Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

The Walking Dead 9. sesonki (iso spoileri)

2 views
Skip to first unread message

Turo Juurakko

unread,
Oct 31, 2018, 2:30:05 PM10/31/18
to


ISO spoileri alla:






















Pari viimeisintä jaksoa ovat taas nostaneet vähän kiinnostusta sarjaa
kohtaan. Rickille tais tulla noutaja. Negan vissiin elää sittenkin
pitempään kuin Rick, kaikesta kostokouhotuksesta huolimatta. Taitavat
soitella sarjan kuolinkelloja kun Andrew Lincoln jättää sarjan, onhan se
ollut yhtä kuin Rick Grimesin tarina.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Oct 31, 2018, 2:50:34 PM10/31/18
to
It happens that Turo Juurakko formulated :
>
> ISO spoileri alla:
>

Mulla on ollut digiboksilla vaikka kuinka kauan ilmeisesti sitä
edellistäkin kautta ja mielenkiinto on sitä luokkaa, että taidan vain
naputella deleteä.

Muistan vielä kuinka jossain vaiheessa mulle myös kertyi noita jaksoja
ja sitten kun aloin katsomaan, niin piti yhdellä istumalla katsoa
suunnilleen kaikki putkeen. Ja jäi odottamaan jatkoa.

Nyt on sitten lähinnä se fiilis, että vieläkö sitä tulee? Lopettaisivat
jo.

--
Donald Trump Suomen presidentiksi!

Turo Juurakko

unread,
Nov 12, 2018, 4:44:17 PM11/12/18
to
Turo Juurakko kirjoitti 31.10.2018 klo 20:30:

> Pari viimeisintä jaksoa ovat taas nostaneet vähän kiinnostusta sarjaa
> kohtaan.

No eipä sitä kauaa jatkunut... tän iltainen jakso jo palautti takaisin
maankamaralle.

--
mukavan tiukkaa

Out Cider

unread,
Nov 14, 2018, 3:11:26 PM11/14/18
to
Itse annoin periksi vähän ennen vitoskauden puolta väliä. Halusin
todella pitää sarjasta, mutta...

Ykköskaudella voin helposti hyväksyä, ettei kukaan osaa suojautua
zombeja vastaan. Tilanne on uusi; pelottava; kauhea, eikä yksikään
tavallinen ihminen voi uuden todellisuuden luonnetta edes ymmärtää.
Sama pätee varauksin kakkoskauteenkin. Mutta ei enää sen jälkeen.

He, jotka ovat elossa kolmen vuoden jälkeen, he ovat valikoitu joukko.
He elävät, jotka uuteen tilaan astuessaan paranoidisti katsovat joka
ikiseen nurkkaan ja notkelmaan. Aiemmin ylivarovaisuus oli synti ja
tautiluokitus, nyt taas sellaista hömpötystä kuin ylivarovaisuus ei
enää ole.

Silti päähenkilöt ryntäävät kerta kerran jälkeen uusiin sisätiloihin
juuri koskaan tarkistamatta, onko siellä öttiäisiä. Tai lähtevät
tarkistetusta talosta yksin ulos kuselle, tai jotain ihan yhtä älyttömän
tyhmää, ja joka kerta tietenkin henki lähtee. Hahmot tekevät mitä
tekevät, eivät sen takia että se on se, mitä kyseinen hahmo tekisi, vaan
vain sen takia, että käsikirjoitus yksinkertaisesti vaatii, että nyt
tämän hahmon on jouduttava vaaraan ja tämän kuoltava. Minkä takia
hahmojen luonteet horjuvat jaksosta toiseen, eikä millään ole mitään
väliä.

Huonoa johtoa, ja huonoa käsikirjoitusta. Valitettavasti. Sillä The
Walking Deadin premissi oli kuitenkin aivan mainio.

