Muxit

1 view

Don Joguvuan

Onko nuo kanavat yleensä ihan summassa mätkitty noihin muxeihin
(kaapeli) vai onko sille joku taajuuksien optimointi syynä? Pisti vaan
vähän ärsyttämään kun tuplavirittimeisen HD-boksin hommattuani huomasin,
että melkein kaikki ilmaiskanavat on kuin piruuttaan laitettu eri
muxeihin. Joten vaikka boxi kykenisi tallentamaan vaikka 10 eri kanavaa
kunhan olisivat samassa muxissa, se siitä ominaisuudesta sitten...
Olisiko ollut kenties liian fiksua asetella ne ilmaiskanavat
suurinpiirtein samoihin muxeihin.

Turo Juurakko

Mulla on riittänyt kolme viritintä suunnilleen kaikkeen tallennukseen
(ja tuolloinkin usein Ylen HD- ja SD-kanavalta ollu tallennukset
yhtäaikaa päällä), joten ei ne nyt niin hajautettuja voi olla...
ilmaiskanavia kun on kuitenkin > 20. Boksina Vu+ Duo2 jossa neljä
viritintä. Useimmin on pärjännyt kahdella virittimellä. Espoossa Elisan
kaapeli.

--
mukavan tiukkaa

Don Joguvuan

Turo Juurakko kirjoitti 12.7.2018 klo 0:50:
> [...]
> ilmaiskanavia kun on kuitenkin > 20. Boksina Vu+ Duo2 jossa neljä
> viritintä. Useimmin on pärjännyt kahdella virittimellä. Espoossa Elisan

Kyllä ne Kokkolassa Elisan kaapelissa näyttää olevan melko erillään
kaikki muut HD-kanavat paitsi YLEn kanavat kyllä on samassa mutta niiltä
nyt harvemmin tallenneltavaa tulee. SD-kanavia on lätkitty paremmin
samaan, mutta eihän sitä mössöä nyt enää viitsi katsoa kun HD:n makuun
päässyt.

Turo Juurakko

Eipä noita salaamattomia HD-kanavia toisaalta kai ole niin paljoa?
Itselläni näkyy Yle1 + 2, Teema/Fem ja Nelonen. Lisäksi olis kai MTV3 ja
Subi, mutta niitä en ole vaivautunut edes virittämään näkyville kun en
ollut varma onko niiden näkyminen salaamattomana vain joku ohimenevä
mainoskampanja. Onko muita? Tunnustetaan, etten ole vähään aikaan
virittänyt kanavia, joten voi olla, että on saattanut jäädä huomaamatta.

--
mukavan tiukkaa

Ari Saastamoinen

Turo Juurakko <tj...@valid.invalid> writes:

> [...]
> näkyville kun en ollut varma onko niiden näkyminen salaamattomana
> vain joku ohimenevä mainoskampanja. Onko muita?

Täälä Tampereella (Elisan) kaapelissa löytyy salaamattomana HD:na
ainakin YLE1, YLE2, MTV3, Nelonen, YLE Teema&Fem, Sub, TV5, Kutonen, AVA
ja Frii

--
Arzka oh3mqu+...@hyper.fi - En halua follareita mailina
1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa