Spijkenisse Platform Tegen de Nieuwe Oorlog

R.Wereldsman

De Spijkenisse Platform Is nog ziende blind.
De inhoud van het artikel van de Spijkenisse Platform
spreekt voor zich.
De reden waarom sinds 1550 de "ex-kolonisators"
nagenoeg de hele niet-blanke wereld hebben veroverd
is nog steeds hetzelfde. Ook de systemen zijn hetzelfde.
Het racistische kolonialisme criminaliseert de tegenstander
en slaat dan toe, berooft en ruineert.
Bush is 1 van de racistisch domme Amerikaanse Presidenten
en is bij het grote publiek in het eigen racistendom door de mand
gevallen bij de bombardementen van Irak.

Maar nog steeds is de oorzaak van dit monsterachtig gedrag
voor het grote publiek in de landen van het racistendom
onduidelijk. De Spijkenisse Platform ziet slechst de ziekte
verschijnselen. Het wordt tijd dat de oorzaak van de ziekteverschijnselen
wordt bestreden: Racisme.
Wanneer zal men inzien dat sinds 1550 de landen van het blanke
racistendom altijd maar weer met allerlei drogredenen landen van de
niet-blanke wereld veroveren, leegroven en ruineren?
(R. Wereldsman).

Hieronder het stuk van de Spijkenisse Platform.

Hebben die honderden miljoenen mensen over de hele Wereld,
die zich de afgelopen maanden uitspraken tegen de Oorlog in
Irak dan toch gelijk gehad?

Op dit moment is er in Engeland in het parlement, de media en
onder het bewuste deel van de bevolking, opschudding over
de vraag of, zoals de afgetreden minister Short het formuleerde,
de dreiging van massavernietigingswapens als motief voor
de oorlog een verzinsel was. Zij liet onlangs via de media
weten dat volgens haar premier Blair in augustus 2002 (!) al
had besloten tot oorlog en dat hij het kabinet, het parlement,
het Britse volk en de hele wereld daarna al die tijd
welbewust heeft misleid.

Ook in de Verenigde Staten zelf worden steeds meer
vraagtekens geplaatst bij de motivatie van de oorlog.
De Senaat heeft een commissie ingesteld die moet
onderzoeken of de regering-Bush informatie over
Saddam's mogelijke massavernietigingswapens
heeft gemanipuleerd. Onlangs meldde de Britse
krant The Guardian dat ook de Amerikaanse
minister van Buitenlandse Zaken Powell twijfelde
aan de kwaliteit van de informatie over Iraakse
massavernietigingswapens. Desondanks hield
hij in de VN-veiligheidsraad een multimediapresentatie
die de wereld moest overtuigen van de verboden
wapens van Saddam Hussein.

Paul Wolfowitz, onderminister van defensie van de VS
en het brein achter de oorlog tegen Irak, meldde in
een interview in het Amerikaanse blad Vanity Fair:
''We kozen die wapens als argument om bureaucratische redenen.
Het was het enige punt waarover we niet van mening verschilden.''
Verder is daar Scott Ritter, oud VN wapeninspecteur, oud-marinier
en voormalig CIA-agent, die werd beschouwd als een van de
hardste, strengste en beste inspecteurs. Hij is er van overtuigd
dat Irak geen massavernietigingswapens heeft. "De regering Bush
heeft verschrikkelijk gelogen tegen de internationale gemeenschap
en het Amerikaanse volk."

(Deze uitspraken dateren al van begin april 2003)

Het waren dus drogredenen om een oorlog te voeren waarbij
wel tussen de 4400 en 7000 burgerslachtoffers gevallen zijn
en enorme verwoestingen in het land zijn aangericht, ook aan
eeuwenoude kunstvoorwerpen. De olie-industrie is
wonderwel in takt gebleven!

Ging de oorlog dan toch echt om de hegemonie van
Noord Amerika - om zijn politieke, economische en
militaire macht en positie veilig te stellen? Ook al is
Saddam Hussein verdwenen, het was hoe dan ook
een illegale oorlog tegen een 'schurkenstaat'
die terroristen zou herbergen of opleiden.

Het is ook niet de eerste oorlog die onder
valse voorwendsels is begonnen. De recente geschiedenis
telt talloze voorbeelden, waaronder de tweede
wereldoorlog (Polen 1939) en Vietnam (1964).

Ook de Nederlandse regering dient zich er rekenschap
van te geven dat zij steun hebben verleend en nog
steeds verlenen aan een illegale oorlog die onder valse
voorwendsels is gevoerd en aan een illegale bezetting!

Opnieuw is het bewijs geleverd dat de vredesbewegingen
over de gehele wereld het bij het rechte eind hadden en
hebben en daarom van enorm groot belang zijn - nu, maar
zeker ook in de toekomst. Dit geldt natuurlijk ook voor
de Nederlandse vredesbeweging, waaronder het
Spijkenisse Platform. Want zoals bekend staan
er op de lijst van de Noord-Amerikaanse machthebbers
nog meer landen die aan hun profiel
van 'schurkenstaten' voldoen - met name Cuba, Iran,
Syriė en Noord- Korea - en zullen ongetwijfeld, wanneer
dat het de VS zo uitkomt, ook deze landen
binnengevallen worden- met of zonder steun van de VN.

