Mikä sotkee yhden linkin tyylitiedoston?

Harri Juntunen

http://www.kultahiekka.fi/tapahtumat/index.html

Tuolla sivulla kaikki muut linkit näyttävät tyylitiedoston oikein eli
vaaleanvihreä pohja ja keltainen teksti.
Vietäessä kursori linkin "Trullitreffit" päälle linkki näkyy
tummanvihreänä ja mustana tekstinä.

Olen vääntänyt ja kääntänyt, joten itse olen jo "sokea" tuon
korjaamiseen. Sinänsä pikku juttu, mutta jos ratkaisu löytyisi, siitä
saattaisi olla tulevaisuudessa apua.

Jukka K. Korpela

2012-04-03 9:19, Harri Juntunen kirjoitti:

> [...]
> vaaleanvihreä pohja ja keltainen teksti.
> Vietäessä kursori linkin "Trullitreffit" päälle linkki näkyy

Siellä on koodissa tällaista:

bold;"><big style="font-family: Tahoma;"><span style="color:
black;">Trullitreffit

Tuo taas johtunee siitä, että samassa kokonaisuudessa on muita kohtia,
jotka ovat samanlaisia mutta ilman linkkiä (<a>-elementtiä):

Melkoista tägimämmiä. :-) Mutta kyllähän tuo sinänsä toimii, jotenkin,
vaikka siinä mm. pienennetään fonttia ja sitten heti suurennetaan. Tuon
linkin kanssa syntyy kuitenkin ongelma, koska <a>-merkkaus on siinä nyt
uloimpana. Silloin sisempi merkkaus ”voittaa” muotoilussa. Tai tarkemmin
sanoen teksti on sellaisen span-elementin sisällä, jolle väri asetetaan
mustaksi, eikä siihen sitten enää vaikuta mikään ulkopuolella oleva
merkkaus.

Minimikorjaus olisi tägien järjestyksen vaihto niin, että <a>-merkkaus
tulee sisimmäksi:

<small style="font-weight: bold;"><big style="font-family:
Tahoma;"><span style="color: black;"><a
href="/tapahtumat/paasiainen.html">Trullitreffit

--
Yucca, http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/

Harri Juntunen

"Jukka K. Korpela" <jkor...@cs.tut.fi> kirjoitti:

> [...]
> Tahoma;"><span style="color: black;"><a
> href="/tapahtumat/paasiainen.html">Trullitreffit

Enpä voi taas muuta kuin kiittää ja kumartaa - ties monennenko kerran!
Itseltäni tuollainen korjaus olisi taatusti jäänyt äkkäämättä.
- Tallennan tämänkin vastauksesi visusti niille varattuun kansioon.