Nikolao

Corobu Mireille

Al Nikolao,
vi facile skribas en Esperanto kaj flue esprimis/as/os viajn pensojn
en tiu lingvo.
Chiuj rajtas fari tion kaj chiuj vin leginte/legante/legonte rajtas
aprobi aw malaprobi viajn tre personajn dirojn sen esti amikoj aw
malamikoj de vi. Kial vi ne skribos libron, en Esperanto,
anstataw provi trudi al la aliaj viajn tre
personajn opiniojn kaj pensojn per forumoj? Mi estas tre serioza kaj
ne kredu ke mi primokas vin, iam mi legis kortushan verkon de vi en
kiu
mi malkovris surteran chiutagan vivon, kaj vere tio tushis kaj
interesis
min, mi ech printis la paghon por ke mia filino 20 jaragha ghin legu
char
mi scias ke, kiel multaj junulinoj, religiaj, politikaj kaj filozofiaj
aferoj ne interesas shin sed ke shi interesighas pri la
homaj rilatoj kaj Esperanto. Mi estas vere laca esti vidanta disputojn
inter vi kaj
kelkaj aliaj. Nu, pasintajhoj estas pasintaj kaj de nun eble ni chiuj
povas rigardi antawen anstataw malantawen. La ideo por vi skribi
libron en Esperanto ne estas tiom stulta kiom oni povas pensi se vi
skribos ne cele trudi al la
legontoj vian koncepton de la mondo sed cele esprimi vin sincere
kiel vi kapablas fari bonege. Vi certe estas pli juna ol mi kaj eble
malfacile povas esti por vi imagi ke homo strebas atingi kompletan
maturecon sed eble neniam ghin atingas, kaj ke li povas serchi sian
vojon dum la tuta sia vivo, kun
iuj pashoj antawen kaj aliaj malantawen sed tamen ne marshas reen. Oni
progresas nur per la eraroj, mi jam skribis tion plurfoje.
Nu kion mi dirus plu al vi... ke mi devas forpushi la nomon "konkordo"
per la iloj de mia Outlook Express por ne plu legi vin? tion mi ne
ankoraw faris kaj ne volas fari sed se dawras malbonvenaj afishoj de
vi mi faros.
Sincere
Mireja

konkordo

Saluton, Mireja!
Strange, ke vi publike afishis tiun preskau personan leteron...

Corobu Mireille wrote in message...

>Kial vi ne skribos libron, en Esperanto,
>anstataw provi trudi al la aliaj viajn tre
>personajn opiniojn kaj pensojn per forumoj?

Pri kio estu tiu libro?

>Mi estas tre serioza kaj ne kredu ke mi primokas vin,

mi ne pensas tiel

> [...]
>religiaj, politikaj kaj filozofiaj aferoj ne interesas shin sed ke shi
>interesighas pri la homaj rilatoj kaj Esperanto.

Eble mi daurigos tion, sed nun mi plene dedichas min al poresperanta laboro.

>Mi estas vere laca esti vidanta disputojn inter vi kaj kelkaj aliaj.

Nu, vi mem vidis kiel chio disvolvighis. Mi skribis ruslingvan leteron al
S.Pokrovskij. Oni komencis riprochi min, ke mi misuzas la forumon, uzante
nacian lingvon. De tio ni komencis rememori pri provado krei alian forumon
kaj kiel "samideanoj" fiaskigis tion. Kaj tiel plu...

>Nu, pasintajhoj estas pasintaj kaj de nun eble ni chiuj
>povas rigardi antawen anstataw malantawen.

Se oni ne lernas per pasintajhoj, ili ripetighos.

>La ideo por vi skribi libron en Esperanto ne estas tiom stulta kiom oni
>povas pensi se vi skribos ne cele trudi al la legontoj vian koncepton de la
>mondo sed cele esprimi vin sincere kiel vi kapablas fari bonege.

Mi supozas, ke vi deziras ke mi verku libron pri mia privata vivo, sed tio
dume ne tre interesas min. Mi havas ion gravan por diri al la tuta homaro,
precipe al esperantistaro. Kaj mi faras tion. El miaj leteroj eble iam
kreighos libro.

>Nu kion mi dirus plu al vi... ke mi devas forpushi la nomon "konkordo"
>per la iloj de mia Outlook Express por ne plu legi vin?

Vi estas libera fari tion, sed prefere konsilu al miaj oponantoj ne plu
ataki min. Tiam ankau mi skribos nur pozitivajn mesaghojn.

Chion bonan,
Nikolao

Klivo Lendon

> [...]
>lingvon. De tio ni komencis rememori pri provado krei
>alian forumon kaj kiel "samideanoj" fiaskigis tion.

Necesas klarigi iujn aferojn.

Unue, kiam Nikolao afishis rusan tekston chi tie,
nur unu homo plendis. Yves fakte defendis lian uzon
de la rusa.

Due; pluraj samideanoj, inkluzive min, oponis la
projekton de Nikolao por krei anglolingvan forumon
pri Esperanto en Uzreto. Sed tio ne estas chefa kauzo
de lia malsukceso.

Ne estas facile krei novan Uzretan forumon. Yves
klarigis al Nikolao, ke oni forte rekomendas ke
proponantoj legu news.groups dum almenau ses monatoj,
por lerni la procedon. Nikolao rifuzis auskulti.

Oni informis al Nikolao ke por krei novan forumon,
oni bezonas 100 ghis 150 vochojn 'por'. Tamen li
shajne kredis, ke se li simple klarigos ke Esperanto
estas nobla afero, la moderantoj de news.groups
donos al li lian forumon. Li faris sian proponon sen
akiri subtenantojn. Ech se neniu skribus kontrau,
la propono fiaskus.

