Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Idols

5 views
Skip to first unread message

JiiHoo

unread,
Sep 15, 2017, 4:54:04 AM9/15/17
to
Idolssikin on näköjään alkanut taas ja kova on edelleen suosio
yrittäjien keskuudessa.
Jos ajatellaan ketä noista on noussut menestykseen, niin eiköhän sillä
perusteella Idols ole se paras ohjelma yrittää.

Voice of Finlandia on muka se parempi, mutta kuka sieltä on breikannut?

Mutta onhan tämä uusi Idols kuin kerran lämmitettyä puuroa. Eka virhe
on siinä, että nyt on kolme mukavaa tuomaria, jotka eivät kai tule
kritisoimaan yhtään mistään. Ja kun alkuperäinen menestyresepti oli,
että joukossa oli yksi mulkendaali ja muiden tuomareiden piti vain
antaa kontrastia sille yhdelle.

Alkukarsintojen ainoa tarkoitus oli antaa oman elämänsä pelleille se 15
minuuttia, jossa saivat ensin nolata itsensä ja päälle haukut. Nyt ei
noita surkimuksia näytetä, vaan ohjelma-aika tuhlataan esittelyihin ja
muuhun draamaan. Kuten siihen hysteeriseen Antti Tuisku-faniin.

Tämä vain ekan jakson perusteella. Sitten toki myöhemmässä vaiheessa
koko ohjelma on sen varassa, että löytyy ne tyypit, jotka voi viedä
esiintymään yleisölle. Ellei löydy, niin huonosti käy.

Toki sellainen pisti silmään, että kun paikalle tuli joku mallipoju,
niin Erin pyysi sitä vähän poseeraamaan. Ja päästi jatkoon ihan
ulkonäön perusteella.
Odotan kuinka joku miestuomari pyytää jotain naista vähän
keikistelemään, kun se on niin nätti. Eikä tarvitse edes laulaa, olet
jo jatkossa, kunhan näytät tissit.

--
Olen äänestänyt vasemmistoa vaaleissa. Voiko tuollaista saada koskaan
anteeksi?

Turo Juurakko

unread,
Sep 15, 2017, 5:36:39 AM9/15/17
to
JiiHoo kirjoitti 15.9.2017 klo 11:54:
> Voice of Finlandia on muka se parempi, mutta kuka sieltä on breikannut?

Jesse Kaikuranta, Krista Siegfrids ja kai Saara Aallonkin voi laskea
mukaan, vaikka onko sellaista kykykilpailua, johon hän EI olis osallistunut.

Kukaan noista kolmesta ei kuitenkaan voittanut Voicea.


--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Sep 15, 2017, 7:37:45 AM9/15/17
to
Turo Juurakko was thinking very hard :
Onko Jesseä näkynyt sen yhden hitin jälkeen? Toki on parempi olla yhden
hitin ihme kuin nollan hitin.

Saara Aalto ei ole breikannut ainakaan Suomessa, taisi olla parin
kuukauden buumi, kun sattui menestymään brittien kykykilpailussa, josta
ei myöskään ole tainnut kukaan pitkään aikaan breikata mihinkään.

Eikä Saara kyllä edelleenkään ole myynyt yhtään mitään levyä tai
biisiä, se on just nyt siinä vaiheessa, missä kykykisa on ohitse ja
katsotaan tapahtuuko television ulkopuolellakin jotain. Veikkaan ettei
tapahdu.

Kristalla taitaa myös olla menestyminen vähän niin ja näin. Toki nimi
on tuttu ja se näkyy aina jossain, joten jonkinsortin pikkubreikki on
kai tosiasia.

