Re: Suojatkaa Dreamboxinne

Otto J. Makela

Reijo Korhonen <reijo.k...@invalid.invalid> wrote:

> Hieman ilmettelen, että kukaan laittaisi Dreamboxinsa
> oletussalasanoilla avoimeen nettiin ja siihen vielä palveluita,
> jotka vastaavat netistä tuleviin kyselyihin.

Todellisuus kuitenkin valitettavasti on, että Dreamboxeja (ynnä muita
samoilla softilla toimivia laitteita) ostavat myös ihmiset jotka eivät
ymmärrä linuxeista eivätkä tietoturvasta mitään, eivätkä välitäkään.

Muuten, onko kenelläkään valmista konfiguraatiota jolla Dreambox saadaan
näkyville verkon intraan www-palvelimelle (halutun salasanan taakse)?
Itse virittelin aikoinaan tämän käyttäen Apachen proxy_module/ProxyPass
mutta tämä ei tunnu enää suorilta toimivan uudemman OpenWebif:n kanssa
enkä ole sitten jaksanut katsoa mistä homma kikastaa...

Followup-to: sfnet.viestinta.tv.digi
--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, ICBM: N 60 10' E 24 55' */