Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Jalkapallo meni taas jatkoajalle

8 views
Skip to first unread message

Turo Juurakko

unread,
Jun 29, 2017, 11:00:33 AM6/29/17
to
Eilinen Portugalin ja Chilen välinen futismatsi meni Yle2:lla
jatkoajalle ja rankkareihin ja koko loppuillan/yön ohjelmisto sekaisin.

Eikö ne voisi varata noille urheilulähetyksille niin paljon aikaa, että
ratkaisu ehditään (lähes) varmasti näyttää varatussa ajassa ja sitten
näyttää jotain täyteohjelmaa, jos peli loppuu aikaisemmin. Mieluummin
noin päin, kuin että koko loppupäivän ohjelmisto olisi myöhässä.
Yleisradiolla kun ei ole edes mitään mainossitoumuksia, joiden vuoksi
ohjelmia ei voisi jättää esittämättä, jolloin heillä on vapaammat kädet
tehdä ohjelmakarttaa. Kun kerran EPG:tä ei saada toimimaan
reaaliaikaisesti ja -pohjaisesti.

--
mukavan tiukkaa

Reijo Korhonen

unread,
Jun 29, 2017, 5:20:38 PM6/29/17
to
On Thu, 29 Jun 2017 18:00:31 +0300, Turo Juurakko wrote:

> Eilinen Portugalin ja Chilen välinen futismatsi meni Yle2:lla
> jatkoajalle ja rankkareihin ja koko loppuillan/yön ohjelmisto sekaisin.

Näinpä kävi. EPG:tä ei korjattu, vaikka olisi voinut korjata.

> Eikö ne voisi varata noille urheilulähetyksille niin paljon aikaa, että
> ratkaisu ehditään (lähes) varmasti näyttää varatussa ajassa ja sitten
> näyttää jotain täyteohjelmaa, jos peli loppuu aikaisemmin.

Tuo on vain osittainen ratkaisu. Joskus urheilukilpailujen aloitus
myöhöstyy esimerkiksi sääolojen tai muun syyn takia. EPG ja todelliset
lähetyajat eivät vastaa useinkaan toisiaan.

> Mieluummin
> noin päin, kuin että koko loppupäivän ohjelmisto olisi myöhässä.
> Yleisradiolla kun ei ole edes mitään mainossitoumuksia, joiden vuoksi
> ohjelmia ei voisi jättää esittämättä,

Eikös YLEn sitoumus ole pikemminkin katsojien kanssa. Sitoutuvat
näyttämään ne ohjelmat, jotka ovat luvanneetkin.

> jolloin heillä on vapaammat kädet
> tehdä ohjelmakarttaa. Kun kerran EPG:tä ei saada toimimaan
> reaaliaikaisesti ja -pohjaisesti.

Nyt en ymmärrä. Ensinnäkin EPG:n voi korjata ja se saadaan toimimaan
reaalikaisesti. Kyse on vain tekemisestä. Tai tekemisen aloittamisesta.
Kuten ihmisen toiminnassa yleensäkin. Jos et aloita, et saa mitään
tehtyä. Kun aloitat, niin moni asia onnistuu. Tämäkin.


--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo

Turo Juurakko

unread,
Jun 30, 2017, 6:22:46 AM6/30/17
to
Reijo Korhonen kirjoitti 30.6.2017 klo 0:16:
> On Thu, 29 Jun 2017 18:00:31 +0300, Turo Juurakko wrote:
>> Mieluummin
>> noin päin, kuin että koko loppupäivän ohjelmisto olisi myöhässä.
>> Yleisradiolla kun ei ole edes mitään mainossitoumuksia, joiden vuoksi
>> ohjelmia ei voisi jättää esittämättä,
>
> Eikös YLEn sitoumus ole pikemminkin katsojien kanssa. Sitoutuvat
> näyttämään ne ohjelmat, jotka ovat luvanneetkin.

Enpä ole moisesta sopimuksesta kuullutkaan. Mitä virkaa sellaisella
lupauksella on, jos se ei ole juridisesti sitova? Mitäs sitten jos Pikku
Kakkonen jääkin esittämättä? Poljet jalkaa ja purnaat että "sä lupasit!" ?