--
Jukka K. Korpelan muistelmat:
Urani Sfnetin netiketin vaalijana ja miksi en ole vieläkään
tyytyväinen, vaikka jokainen häirikkö ja lähes kaikki asiallisetkin
kirjoittajat ovat häipyneet (Keksitty kirjan nimi, turha kysellä
kirjakaupoista)

Turo Juurakko

unread,
Sep 15, 2017, 8:07:32 AM9/15/17
to
JiiHoo kirjoitti 15.9.2017 klo 14:37:
> Turo Juurakko was thinking very hard :
>> JiiHoo kirjoitti 15.9.2017 klo 11:54:
>>> Voice of Finlandia on muka se parempi, mutta kuka sieltä on breikannut?
>>
>> Jesse Kaikuranta, Krista Siegfrids ja kai Saara Aallonkin voi laskea
>> mukaan, vaikka onko sellaista kykykilpailua, johon hän EI olis
>> osallistunut.
>>
>> Kukaan noista kolmesta ei kuitenkaan voittanut Voicea.
>
> Onko Jesseä näkynyt sen yhden hitin jälkeen? Toki on parempi olla yhden
> hitin ihme kuin nollan hitin.

Jaa, minkä hitin? En tiedä häneltä yhtään biisiä, mutta tiedän kyllä
nimen ja naaman. Ja pidin hänen lauluäänestään jo Voicessa, jolloin hän
oli suosikkini, muttei voittanut. Onhan hän ollut telkkarin
musiikkohjelmissa mukana muiden nimekkäiden artistien seurassa. Mm.
Tähdet tähdet-ohjelmassa vuosi tai pari sitten.

> Saara Aalto ei ole breikannut ainakaan Suomessa, taisi olla parin
> kuukauden buumi, kun sattui menestymään brittien kykykilpailussa, josta
> ei myöskään ole tainnut kukaan pitkään aikaan breikata mihinkään.
>
> Eikä Saara kyllä edelleenkään ole myynyt yhtään mitään levyä tai biisiä,
> se on just nyt siinä vaiheessa, missä kykykisa on ohitse ja katsotaan
> tapahtuuko television ulkopuolellakin jotain. Veikkaan ettei tapahdu.

Niin, sinä olet vanha skeptikko Aallon suhteen ja olet sen useaan
otteeseen tuonut esiin. Aalto on kuitenkin levyttänyt useamman albumin
(mm. kiinaksi) ja on tunnettu nimi Hangosta Nuorgamiin, joten kyllä mä
sanoisin, että hän on breikannut. Ei tosin yksin Voicen ansiosta/kautta.
Jos kykenee elättämään itsensä musiikinteolla, voi sitä kutsua
breikkaamiseksi, eikä tarvitse olla jossain vaatekaupassa tai
hampurilaisketjun kassalla duunissa. Ilmeisesti sinulle kelpaa
breikkaamiseksi vain myyntilistojen ykkössijalla keikkuvat hitit ja
miljoonaomaisuus.

>
> Kristalla taitaa myös olla menestyminen vähän niin ja näin. Toki nimi on
> tuttu ja se näkyy aina jossain, joten jonkinsortin pikkubreikki on kai
> tosiasia.

Hän sai levytyssopimuksen Ruotsiin ja on jo pariin otteeseen
osallistunut Melodifestivaleniin. Suomessa on kieltämättä tyrkyttänyt
itseään julkisuuteen lähinnä verovaroin kustannetun Yleisradion siipien
suojista.... toivottavasti breikkaa Ruotsissa isommin, niin ei tarvitse
katsella häntä enää kotimaan toosassa.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Sep 15, 2017, 10:15:51 AM9/15/17
to
Turo Juurakko formulated on perjantai :
> JiiHoo kirjoitti 15.9.2017 klo 14:37:
>> Turo Juurakko was thinking very hard :
>>> JiiHoo kirjoitti 15.9.2017 klo 11:54:
>>>> Voice of Finlandia on muka se parempi, mutta kuka sieltä on breikannut?
>>>
>>> Jesse Kaikuranta, Krista Siegfrids ja kai Saara Aallonkin voi laskea
>>> mukaan, vaikka onko sellaista kykykilpailua, johon hän EI olis
>>> osallistunut.
>>>
>>> Kukaan noista kolmesta ei kuitenkaan voittanut Voicea.
>>
>> Onko Jesseä näkynyt sen yhden hitin jälkeen? Toki on parempi olla yhden
>> hitin ihme kuin nollan hitin.
>
> Jaa, minkä hitin? En tiedä häneltä yhtään biisiä, mutta tiedän kyllä nimen ja
> naaman. Ja pidin hänen lauluäänestään jo Voicessa, jolloin hän oli
> suosikkini, muttei voittanut. Onhan hän ollut telkkarin musiikkohjelmissa
> mukana muiden nimekkäiden artistien seurassa. Mm. Tähdet tähdet-ohjelmassa
> vuosi tai pari sitten.

