Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Medion MDT 9010 digiboksi

47 views
Skip to first unread message

Kaj Hallgren

unread,
Jan 31, 2004, 2:49:45 PM1/31/04
to
Moikka

Onko kellän käyttökokemuksia tästä boksista? Ompun Maxissa se maksaa 89,90.
Onko se siihen hintaan hyvä?

t. Kaide


H.S.

unread,
Jan 31, 2004, 3:07:34 PM1/31/04
to

"Kaj Hallgren" <eimi...@saunalahti.fi> kirjoitti viestissä
news:uFTSb.2435$QW1....@reader1.news.jippii.net...

Jos vielä saat, osta äkkiä! Maxi muuttuu Prismaksi ja he myyvät noita alle
tukkuhinnan. Hinta OnOffissa 197 e.
Samaa laitetta myydään nimillä Salora ja Finlux 420.
Itse ostin viimeisen kaapeliversion (9110) Kannelmäen Maxista torstaina ja
olen enemmän, kuin tyytyväinen!

Ihmettelen tuota (,90 e) siinä hinnassa, koska Kannelmäessä Medion maksoi
89,00 e...

H.S.


Kaj Hallgren

unread,
Jan 31, 2004, 3:44:07 PM1/31/04
to

"H.S." <hannusa...@surfeu.fi> kirjoitti viestissä
news:bvh1u4$gju$1...@nyytiset.pp.htv.fi...

No broidi itseasissa osti sen... mulla on Nokia 210T. Siinä oli vaan ihmeen
paljon häiriöitä... broidilla siis T-malli. Analoginen kuva oli parempi...
voiko lumimyräkkä aiheuttaa hirveäsit häiriöitä, ei uskois?

Häirköitä ei ollut aluksi mutta kun siinä asentelin sitä niin yht äkkiä
niitä rupesi ilmenemään.

Kaide


H.S.

unread,
Jan 31, 2004, 3:54:46 PM1/31/04
to

"Kaj Hallgren" <eimi...@saunalahti.fi> kirjoitti viestissä
news:usUSb.2445$cu3....@reader1.news.jippii.net...

No ei uskois niin, mutta kattokoon maanantaina uudelleen!

>
> Häirköitä ei ollut aluksi mutta kun siinä asentelin sitä niin yht äkkiä
> niitä rupesi ilmenemään.

Ei aamulla satanut lunta, mutta nyt...


JSA

unread,
Jan 31, 2004, 4:32:34 PM1/31/04
to

"Kaj Hallgren" <eimi...@saunalahti.fi> wrote in message
news:uFTSb.2435$QW1....@reader1.news.jippii.net...

Uusimmalla softalla toimii oikein hyvin. Osta pois.


Timo

unread,
Feb 2, 2004, 11:51:41 AM2/2/04
to

"Kaj Hallgren" <eimi...@saunalahti.fi> wrote in message
news:uFTSb.2435$QW1....@reader1.news.jippii.net...

Leppävaaran Maxissa (Sellossa siis) maksoi ko. boksi sen normaalin 199 euroa
tänään, ovatko nostaneet hinnat takaisin vai mikä lienee syynä?


Nostromo

unread,
Feb 2, 2004, 12:14:38 PM2/2/04
to
Mistä ton uusimman softan tuohon boxiin saa ja millä systeemillä se
päivitetään. Sarjaporttihan tossa on mites kaapelin kanssa.
SSSS

Janne I. Turunen

unread,
Feb 2, 2004, 1:15:36 PM2/2/04
to
"Timo" <no...@nose.ri> wrote in message
news:hdvTb.2987$ng3...@reader1.news.jippii.net...

> Leppävaaran Maxissa (Sellossa siis) maksoi ko. boksi sen normaalin 199
euroa
> tänään, ovatko nostaneet hinnat takaisin vai mikä lienee syynä?

Isossa Omenassa maksoi tänään 89,90e. Jäljellä oli ehkä 30 kappaletta
puolilta päivin - kaapelimalleja conaxin kanssa, sekä haravamalleja
conaxilla ja ilman.

+janne


Timo

unread,
Feb 2, 2004, 3:25:12 PM2/2/04
to

"Janne I. Turunen" <jtur...@pp.htv.fi> wrote in message
news:bvm445$e1n$1...@nyytiset.pp.htv.fi...

> Isossa Omenassa maksoi tänään 89,90e. Jäljellä oli ehkä 30 kappaletta
> puolilta päivin - kaapelimalleja conaxin kanssa, sekä haravamalleja
> conaxilla ja ilman.