Waar we ook waakzaam voor moeten zijn, is het schenden
van de mensenrechten. Terecht merkt Amnesty
International op: De 'oorlog tegen terreur' heeft de wereld
niet veiliger gemaakt, maar eerder onveiliger door het
aantasten van mensenrechten en het ondermijnen
van het internationaal recht. Verschillen tussen mensen
op grond van geloof of afkomst zijn groter geworden,
met als gevolg angst, zowel bij rijken als bij armen.
Ook in Nederland worden er mensen opgepakt om
vermeende terroristische activiteiten.

Daarom zal het Spijkenisse Platform haar activiteiten onverminderd
voortzetten en om te beginnen op of rond 11 september
2003 opnieuw een thema-avond organiseren, waarbij 11
september 1973 Chili en 11 september 2001 WTC
centraal zullen staan. Wie zijn de werkelijke terroristen?
Wat zijn hun beweegredenen? Wie zaten erachter de
staatsgreep in Chili? Ook het beschermen van de
mensenrechten i.v.m. de oorlog tegen terreur
komt aan de orde.

Het Spijkenisse Platform Tegen De Nieuwe
Oorlog is van mening dat:

Amerikaanse en Britse troepen moeten verdwijnen uit Irak,
Irak zelfbeschikkingsrecht moet krijgen, ook over de oliebronnen,
De wederopbouw van Irak onder V.N. gezag moet
plaatsvinden en gefinancierd moet worden door
de oorlogstokers (in de eerste plaats V.S. en Groot Brittannie),
Er geen Nederlandse steun mag worden gegeven aan
deze of welke oorlog dan ook,
De Nederlandse regering publiekelijk haar vergissing
moet erkennen over de steun voor de oorlog tegen Irak,
De Nederlandse regering geen troepen moet sturen
naar het bezette Irak, in plaats daarvan:
Zich sterk maken voor een zo spoedig mogelijke vorming
van een volwaardige Iraakse interim- regering en te helpen
investeren in een civiel bestuur in Irak.

Het Spijkenisse Platform zal zich dan ook in de toekomst
blijven verzetten tegen elke nieuwe oorlog en met al haar middelen
en mensen en in samenwerking met gelijkgestemde organisaties
bijdragen aan een duurzame vrede.
(juni 2003)

Spijkenisse Platform Tegen de Nieuwe Oorlog,
Fred Vogelaar
Meldedonk 4
3206 BG Spijkenisse
0181-631503
f.vog...@wxs.nl
www.spijkenisse-platform.tk

Ghingis Khan

"R.Wereldsman" <rwere...@chello.nl> schreef in bericht

Gelezen en goedgekeurd :-)

--
Ghingis Khan
http://www.spongobongo.com/time1.htm

uncle

"R.Wereldsman" <rwere...@chello.nl> schreef in bericht

> Spijkenisse Platform Tegen de Nieuwe Oorlog,

Daar heb je dat (s)links betweterig taaltje weer.
Laat dit platform kapseizen in de Noordzee.
u.

Allure

"R.Wereldsman" <rwere...@chello.nl> wrote in message news:<bc6hgj$fi8i8$1...@ID-112575.news.dfncis.de>...

> [...]
> en is bij het grote publiek in het eigen racistendom door de mand
> gevallen bij de bombardementen van Irak.

Dan kan hij zich bij ene Wereldsman scharen, die in deze groep
beweerde dat er maar één kleur mensen zou moeten bestaan: zwarten. En
die daarop terecht fel werd aangevallen, daar het een 100%
rascistische uitspraak betreft. Die daarop terugkrabbelde door te
suggereren dat het een wetenschappelijk uitgangspunt betreft ('de
eerste mensen waren zwart'), maar vervolgens doodleuk ontkent dat
zwarten toch echt blanke handpalmen en voetzolen hebben.

En die ook niet wil reageren op mijn bijdrage over mijn Turkse
oud-klasgenoot Cengiz die niets van zwarten moest hebben ('kweenie...
die zijn... ánders')

> [...]
> racistendom altijd maar weer met allerlei drogredenen landen van de
> niet-blanke wereld veroveren, leegroven en ruineren?

Ja, het is verschrikkelijk hoe de Amerikanen Kosovo leeggeroofd
hebben. Puur rascistisch, want ze kwamen in actie tegen onderdrukking
van moslims. Wedden dat Kosovo nog ergens een verborgen olievoorraad
heeft?

> [...]

> dat het de VS zo uitkomt, ook deze landen
> binnengevallen worden- met of zonder steun van de VN.

Wat leuk, de 'vredes'beweging neemt het indirect op voor Cuba, Iran,
Syrië en Noord-Korea! :-)

Vreselijk, echt vreselijk dat de VS het zomaar gewaagd hebben om
Saddam, een extreemrechtse, perverse, moordende, onderdrukkende en
kapitalistische dictator uit het zadel te wippen! En die Irakezen die
stonden te juichen toen zijn beeld omver werd getrokken: allemaal
leugenaars! En dat de Irakezen van oom George nu vrijelijk tegen
Amerika mogen demonstreren zonder dat de geheime dienst in de gaten
houdt of je wel hard genoeg demonstreert: niet van belang!

Wil het er nou echt niet bij je in dat indien het Amerika louter om de
olie ging, er dan juist géén sprake is van rascisme?

