JiiHoo kirjoitti 29.11.2018 klo 23:27:
> Turo Juurakko used his keyboard to write :
>> Nykyohjelmissa näyttelijät ovat kiiltokuvamaisia teinejä ja pentuja.
>> Ei niihin kykene samaistumaan kuin näiden vanhojen sarjojen henkilöihin
>
> Ei kai nyt sentään kaikissa? Omasta mielestäni katsomissani sarjoissa on
> kyllä vanhempaakin väkeä ihan hyvin esillä.
No ei nyt tietenkään kaikissa. Mutta aika monissa sellaisissa jotka olen
pienen näytteen nähtyäni jättänyt katsomatta. Esim. Foxilla mennyt
Legion tai Gifted, tai sekä että jos oikein muistan. Tai Henkiinjääneet
Subilla (vai oliko sen nimi Eloonjääneet). Silkkoja teinisarjoja. Star
Trekista puheen ollen, JJ Abramsin ohjaaman elokuvan Kirk oli nuori
kloppi Chris Pine. William Shatnerilla oli uurteita otsassa jonkin
verran jo tv-sarjassa, elokuvista nyt puhumattakaan. Sitten on ihan oma
lukunsa nämä totalitaristisia yhteiskuntia kuvaavat dystopiat, joissa
tuhattaitoiset sankarit ovat vielä teinipentuja (Nälkäpeli, Labyrintti)
ja aikuisia näkee auktoriteettihahmoina joita vastaan käydään kapinaa.
Toki tv- ja elokuvaviihde on niin monitahoista, että sieltä pystyy
noukkimaan esimerkkejä tukemaan mitä tahansa näkemystä, mutta
perstuntumalta väittäisin silti, että pääroolien esittäjien keski-ikä on
laskenut ajan mittaan. Vanhempia patuja näkee sitten sivurooleissa.
--
mukavan tiukkaa