--
mukavan tiukkaa

Naked Fame

unread,
Jun 30, 2017, 8:46:03 AM6/30/17
to
Turo Juurakko <tj...@valid.invalid> writes:
> Eikö ne voisi varata noille urheilulähetyksille niin paljon aikaa,
> että ratkaisu ehditään (lähes) varmasti näyttää varatussa ajassa ja
> sitten näyttää jotain täyteohjelmaa, jos peli loppuu
> aikaisemmin.

Digiajan alkuajoilta muistan lupauksia siitä, kuinka yli menneet
urheiluohjelmat voidaan ajaa omille tilapäiskanavilleen, jonne niitä
seuraavat katsojat voivat loikata ja pääkanavalla voidaan sitten jatkaa
alkuperäisen suunnitelman mukaan.

Taisi jäädä samanlaiseksi lupaukseksi kuin superteksti-tv.

--
Signature

Matti Savolainen

unread,
Jun 30, 2017, 10:48:15 AM6/30/17
to

"Naked Fame" kirjoitti viestissä:87shih8...@invalid.invalid...

> Digiajan alkuajoilta muistan lupauksia siitä, kuinka yli menneet
> urheiluohjelmat voidaan ajaa omille tilapäiskanavilleen, jonne niitä
> seuraavat katsojat voivat loikata ja pääkanavalla voidaan sitten jatkaa
> alkuperäisen suunnitelman mukaan.
>
> Taisi jäädä samanlaiseksi lupaukseksi kuin superteksti-tv.

Onneksi.
-Matti-


---
Avast Antivirus on tarkistanut tämän sähköpostin virusten varalta.
https://www.avast.com/antivirus

Turo Juurakko

unread,
Jun 30, 2017, 10:59:08 AM6/30/17
to
Matti Savolainen kirjoitti 30.6.2017 klo 17:48:
>
> "Naked Fame" kirjoitti viestissä:87shih8...@invalid.invalid...
>
>> Digiajan alkuajoilta muistan lupauksia siitä, kuinka yli menneet
>> urheiluohjelmat voidaan ajaa omille tilapäiskanavilleen, jonne niitä
>> seuraavat katsojat voivat loikata ja pääkanavalla voidaan sitten jatkaa
>> alkuperäisen suunnitelman mukaan.
>>
>> Taisi jäädä samanlaiseksi lupaukseksi kuin superteksti-tv.
>
> Onneksi.
> -Matti-

Olihan noita ylimääräisiä kanavia digiajan alussa muistaakseni, mutta ne
ajettiin alas. Yhtä hyvinhän Ylellä olisi voinut olla oma urheilukanava,
jolla ohjelmien alkamisajat olisivat voineet vaihdella niin
holtittomasti kuin vain mahdollista lähetysten venymisten takia...


--
mukavan tiukkaa

Naked Fame

unread,
Jun 30, 2017, 3:39:13 PM6/30/17
to
Ja sitten ne kuitenkin ajettiin alas, vaikka niiden ylläpito sinänsä ei
olisi maksanut montaakaan euroa... Paitsi, jos DIGITA, tuo kansallisen
omaisuuden myynnin symboli, vaati kanavakohtaista maksua, riippumatta
siitä, käytettiinkö kanavaa vai ei.

Oikeasti, bittiallokaation aikana ei ole mitään EPÄkaupallista syytä,
miksi tuommoisia varaurheilukanavia ei voisi olla vaikka loputtomiin.

--
Signature

Reijo Korhonen

unread,
Jun 30, 2017, 5:45:33 PM6/30/17
to
On Fri, 30 Jun 2017 13:22:46 +0300, Turo Juurakko wrote:

> Enpä ole moisesta sopimuksesta kuullutkaan. Mitä virkaa sellaisella
> lupauksella on, jos se ei ole juridisesti sitova? Mitäs sitten jos Pikku
> Kakkonen jääkin esittämättä? Poljet jalkaa ja purnaat että "sä lupasit!"
> ?

