Kent U het Karremans gevoel?

Adriaan Koerbagh

news:slrnc6qs2d.1...@xs2.xs4all.nl...

> ***************************************
> Karremans ontvlucht Nederland
>
> ***************************************
> HILVERSUM De voormalige commandant van
> Dutchbat II,Karremans,heeft zich in
> Spanje gevestigd omdat hij zich in
> Nederland bedreigd voelde.

Flauwekul. Hij zal z'n pianolessen wel niet meer kunnen betalen

Wim

Cheche

On 02 Apr 2004 13:53:17 GMT, Adriaan Koerbagh <rava...@hopje.xs4all.nl.invalid> wrote:

>***************************************
> Karremans ontvlucht Nederland
>
> ***************************************
> HILVERSUM De voormalige commandant van
> Dutchbat II,Karremans,heeft zich in
> Spanje gevestigd omdat hij zich in
> Nederland bedreigd voelde.Hij zegt dat
> in het IKON-televisieprogramma Factor
> dat vanavond wordt uitgezonden.
>
> Karremans is een aantal keren verbaal
> bedreigd.In Amsterdam ving hij tijdens
> een wandeling op:"die vent moeten ze
> ophangen".Wegens dergelijke ervaringen
> is hij zijn "eigen land ontvlucht".

Karremans, stoere militair 'vlucht'. I.p.v. dat hij als rechtgeaard oorlogsveteraan de persoon
aanspreekt, neemt hij de wijk.

Mietje.

Adiós,

Cheche

theo1610

Op 02 Apr 2004 13:53:17 GMT schreef Adriaan Koerbagh
> [...]

> ***************************************
> HILVERSUM De voormalige commandant van
> Dutchbat II,Karremans,heeft zich in Spanje gevestigd

Een zeer geliefd oord mn voor mensen die niet meer
hoeven te werken/binnen zijn.

>omdat hij zich in Nederland bedreigd voelde.

Vreslijk, vreselijk, moeten 'vluchten' naar Spanje,
iets ergers kan een mens vast niet overkomen....

.
Btw, stop de war on drugs !!
"Lievebeheersbeestjes"

Cheche

Veel veiliger ook :-)

Adiós,

Cheche

wil

"Cheche" <Che...@herejezus.nl> schreef in bericht

Je gaat wel èrg ver met je mening, Mietje !
wil

B52

"theo1610" <tvbeuningen16@16=1hotmail.com> schreef in bericht

Zou hij asiel hebben aangevraagd? Maar zonder gekheid, blijkbaar barst het
van de (meestal linkse) schooiers die zo politiek correct zijn dat zij
overal tegenstanders zien, die uit de weg geruimd moeten worden. Alsof
Karremans met een handvol soldaten het vermoorden van servische vijanden had
kunnen voorkomen. Van die soldaten waren er ook nog een stel gegijzeld.

In de steek gelaten door Voorhoeve (in de Bunker), zijn superieuren, de
UN...mocht hij de kastanjes uit het vuur halen. En dan nu bedreigd te worden
door een stel non-valeurs (kaliber B55), die nauwelijks greep hebben op
zichzelf, laat staan dat ze ooit in staat zouden zijn om een bataljon te
commanderen, is Karremans teveel geworden.

Adriaan Koerbagh

Op Fri, 2 Apr 2004 17:02:36 +0200 meende Burger
B52<nom...@hotmail.com>
in nl.politiek het volgende te moeten typen:

> Zou hij asiel hebben aangevraagd? Maar zonder gekheid, blijkbaar barst het
> van de (meestal linkse) schooiers die zo politiek correct zijn dat zij
> overal tegenstanders zien, die uit de weg geruimd moeten worden. Alsof

de meeste beknede Nederlanders die bereigd werden werden bedreigd door een
rechste pimplist uit Rotterdam zonder "r" in zijn typemachine. Het zal me
niest verbazen als de anoniem bedreigers van Spruyt, Karremans en van
Aartsen ook uit de Rotterdamse pimplistenhoek komen.

Cheche

On Fri, 02 Apr 2004 14:51:24 GMT, "wil" <wp...@hotmail.com> wrote:

>oorlogsveteraan de persoon

>Je gaat wel èrg ver met je mening, Mietje !

Als tegenwoordig een beetje te luid 'BOE' geroepen wordt, doen de Cliteurtjes en Karrejongens het al
dun in de broek.

