Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Heroes Reborn Kutosella?

49 views
Skip to first unread message

Turo Juurakko

unread,
Oct 16, 2017, 7:16:00 AM10/16/17
to
Kutonen mainosti otsikon sarjaa alkavaksi eilen sunnuntaina, mutta boksi
oli tallennellut jotain kusista kisailuohjelmaa tunnin verran. Iltapulun
ohjelmatiedoissa tuo sarja vieläkin kummittelee (maanantaina uusinta),
mutta EPG:stä se katosi. Nettihaku antoi ristiriitaisia tietoja, jotkut
lähteet väittivät sarjan alkaneen jo tämän vuoden helmikuussa, mutta
kyllä sitä mainostettiin uutena sarjana nyt syksylläkin. Yhden kauden
mittaiseksi tuo sarja oli näemmä jäänyt, joten ei ole kyse useammasta
kaudestakaan. Itse en ainakaan talvella/keväällä hoksannut ko. sarjaa,
mutta en mene vannomaan, eikö sitä mahdollisesti olis esitetty tuolloin.
Mitähän ne oikein sählää Kutosella? Onks kellään tietoa, mikä ton sarjan
kohtalo oikein on? Sinänsähän ohjelma ei ole tavattoman kiinnostava.
Alkuperäissarja muutaman vuoden takaa oli fantastisen hyvin roolitettu,
mutta tarinan puolesta siitä tuntui puuttuvan vahva punainen lanka ja
tuntui, että tekijät keksivät stooria sitä mukaa kun menivät. Nyt kun
toi Heroes Reborn on lähes täysin uusin roolitettu, voi olla, että se
sarjan vahvin puolikin on mennyttä.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Oct 16, 2017, 9:33:23 AM10/16/17
to
Turo Juurakko formulated on maanantai :
Multa tuo sarja on jäänyt täysin tutkan ulkopuolelle. Eikä siis
myöskään ole osunut silmiin.

--
Joku Keke sanoi venttiilissä:
"Nykypäivän mediassa sisältöä ei ole valmiiksi tarjolla, vaan ajatus
on, että median käyttäjät tuottavat sisällön itse: nyyseihin pitää itse
kirjoittaa jutut, nettilehtien uutiset pitää itse kommentoida,
telkkaohjelmiin pitää mennä johonkin tosi-tv-juttuun jne. jne."

Tommi Raulahti

unread,
Oct 17, 2017, 8:46:13 AM10/17/17
to
Itse katsoin tuon Heroes jatko-osan aikoja sitten ja vähän ohuthan se
on, lähinnä siinä on tavoitteena vastata niihin avoimiin kysymyksiin
joita sarjan n+1 kauden aikana jäi ilmaan mutta melko huonosti
onnistuvat, veikkaan että käsikirjoittajia ei ole enää hetkeen
kiinnostanut ja pitänyt keksiä vain jotain etäisesti sinnepäin osuvaa.

Tuo sarja kuten aika moni muukin, kantaa nippanappa sen ensimmäisen
kauden verran kun jonkinlainen punainen lanka on näköpiirissä mutta
sitten lähdetään kikkailemaan ja keksimään outoa sisältöä ja ennenkuin
huomataankaan ollaan jo aika kaukana siitä ajatuksesta millä alunperin
lähdettiin liikenteeseen. Sääli, tuo sarja oikein vietynä eteenpäin
olisi sisältänyt paljon potentiaalia. Nyt se oli kokonaisuutena
enintään keskinkertainen.

--
- Tommi -

JiiHoo

unread,
Oct 17, 2017, 9:17:24 AM10/17/17
to
Tommi Raulahti laid this down on his screen :
> Tuo sarja kuten aika moni muukin, kantaa nippanappa sen ensimmäisen
> kauden verran kun jonkinlainen punainen lanka on näköpiirissä mutta
> sitten lähdetään kikkailemaan ja keksimään outoa sisältöä ja
> ennenkuin
> huomataankaan ollaan jo aika kaukana siitä ajatuksesta millä alunperin
> lähdettiin liikenteeseen.

Tuo on muuten aika outo juttu useassakin jenkkisarjassa. Sarja
aivankuin muuttuu joksikin ihan muuksi mitä se oli ja silti pitäisi
muka alkuperäisten fanien edelleen olla innostuneita.

Noiden ihme kikkailujen perusteella olen melkein sitä mieltä, että
pastasta on kun sarja on alusta loppuun uskollinen itselleen. Mites
taas tulee Columbo mieleen? No, taisi siinäkin olla ainakin kaksi
jaksoa, missä laitettiin perusasetelma jotenkin ihan nurinniskoin tai
tehtiin ihan outoja. Mutta tuollainen nyt vielä menettelee.

