От Голям Чардак до Буковец за по-малко от 3 часа

vedrin.j...@gmail.com

Радостина

On 9/11/2017 3:01 PM, vedrin.j...@gmail.com wrote:
> http://planina.e-psylon.net/viewtopic.php?t=11951

Ти си бил заедно с Лъчо?

vedrin.j...@gmail.com

On Tuesday, September 12, 2017 at 2:01:34 AM UTC+3, Радостина wrote:

> Ти си бил заедно с Лъчо?

Заедно приключенствахме тези дни, да.

Nick

On Mon, 11 Sep 2017 15:01:27 -0700, vedrin.jeliazkov wrote:

> http://planina.e-psylon.net/viewtopic.php?t=11951

---8<---
Иначе планираме да пуснем още балони, чрез които да снемаме и следови
концентрации на разни атмосферни газове - кислород, озон, CO2 и т.н. за
каквото има подходящи сензори
---8<---

Следови концентрации? В химията това означава стотни, ако не и хилядни от
процента. А не мисля, че кислорода и CO2 имат такава концентрация в
атмосферата? Ама това повече за протокола, не е заяждане.

Иначе браво на вас.

--
«地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

vedrin.j...@gmail.com

On Tuesday, September 12, 2017 at 8:46:22 AM UTC+3, Nick wrote:

> [...]
> процента. А не мисля, че кислорода и CO2 имат такава концентрация в
> атмосферата? Ама това повече за протокола, не е заяждане.

Наско е по атмосферната химия (има PhD от университета в Дуисбург-Есен в тази област), та ще трябва той да обясни по-подробно. :-)

Nick

Ааа, недей, няма нужда.

Все пак онова там е форум, което не предполага академична прецизност при
писането. А и нищо чудно под „следови концентрации“ той да има предвид
нещо съвсем различно от това, което аз си мисля.

Аз малко в случая като Ивайло го раздадох, така че извинявай, не го
ангажирай човека да обяснява, сигурно си има по-полезна и приятна работа
за вършене.

vedrin.j...@gmail.com

On Tuesday, September 12, 2017 at 12:21:29 PM UTC+3, Nick wrote:

> [...]
> писането. А и нищо чудно под „следови концентрации“ той да има предвид
> нещо съвсем различно от това, което аз си мисля.

Ето го отговорът на Наско на този и други въпроси:

http://planina.e-psylon.net/viewtopic.php?p=120971#120971

Nick

On Tue, 12 Sep 2017 10:45:57 -0700, vedrin.jeliazkov wrote:

> Ето го отговорът на Наско на този и други въпроси:

> http://planina.e-psylon.net/viewtopic.php?p=120971#120971

Уф, все пак си го занимал човека :).

Общо взето, както и предположих, че е станало.

Благодари му от мое име, че не ми се регистрира само за това във форума и
им пожелай успех от мое име, моля.

Радостина

Лъчо с какво е снимал над дърветата, дрон ли имате?

vedrin.j...@gmail.com

On Tuesday, September 12, 2017 at 9:14:36 PM UTC+3, Радостина wrote:

Вече имаме и дрон, да. :-)

vedrin.j...@gmail.com

Заснето от студент кратко видео с отварянето на сферата с полезния товар в Пловдивския Университет:

https://youtu.be/Ht57XgjiqMs

desi

<vedrin.j...@gmail.com> wrote:
> http://planina.e-psylon.net/viewtopic.php?t=11951

Невероятно! Благодаря че сподели постижението... де да имаше начин да се
like-ва!

vedrin.j...@gmail.com

On Wednesday, September 13, 2017 at 9:08:51 AM UTC+3, desi wrote:

> Невероятно! Благодаря че сподели постижението... де да имаше начин да се
> like-ва!

Ето и един кратък видеоразказ, подготвен от Георги Димитров: https://youtu.be/SRQuX39axpA

vedrin.j...@gmail.com

Една графика, подготвена от Атанас Терзийски, с неокончателни данни от сензора за радиация [1] (сините точки са измерените стойности, червените са moving average с прозорец от 10 точки):

https://web.uni-plovdiv.net/vedrin/screenshots/gamma-01.png

[1] https://web.uni-plovdiv.net/vedrin/GammaRadiation.RD2014.pdf

Nick

Не е ли малко странен „камбанообразния“ профил на резултатите?

Връзката не е ли по-скоро линейна?

vedrin.j...@gmail.com

On Tuesday, September 19, 2017 at 8:28:05 PM UTC+3, Nick wrote:

> Не е ли малко странен „камбанообразния“ профил на резултатите?
>
> Връзката не е ли по-скоро линейна?

Не е линейна връзката, доколкото изобщо може да се говори за някаква аналитична връзка. Твърде много са факторите, които оказват значимо влияние и много от тях имат случаен характер. Една бегла съпоставка с други резултати сочи, че нашите като цяло са доста подобни на тези, получени в небето над Чили миналото лято:

http://www.spaceweather.com/images2016/06oct16/4balloons.png

http://news.spaceweather.com/intercontinental-space-weather-balloon-network/

Малко по-подробни сведения от гореспоменатите експерименти има в тази статия:

http://onlinelibrary.wiley.com/wol1/doi/10.1002/2016SW001410/abstract

Ще цитирам тук един кратък пасаж от нея:

"Newcomers to the field of atmospheric radiation measurements often expect dose rates to peak at the apex of the flight. Instead, the peak occurs approximately halfway up, in the lower stratosphere. When cosmic rays crash into Earth’s atmosphere, they produce a spray of secondary particles. With increasing depth in the atmosphere, the primary cosmic radiation component decreases, whereas the secondary radiation component increases. This situation results in a maximum dose rate at an altitude of ~20 km. This is often called the “Regener-Pfotzer maximum,” named after physicist Erich Regener and his student George Pfotzer who discovered the peak using balloons and Geiger tubes in the 1930s [Carlson and Watson, 2014]."

Споменатата в последното изречение статия е:
https://www.hist-geo-space-sci.net/5/175/2014/

vedrin.j...@gmail.com

Още една графика, в която са съпоставени измерванията на радиационния фон при издигането на балона с тези при спускането му:

https://web.uni-plovdiv.net/vedrin/screenshots/gamma-02.png

Nick

Благодаря.