Adiós,

Cheche

Supergonzo

On 02 Apr 2004 13:53:17 GMT, Adriaan Koerbagh
> [...]

Als je zegt dat je met pensioen bent en daarom in Spanje bent gaan
wonen is dat niet zo stoer en haal je teletekst niet.

Razor1971

> [...]
> niest verbazen als de anoniem bedreigers van Spruyt, Karremans en van
> Aartsen ook uit de Rotterdamse pimplistenhoek komen.

Hoezo dat?

-RzR-

Razor1971

"Adriaan Koerbagh" <rava...@hopje.xs4all.nl.invalid> schreef in bericht

> ***************************************
> [...]

Dat je weggejaagd wordt " ok ".. Dat je bang bent ok.. Maar feest vieren en
kadootjes in ontvangst van Mladich ( hoe die ook mag heten) nemen terwijl
er 7000 moslim mannen worden vermoordt....?? En in Nederland werdt hij
binnengehaald als een Julius Caesar of als een Alexander de Grote alsof hij
heel servie had veroverd..

Laat hem maar lekker de tering krijgen....

-RzR-

B52

"Razor1971" <ZZZ.....@www.nl> schreef in bericht
Hij werd onthaald werd door Paars, staatsman Kok voorop. Had tie niet om
gevraagd. Wie wist toen dat er 7000 mannen vermoord waren?

Razor1971

> en
> hij

> Hij werd onthaald werd door Paars, staatsman Kok voorop. Had tie niet om
> gevraagd.

Hij had het kunnen weigeren.

Wie wist toen dat er 7000 mannen vermoord waren?

zijn "soldaten..."

-RzR-

Arthead

Adriaan Koerbagh wrote:

> ***************************************
> [...]

Eigenaardig ik herinner me, al jaren geleden, een tv-interview
met hem, waarin hij vertelde dat hij al geruime tijd in Amerika zat....

Mvg A.

Supergonzo

On Fri, 02 Apr 2004 23:31:43 +0200, Arthead <arth...@hotmail.com>
wrote:

Klopt, als militair. Nu is hij met pensioen.

DemoCrates

On 02 Apr 2004 13:53:17 GMT, Adriaan Koerbagh
<rava...@hopje.xs4all.nl.invalid> , wondering whence the lambs and piglets
bleated and squealed, wrote:

> HILVERSUM De voormalige commandant van
> [...]

Tja, wat wil je in een landje waar de Vrijheid van Meningsuiting jarenlang
onderdrukt is en het leven wordt beheerst door de tentakels van Linkse
criminelen?

D.

=================================
De Ondergang van Nederland
Land der naiėve Dwazen
http://www.democrates.net
=================================

Obatala

> Veel veiliger ook :-)

Hij zal de trein wel niet te hoeven nemen ;o)

Cornelis

Adriaan Koerbagh <rava...@hopje.xs4all.nl.invalid> wrote:

> [...]

Hij had 30 jaar geleden al naar het buitenland moeten verhuizen.
Dan waren we niet zo afgegaan met die tv beelden van hem en
Mladic samen aan de borrel. Wat een 'krijgshaftige militair' maar
dan alleen als hij 's ochtends zijn snor aan het krullen is voor de
spiegel.
Trouwens 99% van de militairen zijn zo rechts dat ze op de
snelweg niet links durfen passeren.

Cornelis

Adriaan Koerbagh

Op Sat, 03 Apr 2004 16:44:30 GMT meende Burger
Cornelis<c...@nelis.net>

> [...]

> Mladic samen aan de borrel. Wat een 'krijgshaftige militair' maar
> dan alleen als hij 's ochtends zijn snor aan het krullen is voor de

Inderdaad. Toer ik in dienst zat leerde ik dat als je gevangen was alleen
je naam, rang en registratienummer mocht noemen. Zelfs aan die beperking
hield Karremans zich niet.

> Trouwens 99% van de militairen zijn zo rechts dat ze op de
> snelweg niet links durfen passeren.

Tijdens de Koude Oorlog was het leger een verzamelplaats voor
maatschappelijke mislukkelingen. Als je echt niets kon of wilde kon je
altijd nog "beroeps" worden. Waarschijnlijk is Karremans ook op die manier
het leger ingerold.

Met het opheffen van de dienstplicht (op zich een goede zaak, want
dienstplicht=dwangarbeid) is het laatste restje onafhankelijkheid het
leger uit verdwenen. Het leger zou helemaal opgeheven moeten worden, en de
landsverdediging overgelaten moeten worden aan vrijwillige
burgermillities.