Allure

--

We Drift Deeper
As The Rush Comes

Ghingis Khan

"Allure" <HeWhoGet...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
> hebben. Puur rascistisch, want ze kwamen in actie tegen onderdrukking
> van moslims. Wedden dat Kosovo nog ergens een verborgen olievoorraad

Tiens, en nu gaan de amerikanen 150.000 moslims buiten kieperen.
Hypocrieten, dat zijn het, die amies.

Er zijn toch geen problemem met moslims, of toch ?

Kan het zijn, dat de amies in Kosovo de verkeerde kant gekozen hebben ?

R.Wereldsman

> [...]

> eerste mensen waren zwart'), maar vervolgens doodleuk ontkent dat
> zwarten toch echt blanke handpalmen en voetzolen hebben.

En als jij niet liegt dan, kan je bewijzen wat je zegt.
En dat moet heel eenvoudig zijn door het bericht te laten zien
waar ik beweer wat je zegt. Maar dat kan je natuur niet bewijzen
omdat je mijn woorden verdraait zoals elke racist de
werkelijkhied verdraait.

> En die ook niet wil reageren op mijn bijdrage over mijn Turkse
> oud-klasgenoot Cengiz die niets van zwarten moest hebben ('kweenie...
> die zijn... ánders')

Ik reageer op elk bericht, behalve als het zo onzinnig is dat
ik er niets mee kan.

> [...]
> hebben. Puur rascistisch, want ze kwamen in actie tegen onderdrukking
> van moslims. Wedden dat Kosovo nog ergens een verborgen olievoorraad

Je bedoelt dat de Amerikanen Joegoslavie gebombardeerd en verneitigd
hebben.

Pugi!

Reageer nog eens mijn bericht
Re: Herhaling en Vervolg Berichtenreeks Racisme en Fascisme, Ontstaan en
Bestrijding binnenkort.
van 08/06/2003 22:56.
Ben echt benieuwd. Dank bij voorbaat.

Pugi!

Dennis Van Gintertaele / WarlocK

R.Wereldsman wrote:

> [...]
> waar ik beweer wat je zegt. Maar dat kan je natuur niet bewijzen
> omdat je mijn woorden verdraait zoals elke racist de

Nu ga je het nog beginnen ontkennen ook... Als je al niet meer weet wat je
zelf zegt, dan mag je eens beginnen denken om 5 verschijnselen van dementie
op te stellen.

PS: Ik heb je je eigen uitspraken al eens laten zien.... en nu wil je ze
opnieuw zien?
Sorry, geen tijd of zin om ze nog eens op te zoeken.

--
Religion Is For The Weak
http://users.pandora.be/dvg

Dennis Van Gintertaele / WarlocK

het was sterker dan mezelf

uw uitspraak:
"Waarom zwarten blanke handpalmen en voetzolen hebben?
1) Ik zou het niet weten indien het zo is.
2) Ik heb nooit een zwarte gezien met blanke handpalmen
en voetzolen."

R.Wereldsman

"Dennis Van Gintertaele / WarlocK" <OhM...@ChristIsMyBitch.Com> schreef in
bericht news:a3EFa.47249$1u5....@afrodite.telenet-ops.be...

> Nu ga je het nog beginnen ontkennen ook... Als je al niet meer weet wat je
> zelf zegt, dan mag je eens beginnen denken om 5 verschijnselen van dementie
> op te stellen.

Ik weet precies wat ik gezegd heb.

In het bericht Albino's zijn de grootste fout van de natuur schreef ik

"Waarom heeft de natuur de mens afhankelijk van
geografische omstandigheden laten evolueren.
Er moest maar een kleur mens zijn: zwarten.
Racisme zou dan niet bestaan hebben en zouden
de Irakezen vandaag gelukkig kunnen zijn."
(einde citaat).

Indien door evolutie niet biologisch verschillende
mensen ontstonden dan hadden de racisten voor het nakijken gehad.

Deze uitspraak is juist een uitspraak waarbij de racisten geen
schijn van kans zouden hebben gehad om verzinsels te verzinnen
op grond van verschil in biologisch uiterlijk.

.

Pugi!

Ge vergeet racisme/discriminatie op basis van afkomst, geloof, stand,
cultuur, ...
bvb. kastesysteem in India (geen kleurverschil voor nodig), Hutu's en
Tusi's,
huidige toestand in Congo, Turkije en genocide op Armeniers,
enz. enz. enz. enz. enz. enz.

Geen kleurverschil nodig voor racisme/discriminatie.

Pugi!

"R.Wereldsman" <rwere...@chello.nl> schreef in bericht

R.Wereldsman

"Dennis Van Gintertaele / WarlocK" <OhM...@ChristIsMyBitch.Com> schreef in
bericht news:6gEFa.47258$1u5....@afrodite.telenet-ops.be...

Klopt!
Hou de handpalm van een zwarte naast de huid van
de geevolueerde Albino en je zult zelf zien dat de handpalm
van de zwarte een vaste niet vergelijkbare kleur heeft
met de variabele kleur (van grauw creme/rose/rood naar grauw blauw)
van de blanke.

R.Wereldsman

"Pugi!" <pugila...@yahoo-dot.com> schreef in bericht

> Ge vergeet racisme/discriminatie op basis van afkomst, geloof, stand,
> cultuur, ...

discriminatie op grond, geloof, afkoms, cultuur ( etniciteit dus)
heet etnocentrisme.

