Ammutaanhan koiriakin

1 view

Kimmo Erola

Mahdanko olla ainoa, jota närästää MTV3:n toimittajan
kuningasidea näyttää Porvoossa huoltsikalle piiritetyn
haulikkohemmon ja poliisikoiran viimeinen taistelu?
Naps vaan nappi otsaan.

YLEn uutiset ohittivat tuonkin tyylikkäästi pelkästään
kommentoiden, uutinen ei ollut edes illan pääaiheena. MTV3
taasen herkutteli jutulla ja poimi kaiken tosi-tv-materi-
aalin kaiken kansan nähtäväksi. Olisivat nyt vielä näyttäneet
miten rosmoa ammutaan jalkaan.

Kimmo

AeL

Kimmo Erola wrote:

Ai se näkyi maikkarillakin? Itselleni riitti Nelosen esittämä pätkä.

Kyllä närästää täälläkin.

--
Alte et Late

Verba volant,
scripta manent

Mikko Järvikivi

"Kimmo Erola" <2cvk...@iki.fi> wrote in message

Pistää närästämään ja pahasti.

No toisaalta mitäpä maikkarilta voi odottaa. Askel askeleelta mennään yhä
enemmän kohti sensaatiojournalismin viitoittamia polkuja.

Todella mauton tempaus kun ottaa huomioon että television äärellä voi olla
herkempiäkin ihmisiä eikä tuosta edes mitenkään varoitettu. No eiköhän tästä
saada lukea yleisönosastoilta kohtapuoleen.

--
Mikko Järvikivi
mikko.j...@hut.fi

Kaj Hallgren

"Kimmo Erola" <2cvk...@iki.fi> wrote in message

Vaikka olenkin eläinten ystävä, mielestäni MTV3:n uutiset oli kyllä paljon
paremmat, kyllähän se kirpaisi että se koira ammuttiin, mutta Maikkari kyllä
veti pidemmän korren tässä jutussa, sori vaan YLE.

Kaide

PM

Mikko Järvikivi wrote:

> Todella mauton tempaus kun ottaa huomioon että television äärellä voi olla
> herkempiäkin ihmisiä eikä tuosta edes mitenkään varoitettu. No eiköhän tästä
> saada lukea yleisönosastoilta kohtapuoleen.

Juu, kyllä luulisi tuon kohtauksen ylittäneen 'varoituskynnyksen'.
Joskus taas tuntuu (tv:ssä yleensä), että jos uutispätkä sisältää vaikka
jonkun verikokeen ottamisen, niin siitä jo varoitetaan ettei saata sopia
heikkohermoisille. Mutta tuo uutinen ei mitenkään _varsinkaan_ koirien
ystäviä hemmotellut, joten olisi ollut asiallista vähän etukäteen
varoitella.

Ihmetyttää kyllä hiukan vieläkin.

Sami Lilja

"Kimmo Erola" <2cvk...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:3D2B3FA1...@iki.fi...

Juu...et todellakaan ole.... _Todella_ mautonta MTV:ltä...Närästääkö?
kyllä..ja pahasti närästääkin... :( En viitsi edes pukea sanoiksi sitä mitä
ajattelin kun tuon pätkän näin..

-Sami-

Asko Mäntyranta

On Tue, 09 Jul 2002 22:55:13 +0300, Kimmo Erola <2cvk...@iki.fi>
wrote:

> Olisivat nyt vielä näyttäneet miten rosmoa ammutaan jalkaan.

Sehän tässä närästääkin kun eivät näyttäneet. kele...

-Asko-

Jan-Erik Finnberg

On Tue, 09 Jul 2002 22:55:13 +0300, Kimmo Erola <2cvk...@iki.fi> wrote:

> aalin kaiken kansan nähtäväksi. Olisivat nyt vielä näyttäneet
> miten rosmoa ammutaan jalkaan.

Itse asiassa odotin, että jalkaan ampuminen olisi näytetty. Mutta
ilmeisesti se ei tapahtunut osittain bensapumpun takana.

