Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Das Boot (2018)

4 views
Skip to first unread message

Turo Juurakko

unread,
Jan 29, 2019, 3:26:20 AM1/29/19
to
No nyt (vasta) tais löytyä Areenasta ohjelma, jota kaipais televisionkin
puolelle. Saksalainen sukellusvenesarja Das Boot. 8-osainen, mutta
jatkoa luvassa. Onko tietoa, onko tuo tulossa telkkarinkin puolelle?

--
mukavan tiukkaa

Out Cider

unread,
Jan 29, 2019, 8:20:37 AM1/29/19
to
Arvostelujen perusteella suosittelisin lämpimästi alkuperäistä, vuoden
1981 Das Bootin TV-sarjaversiota (tai oikeastaan 1981 oli elokuvan
julkaisuvuosi, tv-sarjaversio julkaistiin 1985). Saatavana BluRaynä.

--
OutCider

Turo Juurakko

unread,
Jan 29, 2019, 8:35:06 AM1/29/19
to
Löytyy multa toi tv-sarjaversio dvd:nä. Se oli vaan pilattu sillä, että
jaksojen alku- ja lopputekstit oli pimitetty ja jaksot oli editoitu vaan
pötköön perätysten. Pilaa mielestäni tv-sarjan rytmityksen. En tiennyt,
että on blurayllä. Luulin, että elokuvaversion dir.cut olisi lähimpänä
tv-sarjaa mitä oli tarjolla... ainakaan CDON:sta en löytänyt, eli
skandinaavista julkaisua ei liene olemassa? Ton sarjan kohdalla
tekstityskysymys on oleellinen, pitäis olla ainakin enkuksi, sillä
saksaa en koskaan päässyt lukemaan.

Katsoin nyt kuitenkin ton uuden Bootin ekan jakson bluray-soittimen
wifin kautta televisiosta. Vaikutti ihan hyvältä sekin, vaikka
tietokoneanimaatioiden käyttö paistoikin vähän läpi.

--
mukavan tiukkaa

Out Cider

unread,
Jan 29, 2019, 9:00:00 AM1/29/19
to
Turo Juurakko <tj...@valid.invalid> writes:
> Out Cider kirjoitti 29.1.2019 klo 15:20:
>> Turo Juurakko <tj...@valid.invalid> writes:
>>> No nyt (vasta) tais löytyä Areenasta ohjelma, jota kaipais
>>> televisionkin puolelle. Saksalainen sukellusvenesarja Das
>>> Boot. 8-osainen, mutta jatkoa luvassa. Onko tietoa, onko tuo tulossa
>>> telkkarinkin puolelle?
>>
>> Arvostelujen perusteella suosittelisin lämpimästi alkuperäistä, vuoden
>> 1981 Das Bootin TV-sarjaversiota (tai oikeastaan 1981 oli elokuvan
>> julkaisuvuosi, tv-sarjaversio julkaistiin 1985). Saatavana BluRaynä.
>>
> Löytyy multa toi tv-sarjaversio dvd:nä. Se oli vaan pilattu sillä,
> että jaksojen alku- ja lopputekstit oli pimitetty ja jaksot oli
> editoitu vaan pötköön perätysten. Pilaa mielestäni tv-sarjan
> rytmityksen.

Tästä olen samaa mieltä. Sarjastahan on olemassa sekä 3- että 6-osaiset
versiot, ja niissä on hieman eri alkulöpinät. Ne antavat tarinalle
ryhtiä, ja on sääli, ettei niitä pitkässä versiossa ole.


> En tiennyt, että on blurayllä. Luulin, että
> elokuvaversion dir.cut olisi lähimpänä tv-sarjaa mitä oli
> tarjolla... ainakaan CDON:sta en löytänyt, eli skandinaavista
> julkaisua ei liene olemassa? Ton sarjan kohdalla tekstityskysymys on
> oleellinen, pitäis olla ainakin enkuksi, sillä saksaa en koskaan
> päässyt lukemaan.

Oman sinisäteeni ostin Saksasta, missä se tuli vastaan yllättäen kuin
faksi Jäätteenmäelle. Tekstitykset löytyvät saksaksi ja englanniksi,
ja kuva on sen verran selkeästi DVD:tä parempi, että olin päivitykseen
tyytyväinen.

Tämän _pitäisi_ olla se omistamani versio:
https://www.amazon.de/Das-Boot-TV-Fassung-Ungek%C3%BCrzte-Fassung/dp/B00LPXQ67M

Ainakin sivun tietojen perusteella tuon pituus on 308 minuuttenia
ja Englisch-untertitlet löytyy.


> Katsoin nyt kuitenkin ton uuden Bootin ekan jakson bluray-soittimen
> wifin kautta televisiosta. Vaikutti ihan hyvältä sekin, vaikka
> tietokoneanimaatioiden käyttö paistoikin vähän läpi.

