populariteit Californische gouverneur

PieterW

de populariteit van Arnold Betcha, gouverneur van de staat California
is beneden het niveau van die van presitent George W. Betcha gedaald.
Het gaat weer de goede kant op met America.

Cheers, Pieter

James Cook

<PieterW> wrote...

> de populariteit van Arnold Betcha, gouverneur van de staat California
> is beneden het niveau van die van presitent George W. Betcha gedaald.
> Het gaat weer de goede kant op met America.

In Californiė zijn ze er nu ook achter dat je met wat leuke teksten van je
scriptschrijver nog geen goede gouverneur bent.

-James

PieterW

On Wed, 9 Nov 2005 14:34:21 +0100, "James Cook" <nom...@please.local>
wrote:

dat valt van een oostenrijkse nazi ueberhaupt niet te verwachten.
praw!!!...en dat in het meest democratische land ter wereld.

Cheers, Pieter

OhJaJoh

<PieterW> schreef in bericht

"het meest democratische land ter wereld."?

Is het niet een fundamentalistische theocratische frauduleuze dictatuur?

Hieke

> [...]
> is beneden het niveau van die van presitent George W. Betcha gedaald.
> Het gaat weer de goede kant op met America.

Ronald Reagan please come back.

PieterW

On Wed, 9 Nov 2005 15:05:32 +0100, "OhJaJoh"
<ArmAgeDd...@hetepost.com> wrote:

>"het meest democratische land ter wereld."?

dat zeggen zij

>Is het niet een fundamentalistische theocratische frauduleuze dictatuur?

dat zeggen wij, op onze Yew na natuurlijk.

Cheers, Pieter

thorsten

Die zit de hele dag door 'nee' te schudden, dus ik denk dat dat verzoek
niets zal opleveren.

PieterW

On Wed, 9 Nov 2005 15:56:26 +0100, "Hieke"
<pissoff.ste...@hotmail.com> wrote:

>Ronald Reagan please come back.

psies, die zou echt symbool staan voor de toestand waarin America zich
bevindt.

Cheers, Pieter

Hieke

<PieterW> schreef in bericht news:
> psies, die zou echt symbool staan voor de toestand waarin America zich
> bevindt.

De wereld onder Reagan was er één van vrede en voorspoed, waarin iedereen
z'n plaats kende.
Zelfs Gadaffi ging weer normaal doen.

PieterW

dat kwam omdat Ron een koddig mannetje was.
en iedereen waande zich acteur
dat is natuurlijk goed voor je zelfvertrouwen.

Cheers, Pieter

Hieke

<PieterW> schreef in bericht news:
> dat kwam omdat Ron een koddig mannetje was.

Dat was maar schijn.
Mijn broer had ergens eens gelezen dat, toen Reagan plannen maakte om de
politiek in te gaan, hij door een pr- bureau een profielschets liet maken
van de succesvolle politicus.
Tegenwoordig doen ze dat allemaal, maar hij was daarin de eerste naar het
schijnt.

> en iedereen waande zich acteur
> dat is natuurlijk goed voor je zelfvertrouwen.

Volgens RR kon je ook geen effectieve president zonder acteerervaring.

Dr. Bam Bam

"Hieke" <pissoff.ste...@hotmail.com> wrote in message

Dan neem jij dus aan dat "Lockerbie" *niet* door Libië is bekokstoofd ?

surodje

Niet waar. Volgende keer kiezen ze gewoon weer een nieuwe idioot.

surodje

(in het land der idioten)

Fred Schiphorst

Hieke schreef:

Wil je zeggen dat je niet meer weet dat in die tijd een oorlog woedde
tussen Irak en Iran? Dat de USA Hoessein steunde, je weet wel die demon
die door Bush is verslagen? Wil je zeggen dat je niet weet dat het
economisch beleid van Reagan een ramp heeft veroorzaakt die nog steeds
voortwoekert? Zowel begrotingstekort als staatsschuld waren torenhoog
doordat de stijging van de vraag van consumenten de lage
belastingopbrengst niet voldoende compenseerde. Waar je die vrede en die
voorspoed vandaan haalt is me dan ook een raadsel.

--
Ook in 2005 zijn relschoppers en geweldplegers
geen supporters, maar gewoon tuig

Hieke

"Dr. Bam Bam" <BamBam...@hotmail.com> schreef in bericht news:
> Dan neem jij dus aan dat "Lockerbie" *niet* door Libiė is bekokstoofd ?