--
Jan-Erik Finnberg whe...@mbnet.fi ICQ:49316651

Alien

wrote:

> Mahdanko olla ainoa, jota närästää MTV3:n toimittajan
> kuningasidea näyttää Porvoossa huoltsikalle piiritetyn
> haulikkohemmon ja poliisikoiran viimeinen taistelu?
> Naps vaan nappi otsaan.

Et ole ainoa. Tuon urhoollisen koiran teloituksen olisi todellakin
voinut jättää näyttämättä.

Teon jälkeen sen jalkaan ampumisen olisi kyllä voinut näyttää.
Toivottavasti teki kipeää! Eikä niin väliä olisi ollut, vaikka laukaus
olisi lipsahtanut vähän ylemmäksikin...

Alien

Hanna Karhu

Cerwin wrote:

> Jos tuon koiran kuoleman näyttämisestä vetää herneitä nenään, niin on
> parempi olla katsomatta viikoittain näytettäviä useita eri
> luonto-ohjelmia, joissa melkein poikkeuksetta jokin elukka heittää
> veivinsä kameramiesten innokkaan kuvauksen edessä.

Harvemmin luontodokkareissa eläimiä (virkatehtävissään olevia) ammutaan.

-Hande-

Cerwin

In article <3D2B3FA1...@iki.fi>, Kimmo Erola wrote:

> Mahdanko olla ainoa, jota närästää MTV3:n toimittajan
> kuningasidea näyttää Porvoossa huoltsikalle piiritetyn
> haulikkohemmon ja poliisikoiran viimeinen taistelu?
> Naps vaan nappi otsaan.

Minua tuo ei närästänyt yhtään. Itseasiassa juuri toisin päin. Minua
närästi kun YLEn uutisissa näytettiin vain pätkiä puskissa kävelevistä
poliiseista, eikä mitään materiaalia itse tapahtumista.

Nelosen uutisia en nähnyt, mutta MTV3 palkitsi näyttämällä sentään jonkin
verran. Harmittaa kyllä ettei sitä rosmon ampumista näytetty ollenkaan.

Pekka Siltala

> Naps vaan nappi otsaan.

Juu, nimittäin sille haulikkohemmolle. Miksi ihmeessä poliisilla on
tarkka-ampujia ja aseita jollei niitä käytetä ? Miljoona tilaisuutta oli
pudottaa haahuilija vaikka minne. No, kirjoittelin tästä pidemmän pätkän jo
varaventtiiliin.

--
Pekka

Jaka

> [...]
>
> Teon jälkeen sen jalkaan ampumisen olisi kyllä voinut näyttää.
> Toivottavasti teki kipeää! Eikä niin väliä olisi ollut, vaikka laukaus

Ainoa harmi oli, ettivät näyttäneet myös "surun murtaman" omistajan
paijailua kuolleen koiransa kanssa.

K Markus Viljanen

Cerwin <i.w...@no.spam> wrote:

> Minua tuo ei närästänyt yhtään. Itseasiassa juuri toisin päin. Minua
> närästi kun YLEn uutisissa näytettiin vain pätkiä puskissa kävelevistä
> poliiseista, eikä mitään materiaalia itse tapahtumista.

Joo, kyllä olisi ollut siistiä nähdä esim. niiden tyttöjen pelokkaita
ilmeitä kun köykyä vetänyt kaheli heiluu ase kädessä ja uhkaa räjäyttää
koko paikan... ei tarvita tätä Suomessa, antaa jenkkien hoitaa tuollaisen
tason journalismin.

> Nelosen uutisia en nähnyt, mutta MTV3 palkitsi näyttämällä sentään
> jonkin verran. Harmittaa kyllä ettei sitä rosmon ampumista näytetty
> ollenkaan.

Nähtyäni tuon koiran ampumisen toivoin todella näkeväni kun luoti
napsahtaa nilkkiin ja kaveri jää tuskissaan vääntelemään maahan. Hetken
päästä pyyhin vaahdon pois suupielistä ja ajattelin että ei, en
sittenkään tahdo nähdä sitä. Sain tiedot tapahtumista ilman kuviakin
siitä.