No perskules, pitänee huomenna käydä hakemassa aamupäivällä tuollainen jos
tuolla tosiaan oli tuohon hintaan. Täytyy kyllä soittaa ensin ja varmistaa.
Soittelin Kannelmäenkin putiikkiin ja sanoivat sieläkin hinnaksi tuon
normaalin. Omituista että saman ketjun liikkeet myyvät noin isolla
hintaerotuksella noita.


Kaj Hallgren

unread,
Feb 2, 2004, 3:55:52 PM2/2/04
to

"Timo" <no...@nose.ri> kirjoitti viestissä
news:EkyTb.3069$EO7...@reader1.news.jippii.net...

No syynä on varmaan se että Ompun Maxia muutetaan kovaa vauhtia Prismaksi,
sehän on ensimmäinen Maxi joka muuttuu... sen jälkeen Kannelmäki ja
Leppävaara. Mä olin illalla Ompun Maxissa ja mun mielestä siinä ei ollut
kuin muutama hassu kpl jäljellä. Hyllyssä niitä oli mutta ne olivat
normaalihintaiset. Nämä jotka ovat olleet tarjouksessa ovat olleet
hinnoiteltuja oranssilla hintalapulla... en jäänyt siihen pällistelemään kun
siinä joku mies seisoi niitten edessä enkä päässyt siihen, ja kello oli
20.50.

t. Kaide


Timo

unread,
Feb 2, 2004, 4:11:51 PM2/2/04
to

"Kaj Hallgren" <eimi...@saunalahti.fi> wrote in message
news:xPyTb.3083$7O....@reader1.news.jippii.net...

>Mä olin illalla Ompun Maxissa ja mun mielestä siinä ei ollut
> kuin muutama hassu kpl jäljellä. Hyllyssä niitä oli mutta ne olivat
> normaalihintaiset. Nämä jotka ovat olleet tarjouksessa ovat olleet
> hinnoiteltuja oranssilla hintalapulla...

Oolraitti, jos senverran joku vielä jaksaa vaikka vastailla että oliko nämä
alennusboksit jossain sivummalla tai enemmän esillä vai näiden
normaalihintaisten vieressä? Parempi taitaa tosiaan olla että soittaa
huomenna, harmi jos ovat loppuneet. Tuon boksin olisi voinutkin ostaa. Ei
nappaa maksaa 200 euroa noista laitteista vielä, 90e olisi juuri ja juuri
mennyt tuosta mallista. Ja ne normaalit n. 100e laitteet kun ovat jotain
ihan pilipalia ilmeisesti niin jää kyllä boksin osto tulevaisuuteen jos ovat
loppuneet.

-Timo


Jukka Ruotsalainen

unread,
Feb 2, 2004, 4:05:09 PM2/2/04
to
Janne I. Turunen wrote:

Moi!
Jos joku sattui tuollaisen laitteen, C malli Isosta Omenasta Maxista
maanantaina 02.02.04 ostamaan, niin voisitko ottaa yhteyttä mailitse,
tarvitsisin hieman apua yhdessä asiassa..., pieni vaiva.

osoite on jugi*nospam*@mbnet.fi

poista spam esto.

T: Jukka Ruotsalainen

Janne I. Turunen

unread,
Feb 2, 2004, 4:38:51 PM2/2/04
to
"Timo" <no...@nose.ri> wrote in message
news:e0zTb.3090$kV....@reader1.news.jippii.net...

> Oolraitti, jos senverran joku vielä jaksaa vaikka vastailla että oliko
nämä
> alennusboksit jossain sivummalla tai enemmän esillä vai näiden
> normaalihintaisten vieressä? Parempi taitaa tosiaan olla että soittaa
> huomenna, harmi jos ovat loppuneet. Tuon boksin olisi voinutkin ostaa. Ei
> nappaa maksaa 200 euroa noista laitteista vielä, 90e olisi juuri ja juuri
> mennyt tuosta mallista. Ja ne normaalit n. 100e laitteet kun ovat jotain
> ihan pilipalia ilmeisesti niin jää kyllä boksin osto tulevaisuuteen jos
ovat
> loppuneet.

Kasassa siirtolavalla videohyllyn edessä. Hinta tuli kyllä ihan koneelta
viivakoodin perusteella, joten tuskin siellä on kahden hintaisia bokseja.

