Hjälp en SNUG nära dig

1 view

Kim Gräsman

to snug-a...@googlegroups.com
Hej,

Nu har SNUG överlevt treårsdagen -- vårt första möte hölls den 17/3
2005. Under hela denna otroliga livslängd har föreningen drivits av
fyra eldsjälar vars låga nu börjat fladdra [*].

Listan som det här meddelandet går ut till har drygt 140
prenumeranter. Det betyder att vi vid varje givet möte med ganska stor
sannolikhet får minst 20 besökare, och det ska man inte skämmas för.
Jag tror vi är en av Sveriges mest välbesökta Microsoft-usergroups.

Vi tycker fortfarande att SNUG är en fin sammanslutning, men en del av
oss har för mycket att göra för att orka driva det med någon reda och
andra har halkat ur .NET-spåret och funderar på helt andra saker.

Därför behöver vi nu hjälp från SNUG-medlemmarna, av några volontärer
som kan tänka sig att ställa upp och hjälpa till att driva föreningen
framåt. Arbetsinsatsen är tämligen blygsam, vi har hittills jobbat
mest med att försöka locka hit duktiga talare och ordna sponsring på
ett vettigt sätt.

Vi kommer inte att dumpa det här i knät på eventuella intressenter och
försvinna, snarare kommer vi väl att fortsätta hjälpas åt med att
utveckla SNUG vidare, men vi behöver lite nya krafter för att hålla
ångan uppe. Utan hjälp kommer det sannolikt inte bli mer än sporadiska
möten framöver.

Därför: om du kan tänka dig att hjälpa till en smula, på vilket sätt
det vara månde, hör av dig till mig, så ska jag se till att du kommer
in på klanledar-maillistan och har möjlighet att diskutera vidare
utveckling!

Puss & kram,
- Kim, för SNUG

[*] OK, lite svajig metaforik. Vi är Henrik Blomgren, Kim Gräsman,
Chris Hedgate och Daniel Ripoll.