Biermartin

Adriaan Koerbagh/Ravachol/Niek Holtzappel schreef:

> [...]
>Het leger zou helemaal opgeheven moeten worden, en de
>landsverdediging overgelaten moeten worden aan vrijwillige

Dit is een bekend Libertijns stokpaardje. Ik vind het een heel dwaas idee.
Als die "burgermilities" niet onder bevel of controle van de overheid staan,
dan heb je uiteindelijk toch echt weinig anders dan een aantal zwaar bewapende
"gangs" van vrije jongens. In het Engels heet dat "warlord-ism."

martin bier

Adriaan Koerbagh

Op 04 Apr 2004 04:51:30 GMT meende Burger
Biermartin<bierm...@aol.com>
in soc.culture.netherlands het volgende te moeten typen:

Helaas blijken militairen onder overheidsbevel tot veel grotere ellende te
hebben geleid. Overigens sluit het een het ander niet uit, vrijwillige
milities zouden natuurlijk gebonden kunnen zijn aan de wet, en zelfs onder
een minsiter kunnen vallen. Het gaat alleen op de wijze waarop personeel
wordt geworven. De Roeminse republiek werkte ook met vrijwillige milities
waarvan de soldaten op eigen kosten de uitrusting betaalden, maar ze
vielen wel onder bevel van Senaat en Consuls.

Maar ik begrijp dan jij liever legers bestaande uit miljoenen
dwangarbeiders prefereert die elkaar onder "democratisch" bevel afslachten
zoasl bij Verdun en aan de Somme.

Biermartin

Adriaan Koerbagh schreef:

> [...]

>Maar ik begrijp dan jij liever legers bestaande uit miljoenen
>dwangarbeiders prefereert die elkaar onder "democratisch" bevel afslachten

Het lijkt potdomme wel of deze hele nieuwsgroep door een Wetzelsiaans
"hun-holocaust-is-erger-dan-de-onze"-virus is aangetast. N.a.v. mijn bezwaar
tegen burgermilities plaats je mij aan de andere kant van het politieke
spectrum en impliceer je dat ik aldaar gepleegde genocides onderschrijf.

Nee...Ik vind dat alle nationale legers moeten worden afgeschaft. Er zou
alleen een kleine, zeer mobiele en goed uitgeruste internationale legermacht
moeten blijven bestaan die onder bevel van de VN opereert. Het doel van die
troepenmacht moet zijn om het opstarten van die eventuele "burgermilities" van
jou in de kiem te smoren. Je weet zelf natuurlijk ook wel dat er alleen maar
ellende van kan komen als lieden als William Wetzels (die zich van het
potsierlijke pseudoniem "Democrates" bedient), Zsjoske (i.e. Jos van Voorden)
en volksnationalist Barends zich in een gewapende ZuidLimburgse volksmilitie
gaan verenigen. Voordat je het weet heb je dan een "Rwanda aan de Maas" om
handen.

martin bier

Adriaan Koerbagh

Op 05 Apr 2004 04:56:43 GMT meende Burger

> [...]

> Het lijkt potdomme wel of deze hele nieuwsgroep door een Wetzelsiaans
> "hun-holocaust-is-erger-dan-de-onze"-virus is aangetast.

Onzin.

> Nee...Ik vind dat alle nationale legers moeten worden afgeschaft.

Tot zover zijn we het eens.

> Er zou
> alleen een kleine, zeer mobiele en goed uitgeruste internationale legermacht
> moeten blijven bestaan die onder bevel van de VN opereert.

Dat zou dus betekenen dat er een wereldregering met een geweldsmonopolie
betsaat. dan zitten we in een toestand die *erger* is dan de hidige
toestand. Nu kun je tenminste nog emigreren (stemmen met je voeten). Onder
VN dictatuur kan dat niet meer, tenzij de ruimtevaart dusdanig is
ontwikkeld dat men zonder veel risico's de Aarde kan verlaten.

De Talmoed vond de Babylonische spraakverwarring dan ook geen straf maar
een zegen. Volgens de talmoed werd de toren van babel gebouwd onder een
wereldregering die (bij gebrek aan concurrentie) totalitair was. Door het
scheppen van de spraakverwarring werd de wereld verdeeld in kleinere
staten en culturen zodat de vrijheid werd hersteld.

> Het doel van die
> troepenmacht moet zijn om het opstarten van die eventuele "burgermilities" van
> jou in de kiem te smoren.