Klivo
http://purl.oclc.org/net/klivo/stelo
http://purl.oclc.org/net/klivo/melono

Make a great connection at Yahoo! Personals.
http://personals.yahoo.com

KAGU:-}

Estimata Nikolai

Mi tute samopinias kun Mireja, ke vi utiligu viajn fortojn al io kio povas
kontribui al viaj enspezoj anstatau partopreni per malagrablajhoj en s.c.e.

Eble libron en Esperanto povus fari tion. Se la enhavo estas sufiche
interesa, ech povas okazi la miraklon, ke oni traduku ghin al alia lingvoj,
same kiel oni faris per la librojn de Astrid Lindgren, J.K. Rowling. Tia
vekado plej kredeble estos pli bona "por esperantaagado" ol viaj afishoj je
s.c.e.

Bedaurinde ankau mi devas konstati ke via konduto en s.c.e igis tre stranga.
Mi ghis nun provis akcepti vin kiel homo kaj tute ne zorgi pri viaj opinioj.
Tamen via nuna letercheno al s.c.e timigas min. Mi, bedaurinde, devas peti
vin forigi min el via sendolisto.

Al YB kaj aliaj kiuj lau sia plejbono provas moke kontraubatali Nikolaon:

Kial entute respondi liajn afishojn?

Stultajho restos stultajho ech se ghi venas el plumo de kleruloj.

KaGu;-}

"konkordo" <konk...@rdven.lv> skrev i meddelandet

Yves Bellefeuille

"KAGU:-}" <kagu.gu...@k-gdataiskovde.se> skribis:

> Al YB kaj aliaj kiuj lau sia plejbono provas moke kontraubatali
> Nikolaon:
>
> Kial entute respondi liajn afishojn?

Mi efektive konsentas ke ne indas respondi al la afishoj de Nikolai en
soc.culture.esperanto, kaj mi ofte diris tion en tiu chi grupo. Eble vi
rimarkis ke li laste plendis kontrau mi char mi *defendis* afishon en la
rusa kiun li faris en soc.culture.esperanto.

Certe estas strange ke Nikolai plendus kontrau mi char mi defendis lin.
Se tio mirigas ankau vin, nu, vi ne estas sola.

Al mi estas klare ke oni ne kontrau-batalu Nikolai moke, sed ke oni
prefere petu lin viziti kuraciston, char li evidente estas malsana.

Yves

--
Yves Bellefeuille <y...@storm.ca>, Ottawa, Canada
Francais / English / Esperanto

Yves Bellefeuille

ind...@yahoo.com (Klivo Lendon) sktibis:

> Unue, kiam Nikolao afishis rusan tekston chi tie, nur unu homo plendis.
> Yves fakte defendis lian uzon de la rusa.

Esperantisto afishis chi tie: "Mi ne shatas Yves, sed kiam li pravas mi
pretas subteni lian opinion".

Shajne Nikolai estas tiom malsana ke li ech ne povas kompreni kiam iu
defendis lin.

konkordo

Yves Bellefeuille wrote in message...

> [...]
>rimarkis ke li laste plendis kontrau mi char mi *defendis* afishon en la
>rusa kiun li faris en soc.culture.esperanto.

Kiam mi kreis novajn dissendolistojn po e-istoj de diversaj landoj, vi tuj
dissendis spamon cele nigrigi min kaj detrui la listojn. Tio estis malnobla
kaj kontrau-Esperanta ago.
Pli frue, vi kun Klivo elpensis absurdan kalumnion kaj dissendis ghin, por
detrui mian rondeton de E-komencantoj.
Pri via furioza batalado kontrau anglalingva forumo mi jam skribis.
Ne "defendu" min, kanajlo. Mi ne bezonas vian "defendon". Kaj mi ne timas
viajn atakojn. Sed klarigu, kial vi atakas utilajn por-Esperantajn
iniciatojn.

>Al mi estas klare ke oni ne kontrau-batalu Nikolai moke, sed ke oni
>prefere petu lin viziti kuraciston, char li evidente estas malsana.

Kion ankorau vi povas diri? Mi skribas veron, kiun vi ne povas kontraudiri;
do la sola ebleco por vi estas simple nigrigi kaj malkredindigi min.

Nikolao

konkordo

> [...]
>pretas subteni lian opinion".
>
>Shajne Nikolai estas tiom malsana ke li ech ne povas kompreni kiam iu

Ripetu kiom ajn: "Nikolao estas malsana", tio ne malsanigos min.

Nikolao

Klivo Lendon

Pli da klarigoj.

>Kiam mi kreis novajn dissendolistojn po e-istoj
>de diversaj landoj, vi tuj dissendis spamon cele
>nigrigi min kaj detrui la listojn. Tio estis
>malnobla kaj kontrau-Esperanta ago.

Yves ne provis detrui la listojn. En s.c.e. li
plendis ke Nikolao misuzis la retadresaron por krei
la listojn. Ankau, en la listoj mem, li skribis ke
Nikolao ne taugas kiel filtristo, pro sia rasismo.

Yves estas severe kontrau iu ajn misuzo de la
retadresaro. Lau mi, tro severe. Sed mi devas
konsenti kun lia opinio pri la netaugeco de
Nikolao kiel filtristo.

Lastjare, Nikolao riskis perdi sian membrecon
en Rusia Esperantista Unio pro insulto al Judoj en
la listo esper-rus. (Vere estis insulteto, nesuficha
por eksigi onin, lau mi.) En alia rusia listo,
vershajne pro lia insultemo, oni ne permesas lin
afishi.

>Pli frue, vi kun Klivo elpensis absurdan kalumnion
>kaj dissendis ghin, por detrui mian rondeton de
>E-komencantoj.

Vershajne temas pri lia klubo 'Thelema'. Se oni
scivolas kial mi kampanjis kontrau tio, serchu
la signifon de Thelema en interreto.

Mi denove diru, ke malamiko de Nikolao ne egalas
al malamiko de Esperanto.

