keynote på Smidig2010 16.-17.nov?

1 view

Ole Morten Amundsen

to smidigko...@googlegroups.com
Smidigkonferansen er en ekte deltakernes konferanse, hvor alle lyntalere er likestilt og det er opp til den enkelte hvordan de bidrar i diskusjonsgruppene (open space). Det fungerer utrolig bra! Men kanskje det allikevel hadde vært bedre å starte dagen med en keynote, som alle er på (vanligvis er man spredd over 3 rom med parallelle lyntaler). Det danner et felles grunnlag og gir en kickstart på dagen, tror jeg.

Hva tenker andre om dette?
Keynote:
  • interesse for en slik fellesseanse?
  • lengde?
  • kun første, andre eller begge dager?
  • Bør han være norsk/svensk så han kan delta på mer, lyntaler og diskusjonsgruppe?
  • Eller er det ok med en "tyngre" utenlandsk key-note?
Ole Morten

Anders Sveen

to smidigko...@googlegroups.com
Vil si det kommer veldig an på tema. Det er nok av spennende informasjon i lyntalene, så for min egen del må det være noe veldig inspirerende eller provoserende som surrer tankene skikkelig i gang. Sånn sett fungerte keynoten med Scott Page på XP2010 ganske bra.

Anders,

2010/8/25 Ole Morten Amundsen <ole.morte...@gmail.com>

--
Du mottar denne meldingen fordi du abonnerer på Google-gruppen «smidigkonferansen».
Hvis du vil legge inn en melding i denne gruppen, kan du sende e-post til smidigko...@googlegroups.com.

--
Anders Sveen
http://blog.f12.no - http://twitter.com/anderssv

Karianne Berg

to smidigko...@googlegroups.com
Personlig synes jeg at det fungerer veldig fint sånn som det har vært,
egentlig. Skal det være en bør den hvertfall ikke være kjempelang og
ta masse tid vekk fra lyntalene. Kanskje 20 minutter er passe?

- Karianne

Ole Christian Rynning

to smidigko...@googlegroups.com
Jeg synes det er en god idé med keynotes, det kan gi en rolig start på
morgenen(e). Men det er en hel del logistikk, og pga. måten vi
arrangerer Smidig på så er det en potensiell usikkerhetspost på
regnskapet og planlegging.

Helst ikke lengre enn 30-45 min. Vi burde kunne dekke reise, middag &
hotell, men ikke øvrige ytelser. Helst ikke amerikanere pga.
kostnader.

Trenger ikke nødvendigvis være norsktalende, men det er en fordel
fordi modellen vi har skapt er veldig avhengig av at foredragsholderne
deltar i å skape atmosfæren og trykket på konferansen. Bjarte Bogsnes
(Beyond Budgeting) dag en og f.eks. Johannes eller Aslak om noe mer
teknisk og utviklervennlig andre dag.

Ellers er folk som John Seddon (Systems Thinking), Karl Scotland (Lean
/ Kanban), Kevlin Henney, Dan North og mange flere basert i London.

\o

Johannes Brodwall

2010/8/26 Ole Christian Rynning <o...@rynning.no>:

> [...]
> morgenen(e). Men det er en hel del logistikk, og pga. måten vi
> arrangerer Smidig på så er det en potensiell usikkerhetspost på

Vi har fått beskjed om at det ikke koster mer, men av vi må beregne 15
minutter for å rigge om fra storsal til delsaler. Dersom vi skal ha et
buffer vil det ta mer tid. Så det påvirker tidsplanen for konferansen.

En mulighet er å ha en closing keynote (eller paneldebatt). Det kan
gjøre det lettere å holde på folk helt til slutten av dag 2.

~Johannes

Sarah Brodwall

to smidigko...@googlegroups.com
Closing paneldebatt høres velding interessant ut, både for grunnene
Johannes nevner, og fordi det passer mer inn med konferansens filosofi
(IMO). Men, det kan være at det er ikke annerledes nok fra de andre
delene av formatet. Ellers er jeg enig med Karianne at dersom det er
en keynote, bør den være relatitivt kort.

~Sarah

Ole Christian Rynning

to smidigko...@googlegroups.com
EndNote :D