Kortom: Een totalitaire wereldregering die elke oppositie of elk streven
naar onafhankelijkheid onmiddellijk met wortel en tak kan uitroeien.
Stalin, Hitler en Mao zouden spontaan klaarkomen.

Het recht om je te bewapenen kan totalitaire lieden ook buiten de deur
houden. Als men in Polen wapens had mogen dragen dan hadden de opstanden
van Warschau misschien wel het beoogde effect gehad. het feit dat de
Amerikaanse cultuur het onmogelijk maakt dat men verantwoordelijk met
wapens kan omgaan betekent nog niet dat dat voor iedereen geldt. In landen
als Zwitserland (gelukkig geen VN lid) en Noorwegen is het particuliere
wapenbezit even wijdverbreid, alleen heerst daar een minder achterlijek
cultuur dan in de VS zodat daar weinig tot geen incidenten plaatsvinden.

Misschien meot het wapenbezit in de VS en in sommige Afrikaanse streken
inderdaad aan banden worden gelegd. In ontwikkelde landen is dat niet
nodig.

F u s t i g a t o r

Vitae forma vocatur, bierm...@aol.com (Biermartin), die 05 Apr 2004
04:56:43 GMT, in littera
<20040405005643...@mb-m25.aol.com> in foro
soc.culture.netherlands (et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Het lijkt erop dat je onlangs een baseball bat op je edele weinig
behaarde kop heb moeten incasseren.

--
Fusti
ICQ #59448345

Zsjoske

"Biermartin" <bierm...@aol.com> schreef in bericht

Dat lijkt me een heel slechte zaak. De VN is een machteloos en log
instrument dat bijna geheel aan de leiband loopt van de VS. En de
huidige president van de VS is niet zo'n groot licht dus zullen zijn
adviseurs die voor zowat de helft uit joden bestaat een onevenredige
hoeveelheid invloed uitoefenen op het beleid van die president en dus op
de VN. Zo krijg je dus zoals nu dat een totaal geschifte gek uit zijn
rolstoel wordt geknald en dat een andere totaal geschifte zionistische
gek een achtenswaardige ontvangst krijgt als respectabel staatsman. Dat
lijkt me een ongewenste situatie.

Het lijkt me verstandig dat Poetin snel orde op zaken stelt en al die
vrije olie jongens die Ruslands olie belangen aan het verkwanselen waren
snel in de cel smijt en zijn wapen arsenaal weer op bouwt om zo weer een
wat beter tegenwicht te vormen.

Het doel van die
> troepenmacht moet zijn om het opstarten van die eventuele
"burgermilities" van
> jou in de kiem te smoren.

Vreemd ! Jij als fanatiek aanhanger van het volksnationalistsiche
Jewisch Defense Laegue zou toch de burgerwacht die in New York was
opgericht om te gaan patrouileren moeten toe juichen. Heb je dat al eens
intern aangekaart Martin ?

> [...]
volksmilitie
> gaan verenigen. Voordat je het weet heb je dan een "Rwanda aan de

Padvinder Bier kijkt wat veel enge films de laatste tijd geloof ik. Zijn
fantasie gaat duidelijk met hem op de loop.

Biermartin

Adriaan Koerbagh/Niek Holtzappel schreef:

>legermacht

>Dat zou dus betekenen dat er een wereldregering met een geweldsmonopolie
>betsaat.

Ja, dat lijkt me inderdaad het beste. Weinig gedachten boezemen mij zoveel
vrees in als een uit rapalje gerekruteerde "burgermilitie" die gewapend &
zonder vrees voor intoming van bovenaf de straat op gaat. Mocht jouw
libertijnse utopie ooit waarheid worden, dan ga ik met m'n familie permanent
met een heel groot wapenarsenaal in een JDL bunker wonen. Zoals je weet ben ik
in dit medium reeds "de ovens in" gewenst.

> [...]
>als Zwitserland (gelukkig geen VN lid) en Noorwegen is het particuliere

Als groepen wapenbezitters in de VS, Zwitserland of Noorwegen iets te assertief
met hun schiettuig worden, dan worden ze doorgaans door de federale overheid
weer onschadelijk gemaakt. Dat overkwam David Koresh & z'n sekte in Waco,TX.
Ook neonazistische & militante libertijnse clubjes worden in de VS regelmatig
op een raid van ATF (Alcohol, Tobacco, and Firearms) bureau vergast. Als de
altijd zwaarder bewapende federale overheid dit soort "burgermilities" niet
regelmatig zou kortwieken, dan was de VS allang aan de warlords overgeleverd
geweest. Nogmaals, dat is een alternatief dat me grote zorgen baart.

martin bier

Adriaan Koerbagh

Op 07 Apr 2004 04:25:17 GMT meende Burger

> [...]

