Google 网上论坛不再支持新的 Usenet 帖子或订阅项。历史内容仍可供查看。

Antilliaanse band als Zwarte Piet

已查看 1 次
跳至第一个未读帖子

Onder het plaveisel het moeras

未读,
2008年11月20日 14:13:282008/11/20
收件人
Antilliaanse band als Zwarte Piet
Door CHARLOTTE VAN GENDEREN

ROTTERDAM - De Rotterdamse Nicolaasschool lijkt de discussies voorbij,
die elk jaar oplaaien over het al dan niet racistische karakter van
het Sinterklaasfeest.
De basisschool huurt binnenkort de Antilliaanse Brassband ABC in die
verkleed als Zwarte Pieten de straat op gaat. „Mensen moeten niet
zeuren dat Zwarte Piet discriminerend is,’’ zeggen de muzikanten.
„Sinterklaas moet een feest zijn.’’

Op vrijdag 28 november krijgen de 750 kinderen van de Nicolaasschool
in de wijk Bospolder een Idols-achtig schouwspel voorgeschoteld; de
‘eigen’ Pieten blijken niet te kunnen dansen en moeten op straat op
les bij de Pieten van de Rotterdamse ABC Band. Zij swingen wél en
geven de Sinterklaasliedjes wat extra ritme mee. Een week later, op 5
december, laten de Pieten aan ‘jurylid’ Sint zien wat ze van de Brass-
Pieten hebben opgestoken.

„We hebben even getwijfeld of dit wel kon,’’ bekent directeur
Bernadette Lensen van de bijna volledig gekleurde school. „Maar de
band reageerde heel enthousiast.’’ De donkere leerlingen betrekken de
kleur van Zwarte Piet ook niet op zichzelf, weet leerkracht en
Sinterklaasfeest-organisator Mariana Hanson. „Alle kinderen zijn
gewoon gek op Sint en Piet.’’

Zo ook drummer Edson Welcaart van de ABC Band. „Sinterklaas is toch
alleen maar leuk? We moeten alleen nog wel even de Sinterklaasliedjes
uit ons hoofd leren, want ik ken alleen Zie ginds komt de stoomboot en
Sinterklaas kapoentje.’’

Welcaart sluit niet uit dat de band zich vaker verhuurt als
Pietenband. „Als we ervoor worden betaald, willen we dat best doen.’’

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2785945/Antilliaanse_band_als_Zwarte_Piet.html

FreekD

未读,
2008年11月20日 14:18:112008/11/20
收件人

"Onder het plaveisel het moeras" <amag...@yahoo.com> schreef in bericht

[...]

Foto van deze geboren zwarte pieten:

http://www.abcbrassband.com/web/

Maar zijn ze eigenlijk wel zwart genoeg?

Langevinger66

未读,
2008年11月20日 14:25:442008/11/20
收件人
On 20 nov, 20:18, "FreekD" <freekd_inva...@invalid.com> wrote:
> [...]

> Foto van deze geboren zwarte pieten:
>
> http://www.abcbrassband.com/web/
>
> Maar zijn ze eigenlijk wel zwart genoeg?

zijn vast halve blanken

Barokino

未读,
2008年11月20日 14:45:412008/11/20
收件人

Langevinger66 schreef:

Ik ben van mening dat de kerstman geloofwaardiger is dan Sinterklaas. Uiteindelijk zal je eerder een rendier zien vliegen dan een zwarte zien werken

el misti

未读,
2008年11月20日 15:00:202008/11/20
收件人
On Thu, 20 Nov 2008 20:45:41 +0100, Barokino <baro...@upcmail.nl>
wrote:

En maar klagen als iemand je opa door het slijk haalt, domme trut.

JayJBee

未读,
2008年11月20日 23:28:002008/11/20
收件人

En wat heeft dit met roet te maken?

Carnaval vierende 'brada's' die ook nog eens Nicolaas uberhaupt
accepteren, zouden nog eens 'Openbaringen 2:9 en de daaropvolgende lezen.

JayJBee
"Wat zijn Nicolaten, massa?"

JayJBee

未读,
2008年11月20日 23:29:252008/11/20
收件人

Waarom zou ik die door het slijkhalen. Diens strken ken ik niet.

JayJBee
"Bovendien leven varkens in slijk... Wassup wit you?"

Anneke.A

未读,
2008年11月21日 04:34:102008/11/21
收件人

"el misti" <sjaak...@live.nl> wrote in message

Doe niet zo lelijk. Ze heeft het al moeilijk genoeg omdat ze romanitsche
noties heeft over de Reichskulturkammer en boekverbrandingen.

0 个新帖子