Re: Who needs Hiv - Aids if you can have circumcision?

Hayek

http://www.cirp.org/news/thestar07-16-02/
Tuesday, July 16, 2002
Circumcision leaves 24 dead, 100 in hospital

JOHANNESBURG: South Africa's initiation season ended
at the weekend with a gruesome toll of 24 deaths
reported to police and more than 100 teenagers
hospitalised with gangrene and septicaemia after
botched circumcisions and severe beatings.

One boy's penis dropped off as a result of gangrene,
at least one other had to have his penis amputated,
and another will have to have both legs amputated,
authorities said.

Teenagers have been attending initiation schools in
the bush since the beginning of June for the rituals,
seen in many black cultures as an essential rite of
passage to manhood.

Problems arise when circumcisers use blunt and
unsterilised knives, and when punishments for such
lapses as forgetting the words of a chant become too
severe – some boys are literally beaten to death.

In one bizarre case, police said a 77-year-old
initiate was tortured to death at Mafikeng, in the
northwest.

"He had injuries to the back and on the chest. He was
tortured and beaten," said police spokesman Keaobaka
Moses.

Moses said the police were investigating the
possibility that the man was taken to the school by force.

The National House for Traditional Leaders said that
if the government approved legislative powers for
traditional leaders, they might be more able to
control customs like initiation ceremonies.

"If government doesn't want to give recognition to the
institution, then you can't do anything really," said
spokesman Sibusiso Nkosi.

Nkosi said he had never heard of a 77-year-old person
being an initiate.

"We need to talk about how this tradition can be
controlled. There is no uniformity anymore. It's out
of control. People are more interested in making money
than respecting the tradition."

"It's not culture to beat a person."

Other victims are as young as 12, although the law
states that no one under 18 may undergo traditional
circumcision.

The traditional leaders are seeking funds to hold a
round table conference with doctors, anthropologists
and other experts on the initiation rites.

The annual deaths are prompting calls for the boys to
be circumcised in hospitals while continuing to
undergo the remainder of the ceremonies in the
initiation schools, and this is already happening to a
limited extent.

Several murder charges have been laid this season,
prosecutions are being carried out under the
Traditional Circumcision Act, and some schools were
closed down.

In the Eastern Cape, provincial health minister Bevan
Goqwana accused parents of laxness and said the
parents of boys killed or maimed during circumcisions
would be arrested along with negligent traditional
surgeons and nurses. – AFP
UNquote.

Een hele hoop links met meer van hetzelfde :
http://www.cirp.org/library/death/#n1

Uwe Hayek.

--
L'intellectuel qui pense comme autrui ne sert à rien !

This is the bitterest pain among men, to have much
knowledge but no power.
Herodotus (484 BC - 430 BC), The Histories of Herodotus

IDIOCY - Never underestimate the power of stupid
people in large groups.

cor

nl-wetenschap svp in NL, cor

Eliyahu

Bs'd

De anti-besnijdenis maffia deinst nergens voor terug.
Kinderen die doodgeknuppeld worden tijdens een inwijdingsritueel worden
opgevoerd onder de noemer: besnijdenisdoden.

En ik propageer ook geen besnijdenissen uitgevoerd met een
niet-gesteriliseerd, bot en roestig mes.

Maar stel nou dat hier een handjevol tieners doodgegaan zouden zijn aan
een besnijdenis uitgevoerd door een kwakzalver. Hoe verhouden die
handvol besnijdenisdoden in Afrika zich dan tot het aantal levens
gered in Afrika door de besnijdenis?

In dat geval is de verhouding tussen doden veroorzaakt door de
besnijdenis en levens gered dood de besnijdenis ongeveer 1 staat tot
een miljoen.

Dit omdat wetenschappers jaren geleden al de schatting maakten dat de
besnijdenis in Afrika ongeveer 8.000.000 levens gered heeft:

Experts op het gebied van publieke gezondheidszorg hebben grote
hoeveelheden bewijsmateriaal vergaard dat besneden mannen een veel
kleinere kans hebben om besmet te worden met het HIV virus - als ze
vrij zijn van sexueel overdraagbare aandoeningen - dan onbesnedenen. 1
van deze wetenschappers heeft een schatting gemaakt dat de besnijdenis
zoals die toegepast wordt in Africa, zo'n 8 miljoen (dodelijke) HIV
infecties heeft voorkomen. Maar deze experts zeggen dat de wereldwijde
publieke gezondheidszorg instellingen hun smeekbeden voor actie totaal
genegeerd hebben.

Dus de besnijdenis redt MILJOENEN levens.

Voor meer informatie over de voordelen van de besnijdenis, kijk hier:
http://www.geocities.com/wegvel

Eliyahu

Eliyahu.

Fullator

On 26 Apr 2006 19:26:24 -0700, "Eliyahu" <Silverm...@gmail.com>
wrote:

Daarom dat ze ook vrouwen besnijden, zeker?
Circumcisie is een barbaarse verminking van kinderen. Clitoridectomie
is nog erger.

De enige indicatie die ik zie is fimosis of hypospadie. Al de rest is
zelfrechtvaardiging. En het argument hygiëne wordt alleen maar
aangevoerd door degenen die daarvoor geen hygiëne kenden.

Dat de besnijdenis miljoenen levens redt is een fabeltje van de
voorstanders (prostaten). Het aangetoonde verband bestaat, maar is
miniem en zeker niet van die aard dat het AIDS gevoelig zou doen dalen
in de statistieken.

