suomalainen introite spämmää

halen . fi

tuommoista spämmiä tuli erään yhdistyksen sivujen kautta omaan
henkilökohtaiseen sähköpostiin eikä seuran omaan laatikkoon.
osoitteeni on sivuilla vain niiden tekijän ominaisuudessa, ei
minkäänlaisena yhteystietona seuralle jolla on oma sähköpostiosoite.

spämmi alkaa:
com/.net/.org nyt 9,99 euroa/kpl | Internet-osoite
osoite,www.osoite.com

Olemme huommanneet ettei yrityksellänne ole omaa domainia käytössä.

Sen takia ehdotammekin että hankkisitte yrityksellenne esimerkiksi
seuraavat omalla domainilla varustetut internet-osoitteet:

     WWW-osoite: www.(osoite poistettu).COM

    Sähköpostiosoite: etunimi.sukunimi@(osoite poistettu)COM

    Muita yrityksellenne mahdollisia WWW-osoitteita:
    www.(osoite poistettu).NET, www.(osoite poistettu).COM ja
www.(osoite poistettu).ORG

    Huomaa  mahdollisuus kytkeä kotisivullenne useampia kuin
vain
     yhden domainin.

Yllämainitut Internet-osoitteet
+ Kasvattavat yrityksenne myyntiä
+ Ovat helpot muistaa. Näin ollen yrityksesi asiakkaat löytävät
helpommin kotisivullenne
+ Antavat  asiallisen kuvan yrityksestänne
+ Näyttävät hyviltä käyntikorteissa, ym. painotuotteissa
+ Pysyvät ikuisesti samoina
+ Ovat verkkotoimittajastanne riippumattomat
+ Käyttöönotto ei vaadi minkäänlaisten asetusten suorittamista eikä
käyttöohjeiden lukemista
+ Ovat erittäin edulliset. Saat täydelliset domaini-ominaisuudet
3,99 euron kuukausimaksulla. Kytkentämaksu: 0,00 euroa !

IntroitePointer Internet-osoite paketin voi tilata suoraan netistä
osoitteesta http://www.osoite.com/introitepointer.html tai
asiakaspalvelustamme,
puh 09-622 4030.

Kunnioittaen,

Stefan Vara

Account Manager
Sähköposti: stefa...@introite.com
WWW-osoite: www.osoite.com
Puh: 09-4111 0550

P.S. Muista että .com, .net ja .org domaineja rekisteröidään 800.000
kpl:n
kuukausivauhdilla, eli kannatta rekisteröidä omansa ajoissa.

P.S. II Vi erbjuder även service på svenska.

P.S. III We offer service in English.

INTROITEPOINTER HINNASTO:

IntroitePointer  (Www-osoite www.yritys.fi/.com/.net/... ja sähköposti
etunimi....@firma.fi/.com/.net/...)  3,99 euroa/kk
Siirto- ja kytkentämaksu: 0,00 euroa

.com/.net/.org domainin rekisterimaksu:
Tarjous: 9,99 euroa (24,99 euroa)

.fi domainin rekisterimaksu:
Tarjous: 49,99 euroa (norm. 79,99 euroa)

Hintoihin lisätään alv 22%. Muita kuluja ei ole.

Löydät täydellisen yrityshinnastomme osoitteesta
http://www.osoite.com/pricelist.html

KATSO MYÖS:

IntroiteWeb WWW-hotellimme tärkeimmät tiedot:

* 500 Mt levytilaa WWW-sivuille ja tiedostoille
* Rajattomasti sähöpostilaatikoita (POP3) ja uudellenohjauksia
* Mahdollisuus sähköpostin virustarkistuspalveluun(lisäpalvelu)
* Helppokäyttöinen ja monipuolinen www-hallinta
* Oma CGI-hakemisto
* Käyttöjärjestelmänä Redhat Linux tai Windows2000 IIS 5.0
* ASP 3 tai PHP 4 skriptikielet
* Ilmainen ja asiantunteva puhelin- ja sähköpostituki

Siirto- ja kytkentämaksu: 0,00 euroa
Tarjous: 12 ensimmäistä kuukautta puoleen hintaan, 7,49 euroa/kk
(norm. 14,98 euroa/kk)

IntroiteWeb WWW-hotellimme perustuu Intel® Pentium®III Xeon
moniprosessori
palvelimiin ja Redhat Linux tai Microsoft Windows 2000 Internet
Information
Service palvelinohjelmistoihin ja tarjoaa kaikki oleelliset
ominaisuudet
onnistuneen Internet läsnäolon toteuttamiseksi.