> [...]
> luonto-ohjelmia, joissa melkein poikkeuksetta jokin elukka heittää
> veivinsä kameramiesten innokkaan kuvauksen edessä.

Jaa? En tiennytkään että luontodokkareiden tekijät sponsoroivat humalaisia
suomalaisukkoja riehumaan lähiöissä haulikon kanssa ja ampumaan toisten
koti/palveluseläimiä kameran edessä.

Kas kun et väittänyt ettei tuon koiran ampumisen pitäisi hetkauttaa ketään
koska jokainen on joskus tappanut hyttysiäkin.

--

KMarkusV

Marko Poutiainen

"Pekka Siltala" <ps...@EIROSKAA.iki.fi.invalid> wrote in message

> [...]
> tarkka-ampujia ja aseita jollei niitä käytetä ? Miljoona tilaisuutta oli
> pudottaa haahuilija vaikka minne. No, kirjoittelin tästä pidemmän pätkän

Koska me elämme Suomessa, emme USA:ssa.

Tuomas Nevanranta

On Wed, 10 Jul 2002 06:19:25 +0000 (UTC), Cerwin <i.w...@no.spam>
wrote:

>Minua tuo ei närästänyt yhtään. Itseasiassa juuri toisin päin. Minua
>närästi kun YLEn uutisissa näytettiin vain pätkiä puskissa kävelevistä
>poliiseista, eikä mitään materiaalia itse tapahtumista.

Koiran ampumisen näyttäminen ei lisännyt mielestäni mitenkään uutisen
informaatioarvoa.

MTV3:n uutiset on jo pitemmän aikaa valunut uutistiedottamisessaan
Iltalehti-tasolle. Odottelen kauhulla sitä hetkeä, kun MTV3 (tai
nelonen) alkaa näyttämään suorissa lähetyksissä poliisitakaa-ajoja ja
lähikuvia itseään ampuvista ihmisistä (kuten amerikassa on jo
tapahtunut).

-tuomas-

JiiHoo

Keinot on monet sanoi AeL, kun sfnet.viestinta.tv -ryhmällä pöytää pyyhki.

> Ai se näkyi maikkarillakin? Itselleni riitti Nelosen esittämä pätkä.
>
> Kyllä närästää täälläkin.

Jep. Mieluummin olisin katsonut kuinka sitä rosmoa olisi ammuttu jalkaan.
Taisi olla muuten hiukan liikaa Nelosen ankkurille, Baba Lybeckille, kun
ainakin minusta tuntui, että ääni värisi kuin haavanlehti eikä tuntunut
pystyvän kokoamaan itseään koko uutislähetyksen aikana.

--
#######################################
Kääk! Oletko nähnyt kamalampaa sigua?

Teme

Kimmo Erola wrote:

Kyllä närästi- ja pahasti. Ilmeisesti Ylellä tehdään uutisia ja
Maikkarilla keskitytään tekemään b-luokan uutisointia. Palkkaisivat
samantien Seiskan huuhaatoimituksen parantamaan tasoa...

Hanna Karhu

PM wrote:

> No koska täällä Suomessa ei olla rikollisille niin kovin ankaria. Eihän
> sitä ampua saa kuin vasta viimeisenä keinona, ihan viaton kriminaalihan
> se vain on...
>
> Ihmetyttää tosiaan, että tyyppi haahuilee huoltsikan pihalla ja kylvää
> nesteitä maahan, ja poliisi katselee sopivan etäisyyden päästä
> tilannetta, hyvä kun eivät sellaisia lepotuoleja sekä sixpackeja
> ja popcorneja tuoneet mukanaan.

Maikkarin uutisten toimittajakin kyseli poliisilta miltei syyttävään
sävyyn että oliko ampuminen ainoa vaihtoehto. Ikään kuin pahoitellen
poliisi vastasi että kyllä. Huoh...

-Hande-

PM

tequila

On Wed, 10 Jul 2002, Asko Mäntyranta wrote:

> Sehän tässä närästääkin kun eivät näyttäneet. kele...