Wat zorgvuldiger zijn in je feitencontrole en wat minder vuur leggen
in je argumenten, want je loopt jezelf voorbij.

F.

Casper H.S. Dik

Fullator <lvolders@forget_it.telenet.be> writes:

> [...]
>voorstanders (prostaten). Het aangetoonde verband bestaat, maar is
>miniem en zeker niet van die aard dat het AIDS gevoelig zou doen dalen

Er zijn nogal wat Amerikaanse homos aan AIDs overleden; die waren
vrijwel allemaal besneden.

Casper
--
Expressed in this posting are my opinions. They are in no way related
to opinions held by my employer, Sun Microsystems.

Eliyahu

Fullator wrote:

> Daarom dat ze ook vrouwen besnijden, zeker?
> Circumcisie is een barbaarse verminking van kinderen. Clitoridectomie
> is nog erger.

Bs'd

Ik ben absoluut tegenstander van vrouwenbesnijdenis.

> De enige indicatie die ik zie is fimosis of hypospadie. Al de rest is
> zelfrechtvaardiging. En het argument hygiëne wordt alleen maar
> aangevoerd door degenen die daarvoor geen hygiëne kenden.

In de echte wereld varieert de penishygiene van de gemiddelde
nederlander van matig tot niet bestaand.

> Dat de besnijdenis miljoenen levens redt is een fabeltje van de
> voorstanders (prostaten). Het aangetoonde verband bestaat,

Kijk, zijn we het daar in elk geval al over eens.

> maar is
> miniem en zeker niet van die aard dat het AIDS gevoelig zou doen dalen
> in de statistieken.

Kan je daar enige wetenschappelijke onderbouwing voor geven?

Een grootschalig onderzoek onder 3200 jonge mannen in Africa, waarvan
de helft besneden werd, en de andere helft niet, heeft uitgewezen dat
de besnijdenis 6 a 7 van de 10 AIDS infecties voorkomt. Dat is dus een
ruime meerderheid.

Noem jij die daling "miniem"??

Een wetenschapper heeft een berekening gemaakt dat wanneer 75% van de
mannen in Africa besneden is, de AIDS epidemie vanzelf uitdooft.

Zie hier nog maar is, dit is gepubliceerd op de homepage van de
nederlandse HIV vereniging:

http://www.hivnet.org/OverHivEnAids/Medisch/Nieuws/2005/besnijdenis.html

Rekenmodel

Op basis van deze uitkomsten maakte Gray een rekenmodel. Hij ging er
van uit dat 75% van de mannen in Rakai besneden zou worden. Wanneer die
ingreep een effectiviteit van meer dan 40% heeft op de overdracht van
hiv van vrouw naar man (uit het laatste onderzoek is trouwens gebleken
dat de effectiviteit in dit geval niet 40% is, maar 65%) én die van
man naar vrouw, dan zou de hiv-epidemie in Rakai op den duur uitdoven.
Nou zijn rekenmodellen slechts modellen en of deze overeenkomen met de
werkelijkheid is de vraag. Je moet misschien nog wel voorzichtiger zijn
in het interpreteren van uitslagen uit rekenmodellen dan bij die uit
observationele studies. Met rekenmodellen is het ook nog eens zo dat de
getallen die je erin stopt je er vervolgens ook weer uitkrijgt. Als je
veronderstelt dat besnijdenis 100% effectief is, zal het model je
vertellen dat besnijdenis 100% effectief is. Met al die voorbehouden
zijn de uitkomsten uit het model van Gray toch imponerend.

Iemand merkte, geheel terecht, op dat de AIDS epidemie in Africa toch
wel zou uitdoven, met of zonder besnijdenis.

Dat is natuurlijk wel zo, maar het zou voor de mensen in Afrika fijn
zijn als de epidemie uit zou doven *voor* dat de laatste seksueel
actieve afrikaan gekrepeerd is aan AIDS.

> Wat zorgvuldiger zijn in je feitencontrole en wat minder vuur leggen
> in je argumenten, want je loopt jezelf voorbij.

Ik dacht het niet. Zoals je ziet, ik kan mijn argumenten onderbouwen,
ik zwam niet een beetje in de ruimte.

Nu jij nog. Ik wacht op je onderbouwing.

Eliyahu

surodje

Eliyahu wrote:

> [...]

> Kijk, zijn we het daar in elk geval al over eens.

> Kan je daar enige wetenschappelijke onderbouwing voor geven?

Je hebt leugens, grote leugens, en statistieken. Lichaamsverminkingen
helpen niet om aids of welke ziekte maar ook te voorkomen. Mannen die
zijn besneden hebben gewoon geen zin meer om te neuken of kunnen het
niet meer. Alle gevoel is weg. Besneden mannen kunnen bijna niet klaarkomen.

Belangrijk is dat we lichaamsvermingking op jonge leeftijd zoals die
voorkomen bij primitievelingen en godsdienstfanaten met alle middelen
bestrijden.

EN

"Eliyahu" <Silverm...@gmail.com> wrote in message

Fullator wrote:

> [...]

Op basis van deze uitkomsten maakte Gray een rekenmodel. Hij ging er
van uit dat 75% van de mannen in Rakai besneden zou worden. Wanneer die

]

Ik heb een heel eenvoudig rekenmodel. Als alle mensen monogaam leefden,
zoals ook jouw befaamde Mozaische wet verordent, dan is AIDS binnen 10 jaar
exit...

Message has been deleted

Fullator

On 27 Apr 2006 07:39:17 -0700, "Eliyahu" <Silverm...@gmail.com>
wrote:

>Bs'd
>
>Ik ben absoluut tegenstander van vrouwenbesnijdenis.

>In de echte wereld varieert de penishygiene van de gemiddelde
>nederlander van matig tot niet bestaand.

Bron?

>Kijk, zijn we het daar in elk geval al over eens.

>Kan je daar enige wetenschappelijke onderbouwing voor geven?

De epidemiologische studies van het Tripisch Instituut voor
Geneeskunde.

> [...]
>de helft besneden werd, en de andere helft niet, heeft uitgewezen dat
>de besnijdenis 6 a 7 van de 10 AIDS infecties voorkomt. Dat is dus een

Bron?
Als je van de verkeerde premissen vertrekt, krijg je geen juiste
conclusies.

In dit geval is de stelling duidelijk niet operationaliseerbaar. Hoe
weet je bv. dat een infectie is 'voorkomen'. Het gebruik van de term
alleen al.

Wie met een HIV besmùette partner omgaat raakt ook niet onmiddellijk
besmet, zelfs al is hij niet besneden. Dus: operationaliseren op
ondubbelzinnige wijze aub.

>Noem jij die daling "miniem"??

Ja. Al is ze statistisch significant (het verband tussen longkanker en
roken is miniem (correlatie +0.1) maar statistisch significant wegens
de grote aantallen. Een steekproef van 3200 is niet noodzakelijk
representatief.

>Een wetenschapper heeft een berekening gemaakt dat wanneer 75% van de
>mannen in Africa besneden is, de AIDS epidemie vanzelf uitdooft.

Bron?
Ik heb de computerprogramma's geschreven die gebruikt worden door het
ITG voor de AIDS-epidemiologie in de wereld. Ik weet er dus wel een en
ander van af. Dit lijkt me ronduit een fantastische bewering, die
zelfs niet bij benadering juist kan zijn, omdat ze in strijd is met
alle computermodellen die we daarover hebben.

> [...]
>vertellen dat besnijdenis 100% effectief is. Met al die voorbehouden
>zijn de uitkomsten uit het model van Gray toch imponerend.

Hij gaat toch zeer flagrant voorbij aan enkele essentialia. Vooreerst
is er een enorme timelapse tussen de besnijdenis en de coïtarche.
Verder vertrekt hij van onbewezen en onwaarschijnlijke premissen. En
de secundaire factoiren (mortaliteitsrate enz) worden niet mee
verdisconteerd. In feite doet hij alsof het hier gaat om constanten,
terwijl iedere betrokkenen weet dat het een dynamisch model is, met
veel interactie van beïnvloedende factoren die steeds wijzigen.
Garbage in, garbage out, noemen ze dat. Misschien had hij beter
gepubliceerd in de Readers' Digest.

>Iemand merkte, geheel terecht, op dat de AIDS epidemie in Africa toch
>wel zou uitdoven, met of zonder besnijdenis.

Zeer zeker. Ook hongersnoden heffen zich op, zelfs al doe je niets.

>Dat is natuurlijk wel zo, maar het zou voor de mensen in Afrika fijn
>zijn als de epidemie uit zou doven *voor* dat de laatste seksueel
>actieve afrikaan gekrepeerd is aan AIDS.

Nog steeds akkoord.

>Ik dacht het niet. Zoals je ziet, ik kan mijn argumenten onderbouwen,
>ik zwam niet een beetje in de ruimte.
>
>Nu jij nog. Ik wacht op je onderbouwing.

Telt het feit mee dat ik 32 jaar lang in een therapeutische setting
(Centrum voor Relatieproblemen) als seksuoloog heb gewerkt? Of dat ik
20 jaar lang contraceptieve technieken heb gedoceerd aan het HIPB
(Hoger Instituut voor Paramedische Beroepen) aan vroedvrouwen en
sociaal-verplegenden?

Mag ik je tevens een andere vraag voorleggen, hierboven reeds gesteld:
hoe komt het dat de AIDS-incidentie in de US zo hoog is bij mannelijke
besneden homofielen? Volgens jouw rekenmodel zou dit slechts 30-40%
mogen bedragen van de controlegroep.

>Eliyahu

Fullator

Fullator

On Thu, 27 Apr 2006 17:14:59 GMT, Fullator
<lvolders@forget_it.telenet.be> wrote:

>De epidemiologische studies van het Tripisch* Instituut voor
>Geneeskunde.

*Tropisch.
Een verklaarbare typo. Alhoewel...

F.

Fustigator

Vitae forma vocatur Fullator <lvolders@forget_it.telenet.be>, die Thu,
27 Apr 2006 17:22:43 GMT, in littera
<thv152leaft23olin...@4ax.com> in foro
soc.culture.netherlands(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Ik zag het
en had meteen het idee dat dit een freudiaanse typo kon zijn.;-))))))
--
Fusti

Message has been deleted

Hayek

Eliyahu wrote:

> Bs'd
>
> De anti-besnijdenis maffia deinst nergens voor terug.
> Kinderen die doodgeknuppeld worden tijdens een inwijdingsritueel worden
> opgevoerd onder de noemer: besnijdenisdoden.

Ik dacht dat jij zo uitgebreid alles over besnijdenis
gelezen had. Blijkbaar niet, want je rukt (in jouw
geval wrijft) slechts 1 bepaald feit wat uit zijn
verband.

Ik gaf je deze link op :
http://www.cirp.org/library/death/#n1

Die ik hier helemaal herhaal, vermits een muisklik
blijkbaar niet tot je meer kan zonder vel.

# Williams N, Kapila L. Complications of Circumcision.
Brit J Surg 1993; 80: 1231-1236.
# Holt LE. Tuberculosis acquired through ritual
circumcision. JAMA 1913;LXI(2):99-102.
# Reuben MS. Tuberculosis from ritual circumcision.
Proceedings of the New York Academy of Medicine 1916;
(December 15): 333-334.
# Rosenstein JL. Wound diphtheria in the newborn
infant following circumcision: report of a case. J
Pediatr 1941;18:657-8.
# Sauer LW. Fatal staphylococcus bronchopneumonia
following ritual circumcision. Am J Obstetr Gynecol
1943;46:583.
# The Talmud of Babylonia: An American Translation.
Translated by Jacob Neusner. Number 251. Volume
XIII.B: Tractate Yebamot, Chapters 4-6. Program in
Judaic Studies Brown University. Atlanta: Scholars
Press. 1992.
# Denniston GC. Unnecessary Circumcision. The Female
Patient 1992: 17: 13-14.
# Council on Scientific Affairs, American Medical
Association. Report 10: Neonatal circumcision.
Chicago: American Medical Association, 1999.
# Hodges FM, Svoboda JS, Van Howe RS. Prophylactic
interventions on children: balancing human rights with
public health. J Med Ethics 2002;28(1):10-16.
# Gairdner D. The fate of the foreskin: a study of
circumcision. Br Med J 1949; 2:1433-1437.
# Gellis SS. Circumcision. Am J Dis Child 1978;132:1168.
# Baker RL. Newborn male circumcision: needless and
dangerous. Sexual Medicine Today 1979;3(11):35-36.
# Scurlock JM, Pemberton PJ. Neonatal meningitis and
circumcision. Med J Aust 1977;1(10):332-
# Cleary TG, Kohl S. Overwhelming infection with group
B beta-hemolytic streptococcus associated with
circumcision. Pediatrics 1979;64(3):301-303.
# Peter Rachter. Grand jury to probe death of baby
after circumcision. The Des Moines Register, Des
Moines, Saturday, November 20, 1982.
# Boy in coma most of his 6 years dies. The State,
Columbia South Carolina, July 10, 1992: F21.
# Baby bleeds to death after circumcision. Miami
Herald, Miami, Florida, June 26, 1993.
# Lyndia Lum, Ruth Sorelle. Boy's death to be probed.
Houston Chronicle, Houston, Texas, Friday, July 28,
1995, page 28A.
# Circumcision That Didn't Heal Kills Boy, NewsNet5,
Cleveland, OH, October 20, 1998.
# Hiss J, Horowitz A, Kahana T. Fatal haemorrhage
following male ritual circumcision. J Clin Forensic
Med 2000;7:32-4.
# Omskuren treåring dog av bedövning [Circumcised
three-year-old died from anaesthesia]. Aftonbladet,
Stockholm, Sweden, Friday, 9 February 2001.
# Paul Stokes. Patient died 'because surgeon guessed
dose'. Daily Telegraph, Friday, November 30, 2001.
# Sandra Vogel-Hockley. Death of local baby subject of
investigation. The Penticton Western, Penticton, B.C.,
Volume 36, Issue 69, 31 August 2002.
# Man hunted after death of circumcision baby.
Online.ie, Dublin, 20 August 2003.
# Infant dies after home circumcision. Munster
Express, Munster, Southeathern Ireland, Friday, 22
August 2003.
# Initiation Horror as Four Dead. Eastern Province
Herald, Port Elizabeth, South Africa, Friday, July 19,
1996.
# Chris McGreal. Botched circumcision kills boys. The
Guardian, London, 7 January 2000.
# Dumisane Lubisi, African Eye News Service. Boy
bleeds to death after circumcision. News24, South
Africa, 26 June 2001.
# Steven Kretzmann. Hospitals Struggle Against Odds to
Treat Septic Initiates. East Cape News, Grahamtown,
Eastern Cape, South Africa, 01 August 2001.
# Dumisane Lubisi. 11-year-old dies after botched
circumcision. Daily Mail and Guardian, South Africa,
Thursday, 16 August 2001.
# Sarie Van Niekerk. Five teens die during initiation.
Natal Witness, Pietermaritzburg, South Africa,
Wednesday, 26 June 2002.
# Fourteen dead after initiation rituals in S.Africa.
The Times of India, 5 July 2002.
# Circumcision leaves 24 dead, 100 in hospital. The
Star, Kuala Lumpur, Malaysia, Tuesday, 17 July 2002.
# Madoda Dyonana. 'Errant surgeon will be found'.
Business Day, Saturday, 7 December 2002.
# Law vs tradition in circumcision debacle. The Mail
and Guardian. Johannesburg, South Africa, Monday, 8
December 2003.
# Newell TEC. Judgement of inquiry into the death of
McWillis, Ryleigh Roman Bryan. Burnaby, B.C.: British
Columbia Coroner's Service, Monday, 19 January 2004.
[HTML file]
# Newell TEC. Judgement of inquiry into the death of
McWillis, Ryleigh Roman Bryan. Burnaby, B.C.: British
Columbia Coroner's Service, Monday, 19 January 2004.
[PDF file]
# Suzanne Fournier. Lack of post-surgery info angers
grieving parents. The Province, Vancouver, B.C.,
Friday, 13 February 2004.
# Circumcision school initiate dies. South African
Press Association (SAPA), 8 July 2004.
# Lulamile Feni. 10 die in botched circumcisions, 32
fight for lives. Daily Dispatch, East London, Eastern
Cape Province, South Africa, Tuesday, 13 December 2005.