>Nikolao

Klivo

Edmund GRIMLEY EVANS

Klivo Lendon <ind...@yahoo.com>:

> Yves ne provis detrui la listojn. En s.c.e. li
> plendis ke Nikolao misuzis la retadresaron por krei
> la listojn. Ankau, en la listoj mem, li skribis ke
> Nikolao ne taugas kiel filtristo, pro sia rasismo.

Mi ne ŝatas la sugeston, ke filtristo devas esti homo kun ortodoksa
kredaro. Laŭ mi oni povas havi iujn ajn strangajn kredojn, inkluzive
de rasismaj kredoj, kaj tamen esti bona filtristo, se oni kapablas ne
lasi siajn kredojn influi la laboron.

Ĉar ne estas nun proponata, ke Nikolao iĝu filtristo, mi detenos min
de komenti, ĉu mi opinias, ke Nikolao havas ĝustan personecon por esti
filtristo.

Cetere, la okultaĵoj de Nikolao povas esti malpravaj, sed ili estas
pli interesaj kaj amuzaj ol rediskutado pri akuzoj faritaj antaŭ unu
jaro.

Edmundo

Sergio Pokrovskij

Edmundo> Klivo Lendon <ind...@yahoo.com>:

> [...]

Edmundo> Mi ne ŝatas la sugeston, ke filtristo devas esti homo kun

[...]

Probable "filtrado" estas evitvorto por "cenzuro". Mi ne havas firman
opinion pri tio, tamen ŝajnas al mi ke "cenzurata" pli trafas por
"moderated"; mi ne diras tion por esprimi negativan rilaton al
"moderated groups", sed ĉar tiaj evitvortoj ŝajnas al mi plia aĉaĵo ol
"political correctness".

Ĉu?

--
Sergio

konkordo

KAGU:-} wrote in message...

>Bedaurinde ankau mi devas konstati ke via konduto en s.c.e igis tre
>stranga.

Ne _mi_ estas stranga. SCE mem estas stranga, kaj tio ne estas nur _mia_
opinio.
Por _vere_ Esperantista kunlaboro devas aperi pluraj novaj forumoj che
Usenet, sed negativaj personoj, kiuj dominas en SCE, chiel kontrauas tion.

>Stultajho restos stultajho ech se ghi venas el plumo de kleruloj.

Pri kiu stultajho vi parolas?

Nikolao

konkordo

Klivo Lendon wrote in message...
>Pli da (mis)klarigoj.

>Yves ne provis detrui la listojn. En s.c.e. li
>plendis ke Nikolao misuzis la retadresaron por krei
>la listojn.

Mi nur dissendis informon pri la novaj listoj kaj invitis homojn alighi. Tio
neniel estas misuzo de adresaro. Multaj homoj akceptis la inviton kaj dankis
min.
Kial YoBo shovas sian nazon en fremdajn aferojn?

>Ankau, en la listoj mem, li skribis ke
>Nikolao ne taugas kiel filtristo, pro sia rasismo.

Mi ne intencis esti filtristo, kaj krome mi NE estas rasisto.

>Yves estas severe kontrau iu ajn misuzo de la
>retadresaro. Lau mi, tro severe. Sed mi devas
>konsenti kun lia opinio pri la netaugeco de
>Nikolao kiel filtristo.

YoBo dilegente penas plenumi sian fian mision ne lasi Esperanton progresi.
Sed en tiu okazo li fiaskis.

>Lastjare, Nikolao riskis perdi sian membrecon
>en Rusia Esperantista Unio pro insulto al Judoj en
>la listo esper-rus.

Ne estis insulto.

>(Vere estis insulteto, nesuficha por eksigi onin, lau mi.)

Ne estis ech insulteto.

>En alia rusia listo,
>vershajne pro lia insultemo, oni ne permesas lin afishi.

Mi estimas rajton de chiu list-administranto cenzuri la liston.
Tio estas normala afero.

>Vershajne temas pri lia klubo 'Thelema'. Se oni
>scivolas kial mi kampanjis kontrau tio, serchu
>la signifon de Thelema en interreto.

Mi ne scias, kio estas "Thelema", kaj tio ne interesas min.
Temas pri E-rondeto kreita en malplena forumo, kiun Klivo kaj YoBo detruis
pro sia malamo al mi.

Nikolao

konkordo

Edmund GRIMLEY EVANS wrote in message...

>Mi ne ţatas la sugeston, ke filtristo devas esti homo kun ortodoksa
>kredaro. Laý mi oni povas havi iujn ajn strangajn kredojn, inkluzive

>de rasismaj kredoj, kaj tamen esti bona filtristo, se oni kapablas ne
>lasi siajn kredojn influi la laboron.

La novaj listoj estas tute sencenzuraj, kaj mi jam ne estas ilia
administranto. Vere, ke dum mi estis ilia portempa administranto, mi ne
permesis al YoBo afishi tie, pro lia konstanta atakado de la listoj.

>Ćar ne estas nun proponata, ke Nikolao iřu filtristo, mi detenos min
>de komenti, ću mi opinias, ke Nikolao havas řustan personecon por esti
>filtristo.

Filtristo de kio?

>Cetere, la okultaĽoj de Nikolao povas esti malpravaj, sed ili estas
>pli interesaj kaj amuzaj ol rediskutado pri akuzoj faritaj antaý unu
>jaro.

Se vi opinias miajn "okultajhojn" interesaj, bonvenon al listo
<homaranismo>.
Chi tie ne estas tauga loko por priparoli gravajn aferojn.

Nikolao

konkordo

Sergio Pokrovskij wrote in message ...

> Edmundo> Mi ne ţatas la sugeston, ke filtristo devas esti homo kun

>[...]
>
>Probable "filtrado" estas evitvorto por "cenzuro". Mi ne havas firman
>opinion pri tio, tamen ţajnas al mi ke "cenzurata" pli trafas por

>"moderated"; mi ne diras tion por esprimi negativan rilaton al
>"moderated groups", sed ćar tiaj evitvortoj ţajnas al mi plia aćaĽo ol
>"political correctness".