Ik stel slechts vast dat Gadaffi, sinds die bommen op z'n woestijntent,
steeds braver geworden is.

Jeroen ter Hofstede

Of ze neemt aan dat vliegtuigen laten ontploffen normaal gedrag is
voor Khadaffi.

--
The cynic is the realist who has given up hope.

Hieke

"Fred Schiphorst" <f.a.sch...@xs4all.nl> schreef in bericht news:

> Wil je zeggen dat je niet meer weet dat in die tijd een oorlog woedde
> tussen Irak en Iran?

Dat was ergens midden in de woestijn waar we geen last van hadden tussen 2
groeperingen die we toch al niet zo lief vonden.

> Dat de USA Hoessein steunde, je weet wel die demon die door Bush is
> verslagen?

Ja, zolang die luitjes elkaar bezig hieleden hadden wij er lekker geen last
van.
Toen de Iran/Irak oorlog was afgelopen ging Hoessein onmiddellijk vervelend
doen en nu is Iran weer lastig.

> Wil je zeggen dat je niet weet dat het economisch beleid van Reagan een
> ramp heeft veroorzaakt die nog steeds voortwoekert?

Ik ben me van geen ramp bewust.

> Waar je die vrede en die voorspoed vandaan haalt is me dan ook een
> raadsel.

Haal jij de statistieken met de economische groei uit die periode er maar
bij kereltje dan piep je wel anders.

Cheche

On Wed, 9 Nov 2005 21:33:11 +0100, "Hieke"

>Haal jij de statistieken met de economische groei uit die periode er maar
>bij kereltje dan piep je wel anders.

Nou dat hebben dan maar eens gedaan:

Tussen 83 en 89 groeide de economie redelijk, maar deze groei was
deels een inhaalslag na de diepe recessie van 1981-1982.

De particuliere spaarquote had moeten stijgen. In plaats daarvan
daalde deze van 7,8% (1973-1980) naar 6,9% in 1986 en 4,8% in 1989.

De arbeidsproductiviteit had moeten stijgen. Na 1973 toonde de
Amerikaanse economie een trage productiviteitsgroei van 1,1% per jaar.
Dit percentage bleef onveranderd in de jaren tachtig.

Het begrotingstekort had achteruit moeten gaan. In plaats daarvan
sloeg de begroting om van een overschot van $40.000 miljoen (1,7% van
het BBP) in 1979 tot een tekort van $221.000 miljoen (5,2% van het
BBP) in 1986.

De omvang van de overheidsschuld had moeten afnemen; in plaats daarvan
groeide deze van 26,1% van het BBP in 1979 tot 41,2% in 1986.

Geweldig die 'Reaganomics'.

Adiós,

Cheche

-----------
<---------"DE ROMEINEN!!!" (Obelix)

Hieke

"Cheche" <che...@WEGHALENlycos.nl> schreef in bericht news:

> Nou dat hebben dan maar eens gedaan:
> Tussen 83 en 89 groeide de economie redelijk, maar deze groei was
> deels een inhaalslag na de diepe recessie van 1981-1982.

Ja die puinhoop die Carter achter gelaten had was gigantisch.

> Geweldig die 'Reaganomics'.

Jazeker, kan jij je die fantastische beurshausse nog herinneren?

Fred Schiphorst

Hieke schreef:
[knip]

> Jazeker, kan jij je die fantastische beurshausse nog herinneren?

Die was toch tijdens Paars?

Hieke

"Fred Schiphorst" <f.a.sch...@xs4all.nl> schreef in bericht news:
> Die was toch tijdens Paars?

De eerste fase van de hausse is begonnen rond 1985.

Cheche

On Wed, 9 Nov 2005 22:19:13 +0100, "Hieke"
<pissoff.ste...@hotmail.com> wrote:

>Ja die puinhoop die Carter achter gelaten had was gigantisch.

Eh, die recessie had vooral te maken met de tweede oliecrisis na de
Iraanse revolutie.

>Jazeker, kan jij je die fantastische beurshausse nog herinneren?

Zeker. Dat was nog eens wat. Vooral maandag 19 oktober 1987.

Hieke

"Cheche" <che...@WEGHALENlycos.nl> schreef in bericht news:
> Zeker. Dat was nog eens wat. Vooral maandag 19 oktober 1987.

Stelde niets voor.