+janne


Janne I. Turunen

unread,
Feb 2, 2004, 4:41:36 PM2/2/04
to
"Jukka Ruotsalainen" <jug...@hotmail.com> wrote in message
news:bvme27$qv4$1...@nyytiset.pp.htv.fi...

> Jos joku sattui tuollaisen laitteen, C malli Isosta Omenasta Maxista
> maanantaina 02.02.04 ostamaan, niin voisitko ottaa yhteyttä mailitse,
> tarvitsisin hieman apua yhdessä asiassa..., pieni vaiva.

Mailasin.

+janne


Kaj Hallgren

unread,
Feb 2, 2004, 4:57:55 PM2/2/04
to

"Janne I. Turunen" <jtur...@pp.htv.fi> kirjoitti viestissä
news:bvmg10$ufu$1...@nyytiset.pp.htv.fi...
Ostitko tänään? Ajattelin vain että jos hintaa ei ole vielä muutettu niin
kohta se muuttu. Tutkailin hyllyssä olevia paketteja ja niissä ei ollut
erillisiä hintalappuja, ja hyllynreunaetiketissä oli 199 euroa... Niillä oli
muuten lauantaina joku toinenkin digiboksi tarjouksessa n. 10 euroa
kalliimpi... onkohan joku sellainen boksi kuin Digit All tai vastaava??

t. Kaide


Janne I. Turunen

unread,
Feb 2, 2004, 5:15:32 PM2/2/04
to
"Kaj Hallgren" <eimi...@saunalahti.fi> wrote in message
news:FJzTb.3102$J_1....@reader1.news.jippii.net...

> Ostitko tänään? Ajattelin vain että jos hintaa ei ole vielä muutettu niin
> kohta se muuttu. Tutkailin hyllyssä olevia paketteja ja niissä ei ollut
> erillisiä hintalappuja, ja hyllynreunaetiketissä oli 199 euroa... Niillä
oli
> muuten lauantaina joku toinenkin digiboksi tarjouksessa n. 10 euroa
> kalliimpi... onkohan joku sellainen boksi kuin Digit All tai vastaava??

Ei kun eilen =)

Mutta mutta, avasin boksin juuri, ja kaapelimallisen laatikossa olikin
T-malli. Kyseinen yksilö EI ollut ainoa kaapeliboksilaatikko, mutta
päällimmäisenä pinossa joten siitäpä sen nappasin. Onkohan kaikissa ollut
T-boksi sisällä...onneksi en postittanut vanhemmille katsomatta =P

+janne


Arto Pekkala

unread,
Feb 2, 2004, 5:31:38 PM2/2/04
to
"Janne I. Turunen" <jtur...@pp.htv.fi> wrote in message
news:bvmg64$urd$1...@nyytiset.pp.htv.fi

Pystyykö joku scannaamaan vaikka kuittinsa, niin näytän sitä gigantissa ja
tinkaan rahaa takaisin.


--
Arto Pekkala

Timo

unread,
Feb 3, 2004, 5:49:00 AM2/3/04
to

"Nostromo" <sssss...@kolumbus.fi> wrote in message
news:bvm0ej$asf$1...@phys-news1.kolumbus.fi...

> Mistä ton uusimman softan tuohon boxiin saa ja millä systeemillä se
> päivitetään. Sarjaporttihan tossa on mites kaapelin kanssa.
> SSSS

Tämä kiinnostaisi myös minua. Tuli tuo boksi ostettua nyt ja ilmeisesti
siihen jostain on saatavilla softapäivitys?

-Timo


Timo

unread,
Feb 3, 2004, 6:21:00 AM2/3/04
to

"Timo" <timotontt...@jippii.nospam.fi> wrote in message
news:w0LTb.8284$k4.1...@news1.nokia.com...

Ja itse itselleni vastaten, sieltähän se löytyi ja ihan antennisignaalin
kautta onnistui päivitys.

-Timo


Jan Welti

unread,
Feb 3, 2004, 7:32:12 AM2/3/04
to
"Arto Pekkala" <arpe...@eitata-notthis.mail.student.oulu.fi.invalid> wrote
in message news:bvmj2a$4mb$1...@ousrvr3.oulu.fi...

> Pystyykö joku scannaamaan vaikka kuittinsa, niin näytän sitä gigantissa ja
> tinkaan rahaa takaisin.