En "miaj" dissendolistoj mi kutime ne uzas cenzuradon. Sed iam cenzurado
povas esti necesa, pro detrua agado de iuj malamikoj. Absolute senkontrola
diskutejo facile degeneras.

Nikolao

Edmund GRIMLEY EVANS

Sergio Pokrovskij <p...@nbsp.nsk.su>:

> Edmundo> Mi ne ŝatas la sugeston, ke filtristo devas esti homo kun
>
> [...]
>
> Probable "filtrado" estas evitvorto por "cenzuro".

Mi memoras el lernejaj lecionoj pri ĥemio, ke per filtrado oni
apartigas du aferojn: filtritaĵon kaj restaĵon. Kelkfoje oni konservas
la filtritaĵon kaj forĵetas la restaĵon, sed kelkfoje oni faras
inverse.

Se oni kaŝas la malakceptitajn mesaĝojn al iu forumo, certe tio tre
similas al cenzuro. Eble tial la rezulto de filtrado prefere estu du
apartaj kategorioj, kiujn ĉiu rajtas laŭplaĉe konsulti. Tiel oni povas
kontroli, ĉu la filtristoj ĝuste faras sian laboron.

Mi pensas, ke "filtrado" estas pli bona vorto pro pluraj kialoj:

* La vorto "cenzuro" sugestas, ke oni malakceptas nur malmultajn
ekstremajn aferojn, dum oni malakceptas eble la pliparton de la
mesaĝoj al filtrata dissendolisto (ekzemple se la celo de la listo
estas dissendi nur gravajn anoncojn, sed la adreso de la listo estas
en TTT, kie ĝin rikoltas ĉiuj spamistoj).

* La vorto "cenzuro" sugestas, ke oni servas iun alian ol la legantoj.

* Se oni uzas aŭtomatan rimedon por trakti siajn proprajn mesaĝojn,
ekzemple forĵetante ĉiujn mesaĝojn kun erara ĉapaĵo kaj majuskla
temlinio, oni uzas por tio la vorton "filtri".

Edmundo

David Galadí-Enríquez

konkordo (Tue, 23 Oct 2001):

> Mi ne intencis esti filtristo, kaj krome mi NE estas rasisto.

Nikolao, vi ne nur estas rasisto, sed ankau mensoganto. Kiel diable vi
kuraghas diri, ke vi ne estas rasisto? Aldone, vi estas seksisto. Viaj
opinioj pri homaj rasoj kaj pri virinoj estas teruraj. Vi devus, almenau,
honeste agnoski kio vi estas.

> Ne estis insulto.

> Ne estis ech insulteto.

Estus ilustre koni la esprimon de Nikolao en tiu forumo, por ke ni chiuj
povu taksi, chu la komento de Nikolau estis insulto, insulteto au pure
rasisma aserto.

> Mi ne scias, kio estas "Thelema", kaj tio ne interesas min.
> Temas pri E-rondeto kreita en malplena forumo, kiun Klivo kaj YoBo detruis
> pro sia malamo al mi.

Mi dankus, ankau, se iu povus klarigi al ni la signifon de tiu vorto.

Ghis!

--
----------------------------------
David Galadí-Enríquez

konkordo

David Galadí-Enríquez wrote in message ...

> [...]
>kuraghas diri, ke vi ne estas rasisto? Aldone, vi estas seksisto. Viaj
>opinioj pri homaj rasoj kaj pri virinoj estas teruraj. Vi devus, almenau,

Antau ol babili idiotajhojn, unue tralegu _chion_ de mi verkitan, sed ne
ripetadu vomajhojn de miaj malamikoj.

>Estus ilustre koni la esprimon de Nikolao en tiu forumo, por ke ni chiuj
>povu taksi, chu la komento de Nikolau estis insulto, insulteto au pure
>rasisma aserto.

En rusa E-revuo estis publikigitaj fotoj de e-istoj kun subskribo "Niaj
homoj", kaj chiuj ili estas judoj (tre estimataj personoj). Mi nur diris, ke
fari tion estis eraro, char iuj eksteraj legantoj povas ekpensi, ke
Esperanto estas lingvo speciale de judoj (fakte, multaj stultuloj opinias
tiel). Jen chio.
Mi neniam estis antisemito, kaj mi tiel aktive defendas Israelon en ghia
batalo kontrau palestinaj teroristoj, ke oni ech nomis min "cionisto".

>Mi dankus, ankau, se iu povus klarigi al ni la signifon de tiu vorto.

David vaste malfermis bushon por engluti novan hokon de mensoga kalumnio.

Nikolao

Edmund GRIMLEY EVANS

konkordo <konk...@rdven.lv>:

> [...]
> fari tion estis eraro, char iuj eksteraj legantoj povas ekpensi, ke
> Esperanto estas lingvo speciale de judoj (fakte, multaj stultuloj opinias

Ankaŭ mi aŭdis, ke iuj homoj pensas, ke Esperanto estas juda lingvo.
Tamen, kiel homoj scius, ke ĉiuj homoj en la bildo estas judoj? Ĉu ili
surhavis religian vestaĵon, aŭ ĉu ili surhavis nenian vestaĵon, kaj
ĉiuj estis videble cirkumciditaj? :-) Aŭ ĉu, tute tede, listo de judaj
nomoj aperis apud la bildo?

> Jen chio.
> Mi neniam estis antisemito, kaj mi tiel aktive defendas Israelon en ghia
> batalo kontrau palestinaj teroristoj, ke oni ech nomis min "cionisto".

Nu, palestinanoj estas semidaj, do, se vi aktive subtenas la buĉadon
de palestinanoj, eble oni plu akuzus vin esti kontraŭsemida aŭ
antisemita aŭ simile. Tamen, tiaj akuzoj ne multe gravas. Ĝenerale
estas tute senutile akuzi homon esti kontraŭ iu grupo de homoj.

Edmundo

Klivo Lendon

Mi ankau miras pri tio.