Mutta ajatelkaas, jos sitäkin olisi lähdetty uudistamaan tuomalla
Columbolle vaikka naispuolinen pari ja sitten lisätty vähän vitsailua.
Tokihan Columbolle myös jotain romassinpoikasta ja parissuhdeongelmaa.
Lisäksi teini-ikäisen tyttären kanssa yhteenottoja ja tytön tempauksia,
joita Columbo joutuu selvittelemään rikostutkinnan keskellä.

Jessus, onneksi ennenvanhaan oli toisin.

--
Jari Leino, Muutos 2011:
"Minua syytetään siitä, että ratsastan raiskauksien uhreilla
eduskuntaan. Paljon mieluummin minä ajaisin somaliraiskaajien raadoilla
eduskuntaan."

Naked Fame

unread,
Oct 18, 2017, 2:41:15 PM10/18/17
to
JiiHoo <jii...@kof.fi> writes:
> Mutta ajatelkaas, jos sitäkin olisi lähdetty uudistamaan tuomalla
> Columbolle vaikka naispuolinen pari ja sitten lisätty vähän
> vitsailua. Tokihan Columbolle myös jotain romassinpoikasta ja
> parissuhdeongelmaa. Lisäksi teini-ikäisen tyttären kanssa yhteenottoja
> ja tytön tempauksia, joita Columbo joutuu selvittelemään
> rikostutkinnan keskellä.

Voi JumaLauta, nyt turpakii Jiihoo! Kielenkääntäjät kehittyvät sitä
tahtia, että pian tää vihapuhe kuitenkin päätyy USA:n TV-tuottajien
pöytälaatikkoon. Ja sitten kaikki jaksot uudelleenleikataan parannetun
paradigman mukaan, ja vain näitä versioita voi tulevaisuudessa katsoa
NetFläxistä. No onhan niissä toki näyttävämmät avaruusalusräjähdykset
kuin alkuperäisessä Columbossa, mutta silti...

--
Signature

Ari Saastamoinen

unread,
Oct 18, 2017, 4:45:37 PM10/18/17
to
JiiHoo <jii...@kof.fi> writes:

> Mutta ajatelkaas, jos sitäkin olisi lähdetty uudistamaan tuomalla
> Columbolle vaikka naispuolinen pari ja sitten lisätty vähän
> vitsailua. Tokihan Columbolle myös jotain romassinpoikasta ja
> parissuhdeongelmaa. Lisäksi teini-ikäisen tyttären kanssa yhteenottoja
> ja tytön tempauksia, joita Columbo joutuu selvittelemään
> rikostutkinnan keskellä.

Hmmm.. tuosta kuvauksesta tulee mieleen sarja nimeltä Castle. Muuten
osuu aika lähelle, paitsi päähenkilön sukunimi ei ole Columbo ja teini
on kyllä aika kiltti, jonka kanssa ei tartte paljoo tapella.

--
Arzka oh3mqu+...@hyper.fi - En halua follareita mailina
1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa
paukku voi aiheuttaa hairiota. - Iso-Kiinalaisen kayttoohje

Turo Juurakko

unread,
Mar 6, 2018, 2:14:12 PM3/6/18
to
Nyt sarja näyttäis alkavan Iltapulun tietojen mukaan 3.4. Saas nähdä
pitääkö tällä kertaa kutinsa...

--
mukavan tiukkaa

Turo Juurakko

unread,
Mar 30, 2018, 8:38:03 AM3/30/18
to
Ens viikolla pitäis alkaa, mutta Kutosen EPG:stä sarjaa ei löydy
vieläkään. Ei oo todellista.

--
mukavan tiukkaa

Turo Juurakko

unread,
Mar 30, 2018, 11:02:15 AM3/30/18
to
Ensiesityksen pitäisikin olla Iltapulun tietojen mukaan jo sunnuntaina,
aprillipäivänä, mutta ei sitä löydy kanavan epg:stä tuolloinkaan.
Aprillia tosiaan.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Mar 31, 2018, 6:38:30 AM3/31/18
to
Turo Juurakko wrote :
Tällainen tyyppi kuin sarjaseuraaja tietää kertoa, että piti alkaa
1.4.2018. Todennäköisesti joillain ohjelmapalveluilla on vaan vanhat
tiedot. Mistäköhän ne mahtaa napata ne? Automaatiotahan sen pitäisi
olla.

http://sarjaseuraaja.net/index.php?uutinen=604

Todennäköisesti oikeudet on ostettu, joten joskushan se on näytettävä.
Sinänsä kyllä kummastuttaa, että kun kuutosen koko ohjelmisto on
pelkkää täytettä paria poikkeusta lukuunottamatta, joten ei luulisi
olevan ongelmia ohjelmaslotin kanssa.