Se vähän riippuu sopimusosapuolesta. Yleensä on kiva toimia sellaisen
kumppanin kanssa, johon voi luottaa ilman että jokaisesta asiasta
laaditaan ensin sopimus joka käydääb vahvistamassa oikeudessa ennen kuin
tehdään mitään. Mileminnib jätän toimimatta sellasisten kumppanien kanssa
joiden kanssa juridiswsti sitovat sopimusmallit ovat ainoa mahdollisuus ;-
)


--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo

Reijo Korhonen

unread,
Jun 30, 2017, 5:52:04 PM6/30/17
to
On Fri, 30 Jun 2017 15:46:02 +0300, Naked Fame wrote:

> Turo Juurakko <tj...@valid.invalid> writes:
>> Eikö ne voisi varata noille urheilulähetyksille niin paljon aikaa, että
>> ratkaisu ehditään (lähes) varmasti näyttää varatussa ajassa ja sitten
>> näyttää jotain täyteohjelmaa, jos peli loppuu aikaisemmin.
>
> Digiajan alkuajoilta muistan lupauksia siitä, kuinka yli menneet
> urheiluohjelmat voidaan ajaa omille tilapäiskanavilleen, jonne niitä
> seuraavat katsojat voivat loikata ja pääkanavalla voidaan sitten jatkaa
> alkuperäisen suunnitelman mukaan.

Et kerro tuossa mitään sopimuksesta vaan teknisesta toimintatavasta joka
on mahdollista toteuttaa.

> Taisi jäädä samanlaiseksi lupaukseksi kuin superteksti-tv.

Kun kerran ei oikeasti luvattu mitään, niin lupausta ei rikottu. Nyt vain
kävi niin, että kuvattua toimintatapaa ei koskaan toteutettu, vaikka se
joskus olisi ollut mahdollista toteuttaa. Tai tuokin nyt vähän riippuu.
Joskus urheilukilpailun lähetys hyppää kanavalta toiselle ja vieläpä
niin, että sama lähetys on hetken molemmilla kanavilla. Muistan tälläista
olevan erityisesti olympialaisten aikaan, jolloin urheilua tulee paljon.
Tällä tavalla saadaan vakio-ohjelmistosta ne tärkeimmäksi katsotut
muutkin kuin urheiluläöhetykset tulemaan, vaikka urheilun ystäviäkin
koetetaan palvella hyvin.


--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo

Reijo Korhonen

unread,
Jun 30, 2017, 5:58:24 PM6/30/17
to
On Fri, 30 Jun 2017 17:59:09 +0300, Turo Juurakko wrote:

> Olihan noita ylimääräisiä kanavia digiajan alussa muistaakseni, mutta ne
> ajettiin alas. Yhtä hyvinhän Ylellä olisi voinut olla oma urheilukanava,
> jolla ohjelmien alkamisajat olisivat voineet vaihdella niin
> holtittomasti kuin vain mahdollista lähetysten venymisten takia...

Mitä ihmeen ylimääräisiä kanavia? Eihän siellä ole muuta kuin
kanavanippuja ja kanavanippu on sama asia kuin entinen analoginen kanava.
Eetteri on täynnä kanavanioouja. Niiden välissä ei ole tyhjää.

Kanavanipussa taasen kulkee niin moni digitaalinen kanava niin löyhästi
pakattuna kuin sinne mahtuu mutta kun kanavanipouun on laitettu liian
monta kanavaa, niin pakkaus on on ihan liian kireää eli katsojalle tulee
heikkolaatuista kuvaa. Missään rakosessa ei ole ylimääräisiä kanavia,
vaan joka ikinmen liikkuva bitti on jossakin käytössä. Ja niistä kaikista
biteistä maksetaan Digitalle ulkomaan omistajien kirstuun, kuten toisessa
viestissä muistutettiin.


--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo

John Smith

unread,
Jun 30, 2017, 6:34:03 PM6/30/17
to
Jaa mitä jätettiin toimittamatta?
Ja tuo painiotekin on minulle vieras.
Mutta minulle käydääb muuten kylä.

--
⛄الرجل الثلجي
0 new messages