Miten olisi julkiset teloitukset joissa vuosittain
päästettäisiin päiviltä muutama konna pahimmasta päästä ?
Olisiko "haulikkomies" ehdolla lähetykseen ?

-t-

Niilo Paasivirta

Marko Poutiainen <m...@paju.oulu.fi> wrote:

>Koska me elämme Suomessa, emme USA:ssa.

Liikaa jenkkipoliisisarjoja? Ei USA:ssakaan pääsääntöisesti kutsuta heti
tarkka-ampujia paikalle, ja aseistetut rikollisetkin pyritään ottamaan
talteen elävinä jos suinkin vain mahdollista.

--
begin Niilo Paasivirta E-mail: n...@co.jyu.fi URL: http://www.co.jyu.fi/%7Enp/
"Onko selvä, ei tappeluita eikä keskusteluita goottien kanssa."

Mikko Järvikivi

"Pekka Siltala" <ps...@EIROSKAA.iki.fi.invalid> wrote in message

Ehkei näin kuitenkaan, mutta kyllä sitä heeboa olisi voinut aiemminkin jo
ampua kerran tai pari jalkaan pidemmältäkin etäisyydeltä. Jos mies on jo
ampunut kohti poliisia, ottanut panttivankeja ja kylvää syttyviä nesteitä
maahan uhaten räjäyttää koko paikan niin ei siinä vaiheessa pitäisi enää
kaitaa kovempia otteita. Poliisikoiran lähettäminen miehen kimppuun oli
mielestäni lähtökohtaltaan jo kuolemantuomio koiralle. Käviköhän poliisille
tässä kohtaa arviointivirhe on sitten toinen juttu.

--
Mikko Järvikivi
mikko.j...@hut.fi

Mikko Järvikivi

"Cerwin" <i.w...@no.spam> wrote in message

> [...]
> luonto-ohjelmia, joissa melkein poikkeuksetta jokin elukka heittää
> veivinsä kameramiesten innokkaan kuvauksen edessä.

Miten helvetissä sinä rinnastat sen että suomalainen idiotti ampuu koiran
televisiossa siihen mitä luonnossa tapahtuu? Asiat eivät ole mitenkään
rinnastettavissa toisiinsa. Mutta näinhän se on. Nykynuoriso haluaa gorea
televisioon ja sitä kannattaa pistää uutisiinkin niin teidät saadaan ruudun
ääreen ja ostamaan mainostauoilla markkinoitavia tarjoushampurilaisia ja
Bomfucks MC's:n levyjä.

Kärjistettyä, mutta pistää vihaksi ja ihmetyttämän tuollainen asenne ja
täysin aivottomat vertaukset.

--
Mikko Järvikivi
mikko.j...@hut.fi

Miikka Lehtonen

"Niilo Paasivirta" <n...@horus.co.jyu.fi> wrote in message

> Liikaa jenkkipoliisisarjoja? Ei USA:ssakaan pääsääntöisesti kutsuta heti
> tarkka-ampujia paikalle, ja aseistetut rikollisetkin pyritään ottamaan
> talteen elävinä jos suinkin vain mahdollista.

Lisäksi koiran ampuminen nyt ei ole millään tavalla kuolemantuomion arvoi-
nen teko.

Asko Mäntyranta

On Wed, 10 Jul 2002 07:53:08 GMT, tequila <teq...@kauhajoki.fi>
wrote:

Kyllä vain, tuohan olisi ihan varteenotettava idea.

-Asko-

Marko Poutiainen

"Mikko Järvikivi" <mikko.j...@hut.fr> wrote in message

> Ehkei näin kuitenkaan, mutta kyllä sitä heeboa olisi voinut aiemminkin jo
> ampua kerran tai pari jalkaan pidemmältäkin etäisyydeltä.

Ampumahaavat ovat yleensä paljon vakavampia kuin TV:stä voisi kuvitella.
Ihminen voi kuolla myös raajaosumasta, esim. jalassa on suuria verisuonia.
Sitä paitsi ampumahaavasta seuraa usein isompia tai pienempiä seurauksia
(raajan liikkumiskyvyn heikentymistä ym).