> Experts op het gebied van publieke gezondheidszorg hebben grote
> hoeveelheden bewijsmateriaal vergaard dat besneden mannen een veel
> kleinere kans hebben om besmet te worden met het HIV virus - als ze

Nu *alleen nog* bewijzen dat het hiv virus bestaat.

http://www.virusmyth.net/aids/data/cjinterviewep.htm

Hayek

Eliyahu wrote:

> [...]

> AIDS epidemie vanzelf uitdooft.
>
> Zie hier nog maar is, dit is gepubliceerd op de
> homepage van de nederlandse HIV vereniging:

"Deze Oegandese moslims drinken minder alcohol en na
de seks wassen ze zich en bidden ze. Dat kunnen ook
verklaringen zijn voor de afwezigheid van hiv-infectie
bij al deze 50 mannen, al lijkt me dat voor het bidden
niet zo waarschijnlijk."

Het verband tussen alcohol en aids mag zeker niet
onderschat worden. De twee enige aids slachtoffers die
ik persoonlijk ken, waren super-zuipers : 100 glazen
bier op 1 weekend.

Lode kreeg zijn hiv diagnose in 1986, hem werd verteld
dat hij nog 18 maanden te leven had, hij leefde nog
tot 1999. Nu ik het verhaal in mijn geest
reconstrueer, had hij dus helemaal geen symptomen in
1986, alleen een positieve hiv test. Normaal had je 18
maanden, na het uitbreken van Full Blown Aids.
Dat gegeven werd dus al zeker verkeerd geinterpreteerd
door de "specialisten" van het tropisch instituut in
Antwerpen.
Ik zag Lode geregeld in de jaren '90 en hij was in
geen enkel opzicht verschillend van uitzicht en
symptomen als de gemiddelde zware alcoholieker.
Ik kwam hem dikwijls in het park tegen terwijl hij
ladderzat zijn hond met de riem aan het afslagen was.
Als ik ingreep, hij herkende hij me niet eens, van
zattigheid.

In 1999 liet hij zich de tritherapie opsolveren en een
jaar later was hij dood.

Heinz, kwam uit Munchen, en ging de homobars in op
vrijdag avond en kwam er maandagmorgen terug uit.
Tussendoor kwam hij iets eten en wat slapen. Hij dronk
meer dan dertig pinten per dag. Belgische, met
relatief hoog alcoholgehalte en de volle 25cc.

Heinz geloofde niet in Aids : die haben alle probleme
mit die lunge, und mann nennt das AIDS, vertelde hij me.

Zes maanden nadat we hem de laatste keer in Antwerpen
gezien hadden, kwam het bericht uit Munchen dat hij
overleden was... aan longproblemen. Waarschijnlijk de
pcp pneumonia, die niet geneest met gewone
antibiotica, en waar Bactrim voor gebruikt wordt, dat
deze specifieke longproblemen juist verergert, tot de
dood er op volgt. Bactrim geven aan mensen met zwaar
alcoholgebruik is sowieso om problemen vragen.

Bactrim dood de schimmel van pcp - pneumonia, maar
tast het immuunsysteem aan, zodat de ontstekingen weer
terugkomt, waarop men terug Bactrim geeft, weer minder
weerstand, nog sneller terug ziek, op het eind geen
immuniteit meer en dan heeft men dat een naam gegeven :

Acquired Immune Dysfunction Syndrome.

Ooit, als de les geleerd zal zijn, zal het een hulde
zijn aan al de slachtoffers van het een andere, meer
correcte naam te geven :

Medically Induced Immune Dysfunction Syndrome

MIIDS
Medically Induced Immune Dysfunction Syndrome.

En wie opmerkingen maakt over Afrika : ondervoeding en
slechte hygienische omstandigheden ondermijnen ook
zeer sterk de immuniteit.

Eliyahu

surodje wrote:

> Je hebt leugens, grote leugens, en statistieken. Lichaamsverminkingen
> helpen niet om aids of welke ziekte maar ook te voorkomen.

Bs'd

Het bovenstaande valt niet onder het hoofdstuk leugens of statestieken,
maar onder de noemer: Brute leugens.

> [...]

Het bovenstaande valt niet onder het hoofdstuk leugens of statestieken,

Zelf ben ik op 26 jarige leeftijd besneden, ik had toen al 2 kinderen,
dus ik weet hoe de seks er voor is en er na.
En ik ben er absoluut niet minder gevoelig door geworden, en de
kwaliteit van de seks is sterk verbeterd.

> Belangrijk is dat we lichaamsvermingking op jonge leeftijd zoals die
> voorkomen bij primitievelingen en godsdienstfanaten met alle middelen
> bestrijden.

Een duidelijk gevalletje van blinde haat tegen religie.

Eliyahu

Eliyahu

EN wrote:

> Ik heb een heel eenvoudig rekenmodel. Als alle mensen monogaam leefden,
> zoals ook jouw befaamde Mozaische wet verordent, dan is AIDS binnen 10 jaar
> exit...

Bs'd

Heb je helemaal gelijk in EN!

Maar zie hier het commentaar wat ik daarop geef op mijn
besnijdenispage, die hier gevonden kan worden:
http://www.geocities.com/wegvel/

Christenen zeggen hierop: "Als iedereen monogaam zou leven dan zou er
geen AIDS probleem zijn." In absolute zin is dit correct, maar in de
praktijk zien we dat ook de afrikaners bekeerd tot het christendom
uitgeroeid worden door de AIDS, tezamen met alle andere culturen waar
besnijdenis niet standaard toegepast wordt. Dus ondanks 2000 jaar
christelijke bekeringspogingen laat het resultaat zeer te wensen over.
En er is weinig hoop dat dat de komende 2000 jaar veel zal verbeteren.
In het kort: Het monogaam leven van de gehele mensheid is een utopia
wat niet vandaag of morgen werkelijkheid zal worden.