Ei kai Gigantin hintatakuu päde jälkikäteen. Hinnasta pitää sopia
ostettaessa. Jos olet maksanut siitä liikaa, niin sehän on sinun ongelmasi,
ei heidän.

Arto Pekkala

unread,
Feb 3, 2004, 8:16:18 AM2/3/04
to
"Jan Welti" <bi...@mbnet.fi> wrote in message
news:bvo4cj$f19$1...@phys-news1.kolumbus.fi

Kyllä se ennen ainakin on pelannut jälkikäteenkin.


--
Arto Pekkala

KimmoL

unread,
Feb 3, 2004, 9:43:39 AM2/3/04
to
"Kaj Hallgren" <eimi...@saunalahti.fi> kirjoitti viestissä
news:FJzTb.3102$J_1....@reader1.news.jippii.net...

>
> "Janne I. Turunen" <jtur...@pp.htv.fi> kirjoitti viestissä
> news:bvmg10$ufu$1...@nyytiset.pp.htv.fi...
> > "Timo" <no...@nose.ri> wrote in message
> > news:e0zTb.3090$kV....@reader1.news.jippii.net...
> Ostitko tänään? Ajattelin vain että jos hintaa ei ole vielä muutettu niin
> kohta se muuttu. Tutkailin hyllyssä olevia paketteja ja niissä ei ollut
> erillisiä hintalappuja, ja hyllynreunaetiketissä oli 199 euroa... Niillä
oli
> muuten lauantaina joku toinenkin digiboksi tarjouksessa n. 10 euroa
> kalliimpi... onkohan joku sellainen boksi kuin Digit All tai vastaava??
>
> t. Kaide
>
ainakin vielä tänään aamupäivällä noita Medion 9010 T-malleja oli arviolta
30kpl -siirtolavalla telkkarien ja DigitAll-boxien välissä. Medion poikkeaa
ainakin sillä DigitAllista että tossa on Conax-korttilukija

pikaisen testauksen jälkeen tuntuu muuten toimivan ihan ok, mutta jostain
ihme syystä YLEn pakettia ei löydy ollenkaan ja väittää myöskin että
päivityspakettia ei löydy -mikähän mahtaa olla vikana?? Maikkari, Nelonen ja
Canal+ löytyivät heti ja taloyhtiö on ilmoittanut että antenniverkko on
dikikelpoinen -ja vielä kaikenlisäksi toi Kivenlahden antenni näkyy suoraan
ikkunasta täällä Leppävaarassa

pitäisikö kokeilla coaxi-piiskalla?

-KL-


Hessu

unread,
Feb 4, 2004, 6:20:42 AM2/4/04
to
Eli tänään hain kyseisen boksin, niitä oli vielä isossa omenassa 89e.Siinä
oli niitä lavalla ja hyllyssä otin vaan hyllystä, mutta onneksi katoin
laatikkoon siitä puuttui ohjeet joten toinen tilalle ja siinä näytti olevan
kaikki osat tallella ja tarkistin vielä että on kortinlukija malli, eli
kysessä oli T-malli.
Hyvin pelittää ja päivitty suoraan antennin kautta, asun Espoossa.

ps. Laitteita jäi vielä joku 20kpl.

"Kaj Hallgren" <eimi...@saunalahti.fi> wrote in message

news:uFTSb.2435$QW1....@reader1.news.jippii.net...

Hessu

unread,
Feb 4, 2004, 6:43:44 AM2/4/04
to

"Hessu" <hes...@mbnet.fi> wrote in message
news:eA4Ub.116$04...@read3.inet.fi...

> Eli tänään hain kyseisen boksin, niitä oli vielä isossa omenassa 89e.Siinä
> oli niitä lavalla ja hyllyssä otin vaan hyllystä, mutta onneksi katoin
> laatikkoon siitä puuttui ohjeet joten toinen tilalle ja siinä näytti
olevan
> kaikki osat tallella ja tarkistin vielä että on kortinlukija malli, eli
> kysessä oli T-malli.
> Hyvin pelittää ja päivitty suoraan antennin kautta, asun Espoossa.

Ei muuten päivittynytkään antennin kautta,jotain häikkää siinä oli, ei
vissiin ole tällä hetkellä päivitystä saatavilla ilmateitse. Olin just
tekemässä sitä, kun kirjottelin äsken ;)
No täytyy hankkia kaapeli niin voi päivittää tietokoneelta.