> [...]
> maahan uhaten räjäyttää koko paikan niin ei siinä vaiheessa pitäisi enää

Itse en ole tarkkaa kuvausta tilanteesta vielä lukenut, joten vaikea
kommentoida. Minusta kuitenkin poliisien perustaktiikka, eli odotetaan, että
rikollinen antautuu, on täsmälleen oikea.

> Poliisikoiran lähettäminen miehen kimppuun oli
> mielestäni lähtökohtaltaan jo kuolemantuomio koiralle. Käviköhän
poliisille
> tässä kohtaa arviointivirhe on sitten toinen juttu.

No, ainahan jälkikäteen on helppo sanoa mitä olisi pitänyt tehdä. Minusta
Suomen poliisi hoitaa pääsääntöisesti nämä panttivankitilanteet hyvin.

Tommi Ojanperä

wrote:
> Mahdanko olla ainoa, jota närästää MTV3:n toimittajan
> kuningasidea näyttää Porvoossa huoltsikalle piiritetyn
> haulikkohemmon ja poliisikoiran viimeinen taistelu?

Ainakin minun reaktioni oli oitis, että "minkä v***n takia tuokin
piti näyttää televisiossa?"
Itse asiassa MTV3:n rikosuutisissa on yleensäkin liian usein turhaa
sensaatiohakuisuutta.

Muuten, tämän päivän Keskisuomalaisen jutussa, joka perustui STT:n
tietoihin, ei edes mainitu koko koira-asiaa.

Tommi Antero Ojanpera <to...@cc.jyu.fi>
Jyvaskyla, FINLAND <www.jyu.fi/~tojan>
HVMANITATIS OPTIMA EST CERTATIO
- PVBLILIVS SYRVS

k.n.

On Wed, 10 Jul 2002 11:31:56 +0300, "Mikko Järvikivi"
<mikko.j...@hut.fr> wrote:

> [...]
>maahan uhaten räjäyttää koko paikan niin ei siinä vaiheessa pitäisi enää

Suomen, rikollisten hyyssäyksen maailmanennätysmaan,
periaatteet tuntien noista teoista tuskin edes pistetään
putkaan! Hänhän on UHRI! *ääni väristen*

Ville Saastamoinen

"Marko Poutiainen" <m...@paju.oulu.fi> wrote in message

> "Mikko Järvikivi" <mikko.j...@hut.fr> wrote in message

> Ampumahaavat ovat yleensä paljon vakavampia kuin TV:stä voisi
kuvitella.

Tai elokuvista. Elokuvien ikärajat pitää saada alas ja väkivallan
seurauksia ei näytetä.

Jos kauempaa aikoisi ampua tarkasti jalkaa, pitäisi olla tehokkaampi
asekin ja vauriot olisivat pahempia. Luotihan voi osua vaikka luuhun
ja pirstoa sen. Luunsirpaleet tekevät sitten kivaa jälkeä pehmeässä
kudoksessa.

--
-ville

Pentti Lajunen

asc...@saunalahti.fi (Asko Mäntyranta) writes:

> Koska "Läheisiä asuinrakennuksia ei kuitenkaan evakuoitu.",
> niin kai siitä viereisestä kerrostalosta joku ystävällinen
> sielu avasi maikkarin kameramiehelle asuntonsa oven.
> Tai sitten joku asukas tms. kuvasi DV-kamerallaan...

Eikö nuo huoltamot ole nykyisin täynnä valvontakameroita?
Kuvakulma ainakin vaikutti valvontakameralta (en enää muista
oliko kuva paikallaan vai kääntelikö joku kameraa).

--
Paikka on varattu
vali deille

Miikka Lahti

Pentti Lajunen wrote:

> Kuinkahan moni täällä ns. koiranystävistä on kuitenkin valmis
> tosimiehekkäästi lahtaamaan naapurinsa vapaana juoksentelevan
> kissan ja pitää sitä jonkinlaisena metsästyksen voitonmerkkinä...
>
> Tunnustakaa pois, että deep inside diggaatte koirista vain koska
> ne ovat niin hyviä (ja luvallisia) käskyläisiä (kun muutakaan
> ei yhteiskunnassa enää ole luvallista alistaa).