Afgezien daarvan, als iedereen monogaam zou leven dan is er nog het
feit dat de besnijdenis vrijwel 100% bescherming biedt tegen
peniskanker, iets wat voor veel doden en verminkingen zorgt. Er is het
feit dat prostaatkanker, wat voor 27% van de nieuwgevonden kankers in
mannen staat, met de helft teruggebracht wordt door de besnijdenis. En
er is het feit dat de kans op baarmoederhalskanker bij de partner van
de besneden man sterk gereduceerd wordt.

Meer informatie daarover kan op deze page gevonden worden:
http://www.circinfo.net/#AIDS

Eliyahu

Eliyahu

Fullator wrote:

> Bron?

Bs'd

Dat wordt even zoeken. Even geduld. Hou niet je adem in....

> De epidemiologische studies van het Tripisch Instituut voor
> Geneeskunde.

Dat is natuurlijk geen antwoord. Geef maar even een link naar een
webpage van het Tropisch Instituut voor Geneeskunde waar zijn 1 of
meerdere studies publiceren waaruit blijkt dat besnijden niet of
nauwelijks invloed heeft op AIDS besmettingen.

> Bron?

Zie hier op mijn homepage, helemaal onderaan:
http://www.geocities.com/wegvel

> Als je van de verkeerde premissen vertrekt, krijg je geen juiste
> conclusies.

Maak je geen zorgen, de uitgangspunten zijn geheel correct.

> In dit geval is de stelling duidelijk niet operationaliseerbaar. Hoe
> weet je bv. dat een infectie is 'voorkomen'. Het gebruik van de term
> alleen al.

Is het zo gek om een infectie te voorkomen?

> Wie met een HIV besmùette partner omgaat raakt ook niet onmiddellijk
> besmet, zelfs al is hij niet besneden. Dus: operationaliseren op
> ondubbelzinnige wijze aub.

Dat is gedaan door meer dan 3200 jonge mannen uit dezelfde niet
besnijdende cultuur willekeurig in 2 gelijke groepen te verdelen, de
ene groep te besnijden en de andere niet, en dat te constateren dat de
besneden groep over een tijdsperiode van 18 maanden 65% minder AIDS
besmettingen opgelopen heeft.

> [...]
> roken is miniem (correlatie +0.1) maar statistisch significant wegens
> de grote aantallen. Een steekproef van 3200 is niet noodzakelijk

Een verschil van 65% is GEEN minieme daling.

> Bron?

Zie hier op homepage van de nederlandse HIV vereniging. Er zullen
ongetwijfeld nog wel meer pagina's zijn die daar melding van maken,
maar die HIV vereniging zal geen verhaaltjes uit hun duim zuigen:
> [...]

> ITG voor de AIDS-epidemiologie in de wereld. Ik weet er dus wel een en
> ander van af. Dit lijkt me ronduit een fantastische bewering,

Het gaat er niet om hoe het lijkt voor jouw, het gaat om de feiten.
De feiten zijn dat er meer dan 40 onderzoeken een zeer sterk verband
aangeven tussen de besnijdenis en een verminderde kans op AIDS.

> die zelfs niet bij benadering juist kan zijn, omdat ze in strijd is met
> alle computermodellen die we daarover hebben.

Vraagje: Hoeveel computermodellen hebben jullie daar die het verband
aangeven tussen de mate van AIDS infecties in een regio en de mate van
besnijdenis?

Ik denk zelf nul, maar verbeter me aub als ik het bij het verkeerde
eind heb.

> Hij gaat toch zeer flagrant voorbij aan enkele essentialia. Vooreerst
> is er een enorme timelapse tussen de besnijdenis en de coïtarche.

Nee dus. Men werd aangeraden om na de besnijdenis 6 weken te wachten
met sex.
6 weken op 18 maanden is verwaarloosbaar.
Daarbovenop gaven de besnedenen aan tijdens interviews dat ze 18% vaker
seks hadden dan de onbesnedenen.

> Verder vertrekt hij van onbewezen en onwaarschijnlijke premissen.

Zijn vertrekpunt is dat de besnijdenis de besmettingskans van vrouw
naar man verminderd met minimaal 40%. Maar uit het laatste onderzoek
is gebleken

dat de effectiviteit in dit geval niet 40% is, maar 65%

> En

> de secundaire factoiren (mortaliteitsrate enz) worden niet mee
> verdisconteerd.

Dat is verder niet van belang.

> In feite doet hij alsof het hier gaat om constanten,
> terwijl iedere betrokkenen weet dat het een dynamisch model is, met
> veel interactie van beïnvloedende factoren die steeds wijzigen.

De wet van de grote aantallen strijkt individuele uitzonderingen glad.

> Garbage in, garbage out, noemen ze dat. Misschien had hij beter
> gepubliceerd in de Readers' Digest.

Maar dat heeft hij niet gedaan, omdat men weet dat hij geen sprookjes
verkondigt.

> [...]
> 20 jaar lang contraceptieve technieken heb gedoceerd aan het HIPB
> (Hoger Instituut voor Paramedische Beroepen) aan vroedvrouwen en

Nee, dat telt helemaal niet mee. Mensen die getraind worden voor het
behandelen van relatieproblemen worden niet onderwezen in het verband
tussen AIDS infecties en besnijdenis, dus inzake deze is het zijn van
een relatie counseler totaal irrelevant.

