Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Yle1 HD Les Miserables tekstitysongelmia?

13 views
Skip to first unread message

Turo Juurakko

unread,
Jan 5, 2017, 7:05:25 AM1/5/17
to
Sattuiko kukaan eilen illalla katsomaan tai tallentamaan Yle1:n
HD-kanavalta Les Miserables musikaalia? Oliko siinä mitään
tekstitysongelmia (ts. puuttuiko tekstit kokonaan)? Itse tallensin Vu+
Duo2-boksilla sen, mutta kun yritin katsoa, siitä puuttui tekstitys.
Boksi kyllä väitti valikossa olevan suomenkielisen dvb-tekstityksen,
mutta vaikka kytkin sen päälle, tekstitys ei vaan tullut näkyviin. Ostin
tuon boksin vasta äsken, uudeksi vuodeksi ja huomasin, että sillä oli
ongelmia hd-kanavien tekstityksen kanssa (se tyrkyttää
kuulovammaistekstitystä päälle suomenkielisissä ohjelmissa ja ne täytyy
käydä erikseen käydä kytkemässä pois päältä tekstitysvalikosta), joten
oletin, että vika on boksissa, mutta kun tein muutaman
koeajastustallennuksen Ylen hd-kanavilta tossa aamupäivällä, tekstitys
löytyi kyllä ongelmitta, vaikka sen mahdollisesti joutuikin käymään
kytkemässä valikosta erikseen päälle. Itse en sattunut katsomaan tota
Les Miserablesin lähetystä lainkaan, en HD- enkä SD-kanavalta, joten
olen nyt tiedoton, olisiko siinä tekstityksessä ollut jotain ongelmaa jo
lähetysvaiheessa... hyppelin koko tallenteen läpi siltä varalta, jos
ongelma olisi korjaantunut jossain vaiheessa lähetystä, mutta tekstit
pysyivät piilossa alusta loppuun...

--
mukavan tiukkaa

rosk...@roskaasci.fi.invalid

unread,
Jan 6, 2017, 3:50:12 AM1/6/17
to
5.1.2017, 14.05, Turo Juurakko kirjoitti:
> Sattuiko kukaan eilen illalla katsomaan tai tallentamaan Yle1:n
> HD-kanavalta Les Miserables musikaalia? Oliko siinä mitään
> tekstitysongelmia (ts. puuttuiko tekstit kokonaan)?

Katsoin kaapeliverkon HD-kanavalta Raisiossa, mitään tekstitysongelmaa
en huomannut. Tallennusta en tehnyt.


--
----
Käy radioaiheisilla sivuillani: http://www.saunalahti.fi/rick/
Rickin juttuja: http://rickinjuttuja.blogspot.com/
Radiomiehen matkailublogi: http://radiomiehenmatkat.blogspot.com/
Tue suomalaista radiotoimintaa ostamalla SWR-tuotteita:
http://www.swradio.net/shop.htm
Luettavissa suomalaista piraattiradiohistoriaa
sivuilta:http://www.vapaaradio.fi/
sieltä löytyy myös vanhempia lokeja suomessa kuulluista piraattiasemista.

Turo Juurakko

unread,
Jan 6, 2017, 9:42:32 AM1/6/17
to
6.1.2017, 10:50, rosk...@roskaasci.fi.invalid kirjoitti:
> 5.1.2017, 14.05, Turo Juurakko kirjoitti:
>> Sattuiko kukaan eilen illalla katsomaan tai tallentamaan Yle1:n
>> HD-kanavalta Les Miserables musikaalia? Oliko siinä mitään
>> tekstitysongelmia (ts. puuttuiko tekstit kokonaan)?
>
> Katsoin kaapeliverkon HD-kanavalta Raisiossa, mitään tekstitysongelmaa
> en huomannut. Tallennusta en tehnyt.

OK, kiitos tiedosta. Itselläni on Elisan kaapeli Espoossa, jos asialla
on merkitystä...

--
mukavan tiukkaa

Turo Juurakko

unread,
Jan 8, 2017, 9:03:31 AM1/8/17
to
Eilen Yle2 HD:ltä tehty tallennus Ameliesta onnistui tekstityksineen. Mä
kyllä vähän raplasin boksin tekstityksen automaattiasetuksia tossa
välissä, mutta ei niiden luulis vaikuttavan siihen, mitä tekstejä
ohjelmadataan jätetään tai riisutaan pois.

--
mukavan tiukkaa

Turo Juurakko

unread,
Jan 8, 2017, 2:17:10 PM1/8/17
to
8.1.2017, 20:27, Jukka Lahtinen kirjoitti:
> Turo Juurakko <tj...@valid.invalid> writes:
>
>> Eilen Yle2 HD:ltä tehty tallennus Ameliesta onnistui tekstityksineen. Mä
>> kyllä vähän raplasin boksin tekstityksen automaattiasetuksia tossa
>> välissä, mutta ei niiden luulis vaikuttavan siihen, mitä tekstejä
>> ohjelmadataan jätetään tai riisutaan pois.
>
> Toisinaan Yle vain mokailee noiden dvb-tekstitysten kanssa.
>

Siltähän tuo vähän vaikuttaa. En ole saanut uusittua tuota Les
Miserablesin ongelmaa vaikka useita testitallennuksia olenkin tehnyt...

--
mukavan tiukkaa
0 new messages