WWW-hotellipaketin täydelliset tiedot löydätte osoitteesta
http://www.osoite.com/Introiteweb.html

IntroiteWeb WWW-hotelin voi tilata suoraan netistä osoitteesta
http://www.osoite.com/orderserver2000.html tai
asiakaspalvelustamme, puh 09-622 4030.

6 vahvaa syytä siirtyä Introiten asiakkaaksi

1. Palvelinpakettimme maksavat murto-osan vastaavista
kilpailevien yrityksien tarjoamista tuotteista
2. Palvelinpakettimme sisältävät enemmän toimintoja
3. Palvelua saa myös puhelimitse
4. Palvelinpakettimme ovat  rakenteeltaan modulaarisia joten  niihin
voidaan helposti ja ilman asiantuntemusta lisätä toimintoja ja
ominaisuuksia
5. Palvelinpakettimme päivitetään jatkuvasti
6. Domainin siirtäminen on erittäin helppoa

1. Murto-osa hinnasta:
Esim. IntroiteWeb WWW-hotellipakettimme maksaa tarjouksessa ainoastaan

7,49 euroa/kk (alv 0%). Esim. Jippiillä vastaava paketti maksaa 40-50
euroa/kk.

2. Palvelinpakettimme sisältävät enemmän toimintoja:
Verratkaa esim. IntroiteWeb WWW-hotellipakettimme sisältöä (paketin
täydellinen sisältö löytyy osoitteesta
http://www.osoite.com/introiteweb.html)
nykyiseen palvelun tarjoajan palvelun sisältöön.

3. Palvelua puhelimitse:
Asiakaspalvelumme vastaa puhelimitse Ark. 9-20 ja La 11-17.
Asiakaspalvelumme on asiantunteva, ruuhkaton ja ILMAINEN.

4. Palvelinpakettimme ovat rakenteeltaan modulaarisia joten  niihin
voidaan helposti ja ilman asiantuntemusta lisätä toimintoja ja
ominaisuuksia:
Voitte helposti lisätä salasanasuojauksia, lisädomaineja, hakukoneita,
tietokantoja,  ym, ym.

5. Palvelinpakettimme päivitetään jatkuvasti:
Pakettia kehitetään jatkuvasti vastaamaan nopeasti kehittyvän
tekniikan
vaatimuksia. Hintaan kuulu Internet-palvelinpaketin jatkuva päivitys

6. Domainin siirtäminen on erittäin helppoa:
Ilmoitatte vain haluavanne siirtää domaininne meille tilauslomakkeella
tai puhelimitse ja hoidamme loput.

Ystävällisin terveisin,

Stefan Vara
Account Manager
stefa...@introite.com
Puh: 09-4111 0550

Uusia päätteitä.
Rekisteröi .BZ, .BIZ, .CC, .INFO, .NU, .TV ja .WS
domainisi tänään!

Muista ensirekisteröidä .NAME domainisi.

Ensirekisteröinti on ilmainen.
Hakemuksia otetaan vastaan puhelimitse tai netissä osoitteissa:

.NAME http://www.osoite.com/name.html

Introite Asiakaspalvelu: 09-622 40 30 (9-20, 11-17)
Kaivokatu 8, 7 krs. Asiakasfaksi: 09-622 40 34
00100 HELSINKI Sähköposti: asiakas...@introite.com
Kotisivu: www.osoite.com

Atro Tossavainen

halen @ iki . fi (Timo Halén) writes:

> Account Manager
> Sähköposti: stefa...@introite.com
> WWW-osoite: www.osoite.com
> Puh: 09-4111 0550

Hm. introite.com on rekisteröity M Erikssonille. Mathias Eriksson on
pitkän linjan spammeri, alla valitus marraskuulta 2000. Heebo aloitti
spammaamisen jo Hankenin opiskelijana ja käytti Hankeninkin resursseja
väärin.

<URL:http://groups.google.com/groups?selm=200011151346.eAFDkQo15699%40post.it.helsinki.fi>

Koomista on, että kaikki domainien yhteystiedot ovat Ruotsiin ja
web-hostauspalvelu toimii Englannissa Fasthostsin palvelussa, joka
on tunnettu siitä, että eivät ota väärinkäytöksiä vakavasti. Kui-
tenkin kaikki spammissa annetut puhelinnumerot ovat Suomessa, yksi
on yksityishenkilön citypuhelin ja toinen tavallinen lankalinja
keskustassa, ja allaoleva osoitekin siis Helsingissä.

Rikosilmoitus, ilmoitus kuluttajavirastolle, ja ilmoitus tietosuoja-
valtuutetulle.