Ainaskin tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=apXkg4W4-ms

Musaohjelmissa esiintyminen on lähinnä mainostamista ja aina ei mainos
saa myyntiä aikaan.
Eka levy myi 40 000 ja siitä sai tuplaplatinaa. Onpas muuten
myyntirajatplatinaan tipahtaneet. Tosin minusta tuntuu ettei tuollainen
perinteinen joku albumin myyntimäärä kerro nykyaikana yhtään mitään,
pitäisi olla mukana myö sptofy-myynti, youtube katselut jne. mistä
näkee sen kokonaisuuden ja kaikista noista taitaa myös tulla hynää.

Sen jälkeen ei ole tainnut myydä oikein mitään ja jatko on ihan kiikun
kaakun, että tuleeko enää yhtään mitään.

>> Saara Aalto ei ole breikannut ainakaan Suomessa, taisi olla parin kuukauden
>> buumi, kun sattui menestymään brittien kykykilpailussa, josta ei myöskään
>> ole tainnut kukaan pitkään aikaan breikata mihinkään.
>>
>> Eikä Saara kyllä edelleenkään ole myynyt yhtään mitään levyä tai biisiä, se
>> on just nyt siinä vaiheessa, missä kykykisa on ohitse ja katsotaan
>> tapahtuuko television ulkopuolellakin jotain. Veikkaan ettei tapahdu.
>
> Niin, sinä olet vanha skeptikko Aallon suhteen ja olet sen useaan otteeseen
> tuonut esiin. Aalto on kuitenkin levyttänyt useamman albumin (mm. kiinaksi)
> ja on tunnettu nimi Hangosta Nuorgamiin, joten kyllä mä sanoisin, että hän on
> breikannut. Ei tosin yksin Voicen ansiosta/kautta. Jos kykenee elättämään
> itsensä musiikinteolla, voi sitä kutsua breikkaamiseksi, eikä tarvitse olla
> jossain vaatekaupassa tai hampurilaisketjun kassalla duunissa. Ilmeisesti
> sinulle kelpaa breikkaamiseksi vain myyntilistojen ykkössijalla keikkuvat
> hitit ja miljoonaomaisuus.

Minulle breikkaaminen tarkoittaa suurta menestystä ja se pitää näkyä
myös rahallisesti. Mitä hyötyä artistille on siitä, että se on
tunnettu, mutta elintaso voi olla huonompi kuin jollain duunarilla.

Ei tarvitse olla myyntilistojen ykkössijalla, mutta täytyy se kipale
edes käväistä jossain top 20 ja kiertueet olla täynnä. Ja kun puhutaan
kansainvälisestä artistista, niin useassa maassa.
Toki joku Britannia on sen verran suuri maa, että jos siellä menestyy,
niin kyllä se näkyy lompsassakin.

Toi Alma on kuulemma ollut jollain brittien listalla kymmenen parhaan
joukossa, kyllä se taitaa melkein täyttää mun kriteerit
breikkaamisesta. Melkein siksi, että ei saisi jäädä yhden kipaleen
vahingoksi.



>> Kristalla taitaa myös olla menestyminen vähän niin ja näin. Toki nimi on
>> tuttu ja se näkyy aina jossain, joten jonkinsortin pikkubreikki on kai
>> tosiasia.
>
> Hän sai levytyssopimuksen Ruotsiin ja on jo pariin otteeseen osallistunut
> Melodifestivaleniin. Suomessa on kieltämättä tyrkyttänyt itseään julkisuuteen
> lähinnä verovaroin kustannetun Yleisradion siipien suojista.... toivottavasti
> breikkaa Ruotsissa isommin, niin ei tarvitse katsella häntä enää kotimaan
> toosassa.