> met een heel groot wapenarsenaal in een JDL bunker wonen. Zoals je weet ben ik
> in dit medium reeds "de ovens in" gewenst.

Kortom: jij perefereert een wereldregering die wordt geleid door
allerhande despoten, zoals gadaffi die mensenrechten "doet". Een
dergelijke regering is natuurlijk vele malen gevaarlijker, temeer daar
Gadaffi er wel voor zal zorgen dat de ontwapende JDL leden onmiddellijk de
gaskamers in verdwijen, en er is zelfs geen souvereine staat meer waar de
JDL leden dan asiel zouden kunnen krijgen. De ontwapende Poolse joden in
'39-45 zouden het geheel met jou eens zijn denk ik. Een wereldregering
onder leiding van rabiate antisemieten is de beste oplossing kennelijk.

Biermartin

Adriaan Koerbagh/Ravachol/NiekHoltzappel bejubelt de "burgermilities":

> [...]

>'39-45 zouden het geheel met jou eens zijn denk ik. Een wereldregering
>onder leiding van rabiate antisemieten is de beste oplossing kennelijk.

De VN is gedurende de laatste halve eeuw redelijk open, tamelijk democratisch
en zonder al te grote uitwassen gerund. Potentaten hebben haar i.h.a. niet
naar hun hand kunnen zetten. Militante dictators als Gadaffi, Keizer Bokassa
en Pol Pot krijgen vaak de touwtjes in handen als maatschappijen verarmd,
instabiel en uit elkaar gevallen zijn. Ze kunnen de macht grijpen louter omdat
ze goed met schiettuig kunnen omgaan en, als zodanig, naar boven komen drijven
in zo'n "burgermilitie." De VN functioneert misschien niet perfect, maar een
geweldsmonopolie van de VN lijkt me nog altijd te verkiezen boven een
geweldsmonopolie van in "burgermilities" verenigd grauw. Er zijn heel veel
gebieden op onze planeet die er een stuk beter af waren geweest als de VN alle
burgermilities van begin af aan ontwapend had.

martin bier

Adriaan Koerbagh

Op 08 Apr 2004 03:52:17 GMT meende Burger

> [...]

> gebieden op onze planeet die er een stuk beter af waren geweest als de VN alle
> burgermilities van begin af aan ontwapend had.

Wij denken wat dat betreft waasrchijnlijk structureel anders. Jij bent
voor een wereldregering, een wereldregering die in mijn ogen
onvermijdelijk afglijdt naar een log en totalitair systeem. Alleen Hitler
en Stalin streefden ook naar een wereldregering. democratische landen
wilden niet verder gaan dan een samenwerking tussen souvereine en
onafhankelijke staten.

Bij "burgermillities" denk jiju slechts aan een stelletje psychopaten in
amerika. In andere landen gaat het meer om "burgers" dan "milities". Als
het aan jou ligt zijn ook verzetsgroepen illegtiem.

Maar in elk geval: Jij bent voor een allesbeslissende Superstaat, ik ben
vioor persoonlijke vrijhed. Jij loopt liever het GROTE risico op een
totalitaire dictatuur, ik liever het kleine risico van een paar gekken met
wapens waar de normale burgers zich goed tegen kunnen weren.

En waar jij het idee vandaan haalt dat ze zakkenvullersclub van de VN
democratisch is begrijp ik niet.

Biermartin

Adriaan Koerbagh schreef:

> [...]
>en Stalin streefden ook naar een wereldregering. democratische landen
>wilden niet verder gaan dan een samenwerking tussen souvereine en

Ik heb geschreven dat ik ervoor ben om alle nationale legers af te schaffen en
om een internationale, onder de VN sorterende, troepenmacht ervoor zorg te
laten dragen dat schietgraag rapalje zich niet gaat verenigen in
"volksmilities," "burgermilities" of wat voor holocaustmachines dan ook. Is
dat niet juist een vorm van "samenwerking"? Totalitaire wereldregeringen &
Hitler & Stalin zijn spoken die jij hier ziet.

