Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Twin Peaksin uudet jaksot

3 views
Skip to first unread message

Turo Juurakko

unread,
Dec 5, 2017, 4:58:21 PM12/5/17
to
Enhän mä ole sen vanhankaan Twin Peaksin ylin ystävä, mutta ajattelin
silti kahlata nämä uuden kauden jaksot läpi. Vittu, jaksotolkulla jotain
autistista haahuilua. Raskaaksi käy homma jos kaikki 18 jaksoa ovat tätä
yhtä ja samaa.

Onhan David Lynch mun mielestäni muutenkin yliarvostettu auteur ja
ohjaaja ja tiedän, että Dyyni on hänen leffoistaan ns. epäonnistunein ja
yleisen mielipiteen mukaan huonoin, mutta silti se on elokuva, jonka
pariin mä olen palannut useimmin hänen tuotoksistaan (onhan sen
viimeiset 45 minsaa ihan roskaa, mutta ekat puoltoista tuntia ovat
tunnelmaltaan oikein onnistuneet, plus syntisen kaunis Virginia Madsen
nuorena). Leffan muotopuolisuudesta täytyykin syyttää enemmänkin
valmistumisajankohdan olosuhteita. Iloisella 80-luvulla koko stoori piti
runtata reiluun pariin tuntiin, kun nykyään tehtäisiin elokuvatrilogia,
kuten pitääkin.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Dec 6, 2017, 4:30:39 AM12/6/17
to
on 5.12.2017, Turo Juurakko supposed :
Multa jäi toi väliin, enkä jaksa kahlata. Pelkään pahoin, että se
jatkaa jostain siitä, mihin lopetti ja Twin Peakshän muuttui ihan
paskaksi.

Jännä juttu, mutta en ole kaverilta ilmeisesti nähnyt muita tuotoksia
kuin Blue Velvet ja Villi Sydän. Tietenkin toki alkuperäisen Twin
Peaksin.

Noi leffat ovat kyllä hyviä. Aika harvakseltaan tekee mitään.

--
Olen äänestänyt vasemmistoa vaaleissa. Voiko tuollaista saada koskaan
anteeksi?

Turo Juurakko

unread,
Dec 6, 2017, 4:49:36 AM12/6/17
to
JiiHoo kirjoitti 6.12.2017 klo 11:30:
> on 5.12.2017, Turo Juurakko supposed :
>> Enhän mä ole sen vanhankaan Twin Peaksin ylin ystävä, mutta ajattelin
>> silti kahlata nämä uuden kauden jaksot läpi. Vittu, jaksotolkulla
>> jotain autistista haahuilua. Raskaaksi käy homma jos kaikki 18 jaksoa
>> ovat tätä yhtä ja samaa.
>>
>> Onhan David Lynch mun mielestäni muutenkin yliarvostettu auteur ja
>> ohjaaja ja tiedän, että Dyyni on hänen leffoistaan ns. epäonnistunein
>> ja yleisen mielipiteen mukaan huonoin, mutta silti se on elokuva,
>> jonka pariin mä olen palannut useimmin hänen tuotoksistaan (onhan sen
>> viimeiset 45 minsaa ihan roskaa, mutta ekat puoltoista tuntia ovat
>> tunnelmaltaan oikein onnistuneet, plus syntisen kaunis Virginia Madsen
>> nuorena). Leffan muotopuolisuudesta täytyykin syyttää enemmänkin
>> valmistumisajankohdan olosuhteita. Iloisella 80-luvulla koko stoori
>> piti runtata reiluun pariin tuntiin, kun nykyään tehtäisiin
>> elokuvatrilogia, kuten pitääkin.
>
> Multa jäi toi väliin, enkä jaksa kahlata. Pelkään pahoin, että se jatkaa
> jostain siitä, mihin lopetti ja Twin Peakshän muuttui ihan paskaksi.

Osittain kyllä, siellä näyttää olevan henkilöitä, joille ei ole
tapahtunut mitään 25 vuoteen, mutta muuten tuntuu, että Twin Peaksissa
vieraillaan ihan vaan sen takia, että sarjaa voitaisiin kutsua Twin
Peaksiksi. Tähän mennessä tapahtumat ovat sijoittuneet jonnekin Vegasiin
ja New Yorkiin, ellei sitten puolta jaksoa ole junnattu jossain
surrealistisessa unimaailmassa takaperin puhuen ja liikkuen.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

unread,
Dec 6, 2017, 8:12:16 AM12/6/17
to
Turo Juurakko presented the following explanation :
Yhdessä sarjassahan oli jakso, joka oli tehty Twin Peaksin henkeen ja
siinä oli mukana vaikka kuinka paljon kyseisen sarjan näyttelijöitä.
Ihan paska jakso, jonka idea oli vain lähinnä näyttää miltä näyttelijät
näyttivät nykyään.

Tämä sarja:
http://www.imdb.com/title/tt0491738/
Tarkemmin tuo Twin Peaks jakso oli season 5 episode 12 Dual Spires.


Melkein tuntuu siltä, että uusi Twin Peaks on vähän samassa hengessä
tehty.

--
Olen natsi ja rasisti. Ylpeä sellainen

Turo Juurakko

unread,
Jan 5, 2018, 10:31:56 AM1/5/18
to
Turo Juurakko kirjoitti 5.12.2017 klo 23:58:
> Enhän mä ole sen vanhankaan Twin Peaksin ylin ystävä, mutta ajattelin
> silti kahlata nämä uuden kauden jaksot läpi. Vittu, jaksotolkulla jotain
> autistista haahuilua. Raskaaksi käy homma jos kaikki 18 jaksoa ovat tätä
> yhtä ja samaa.

Sarja on loppusuoralla ja voinee jo tässä vaiheessa sanoa, että tota
autistista haahuilua hiukan tiivistämällä tästä olisi selvitty kuudella
jaksolla 18 sijasta...

--
mukavan tiukkaa

Turo Juurakko

unread,
Jan 18, 2018, 11:00:39 AM1/18/18
to
Sarja saatiin loppuun tiistaina (toivon mukaan). Oli kyllä ihan
toisenlainen peto kuin sarjan kaksi ensimmäistä kautta 90-luvun alusta
ja vähän niin ja näin, voiko sitä edes kutsua Twin Peaksiksi, oli
tapahtumat nimittäin niin hajautettu ympäri ämpäri pitkin Yhdysvaltoja.
Poissa oli se alkuperäisen Peaksin ehkä viehättävin piirre, hyvin
roolitettu pikku yhteisö, jossa vaan tapahtui vähän kummia. Tällä
uudella kaudella ei sitten muuta tapahtunutkaan kuin kummia. Ehkä asiaan
on vaikuttanut se, että Lynch vastasi tällä kertaa jokaisen jakson
ohjaamisesta henkilökohtaisesti. Olihan Lynchin Eraserhead aikoinaan
ihan hupaisa, mutta se kesti vain n. yhden kahdeksastoistaosan tämän
sarjan kolmannesta kaudesta. Suurin osa näyttelijöistäkään ei ollut kuin
pelkkiä nostalgiasyöttejä sarjan vanhoille faneille.

--
mukavan tiukkaa
0 new messages