Turo Juurakko formulated on perjantai :
> JiiHoo kirjoitti 15.9.2017 klo 14:37:
>> Turo Juurakko was thinking very hard :
>>> JiiHoo kirjoitti 15.9.2017 klo 11:54:
>>>> Voice of Finlandia on muka se parempi, mutta kuka sieltä on breikannut?
>>>
>>> Jesse Kaikuranta, Krista Siegfrids ja kai Saara Aallonkin voi laskea
>>> mukaan, vaikka onko sellaista kykykilpailua, johon hän EI olis
>>> osallistunut.
>>>
>>> Kukaan noista kolmesta ei kuitenkaan voittanut Voicea.
>>
>> Onko Jesseä näkynyt sen yhden hitin jälkeen? Toki on parempi olla yhden
>> hitin ihme kuin nollan hitin.
>
> Jaa, minkä hitin? En tiedä häneltä yhtään biisiä, mutta tiedän kyllä nimen ja
> naaman. Ja pidin hänen lauluäänestään jo Voicessa, jolloin hän oli
> suosikkini, muttei voittanut. Onhan hän ollut telkkarin musiikkohjelmissa
> mukana muiden nimekkäiden artistien seurassa. Mm. Tähdet tähdet-ohjelmassa
> vuosi tai pari sitten.
Ainaskin tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=apXkg4W4-ms
Musaohjelmissa esiintyminen on lähinnä mainostamista ja aina ei mainos
saa myyntiä aikaan.
Eka levy myi 40 000 ja siitä sai tuplaplatinaa. Onpas muuten
myyntirajatplatinaan tipahtaneet. Tosin minusta tuntuu ettei tuollainen
perinteinen joku albumin myyntimäärä kerro nykyaikana yhtään mitään,
pitäisi olla mukana myö sptofy-myynti, youtube katselut jne. mistä
näkee sen kokonaisuuden ja kaikista noista taitaa myös tulla hynää.
Sen jälkeen ei ole tainnut myydä oikein mitään ja jatko on ihan kiikun
kaakun, että tuleeko enää yhtään mitään.
>> Saara Aalto ei ole breikannut ainakaan Suomessa, taisi olla parin kuukauden
>> buumi, kun sattui menestymään brittien kykykilpailussa, josta ei myöskään
>> ole tainnut kukaan pitkään aikaan breikata mihinkään.
>>
>> Eikä Saara kyllä edelleenkään ole myynyt yhtään mitään levyä tai biisiä, se
>> on just nyt siinä vaiheessa, missä kykykisa on ohitse ja katsotaan
>> tapahtuuko television ulkopuolellakin jotain. Veikkaan ettei tapahdu.
>
> Niin, sinä olet vanha skeptikko Aallon suhteen ja olet sen useaan otteeseen
> tuonut esiin. Aalto on kuitenkin levyttänyt useamman albumin (mm. kiinaksi)
> ja on tunnettu nimi Hangosta Nuorgamiin, joten kyllä mä sanoisin, että hän on
> breikannut. Ei tosin yksin Voicen ansiosta/kautta. Jos kykenee elättämään
> itsensä musiikinteolla, voi sitä kutsua breikkaamiseksi, eikä tarvitse olla
> jossain vaatekaupassa tai hampurilaisketjun kassalla duunissa. Ilmeisesti
> sinulle kelpaa breikkaamiseksi vain myyntilistojen ykkössijalla keikkuvat
> hitit ja miljoonaomaisuus.
Minulle breikkaaminen tarkoittaa suurta menestystä ja se pitää näkyä
myös rahallisesti. Mitä hyötyä artistille on siitä, että se on
tunnettu, mutta elintaso voi olla huonompi kuin jollain duunarilla.
Ei tarvitse olla myyntilistojen ykkössijalla, mutta täytyy se kipale
edes käväistä jossain top 20 ja kiertueet olla täynnä. Ja kun puhutaan
kansainvälisestä artistista, niin useassa maassa.
Toki joku Britannia on sen verran suuri maa, että jos siellä menestyy,
niin kyllä se näkyy lompsassakin.
Toi Alma on kuulemma ollut jollain brittien listalla kymmenen parhaan
joukossa, kyllä se taitaa melkein täyttää mun kriteerit
breikkaamisesta. Melkein siksi, että ei saisi jäädä yhden kipaleen
vahingoksi.
>> Kristalla taitaa myös olla menestyminen vähän niin ja näin. Toki nimi on
>> tuttu ja se näkyy aina jossain, joten jonkinsortin pikkubreikki on kai
>> tosiasia.
>
> Hän sai levytyssopimuksen Ruotsiin ja on jo pariin otteeseen osallistunut
> Melodifestivaleniin. Suomessa on kieltämättä tyrkyttänyt itseään julkisuuteen
> lähinnä verovaroin kustannetun Yleisradion siipien suojista.... toivottavasti
> breikkaa Ruotsissa isommin, niin ei tarvitse katsella häntä enää kotimaan
> toosassa.
Sinänsä sillä olisi edellytykset ulkonäön ja esiintymisen suhteen.
Miten sillä on niin pirun huonoja piisejä? Toki hyvistä piiseistä on
aina pulaa, mutta ilman hyviä piisejä ei vain voi olla suosittu. Toki
itse olen pitänyt montaakin supersuosittua kipaletta ihan surkeina,
mutta eipä kai Krista ole mitään hittiä tehnyt sen paremmin Ruotsiin
kuin Suomeenkaan. Toki en tiedä Ruotsin tilanteesta mitään, mutta
luotan siihen, että jos Krista olisi siellä joku supermenestys, niin se
olisi lööpeissä täällä.
--
Olen natsi ja rasisti. Ylpeä sellainen