Timo

unread,
Feb 4, 2004, 7:53:40 AM2/4/04
to

"Hessu" <hes...@mbnet.fi> wrote in message
news:QV4Ub.126$044...@read3.inet.fi...

> Ei muuten päivittynytkään antennin kautta,jotain häikkää siinä oli, ei
> vissiin ole tällä hetkellä päivitystä saatavilla ilmateitse. Olin just
> tekemässä sitä, kun kirjottelin äsken ;)
> No täytyy hankkia kaapeli niin voi päivittää tietokoneelta.

Oletko löytänyt netistä jostain tuon päivityspaketin? Itse en sitä löytänyt.

Mikäköhän olisi hyvä antenni tuolle boksille, meillä on kotona kaapeli-tv
(htv:n) mutta tuo boksi on siis T-mallinen ja nyt on 17e vivancon (tjsp)
pikkuantenni sisällä (1 kerroksinen rivitalo). Sijainti on Kilonkallion
vieressä eli ei hirveän kaukana Espoon mastosta. Nyt kuitenkin varsinkin
nelonen on suht herkkä häiriöille ja signaalitaso näyttäisi olevan n.
puolessavälissä. Lisäksi mm. MTV3:n ja Nelosen kanavilla näkyy läpi
(haaleasti vierii oikealta vasemmalle) tuleva tekstitys n. 3sec ennen
ennekuin tekstit tulevat kunnolla esille. Koitin ilman kaapelitv:n antennia
mutta ei vaikutusta tuohon.

Pitäisikö ostaa joku parempi sisäantenni tuolle?


Hessu

unread,
Feb 4, 2004, 8:13:44 AM2/4/04
to

"Timo" <timotontt...@jippii.nospam.fi> wrote in message
news:oX5Ub.8580$g4.1...@news2.nokia.com...

http://www.schneider-fin.fi/huolto.html sivun alalaidassa on ajurit,
v.5,31 Medion MDT9010 Digiboksiin ja sitten se ohjelma millä ne ladataan
tietokoneelta (ODSLoader).
En ole itse vielä päivittänyt kun ei ole kaapelia. Ohjeet päivitykseen
kannattaa varmaan myös ottaa.

En tiiä sisäantennista, kun talossa on digi-tv valmius, joten olen kytkenyt
suoraan seinään, eli tässä talossa ei ole mitään HTV:tä.
Onkos toi vivanco semmonen niin sanottu aktiivinen antenni eli tulee virtaa
jostain, semmonen on ainakin yhellä tutulla, nokian tekele taitaa olla ja
toimii hyvin.
Ps. Asun Espoon keskusta lähellä.


Lauri Uusitalo

unread,
Feb 4, 2004, 8:49:36 AM2/4/04
to
Hessu wrote:
> Ps. Asun Espoon keskusta lähellä.

Niitä oli vielä 10-15kpl siellä Ompun Maxissa, kello 14:30.

--
Lauri

Lauri Uusitalo

unread,
Feb 4, 2004, 8:51:31 AM2/4/04
to
Hessu wrote:
> http://www.schneider-fin.fi/huolto.html sivun alalaidassa on ajurit,
> v.5,31 Medion MDT9010 Digiboksiin ja sitten se ohjelma millä ne ladataan
> tietokoneelta (ODSLoader).
> En ole itse vielä päivittänyt kun ei ole kaapelia. Ohjeet päivitykseen
> kannattaa varmaan myös ottaa.

Sen verran vielä, että näyttää olevan 5.31 ilman kortinlukijaa oleviin
malleihin. 8.21 oli noihin conax malleihin.

--
Lauri

Hessu

unread,
Feb 4, 2004, 9:03:40 AM2/4/04
to

"Lauri Uusitalo" <lauri.u...@iki.fi.nospam.invalid> wrote in message
news:DN6Ub.8591$g4.1...@news2.nokia.com...
Tota versiota vähän minäkin ihmettelin, mutta kun nyt koneessa vakiona oleva
versio on 5.23, niin luulisin että toi 5.31 ois oikee, kun en tiiä mitä toi
(kortinlukijallinen SFN-virittimellinen)
Kun tossahan on niinkun toi 5.31 sekä MDT9010 & MDT9000F malliin ja
edellisessä ei ole sitä kortinlukijaa.
Jos joku tietää mihin laitteeseen kyseinen 8.21 päivitys on, niin voisi
kertoa.


Juha Norman

unread,
Feb 4, 2004, 9:22:41 AM2/4/04
to

"Jan Welti" <bi...@mbnet.fi> wrote in message
news:bvo4cj$f19$1...@phys-news1.kolumbus.fi...