> bvb. kastesysteem in India (geen kleurverschil voor nodig),

is dus discriminatie maar geen racisme.

> Hutu's en
> Tusi's, heeft niets met discriminatie te make maar is oorlog,

dood en moordslag op grond van twisten die hun oorsprong
in het blank kolonialisme.

Zo zijn twisten tussen broers en zussen ook geen discriminatie
maar ordinaire ruzies.

> huidige toestand in Congo,

ook ordinaire ruzies, voortgekomen uit het blanke kolonialisme
van vroeger.

> Turkije en genocide op Armeniers,

Vertel....

Lees dit maar:

Xenofobie:
Heterofobie is de afwijzing en onderdrukking van alles wat onbekend is en
Xenofbie is daar een vorm van waarbij personen met een afwijkend uiterlijk
of afwijkend gedrag worden vermeden en gediscrimineerd.

Racisme:
Gestoordheid die bij "sommige blanken met een bepaalde waanzin"
voorkomt met de bedoeling haat te kweken t.o.v. andere groepen
die er biologisch anders uitzien om uiteindelijk de slachtoffers
te kunnen uitbuiten, beroven en zelfs eventueel te mogen vermoorden.

Etnocentrisme is geralateerd aan Heterofobie en is discriminiatie
op grond van etniciteit ( dus cultuur, taal en geloof)
http://www.iouedu.com/press/05hakf/05_01.html
"I have found a proposal to make this distinction more clear:
the aggressive rejection can be called heterophobia, and the
term racism can henceforth be reserved for that variety of
heterophobia which exploits the fear originated by biological
and racial difference in order to justify aggression and privilege.

Van al deze negatieve gedragingen is racisme het enige gedrag dat
door hebzucht van de blanken kunstmatig is ontstaan door verzinsels
ter rechtvaardiging van roof en moord en eeuwenlang sinds 1550 is
volgehouden en
met geweld een racistische schijnwereld door het racistendom is gecreeerd
dat door het racistische eurocentrisme wordt verwoord en instand gehouden.

De wereld wordt eigenlijk door krankzinnigen geregeerd.

Allure

"Ghingis Khan" <ghingi...@mail.co.kr> wrote in message news:<SCDFa.47217$1u5....@afrodite.telenet-ops.be>...

> Tiens, en nu gaan de amerikanen 150.000 moslims buiten kieperen.
> Hypocrieten, dat zijn het, die amies.

Precies, ze hebben zich eerst vrijgevochten van het oude Europa, maar
toch daarna ons bevrijd in '45. Ze weten ook nooit wat ze willen.

> Er zijn toch geen problemem met moslims, of toch ?

Niet met moslims op zich, wel met sommige moslims. Helaas is hun
moslim-zijn wel een deel van de oorzaak.

> Kan het zijn, dat de amies in Kosovo de verkeerde kant gekozen hebben ?

Nee. Milosevic was de verkeerde kant. Dat vinden de moslims aldaar
zelf ook.

Allure

"R.Wereldsman" <rwere...@chello.nl> wrote in message news:<bc7130$fq10p$1...@ID-112575.news.dfncis.de>...

> [...]
> waar ik beweer wat je zegt. Maar dat kan je natuur niet bewijzen
> omdat je mijn woorden verdraait zoals elke racist de

Dat zullen we nog wel eens zien:

'Albino's zijn de grootste fout van de natuur.'

http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&threadm=b5hc2e%241ql7%241%40nl-news.euro.net&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dwereldsman%2Ber%2Bmoest%2Bmaar%2Bkleur%2Bzijn%2Bzwarten%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3Db5hc2e%25241ql7%25241%2540nl-news.euro.net%26rnum%3D1

En nog even de originele tekst van jouw eerste posting:

***

[...]

En lees de rest van de thread nog maar eens door, rascist!

> Ik reageer op elk bericht, behalve als het zo onzinnig is dat
> ik er niets mee kan.

Wat is er onzinnig aan? Dat ik moeilijk kan bewijzen dat hij dat tegen
mij heeft gezegd? Of wát hij zei? Want je moet me maar op mijn woord
geloven dat hij dat toch echt tegen mij heeft gezegd...

> Je bedoelt dat de Amerikanen Joegoslavie gebombardeerd en verneitigd
> hebben.

Nee, ik bedoel dat de Amerikanen opgetreden hebben tegen een dictator
die bezig was zijn land 'ethnisch te zuiveren' door middel van het op
grote schaal vermoorden van ondermeer moslims en het verkrachten van
hun vrouwen. Wat moet het ontzettend niet in jouw doorgedraaide
wereldbeeld passen dat zoiets mogelijk is.

Feitelijk zeg je nu dat Amerika Joegoslavië met rust had moeten laten.
OK, dat mag je vinden. Maar dan moet je er wel bij zeggen hoe
Milosevic dán te verdrijven, of anders openlijk toegeven dat je
sowieso wilde dat hij aan zou blijven. Precies hetzelfde geldt voor
Saddam Hoessein. Pas nadat Amerika militair ingreep durfde de
Servische bevolking het aan tegen Milosevic in opstand te komen. Met
Srebrenica in gedachten is dat ook niet zo verwonderlijk.