Tosin en tiedä onko se kovinkin tavallista, että ilmoitellaan uusista
ohjelmista ja sitten kuitenkin kaikki menee moneen kertaan uusiksi.
Syystä tai toisesta.

--
Luotin persuihin. Minut petettiin. Nyt vituttaa.

JiiHoo

unread,
Apr 5, 2018, 4:08:10 AM4/5/18
to
JiiHoo brought next idea :
Katsoin vähän aikaa sitten tallenteena Horns-nimisen leffan, mikä taisi
tulla kutosella. Siinä oli mainostauoilla usemmman kerran traileri
tosta Heroes rebornista ja että se alkaa 1.4.

Aika outoa, jos mainostavat sarjan alkamista eikä se silti ala. En ole
kyllä nyt yhtään tsekannut, että minun epg:ni sanoo kutosen kohdalla
viikon ohjelmista.

--
Heikki Heinonen:
"Katsoin muutaman minuutin kyseistä ohjelmaa ja totesin että sekä koira
että sen omistaja pitäisi ampua."

Turo Juurakko

unread,
Apr 5, 2018, 5:38:13 AM4/5/18
to
Iltapulun ilmoittamien aikojen (sunnuntai klo 18, tiistai klo 23.05)
kohdalla tuli joku "Hätätila avaruudessa." Tarkistin ihan katsomalla
että se oli tosiaan tuo ohjelma ja kyllä oli.

Jos se sarja nyt alkaakin sitten jollain epg:ssä ilmoitetulla
salanimellä, pidän sitä viimeistään merkkinä ettei sitä ole
tarkoituskaan nähdä. Vähän kuin pidin merkkinä sitä, että Fox-kanava ei
saanut yhden sarjan alkamisaikaa useamman viikon aikana oikein omassa
epg:ssään.

Onneksi tuo sarja ei ole niin mielenkiintoinen, että elämäni menisi
sekaisin sen näkemättömyydestä. Olisinhan mä muuten tilannut sen jo ajat
sitten bluraynä.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Apr 5, 2018, 10:23:19 AM4/5/18
to
Turo Juurakko presented the following explanation :
> Jos se sarja nyt alkaakin sitten jollain epg:ssä ilmoitetulla salanimellä,
> pidän sitä viimeistään merkkinä ettei sitä ole tarkoituskaan nähdä. Vähän
> kuin pidin merkkinä sitä, että Fox-kanava ei saanut yhden sarjan alkamisaikaa
> useamman viikon aikana oikein omassa epg:ssään.
>
> Onneksi tuo sarja ei ole niin mielenkiintoinen, että elämäni menisi sekaisin
> sen näkemättömyydestä. Olisinhan mä muuten tilannut sen jo ajat sitten
> bluraynä.

Mun epg kertoo nyt, että ensi sunnuntaina klo. 18-19 tuo pitäisi tulla.
Ei kyllä kerro, että mikä on jakson nimi tai järjestys eli onko se eka
jakso muka jo jossain näytetty.

Turo Juurakko

unread,
Apr 5, 2018, 12:06:58 PM4/5/18
to
JiiHoo kirjoitti 5.4.2018 klo 17:23:
> Turo Juurakko presented the following explanation :
>> Jos se sarja nyt alkaakin sitten jollain epg:ssä ilmoitetulla
>> salanimellä, pidän sitä viimeistään merkkinä ettei sitä ole
>> tarkoituskaan nähdä. Vähän kuin pidin merkkinä sitä, että Fox-kanava
>> ei saanut yhden sarjan alkamisaikaa useamman viikon aikana oikein
>> omassa epg:ssään.
>>
>> Onneksi tuo sarja ei ole niin mielenkiintoinen, että elämäni menisi
>> sekaisin sen näkemättömyydestä. Olisinhan mä muuten tilannut sen jo
>> ajat sitten bluraynä.
>
> Mun epg kertoo nyt, että ensi sunnuntaina klo. 18-19 tuo pitäisi tulla.
> Ei kyllä kerro, että mikä on jakson nimi tai järjestys eli onko se eka
> jakso muka jo jossain näytetty.
>

Joo, niinpä näyttää. Iltapulu tarjoaa edelleen tietoa, että tuo olisi jo
toinen jakso, mutta siihen ei voi luottaa tässä tapauksessa, tiedot
tuntuvat päivittyvän toisinaan hitaasti sinne. Noh, täytyy katsoa
lähempänä sunnuntaita josko se tieto pysyis ja pistää tallennukseen...