Sinänsä sillä olisi edellytykset ulkonäön ja esiintymisen suhteen.
Miten sillä on niin pirun huonoja piisejä? Toki hyvistä piiseistä on
aina pulaa, mutta ilman hyviä piisejä ei vain voi olla suosittu. Toki
itse olen pitänyt montaakin supersuosittua kipaletta ihan surkeina,
mutta eipä kai Krista ole mitään hittiä tehnyt sen paremmin Ruotsiin
kuin Suomeenkaan. Toki en tiedä Ruotsin tilanteesta mitään, mutta
luotan siihen, että jos Krista olisi siellä joku supermenestys, niin se
olisi lööpeissä täällä.

--
Olen natsi ja rasisti. Ylpeä sellainen

Turo Juurakko

unread,
Sep 15, 2017, 10:40:40 AM9/15/17
to
JiiHoo kirjoitti 15.9.2017 klo 17:15:
> Turo Juurakko formulated on perjantai :
>> JiiHoo kirjoitti 15.9.2017 klo 14:37:
>>> Kristalla taitaa myös olla menestyminen vähän niin ja näin. Toki nimi
>>> on tuttu ja se näkyy aina jossain, joten jonkinsortin pikkubreikki on
>>> kai tosiasia.
>>
>> Hän sai levytyssopimuksen Ruotsiin ja on jo pariin otteeseen
>> osallistunut Melodifestivaleniin. Suomessa on kieltämättä tyrkyttänyt
>> itseään julkisuuteen lähinnä verovaroin kustannetun Yleisradion
>> siipien suojista.... toivottavasti breikkaa Ruotsissa isommin, niin ei
>> tarvitse katsella häntä enää kotimaan toosassa.
>
> Sinänsä sillä olisi edellytykset ulkonäön ja esiintymisen suhteen.

No enpä sanoisi ulkonäöstä. Se tykkää esiintyä alusvaatteisillaan, mutta
kroppa on sen verran perusjumpero, ettei sillä vielä telkkariin pitäisi
olla asiaa. Esiintyä se kai osaa ihan ok, mutta muuten se on aika
vastenmielinen tyrkky, IMHO.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Sep 15, 2017, 11:55:33 AM9/15/17
to
Turo Juurakko laid this down on his screen :
Eihän se toki parhaille pärjää missään osa-alueella, mutta toisaalta ei
se minusta ole missään tapauksessa siellä päässä, että ulkonäkö
haittaisi menestystä.

Oikeastaan esiintyvät taiteilijat ovat kaikki tyrkkyjä, ero on vain
siinä että miten ne tyrkyttävät itseään. Minullekin tulee Kristasta
vähän sellainen väkisin tyrkyttämisen tunne. Se ei ole koskaan hyvä
juttu.

--
Joku Keke sanoi venttiilissä:
"Nykypäivän mediassa sisältöä ei ole valmiiksi tarjolla, vaan ajatus
on, että median käyttäjät tuottavat sisällön itse: nyyseihin pitää itse
kirjoittaa jutut, nettilehtien uutiset pitää itse kommentoida,
telkkaohjelmiin pitää mennä johonkin tosi-tv-juttuun jne. jne."

Hemmo

unread,
Sep 21, 2017, 2:02:21 AM9/21/17
to
JiiHoo wrote:
>
> Idolssikin on näköjään alkanut taas ja kova on edelleen suosio
> yrittäjien keskuudessa.
> Jos ajatellaan ketä noista on noussut menestykseen, niin eiköhän sillä
> perusteella Idols ole se paras ohjelma yrittää.
>
> Voice of Finlandia on muka se parempi, mutta kuka sieltä on
> breikannut?

