Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Tilaääni

10 views
Skip to first unread message

Reijo Korhonen

unread,
Jan 19, 2017, 2:50:03 PM1/19/17
to
Jos aikaa jää, niin voisihan sitä kaiuttimet ottaa taas kätttöön ja
virittää TV-lähetyksiin tilaäänen, jos sitä tulee lähetyksissä. HD-
standardiinhan se kyllä kuuluu. Mutta kannattaako virittelyurakkaan
ryhtyä?

Tuleeko kaapeliverkosta tilaääntä ja miltä kanavilta? Nettitietietojen
mukaan ainkin YLE lähettäisi tilaääntä HD-kanavillaan, mutta ilmeisesti
ei joka ohjelmassa, sillä jos alkuperäisessä ohjelmassa ei sitä ole
ollut, niin miten YLE sen taikoisi siihen. HD:nä minulla näkyy YLEn lsäksi
vain nelonen. Onko siinä tilaääni?

Olettkoko vititelleet 5.1 äänisysteemit? Jos niiin, niin kannattiko TV:n
takia? Tuoko tilaääni korvin kuultavaa elämysä lisää TV:n katseluun vai
meneekö sen kanssa vaan hermot kun se ei toimi oikein? Vai blueray-
levyjenkö takia olette 5.1 systeemit viritelleet?


--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo

Turo Juurakko

unread,
Jan 19, 2017, 6:16:25 PM1/19/17
to
19.1.2017, 23:31, Jukka Lahtinen kirjoitti:
> Toisaalta sitten joskus on yllättävän vanhoissakin, kuten
> Hohto tuli taannoin surroundina, vaikka leffa on vuodelta 1980.

Toi oli alunperin monoääninen leffa, joten kyseessä on myöhemmin dvd-
tai bluray-julkaisua varten tehty remixi. Kubrick ei tainnut muutenkaan
olla mikään teknofriikki. Niinkin myöhään kuin 1987 hän teki monoäänisen
elokuvan (Full metal jacket) ja julkaisi elokuviaan pan&scan-kopioina
kun letterboxaus oli jo tullut muotiin...

--
mukavan tiukkaa

Pertti Kosunen

unread,
Jan 20, 2017, 6:36:18 AM1/20/17
to
On 20.1.2017 1.16, Turo Juurakko wrote:
> Toi oli alunperin monoääninen leffa, joten kyseessä on myöhemmin dvd-
> tai bluray-julkaisua varten tehty remixi. Kubrick ei tainnut muutenkaan
> olla mikään teknofriikki. Niinkin myöhään kuin 1987 hän teki monoäänisen
> elokuvan (Full metal jacket) ja julkaisi elokuviaan pan&scan-kopioina
> kun letterboxaus oli jo tullut muotiin...

Kubrick oli kamerafriikki, käytti erikoisia linssi+kamera-yhdistelmiä.
Kuvanlaadussa ei ole moittimista, aikansa parasta.
0 new messages