Onko kellän käyttökokemuksia tästä boksista? Ompun Maxissa se maksaa 89,90.
Onko se siihen hintaan hyvä?
t. Kaide
Jos vielä saat, osta äkkiä! Maxi muuttuu Prismaksi ja he myyvät noita alle
tukkuhinnan. Hinta OnOffissa 197 e.
Samaa laitetta myydään nimillä Salora ja Finlux 420.
Itse ostin viimeisen kaapeliversion (9110) Kannelmäen Maxista torstaina ja
olen enemmän, kuin tyytyväinen!
Ihmettelen tuota (,90 e) siinä hinnassa, koska Kannelmäessä Medion maksoi
89,00 e...
H.S.
No broidi itseasissa osti sen... mulla on Nokia 210T. Siinä oli vaan ihmeen
paljon häiriöitä... broidilla siis T-malli. Analoginen kuva oli parempi...
voiko lumimyräkkä aiheuttaa hirveäsit häiriöitä, ei uskois?
Häirköitä ei ollut aluksi mutta kun siinä asentelin sitä niin yht äkkiä
niitä rupesi ilmenemään.
Kaide
No ei uskois niin, mutta kattokoon maanantaina uudelleen!
>
> Häirköitä ei ollut aluksi mutta kun siinä asentelin sitä niin yht äkkiä
> niitä rupesi ilmenemään.
Ei aamulla satanut lunta, mutta nyt...
Uusimmalla softalla toimii oikein hyvin. Osta pois.
Leppävaaran Maxissa (Sellossa siis) maksoi ko. boksi sen normaalin 199 euroa
tänään, ovatko nostaneet hinnat takaisin vai mikä lienee syynä?
Isossa Omenassa maksoi tänään 89,90e. Jäljellä oli ehkä 30 kappaletta
puolilta päivin - kaapelimalleja conaxin kanssa, sekä haravamalleja
conaxilla ja ilman.
+janne
> Isossa Omenassa maksoi tänään 89,90e. Jäljellä oli ehkä 30 kappaletta
> puolilta päivin - kaapelimalleja conaxin kanssa, sekä haravamalleja
> conaxilla ja ilman.
No perskules, pitänee huomenna käydä hakemassa aamupäivällä tuollainen jos
tuolla tosiaan oli tuohon hintaan. Täytyy kyllä soittaa ensin ja varmistaa.
Soittelin Kannelmäenkin putiikkiin ja sanoivat sieläkin hinnaksi tuon
normaalin. Omituista että saman ketjun liikkeet myyvät noin isolla
hintaerotuksella noita.
No syynä on varmaan se että Ompun Maxia muutetaan kovaa vauhtia Prismaksi,
sehän on ensimmäinen Maxi joka muuttuu... sen jälkeen Kannelmäki ja
Leppävaara. Mä olin illalla Ompun Maxissa ja mun mielestä siinä ei ollut
kuin muutama hassu kpl jäljellä. Hyllyssä niitä oli mutta ne olivat
normaalihintaiset. Nämä jotka ovat olleet tarjouksessa ovat olleet
hinnoiteltuja oranssilla hintalapulla... en jäänyt siihen pällistelemään kun
siinä joku mies seisoi niitten edessä enkä päässyt siihen, ja kello oli
20.50.
t. Kaide
>Mä olin illalla Ompun Maxissa ja mun mielestä siinä ei ollut
> kuin muutama hassu kpl jäljellä. Hyllyssä niitä oli mutta ne olivat
> normaalihintaiset. Nämä jotka ovat olleet tarjouksessa ovat olleet
> hinnoiteltuja oranssilla hintalapulla...
Oolraitti, jos senverran joku vielä jaksaa vaikka vastailla että oliko nämä
alennusboksit jossain sivummalla tai enemmän esillä vai näiden
normaalihintaisten vieressä? Parempi taitaa tosiaan olla että soittaa
huomenna, harmi jos ovat loppuneet. Tuon boksin olisi voinutkin ostaa. Ei
nappaa maksaa 200 euroa noista laitteista vielä, 90e olisi juuri ja juuri
mennyt tuosta mallista. Ja ne normaalit n. 100e laitteet kun ovat jotain
ihan pilipalia ilmeisesti niin jää kyllä boksin osto tulevaisuuteen jos ovat
loppuneet.
