met wagen naar turkije

bizimkoy

to Wonen in Side Turkije
hallo,

wij zouden graag met de auto naar turkije imigreren.
ik zou graag wat inboedel en wat persoonlijke spullen meenemen.
ik weet dat de auto max. 6 maanden in turkije maar mag blijven maar ik
vraag me af of ik geen probleem zou hebben met de inboedel.(en hoeveel
zijn de kosten:invoerrechten)
heeft iemand daar ervaring mee? kent er iemand een goede reisweg?
groetjes
bizimkoy

Dirk Kamminga

to side-t...@googlegroups.com

Goedemorgen,

Bedankt voor jullie mail en leuk om te horen dat er weer nederlanders komen naar Turkije, wat ik mij afvraag wat willen dan allemaal meenemen van jullie inboelel, jullie weten dus al dat de auto na 6 maanden weer het land uit moet, maar hou er wel rekening dat je in die 6 maand ook even niet tussendoor met het vliegtuig naar NL kan gaan, de auto wordt in het paspoort gezet, dus ga je er tussen die 6 maand even naar NL dan heb je een probleem op de luchthaven en ze laten je niet gaan.
Graag hoor ik van jullie van de goederen wat jullie willen meenemen.

Dirk

> Date: Mon, 15 Sep 2008 08:33:48 -0700
> Subject: met wagen naar turkije
> From: ldeme...@gmail.com
> To: side-t...@googlegroups.com

luc Demey

to side-t...@googlegroups.com
Dag Dirk,

wij zouden naar Turkije gaan met een auto van 15 jaar en na 6 maanden zouden wij hem afschrijven .

we zouden enkel pers. spullen  zoals decoratie-keukengerei-en wat gereedschap om daar wat werken uit te voeren.
wij vragen ons af of we geen probleem zouden krijgen aan de grens met Bulgarije?

Dank je voor de reactie,

groetjes

luc

Op 16-09-08 heeft Dirk Kamminga <dir...@hotmail.com> het volgende geschreven:

Dirk Kamminga

to side-t...@googlegroups.com
Goedemorgen

Oke, eerst de auto moet na 6 maand het land uit, je kunt het hier niet afshrijven of zo, dus of naar bulgarije brengen of ergens anders heen, hij moet het land weer uit.
Verder zie ik geen enkele probleem om de andere spullen, jullie praten over gereedschap om te werken, misschien weet je het niet maar je mag hier als nederlander niet werken, je zult misschien wat vrienden kunnen helpen maar dat gebeurt pas na 6 a 10 maand, ze willen eerst weten wie jullie zijn want ze zien jullie eerst als indringers.
Als jullie meer willen weten help ik jullie graag verder, en waar zouden jullie dan heen willen gaan in Turkije, wij zitten hier zelf met een grote groep Ned. Duitsers en Engelsen in Side.

Hoor graag weer van jullie en hoe gaan jullie het doen met de visum van 90 dagen

Dirk

Date: Wed, 17 Sep 2008 07:26:30 +0200
From: ldeme...@gmail.com
To: side-t...@googlegroups.com
Subject: Re: met wagen naar turkije

bizimkoy

to Wonen in Side Turkije
hallo Dirk,

als de wagen nu na 6 maanden( kapot !)is denk ik dat ze dat zullen
moeten aanvaarden.
we zouden maar eind2009 naar daar immigreren.het gereedschap is enkel
voor in mijn eigen woning wat verfraaingswerken uit te voeren .wij
wonen eigenlijk in Manavgat in bizimkoy sitisi. wij zijn daar op
vakantie van 24/9 tot8/100/2008.
indien jullie daar zijn, kunnen we misschien eens afspreken.

groetjes

luc

On 17 sep, 09:50, Dirk Kamminga <dirk...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Goedemorgen, Bedankt voor jullie mail en leuk om te horen dat er weer nederlanders komen naar Turkije, wat ik mij afvraag wat willen dan allemaal meenemen van jullie inboelel, jullie weten dus al dat de auto na 6 maanden weer het land uit moet, maar hou er wel rekening dat je in die 6 maand ook even niet tussendoor met het vliegtuig naar NL kan gaan, de auto wordt in het paspoort gezet, dus ga je er tussen die 6 maand even naar NL dan heb je een probleem op de luchthaven en ze laten je niet gaan.Graag hoor ik van jullie van de goederen wat jullie willen meenemen. Dirk> Date: Mon, 15 Sep 2008 08:33:48 -0700> Subject: met wagen naar turkije> From: ldemeyni...@gmail.com> To: side-t...@googlegroups.com> > > hallo,> > wij zouden graag met de auto naar turkije imigreren.> ik zou graag wat inboedel en wat persoonlijke spullen meenemen.> ik weet dat de auto max. 6 maanden in turkije maar mag blijven maar ik> vraag me af of ik geen probleem zou hebben met de inboedel.(en hoeveel> zijn de kosten:invoerrechten)> heeft iemand daar ervaring mee? kent er iemand een goede reisweg?> groetjes> bizimkoy>_________________________________________________________________

Dirk Kamminga

to side-t...@googlegroups.com
Goedemorgen

Ik heb eens een beetej navraag gedaan en iedereen zegt dat de auto het land moet verlaten, kapot of niet kapot, en ik zou niet te veel meenemen, gezien de prijzen hier in Manavgat, zou je beter je spullen op ebay of marktplaats verkopen en dan hier nieuw weer kopen, zodat je ook weer drie jaar garantie hebt op alle spullen.

Ik hoor wel weer van jullie

Dirk

> Date: Wed, 17 Sep 2008 04:45:50 -0700

> Subject: Re: met wagen naar turkije

luc Demey

to side-t...@googlegroups.com
dag Dirk,

dank u vriendelijk voor de navraag dat je gedaan hebt.
de spullen dat ik zou meenemen zouden toch maar pers.spullen zijn.ik vraag mij af of dat het niet mogelijk zou zijn als je de auto laat vernietigen(vb.op het autokerkhof,als dat bestaat).ik zou gaag een mobiele frietkraam beginnen in turkije.denk je dat ik daarvoor een werkvergunning zou krijgen ?en zouden de turken frietjes met mayonaise lusten??

groetjes en tot wederhoren.

luc