>Antau ol babili idiotajhojn, unue tralegu
>_chion_ de mi verkitan, sed ne
>ripetadu vomajhojn de miaj malamikoj.

Mi ghuste citis vin. Se viaj opinioj pri
nigruloj kaj virinoj embarasas vin, almenau
forprenu tiujn artikolojn de la reto.

> [...]

>Mi neniam estis antisemito, kaj mi tiel
>aktive defendas Israelon en ghia
>batalo kontrau palestinaj teroristoj, ke

Mi ne pensas ke Nikolao estas antisemita. Tamen,
estas iom insulte ekskludi homojn de rusa socio
char ili estas Judoj. Iuj ja konsideris tion
insulto.

>David vaste malfermis bushon por engluti
>novan hokon de mensoga kalumnio.
>Nikolao

Thelema estas Greka vorto kiu signifas 'volo'.
Ghi rilatas al al filozofio de Aleister Crowley,
fama okultisto kiu pretendis esti la antikristo
(la besto 666). Alivorte, Crowley estis satanisto.

Nikolao trovis apenau uzatan grupon kun la nomo
Thelema kaj decidis instrui Esperanton tie. Kiam
mi avertis Nikolaon ke la grupo celas satanistojn,
li diris ke li ne sciis tion. (Mi kredas tion.)
Tamen, li rifuzis chesigi sian agadon tie.
Ghenerale, Nikolao rifuzas agnoski erarojn.

konkordo

>Ankaý mi aýdis, ke iuj homoj pensas, ke Esperanto estas juda lingvo.
>Tamen, kiel homoj scius, ke ćiuj homoj en la bildo estas judoj? Ću ili
>surhavis religian vestaĽon, aý ću ili surhavis nenian vestaĽon, kaj
>ćiuj estis videble cirkumciditaj? :-) Aý ću, tute tede, listo de judaj

>nomoj aperis apud la bildo?

Nomoj jes aperis, kaj judeco de tiuj personoj estas konata al multaj.

>Nu, palestinanoj estas semidaj, do, se vi aktive subtenas la bućadon
>de palestinanoj, eble oni plu akuzus vin esti kontraýsemida aý
>antisemita aý simile.

Kiam oni diras: "antisemito", oni kutime subkomprenas "malamanto de judoj".

Mi opinias, ke okazas ne buchado de palestinanoj, sed natura sindefendo de
israelanoj kontrau teroristoj. Israelo estas pacema lando. Estas
palestinanoj kaj arabaj landoj, kiuj malamas kaj volas neniigi Israelon.

Nikolao

konkordo

>Mi ankau miras pri tio.

(ANKAU MI miras pri tio)

Vi devus jam kompreni, ke mi chiam malkashe eldiras miajn pensojn. Se mi
estus rasisto, mi dirus, ke mi estas rasisto.

Se kalumnio ech pasas, ghi chiam ion lasas. Jen via armilo kontrau miaj
humanismaj ideoj. Via malluma naturo ne toleras ilin, kaj jen kial vi
ekmalamis ekde mia unua apero en SCE.

> [...]
>mi avertis Nikolaon ke la grupo celas satanistojn,
>li diris ke li ne sciis tion. (Mi kredas tion.)

Neniu bezonis vian averton. Kiu vi estas, por shovi vian nazon en fremdajn
aferojn? Kaj vi ne nur avertis, vi skribis kalumniajn leterojn al miaj
E-lernantoj, ke mi estas satanisto. Alivorte, vi intence cirkuligis
dangheran kalumnion pri Esperanto.
Nur unu vorto ekzistas pri vi: KANAJLO.

Nikolao

P.S. Ghis hodiau mi sciis nenion pri "Thelema".
Sed nun mi iom esploris per serchiloj.
Evidente, Thelema havas nenion komunan kun satanistoj.
Ghi estas io rilata al okultismo, masonismo ktp:
http://www.thelema.org/

chris.ailleret

>Esperantisto afishis chi tie: "Mi ne shatas Yves, sed kiam li pravas mi
>pretas subteni lian opinion".

Mi sxatas nek Yves-an agadon kontraux cxio Nikolai-a, nek Nikolai-ajn
ideojn...
Tamen, mi (pli) sxatas Yves-an opiniojn kaj Nikolai-ajn agadojn...
Laux kion mi vidis (videble, mi ne tuttute komprenis la lastan aferon pri la
ruslingva afisxo, cxar mi dum longa tempo ne plu povis veni cxi tie...),
Nikolai ja volas esti profitodona al esperanto movado :
li kreis listojn naciajn (kontraux kiuj estis Yves, se bone mi memoras),
tiel, ke homoj povu komunikadi sen esti membroj de tiu aux tiu asocio. Kiam
iu proponis sin kiel moderatoro en la franca, li tuj akceptis... Mi tute ne
scias pri utileco de alilandaj listoj tiaj, kaj mi vidas, ke la listo
esper-franc ne estas elstare aktiva, tamen de tempo al tempo estas mesagxoj
en gxi...
Kontrauxe, Yves estis iomete agresema al cxio konstruema de Nikolai. Tio
domagxas. Tamen, tre certa estas la fakto, ke mi estas pli proksima al
Yves-aj ideoj, ol al tiuj de Nikolai...
Mi bedauxrinde rimarkas, kiel multaj cxi tie, ke unu kaj la alia el la du
jam cititaj volas "militi" kontraux la alia, ne cxiam tre lauxregule (mi ja
diris unu KAJ la alia)
Mi pensas, ke unu kaj la alia povas helpi al esperanto movado esti "bone"
"konstruata"... tamen, mi ne komprenas, ke cxiam ili militu ecx sen pripensi
la aferon... Nikolai ja ecx ne rimarkis, ke Yves volis defendi lin...(mi ree
diras, ke eble mi malbone komprenis tiun aferon, bv. pardoni al mi, se tia
estas la situacio). Same aspektas la problemo por Yves, kiu atakas cxion,
kio devenas de Nikolai sen pripensi, cxu la afero povas esti bona...
Mi ne volas diri, ke mi agordas kun unu aux kun la alia, cxar mi ecx ne
scius kiun mi elektus... Ambaux volas helpi al la movado kaj volas bone agi,
kaj ambaux havas difektojn pli malpli gravajn.
Cetere, mi ne certas, ke la konflikto pritraktas agojn aux pensojn... Laux
tio, kion mi komprenis (eble mi nenion komprenis), la problemo ne estas tia,
sed la konflikto estas cxefe (eble entute) PERSONA. Iu persono kontraux iu
alia persono, nenion pli...
Eble iom malpli da "milito" kaj iom pli da "paco" estus profitodona por
cxiuj. Tiel, ni povos gxoji vidi ion alian ol senfinan (personan) bataladon
inter Yves kaj Nikolai...
Esperante, ke almenaux mi ne pligrandigos la konflikton, mi atendas reagojn
(pacigajn, espereble),
Tom.

Marko Rauhamaa

"konkordo" <konk...@rdven.lv>:

> Vi devus jam kompreni, ke mi chiam malkashe eldiras miajn pensojn. Se
> mi estus rasisto, mi dirus, ke mi estas rasisto.

Mi klarigu. Vi kaj Klivo difinas la vorton "rasisto" malsame:

Nikolao: "Rasisto" estas homo, kiu malamas homojn alirasajn.

Klivo: "Rasisto" estas homo, kiu kredas, ke inter la rasoj estas
kategoriaj, trajtaj diferencoj.

Do vi diras, ke vi ne povas esti rasisto, char vi volas la plejbonon de
chiuj homoj el chiuj rasoj.

Klivo diras, ke vi ja estas rasisto, char vi kredas, ke la blankuloj
estas pli civilizighintaj kaj pli alten evoluintaj ol la nigruloj. Vi
kredas, ke la nigruloj ghenerale estas pli kaosaj, militemaj, kverelemaj
kaj maldiligentaj ol la blankuloj.

> [...]
> leterojn al miaj E-lernantoj, ke mi estas satanisto. Alivorte, vi
> intence cirkuligis dangheran kalumnion pri Esperanto.

Kalumnio kontrau vi ne estas kalumnio kontrau esperanto. (Ech Jesuo
permesis kalumnion kontrau li kaj ne nomis tion blasfemo kontrau Dio.)

Marko

--
Marko Rauhamaa mailto:ma...@pacujo.nu http://www.pacujo.nu/marko/

the Black Rose of Crofton Downs

Klivo Lendon wrote:

> Thelema estas Greka vorto kiu signifas 'volo'.
> Ghi rilatas al al filozofio de Aleister Crowley,
> fama okultisto kiu pretendis esti la antikristo
> (la besto 666). Alivorte, Crowley estis satanisto.

Haaa... ne *precize* ekzakta. Lau^ mia (malgranda) kompreno de la
instruaj^oj de Thelema , temas pri farig^i "preter bona kaj malbona"
(kiel diris Nietzche). Temas pri atingi potencon universalan, potencon
kvazau^-dia, kaj la Thelemistoj certe ne lojalas nek al Dio nek al
Satano nek al iu alia estaj^o supernatura. Mi kredas ke, en nomig^i "la
besto 666", Crowley nur volis timigi Kristanojn por sia propra amuzo.
;-)

C^iokaze, mi kredas ke Crowley estis multege plibona poeto ol magisto.
Mi s^ajne memoras citaj^on de unu de lia verkoj, kiu eble ekzempligas
lian penson:

"Hierau^ nokte mi song^is ke Dio kaj Satano batalis por mia animo. Dio
venkis. Nun mi nur havas unu demandon: kiu el la du estis Dio?"

Mi bezonas diri, laste, ke c^iuj el la Thelemistoj kiuj mi estas
rekontinta estis almenau^ iomete frenezaj.

h. rozo-nigra

Klivo

"konkordo" <konk...@rdven.lv> wrote in message news:<GLo8r...@racoon.riga.lv>...

> (ANKAU MI miras pri tio)

Vi pravas. Mi devus skribi 'ankau mi'.

> Vi devus jam kompreni, ke mi chiam malkashe eldiras miajn pensojn.
> Se mi estus rasisto, mi dirus, ke mi estas rasisto.

Via rasismo estas establita fakto. Debato pri tio estas sensenca.

> Se kalumnio ech pasas, ghi chiam ion lasas. Jen via armilo kontrau miaj
> humanismaj ideoj. Via malluma naturo ne toleras ilin, kaj jen kial vi
> ekmalamis ekde mia unua apero en SCE.

Vi ne komprenas kio estas humanismo. Estas du tendencoj:
religia kaj senreligia humanismo. Ambau rejhetas superstichon
kaj dogmon. Mi sube afishas tradukajhon kiu resumas la chefajn
trajtojn. Mi speciale atentigas vin pri punktoj 2, 3, kaj 8.

> Neniu bezonis vian averton. Kiu vi estas, por shovi vian nazon en fremdajn
> aferojn? Kaj vi ne nur avertis, vi skribis kalumniajn leterojn al miaj
> E-lernantoj, ke mi estas satanisto.

Tio simple NE okazis! Mi insistas ke vi reprenu tiun akuzon!

> Alivorte, vi intence cirkuligis dangheran kalumnion pri Esperanto.

Mi miregas pri via senhonteco!

> Nur unu vorto ekzistas pri vi: KANAJLO.

Nur unu? Estas multaj vortoj pri vi, kiujn mi hezitas uzi.

> [...]
> Sed nun mi iom esploris per serchiloj.
> Evidente, Thelema havas nenion komunan kun satanistoj.
> Ghi estas io rilata al okultismo, masonismo ktp:

Oni ja disputas chu Crowley vere estis satanisto, au chu
li simple ghuis shoki homojn. Sed char li mem nomis
sin 'la plej malbona homo en la mondo', kaj 'la besto 666',
mi ne emas kontraudiri lin.