>Jij bent voor een allesbeslissende Superstaat,

Nee dus

>In andere landen gaat het meer om "burgers" dan "milities"

>En waar jij het idee vandaan haalt dat ze zakkenvullersclub van de VN
>democratisch is begrijp ik niet.

In de VN wordt teminste nog gepraat & gestemd. In de gelederen van de Tonton
Macoute & de Interahamwe en onder Chetniks & Rode Gardisten komt men daar in
z'n genocidale ijver niet eens meer aan toe.

martin bier

Adriaan Koerbagh

Op 09 Apr 2004 03:06:24 GMT meende Burger

> [...]

> Macoute & de Interahamwe en onder Chetniks & Rode Gardisten komt men daar in
> z'n genocidale ijver niet eens meer aan toe.

In Wannsee werd ook gepraat en gestemd, daar kwamen de joodse parrtizanen
niet eens aan toe.

Adriaan Koerbagh

> [...]

> Macoute & de Interahamwe en onder Chetniks & Rode Gardisten komt men daar in
> z'n genocidale ijver niet eens meer aan toe.

En in de VN wordt inderdaad gestemd door afgevaardigden van dictators die
prominent op www.amnesty.org prijken. mensenrechten zijn in vertroude
handen zoals de slagers van Libye en Syrie. Ik begrijp dat jij popelt om
de bevoegdheden van de regering in washington zo snel mogelijk over te
dragen aan degenen die via een stemming over jouw mensenrechten waken.

Ik neem voor de zekerheid maar een wapen in huis als jouw grote idolen
zich ook over mijn mensenrechten gaan ontfermen.

Zsjoske

> [...]
> prominent op www.amnesty.org prijken. mensenrechten zijn in vertroude
> handen zoals de slagers van Libye en Syrie.

Ik vind dat je hier wel heel eenzijdig een paar slagers opnoemt...Zo zit
er bv in het witte huis een die de grootste slager is van allemaal. In
het kremlin zit er ook nog zo eentje di er wat van kan en in Israel ook.
Die stemmen allemaal mee. Zelfs onze Jan Peter zit toch in Irak en dat
terwijl er geen enkele grond was om dat land aan te vallen. Dus
feitelijk zitten we er illegaal als bezetter. Allemaal slagers en
loopjongens van slagers. Het is dus een beetje erg hypocriet om alleen
Libye en Syrie slagers te noemen.

Ik begrijp dat jij popelt om
> de bevoegdheden van de regering in washington zo snel mogelijk over te
> dragen aan degenen die via een stemming over jouw mensenrechten waken.

De mensenrechten zijn zoals gewoonlijk het recht van de sterkste. Dat is
de VS en in haar kielzog overige westerse handlangers en vandaag de dag
ook Japan en Zuid-Korea. Als westerling kunnen we er veel op aan te
merken hebben maar uiteindelijk denk ik dat we er blijer mee kunnen zijn
dat het 'onze' slagers zijn dan die van een ander. Was dat laatste het
geval dan zag de wereld er voor ons heel wat ongemakkelijker uit.

> Ik neem voor de zekerheid maar een wapen in huis als jouw grote idolen
> zich ook over mijn mensenrechten gaan ontfermen.

Als ik aan jouw burgermilities denk dan gaan mijn gedachte toch in
eerste instantie uit naar landen als Somalië. Dat is een mooi voorbeeld
van hoe locale zakelijke patjepejers met geld genoeg voor een mooie
Toyota Pickuptruck met een .50 erop gemonteerd 'orde' en
'mensentrechten' handhaven. Helemaal erg wordt het als in plaats van de
locale patjepejer locale religieuzen die taak gaan overnemen. Jouw
burgermilitie wereld mijn beste Niek is er een van Freikorpsen, Jewisch
Defense League, AEL, Somalische warlords, PLO, Taliban, Lichtendpad en
zo kan je nog wel ff doorgaan met al die private padvinders
organisaties.

Dan lijkt me de keuze voor een democratische overheid met al haar
mankementen toch een betere optie om het geweldsmonopolie aan te geven
dan aan jouw padvinders clubjes gefinancierd door de meest rijke locale
drughandelaar van dat moment. Zeker als die democratische overheden
geleid door onze zelf gekozen slagers hun speeltuin wat vrder weg hebben
dan in onze eigen achtertuin. Misschien wat cynisch maar beter dan jouw
private idioterie.