Beste Wereldsman, u bent - zoals de communisten al zo treffend
verwoordden - een 'nuttige idioot'. En u bent een treffend voorbeeld
van de idioterie die degenen kenmerkt die per definitie voldoen aan de
wetten van Bart Croughs.

Ik stel voor dat u smartegeld gaat eisen van de Mongolen, die destijds
zonder enige aanleiding het Romeinse Rijk binnenvielen, helemaal
vanuit het Verre Oosten. Een puur rascistische daad, want de Romeinen
hadden hen niets aangedaan.

En van de Japanners, die het blanke Amerika aanvielen.

En van de Arabieren, die zwarte slaven hielden tot lange tijd nadat
het in de blanke wereld al afgeschaft was.

En doe de groeten aan Mugabe.

Allure

"Ghingis Khan" <ghingi...@mail.co.kr> wrote in message news:<6gCFa.47073$1u5....@afrodite.telenet-ops.be>...

> Gelezen en goedgekeurd :-)

Compleet met Pravda-stempel?

R.Wereldsman

"Allure" <HeWhoGet...@hotmail.com> schreef in bericht

Juist. Dat heb ik gezegd en dus bewijs je zelf dat je mijn woorden
verdraaid hebt.

Als de eerste mensen paars zouden zijn geweest en alle mensen
paars zouden zijn dan waren
vele racistische roof en moordtochten niet geweest.
Aangezien de eerste mensen zwart waren en als er geen
geografische aanpassing plaats zou hebben gevonden dan waren er
alleen zwarten op deze wereld.
Dat is de enige interpretatie van wat ik schreef en niet de verdraaiing
van mijn woorden zoals jij dat niet.

In de desbetreffende draad heb ik ook eerder dit verwoord.

> En lees de rest van de thread nog maar eens door, rascist!

Jij noemt mij zonder welke redn dan ook een racist.
Dus dat zegt mij helemaal niets.

> Wat is er onzinnig aan? Dat ik moeilijk kan bewijzen dat hij dat tegen
> mij heeft gezegd? Of wát hij zei? Want je moet me maar op mijn woord
> geloven dat hij dat toch echt tegen mij heeft gezegd...

Tegen wie zijn jouw opmerkingen gericht?
Tegen mij of tegen een ander?

> [...]
> hun vrouwen. Wat moet het ontzettend niet in jouw doorgedraaide
> wereldbeeld passen dat zoiets mogelijk is.

Jouw argument is het verhaal van de landen van het racistendom.
Dat is nou precies de criminalisering van een leider van land die
door de landen van het racistendom zal worden aangevallen.
De leider wordt gecriminaliseerd en vervolgens wordt land en volk
gebombardeerd, geruineerd en volledig afhankelijk gemaakt,
zodat het decennia lang kan worden uitgebuit en leeggezogen.
Jij wordt slechts gebrainwasht door de media. Jij bent
het slachtoffer omdat jouw referentiekaders door je opvoeding
dit soort onzinnige racistische praat niet meer objectief kan
beschouwen. Je ben een lopende zombi, die ziende blind is en
horende doof.

Zo rechvaardigt het racistendom sinds 1550 hun onderdrukking,
roof en moordtochten.

In de eerste ging het in Joegoslavie om strategische militaire
doeleinden om de
poort naar het Oosten militair te controleren en tevens om de natuurlijke
hulpbronnen van Joegoslavie onder controle te krijgen.
Hierover heb ik voldoende bericht tijdens de bombardementen
van Joegoslavie. ( Zoek maar Google).

> [...]
> OK, dat mag je vinden. Maar dan moet je er wel bij zeggen hoe
> Milosevic dán te verdrijven, of anders openlijk toegeven dat je

Maar waarom moest Milosevic worden verdreven?
Omdat hij militair de opstand die door de Amerikanen en Europeanen
(in ieder geval Duitsland) werd gestimuleerd en gefinancierd in Kosovo
een halt probeerde toe te roepen.
Ik denk dat premier Balkende niet anders zou handelen als een bepaalde
groep met geweld aanslagen deden in Nederland.
Dan werd de ME erop afgestuurd en het zou me niet vebazen indien
de zaak werd plat gebombardeerd.

Trouwens bijna alle dictators in deze wereld zijn geplaatst en gesteund door
de landen van het racistendom.
Indien een dictator niet meer doet of niet wil doen wat men van hem
verlangt wordt hij gecriminaliseerd.

De dictator van Pakistan bijv. wordt in het landen van het racistendom
geprezen indien hij zijn volk met geweld de mond snoert.
Israel krijgt op allerlei gebied steun van de landen van racistendom
terwijl op de Palestijnen genocide wordt gepleegd en zij
die nu na decennia lange Israelische onderdrukking en
kaping en bezetting van hun eigen land nu met inzet van hun eigen
leven moeten verdedigen.
In het landen van het blanke racistendom vinden continue schijnbewegingen
plaats om de Palestijnse kweste op te lossen. Maar nooit vernomen
dat men Israel zal bombarderen.
Dat is nou precies de racistische schijnwereld waar de werkelijkheid continu
wordt omgedraaid.

> [...]
> Servische bevolking het aan tegen Milosevic in opstand te komen. Met
> Srebrenica in gedachten is dat ook niet zo verwonderlijk.