No te kissaihmiset ainakin saitte tyydytyksenne...

Pentti Lajunen

Kimmo Erola <2cvk...@iki.fi> writes:

> [...]

> kommentoiden, uutinen ei ollut edes illan pääaiheena. MTV3
> taasen herkutteli jutulla ja poimi kaiken tosi-tv-materi-

Nelonen pani vielä paremmaksi ja näytti kuinka selälleen
kellahtaneen koiran jalat vipattivat, maikkari pani poikki
sitä ennen.

> Olisivat nyt vielä näyttäneet
> miten rosmoa ammutaan jalkaan.

Eihän tuo olisi sopinut siihen fasistiseen kansankiihotukseen
jota roskamedia Suomessa harrastaa. Poliisi pitää esittää aina
sympaattisena altavastaajana ja uhrina, jotta kansa raivoaisi ja
vaatisi heille lisää valtaa ja valtuuksia.

.yhteiskunta lisätty

Pentti Lajunen

Pentti Lajunen

no....@thank.you (Alien) writes:

> Et ole ainoa. Tuon urhoollisen koiran teloituksen olisi todellakin
> voinut jättää näyttämättä.

Tuo "urhoollinen koira" olisi elänyt mukavan ja lauhkean elämän
siviilissä ellei sitä kohtalon oikusta olisi mielivaltaisesti
kaapattu mukaan poliisikoulutukseen.

> Teon jälkeen sen jalkaan ampumisen olisi kyllä voinut näyttää.
> Toivottavasti teki kipeää! Eikä niin väliä olisi ollut, vaikka laukaus
> olisi lipsahtanut vähän ylemmäksikin...

Juuri näin. Tällaisia reaktioita media teistä pyrkiikin lypsämään.
Onneksi olkoon.

Pentti Lajunen

no....@thank.you (Alien) writes:

> Reaktioni tuollaisen luuserihullun riehumiseen ja koiran ampumiseen on
> täsmälleen sama riippumatta siitä, näenkö sen televisiosta, luenko
> lehdestä vai kuulenko kaverilta. Joten se siitä mediavaikutuksesta.

Näinköhän...

JiiHoo

Keinot on monet sanoi Mikko Järvikivi, kun sfnet.viestinta.tv -ryhmällä
pöytää pyyhki.

> Poliisikoiran lähettäminen miehen kimppuun oli

> mielestäni lähtökohtaltaan jo kuolemantuomio koiralle. Käviköhän poliisille
> tässä kohtaa arviointivirhe on sitten toinen juttu.

Siihenhän niitä koulutetaan. Koiralle sattui arviointivirhe ja tarttui
väärään käteen kiinni ja kaiken lisäksi ukolla oli sellainen paksu takki
mistä ei tainnut mennä hampaat läpi.

Mutta miksei sen miehen kimppuun lähetetty enemmän koiria? Ei siinä
haulikossa ole kuin kaksi patia piipussa eikä sellaista hemmoa olekaan,
joka sitä pyssyä lataisi kahden susikoiran roikkuessa molemmissa käsissä.

Alien

Juha Ruismaki

In article <nf7fzyr...@senilix.hut.fi>,

> [...]
>tosimiehekkäästi lahtaamaan naapurinsa vapaana juoksentelevan
>kissan ja pitää sitä jonkinlaisena metsästyksen voitonmerkkinä...

Tuskin sentään kovin moni, jos yksikään. Meinaan kun täällä on niin
kovin city-ihmisiä ja kissan tappaminen on kuitenkin enempi tuollainen
vanhan ajan agraariharrastus. Entinenkin naapurinisäntä piti porstuassa
aina pienoiskivääriä valmiina siltä varalta, että naapurin kissat
tulivat kiikaritähtäimen ulottuville.

Eikä maalla kissoista vieläkään niin lukua pidetä. Kissaryhmässä joku
motoristi ihmetteli taannoin, kun hän ajoi talon kissan yli ja
kun hän meni pyytelemään anteeksi niin ketään ei juuri kiinnostanut.