> Introite Asiakaspalvelu: 09-622 40 30 (9-20, 11-17)
> Kaivokatu 8, 7 krs. Asiakasfaksi: 09-622 40 34

Ziisus, sinnehän voisi kantaa printattuja kopioita spammeista metri-
tolkulla. Voisi vaikka faksata spammin niille 50 pisteen fontilla
printattuna. Olenkohan mä saanut tuon spammin? Näköjään en...

--
Atro Tossavainen (Mr.) / The Institute of Biotechnology at
Systems Analyst, Techno-Amish & / the University of Helsinki, Finland,

File attachments NOT welcome unless agreed to beforehand.

Atro Tossavainen

to nobody
Kirjoitin:

> [...]
> pitkän linjan spammeri, alla valitus marraskuulta 2000. Heebo aloitti
> spammaamisen jo Hankenin opiskelijana ja käytti Hankeninkin resursseja

En muistanutkaan, mutta mailejani penkomalla sain selville, että Eriksson
soitti hyvin vihamielisen puhelinsoiton vastauksena ko. valitukseen ja
uhkaili raastuvalla (tietenkin täysin perusteettomasti, ja tarkoittamatta
sitä oikeasti). Tyypillistä spammerin käytöstä.

halen . fi

On 29 Jul 2002 15:34:10 +0300, Atro Tossavainen
<Atro.Tos...@iki.fi.nland.invalid> wrote:

> [...]
>uhkaili raastuvalla (tietenkin täysin perusteettomasti, ja tarkoittamatta
>sitä oikeasti). Tyypillistä spammerin käytöstä.

lähetin tuosta spmmistä tänään selvityspyynnön kuluttajavirastolle.
saa nähdä mihin toimenpiteisiin ryhtyvät...

Atro Tossavainen

halen @ iki . fi (Timo Halén) writes:

> lähetin tuosta spmmistä tänään selvityspyynnön kuluttajavirastolle.
> saa nähdä mihin toimenpiteisiin ryhtyvät...

Et ilmeisesti ole Hgissä (Kyrel EMS Oyj?), muuten olisin kehottanut
printtaamaan sen 50 pisteen fontilla ja kiikuttamaan introiten toi-
mistoon.

Ehdottaisin kuitenkin että teet sen rikosilmoituksen.

halen . fi

On 30 Jul 2002 13:38:08 +0300, Atro Tossavainen
<Atro.Tos...@iki.fi.nland.invalid> wrote:

>Et ilmeisesti ole Hgissä (Kyrel EMS Oyj?)

wanhaa tietoa headereissa, tätä nykyä Flextronics.
"Pieni" elektroniikkapulju Mansesterin lähellä.

> muuten olisin kehottanut
>printtaamaan sen 50 pisteen fontilla ja kiikuttamaan introiten toi-
>mistoon.

jos helsingin tienoilla asustelisin niin olisin printannut sen tuolla
A0 -piirturilla niin suurella fontilla kuin pystyn liitteksi
henkilörekisterin tarkistuspyynnön kanssa ja käynyt tunkemassa
postiluukusta sisään ;)

>Ehdottaisin kuitenkin että teet sen rikosilmoituksen.

Haluan nähdä mitä kuluttajaviranomainen tekee ensitöikseen.
Sen jälkeen katson mitä teen.

Atro Tossavainen

halen @ iki . fi (Timo Halén) writes:

> Haluan nähdä mitä kuluttajaviranomainen tekee ensitöikseen.
> Sen jälkeen katson mitä teen.

Osta jo valmiiksi keinutuoli, olet pappaiässä siinä vaiheessa kun sieltä
kuuluu mitään takaisin. Siksi ampuisin saman tien täyslaidallisen.

Kai Puolamaki

Atro Tossavainen <Atro.Tos...@iki.fi.nland.invalid> writes:
[ http://www.osoite.com/ ]

> Hm. introite.com on rekisteröity M Erikssonille. Mathias Eriksson on
> pitkän linjan spammeri, alla valitus marraskuulta 2000.

Lisäsin puljun spämmerisivulle:
http://www.cis.hut.fi/kaip/spam/spammerit.html#introite

Mikäköhön yritys (Y-tunnus?) Introiten taustalla on? Sen nimistä
firmaa kun ei ainakaan löydy yritys- ja yhteisötietojärjestelmästä,
eikä "yrityksen" webbisivuillakaan ollut asiasta mitään tietoja, mikä
ei anna koko operaatiosta kovin luotettavaa kuvaa.