Onzin. Milosevic heeft altijd democratisceh verkiezingen in
Joegoslavie gehouden.
Amerika en Europa hebben na de oorlog het Joegoslavische volk
beloofd dat zij pas geld zouden krijgen indien zij zich zouden
keren tegen Milosevic.
Ik vind ook dat het Joegoslavische volk zich heeft laten misleiden door
de landen van het racistendom.
Het Irakse heeft dat tot heden niet gedaan. Maar.... hoe lang nog.
Indien je kinderen hebt, die ziek zijn en je niets te eten hebt dat wil je
alles verloochenen om je kinderen gelukkig te maken.
Daar gokken de racistische monsters op.
Daar is hun moorddadige racistische onderdrukkingssysteem
op gebaseerd.

> [...]
> verwoordden - een 'nuttige idioot'. En u bent een treffend voorbeeld
> van de idioterie die degenen kenmerkt die per definitie voldoen aan de

Ik jij of ik ben een idioot zullen we maar zeggen.
Ik weet 1 ding zeker. Ik meet niet met 2 maten. Ik constateer de dingen zoals
ze zijn. Ik ben volgens mij zeer goed instaat de werkelijkheid tot me te nemen.

> [...]
> zonder enige aanleiding het Romeinse Rijk binnenvielen, helemaal
> vanuit het Verre Oosten. Een puur rascistische daad, want de Romeinen

De Mongolen maakten geen onderscheid in wie ze aanvielen.
Elk stuk dat zij aanvielen werd beschouwd als hun rijk.
Zij koloniseeerden niet en beroofde het aangevallen land niet ten gunste
van Mongolie. De rijkdommen van de landen werden niet
afgevoerd naar Mongolie.
OOrlog en veroveren van gebieden heeft op zich niets met racisme
te maken.
Voor racisme moet een racistische leerstelling worden ontwikkeld
die ervoor zorgt dat het eigen ras niet wordt aangevalen met de
bedoeling ze uitte buiten, te beroven en te vermoorden indien
ze zich verzetten tegen de uitbuiting en beroving

Racisme is een gedrag dat gebonden is aan blank Europa toen
(1550) en nu aan alle landen- de ex-kolonisators- van het racistendom.

> En van de Japanners, die het blanke Amerika aanvielen.

Ja en dan? Wat heeft dat met racisme te maken?

> En van de Arabieren, die zwarte slaven hielden tot lange tijd nadat
> het in de blanke wereld al afgeschaft was.

Overal waren slaven aanwezig voor 1492 en voor het ontstaan
van racisme in 1550.
Slavernij heeft in wezen niet rte doen met racisme.
Alleende de blanke kolonialistische slavernij was na 1550
gebaseerd op racisme.
Voor 1550 was de blanke kolonialistisceh slavernij ook nog niet
racistisch. In die periode werden ook blanke slaven in Amerika gehouden.

> En doe de groeten aan Mugabe.

Had ik graag gedaan als ik de eer zou krijgen hem de hand te schudden
en hem te mogen verwijten dat hij te lang gewacht heeft om
de racistische blanke landboeven het land af te pakken en ze op te sluiten
voor hun criminele daden.
Ik zou hen aanraden om ondanks de aanvallen van de landen van het
racistendom door te gaan als voorbeeld voor Zuid_Afrika.

The Obdurate Ozjish

R.Wereldsman wrote:
> [...]
> nagenoeg de hele niet-blanke wereld hebben veroverd
> is nog steeds hetzelfde. Ook de systemen zijn hetzelfde.

WERELDSLUL! Ouwe rukeend! Ik heb je oprecht gemist.

Ja, de loop was wat verbogen.
Grapje.

Klaar voor je tweemaandelijkse afgang?

--

The Obdurate Ozjish

"There are 10 types of people in the world: those
that understand binary and those that don't."

Pugi!

"R.Wereldsman" <rwere...@chello.nl> schreef in bericht

Niet alleen ken je weinig van geschiedenis (vb'n : racisme is ontstaan
in 1550, racisme enkel door blanken tov van niet-blanken, ...
argumentatie zit in mijn vorige posts), maar van biologie ken je
ook weinig : blanken zijn geen albino's; hiervoor is een
compleet witte huid, rode ogen, ... vereist.

En zelfs al zouden we allemaal dezelfde kleur hebben, dan nog
zouden we redenen vinden om elkaar de duvel aan te doen,
is nu ook al zo.

Pugi!

Pugi!

> "Pugi!" <pugila...@yahoo-dot.com> schreef in bericht
>
> discriminatie op grond, geloof, afkoms, cultuur ( etniciteit dus)
> heet etnocentrisme.

> is dus discriminatie maar geen racisme.

Wel handig hé, al die onderscheiden die je maakt, kun je
voortdurend de vraag van je afschudden.

> dood en moordslag op grond van twisten die hun oorsprong
> in het blank kolonialisme.

Behoorlijk gefrustreerd ventje : alles in is de schuld van blanken.
Lijkt me behoorlijk racistische instelling. Volgens Hitler was
alles de schuld van de Joden en er zullen wel nog genoeg
voorbeelden van zondebokken in de geschiedenis te vinden
zijn.

> Zo zijn twisten tussen broers en zussen ook geen discriminatie
> maar ordinaire ruzies.