Cheche

Inderdaad, het was allemaal niks. Komt ie:

Black Monday is the name ascribed to Monday October 19, 1987. On that
day, the Dow Jones Industrial Average fell 22.6%, the largest one-day
decline in recorded stock market history. This one-day decline was not
confined to the United States, but mirrored all over the world. By the
end of October, stock markets in Australia had fallen 41.8%, Canada
22.5%, Hong Kong 45.8%, and the United Kingdom 26.4%.

Hieke

> [...]

> end of October, stock markets in Australia had fallen 41.8%, Canada
> 22.5%, Hong Kong 45.8%, and the United Kingdom 26.4%.

En hoe hoog stond de index een kleine 2 jaar later? :)

Cheche

Toen was Reagan al foetsie. Die beurs trok overigens pas echt goed aan
tijdens Clinton. Spectaculair zelfs.

Maar goed, het ging over Reagan. Van jouw gejubel over zijn
fantastische economische politiek is na twee, drie potsjes geen donder
meer over.

Adiós,

Cheche

-----------
"Qué será, será" (Doris Day)

Mr. Noise Guy

PieterW wrote:
> [...]
> is beneden het niveau van die van presitent George W. Betcha gedaald.
> Het gaat weer de goede kant op met America.

Wat heeft California met de rest van America te maken? Het is 1 van de
50 staten. Je rammelt alles weer een beetje door elkaar. En wat dat
betreft, het gaat weer de goeie kant op met Europa, van wat ik zo lees.
Zijn de branden bij jullie al begonnen? Nee, nog niet? Maar jullie
hebben toch niets te vrezen? Jullie samenleving is toch voorbeeldig?
Helemaal geen problemen. Slaap maar rustig.

--Mr. Noise Guy
Orangevale, California, U.S.A.
Best decision I ever made in my life was to leave Europe (The
Netherlands) almost fifty years ago.

Steven

Mr. Noise Guy wrote:

> [...]
> hebben toch niets te vrezen? Jullie samenleving is toch voorbeeldig?
> Helemaal geen problemen. Slaap maar rustig.

Gewoon verzet tegen asociaal beleid dat overgewaaid is uit de VS.

While Sarkozy's supporters emphasise his charisma, strong leadership
qualities, and his many innovative initiatives, Sarkozy's opponents see
him as populist, careerist, and "repression-happy" for his law-and-order
policies; in addition, his departures from traditional French values in
favour of American-style economic reforms have been opposed by those who
dislike laissez-faire economics.

--
Steven

Cheche

On 9 Nov 2005 16:56:29 -0800, "Mr. Noise Guy"
<mrnoiseg...@yahoo.com> wrote:

> [...]
>hebben toch niets te vrezen? Jullie samenleving is toch voorbeeldig?
>Helemaal geen problemen. Slaap maar rustig.

Aldus een zwabberige poging tot repliek van de geluidsman.

Californië, ach joh het is eigenlijk niets. Eén van de 50, wat wil je
nou toch? De rest van Amerika lacht zich rot om die staat.
De geluidsman heeft ook iets gevonden om wat terug te roepen:
rampokkende pubers in Franse voorsteden. Naar, heel naar en ook niet
leuk. Geluidsman, van origine Hollands, is inmiddels vergeten dat
Frankrijk niet langer de hoofdstad van Nederland is, evenmin als dat
Kopenhagen dat van Italië is. Of zoiets; Amerikanen roepen soms wel
vreemdere dingen.

Dan wordt GM grimmiger. 'Jullie hebben toch niets te vrezen?' Ah, Hij
wil gelijk krijgen! Want als je nl. zegt dat je niets te vrezen hebt,
word je onmiddellijk aangepakt als er iets gebeurt wat 'erg' is. En
wat nou precies 'erg' is mag de vingerwijzer uitmaken. Dus is het
altijd 'erg'. Omwille van het gelijk.

Mr. Noise Guy

Cheche wrote:

> Aldus een zwabberige poging tot repliek van de geluidsman.
>
> Californië, ach joh het is eigenlijk niets. Eén van de 50, wat wil je
> nou toch? De rest van Amerika lacht zich rot om die staat.

Jammer genoeg heb jij daar gelijk mee. Maar niet om wat jij
waarschijnlijk denkt. De rest van de U.S. lacht ons uit omdat wij een
van de meest liberale staten zijn. San Francisco is het centrum van die
linkse bewegingen. California wordt het land van "fruits en nuts"
genoemd. Ik weet niet hoeveel jij op de hoogte ben van Amerikaanse
uitdrukkingen, maar dat is slang voor "homos en gekken".