De laatste moord op die drugshandelaar hier was in feite ook een privaat
alternatief waar een door een drugbaron gefinancierde moordenaar
probeerd rust en orde te handhaven in zijn drugswereld. Mocht ooit jouw
idee van local freikorpsen en X(vul maar in) Defense League's zich in
mijn omgeving gaan manifesteren dan neem ik of het vliegtuig of leg een
mijnveld om mijn huis en kruip in de kelder met het zwaarste kaliber
pistool wat ik me maar kan vinden.

Enne Niek,.. bel niet aan want ik schiet eerst en vraag dan pas.

Adriaan Koerbagh

Op Fri, 9 Apr 2004 14:08:42 +0200 meende Burger
Zsjoske<Al...@herejezus.com>

> [...]

> feitelijk zitten we er illegaal als bezetter. Allemaal slagers en
> loopjongens van slagers. Het is dus een beetje erg hypocriet om alleen

Toevallig houden zij zich speciaal bezig met "mensenrechten" in de VN.
Inderdada heb je gelijk. De VS en Rusland zitten weer in de *veiligheids*
raad. Ook een lekkere club als het om veiligheid gaat.

> [...]
> Defense League, AEL, Somalische warlords, PLO, Taliban, Lichtendpad en
> zo kan je nog wel ff doorgaan met al die private padvinders

Jij hebt inderdaad de zelfde Pavlov reactie als Martin Bier. temeer daar
de context helemaal zoek is. Ik noemde "burgermilities" als alternatief
voor het beroepsleger en/of dienstplicht. gewoon een manier om de
nationale defensie te organiseren. Dus ook onder bevel van de regering.
Je zou de nationale reserve op die manier kunnen uitbouwen, maar je kunt
ook denken aan de krijsmachten van de klassieke democratieen in
Griekenland en het oude Rome.

> Enne Niek,.. bel niet aan want ik schiet eerst en vraag dan pas.

OK, ik zal gelijk een granaat naar binnen gooien.

Hoe hartverwarmend om te zien dat jij het ook eens kan zijn met JDL
activist Martin Bier.

Zsjoske

"Adriaan Koerbagh" <rava...@hopje.xs4all.nl.invalid> schreef in bericht

Ik krijg hier visioenen van Balkan toestanden mijn beste. Dat waren ook
niet veel meer dan een soort van nationale milities. Ook geleid door een
paar zelf benoemde patjepeëers alla Radovan Karadzic & Ratko Mladic. In
Kosovo gebeurt het zelfde met die Albanees/Kosovaarse burgermilitie die
in feite vroeger al door de CIA als een drugsorganisatie is bestempeld.
Ook een mooi voorbeeld is die Boerenburgermilitie onder leiding van die
Boerenlul (ben zijn naam kwijt) van de Afrikaner Weerstandsbeweging. Of
Sandinisten enz. enz....

maar je kunt
> ook denken aan de krijsmachten van de klassieke democratieen in
> Griekenland en het oude Rome.

Ja maar die situatie hebben we nu toch ook ?

Zie de VS als het oude Rome. Een soort van aristocratische republiek
maar dan met een een pseudo democratisch sausje. Maar goed beter dat dan
helemaal niks zullen we maar zeggen. De VS hebben het een beetje voor
het zeggen in de wereld net als het oude Rome van vroeger dat ook had en
ook hebben ze een welhaast onbeperkte macht. En net als in het oude Rome
zijn er wat huurlingen legers die vechten voor de belangen van de
vervanger van het oude Rome de VS. Er zitten Nederlanders, Jappanners,
Spanjaarden wat Polen, ik geloof een verdwaalde Oekrainer en wat andere
stammen die het het veiligst en verstandigst lijkt om te collaboreren
met de sterkste macht van het moment en zo hopen allemaal samen daarvan
de vruchten te kunnen plukken.

> OK, ik zal gelijk een granaat naar binnen gooien.

Ik vraag me eigenlijk af of je ooit al eens zo'n ding in je handen hebt
gehad...

> Hoe hartverwarmend om te zien dat jij het ook eens kan zijn met JDL
> activist Martin Bier.

Ik denk dat wij het over veel zaken best wel eens vaak eens kunnen zijn
uitgezonderd immigratie, landsgrenzen en grenzen van de vrijheid van
meningsuiting en discussiemethodieken. Maar ik ga natuurlijk nooit
toegeven hier als ik het een keer wel met hem eens ben als ie hier wat
neerkalkt, dat begrijp je natuurlijk wel. Verder is ie natuurlijk een
enorme volksnationalist.