Ei noiden ohjelmien pääasiallinen tarkoitus ole tehdä kenestäkään
tähtiä. Ne ovat viihdeohjelmia, joissa tärkeintä on tuon
kilpailun voitto ja sen oman suosikin menestystä voi jännittää.
TV-kanavan puolesta tärkeää on saada hyvät katsojaluvut.
Se on sivuseikka, jos joku ohjelman jälkeen saa muutaman
levynkin myytyä eikä siinä kohtaa juurikaan enää merkkaa, mistä
ohjelmasta on tullut teineille TV:stä tutuksi vai onko mistään.

VoF on parempi siksi, kun Lenni-Kalle Taipaleen bändi tekee
(tai teki, paria viimeistä kautta en ole katsonut) oikeasti
hienoja sovituksia ja bändi on kovaa tasoa. Se sai huonommankin
lauleskelijan kuulostamaan hienolta ja näitä jaksoi kuunnella ihan
musiikin takia.

Itse en jaksa enää millään kuunnella näitä tuomareiden ylitsevuotavia
"sä oot ihana", "susta tulee vielä iso tähti", "tosi mahtava
veto" lässytyksiä. Näitä voisi ehkä (siis ehkä) katsoa, jos
pikakelaisi tuomarien "mielipiteet" (=formaatin pakottamat
pakolliset kehut) yli mutta ihan niin paljon ei jaksa kiinnostaa.

JiiHoo

unread,
Sep 21, 2017, 3:43:05 AM9/21/17
to
Hemmo has brought this to us :
> JiiHoo wrote:
>>
>> Idolssikin on näköjään alkanut taas ja kova on edelleen suosio
>> yrittäjien keskuudessa.
>> Jos ajatellaan ketä noista on noussut menestykseen, niin eiköhän sillä
>> perusteella Idols ole se paras ohjelma yrittää.
>>
>> Voice of Finlandia on muka se parempi, mutta kuka sieltä on
>> breikannut?
>
> Ei noiden ohjelmien pääasiallinen tarkoitus ole tehdä kenestäkään
> tähtiä. Ne ovat viihdeohjelmia, joissa tärkeintä on tuon
> kilpailun voitto ja sen oman suosikin menestystä voi jännittää.
> TV-kanavan puolesta tärkeää on saada hyvät katsojaluvut.
> Se on sivuseikka, jos joku ohjelman jälkeen saa muutaman
> levynkin myytyä eikä siinä kohtaa juurikaan enää merkkaa, mistä
> ohjelmasta on tullut teineille TV:stä tutuksi vai onko mistään.

Osallistujan kannalta juuri sillä on merkitystä, että miten oma ura
lähtee käyntiin. Idolsissa ilmeisesti ainakin silloin yritetään, jos
levy-yhtiö näkee jotain potentiaalia.

> VoF on parempi siksi, kun Lenni-Kalle Taipaleen bändi tekee
> (tai teki, paria viimeistä kautta en ole katsonut) oikeasti
> hienoja sovituksia ja bändi on kovaa tasoa. Se sai huonommankin
> lauleskelijan kuulostamaan hienolta ja näitä jaksoi kuunnella ihan
> musiikin takia.

Mutta lauleskelijan kannalta se on ihan paska, jos se jätetään ohjelman
jälkeen täysin yksin eikä edes yritetä saada siitä mitään tähteä.
Aletaan vaan valmistautumaan seuraavaan ohjelmaan. Eli Vof on täyttä
feikkiä alusta loppuun ja ainoa tuote on itse ohjelma.

Eveliina on muuten ilmeisesti pari vuotta ainakin yrittänyt tuota
laulajan uraa ja kilpaili aikoinaan vof:issa, mutta siitäkin on
sanottava, että omillaanhan se yrittää ja piti pitkän tauon sen
kilpailun jälkeen. En tiedä onko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä,
että siitä ohjelmasta muistutetaan.

--
Homo Heikki:
Homoilu on hyvää liikuntaa. Jos perse tulee kipeäksi selkä kiittää.
0 new messages