> [...]
> hoe komt het dat de AIDS-incidentie in de US zo hoog is bij mannelijke
> besneden homofielen? Volgens jouw rekenmodel zou dit slechts 30-40%

Dat komt omdat de besnijdenis een man beschermt tegen geinfecteerd
worden via de penis. In de voorhuid bevinden zich vele
Langerhanscellen, die een open deur vormen voor het AIDS virus. Door
het verwijderen van de voorhuid en daarmee de Langerhandscellen wordt
het voor het virus een stuk moeilijker om binnen te dringen.
Het overgrote aantal AIDS infecties in Africa wordt verkregen via
heterosexuele seks.
En daar is dan ook een lijnrecht verband te zien tussen het aantal
besnedenen in een regio en het aantal AIDS geinfecteerden.

Homoseksuelen hebben een enorm aantal wisselende partners, en daarbij
worden zijn niet alleen besmet via de penis, maar ook en vooral via de
anus.
Besneden zijn helpt niet als je strontkanaal volgespoten wordt met AIDS
virussen.

Eliyahu

surodje

Nee ik ben niet tegen religie. Ik ben tegen de UITWASSEN van religie.

Harry

"Eliyahu" <Silverm...@gmail.com> wrote in message

SNIP

> [...]

ongetwijfeld nog wel meer pagina's zijn die daar melding van maken,
maar die HIV vereniging zal geen verhaaltjes uit hun duim zuigen:

Interessant!
"De trial zou 21 maanden duren maar is voortijdig afgebroken omdat bleek dat
de interventie werkte. In zo'n situatie wordt het als onethisch beschouwd om
de controlegroep de behandeling te onthouden."
Men had dus blijkbaar helemaal geen twijfel meer.

SNIP

> [...]

anus.
Besneden zijn helpt niet als je strontkanaal volgespoten wordt met AIDS

Dat lijkt me nogal logisch ja.

Harald

Eliyahu

Bs'd

Het feit dat je het verwijderen van een klein stukje vel een UITWAS
noemt, en ook verminking, geeft al voldoende aan dat je een irrationele
haat koestert tegen de besnijdenis, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt
door haat tegen religie.

Eliyahu

Fustigator

Vitae forma vocatur surodje <suse8...@hotmail.com>, die Fri, 28 Apr
2006 11:53:42 +0200, in littera <e2son6$p6v$1...@news5.zwoll1.ov.home.nl>
in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Is de voorhuid geen "uitwas" van de penis?
--
Fusti

Bart

Eliyahu <Silverm...@gmail.com> wrote:

> dus ik weet hoe de seks er voor is en er na.
> En ik ben er absoluut niet minder gevoelig door geworden, en de
> kwaliteit van de seks is sterk verbeterd.

Kan natuurlijk ook een indicatie zijn van je sexleven _voor_ die
besnijding!

--
Bart (voor authenticiteit zie de headers m.n. x-trace & User-agent)

m4r...@xs4a11.nl

In nl.wetenschap Eliyahu <Silverm...@gmail.com> wrote:
> [...]
> En ik ben er absoluut niet minder gevoelig door geworden, en de
> kwaliteit van de seks is sterk verbeterd.

Dat je niet minder gevoelig bent komt doordat je penis 26 jaar lang
beschermd werd door je voorhuid. Als in plaats daarvan je glans 26
jaar lang tegen je ondergoed had aan liggen schuren, dan was de
gevoeligheid uiteraard anders geweest.

Eliyahu

Bs'd

Hier istie dan in het nederlands:

De tegenstanders van de besnijdens leggen er toch de nadruk op dat
levenslange penishygiëne noodzakelijk is. Daarmee geven zij toe dat er
iets schadelijks of onaangenaams gebeurt onder de voorhuid. Studies van
middle class britse [172] en scandinavische [259] schooljongens kwamen
tot de conclusie dat penishygiëne als zodanig op zijn best slecht is,
en op zijn slechts is het niet-bestaand.
Daarbovenop: Dr Terry Russel, een australische beoefenaar van het
medisch vak en besnijdenisexpert, zegt: "Welke man gaat er na een
nacht van passie voordat hij zich omrolt en in slaap valt (met de
mogelijk ziekteverwekkende bacteriën die zich vermenigvuldigen in de
warme en vochtige omgeving onder de voorhuid) eerst even grondig zijn
penis schoonmaken?
En direct ná het schoonmaken beginnen de bacteriën wéér met het
vermenigvuldigen, en dragen bij, samen met andere afscheidingen van de
huid, aan het witte smeersel, "smegma" genaamd, dat onder de
voorhuid gevonden wordt.
Smegma wordt geproduceerd door de binnenkant van de voorhuid, en bevat
neutral lipids, vettige zuren, sterol, en afgescheiden dode cellen. Het
uitscheiden van smegma neemt toe in de pubertijd, en is op zijn hoogst
tussen in de leeftijd tussen 20 en 40. Alhoewel het eerst een
smeermiddel is met een witte of vaalgele kleur, na verloop van tijd
vinden er chemische veranderingen plaats en wordt het vermend met
huidcellen, vuil, en micro-organismen. In deze vorm combineert het zich
tot en geeft een vieze lucht af.
De bacteriën alleen al stinken weerzinwekkend, en de meeste mensen
vinden smegma vies. Mannen varieëren in hun gevoeligheid ten aanzien
van deze stank en sommigen douchen meerdere malen per dag als gevolg
hiervan. Sommige onbesneden mannen, of hun partners, vinden deze stank
zo onaangenaam dat men alleen daarom is overgegaan tot besnijden.
Verbeterde penishygiëne is misschien de belangrijkste reden voor de
besnijdenis. In 82% in 1 studie, en over het algemeen wordt smegma
beschouwd als vies en, in 88% van de gevallen in dezelfde studie, als
geinfecteerd met micro-organismen.
Penishygiëne is vaak moeilijk te bewerkstelligen, en pogingen om een
hele hoog graad van reinheid te bereiken in onbesneden mannen kan
leiden tot nieuwe huidproblemen. Voor vaders en moeders is het veel
eenvoudiger om de penis van hun zoon schoon te houden wanneer hij
besneden is. Als hun zoon onbesneden is, dan zijn de boodschappen
verwarrend: Moeten zij het schoonhouden onder de voorhuid, of het met
rust laten?
Een onderzoek in Londen onder 150 onbesnedenen en 75 besnedenen vond
dat 4% van de besnedenen tegenover 26% van de onbesnedenen slechte
penishygiëne gedrag vertoonde, zoals bv het niet altijd goed wassen
van de gehele penis, (de onbesnedenen wasten niet altijd onder de
voorhuid) [249] Balanitis, fimosis, of andere voorhuidziekten die maken
dat het terugtrekken van de voorhuid pijnlijk is, zouden bijgedragen
kunnen hebben aan hun slechte hygiene.
De besnedenen wasten hun geslachtsdelen meerdere malen per dag. (37% vs
19%; P = 0.01).