--
OutCider

Turo Juurakko

unread,
Nov 14, 2018, 3:33:51 PM11/14/18
to
Out Cider kirjoitti 14.11.2018 klo 22:11:
> Turo Juurakko <tj...@valid.invalid> writes:
>> Turo Juurakko kirjoitti 31.10.2018 klo 20:30:
>>> Pari viimeisintä jaksoa ovat taas nostaneet vähän kiinnostusta
>>> sarjaa kohtaan.
>> No eipä sitä kauaa jatkunut... tän iltainen jakso jo palautti takaisin
>> maankamaralle.
>
> Itse annoin periksi vähän ennen vitoskauden puolta väliä. Halusin
> todella pitää sarjasta, mutta...
>
> Ykköskaudella voin helposti hyväksyä, ettei kukaan osaa suojautua
> zombeja vastaan. Tilanne on uusi; pelottava; kauhea, eikä yksikään
> tavallinen ihminen voi uuden todellisuuden luonnetta edes ymmärtää.
> Sama pätee varauksin kakkoskauteenkin. Mutta ei enää sen jälkeen.
>
> He, jotka ovat elossa kolmen vuoden jälkeen, he ovat valikoitu joukko.

Nyt tässä tuoreimmassa jaksossa loikattiin muutama vuosi ajassa
eteenpäin ja saatiin grrlll poweria ja asennemimmejä. Nyt meillä on
muutaman vuoden ikäinen pikkuvanha johtaja ("Rickin tytär") joka kantaa
jykevää coltia, jonka rekyyli riittäisi heittämään tenavan peffalleen ja
jota tämä kantaa nivustensa edessä roikkuen, jotta kaikki varmasti
ymmärtävät asiaan sisältyvän sukuelinsymboliikan. Sit sinne ilmestyi
kuuromykkä asennemimmi, joka oli edellisessä elämässään toimittaja joka
pani limanuljaskapoliitikkoja tiukille. Sopivasti hänellä on
parivaljakkona viittomakieltä taitava tulkki. Molemmat ovat
luonnollisesti tummaihoisia. Ja sanoinko jo että ovat myös asennemimmejä?

Musta toi sarja ei alunperinkään ollut älyttömän mielenkiintoinen
(tarjolla olleista sarjoista kuitenkin mielenkiintoisemmasta päästä,
mutta mä olin katsonut zombi-leffani jo 80-luvulla, joten sarja ei ollut
mulle mitään erityisen uutta) ja olenkin seurannut tuota pitkälti
uteliaisuudesta miten se päättyy. Mutta enpä tiedä enää jos tuottajien
puheet vielä kymmenestä kaudesta pitävät paikkansa, tokkopa jaksan ihan
noin pitkälle. Varsinkaan kun näyttelijäkaarti näyttää koko ajan
muuttuvan nuorempaan päin, eli sarjasta ollaan tekemässä nuorisosarjaa.
Mikä tulee väistämättä näkymään myös väkivallan laimenemisena.
Teurastamojakson tai Neganin esittelyn väkivaltasplatterin tasolle
tuskin on enää paluuta.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Nov 14, 2018, 3:58:12 PM11/14/18
to
Turo Juurakko expressed precisely :
> Musta toi sarja ei alunperinkään ollut älyttömän mielenkiintoinen (tarjolla
> olleista sarjoista kuitenkin mielenkiintoisemmasta päästä, mutta mä olin
> katsonut zombi-leffani jo 80-luvulla, joten sarja ei ollut mulle mitään
> erityisen uutta) ja olenkin seurannut tuota pitkälti uteliaisuudesta miten se
> päättyy. Mutta enpä tiedä enää jos tuottajien puheet vielä kymmenestä
> kaudesta pitävät paikkansa, tokkopa jaksan ihan noin pitkälle. Varsinkaan kun
> näyttelijäkaarti näyttää koko ajan muuttuvan nuorempaan päin, eli sarjasta
> ollaan tekemässä nuorisosarjaa.