Ja halloooooo zeg. 500.000 à 1.000.000 mensen vermoord omdat
de enen stam de andere niet kon luchten (minderwaardig, ...)

> ook ordinaire ruzies, voortgekomen uit het blanke kolonialisme
> van vroeger.

Onzin, Congo is al meer dan 40 jaar onafhankelijk. Je kunt niet
blijvend schuld afschuiven op kolonisatieperiode. Is wel
handig zo'n dogma : alles is de schuld van blank kolonialisme
dat op zijn beurt ingegeven werd door racisme, een blanke
uitvinding in 1550, ... Kun je altijd de verantwoordelijkheid
van je afschuiven en op je krent blijven zitten.
Is zonder meer een laffe/luie houding.

Baas van VN is zwarte. 2 landen met grootste populatie zijn niet-blank
en voor hun krankzinnigheden hebben ze geen blanken nodig
(kernwapenwedloop, megalomane bouwprojecten, kastesysteem, ...).

Och ja, nog een teaser. Als blanken zo racistisch zijn , waarom emigreren
afrikanen en arabieren dan zo graag naar west-europa en noord-amerika
en niet naar china, japan, vietnam, korea, ... Wat denk je dat hun kansen
op uitkering, werk, rechtszekerheid, ... daar zouden zijn ?

Heb al eens gezegd dat jij met een gekleurde bril door het leven gaat. Dat
was een understatement, zou bijna zeggen dat jij aan de binnekant van
je schedel leeft en alle voeling met de buitenwereld hebt verloren.

Pugi!

Allure

"R.Wereldsman" <rwere...@chello.nl> wrote in message news:<bc7h69$gd6li$2...@ID-112575.news.dfncis.de>...

Wellicht, maar het blijft onduidelijk waarom het perse zwart moet
zijn. Waarom niet rood, blank, of geel?

> [...]
> van mijn woorden zoals jij dat niet.
>
> In de desbetreffende draad heb ik ook eerder dit verwoord.

Je hebt echter nog steeds niet verwoord hoe de zwarten dan aan blanke
handpalmen en voetzolen hebben. Je zou bijna denken dat je dat ook
niet kunt, omdat het je eigen flauwekultheorie ondermijnt. Dat de mens
waarschijnlijk in Afrika is onstaan, wil nog niet zeggen dat de eerste
mensen ook zwart waren, slimbo.

> Jij noemt mij zonder welke redn dan ook een racist.
> Dus dat zegt mij helemaal niets.

Iemand die op leugens baseert dan alle mensen zwart zouden moeten zijn
is een racist. Ga het maar eens aan de Chinezen uitleggen.

> Tegen wie zijn jouw opmerkingen gericht?
> Tegen mij of tegen een ander?

Het lijkt me toch wel duidelijk dat ik me op jou richt. En u probeert
er zoals gewoonlijk omheen te lullen.

> [...]
> gebombardeerd, geruineerd en volledig afhankelijk gemaakt,
> zodat het decennia lang kan worden uitgebuit en leeggezogen.

Oh ja? En waar is dan de grote Amerikaanse bezettingsmacht in
Joegoslavie? Wat hebben de Amerikanen dan zoal uit dan land geroofd?

> [...]
> dit soort onzinnige racistische praat niet meer objectief kan
> beschouwen. Je ben een lopende zombi, die ziende blind is en

Mij ziet toch echt nog niet zwart voor de ogen, zoals bij jou al vele
jaren het geval is.

> [...]
>
> In de eerste ging het in Joegoslavie om strategische militaire
> doeleinden om de
> poort naar het Oosten militair te controleren

Jaja. Er ging toch echt een massamoord op moslims aan vooraf. Die
hebben de Amerikanen zeker zelf uitgelokt?

> en tevens om de natuurlijke
> hulpbronnen van Joegoslavie onder controle te krijgen.

Welke natuurlijke hulpbronnen?

> [...]

> Omdat hij militair de opstand die door de Amerikanen en Europeanen
> (in ieder geval Duitsland) werd gestimuleerd en gefinancierd in Kosovo

Oh, hij had zeker door moeten gaan met het op grote schaal vermoorden
van moslims? Wie is hier nou de racist?

> Ik denk dat premier Balkende niet anders zou handelen als een bepaalde
> groep met geweld aanslagen deden in Nederland.
> Dan werd de ME erop afgestuurd en het zou me niet vebazen indien
> de zaak werd plat gebombardeerd.

Wat heeft Balkenende nou weer met Milosevic/Joegoslavie te maken?

> Trouwens bijna alle dictators in deze wereld zijn geplaatst en gesteund door
> de landen van het racistendom.
> Indien een dictator niet meer doet of niet wil doen wat men van hem
> verlangt wordt hij gecriminaliseerd.

Ja, Milosevic was eigenlijk helemaal onschuldig. Toch wel vreemd, dat
de nabestaanden van de 7.000 moslimmannen die in Screbenica zijn
afgeslacht door Milosevic' manschappen daar anders over denken.

> De dictator van Pakistan bijv. wordt in het landen van het racistendom
> geprezen indien hij zijn volk met geweld de mond snoert.

Ja dat deugt inderdaad niet, dat ben ik met je eens. Maar indien
Pakistan om die reden juist was aangevallen door het Westen, zou jij
de eerste zijn om te protesteren. Dus wat wil jou eigenlijk in dit
geval?

