Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

The Walking Dead Sesonki 8

5 views
Skip to first unread message

Turo Juurakko

unread,
Nov 14, 2017, 2:49:28 PM11/14/17
to
Sarjan syyskausi on jo puolivälissä ja onpa ollut toistaiseksi
aikamoista skeidaa. Koko edellisen kauden mittaisen ja erinomaisen
psykologisen vittuilun ja painostuksen jälkeen pitäisi olla muka täysi
rähinä päällä, mutta homma vaikuttaa lähinnä leikkisodalta, jossa
automaattiaseista ei edes lennä hylsyjä kun ammutaan (unohtamatta
tietenkään maagisesti loppumattomia ammusvaroja) ja ammukset pysähtyvät
ohuista aaltopelleistä kyhättyihin "panssareihin". Onnetonta toimintaa,
jossa ei edes hahmota ketkä siellä ammuskelee toisiaan, eikä sillä ole
väliäkään. Enkä viitsi edes purnata sarjaan ilmestyneistä
höpöhöpö-hahmoista, kuten se kuningas tiikereineen, joiden osuus
tarinassa on vain kasvamaan päin. Edellisellä kaudella Jeffrey Dean
Morganin Negan piti jännitteen yllä ja oli parasta koko sarjassa, mutta
tällä kaudella hänet on jemmattu johonkin konttiin jo useamman jakson
ajaksi. On tässä sarjassa taso notkahdellut ennenkin joten annetaan
mahdollisuus, mutta tällä hetkellä ei hyvältä näytä.

--
mukavan tiukkaa

Naked Fame

unread,
Nov 14, 2017, 3:47:46 PM11/14/17
to
Turo Juurakko <tj...@valid.invalid> writes:
> Sarjan syyskausi on jo puolivälissä ja onpa ollut toistaiseksi
> aikamoista skeidaa.

Taisin antaa lopullisesti periksi joskus vitoskauden aikana, kun ne
idiootit eivät edelleenkään olleet oppineet varmistamaan nurkkia
mennessään uuteen rakennukseen. Tai olla menemättä yöllä ulos kuselle
kuoleman väliaikaisesta majapaikkatalosta.

Ekalla kaudella on ihan loogisesti perusteltua näyttää, että ihmiset
eivät vaan pysty olemaan tarkkoina joka sekunti, eivätkä vielä hahmota
vaaran paikkoja. Mutta ne, jotka ovat hengissä vielä neljä vuotta
myöhemmin, heidän _kaikkien_ pitäisi olla todellisuuden karaisemia
tyyppejä; niitä, jotka eivät enää tee joka pirun jaksossa alkeellisia
typeryyksiä.

Lopetin, kun huomasin joka jaksossa rähjääväni televisiolla että
"Kuolkaa idiootit kaikki pois!"

--
Signature

JiiHoo

unread,
Nov 17, 2017, 6:24:17 AM11/17/17
to
Turo Juurakko expressed precisely :

Klip.
En lukenut.

Ehkä vastaan, kun saan katsottua parit jaksot.

--
JiiHoo:
"Puakki vaikuttaisi helvetin fiksulta elleivät sen kirjoitukset olisi
niin saatanan typeriä."

Turo Juurakko

unread,
Nov 21, 2017, 2:31:51 PM11/21/17
to
(spoilaa vähän kahdeksatta kautta)


No niin, tuli kauden viides jakso ja Negan palasi kuvioihin. Sarjan
kiinnostavuus koheni heti huomattavasti. Jeffrey Dean Morgan tuntuu
kantavan yksin koko sarjaa tällä hetkellä. En tiedä mihin sarja joutuu
kun hänestä aika jättää. Pientä kiinnostuksen kipinää on syntymässä myös
Rickin ja Darylin välirikosta ja riitaantumisesta. Siitä nähtiin pientä
pohjustusta jo jakso tai pari sitten kun Daryl teloitti kylmäverisesti
vastapuolen kaiffarin, jolle Rick oli ensin luvannut henkiin jäännin.
Uusimmassa jaksossa kaverukset jo mättivät toisiaan turpaan.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Nov 22, 2017, 6:39:51 AM11/22/17
to
Turo Juurakko pretended :
Nyt tuli vilkaistua. Neljä ekaa jaksoa olivat pelkkää kameroiden
muistikorttien tuhlaamista. Tuo ei kuulosta kyllä yhtä hyvältä kuin
filminauhan haaskausta.
Eikö ne olisi jotenkin tiivistämällä saaneet kaiken sen mitä kerrottiin
neljässä jaksossa ihan vain yhteen jaksoon? Sehän oli pelkkää
räiskimistä.
Viides jakso oli todellakin ensimmäinen, missä alkoi itse tarina edes
vähän saamaan lihaa ympärilleen.

