Suomalaista spammia (Netti-kilpi / Physel/Fleasome)

Santeri Saarimaa

Koska minulla ei ole aiempaa asiakassuhdetta ao. firman kanssa, ja
itsekin mainitsevat saaneensa osoitteen "Internetistä", tämä lienee sitä
itseään. Cabinetin ja Raketin postmastereille/abuseille on ilmoitettu
Spamcopin avulla, muita hyviä ehdotuksia? En ole vielä ottanut yhteyttä
tuohon firmaan, mutta rikoshan tämä joka tapauksessa käsittääkseni on.

-----
From: Netti-kilpi-myynti <ma...@fleasome.com>
To: gri...@mbnet.fi
Subject: MAINOS: Suomalainen palomuuri
Date: Fri, 26 Jul 2002 13:39:07 +0300 (EEST)
Tämä on MAINOS.

Hyvä tietokoneen käyttäjä,

Tiedättekö mitä verkossanne liikkuu?
Nyt voitte varmistaa, että tietoverkkoanne käyttävät vain haluamanne
ohjelmat.
Netti-kilpi on edullinen (35 EUR / lisenssi) suomenkielinen
palomuuriohjelma, joka soveltuu kotikäytön lisäksi erinomaisesti myös
henkilökohtaisiin työasemiin.
Netti-kilpi-palomuurin kattavaan suomenkieliseen käyttöohjeeseen voit
tutustua WWW:ssä osoitteessa
http://www.fleasome.com/netti-kilpi/manual/index.html

Netti-kilpi-palomuurin toteutuksesta vastaa siilinjärveläinen Fleasome Oy ja
tuotteen myynnistä ja markkinoinnista kuopiolainen Physel Oy.

Lisätietoja ja tilaukset:
http://www.netti-kilpi.com
+358 44 290 2510 (Vesa Koistinen)
myy...@netti-kilpi.com
Vesa.Ko...@netti-kilpi.com

Ystävällisin terveisin,

Netti-kilpi-myynti

(Sähköpostiosoite saatu Internetistä)
-----

--
MAME emulator project @ http://www.mame.net/
Santeri Saarimaa <gri...@mbnet.fi> - Gridle on ircnet or efnet

Niko Mikkanen

Santeri Saarimaa wrote:
> [...]
> Spamcopin avulla, muita hyviä ehdotuksia? En ole vielä ottanut yhteyttä
> tuohon firmaan, mutta rikoshan tämä joka tapauksessa käsittääkseni on.

Joo, näyttävät leuhkivan address harvestingilla (mikäs tuon
suomenkielinen vastine olisi? "osoitteenharavointi"?). Rikoshan tuossa
on lain mukaan tapahtunut, mutta ei poliisin. Ja Suomessa ilmeisesti
poliisi kuvittelee päättävänsä, mikä on rikos, ei lainsäätäjä tai uhri.

Koittaisin silti poliisille ilmoittaa, ei siitä kauheasti haittaakaan ole.

Riittävästi rikosilmoituksia saattaa jo 10:n vuoden päästä aiheuttaa
sen, että heilläkin joku rupeaa harkitsemaan, josko kaikille niille
valituksille pitäisi tehdä jotain...

GNiko

Esa Törmikoski

Santeri Saarimaa (gri...@mbnet.fi) kirjoitteli:

> Koska minulla ei ole aiempaa asiakassuhdetta ao. firman kanssa, ja
> itsekin mainitsevat saaneensa osoitteen "Internetistä", tämä lienee sitä
> itseään.

Itselleni tuli vastaava, myös MBnetin tun...@mbnet.fi -osoitteeseen.
Tätä osoitetta en vain ole laittanut esille yhtään minnekään, ja tähän
asti ainoat siihen saapuneet postit ovat olleet MBnetin ylläpidolta.
Tosin nyt webmailin käytön takia se on 'joutunut' kuuden viestin
lähettäjäksi ja onhan sen voinut käsin tehdä tuosta nettisivun
osoitteesta.

Mielenkiintoista...
--
Esa Törmikoski, http://koti.mbnet.fi/erppa/
"Worse than Phantom Menace this movie cannot be."

Atro Tossavainen

"Santeri Saarimaa" <gri...@mbnet.fi> writes:

> [...]
> Spamcopin avulla, muita hyviä ehdotuksia? En ole vielä ottanut yhteyttä
> tuohon firmaan, mutta rikoshan tämä joka tapauksessa käsittääkseni on.

Printtaa spammi kaikkine headereineen. Printtaa fleasome.com-domainin
rekisteröintitiedot (saat ne whois:istä). Printtaa netti-kilpi.com-
domainin rekisteröintitiedot. Printtaa viestin lähettäneen IP-osoitteen
(212.149.142.66) rekisteröintitiedot (212.149.128 - 212.149.147-verkko
on Kuopion puhelinlaitoksen). Tee rikosilmoitus. Kirjoita myös paperi-
postia tietosuojavaltuutetulle, mallikirjeen saat Kai Puolamäen sivuilta
<URL:http://www.iki.fi/kaip/spam/tsv.txt>.

--
Atro Tossavainen (Mr.) / The Institute of Biotechnology at
Systems Analyst, Techno-Amish & / the University of Helsinki, Finland,

File attachments NOT welcome unless agreed to beforehand.

Kalle Valo

Niko Mikkanen <gn...@gniko.com> writes:

> Joo, näyttävät leuhkivan address harvestingilla (mikäs tuon
> suomenkielinen vastine olisi? "osoitteenharavointi"?).

Minä sanoisin vain osoitteiden keräämiseksi, mutta ehkä se on liian
junttimainen käännös. Nykyäänhään tuntuu olevan muotia laittaa
englantia joka paikkaan.

> Rikoshan tuossa on lain mukaan tapahtunut, mutta ei poliisin. Ja
> Suomessa ilmeisesti poliisi kuvittelee päättävänsä, mikä on rikos,
> ei lainsäätäjä tai uhri.

Ikävä kyllä.

> Koittaisin silti poliisille ilmoittaa, ei siitä kauheasti haittaakaan ole.

Kannattaa ilmoittaa, jos vain ehtii. Mitään muutosta virkavallan
suhtautumiseen ei tule ellei asiasta pidetä kovaa melua.

Miksi minä en saa ollenkaan suomalaista spämmiä? Olen kirjoittanut
nyysseihin vuosia ja webbisivullakin osoite on helposti löydettävissä.
Korealaista spämmiä sitten tuleekin yli kymmenen viestiä päivässä.

--
Kalle Valo