Kai mäkin sitä tsekkaan, mutta ehkä vähän skeptisten silmälasien
läpi. IMDB:ssä oli validin oloista arvostelua.

--
OutCider

Turo Juurakko

unread,
Jan 30, 2019, 1:22:40 PM1/30/19
to
Viisi jaksoa katsottu. Tässä taitaa olla enemmän sen lesbon
vastarintamuijan seikkailuita kuin das paattia. Ehkä sarjalle olis ollut
osuvampi jokin toinen nimi.

--
mukavan tiukkaa

Out Cider

unread,
Jan 30, 2019, 6:01:17 PM1/30/19
to
Jos olisi ollut toinen nimi, olisitko katsonut?

En minäkään.

Pitäisi tsekata Babylon Berlin. Se on kuulemma hyvä.

--
OutCider

Turo Juurakko

unread,
Jan 31, 2019, 3:17:54 AM1/31/19
to
Out Cider kirjoitti 31.1.2019 klo 1:01:
> Turo Juurakko <tj...@valid.invalid> writes:
>> Turo Juurakko kirjoitti 29.1.2019 klo 10:26:
>>> No nyt (vasta) tais löytyä Areenasta ohjelma, jota kaipais
>>> televisionkin puolelle. Saksalainen sukellusvenesarja Das
>>> Boot. 8-osainen, mutta jatkoa luvassa. Onko tietoa, onko tuo tulossa
>>> telkkarinkin puolelle?
>> Viisi jaksoa katsottu. Tässä taitaa olla enemmän sen lesbon
>> vastarintamuijan seikkailuita kuin das paattia. Ehkä sarjalle olis
>> ollut osuvampi jokin toinen nimi.
>
> Jos olisi ollut toinen nimi, olisitko katsonut?

Kyllä kai jos siitä olis käynyt ilmi, että sota-aikaan sijoittuva sarja
jossa on sukellusveneitä ja vastarintatoimintaa. Odotukset olisivat
olleet kuitenkin hiukan erit. Toistaiseksi toi vastarintatoiminta on
ollut kuitenkin varsin kesyä eikä oo johtanut oikein mihinkään.
Rinnakkaisilla tarinoilla ei tunnu myöskään olevan mitään tekemistä
toistensa kanssa. Tuntuu siksi jälleen, että tarina on kirjoitettu
lähinnä naiskiintiötä ja seksuaalivähemmistöjä silmällä pitäen.

> Pitäisi tsekata Babylon Berlin. Se on kuulemma hyvä.

Oon seurannut telkkarista. Taitaa olla eurotaidetta, tuntuu ainakin
olevan vähän vaikeampaa pysyä kärryillä. Pidän lopputekstien aikaan
soivasta laulusta. Saksa sais lähettää jotain tollaista Viisuihin.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Jan 31, 2019, 9:31:42 AM1/31/19
to
Turo Juurakko submitted this idea :
> Kyllä kai jos siitä olis käynyt ilmi, että sota-aikaan sijoittuva sarja jossa
> on sukellusveneitä ja vastarintatoimintaa. Odotukset olisivat olleet
> kuitenkin hiukan erit. Toistaiseksi toi vastarintatoiminta on ollut kuitenkin
> varsin kesyä eikä oo johtanut oikein mihinkään. Rinnakkaisilla tarinoilla ei
> tunnu myöskään olevan mitään tekemistä toistensa kanssa. Tuntuu siksi
> jälleen, että tarina on kirjoitettu lähinnä naiskiintiötä ja
> seksuaalivähemmistöjä silmällä pitäen.

En nyt muista mikä sarja tai elokuva se oli, missä aivan lopussa nämä
rinnaikkaistarinat kohtasivat tai ne henkilöt.

Sinänsä raivostuttavaa, jos joku henkilö tai tarina ei kiinnosta
yhtään.

Sinänsähän joku Game of Thrones ei muuta olekaan kuin kokeela
rinnakkaistarinoita, mutta siinä se toimii. Ei toimisi yhtään, jos
katsoja olisi odottanut seuraavansa vaikka yhden päähenkilön tarinaa
eikä sitä edes näkyisi joka jaksossa.

--
Rasistifasisti

Turo Juurakko

unread,
Jan 31, 2019, 3:12:56 PM1/31/19
to

Turo Juurakko

unread,
Jan 31, 2019, 3:23:44 PM1/31/19
to
Tossa kai virallinen video:

https://www.youtube.com/watch?v=uekZpkYf7-E

--
mukavan tiukkaa

Turo Juurakko

unread,
May 11, 2019, 1:55:47 PM5/11/19
to
Turo Juurakko kirjoitti 29.1.2019 klo 10:26:
Näyttäis tulevan 29.5 alkaen Yle 1:ltä. Iltapulun tietojen mukaan
uusinta. En tajua, en ole ainakaan hoksannut, että sitä olis aikaisemmin
tullut toosasta ja aika tarkkaan mä seurailen ohjelmatietoja.

--
mukavan tiukkaa
0 new messages