true detective 2

1 view

JiiHoo

Luin joskus aikoinaan arvostelun tuosta True Detectiven kakkoskaudesta,
että se olisi ihan surkea.
Jostain syystä uskoin arvostelijaa ja jätin sen välistä.

Nyt kun se tuli kuitenkin YLEltä uusintana, niin aloin ottamaan jaksoja
talteen.

Aloin sitten katsomaan niitä, kun viimeinenkin jakso oli purkissa ja
oli ihan pakko katsoa ihan kaikki putkeen. Tää oli täyttä rautaa.

Josa nyt jotain pitäisi arvostella, niin se rikollisryhmä oli jotenkin
pirun sekava enkä minä siinä nimipaljoudessa oikein aina tahtonut edes
muistaa kuka on kuka, mutta se on aina ongelmana kun on liikaa
merkittäviä roolihahmoja. Juonikin tuntui välillä hieman katoavan,
mutta ehkä sitä voisi verrata oikeaan elämään. Ei siinäkään ole juoni
selvillä, vaan jotenkin vain koitetan selviytyä ja siltä tuo touhu
vaikutti.
Viimeinen jakso oli myös jotenkin huono siihen verrasttuna, että sen
olisi pitänyt olla kaiken räjäyttävä mestariteos, oli kuitenkin huonoin
jakso omasta mielestäni.

Jos joskus tulee vielä kolmas kausi, niin katson ehdottomasti enkä
välitä arvosteluista yhtään mitään.

--
Homo Heikki:
Homoilu on hyvää liikuntaa. Jos perse tulee kipeäksi selkä kiittää.

Turo Juurakko

Joo, mä tykkäsin tästä kakkoskaudesta enemmän kuin siitä ekasta, vaikka
olin minäkin lukenut jotain negatiivisia kommentteja siitä. Ja olipa
hiton hyvä tunnaribiisi (alkuteksteissä).

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

Turo Juurakko explained :
Jep.

Etenkin siinä baarissa oli myös todella mielialaa nostattava artisti...
Kaikki kipaleet sellaisia, että jos joku asiakas siinä tuoppinsa
ääressä harkitsee itsemurhaa, niin piisit helpottaa päätöstä kummasti.

Ei ihme ettei siellä koskaan tuntunut olevan muita asiakkaita kuin se
poliisi ja se konna.

--
Unelmoin monikulttuurisuuskuplan räjähtämisestä miljooniksi
sirpaleiksi.

Hemmo

JiiHoo wrote:
> Aloin sitten katsomaan niitä, kun viimeinenkin jakso oli purkissa ja
> oli ihan pakko katsoa ihan kaikki putkeen. Tää oli täyttä rautaa.

Näin on. Kakkoskausi alkaa vähän jähmeästi mutta kelaa koko ajan
lisää vauhtia ja loppu on aivan loistava. Varmaan arvostelijat
ovat pettyneet pariin ensimmäiseen jaksoon ja niiden perusteella
dumanneet kauden etukäteen.

Turo Juurakko

Ja ehkä on ollut aina Oliver Stonen Alexanderista lähtien muodikasta
haukkua kaikkea missä Colin Farrel on...

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

on 7.12.2017, Turo Juurakko supposed :

Minusta se puolestaan alkaa aivan loistavasti, siinä tapahtuu juuri tuo
kuuluisa tutustuminen hahmoihin. Sen jälkeen niiden tekemät ratkaisut
tuntuvat täysin selviltä, kun suunnilleen luulee tuntevansa ne.

Toki ehkä se ei ole ihan realistista, kun se Colinin näyttelemä tyyppi
pitäisi olla täsy rapakuntoinen alkoholisti, mutta ulkoinen habitus on
kuitenkin aika kondiksessa. Yhdessä vaiheessa kaveri kanssa juoksee
kuin heikkopäinen, kun oikeasti sen näyttelemä alkkis makaisi maassa
henkeä haukkoen parin juoksuaskeleen jälkeen.

> Ja ehkä on ollut aina Oliver Stonen Alexanderista lähtien muodikasta haukkua
> kaikkea missä Colin Farrel on...

Mun täytyy myöntää, että Colin Farrel on ollut mulla jotenkin tutkan
alapuolella. Nimi on toki putkahtanut esiin ties missä, viimeksi
bongasin kaverin Heleniuksen nyrkkeilyottelussa, kun sitä
haastateltiin.
Mutta en muista yhtään sen tekemää leffaa tai sarjaa.

--
Iso K:
"Minun mielestäni junamiesten olisi pitänyt heittää Lenin tulipesään"

Turo Juurakko

Phonebooth oli napakka yhteen pieneen paikkaan sijoittuva jännäri... ja
se pahamaineinen Alexander oli final cut-versiona ihan toimiva,
teatteriversiona se ei oikein toiminut, se kun oli muistaakseni leikattu
kronologiseen järjestykseen ja sellaiseksi seikkailuksi siinä ei ollut
riittävästi lihaa luiden päällä. Sen lisäksi amerikkalaisella main
stream-yleisöllä meni popkornit väärään kurkkuun kun maailman suurin
sotapäällikkö olikin biseksuaali. Siitäkös riitti vitsailun ja
räksytyksen aihetta.

--
mukavan tiukkaa