-Timo
Moi!
Jos joku sattui tuollaisen laitteen, C malli Isosta Omenasta Maxista
maanantaina 02.02.04 ostamaan, niin voisitko ottaa yhteyttä mailitse,
tarvitsisin hieman apua yhdessä asiassa..., pieni vaiva.
osoite on jugi*nospam*@mbnet.fi
poista spam esto.
T: Jukka Ruotsalainen
Kasassa siirtolavalla videohyllyn edessä. Hinta tuli kyllä ihan koneelta
viivakoodin perusteella, joten tuskin siellä on kahden hintaisia bokseja.
+janne
Mailasin.
+janne
t. Kaide
Ei kun eilen =)
Mutta mutta, avasin boksin juuri, ja kaapelimallisen laatikossa olikin
T-malli. Kyseinen yksilö EI ollut ainoa kaapeliboksilaatikko, mutta
päällimmäisenä pinossa joten siitäpä sen nappasin. Onkohan kaikissa ollut
T-boksi sisällä...onneksi en postittanut vanhemmille katsomatta =P
+janne
Pystyykö joku scannaamaan vaikka kuittinsa, niin näytän sitä gigantissa ja
tinkaan rahaa takaisin.
--
Arto Pekkala
Tämä kiinnostaisi myös minua. Tuli tuo boksi ostettua nyt ja ilmeisesti
siihen jostain on saatavilla softapäivitys?
-Timo
Ja itse itselleni vastaten, sieltähän se löytyi ja ihan antennisignaalin
kautta onnistui päivitys.
-Timo
Ei kai Gigantin hintatakuu päde jälkikäteen. Hinnasta pitää sopia
ostettaessa. Jos olet maksanut siitä liikaa, niin sehän on sinun ongelmasi,
ei heidän.
Kyllä se ennen ainakin on pelannut jälkikäteenkin.
--
Arto Pekkala
pikaisen testauksen jälkeen tuntuu muuten toimivan ihan ok, mutta jostain
ihme syystä YLEn pakettia ei löydy ollenkaan ja väittää myöskin että
päivityspakettia ei löydy -mikähän mahtaa olla vikana?? Maikkari, Nelonen ja
Canal+ löytyivät heti ja taloyhtiö on ilmoittanut että antenniverkko on
dikikelpoinen -ja vielä kaikenlisäksi toi Kivenlahden antenni näkyy suoraan
ikkunasta täällä Leppävaarassa
pitäisikö kokeilla coaxi-piiskalla?
-KL-
ps. Laitteita jäi vielä joku 20kpl.
"Kaj Hallgren" <eimi...@saunalahti.fi> wrote in message
news:uFTSb.2435$QW1....@reader1.news.jippii.net...
Ei muuten päivittynytkään antennin kautta,jotain häikkää siinä oli, ei
vissiin ole tällä hetkellä päivitystä saatavilla ilmateitse. Olin just
tekemässä sitä, kun kirjottelin äsken ;)
No täytyy hankkia kaapeli niin voi päivittää tietokoneelta.
Oletko löytänyt netistä jostain tuon päivityspaketin? Itse en sitä löytänyt.
Mikäköhän olisi hyvä antenni tuolle boksille, meillä on kotona kaapeli-tv
(htv:n) mutta tuo boksi on siis T-mallinen ja nyt on 17e vivancon (tjsp)
pikkuantenni sisällä (1 kerroksinen rivitalo). Sijainti on Kilonkallion
vieressä eli ei hirveän kaukana Espoon mastosta. Nyt kuitenkin varsinkin
nelonen on suht herkkä häiriöille ja signaalitaso näyttäisi olevan n.
puolessavälissä. Lisäksi mm. MTV3:n ja Nelosen kanavilla näkyy läpi
(haaleasti vierii oikealta vasemmalle) tuleva tekstitys n. 3sec ennen
ennekuin tekstit tulevat kunnolla esille. Koitin ilman kaapelitv:n antennia
mutta ei vaikutusta tuohon.