Arnold was gekozen als goeverneur na dat Gray Davis door een special
election uit het goeverneurschap was geschopt. Waarom? Omdat California
grote schulden had gemaakt onder zijn bewind. De mensen waren er toen
zat van. Arnold zou het veranderen. Maar de Democrat controlled
legislature wilde daar niets van weten. Dus ging Arnold Schwartzeneger
naar de mensen in een special election die gisteren plaats vond. Een
van de propositions in die election was dat California geen schulden
meer zou maken. En de meeste mensen hebben daar tegen gestemd. Dus in
kort, twee jaar geleden Arnold was gekozen om de schulden van
California kleiner te maken. Nu probeerde hij dat te doen en de mensen
zijn er opeens tegen. Geen wonder dat andere staten zich rot lachen.

> [...]
> leuk. Geluidsman, van origine Hollands, is inmiddels vergeten dat
> Frankrijk niet langer de hoofdstad van Nederland is

Ben jij nou helemaal gek? Iedereen weet dat Nederland de hoodstad van
Frankrijk is.

> , evenmin als dat
> Kopenhagen dat van Italië is.

Nee, hoor, dat wist ik ook. Praag is de hoofdstad van Italie.

> Of zoiets; Amerikanen roepen soms wel
> vreemdere dingen.

Jij noemt dat vreemd? Alle grappigheid aside, weet jij wat de hoofdstad
van South Dakota is (zonder op te zoeken !!! En je vikken af van Google
!!!)?

> Dan wordt GM grimmiger.

Nou wordt het goed mensen...ik moet even mijn gezicht op grimmig
zetten. Wacht even....Ok, m'n gezicht heeft een grimmige uitdrukking.
Ga verder...

> 'Jullie hebben toch niets te vrezen?' Ah, Hij
> wil gelijk krijgen! Want als je nl. zegt dat je niets te vrezen hebt,
> word je onmiddellijk aangepakt als er iets gebeurt wat 'erg' is.

Ik weet niet wat je onder "erg" verstaat. Dat woord heb ik niet
gebruikt, jij wel. Ik had het over branden. Maar ja, die kunnen erg
zijn.

> En
> wat nou precies 'erg' is mag de vingerwijzer uitmaken.

Nee Cheche, dat moet JIJ doen. Jij had het over erg, ik niet.

> Dus is het
> altijd 'erg'. Omwille van het gelijk.

Loop jij soms ook in circles, net zo als je zwamt? Nog iets
inhoudelijks te vertellen?

> Adiós,
>
> Cheche
>

> -----------
> "Qué será, será" (Doris Day)

Verrek zeg, Cheche kent Spaans!! OK even een pop quiz: welke film is
die song in?

Dr. Bam Bam

"Hieke" <pissoff.ste...@hotmail.com> wrote in message

Aannemende dat Lockerbie wčl door Libiė is bekokstoofd, is dat veruit de
zwaarste aanslag die Libiė heeft gepleegd (tel alle vorige samen, en je komt
misschien net in de buurt). En Lockerbie was nį die bommen op zijn
woestijntent.

Allure

Cheche schreef:

> [...]
> Frankrijk niet langer de hoofdstad van Nederland is, evenmin als dat
> Kopenhagen dat van Italië is. Of zoiets; Amerikanen roepen soms wel

Gelukkig maar dat Wij Europeanen, Wij Die Moreel Superieur Zijn Aan De
Onbeschaafde Americaanen, wel feilloos in staat zijn om alle vijftig
US-staten op te noemen, op de kaart aan te wijzen en daarbij achteloos
de hoofdstad van de bewuste staat noemend.

> [...]
> word je onmiddellijk aangepakt als er iets gebeurt wat 'erg' is. En
> wat nou precies 'erg' is mag de vingerwijzer uitmaken. Dus is het

Het pimplisme, dat is Heel Erg, niet?

Allure

Mr. Noise Guy schreef:

> Verrek zeg, Cheche kent Spaans!! OK even een pop quiz: welke film is
> die song in?

"The Man Who Knew Too Much" van The Master Of Suspense en tevens beste
regisseur allertijden: Alfred Hitchcock. De versie uit 1956 natuurlijk.