Minuakin häiritsee, että vielä tässä vaiheessa on elossa kavereita,
jotka eivät ole muka valmiita tappamaan ja ottavat hirveitä riskejä
ihan vain, koska ei nyt antautuneita voi tappaa. Vaikka ei niin kauan
sitten ne antautuneet olisivat teurastaneet puolet kavereista. Ei uossa
vaiheessa kyllä enää ole hengissä noilla periaatteilla pelaavia
suvakkeja.

Eikös Rick ja Darryl ole ennenkin vähän riidelleet ja jos ovat päässeet
sen yli, että Rick muistaakseni tappoi Darryllin veljen, niin ei
tuollainen pikku erimielisyys mitään merkkaa.

--
Hukkasin kaikki sigut. Kyllä ne vielä palaavat

Turo Juurakko

unread,
Dec 19, 2017, 4:05:30 PM12/19/17
to


SPOILAA 8. kauden "midseason finalea"



No niin, Carl sitten sai pureman. Jos tuo tarkoittaa tervemenoa hänelle,
niin oli mielestäni aika typerä ratkaisu. Mä olin nähnyt hänet toisen
sukupolven selviytyjänä, joka eläisi isäänsä kauemmin ja kasvaisi uuden
aikakauden aikuiseksi. Ulkomaisella keskustelufoorumilla jotkut
sanoivat, että syy hänen pois jäännilleen sarjasta olisi se, että hän
haluaa keskittyä koulunkäyntiin. Näin hänen kohtalonsa tuntui ihan
mitättömältä.

Jakso oli kuvauksellisesti melkoista lainaa Apocalypse Now:sta:
ristihäivytyksiä kasvokuvista, varjoihin katoavia kasvoja, jne...

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Dec 21, 2017, 8:40:51 AM12/21/17
to
Turo Juurakko formulated on tiistai :
Alkaa olla sillä rajalla, että viitsinkö katsoa kautta loppuun.

Yleensäkin osaa ärsyttää nämä ihan hatusta tempaistut juonenkäänteet.
Pelastajat oli lyöty ja ne lymysivät viimeisessä tukikohdassaan
odottamassa teurastusta tai vaihtoehtoisesti antautuisivat, jolloin osa
voisi pelastua, mutta pääpukarit saisivat varmaankin pesäpallomailasta.

Sitten tämä täysin lyöty joukko, jolla ei oikein ole enää aseitakaan,
kun Rickin joukkiot taisivat ratsata niiden asevarastot, ilmestyvät
kuin tyhjästä ihan kaikialle ja täydellisen ylivoimaisena.

Muutenkin koko touhu on ihme haahuilua ja jotain filosofista
keskustelua, täytyyhän elämällä olla jokin muukin tarkoitus kuin
tappaminen. Byääh.

Yleensä kun sarja on päässyt tälle tasolle, niin ei siitä enään nousta.
Tässäkin sarjassa on sama ongelma kuin Game of Thronesissakin, että kun
jengiä kuolee sen verran runsaasti, niin tässähän on melkein tapettu
ihan kaikki mielenkiintoiset hahmot eikä uusista ole ollut korvaajiksi.
Eikä etenkään käsikirjoittajat ole keksineet miten edetään. Seuraava
liike lienee Aliaksesta tuttu, vedetään jotain huumeita ja kirjoitetaan
jotain täysin sekopäistä skeidaa, mitä kukaan ei enää ymmärrä.

--
Halla-ahoa voi äänestää vain Helsingissä
0 new messages