> [...]
> die nu na decennia lange Israelische onderdrukking en
> kaping en bezetting van hun eigen land nu met inzet van hun eigen

Israel is bezig haar eigen land te verdedigen. Je rept over genocide,
op de dag dat er net weer 17 onschuldige Israelische burgers door een
Palestijnse zelfmoordaanslag zijn vermoord.

Maar waar het om gaat is dat indien de Palestijnen hun staat krijgen
(waar ze mijn inziens uiteraard gewoon recht op hebben) het geweld
tegen Israel echt niet ophoudt. Verdrijving van de joden in de zee is
en blijft het doel.

Bovendien geldt dat als wij ons niet met conflicten in andere landen
moeten bemoeien, we dat ook niet moeten doen in Israel/Palestina. Maar
daar hebben de tegenstanders van westerse bemoeienis doorgaans grote
moeite mee...

> [...]
> dat men Israel zal bombarderen.
> Dat is nou precies de racistische schijnwereld waar de werkelijkheid continu

Ik heb ook nog nooit vernomen dat het Westen de Palestijnen gaat
bombarderen. Ik heb wel vernomen dat de Arabische buurlanden Israel
hebben aangevallen.

> Onzin. Milosevic heeft altijd democratisceh verkiezingen in
> Joegoslavie gehouden.

Hahahaha!

> Amerika en Europa hebben na de oorlog het Joegoslavische volk
> beloofd dat zij pas geld zouden krijgen indien zij zich zouden
> keren tegen Milosevic.

Ja en? En ik maar denken dat jij bij degenen behoort die vindt dat het
bezit geld niet nastrevenswaardig is?!

> Ik vind ook dat het Joegoslavische volk zich heeft laten misleiden door
> de landen van het racistendom.

Dat geldt inderdaad voor de Serviers die er een satanisch genoegen in
schepten de moslims genadeloos te onderdrukken. Maar de landen van het
racistendom ageerden nou juist tegen de Serviers.

> [...]
> Daar gokken de racistische monsters op.
> Daar is hun moorddadige racistische onderdrukkingssysteem

De martelkamers van Saddam zijn toch echt door de Amerikanen en
Britten buiten werking gesteld. En ze krijgen nu hulp van de Polen,
want daar weten ze nog heel goed wat de terreur van een Saddam-like
regime betekent.

> Ik jij of ik ben een idioot zullen we maar zeggen.
> Ik weet 1 ding zeker. Ik meet niet met 2 maten. Ik constateer de dingen zoals
> ze zijn. Ik ben volgens mij zeer goed instaat de werkelijkheid tot me te >nemen.

Je bent heel goed in staat alles te verdraaien naar de werkelijkheid
zoals jij denkt dat ie is.

> [...]
> Zij koloniseeerden niet en beroofde het aangevallen land niet ten gunste
> van Mongolie. De rijkdommen van de landen werden niet

Dat gebeurde in Kosovo ook niet. Toch vonden de Mongolen het nodig een
rijk aan te vallen dat hen niets had aangedaan en ook niet aan het
hunne grensde.

> [...]
> bedoeling ze uitte buiten, te beroven en te vermoorden indien
> ze zich verzetten tegen de uitbuiting en beroving

De nazi's veroverden inderdaad pro-blank, zeker.

> Racisme is een gedrag dat gebonden is aan blank Europa toen
> (1550) en nu aan alle landen- de ex-kolonisators- van het racistendom.

> Ja en dan? Wat heeft dat met racisme te maken?

Waarom heeft dat niet met racisme te maken, en de aanval op Irak wel?

> [...]
> Voor 1550 was de blanke kolonialistisceh slavernij ook nog niet
> racistisch. In die periode werden ook blanke slaven in Amerika gehouden.

Maar natuurlijk. Relativisme met betrekking tot waarden, absolutisme
met betrekking tot tijd. Het progressieve gedachtengoed in een
notedop.

> [...]
> Ik zou hen aanraden om ondanks de aanvallen van de landen van het
> racistendom door te gaan als voorbeeld voor Zuid_Afrika.

Ja, iedereen in gelijke mate onderdrukt en even straatarm: je kunt
niet ontkennen dat daar een zekere vorm van eerlijkheid in zit.

Het wordt echter minder eerlijk indien je blanke onderdrukking inruilt
voor zwarte onderdrukking - per saldo blijft er immers ondrukking
over.

Maar wellicht kun je je standpunt nog even toelichten aan de zwarte
oppositie tegen Mugabe. Die meneer die hij heeft laten oppakken
bijvoorbeeld.

Oh ja, nog iets. Uit jou diverse postings kun je opmaken dat je het
enigszins begrijpelijk vindt dat een dictator zijn andere
rassen/volken in zijn eigen land aanvalt (milosevic - moslims,
Hoessein - Koerden) indien die minderheden zich verzetten tegen het
bewind. Zo beschouwd zou je dus Hitlers lynchpartij tegen de joden ook
begrijpelijk moeten vinden...

Pugi!

Wereldsman,

Er staat een prachtige post in be.politics : 'Mind-Traps and "The Matrix"
:)'
Moet je eens lezen, dan kom je misschien wakker , maar zet eerst je
gekleurde
bril af, anders zul je ook dit weer helemaal verkeerd interpreteren.

Pugi!