Karoshi

Op Wed, 09 Nov 2005 13:34:49 +0100 kwam uit het klavier van PieterW
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht:

> de populariteit van Arnold Betcha, gouverneur van de staat California
> is beneden het niveau van die van presitent George W. Betcha gedaald.
> Het gaat weer de goede kant op met America.

Die Californiers hebben zelf boter op hun hoofd. Ze zijn tegen iedere
belastingverhoging, en tevens tegen iedere bezuiniging. Ze hebben de
vorige gouverneur, Gray Davis, weggestemd omdat hij het eerste
voorstelde, en nu gaat de Governator de laan uit omdat hij het laatste
voorstaat. Kennelijk denken ze daar dat het geld aan de bomen groeit.

--
NH.*Webstek* http://www.nholtz.dds.nl *Blog* http://blogger.xs4all.nl/nholtz

"Het is beter rijk en gezond te zijn, dan arm en ziek" (Dagobert Duck)

Karoshi

Op 10 Nov 2005 00:42:06 -0800 kwam uit het klavier van Allure

> [...]

> US-staten op te noemen, op de kaart aan te wijzen en daarbij achteloos
> de hoofdstad van de bewuste staat noemend.

LOL!. De gemiddelde vakantieganger kon in "De vakantieman" geeneens de
vakantiebestemming op de landkaart aanwijzen. De geografische kennis
over Europa is bij de gemiddelde Nederlander nog slechter ontwikkeld dan
aan de andere kant van de plas vrees ik.

> Het pimplisme, dat is Heel Erg, niet?

Ik ben bang dat die lui in "De vakantieman" tot de pimplisten behoren.

paai

PieterW wrote:
> [...]
> is beneden het niveau van die van presitent George W. Betcha gedaald.
> Het gaat weer de goede kant op met America.

Een glimlach kan ik niet onderdrukken...

paai

OhJaJoh wrote:
> <PieterW> schreef in bericht

> "het meest democratische land ter wereld."?
>
> Is het niet een fundamentalistische theocratische frauduleuze dictatuur?

Het leuke van een democratie is dat beide mogelijkheden tegelijk waar kunnen zijn.
Zoiets als Schroedingers kat...

Hieke

> [...]
> Aannemende dat Lockerbie wčl door Libiė is bekokstoofd, is dat veruit de
> zwaarste aanslag die Libiė heeft gepleegd (tel alle vorige samen, en je

Er was nog een Frans vliegtuig waar Libiė ook achter zat, zegt men.

> En Lockerbie was nį die bommen op zijn woestijntent.

Klopt, maar die aanval en vooral het wegvallen van de bescherming van de
Sovjetunie na de ineenstorting van het communisme maakte aan Gadaffi
duidelijk hoe kwetsbaar hij was.

Cheche

On 9 Nov 2005 19:37:00 -0800, "Mr. Noise Guy"
<mrnoiseg...@yahoo.com> wrote:

> [...]
>California kleiner te maken. Nu probeerde hij dat te doen en de mensen
>zijn er opeens tegen. Geen wonder dat andere staten zich rot lachen.

Weten we ook weer wat 'fruits en nuts' zijn en dat Californiė geen
donder voorstelt.

> [...]

>Jij noemt dat vreemd? Alle grappigheid aside, weet jij wat de hoofdstad
>van South Dakota is (zonder op te zoeken !!! En je vikken af van Google

De geluidsman probeert nu via aardrijkskundige spelletjes slinks
verdraaiingen aan te brengen. Waar het om gaat is natuurlijk dat
rellen in Toulouse, om maar een Franse stad te noemen, voor de
geluidsman aanleiding zijn alvast te vragen hoe het in een andere
staat, Nederland in dit geval, aan toe gaat. Immers, ook Europa *dus*
zal daar de pleuris ook wel uitbreken.

Eigenlijk is dat net zo wereldvreemd als zeggen dat de Californische
'fruits en nuts' *dus* ook in, laten we zeggen, South Dakota de
straten sieren. Immer toch ook VS?

> [...]
>zijn.

>Nee Cheche, dat moet JIJ doen. Jij had het over erg, ik niet.

Branden zijn erg, je zegt het zelf. Weet je, zodra hier te lande een
auwto in de fik gaat, ga jij natuurlijk als de wiedeweerga je gelijk
claimen.

>Loop jij soms ook in circles, net zo als je zwamt? Nog iets
>inhoudelijks te vertellen?