Kyllä se nimenomaan pelaa, eihän se muuten mikään takuu olisi.

Juha


Janne

unread,
Feb 4, 2004, 10:21:01 AM2/4/04
to
Kaikki Medionin päivitykset voi imuroida:
http://www.schneider-fin.fi/huolto.html

"Hessu" <hes...@mbnet.fi> wrote in message

news:0Z6Ub.189$044...@read3.inet.fi...

Ari Wuolle

unread,
Feb 4, 2004, 11:43:17 AM2/4/04
to
"Timo" <timotontt...@jippii.nospam.fi> writes:

> Lisäksi mm. MTV3:n ja Nelosen kanavilla näkyy läpi (haaleasti vierii
> oikealta vasemmalle) tuleva tekstitys n. 3sec ennen ennekuin tekstit

Toisen tv-kanavan kuvan läpinäkyminen johtuu yleensä huonolaatuisesta
Scart-kaapelista. Vaihda se parempilaatuiseen tai irroita nastaan 19
menevä johdin tv:n päästä Scart-johtoa.

Ari Wuolle

Timo

unread,
Feb 5, 2004, 1:22:50 AM2/5/04
to

"Ari Wuolle" <noswen...@nic.fi> wrote in message
news:u8yjir...@nic.fi...

Kiitoksia vinkistä, auttoi kun vaihtoi kaapelin toiseen. Nyt on erittäin
hyvä kuva. Pitäisiköhän videä toinen scart johto takaisin. Ostin ohimennen
verkkokaupasta, tuoteinfossa luki "laadukas". ;)

Mihin tuo nastaan 19 menevän piuhan irroitus vaikuttaa muuten?

-Timo


Lauri Uusitalo

unread,
Feb 5, 2004, 1:35:48 AM2/5/04
to
Janne wrote:

> Kaikki Medionin päivitykset voi imuroida:
> http://www.schneider-fin.fi/huolto.html

Kyllähän tuo on jo löydetty, mutta sanopa kumpi päivitys tähän boxiin
kuuluu:

"
Uusi ohjelma (5,31) Medion MDT9010 Digiboksiin, käynnistääksesi ohjelman
lataamisen kiintolevylle paina TÄSTÄ.

Uusi ohjelma (8,21) Medion MDT9010 Digiboksiin, (kortinlukijallinen
SFN-virittimellinen) käynnistääksesi ohjelman lataamisen kiintolevylle
paina TÄSTÄ.
"

Koneessa itsessään on tuo 5.23 eli ensimmäinen mutta kun koneessa on
kortinlukija niin pitäisikö kuitenkin ladata tuo 8.21 haaraa?

--
Lauri

PW

unread,
Feb 5, 2004, 2:47:01 AM2/5/04
to
Timo wrote:

> Mihin tuo nastaan 19 menevän piuhan irroitus vaikuttaa muuten?

TV:n videoulostulo ei silloin mene tuohon kaapeliin SCART:n kautta.

--
P.W.

Vapaa työpaineista :-)

Ilkka Maatta

unread,
Feb 5, 2004, 3:09:28 AM2/5/04
to
> Itse ostin viimeisen kaapeliversion (9110) Kannelmäen Maxista torstaina ja
> olen enemmän, kuin tyytyväinen!

Oli vielä yksi esittelykone hyllyssä.


Ilkka Maatta

unread,
Feb 5, 2004, 3:10:28 AM2/5/04
to
> Soittelin Kannelmäenkin putiikkiin ja sanoivat sieläkin hinnaksi tuon

Kyllä Kannelmässä oli 89,- hintaan mutta viimeinen meni jo .... ;-)

Ilkka Maatta

unread,
Feb 5, 2004, 3:12:41 AM2/5/04
to
> http://www.schneider-fin.fi/huolto.html sivun alalaidassa on ajurit,
> v.5,31 Medion MDT9010 Digiboksiin ja sitten se ohjelma millä ne ladataan
> tietokoneelta (ODSLoader).
> En ole itse vielä päivittänyt kun ei ole kaapelia. Ohjeet päivitykseen
> kannattaa varmaan myös ottaa.

.... ja ko ohjeen mukaan päivitys meni heittämällä, pari minuutti koko
operaattion.


