Respondo al "Dankon"

Diego Amicabile

Saluton!

Demando :

Kion oni respondas al "Dankon" ? Angle estus "You are welcome", germane
"Bitte", itale "Prego".

Dankon!

marcoerre

"Diego Amicabile" <dieg...@web.de> ha scritto nel messaggio
Mia instruisto pri Esperanto respondis al mi kun "ne dankinde".
Mi ne certas ke "bitte" estas la korekta respondo en la germana. Tiu vorto
korespondus al la "bonvolu" aux "bonvole" formoj, sed iu germanlingvano
povas pli bone klarigi.

Marco

Nicolas Bouillon

Le 19.05.2005 10:50, marcoerre a écrit:
> Mi ne certas ke "bitte" estas la korekta respondo en la germana. Tiu vorto
> korespondus al la "bonvolu" aux "bonvole" formoj, sed iu germanlingvano
> povas pli bone klarigi.

Laŭmemore (mi lernis germana dum 8 jaroj, sed mi ne estis bona
lernanto), "bitte" estas "bonvolu" kaj "nedankinde"...

Sergio

Diego Amicabile:
> Saluton!

> Demando :

Tradicie oni uzas "ne dankinde"; al mi tamen tio tre malplacxas, tio
ja sonas, laux mi, malgxentile:

Iu esprimas al vi sian dankon. Vi gxin malakceptas, sentigante al la
dankanto ke vi ne zorgas pri tiaj malgravajxoj. Tamen se la dankanto
vere aprezas la gravon de la afero kaj de via komplezo, tio aspektas
insulte.

La anglaj "you're welcome" aux "my pleasure" ktp estas multe pli
gxentilaj. Iam mi imitas tion per frazo "Mi gxojas, ke tio al vi
placxis" aux simile. Bedauxrinde, tio estas iom longa.

--
Sergio

x...@luisguillermo.com

Sergio skribis i. a.:
> ... ... ...
> [...]

Tia estas unu ebla sinteno.
Alia senco, tute kontrauxa, estas kiu inspiras tiun tradician respondon
"nedankinde": ne malgxentileco, sed humileco:
"- Tio kion mi faris ne estas granda afero kiu meritas dankon"

Saluton.

Luis Guillermo RESTREPO RIVAS

http://skibitaj-pensoj.blogspot.com
http://LuisGuillermo.com

"Sergio" <sergio.p...@gmail.com>:

> La anglaj "you're welcome" aux "my pleasure" ktp estas multe pli
> gxentilaj. Iam mi imitas tion per frazo "Mi gxojas, ke tio al vi
> placxis" aux simile. Bedauxrinde, tio estas iom longa.

Se temas pri simplaĵo kiel ekzemple malfermado de la pordo aŭ donado de
la salo, la suomoj neniel respondas al dankado. Se temas pri efektiva
dankindaĵo, la suomoj je fojoj respondas: "Dankon pro la danko".

Tamen ordinare suomo, kiu ricevas dankon, eksilentas kaj ekruĝiĝas. Do
ne estas tre ĝentile danki, komplimenti aŭ laŭdi suomon. Krome suomoj
malamas dankoŝuldon, do la suomoj ĝenerale ne embarasas siajn kunulojn
per ĝi. Ekzemple suomo ĝenerale ne proponas pagi la manĝon de grupo en
restoracio.

Marko Rauhamaa mailto:ma...@pacujo.net http://pacujo.net/marko/

Damir Malkoč

En m3sm0ju...@elektro.pacujo.net,
Marko Rauhamaa <ma...@pacujo.net> skribis:

> Se temas pri efektiva dankindaĵo, la suomoj je fojoj respondas: "Dankon
> pro la danko".

Espereble oni ne respondas al tiu danko. :)

--
Damir Malkoč

Sebastian Hartwig

Marko Rauhamaa:

> Krome suomoj
> malamas dankoŝuldon, do la suomoj ĝenerale ne embarasas siajn kunulojn
> per ĝi. Ekzemple suomo ĝenerale ne proponas pagi la manĝon de grupo en
> restoracio.

Saghaj homoj. Eble, Finnlando ja vere estas la paradizo ...

Sebastiano

--
sebastian.hartwigQinterlingue.org

Giuseppe Castelli

Sergio:

> Tradicie oni uzas "ne dankinde"; al mi tamen tio tre malplacxas, tio ja
> sonas, laux mi, malgxentile:

Kutime la "sono" de tiaj ŝablonaj frazoj dependas nur de konvencio, ne de
ilia laŭvorta signifo. "Bonan tagon" signifas "mi vidis vin kaj mi estas
tro civilizita por silenti"; plej ofte al la salutanto tute ne gravas,
kian tagon la salutato havos. Simile, "ne dankinde" kutime signifas nenion
pli ol "mi aŭdis vian dankon".

Mi neniam okupiĝis pri artefaritaj lingvoj, sed se mi inventus unu, eble
ĝi havus unu solan vorton signifantan "saluton", "ĝis", "adiaŭ", "dankon",
"ne dankinde", "mi petas", "bonvolu" kaj "pardonu".

Giuseppe Castelli

Sebastian Hartwig:

> Saghaj homoj.

Preskaŭ ĉiaj konvencioj bone funkcias, se oni alkutimiĝis al ili.
Kompreneble ne estas saĝe donaci la manĝon en socio kie tio estas
embarasa. En socio kie la aliaj grupanoj senprobleme dankos kaj plezure
reciprokos venontfoje, la sama ago estas tute saĝa (kaj rapidigas la
pagadon).

> Eble, Finnlando ja vere estas la paradizo ...

Laŭ la filmoj de Kaurismäki, ne tro :-)

Manuel

Giuseppe Castelli skribis :
> Mi neniam okupigis pri artefaritaj lingvoj, sed se mi inventus unu,
eble
> gi havus unu solan vorton signifantan "saluton", "gis", "adiau",

"dankon",
> "ne dankinde", "mi petas", "bonvolu" kaj "pardonu".

Cxu tio jam ne ekzistas ?

Temas pri la havaja. Via cxiusavxca vorto estas "Aloha!"

Manvxelo

John Swindle

"Manuel" <brant...@yahoo.ca> wrote in message

Tiuj signifoj ne estas la samaj, ke ne cxiuj estas la signifoj de
"aloha". "Aloha" signifas "amo", "saluton", "gxis", "adiaux",
kaj "mi estas vizitanto el fora lando kiu opinas, ke via lingvo
konsistigxas per nur unu vorto."

Mi logxas kaj logxis jam de jardekoj en Havajo. Mi multe
sxuldas al la lando kaj ties unuaj enlogxantoj. Mi ne opinias,
ke vi devis lerni la lingvon. Mi opinias tamen, ke mi devos
lerni gxin.

Jairo

Kio volas diri "suomo"??

Manuel

Jairo skribis :

> Kio volas diri "suomo"??

Ano de la cxefa gento en Suomio (ili muzikas per kanteleo kaj sxvitas
en sekbanejoj [savxnoj]). Aliaj gentoj en Suomio : svedoj (ili logxas
cxefe en O-Insulo kaj Helsinko), sameoj (en la Nordo ili bridas
rimencervojn), rusoj (cxefe en la Sudoriento en pravagloraj
monahxejoj).

Suomio :

Oficialaj lingvoj : la suoma kaj sveda.

Cxefurbo : Helsinko.

Nacia heroado : Kalevala (= lando de Kalev).

Plej fama komponisto : Jano Sibeljusa.

Plej fama romano : "Sep Fratoj" de Aleksio Kivia.

"Norda Ameriko" en la suoma : Pohjoisamerika
(Prononcu plimalpli kiel en Esperanto, speciale la "h", sed akcentu la
unuan silabon.)

Notu, ke Marko uzas la vorton "suomo" en la senco de "suomiano".

Manvxelo

Yves Bellefeuille

Jairo skribis:

> Kio volas diri "suomo"??

Tradicie oni parolas pri la lando "Finnlando", kaj la homoj estas
"Finnoj". Tio tamen ne estas tute kontentiga en Esperanto, pro la duobla
"n".

La nomo de la lando en la finna estas "Suomi"; tial iuj uzas "Suomon" por
la homoj kaj "Suomion" por la lando, por eviti la duoblan "n".

Nun shajnas al mi ke prefere oni kuraghe diru "Finon" kaj "Finlandon", kun
nur unu "n". Estas vere, ke tiu similas al Fin-lando, sed oni senhezite
diras Irlandon, kvankam tio similas al Ir-lando.

Bonvolu atenti, ke la ideoj de Manuel pri la lingvo, kaj specife pri
lando-nomoj kaj personaj nomoj, ne estas ghenerale akceptataj.

--
Yves
<y...@storm.ca>

Yves Bellefeuille <y...@storm.ca>:

> Nun shajnas al mi ke prefere oni kuraghe diru "Finon" kaj "Finlandon", kun
> nur unu "n". Estas vere, ke tiu similas al Fin-lando, sed oni senhezite
> diras Irlandon, kvankam tio similas al Ir-lando.

Kiam oni ekparolos pri la iroj, isoj kaj nederoj, oni libere ekparolu
pri la finoj. Ĝis tiam mi rekomendas paroli pri irlandanoj, islandanoj,
nederlandanoj kaj finlandanoj.

Eugen Fabian

"Diego Amicabile" <dieg...@web.de> ha scritto nel messaggio

Je via sano, plezure, nedankinde... ;o)

Eugenio

Sergio

Eugen Fabian:

> Je via sano, plezure, nedankinde... ;o)

Jes, ruse eblas "Je via sano". Tio pensigas min pri eventuala solvo:
"Gxuu!"

--
Sergio

pierre.levy

"Sergio" <sergio.p...@gmail.com> a écrit dans le message de news:
1117628095....@f14g2000cwb.googlegroups.com...

Iu amiko mia proponis "Vivu Meksikio!". Oni demandis lin: "kial Meksikio?"
Li respondis: "Kial ne Meksikio?"

Petro.

Eugen Fabian

"pierre.levy" <pierre...@wanadoo.fr> ha scritto nel messaggio
Kial ne "Esperantujo"? Ni ne estas ĉiuj Meksikanoj. ;o)

> Petro.

Eugenio

mireille corobu

> Je via sano, plezure, nedankinde... ;o)

Je via bonvolo, je via bontrovo...
laŭkuntekste.
Ankaŭ eblas ne respondi vorte sed respondi geste aŭ/kaj miene.
Tamen:
Rideto signifas dankon aŭ simpation el iuj personoj, el aliaj ĝi
signifas nur afablecon, el iuj aliaj mokadon aŭ ĉarmallogon do sen koni
la personojn oni povas mislegi sur la vizaĝo.
Mireja