Jammer dat je mij niet kunt bijhouden. Dat mag je gerust toegeven
hoor.

Adiós,

Cheche

-----------
"Qué serį, serį" (Doris Day)

yew betcha

"Allure" <HeWhoGet...@hotmail.com> wrote in message

"The Man Who Knew Too Much" van The Master Of Suspense en tevens beste
regisseur allertijden: Alfred Hitchcock. De versie uit 1956 natuurlijk.

En als je naar een film zoekt met South Dakota erin: North By North West.
Absoluut meesterwerk, van uiteraard de beste regisseur aller tijden, en het
speelt zich gedeeltelijk af rondom Mount Rushmore in de Zwarte Heuvels nabij
Rapid City. (De grootste stad van South Dakota, maar niet de hoofdstad.)

yew betcha

"Cheche" <che...@WEGHALENlycos.nl> wrote in message news

> Eigenlijk is dat net zo wereldvreemd als zeggen dat de Californische
> 'fruits en nuts' *dus* ook in, laten we zeggen, South Dakota de
> straten sieren. Immer toch ook VS?

In Deadwood (je weet wel, van Calamity Jane), kan dat best het geval zijn.
En in Sturgis, op de jaarlijkse motor rally, kun je veel dames bewonderen
die slechts in body paint gekleed zijn.

Iedereen kent hier natuurlijk Sturgis! Het geluid van 50.000 motorfietsen,
dat blijft lange tijd in je oren hangen.

Jeroen ter Hofstede

paai schreef:

> OhJaJoh wrote:

[knip]

> Het leuke van een democratie is dat beide mogelijkheden tegelijk waar kunnen zijn.
> Zoiets als Schroedingers kat...

Maar dat is alleen waar zolang je niet kijkt.

Allure

Karoshi schreef:

> Ik ben bang dat die lui in "De vakantieman" tot de pimplisten behoren.

Je beDoelt die dikbuikige roodverbrande campingbiertypes? Typisch
Oehroeboeristen. Haal je d'r zo uit.

Karoshi

Op 10 Nov 2005 03:18:13 -0800 kwam uit het klavier van Allure

onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht:

Vergeet niet die lui die in Tirol gaan zitten zuipen en dat
winter"sport" noemen. Ik betwijfel of zij wel juist spellen.

paai

Hieke wrote:

> Ik stel slechts vast dat Gadaffi, sinds die bommen op z'n woestijntent,
> steeds braver geworden is.

De vraag dringt zich op of eenzelfde taktiek ook niet een betere
oplossing voor landen als Irak zou zijn geweest.

paai

O ja, daar had ik niet aan gedacht.

PieterW

<mrnoiseg...@yahoo.com> wrote:

>Wat heeft California met de rest van America te maken? Het is 1 van de
>50 staten.

wel 1 van de meest opvallende met 1 neo-nazi als gouverneur.
het visitekaartje van zakkenvullende conservatieve republikeinen.
je snapt toch zelf wel dat iedereen naar 'Terminator' Betcha kijkt.

>Je rammelt alles weer een beetje door elkaar.

helemaal niet, in meerdere staten zijn republikeinen inmiddels op hun
bek gegaan.
en in de UK gaat Tony op z'n bek.

Cheers, Pieter

Jeroen ter Hofstede

PieterW schreef:

> On 9 Nov 2005 16:56:29 -0800, "Mr. Noise Guy"
> <mrnoiseg...@yahoo.com> wrote:

[knip]

> helemaal niet,

Wel dus:

PieterW

On 10 Nov 2005 09:31:56 GMT, Karoshi <karoshi=@goddeloos.nl.invalid>
wrote:

> [...]
>over Europa is bij de gemiddelde Nederlander nog slechter ontwikkeld dan
>aan de andere kant van de plas vrees ik.

uit welingelichte bronnen in Nome (AK) vernam ik dat er in de US nog
steeds kaarten uitgegeven worden waar Alaska niet opstaat.

Cheers, Pieter

Karoshi

Op Thu, 10 Nov 2005 13:05:38 +0100 kwam uit het klavier van PieterW

onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht:

> On 10 Nov 2005 09:31:56 GMT, Karoshi <karoshi=@goddeloos.nl.invalid>

Zo eindigt Europa op de meeste auwtokaarten ergens ten Noorden van
Stockholm. dat betekent dat een zeer groot deel van Europa (namelijk de
2000 km naar de Noordkaap) kennelijk niet tot Europa behoort.