172. Kalcev B. Circumcision and personal hygiene in school boys. Med
Officer. 1964; 112: 171-173.
249. O'Farrell N, Quigley M, Fox P. Association between the intact
foreskin and inferior standards of male genital hygiene behaviour: a
cross-sectional study. Int J STD AIDS. 2005; 16: 556-559.
259. Oster J. Further fate of the foreskin: incidence of preputial
adhesions, phimosis and smegma among Danish schoolboys. Arch Dis Child.
1968; 43: 200-203.

Eliyahu

surodje

Eliyahu wrote:
> [...]
> tot de conclusie dat penishygiëne als zodanig op zijn best slecht is,
> en op zijn slechts is het niet-bestaand.

Leugens.

> [...]

Leugens.

die zich vermenigvuldigen in de
> warme en vochtige omgeving onder de voorhuid) eerst even grondig zijn

Niet nodig. Een vrouw gaat haar baarmoeder ook niet uitwassen.

> [...]
> vermenigvuldigen, en dragen bij, samen met andere afscheidingen van de
> huid, aan het witte smeersel, "smegma" genaamd, dat onder de

Bacterien zijn natuurlijk en dragen bij aan onze weesrtand. Of ga jij
iedere dag in een bad met alcohol liggen.

> [...]
> neutral lipids, vettige zuren, sterol, en afgescheiden dode cellen. Het
> uitscheiden van smegma neemt toe in de pubertijd, en is op zijn hoogst

Gezwam, ik heb nooit wit "smegma" gezien bij mij. God heeft ons compleet
en volmaakt geschapen. Verminking is allen voor primitieve barbaren.

> [...]
> vinden er chemische veranderingen plaats en wordt het vermend met
> huidcellen, vuil, en micro-organismen. In deze vorm combineert het zich

Gelul, bij jou misschien maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt.

> De bacteriën alleen al stinken weerzinwekkend,

Je stinkt zelf weerzinwekkend.

> [...]
> hiervan. Sommige onbesneden mannen, of hun partners, vinden deze stank
> zo onaangenaam dat men alleen daarom is overgegaan tot besnijden.

Is hun goed recht zich te laten verminken. Sommigen laten ook tattoos
zetten of nemen piercings.

> [...]
> besnijdenis. In 82% in 1 studie, en over het algemeen wordt smegma
> beschouwd als vies en, in 88% van de gevallen in dezelfde studie, als

Vertrouw daarom nooit dokters en hun studies. Ze bereiken er helemaal
niks mee.

> Penishygiëne is vaak moeilijk te bewerkstelligen, en pogingen om een
> hele hoog graad van reinheid te bereiken in onbesneden mannen kan
> leiden tot nieuwe huidproblemen.

Zoals altijd met overdreven hygiene.

Voor vaders en moeders is het veel
> eenvoudiger om de penis van hun zoon schoon te houden wanneer hij
> besneden is.

Mijn ouders hebben mij daar nooit schoon hoeven houden. Gelukkig.

Als hun zoon onbesneden is, dan zijn de boodschappen
> verwarrend: Moeten zij het schoonhouden onder de voorhuid, of het met
> rust laten?

Lijkt mij een goede gedachte.

> [...]
> kunnen hebben aan hun slechte hygiene.
> De besnedenen wasten hun geslachtsdelen meerdere malen per dag. (37% vs

Ook in de VS groeit de weerzin in het zich laten besnijden door hun
joodse "dokters".

Message has been deleted

TallSkin

Inderdaad, ik leef al 4 jaar monogaam met mijn homosexuele vriend (ik
ben dus zelf ook homo) en we zijn beiden nog HIV negatief :)
(Gelukkig). Maar voor de rest is de stelling waar het de mens aangaat
niet realistisch. Als iedereen goed en foutloos zou rijden zouden er
ook geen autogordels nodig zijn.

M.vr.gr.

Iede Snoek