Pitäisikö ostaa joku parempi sisäantenni tuolle?
http://www.schneider-fin.fi/huolto.html sivun alalaidassa on ajurit,
v.5,31 Medion MDT9010 Digiboksiin ja sitten se ohjelma millä ne ladataan
tietokoneelta (ODSLoader).
En ole itse vielä päivittänyt kun ei ole kaapelia. Ohjeet päivitykseen
kannattaa varmaan myös ottaa.
En tiiä sisäantennista, kun talossa on digi-tv valmius, joten olen kytkenyt
suoraan seinään, eli tässä talossa ei ole mitään HTV:tä.
Onkos toi vivanco semmonen niin sanottu aktiivinen antenni eli tulee virtaa
jostain, semmonen on ainakin yhellä tutulla, nokian tekele taitaa olla ja
toimii hyvin.
Ps. Asun Espoon keskusta lähellä.
Niitä oli vielä 10-15kpl siellä Ompun Maxissa, kello 14:30.
--
Lauri
Sen verran vielä, että näyttää olevan 5.31 ilman kortinlukijaa oleviin
malleihin. 8.21 oli noihin conax malleihin.
--
Lauri
Kyllä se nimenomaan pelaa, eihän se muuten mikään takuu olisi.
Juha
"Hessu" <hes...@mbnet.fi> wrote in message
news:0Z6Ub.189$044...@read3.inet.fi...
> Lisäksi mm. MTV3:n ja Nelosen kanavilla näkyy läpi (haaleasti vierii
> oikealta vasemmalle) tuleva tekstitys n. 3sec ennen ennekuin tekstit
Toisen tv-kanavan kuvan läpinäkyminen johtuu yleensä huonolaatuisesta
Scart-kaapelista. Vaihda se parempilaatuiseen tai irroita nastaan 19
menevä johdin tv:n päästä Scart-johtoa.
Ari Wuolle
Kiitoksia vinkistä, auttoi kun vaihtoi kaapelin toiseen. Nyt on erittäin
hyvä kuva. Pitäisiköhän videä toinen scart johto takaisin. Ostin ohimennen
verkkokaupasta, tuoteinfossa luki "laadukas". ;)
Mihin tuo nastaan 19 menevän piuhan irroitus vaikuttaa muuten?
-Timo
> Kaikki Medionin päivitykset voi imuroida:
> http://www.schneider-fin.fi/huolto.html
Kyllähän tuo on jo löydetty, mutta sanopa kumpi päivitys tähän boxiin
kuuluu:
"
Uusi ohjelma (5,31) Medion MDT9010 Digiboksiin, käynnistääksesi ohjelman
lataamisen kiintolevylle paina TÄSTÄ.
Uusi ohjelma (8,21) Medion MDT9010 Digiboksiin, (kortinlukijallinen
SFN-virittimellinen) käynnistääksesi ohjelman lataamisen kiintolevylle
paina TÄSTÄ.
"
Koneessa itsessään on tuo 5.23 eli ensimmäinen mutta kun koneessa on
kortinlukija niin pitäisikö kuitenkin ladata tuo 8.21 haaraa?
--
Lauri
> Mihin tuo nastaan 19 menevän piuhan irroitus vaikuttaa muuten?
TV:n videoulostulo ei silloin mene tuohon kaapeliin SCART:n kautta.
--
P.W.
Vapaa työpaineista :-)
Oli vielä yksi esittelykone hyllyssä.
Kyllä Kannelmässä oli 89,- hintaan mutta viimeinen meni jo .... ;-)
.... ja ko ohjeen mukaan päivitys meni heittämällä, pari minuutti koko
operaattion.
8.21 meni 9010 CF koneeseen.
itse "hevosen" suusta kuultuna:
Jos softa on 5.xx haaraa niin uusikin pidetään siinä, oli lukijaa tai ei.
SFN viritin on kanavaerottukseltaan parempi eli joissain tilanteissa
tomivampi. Ja tämä on 8.xx haaraa.