>Tunnustakaa pois, että deep inside diggaatte koirista vain koska
>ne ovat niin hyviä (ja luvallisia) käskyläisiä (kun muutakaan
>ei yhteiskunnassa enää ole luvallista alistaa).

Ei tunnusteta, kun met hyvinkoulutetut saadaan kyykyttää prolea
ihan luvan kanssa ja siitä vielä maksetaankin eikä sitä varten
tarvi elukkaa ottaa.

Ryömi sää vaan takaisin sinne kiven alle Niilo Paasivirran seuraksi.
Follarit sinne, minne tämä koko säie voisi vähitellen siirtyä.

Juha

Alien

wrote:

> Mahdanko olla ainoa, jota närästää MTV3:n toimittajan
> kuningasidea näyttää Porvoossa huoltsikalle piiritetyn
> haulikkohemmon ja poliisikoiran viimeinen taistelu?
> Naps vaan nappi otsaan.

Olisikohan Maikkari innostunut vähän liikaa materiaalistaan, sillä
harvoinpa panttivanki- tai linnoittautumistilanteista on Suomessa
ollut saatavilla yhtä paljon ja teknisesti hyvälaatuista
kuvamateriaalia. Yleensä kappausuutisointien materiaali on sellaista
kaukaa poliisin saartorenkaan takaa puskasta kauko-objektiiveilla
kuvattua rakennuskuvaa.

Miten Porvoossa saatiin näin hyvälaatuisia kuvia näin läheltä?

Alien

En kuitenkaan hyväksy ampumisen näyttämistä, kuten jo totesin.

Blackno1

"Pentti Lajunen" <plaj...@senilix.hut.fi> wrote in message

> [...]
> sympaattisena altavastaajana ja uhrina, jotta kansa raivoaisi ja
> vaatisi heille lisää valtaa ja valtuuksia.

Ahaa, siirryit sitten syyttämään fasistista poliisia ja mediaa joka
manipuloi ihmisiä. Kuulostaa kunnon salaliittoteorialta :) Kohta tässä
keskustelussa jää jo sivu osaan miksi se poliisi sitä miestä ampui ja
ammutusta tehdää fasistisen poliisin uhri. Ja että tätä uhria tulisi
puolustaa fasistista poliisia vastaan...

-Blackno1

ps. Tuossa tapauksessa poliisi oli sympaattinen altavastaaja käytännössä,
jos olisi koiran omistaja ollut niin olisi saattanut vahingossa ampua sitä
äijää samantien päähän... Ai niin, mutta silloin olisin ollut fasistinen
poliisi sortamassa työn orjia...

tequila

On Wed, 10 Jul 2002, Mikko Järvikivi wrote:

> [...]
> mielestäni lähtökohtaltaan jo kuolemantuomio koiralle. Käviköhän poliisille
> tässä kohtaa arviointivirhe on sitten toinen juttu.

Jälkikäteen on hyvä antaa ohjeita mutta itse olen
sitä mieltä että Poliisin olisi pitänyt lähestyä
kovat piipussa samalla hetkellä kun koira kävi kiinni.
Siinä vaiheessa kun haulikko tuli esiin olisi tietty
pitänyt suojella virkaveljeä (virantoimituksessa oleva
poliisikoira) ja antaa paukkua ;)

-t-

kari kauppila

Pentti Lajunen kirjoitti viestissä ...

Mielestäni Maikkari sairastaa oksettavaa amerikantautia. Se ilmenee mm.
sellaisessa kaksinaismoraalissa, joka on tuttua amerikkalaisista
yhteyksistä. Piispa Leon äfykkösten mainostaminen, ja siihen pehmikkeeksi
lisätty "eettinen" osuus on naurettavuudessaan uusi Maikkarin
typeryysennätys. Kanava, joka on henkisiltä kyvyiltään niin olematon ja
heikko, että kritiikittä imee kaiken paskan joka amerikanmaasta sille
tyrkytetään, ja sitten jakaa tuota samaa tavaraa typerimmälle osalle Suomen
kansaa, joutaa roskikseen samoin kun suurin osa sen lähettämästä
ohjelmastakin.

tequila

On Wed, 10 Jul 2002, Miikka Lehtonen wrote:

> Lisäksi koiran ampuminen nyt ei ole millään tavalla kuolemantuomion arvoi-
> nen teko.