Adriaan Koerbagh

Op Fri, 9 Apr 2004 16:12:51 +0200 meende Burger

Zsjoske<Al...@herejezus.com>
> [...]

> Ook een mooi voorbeeld is die Boerenburgermilitie onder leiding van die
> Boerenlul (ben zijn naam kwijt) van de Afrikaner Weerstandsbeweging. Of

Dat is dan jouw associatie. Zowel reguliere legers als milities kunnen
natuurlijk enorm de fout in gaan. Als je consequent bent moet je inderdaad
antimilitarist worden.

> Ik vraag me eigenlijk af of je ooit al eens zo'n ding in je handen hebt
> gehad...

Ik kon er in mijn diensttijd redelijk me overweg. Ik denk dat ik de
vaardigheid zo weer oppik.

> [...]
> toegeven hier als ik het een keer wel met hem eens ben als ie hier wat
> neerkalkt, dat begrijp je natuurlijk wel. Verder is ie natuurlijk een

Bier kan nu wel meelezen. Maar hij is ook inconsequent. Het eerste wat een
VN-geweldsmonoplolist zou doen is de JDL ontwapenen en leden en
sympathisanten heropvoeden in de Lybische woestijn.

Zsjoske

> [...]
>
> Dat is dan jouw associatie. Zowel reguliere legers als milities kunnen
> natuurlijk enorm de fout in gaan. Als je consequent bent moet je

Je moet kijken wie je de macht over er het er op na houden van een leger
of militie geeft. En ik denk dat die macht beter in handen van een
democratische staat gelegd kan worden dan in handen van de eerste de
beste locale potentatische boerenlul die er ongeremd mee zal omgaan. Een
democratie zal als ie werkt ( en zelfs als iemaar ten dele werkt) toch
allerhande belemmeringen ingebouwd hebben om al te zeer misbruik tegen
te gaan.( ik ontken niet dat een staat misbruik maakt van zijn
geweldmonopolie) Ook heeft een democratie een aantal en correctieve
mogelijkheden achteraf die evt een eind aan het al te grote misbruik
mogelijk maken. Al die zaken heb je niet bij prive milities en
legertjes. Er is geen controle of remmende werking vanuit eigen
gelederen die je bij een democratie of zelfs een ouwehoer organisatie
als de VN wel enigszins hebt.

Wat het nut zou kunnen zijn van een leger in de vorm van een
uitgebouwde nationale reserve zoals je eerder vertelde ontgaat me
volkomen. Als een land intern verdeeld raakt zal dat alleen maar een
potentieel gevaar van een burger oorlog kunnen betekenen. En ik krijg
hierbij toch een visioen van dikbuikige veertigers die op zondagmiddag
in wat druilerig weer met hun FAL en MAG op lege bierblikjes schieten.

> [...]
> VN-geweldsmonoplolist zou doen is de JDL ontwapenen en leden en
> sympathisanten heropvoeden in de Lybische woestijn.

Volksnationalist Martin Bier is dan ook inderdaad enorm inconseqent. In
tijden van vermeende 'nood' staat ie meteen bij dergelijke
volksnationalistische milities klagend en stampvoetend op de stoep om
iets later dezelfde maar dan niet joodse milities onder vermeende
leiding van Democrates of in het algemeen weer te verfoeien.

Dat lijkt inderdaad nergens op.

Biermartin

Adriaan Koerbagh schreef:

>Tonton
>in

>In Wannsee werd ook gepraat en gestemd, daar kwamen de joodse parrtizanen
>niet eens aan toe.

Die Wannsee-jongens waren 20 jaar voor Wannsee begonnen als een bruinhemdige
"burgermilitie." Als dat tijdig door blauwhelmen de kop was ingedrukt dan
hadden die joodse partizanen gewoon violisten kunnen blijven.

martin bier

Biermartin

Adriaan Koerbagh schreef:

>Ik neem voor de zekerheid maar een wapen in huis als jouw grote idolen
>zich ook over mijn mensenrechten gaan ontfermen.

De centrale slogan van de gun-freaks hier is: "Guns don't kill people, people
kill people." Het probleem is dat dat niet alleen voor "guns" geldt, maar ook
voor anti aircraft missiles, intercontinentale kernraketten, waterstofbommen,
chemische wapens, plutoniumbommen, biologische wapens, uraniumbommen, etc.
etc. Dus waarom al deze wapentypen niet gelegaliseerd zodat jij & ieder ander
ze "in huis" kan nemen?

martin bier