--
mukavan tiukkaa

Turo Juurakko

unread,
Apr 7, 2018, 10:42:31 AM4/7/18
to
Nyt se oli kadonnut sekä epg:stä että Iltapulusta. Tilalle oli tullut se
Hätätila avaruudessa. Heh heh. Tiistain uusintapaikalla klo 23.05 se oli
edelleen epg:ssä. Pitäkööt tunkkinsa, ei jaksa enää tätä hippasilla
oloa. Olis kyllä jännä tietää, että mikähän tämän jo yli vuoden
jatkuneen soutamisen ja huopaamisen taustalla oikein on...

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Apr 8, 2018, 7:20:44 AM4/8/18
to
It happens that Turo Juurakko formulated :

> Nyt se oli kadonnut sekä epg:stä että Iltapulusta. Tilalle oli tullut se
> Hätätila avaruudessa. Heh heh. Tiistain uusintapaikalla klo 23.05 se oli
> edelleen epg:ssä. Pitäkööt tunkkinsa, ei jaksa enää tätä hippasilla oloa.
> Olis kyllä jännä tietää, että mikähän tämän jo yli vuoden jatkuneen
> soutamisen ja huopaamisen taustalla oikein on...

Mielenkiintoista. Sen ymmärtää, että epg saattaa olla sekaisin jostain
vanhasta tiedosta, mikä on jäänyt päivittämättä.

Mutta sitä ei oikein ymmärrä, että kanava lähettää mainoksen ohjelmasta
jota ei tule. Eikä viitsi laittaa edes korjausta asiasta.

Kuinkakohan pienellä henkilökunnalla jokin kutonen mahtaa toimia?

--
Donald Trump Suomen presidentiksi!

Turo Juurakko

unread,
Apr 8, 2018, 9:19:15 AM4/8/18
to
JiiHoo kirjoitti 8.4.2018 klo 14:20:
> It happens that Turo Juurakko formulated :
>
>> Nyt se oli kadonnut sekä epg:stä että Iltapulusta. Tilalle oli tullut
>> se Hätätila avaruudessa. Heh heh. Tiistain uusintapaikalla klo 23.05
>> se oli edelleen epg:ssä. Pitäkööt tunkkinsa, ei jaksa enää tätä
>> hippasilla oloa. Olis kyllä jännä tietää, että mikähän tämän jo yli
>> vuoden jatkuneen soutamisen ja huopaamisen taustalla oikein on...
>
> Mielenkiintoista. Sen ymmärtää, että epg saattaa olla sekaisin jostain
> vanhasta tiedosta, mikä on jäänyt päivittämättä.
>
> Mutta sitä ei oikein ymmärrä, että kanava lähettää mainoksen ohjelmasta
> jota ei tule. Eikä viitsi laittaa edes korjausta asiasta.

Mainostettiin syksylläkin (jolloin mä ekan kerran havaitsin että sarja
olisi tulossa Kutoselta) ja ilmeisesti myös reilu vuosi sitten talvella...


--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Apr 10, 2018, 9:22:30 AM4/10/18
to
Turo Juurakko submitted this idea :
Mun digiboksi väittää, että kutoselta olisi tuota Heroesia tulossa
tänään kello 23-00.
OLtanpa sen nyt talteen ja katson mitä sieltä näkyy. On mukamas toinen
jakso.

Tänäänhän on siis 10.4.2018.

--
Iso K:
"Minun mielestäni junamiesten olisi pitänyt heittää Lenin tulipesään"

Turo Juurakko

unread,
Apr 11, 2018, 12:02:11 PM4/11/18
to
Eipä tullut, samaa Hätätilaa avaruudessa kuin ennenkin.

Kutosen facebook-sivuilla oli vähän selvennystä tilanteeseen:

Heroes reborn sarjasta kysymystä. Olen hiljattain saanut tietoa että ko
sarja alkaisi tulevana sunnuntaina (1.4.) klo 18.00 vaan eipä
ohjelmaoppaassa näy tietoa. Eli alkaako se vai ei?

Moi! Valitettavasti sarja ei alakaan meillä, ja se on vedetty pois
ohjelmakartasta.