Ilkka Maatta

unread,
Feb 5, 2004, 3:13:40 AM2/5/04
to
> Jos joku tietää mihin laitteeseen kyseinen 8.21 päivitys on, niin voisi
> kertoa.

8.21 meni 9010 CF koneeseen.


Lauri Uusitalo

unread,
Feb 5, 2004, 3:38:01 AM2/5/04
to
Ilkka Maatta wrote:

itse "hevosen" suusta kuultuna:

Jos softa on 5.xx haaraa niin uusikin pidetään siinä, oli lukijaa tai ei.

SFN viritin on kanavaerottukseltaan parempi eli joissain tilanteissa
tomivampi. Ja tämä on 8.xx haaraa.


--
Lauri

PW

unread,
Feb 5, 2004, 4:04:04 AM2/5/04
to

Eilen kävin kyseisessä liikkeessä.
Konepisteen tiloissa oli tyhjennys loppusuoralla.
Konepisteen joitakin tavaroita oli siirretty Maxin puolelle, mutta eipä
niitä kovin paljoa ollut (digiboxeja en nähnyt).

PW

unread,
Feb 5, 2004, 4:06:58 AM2/5/04
to
PW wrote:

> Ilkka Maatta wrote:
>
>>> Itse ostin viimeisen kaapeliversion (9110) Kannelmäen Maxista

> Konepisteen joitakin tavaroita oli siirretty Maxin puolelle,

Eipä näytä enää kauaa olevan koko Kannelmäen Maxia. Prismaksi on
muuttumassa Maaliskuussa.

Ilkka Maatta

unread,
Feb 5, 2004, 5:42:36 AM2/5/04
to
> >>Itse ostin viimeisen kaapeliversion (9110) Kannelmäen Maxista torstaina
ja
> >>olen enemmän, kuin tyytyväinen!
> > Oli vielä yksi esittelykone hyllyssä.
> Eilen kävin kyseisessä liikkeessä.
> Konepisteen tiloissa oli tyhjennys loppusuoralla.
> Konepisteen joitakin tavaroita oli siirretty Maxin puolelle, mutta eipä
> niitä kovin paljoa ollut (digiboxeja en nähnyt).

Oli 9000 mallia vieläkin muutama Maxin hyllyssä,ei Konepisteessä, 9010
mallia ei enään yhtään.


Ilkka Maatta

unread,
Feb 6, 2004, 2:37:39 AM2/6/04
to

"Ilkka Maatta" <ilkka....@luukku.com> kirjoitti viestissä
news:bvsuc9$qq3$1...@pete.fi.eu.org...

> > Jos joku tietää mihin laitteeseen kyseinen 8.21 päivitys on, niin voisi
> > kertoa.
> 8.21 meni 9010 CF koneeseen.

... täydennyksenä mainittakoon että Maxiaa oleisiin oikea versio on 5.3x,
8.21 kyllä menee laitteeseen mutta ei löydä kanavia.

http://www.schneider-fin.fi/huolto.html#paivitys

--------
T-Mallit:

Uusi ohjelma (5,31) Medion MDT9010 Digiboksiin, käynnistääksesi ohjelman
lataamisen kiintolevylle paina TÄSTÄ.

Uusi ohjelma (8,21) Medion MDT9010 Digiboksiin, (kortinlukijallinen
SFN-virittimellinen) käynnistääksesi ohjelman lataamisen kiintolevylle paina
TÄSTÄ.

--------

Kaj Hallgren

unread,
Mar 28, 2004, 6:53:23 AM3/28/04
to
Onko kenelläkään mitään hajua mistä seuraavanlainen ongelma voi johtua...

Broidin digikanavat näkyy kellertävinä. Kävin katsomassa sitä, enkä löytänyt
mitään mistä ois saanu säädettyä. Broidi sanoi että se oli ensin vilkkunut
vähän, sitten se oli räplännyt scart liitintä ja se auttoi, kuva oli hyvä,
mutta myöhemmin se oli muuttunut taas kellertäväksi. Analgogisena katsottuna
väri on Ok, joten vika ei liene Tv:ssä. Onkohan vika boksissa vai
scart-liittimessä?

Neuvoista kiitollinen.

t. Kaide


Reino

unread,
Mar 28, 2004, 9:38:14 AM3/28/04
to
Tuntuis äkkiseltään että liittimessä koska sen rukaaminen autoi. Esim. TV:n
puoleisessa päässä (kuten omassani vähän vanhemmassa TV:ssä) scart-liitin
voi on herkkä liikuttelulle. Johtuu ilmeisesti siitä että liittimen
juotokset on huonot ja siten katkoo ...

ehkä ...