Kyseisellä vanhastaan "poliisin tutulla" oli
kyllä muitakin syntejä.

-t-

Asko Mäntyranta

Lauri Nurmi

In article <3D2B3FA1...@iki.fi>, Kimmo Erola wrote:
> aalin kaiken kansan nähtäväksi. Olisivat nyt vielä näyttäneet
> miten rosmoa ammutaan jalkaan.

Suomalaisissa tv-uutisissa on joskus näytettykin miten rosmoa ammutaan
jalkaan, joten ei se aivan tavatonta olisi ollut. Kyseinen tapaus
tapahtui 90-luvulla Ruotsissa, jos oikein muistan.

--
/bin/echo '0P79163@3£3M43Q$5$QS_+Q$2A5' | tr \
'O123N0_456SPAMQ789+£$' '0r1i2l3f4m5a6. n8u9k0'

Ville Latva

On Wed, 10 Jul 2002 13:27:39 +0300, JiiHoo wrote:
> Mutta miksei sen miehen kimppuun lähetetty enemmän koiria? Ei siinä
> haulikossa ole kuin kaksi patia piipussa eikä sellaista hemmoa olekaan,
> joka sitä pyssyä lataisi kahden susikoiran roikkuessa molemmissa käsissä.

Iltalehden, tuon yltiöluotettavan tiedonlähteen, mukaan kyseisellä
sankarilla oli katkaistu pumppuhaulikko, ja pumppuhaulikkoon menee jokunen
pati enemmän. Tiedä sitten paljonko noita poliisikoiria on, mutta tuskin
yhden hullun kiinniottamiseen kannattaa kovin montaa uhrata, kun sama
hoituisi siististi yhdellä tarkalla laukauksella.

--
VL

Pentti Lajunen

"Blackno1" <aegi...@hotmail.com> writes:

> Ahaa, siirryit sitten syyttämään fasistista poliisia ja mediaa joka
> manipuloi ihmisiä.

Ei se uutisointitapa itsestään synny. Mediankin takana on aina päättäviä
ihmisiä, joilla on omat arvonsa (jotka voivat olla mm. fasistisia) ja
käsityksensä mihin suuntaan yhteiskunnan tulisi kehittyä. Lisäksi
tietyntyylinen uutisointi myy paremmin, mikä puolestaan kertoo jotain
meistä mediakuluttajista itsestämme. Poliisista en sanonut mitään jos
tavaat kirjoitukseni uusiksi.

Yrityspuolen valtavirtamedia edustaa lisäksi keskimäärin varsin
porvarillisia arvoja ja kotitehtäväksi jää miettiä, miksi juuri
porvareiden elämä on niin vahvasti riippuvaista ulkoistetusta
väkivallasta.

> Kuulostaa kunnon salaliittoteorialta :)

Vain laiska-aivoisen komformistin mielestä.

> [...]
> äijää samantien päähän... Ai niin, mutta silloin olisin ollut fasistinen

Älä sure, vaikka maan koiraisännät eivät saaneetkaan uutisesta
välitöntä pay-off-tyydytystä, palkkapäivä tulee vielä. Tuo
uutispätkä teki poliittisesti pohjustavaa työtä enemmän kuin mikään
rahalla ostettu vaalikampanja. Ja kun samanlainen rappeuttava
kiihotusuutisointi jatkuu iltalehtien lööpeissä päivästä,
kuukaudesta ja vuodesta toiseen, ei ihme, että ihmiset ovat
valmiita äänestelemään vaikka millaista tolppaääliötä eduskuntaan.

Jos sulla on vielä jotain sanottavaa, jatka omalla nimelläsi,
jos siis mielipiteesi vain kestävät päivänvaloa, ettei tarvitse
huppu päässä kulkea. Nimimerkkikummitusten piirileikit eivät
enää oikein kiinnosta...