Klivo
http://groups.yahoo.com/group/programistoj-respondas

Jen hasta tradukajho pri humanismo. Pardonon pri eraroj.

What Is Humanism? (Kio estas Humanismo)
Frederick Edwords
http://www.infidels.org/library/modern/fred_edwords/humanism.html

1. Humanismo estas unu de tiuj filozofioj por homoj kiuj
pensas por si mem. Estas neniu kampo de penso kiun
Humanisto timas esplori.

2. Humanismo estas filozofio kiu fokusas sur homaj rimedoj
por kompreni la realan mondon. Humanistoj ne pretendas
posedi nek havi aliron al supozita transcenda scio.

3. Humanismo estas filozofio de racio kaj scienco en sercho
de scio. Tial, kiam temas pri la plej valida rimedo por
akiri scion pri la mondo, Humanistoj rejhetas arbitran kredon,
autoritaton, revelacion, kaj alternativajn statojn de konscio.

4. Humanismo estas filozofio de imago. Humanistoj rekonas ke
intuiciaj sentoj, svagaj ideoj, divenado (speculation),
ekbriloj de inspiro, emocio, alternativaj statoj de konscio,
kaj ech religia sperto, kvankam ne validaj rimedoj por akiri
scion, tamen estas utilaj fontoj de ideoj kiuj povas
gvidi nin al novaj metodoj por rigardi la mondon. Chi tiuj
ideoj, post racia kontrolo por utileco, estas tiam uzeblaj,
ofte kiel alternativaj strategioj por solvi problemojn.

5. Humanismo estas filozofio por la nuno kaj chitieo. Humanistoj
konsideras homajn valorojn senc-havaj nur en la kunteksto de
homa vivo, kaj ne en la promeso de supozita vivo post morto.

6. Humanismo estas filozofio de kompato. Humanista moralo
nur celas plenumi homajn bezonojn kaj respondi al homaj
problemoj -- por ambau individuoj kaj socio -- kaj dedichas
neniun atenton al la deziroj de supozitaj diaj estajhoj.

7. Humanismo estas realisma filozofio. Humanistoj rekonas la
ekziston de moralaj krucvojoj (dilemmas) kaj la bezonon por
zorgema konsidero de tujaj kaj estontaj sekvoj en decidado
pri moralo.

8. Humanismo kongruas al la scienco de hodiau. Tial Humanistoj
agnoskas ke ni vivas en natura universo de granda amplekso kaj
agho, ke ni evoluis sur chi tiu planedo dum longa periodo de
tempo, ke ne ekzistas konvinka pruvo por apartigebla 'spirito',
kaj ke homaj estajhoj havas iujn integrajn bezonojn kiuj
efiktive formas bazon de iu ajn hom-orientita sistemo de valoroj.

9. Humanismo kongruas al hodiaua progresema socia penso. Humanistoj
estas dedichitaj al civitanaj liberoj, homaj rajtoj, apartigo
de eklezio kaj shtato, la etendo de partoprena demokracio ne nur
en registaro sed ankau en laborejo kaj edukado, etendo de
tutmonda konscio kaj internacia intershangho de produktajhoj kaj
ideoj, kaj malfermaj strategioj por solvi sociajn problemojn,
kiuj permesas la testadon de novaj alternativoj.

10. Humanismo kongruas al novaj teknologiaj progresoj. Humanistoj
volonte partoprenas en burghonantaj sciencaj kaj teknologiaj
malkovroj por ekzerci sian moralan influon sur chi tiuj revolucioj
dum ili disvolvighas, speciale kun la celo protekti la naturan
medion.

11. Resume, Humanismo estas filozofio por tiuj kiuj amas vivon.
Humanistoj prenas respondecon por siaj propraj vivoj kaj ghuegas
la aventuron esti parto de novaj malkovroj, serchi novajn sciojn,
esplori novajn elektojn. Anstatau ol trovi komforton en antau-faritaj
respondoj al la grandaj demandoj de vivo, Humanistoj ghuas la
necertecon de esploro, kaj la liberon de malkovrado kiun tio
sekvigas.

Fino de traduko.

Marko Rauhamaa

ind...@yahoo.com (Klivo):

> [...]
> respondoj al la grandaj demandoj de vivo, Humanistoj ghuas la
> necertecon de esploro, kaj la liberon de malkovrado kiun tio sekvigas.

Ho, kiel ekskluziva filozofio! Nu, bonshance estas multegaj alternativaj
filozofioj por pesimismuloj, realismuloj, malgajuloj kaj enuuloj.

Yves Bellefeuille

"chris.ailleret" <chris.a...@infonie.fr> skribis:

> Eble iom malpli da "milito" kaj iom pli da "paco" estus profitodona por
> cxiuj. Tiel, ni povos gxoji vidi ion alian ol senfinan (personan)
> bataladon inter Yves kaj Nikolai...

Vi ne estis tie chi antau du jaroj, kiam Simono Payne kaj Nikolai
disputadis, chu? *Tio* vere estis terura (kaj enua).

Rilate al Nikolai, mi pensas ke Arnold Victor tre bone resumis la
aferon, dirante ke necesas "protekti Esperantujon kaj Usenet kontraux la
sintrudo de Nikolao". Ghenerale, ne indas respondi al Nikolai en tiu chi
grupo, kie chiuj jam konas lin kaj liajn ideojn, sed oni nepre reagu al
li kiam li provas varbi siajn rasismajn ideojn au kiam li skribas al
homoj kiuj ne jam konas lin.

Kaj mi daure ne komprenas kial ni revenis al aferoj kiuj okazis antau du
jaroj, pro tio ke mi *defendis* afishon kiun Nikolai faris en la rusa en
tiu chi grupo.

Klivo

the Black Rose of Crofton Downs <heatherb...@hotmail.com> wrote in message news:<3BD5EB3E...@hotmail.com>...