--
Lauri
Eilen kävin kyseisessä liikkeessä.
Konepisteen tiloissa oli tyhjennys loppusuoralla.
Konepisteen joitakin tavaroita oli siirretty Maxin puolelle, mutta eipä
niitä kovin paljoa ollut (digiboxeja en nähnyt).
> Ilkka Maatta wrote:
>
>>> Itse ostin viimeisen kaapeliversion (9110) Kannelmäen Maxista
> Konepisteen joitakin tavaroita oli siirretty Maxin puolelle,
Eipä näytä enää kauaa olevan koko Kannelmäen Maxia. Prismaksi on
muuttumassa Maaliskuussa.
Oli 9000 mallia vieläkin muutama Maxin hyllyssä,ei Konepisteessä, 9010
mallia ei enään yhtään.
... täydennyksenä mainittakoon että Maxiaa oleisiin oikea versio on 5.3x,
8.21 kyllä menee laitteeseen mutta ei löydä kanavia.
http://www.schneider-fin.fi/huolto.html#paivitys
--------
T-Mallit:
Uusi ohjelma (5,31) Medion MDT9010 Digiboksiin, käynnistääksesi ohjelman
lataamisen kiintolevylle paina TÄSTÄ.
Uusi ohjelma (8,21) Medion MDT9010 Digiboksiin, (kortinlukijallinen
SFN-virittimellinen) käynnistääksesi ohjelman lataamisen kiintolevylle paina
TÄSTÄ.
--------
Broidin digikanavat näkyy kellertävinä. Kävin katsomassa sitä, enkä löytänyt
mitään mistä ois saanu säädettyä. Broidi sanoi että se oli ensin vilkkunut
vähän, sitten se oli räplännyt scart liitintä ja se auttoi, kuva oli hyvä,
mutta myöhemmin se oli muuttunut taas kellertäväksi. Analgogisena katsottuna
väri on Ok, joten vika ei liene Tv:ssä. Onkohan vika boksissa vai
scart-liittimessä?
Neuvoista kiitollinen.
t. Kaide
ehkä ...
Reiska
"Kaj Hallgren" <hal...@saunalahti.fi> kirjoitti viestissä
news:W0z9c.2575$Bs6...@reader1.news.jippii.net...
Kyllä se on luultavasti boksin rgb-signaalissa jotain häikkää.
Oma Medion tekee samaa satunnaisesti. Testattu toisella piuhalla
ja telkkarilla ja samat ongelmat jatkuu.
Kun valitsee asetuksista video-ulostuloksi SVCB RGB:n sijaan ei ole
mitään oireita.
Kokeilepa sitä.
Itseänikin kiinnostaisi voiko toi vika olla softasta kiinni vai
onko boksin scartissa jotain häikkää.
T: Jukka
Mielenkiintoista, koska oma Medion hukkasi RGB puolelta sinisen värin
myös. Eli jos scartin laittaa "huulille" niin saa värit takaisin.
--
Lauri
> Mielenkiintoista, koska oma Medion hukkasi RGB puolelta sinisen värin
> myös. Eli jos scartin laittaa "huulille" niin saa värit takaisin.
Minullakin viikonloppuna Medionin RGB-kuva meni punaiseksi hetken
käytön jälkeen. Punaisuuden sai pois ottamalla virtapiuhan hetkeksi
irti, tai sitten punaisuus hävisi satunnaisesti itsekseen.
Olikohan Digitalla taas jotain viikonlopun kiusatestauksia päällä?
Joskus helmikuussa kuva ja ääni pätkivät kaikilla kanavilla ja luulin
jo boxin hajonneen kun PC:n DVB-T-kortilla ei häiriöitä näkynyt.
Viikonlopun jälkeen maanantaina kuitenkin Medion korjaantui mystisesti
itsekseen, eli vika oli lähetyksessä eikä laitteessa. Digitahan
ei tietenkään koskaan myönnä mitään virheitä tekevänsä...
T.Kari
"Ari Yrjölä" <nos...@nospam.invalid> wrote in message
news:87ptawk...@nospam.invalid...