Maksukortti CA-modulilla digitelkkariin

OTL

Maksukortti: Elisan kaapelikortti
CA-moduli: Conax CAMC2

Eli siis telkkarissa on Tuo
CA-modulipaikka maksukortin liittämiseksi.
Tuleeko elisan kaapelikortti moduliin
"siru alas" vai "siru ylös" -päin?
Entä miten saapi kortin valtuuttamat
kanavat yleensäkään edes näkymään?
:-O

PW

OTL kirjoitti:

Useimmissa telkkareissa on nykyisin CI-paikka, johon laitetaan CAM ja
kortti siihen.
Jos tuo CA-paikka on Conax CAM-paikka, niin yleensä niihin laitetaan
kortti siru edellä ja ylöspäin.
Telkkarin käyttöohjeesta tuon pitäisi selvitä.
Jos ei selviä, niin kortin vaihtaminen toisinpäin ei ole ongelma, jos se
ei toimi siru ylospäin.

--
Tiki tuli - avaa turvavyöt ja avaa lompakkosi.

Aki Vuoristo

> niin yleensä niihin laitetaan kortti siru edellä ja ylöspäin.
> Telkkarin käyttöohjeesta tuon pitäisi selvitä.
> Jos ei selviä, niin kortin vaihtaminen toisinpäin ei ole ongelma, jos se
> ei toimi siru ylospäin.

Eikös tuo riipu modulista, johon kortti työnnetään. Toistaiseksi
vastaantulleissa erillisissä moduleissa, joita olen nähnyt, kortti on tosin
aina työnnetty sisään em tavalla, eli siis siru ylöspäin.
Jos boksissa (tai digitelkkarissa) on valmiina kortinlukija
sisäänrakennettuna, silloin tilanne on joko tai. Tosin useammin ehkä siru
ylöspäin kuin alaspäin. Hyvin tavallista on, että käyttöohjeessa käsketään
työntää kortti kortinlukijaan HUOLELLISESTI oikein päin, mutta samalla
jätetään kertomatta, että kummin päin!

t. AV

PW

Aki Vuoristo kirjoitti:

Usein niissä CI-sloteissakin voi käyttää useampia CAM:ja samanaikaisesti
ja sirupuoli tullee CAM:n etiketin puolelle.
Saattaapa olla, että ylös-/alasmäärittelykin pitäisi olla
vasemmalle/oikealle, jos korttipaikka on pystyssä.

Jos käyttöohjeessa ei asiaa kerrota, niin se on huono käyttöohje, mutta
kokeilemalla se selviää. Kortista ei kovin paljoa pitäisi jäädä
näkyviin, kun kortti on oikein laitettu paikalleen.

peterbi...@gmail.com

Out Cider

Jukka Lahtinen <jtfj...@hotmail.com.invalid> writes:

> Vastahan kysymisestä oli kulunut reilut 11 vuotta.
> Toivottavasti asia oli kysyjälle selvinnyt siinä ajassa, kun kerran
> sinäkään et oikeasti vastannut.

Näyttäisi olevan edelleenkin syyskuu menossa.

Tarkemmin sanoen 9206:s syyskuuta vuonna 1993.

--
OutCider