Ongelmaksi tämän tapaisessa sarjassa tulee aina siitä, että kun jengiä
pitää tappaa koko ajan pois ja lopulta ollaan tilanteessa, missä kaikki
suosikit ovat kuolleet ja uudet tyypit ovat paljon huonompia kuin
vanhat.

Toki rahaahaan näillä tehdään ja jos katsojia riittää, niin kyllä se
lypsetään loppuun saakka. Simpsonit tietenkin omasta mielestäni pahin
esimerkki.

--
On erittäin järkevää olla varuillaan mamun lähistöllä. Mieluummin olen
rasisti kuin ilman lompakkoani.

Out Cider

unread,
Nov 14, 2018, 4:57:12 PM11/14/18
to
Turo Juurakko <tj...@valid.invalid> writes:
> Nyt tässä tuoreimmassa jaksossa loikattiin muutama vuosi ajassa
> eteenpäin ja saatiin grrlll poweria ja asennemimmejä.

Aa, eli sama, millä kaikki, Dr. Whosta alkaen, kustaan nykyään.

Aliensin Ellen Ripley ja Terminatorin Sarah Connor, jotka aivan oikeasti
kuuluivat - ja kuuluvat muuten edelleenkin - toimintaelokuvien kovimpien
joukkoon ikinä, eivät kelpaa enää mihinkään. Mutta ne olivatkin oikeasti
kovia hahmoja, jotka ylittivät ongelmansa ja kasvoivat osiin, joihin
heitä ei koskaan oltu kasvatettu (Aliens ja T2: Judgement Day). Eivätkä
erikseen olleet tiedostavia, vaan tekivät sen, mitä piti - Connorin
tapauksessa myös äitinä. Molemmat hahmot olivat toki miehen kirjoittamia
ja ohjaamia (tässä tapauksessa James Cameronin) hahmoja. Ei kai niistä
muuten niin hyviä olisikaan tullut.

--
OutCider

Turo Juurakko

unread,
Nov 26, 2018, 4:16:15 PM11/26/18
to
Midseason finaali oli tänään. Heh heh, on niin tottunut ja turtunut
tohon passiivisten zombien lahtaamiseen, että kun yksi niistä yhtäkkiä
kumartuukin ja väistää iskun, tuli vähän wooot-fiilis...

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Nov 27, 2018, 3:46:35 AM11/27/18
to
Turo Juurakko explained on 26.11.2018 :
> Midseason finaali oli tänään. Heh heh, on niin tottunut ja turtunut tohon
> passiivisten zombien lahtaamiseen, että kun yksi niistä yhtäkkiä kumartuukin
> ja väistää iskun, tuli vähän wooot-fiilis...

Zombit kehittyy älykkäiksi?
Siinäpä seuraava uusi jännä juonenkäänne. Sitten jotkut alkaa
puolustamaan niiden ihmisoikeuksia ja sitten ollaankin SJW-touhun
ytimessä.

--
Iso K:
"Minun mielestäni junamiesten olisi pitänyt heittää Lenin tulipesään"

Turo Juurakko

unread,
Nov 27, 2018, 7:01:00 AM11/27/18
to
JiiHoo kirjoitti 27.11.2018 klo 10:46:
> Turo Juurakko explained on 26.11.2018 :
>> Midseason finaali oli tänään. Heh heh, on niin tottunut ja turtunut
>> tohon passiivisten zombien lahtaamiseen, että kun yksi niistä yhtäkkiä
>> kumartuukin ja väistää iskun, tuli vähän wooot-fiilis...
>
> Zombit kehittyy älykkäiksi?
> Siinäpä seuraava uusi jännä juonenkäänne. Sitten jotkut alkaa
> puolustamaan niiden ihmisoikeuksia ja sitten ollaankin SJW-touhun ytimessä.
>

Jotkut alkaneet kuiskailla, mutta ei ne ole oikeesti zombeja. Ei, ei
selitys ole yhtään sen uskottavampi.

--
mukavan tiukkaa
0 new messages