Miksi ei ala?
Olette mainostaneet sarjan alkavan, teidän kanavalla, jo kolme kertaa ja
aina sama lopputulos; ohjelmaa ei vaan tule. Ei mitään ilmoitusta.
Tuleeko ohjelma edes sisarkanaville?
Miksi mainostatte ja sitten ette ohjelmaa näytä?
Luulisi ohjelman näytön olevan varmaa kerta sitä niin mainostetaan..?

Mainoskampanjan aikana tilanne ei ollut vielä tiedossa, takana ovat
sopimustekniset syyt. Ymmärrämme harmin ja olemme siitä pahoillamme,
mutta tosiaan sarjaa ei tulla näkemään millään kanavillamme.
...

Huoh, meni siis vain reilu vuosi tilanteen selvittämiseen ja
tosiasioiden tunnustamiseen. Se siitä, näyttää olevan case closed
ainakin mun osaltani.


--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Apr 11, 2018, 3:25:39 PM4/11/18
to
Turo Juurakko explained on 11.4.2018 :
> Mainoskampanjan aikana tilanne ei ollut vielä tiedossa, takana ovat
> sopimustekniset syyt. Ymmärrämme harmin ja olemme siitä pahoillamme, mutta
> tosiaan sarjaa ei tulla näkemään millään kanavillamme

Luulisi että kyseinen sarja on sitten myyty jollekin toiselle
suomalaiselle kanavalle.

Mutta on se silti aika outoa, että sarja otetaan joltain kanavalta
pois. Tuntuisi oudolta mainostaa sarjaa ennenkuin siitä on tehty
soppari.

Tai mistä sitä tietää millaista amatöörien puuhastelua tämä on.

--
Jiihoo, katsellessaan Emma Karia jossain ajankohtaisohjelmassa:
"Jumalauta, toi ämmä on seinähullu"

Turo Juurakko

unread,
Apr 11, 2018, 3:39:15 PM4/11/18
to
JiiHoo kirjoitti 11.4.2018 klo 22:25:
> Turo Juurakko explained on 11.4.2018 :
>> Mainoskampanjan aikana tilanne ei ollut vielä tiedossa, takana ovat
>> sopimustekniset syyt. Ymmärrämme harmin ja olemme siitä pahoillamme,
>> mutta tosiaan sarjaa ei tulla näkemään millään kanavillamme
>
> Luulisi että kyseinen sarja on sitten myyty jollekin toiselle
> suomalaiselle kanavalle.
>
> Mutta on se silti aika outoa, että sarja otetaan joltain kanavalta pois.
> Tuntuisi oudolta mainostaa sarjaa ennenkuin siitä on tehty soppari.
>
> Tai mistä sitä tietää millaista amatöörien puuhastelua tämä on.
>

Mä vähän epäilen että tämä "sopimustekninen syy" on ollut
yksinkertaisesti se, ettei hinnasta ole päästy yhteisymmärrykseen.
Kutonen yritti lypsää hintaa alas vuoden päivät kunnes luovuttivat.
Jäähän noita sarjoja paljon esittämättä suomalaisilla kanavilla ja tässä
nyt yksi sellainen kohtalo lisää.

Mitenkähän noi diilit tehdään tv-yhtiöiden ja tuotantolafkojen välillä?
Maksetaanko koko sarja kerralla vai kausi kerrallaan? Siitä päätellen,
miten Ylekin on joutunut panttaamaan joitain esittämiään sarjoja (kuten
Bates Motel), veikkaisin että diilit tehdään kausi kerrallaan ja
tuotantofirmat puolestaan yrittävät hyötyä siitä, että kerran aloitettua
sarjaa ei jätetä kesken vaan ostetaan loputkin kaudet tuotantofirman
sanelemalla hinnalla...

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Apr 11, 2018, 4:01:45 PM4/11/18
to
Turo Juurakko used his keyboard to write :
Mites minä olen ollut siinä käsityksessä, että ikinä ei myydä vain yhtä
sarjaa, vaan yhden hyvän sarjan mukana tulee tusinasarjoja.

Tai ehkä se riippuu, että keneltä niitä ostetaan. Vaikkapa Yle tuntuu
kyllä ostavan BBC:ltä ihan vain sarjan kerrallaan, koska ei sinne
ainakaan tunnu tulevan mitään tusinasarjoja niiden laatusarjojen
kylkiäisinä.

Turo Juurakko

unread,
Apr 11, 2018, 4:25:22 PM4/11/18
to
Joo, saattaahan noita diilejä mutkistaa vielä tuokin seikka. Ainakin
elokuvien kohdalla näin tietääkseni tapahtuu.

--
mukavan tiukkaa
0 new messages