> Cheers, Pieter

OhJaJoh

"paai" <j.j.pa...@uvt.nl> schreef in bericht

We kunnen toch ook niet kijken? De incidenten die uitlekken zijn zelfs niet
vergelijkbaar met een kijkdoos, laat staan met Schrodingers kat in doos. Pas
na jaren zijn we in staat te bepalen (politiek) of een dictatuur er ook
daadwerkelijk eentje is.

PieterW

On 10 Nov 2005 04:04:50 -0800, "Jeroen ter Hofstede"
<jeroen.te...@wanadoo.nl> wrote:

<knip>
<knip>

integendeel zelfs, ik denk dat jij projecteert.

Cheers, Pieter

Fusti

Vitae forma vocatur Karoshi <karoshi=@goddeloos.nl.invalid>, die 10
Nov 2005 11:22:56 GMT, in littera <slrndn6bcf.r7v.karoshi=@10.0.0.138>
in foro

> [...]
>
>Vergeet niet die lui die in Tirol gaan zitten zuipen en dat
>winter"sport" noemen. Ik betwijfel of zij wel juist spellen.

Zolang ze Oehoeboeroe met een Haa op de derde plaats van de spelling
van de naam zetten, is er geen vuiltje aan de lucht. Plegen ze daar
een "R" te zetten, moeten ze dringend de WTT-kuur ondergaan.
--
Fusti

Fusti

Vitae forma vocatur Karoshi <karoshi=@goddeloos.nl.invalid>, die 10
Nov 2005 12:14:18 GMT, in littera <slrndn6ecp.3oq.karoshi=@10.0.0.138>
in foro

> [...]
>Stockholm. dat betekent dat een zeer groot deel van Europa (namelijk de
>2000 km naar de Noordkaap) kennelijk niet tot Europa behoort.

Zo exact als angstwekkend mbt de domheid van veel Europeanen.

--
Fusti

Mr. Noise Guy

Congratulations!!! Helemaal correct. En dat was de laatste film die ik
in Nederland (Haarlem) zag. Ik geloof dat het October of November was
want ik ging naar die film met m'n meisje (van Bloemendaal) die ik maar
2 of 3 maanden kende voordat ik op m'n eentje naar Amerika ging op 19
december '56. We waren allebei 18. Goeie herinneringen ;-) Maar het is
verder niets met ons geworden. Te ver weg van elkaar, speciaal in die
tijd.

Mr. Noise Guy

Mee eens. En die film kwam drie jaar later uit (1959) dan The Man Who
Knew Too Much, want ik zag die film in de States. En voor het antwoord
op de hoofdstad van South Dakota (jij wist het al natuurlijk, yew,
omdat je veel tijd heb doorgebracht in de buur staat North Dakota),
voor degenen die het nog niet hebben opgezocht of wisten, het is de
Franse naam voor Piet.

paai

Mja... In een National Geographic magazine bladerend viel het me op hoeveel
advertenties daarin staan voor op militaire leest geschoeide middelbare
scholen. "Junkerschule" zogezegd... je weet wel, waar Yew Betha zijn kindertjes
naartoe zou willen sturen.

Jan Holland

IMO komen het "militaire" en de jongenswereld
erg met elkaar overeen.

Zowel bij mijn kinderen als bij mijn kleinkinderen
verdwijnen de provlemen als
zij vanaf 16 uur in huis onhandelbaar worden, maar
dat het probleen verdwijnt als
je met ze gaat rondlopen in park/bos en
daar zoekspelletjes of tikkie-mijn gaat doen.
Ze kunnen dan allerlei oude vaardigheden en driften kwijt die
erg nuttig waren in de apentijd, maar
waarvoor geen ruimte is in de doorzonflat.

Ih militaire vindt vaak het overeenkomstige plaats.
(In poppenhuis spelen hetzelfde)

De mens is nu eenmaal en wat opgepiepte wateraap ....

paai

Jan Holland wrote:

> [...]
> erg met elkaar overeen.
>
> Zowel bij mijn kinderen als bij mijn kleinkinderen
> verdwijnen de provlemen als zij vanaf 16 uur in huis

Maar ik neem aan dat je ze geen uniform aantrekt en laat rondmarcheren?

Jan Holland

Daar laat ik mij niet over uit :-)

Maar het militaire omvat wel meer dan het uniforme ....