> Haaa... ne *precize* ekzakta.

Eble...

> [...]
>
> Mi bezonas diri, laste, ke c^iuj el la Thelemistoj kiuj mi estas
> rekontinta estis almenau^ iomete frenezaj.

Jen alia poemo de A. Crowley:

"
Mi ligas mian sangon en Satano,
Chio kio kushas inter miaj manoj
Al ci, la Besto, kaj cia povo,
Mi dedichas min; korpe, mense, kaj spirite.
"
http://www.gothicpress.freeserve.co.uk/Aleister%20Crowley.htm

Proverbo:
Se ghi marshas kiel anaso kaj ghi blekas kiel anaso ghi estas anaso.

konkordo

Yves Bellefeuille wrote in message...

>Ghenerale, ne indas respondi al Nikolai en tiu chi grupo,

...char al YoBo ne plachas respondoj de Nikolao

>kie chiuj jam konas lin kaj liajn ideojn,

...ech mi mem ne konas chiujn miajn ideojn, char ili konstante naskighas kaj
evoluas.

>sed oni nepre reagu al
>li kiam li provas varbi siajn rasismajn ideojn au kiam li skribas al
>homoj kiuj ne jam konas lin.

Mi neniam provis "varbi" rasismajn ideojn.
Kaj nun atenton! YoBo alvokas chiam enmiksighi kaj kalumnii min, kiam mi
skribas al homoj, kiuj ankorau ne konas min. Evidente, li forte timas mian
influon al Esperantujo.
Mem YoBo preskau profesie okupighas pri tio, ke li observas, persekutas min
kaj volas detrui chion, kion mi konstruas. Ekzemple, mi multfoje skribis pri
Esperanto al diversaj forumoj en Usenet, kaj YoBo tuj reagis, per plej
nigraj vortoj insultante min. Kompreneble, tio tuj nuligas la propagandon,
char eksteruloj per propraj okuloj vidas, ke "Esperanto estas lingvo de
malpaco kaj amikeco".

Mia konvinko estas, ke esperantistoj neniuokaze devas interbatali antau
ekstera publiko. Sed YoBo ne estas esperantisto. Li estas lupo en shafa
felo, kashita malamiko de Esperanto. Kaj tio devas scii chiuj.

>Kaj mi daure ne komprenas kial ni revenis al aferoj kiuj okazis antau du
>jaroj

Char bezono pri anglalingva forumo pri Esperanto estas daure sentata. Pasis
du jaroj, kaj neniu faris ion tiudirekte; mia provo restas sola. SCE ne
evoluas, ghin partoprenas la samaj personoj kiel antau jaroj. Ili nur
senutile skuas aeron. Mi hontas, ke miaj lernantoj povas vidi tion!

Nikolao

Yves Bellefeuille

ind...@yahoo.com (Klivo Lendon) skribis:

> Yves estas severe kontrau iu ajn misuzo de la retadresaro. Lau mi, tro
> severe. Sed mi devas konsenti kun lia opinio pri la netaugeco de
> Nikolao kiel filtristo.

Dum la UK en Zagrebo, mi audis plendojn pri esperanta spamado, precipe
de movadaj "gravuloj" (estraranoj de UEA kaj simile). Shajne iuj homoj
ne povas disdoni flug-folion sen informi la tutan Komitaton de UEA pri
tio.

La esperanta komunumo havas la saman problemon kiel aliaj "idealismaj"
movadoj: iuj opinias ke la afero estas tiom grava ke normalaj reguloj
pri konduto ne validas, au ili ne povas kredi ke iu ne ghojus ricevi
informojn pri esperanto.

Jam estas klare ke oni ne rajtas uzi la adresaron de Derk por spamado,
kaj Derk bone zorgas pri tio. Shajnas ke la nuna problemo estas misuzado
de la Delegita reto, kaj mi volus proponi ke oni aldonu al la reguloj de
la Delegita reto ke oni ne uzu ghin por spamado, same kiel oni ne rajtas
uzi ghin por komercaj celoj, ktp.

konkordo

Klivo wrote in message ...

>Tio simple NE okazis! Mi insistas ke vi reprenu tiun akuzon!

Se vi chi-okaze ne mensogas, do tion faris YoBo. Chiuokaze, mi ricevis tre
timigitajn leterojn de miaj lernantoj pri tio, ke ili ricevis strangajn
anglalingvajn mesaghojn, avertantajn ilin pri tio, ke ili lernas satanismon.
Tiuj komencantoj por chiam malaperis.

Nikolao

konkordo

Marko Rauhamaa wrote in message ...

>Kalumnio kontrau vi ne estas kalumnio kontrau esperanto.

Miaj malamikoj, shovantaj sian longan nazon en aferojn, kiuj ilin neniel
koncernas (chu tio estis Klivo au YoBo, mi povas nur konjektadi), cirkuligis
tre dangheran kalumnion pri ia interligo de satanismo kaj Esperanto.
(Cetere, ankau la akuzo de "Thelema" pri satanismo shajnas al mi kalumnio)
Chiuokaze, tio estas malpuraj agoj, detruantaj honestan laboron por
Esperanto.

Nikolao

konkordo

Yves Bellefeuille wrote in message...

>Jam estas klare ke oni ne rajtas uzi la adresaron de Derk por spamado

Mi ripetas: dissendi informon pri novaj listoj NE estas spamado.
Mi ricevis ECH NE UNU riprochon post tio, sed multajn dankojn!

Nikolao

Edmund GRIMLEY EVANS

Klivo <ind...@yahoo.com>:

> [...]
>
> Proverbo:
> Se ghi marshas kiel anaso kaj ghi blekas kiel anaso ghi estas anaso.

Klivo, mi esperas, ke vi ne faras la naivan eraron supozi, ke la vorto
"mi" en poemo referencas la poeton.

Edmundo

Yves Bellefeuille