TROFEELE VANATORII DE GRESELI

mihaira...@gmail.com

to smart...@googlegroups.com

Obiective

1.      Aplicarea cunostintelor  la studiul critic al unui argument/discurs

2.      Aplicarea cunostintelor de limba romana

3.      Exersarea lucrului in echipa

Dscriere

Elevii constituiti in echipele deja fixate vizioneaza inregistrarea discursului lui Nae Catavencu din O scrisoare pierduta si primesc textul corespunzator. Se prezinta sarcina, adica obtinerea unor trofee ale vanatorii de greseli si erori. Se prezinta regulamentul si modalitatea de calcul  al punctajului. Se ofera  fiecarei echipe regulamentul si descrierea. Se lamuresc toate neintelegerile si nedumeririle. Se precizeaza modalitatea de fructificare a rezultatelor obtinute in cadrul portofoliilor virtuale ale echipelor.

Dupa lucrul pe echipe ,caruia se acorda15 minute, fiecare echipa prezinta trofeele si raspunde la intrebarile celorlalte echipe. Se stabileste ierarhia echipelor dupa punctajul obtinut

4.       Logic

Arme:

a.       Principii

b.       Termeni-

b.1.definitie

b. 2. Clasificare

c. Propozitii categorice

c.1. patrat

c.2.obversiuune

c.3. conversiune

d. Rationament

d.1. conditie necesara si suficienta

d.2. Silogism

f. Inductie-metode

g. Propozitii compuse

g.1.rationamente

h. erori in argumentare

5.       Lingvistic: Corectitudine

a.1. gramatica

a.2. vocabular

a.3. claritate

6.       Factual-Adevar (corepondenta cu realitatea)

7.      Pragmatic-Comunicational

a.1. bariere

a.2.eficienta

A.     Discursul lui Catavencu in  O scrisoare pierduta de I.L.  Caragiale

Nota 1  Discursul este construit pe un argument care trebuie dedus (trebuie deduse teza si temeiurile. Argumentul, la randu-i este construit pe un rationament. Discursul nu contine explicit forme si operatii logice, dar ele pot fi presupuse si explicitate, cu conditia de a nu denatura textul. De exemplu. la pg. 144, putem presupune folosirea unei definiti pentru liber-schimbism, sau pentru ultra-progresism. Se pot presupune si analiza si  cateva clasificari. Discursul poate contine si alte argumenente, pe post de temeiuri. cu ratinamentele aferente.  In concluzie, n teren de vanatoare larg si plin de posibile trofee.

Nota 2 Calculul reusitei (punctajul) vanatorii se face astfel:

a.       Fiecare arma folosita cu rost (cu arma logica b.1. se vaneaza erori in definitii. Precizarea definitiei reale, sau presupuse, permite acordarea a unui punct pentru folosirea corecta (cu arma b.1. se trage in definitia explicitata si nu aiurea. Cate arme sunt folosite corect, atatea puncte.

b.      Fiecare cartus tras (regula de corectitudine explicitata si potrivita armei si vanatului, aduce doua puncte.

c.       Fiecare greseala vanata si insotita de forma corecta constituie un trofeu care aduce sase puncte.

d.      Trofeul logic valoreaza 7 puncte

e.      Sa presupunem ca cineva a folosit trei arme (a. ,b.1. , b.2. ,  c.1. , d.1. ,  h. , si a tras corect, (conform notei b.), doua cartuse cu fiecare arma si a obtinut un trofeu logic si alte 4 trofee, a realizat un punctaj total de: 5x1+ 5x2x2+5x3= 40+7+24= 71puncte.

f.        Punctajul va fi folosit la notarea activitatii, la notarea portofoliului echipei, si va contribui la departajarea pentru diplome.

mihaira...@gmail.com

to smart...@googlegroups.com
Aici este textul , hai la vanatoare!!

catavencu_1.jpg
catavencu_2-3_2.jpg

mihaira...@gmail.com

to smart...@googlegroups.com
Cateva greseli gasite de mine:
"orele sunt inainteate"
"cestiuni"
"emotiunea"
"mi s-a facut o imputare"
"sa sunt foarte ,ca sunt prea, ca sunt ultraprogresist"
"voi progresul si nimic alt decat progrersul"
"taria opiniunilor mele"
"finantiara"
"nu voi sa recunosc"
"sotietatea"

thebest_alex666

to smart...@googlegroups.com

Greseli gramaticale gasite in text:

-cestiuni-chestiuni
-emotinuea-emotiile
-nu voi sa recunosc- nu vreau sa recunosc
-sotietatea-societatea
-taria opiniunilor mele-taria opinilor mele
-finatiara-financiara
Message has been deleted

Alexandru Cirlan

to smart...@googlegroups.com
Unele erori pe care le-am sesizat sunt deja spuse de colegi mei.
Greseli/Erori:

-Cestiuni -->Chestiuni
-Zilii -->Zilei
-Opiniunilor-->Opiniilor
-Finantiara-->Financiara
-Sotietate-->Societate
-Are de scop--> Are ca Scop
-Tivil-->Civil
-Ca voi progresul cu orice pret--> Ca vreau progresul cu orice pret.
-Nu voi sa recunosc ---> Nu vreau sa recunosc

Urmatoarele erori sunt cu î din i in loc de â din a.
Intrucat nu stiu daca sunt erori cu adevarat sau asa se scria cand a fost redactata cartea le-am clasificat aici.

-cuvintul-->cuvantul
-hirtii-->hartii
-plinsul-->plansul
-stapineste-->stapaneste
-gindesc-->gandesc
-amindoua-->amandoua
-remitindu-se-->remitandu-se
-scinteietoare-->scanteietoare
-crescind-->crescand
-decit-->decat
-reintrindu-se-->reintrandu-se
-ingrasind-->ingrasand
-pina cand-->pana cand

P.S. @Mihai Razvan eroarea Orele sunt inainteate nu exista.

george...@yahoo.ro

to smart...@googlegroups.com
O parte din greselile depistate de mine au fost deja depistate de catre colegii mei de grup, din acest motiv eu nu le voi mai scrie inca odata deoarece nu doresc sa se considere acest comentariu "un plagiat".De asemenea doresc sa mai adaug o informatie referitoare la vanatoarea de greseli: cuvintele scrise cu "î" in prezent se considera a fi gresite; acestea sunt cuvintele intalnite in cele doua atasamente: cuvîntul, hîrtii, plînsul, stapîneste, gîndesc, plînge, amîndoua, mîndru, renuntîndu-se, scînteietoare, reintrînd, ingrasînd, pîna, dînsii (in aceste exemple doar diacriticul "î" a fost scris).

Cuvintele urmatoare sunt cele gresite cu tot cu forma corecta a cuvantului respectiv(cuvintele nu prezinta diacritice):
cestiuni (gresit)-chestiuni (corect);
zilii (gresit)- zilei (corect);
alpause (gresit)-aplauze (corect);
sotietate (gresit)-societate (corect);