."

PT: "Jakiego % Bialych z tego czasu to dotyczy (w porownaniu z % Czarnych ktorych dotyczylo niewolnictwo) i czy aby na pewno ich cierpienia
na POROWNYWALNYM poziomie co smierc w czasie transportu przez Atlantyk i zycie w niewolnictwie przez cale zycie. "

A. Strak: "70 tys niemieckich umyslowo niesprawnych zastalo przez zamordowanych. Setki tysiecy Niemcow uwieziono w obozach koncentracyjnych. Miliony w Polsce zyly w jarzmie panszczyznianym."

Wikipedia: "Tangential speech, or tangentiality, is a communication disorder in which the train of thought of the speaker wanders and shows
a lack of focus, never returning to the initial topic of the conversation. Tangential speech tends to occur in situations where a person
is experiencing high anxiety, as a manifestation of the psychosis known as schizophrenia, in dementia or in states of delirium"

Pewien sciepak: "To jest zenada, ZENADA! Jak mi sie podobnie pogorszy na stare lata, to prosze mnie odciac od internetu".

Russet Bulba

Cos bardzo kiepsko ta argumentacja panu idzie. A wiec odsylam ponownie do mojego poprzedzajacego postu. Co tak absolutnie unikalnego w niewolnictwie czarnych w USA, a zwlaszcza w ich cierpieniu. Lepiej zyc w niewoli, czy tez umierac w obozach koncentracyjnych, lub z glodu w Ukrainie albo glodu, mrozu i nieludzkiej pracy na Syberii bedac przy tym niewolnym? Komu odszkodowania za te ostatnie i stosunkowo historycznie niedawne cierpienia sie naleza?

Russet Bulba

Za Stanford Medicine.

Despite the harsh living conditions of slavery, reconstruction and twentieth century separatism, Black older adults in the United States have continued to grow stronger and live longer. Some estimates placed the average longevity of Blacks at 21.4 years of age in 1850, with the average longevity for Whites at age 25.5. The combination of lower living standards, greater exposure, heavier labor, and poorer medical care gave slaves a higher mortality rate than whites. In 1860, 3.5 percent of the slaves and 4.4 percent of the Whites were over sixty. The death rate was 1.8 percent for the slaves and 1.2 percent for Whites (Stamp, 1965, p. 77).

These conclusions should not be accepted uncritically. The findings are based upon comparisons of aggregate data collected at the national level by the U.S. Bureau of the Census, 1850. Mortality data at the state level, for example in Virginia, for the same year did not show the same results. Savitt (1978, p. 201) found evidence that “more slaves than whites died of old age” between 1853 and 1860 in four Virginia counties. This suggests that some Black older adultslived longer than older Whites, at least in those counties. It was also reported that there were more centenarians among Blacks than Whites in 1850 (Savitt).

Bynajmniej nie usprawiedliwienie niewolnictwa lecz ciekawe fakty, ktore chyba warto znac.

sobota, 10 września 2022 o 23:15:12 UTC+2 Piotr napisał(a):
> Tak jak PiS probujacy wyszarpac dolarki za smierc Polakow nienalezacych do PiS?

> Sure - trzcina cukrowa i bawelna -

Tory kolejowe i lokomotywy.
Węgiel do produkcji stali. Takie rzeczy.

Piotr

PiSancjusz za mlodziutki aby jarzyc koncept umiejetnosci czytania ( "Nie jestm taki stary jak Wy wiec nie jarze") ?
Mowa o NIEWOLNIKACH. Niewolnicy Brytyjczykow i Amerykanow pracowali glownie przy trzcinie cukrowej i
bawelnie, a NIE przy " Tory kolejowe i lokomotywy. Węgiel do produkcji stali. Takie rzeczy."

Piotr

Russet Bulba

Glownie jakkolwiek nie wylacznie. Na ta okolicznosc pan profesor doskonale rozumie co to glownie, generalnie czy srednio. Na inne okolicznosci kompletnie nie pojmuje :-))

Piotr napisał(a):

> Niewolnicy Brytyjczykow i Amerykanow pracowali glownie przy trzcinie cukrowej i
> bawelnie, a NIE przy " Tory kolejowe i lokomotywy. Węgiel do produkcji stali. Takie rzeczy."

Żeby coś eksploatować/ciągnąć z tego frukty, pierw trza transport zorganizować.

Piotr

nkt nie twierdzil ze "wylacznie", a wiec Strak dzielnie walczy ze swoim cieniem, NIE ODPOWIADAJAC jednoczesnie na pytania
o jego WCZESNIEJSZE twierdzenia, ktore mu zadano:

[...]

ANI tych % ANI wykazania ze ich cierpienia na POROWNYWALNYM poziomie - ani widu ani slychu tylko dryf umyslowy na coraz inne tematy.

Jak bedzie potrafil Pan odpowiedziec na temat - prosze dac znac. A jak nie wie jaki temat - to przelknac dume i poprsic zone o wytlumaczenie.