Reiska

"Kaj Hallgren" <hal...@saunalahti.fi> kirjoitti viestissä
news:W0z9c.2575$Bs6...@reader1.news.jippii.net...

Jukka Pappinen

unread,
Mar 28, 2004, 3:05:57 PM3/28/04
to
> "Kaj Hallgren" <hal...@saunalahti.fi> kirjoitti viestissä
> news:W0z9c.2575$Bs6...@reader1.news.jippii.net...
> > Onko kenelläkään mitään hajua mistä seuraavanlainen ongelma voi johtua...
> >
> > Broidin digikanavat näkyy kellertävinä. Kävin katsomassa sitä, enkä
> löytänyt
> > mitään mistä ois saanu säädettyä. Broidi sanoi että se oli ensin vilkkunut
> > vähän, sitten se oli räplännyt scart liitintä ja se auttoi, kuva oli hyvä,
> > mutta myöhemmin se oli muuttunut taas kellertäväksi. Analgogisena
> katsottuna
> > väri on Ok, joten vika ei liene Tv:ssä. Onkohan vika boksissa vai
> > scart-liittimessä?
> >
> > Neuvoista kiitollinen.
> >
> > t. Kaide
> >
> >

Kyllä se on luultavasti boksin rgb-signaalissa jotain häikkää.
Oma Medion tekee samaa satunnaisesti. Testattu toisella piuhalla
ja telkkarilla ja samat ongelmat jatkuu.

Kun valitsee asetuksista video-ulostuloksi SVCB RGB:n sijaan ei ole
mitään oireita.

Kokeilepa sitä.

Itseänikin kiinnostaisi voiko toi vika olla softasta kiinni vai
onko boksin scartissa jotain häikkää.

T: Jukka

Lauri Uusitalo

unread,
Mar 29, 2004, 1:11:03 AM3/29/04
to
Jukka Pappinen wrote:

Mielenkiintoista, koska oma Medion hukkasi RGB puolelta sinisen värin
myös. Eli jos scartin laittaa "huulille" niin saa värit takaisin.

--
Lauri

Ari Yrjölä

unread,
Mar 29, 2004, 4:58:48 AM3/29/04
to
Lauri Uusitalo <lauri.u...@iki.fi.nospam.invalid> writes:

> Mielenkiintoista, koska oma Medion hukkasi RGB puolelta sinisen värin
> myös. Eli jos scartin laittaa "huulille" niin saa värit takaisin.

Minullakin viikonloppuna Medionin RGB-kuva meni punaiseksi hetken
käytön jälkeen. Punaisuuden sai pois ottamalla virtapiuhan hetkeksi
irti, tai sitten punaisuus hävisi satunnaisesti itsekseen.

Olikohan Digitalla taas jotain viikonlopun kiusatestauksia päällä?
Joskus helmikuussa kuva ja ääni pätkivät kaikilla kanavilla ja luulin
jo boxin hajonneen kun PC:n DVB-T-kortilla ei häiriöitä näkynyt.
Viikonlopun jälkeen maanantaina kuitenkin Medion korjaantui mystisesti
itsekseen, eli vika oli lähetyksessä eikä laitteessa. Digitahan
ei tietenkään koskaan myönnä mitään virheitä tekevänsä...

Kari Tarvainen

unread,
Mar 29, 2004, 9:17:27 AM3/29/04
to
Mulla on Medion toiminut hienosti kun katsotaan ei salattuja kanavia , mutta
2 x lähetetty korjattavaksi kun olen
laittanut F1+palvelun maksukortin ja yrittänyt katsella
formuloita.Parituntia näyttää ja sitten katoaa , kuva tulee takaisin vain
oltuaan parituntia ilman sähköä .Taas on korjauksessa ja toivottavasti saan
ennen perjantaita.Jos jollain tutullanne on +palvelun kortti kannattaa
kokeilla onko muilla Medionin omistajilla samoja vaikeuksia?

T.Kari

"Ari Yrjölä" <nos...@nospam.invalid> wrote in message
news:87ptawk...@nospam.invalid...

asher....@gmail.com

unread,
Jul 2, 2018, 2:43:49 AM7/2/18
to
בתאריך יום חמישי, 5 בפברואר 2004 בשעה 08:35:48 UTC+2, מאת Lauri Uusitalo:
0 new messages