Piotr

Piotr

w Glowie PiSancjusza to ma miec jakis zwiazek z dyskutowanym tematem?

Jesli nie wie, dyskutujemy o twierdzeniach scpowego rasisty A. Straka ze potomkom niewolnikow NIE NALEZA
sie reparacje za smierc i wyzysk ich przodkow ktorym podlegali w koloniach
brytyjskich i USA bo:
1. podobno byli Czarni wlasciciele niewolnikow w USA (a skoro tak to potomkom 99,(999)? % Czarnych ktorych przodkowie
byli NIEWOLNIKAMI - wg Bialych rasistow nic sie nie nalezy)

2. podobno Czarni nie mieli tak zle - bo ... byli tez Biali, ktorzy byli wykorzystywani - tu nasz A. Strak czemus
a) NIE DOWIODL e % Czarnych bedacych niewolnikami BYL ROWNY LUB MNIEJSZY niz % Bialych bedacych
" tzw indentured servants" ( bo tylko wtdy bylby to uczciwy argument)

b) ANI nie wykazal, ze ich los byl POROWNYWALNIE CIEZKI, bo tylko wtedy moznaby tlumaczyc brak odszkodowan -
- inny slowy A. Strak nie wykazal ze smierc w czasie transportu przez Atlantyk i praca nad sily przez ktora srednia dlugosc zycia niewolnikow
wynosila 21-22lat BYLA TAK SAMO ZLA jak warunki zyciowe Bialych "indentured servants" w USA.

Jesli PiSancjusz Spolegliwy ma cos do dorzucenia na TEMAT dyskusji - to smialo.

Piotr

Eksuperancjusz Dociekliwy

Eksuperancjusz Dociekliwy napisał(a):
Republiki bananowe
https://youtu.be/jGsUUMW-Bwg?t=346

Piotr

Jesli ma cos do powiedzenia na TEMAT dyskusji ktorej sie wlaczy - to wlasnymi slowami a nie polecac filmiki na inne tematy ktore mu wpadna do glowy. Jesli CIAGLE "nie jarzy" na jaki temat jest rozmowa, bo "nie jest taki stary jak wy", to wyjasnilem mu juz w poprzednim poscie:

===

Russet Bulba

Pan Piotr w megalomani swojej uwaza sie za wszystkich. Nic dziwnego, bo w miare to juz powszechne. Raczej oczywiste, ze te odszkodowania nie naleza sie wszystkim i od wszystkich. Raczej w popularnej moralnosci naleza sie one od sprawcow - poszkodowanym. A wiec tych amerykanskich sprawcow i ich potomkow byla w sumie garsc, tj wlascicieli niewolnikow i zdecydowanie nie naleza do nich potomkowie tych, co wyladowali w USA po zniesieniu niewolnictwa ani tych, co nie posiadali niewolnikow, ani tych co walczyli o jego zniesienie, w tym setek tysiecy poleglych zolnierzu Uni. Nie naleza sie te odszkodowania rowniez tym czarnym, ani ich potomkom, ktorzy przybyli do USA po zniesieniu niewolnictwa, bo gdy byli poszkodowani, to kogo innego sprawa. No i aby to rozstrzygnac sprawiedliwie, to trzeba wszelkie istotne fakty ustalic i krzywdy oraz winy okreslic. Bo jak inaczej to moze byc sprawiedliwym? Na zasadzie zbiorowej odpowiedzialnosci, ktorej pan Piotr nie uznaje, chyba ze na taka okolicznosc lecz nie inaczej?

Piotr

Put your money where your mouth is, Bulba - ZACYTUJ moje slowa w ktorych
"uwazam sie za wszystkich", slowa tak oczywiste ze Bulba uzyl ich za DOWOD na dyskredytowanie mnie jako "megalomana".

> Nic dziwnego, bo w miare to juz powszechne. Raczej oczywiste, ze te odszkodowania nie naleza sie wszystkim i od wszystkich.

Duh - i ten watek jest wlasnie o polskim prawactwie - ktorzy uwazaja SIEBIE za tych ktorym sie NALEZY (odszkodowania od Niemiec MIMO ze juz dostali odszkodowanie w postaci 1/3 obszaru Polski - "Ziemie Odzyskane"), a Czarnych potomkow niewolnikow -
za tych ktorym sie NIE NALEZY.

Wyjasnilem to juz Strakowi w https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/_BkMnnHvpmI/m/mt6Q3Yo9CAAJ
a wiec w watku jego Mistrza, popierajacego z calego serduszka zadania jego "Naczelnika" o odszkodowania od Niemiec bez oddania im Ziem Odzyskanych, otworzonym aby szydzic
z ... Czarnych domagajacych sie odszkodowan za niewolnictwo

====== Watek b.Olina: "Wyciskanie Cytryny (re: Niewolnictwo i kompensacje)" ====

ja: "I czy nie piekne ze Panski Mentor [b. Olin] zareagowal dokladnie tak ja przewidzialem? Dopiero co zwracalem uwage na glebie obludy i hipokryzje polskiego prawactwa, ktore jest ZA domaganiem sie reparacji od Niemiec dla Polski, ALE PRZECIWKO reparacjom dla Zydow za mienie zajete przez Polske i PRZECIWKO .... reparacjom dla Czarnych od USA
za niewolnictwo.

O ile pierwsze mozna jeszcze tlumaczyc tym, ze boja sie ze wyplacenie tych odszkodowan (nie dla spadkobiercow tego mienia tylko dla organizacji zydowskich) zrujnowaloby Polske, to szydzenie przez polskie prawactwo z zadan reparacji dla potomkow Czarnych niewolnikow w USA - NIE MA NAWET TAKIEGO usprawiedliwienia - bo to NIE ICH PIENIADZE, a wiec sa w 100% PSAMI OGRODNIKA.

I jestescie Panowie psami ogrodnika w tej sprawie z jednego i tylko jednego powodu - waszego RASIZMU wobec Czarnych.

Co Panski Mentor otwierajac ww. watek, pieknie potwierdzil.
======= koniec cytatu ============

Jesli DALEJ nic z tego nie zrozumial - to prosze przelknac dume i poprosic zone o wytlumaczenie. Beggars can't be choosers.

===
Piotr

Russet Bulba

Ten caly wspolczesny rasizm wobec czarnych, a jak widze pan Piotr juz zaczal byc specyficznym i wylaczyl z tego zoltych, ma przyczyny w sytuacji obecnej a nie zaszlosciach historycznych. I bardziej jest zwiazany z poczuciem wlasnej nizszej wartosci grupowej przez samych czarnych, niz przez innych tj bialych lub zoltych. A podloze jest proste - relatywnie niski poziom cywilizacyjny wobec wiekszosci bialych czy zoltych spolecznosci, zarowno obecny jak i historyczny, co za soba niesie nizszy prestiz spoleczny i wcale nie koniecznie zadne opresyjne w stosunku do nich dzialania dyskryminacyjne. I jest to absolutnie oczywiste nie tylko w przypadku czarnej spolecznosci USA lecz swiatowej. Tj znakomita wiekszosc czarnych panstw jest w ogonie rankingu swiatowego, gdzie indziej czarne spokecznosci ponizej innych a te ktore tam sie licza opieraja swoje systemy na europejskich ex- pats. A wiec nie jest to sprawa li tylko skrzywionej percepcji bialych czy zoltych lecz absolutnie mierzalnych faktow. Nikt jednak nie kwestionuje zaslug i prestizu czarnych atletow, czy muzykow w swiatowych rankingach lecz widocznie dla kompensacji jest to zbyt malo, poniewaz nie sa to dziedziny na tyle intelektualne aby niwelowac kompleks cywilizacyjny.

Piotr

On Sunday, September 25, 2022 at 12:25:41 AM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Ten caly wspolczesny rasizm wobec czarnych, a jak widze pan Piotr juz zaczal byc specyficznym i wylaczyl z tego zoltych

Znowu umysl oddryfowal ? Mial dowiesc cytatem swoje oskrazanie mnie
"megalomanie":

" Pan Piotr w megalomani swojej uwaza sie za wszystkich"
Andrzej Strak

BTW:
"Tangentiality refers to a disturbance in the thought process that causes the individual to relate excessive or irrelevant detail that never reaches the essential point of a conversation or the desired answer to a question. [Tangentiality] can often be a symptom of formal thought disorders such as schizophrenia or mood disorders, with thought disturbances such as mania with psychosis."

Piotr
===
[A. Strak]: > > > Pan Piotr w megalomani swojej uwaza sie za wszystkich.
[ja]: > > Put your money where your mouth is, Bulba - ZACYTUJ moje slowa w ktorych

Russet Bulba

Jak zwykle, gdy pan Piotr nie ma nic do powiedzenia. To kartoteka i wklejka. Nozyce swoja robote zrobily juz wczesniej.

Piotr

On Sunday, September 25, 2022 at 11:39:48 AM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> Jak zwykle, gdy pan Piotr nie ma nic do powiedzenia. To kartoteka i wklejka. Nozyce swoja robote zrobily juz wczesniej.

That's ... rich from the guy, who in his own source ... cut out "September", glued in "August", because with the original date he would have to admit that I stated the truth, while the fabricated new date allowed Mr. Strak to "catch me" redhanded on my "lie", which
he then spun as a proof that I tried to hide my supposed working with the Communist secret police.

And all that the because he ... couldn't find his proof for this claim that I am "megalomaniac":

" Pan Piotr w megalomani swojej uwaza sie za wszystkich"
Andrzej Strak

Mr. Andrew Strak, everybody.

======