--
http://www.iki.fi/kaip/
Puolusta sähköisiä oikeuksiasi. Liity Electronic Frontier Finlandin

Atro Tossavainen

Kai Puolamaki <Kai.Pu...@iki.fi> writes:

> [...]
> eikä "yrityksen" webbisivuillakaan ollut asiasta mitään tietoja, mikä
> ei anna koko operaatiosta kovin luotettavaa kuvaa.

Kanske har han registrerat företaget utomlands fast de opererar här...

Introite ltd
M Eriksson (nom...@introite.com)
+468334868
FAX: +468334868
P.O.B 21121
Stockholm, 10031
SE

halen . fi

On 31 Jul 2002 13:00:24 +0300, Kai Puolamaki <Kai.Pu...@iki.fi>
wrote:

> [...]
>eikä "yrityksen" webbisivuillakaan ollut asiasta mitään tietoja, mikä
>ei anna koko operaatiosta kovin luotettavaa kuvaa.

puljun kotimaa näyttäisi olevan ruåtsi....

loppuun whois:in tiedot:
DOMAIN osoite.com
Registrar: JOKER.COM (CSL-GmbH as ICANN registrar)
Address: P.O.B 21 121

Postalcode/City: 10031 Stockholm
State: Sweden
Country: SE

---------------

Registrar: ENOM, INC.
Whois-Server:whois.enom.com
Domain name: introite.com

Registrant Contact:

Atro Tossavainen

> [...]

> eikä "yrityksen" webbisivuillakaan ollut asiasta mitään tietoja, mikä
> ei anna koko operaatiosta kovin luotettavaa kuvaa.

Osoite.com on muuten sekin rekisteröity yhteystietona mathias....@shh.fi.
Soitinpa Hankenille, siellä näistä asioista vastaa Kuno Öhrman. Muut saman
spammin saaneet voisivat tehdä samoin.

Spammissa mainostettu Stefan Vara (p. 09-4111 0550) ei vastaa puhelimeen,
asiakaspalvelu 09-622 4030 on jatkuvasti varattu. Mistäs tuota selvität?
4111-suunnan citypuhelimet eivät edes ole yritys- vaan yksityiskäyttöön...
Asiakaspalvelun faksi on 09-622 4034, jonne selvityspyynnön tietenkin
voisi lähettää. Se ei ollut varattu äsken.

Atro Tossavainen

> [...]

> eikä "yrityksen" webbisivuillakaan ollut asiasta mitään tietoja, mikä
> ei anna koko operaatiosta kovin luotettavaa kuvaa.

Soitin pari kertaa 4111 0550, mistä ei vastattu. Sehän on kännykkä, joten
he näkivät numeroni, ja sieltä soitettiin heti kohta takaisin, Mathias
Erikssonhan se siellä. Ilmoitin asiani, minkä jälkeen hän rupesi ruikut-
tamaan että "Suomesta löytyy isompiakin spamhausseja ja kannattaisi vähän
katsoa lakipykäliä ensin". Kysyin, mikä yritys toimintaa pyörittää Suomessa,
mihin Mathias vastasi lyömällä luurin korvaan, mikä tapahtui viimeksikin
kun asiasta keskusteltiin puhelimitse...

Kai Puolamaki

halen @ iki . fi (Timo Halén) writes:
> puljun kotimaa näyttäisi olevan ruåtsi....

Niinpäs näkyykin olevan. Onkohan länsinaapurissakin jotain
http://www.ytj.fi/ :n kaltaista yritystietojärjestelmää?

Btw, pikaisen webbihaun perusteella paljastui myös, että Mathias
Erikson ja Introite LTD ovat syyllistyneet domainnimivarkauksiin:¹

"The Respondent [Introite LTD] has registered the trademarks and
trade names of dozens of Finnish public companies as domain names. -
-"

"7. Decision

In view of the above circumstances and facts the Panel finds that the
domain name <rapala.info> registered by the Respondent [Introite LTD]
is identical to the trademark in which the Complainant has rights,
that the Respondent [Introite LTD] does not have any rights or
legitimate interests in respect of the domain names, and that the
domain name has been registered and is being used in bad faith.

Consequently, the Panel decides that the domain name be transferred
to the Complainant."

Ks. myös ².

Introitella on ilmeisesti mm. yli kaksisataa .biz-domainnimeä...³ Itse
en kyllä tuolta firmalta domainia hankkisi enkä heille uskaltaisi
sanoa, että olisin hankkimassa tiettyä domainia - vaikka he eivät
spämmäystä harrastaisikaan.

(Liikeellä on kaikenlaista yrittäjää. Muistelen kerran törmänneeni
sellaiseenkin domainrekisteröintiyritykseen, jonka sivuilla oli
hakukone, jonka avulla voi tarkistaa, josko domain oli vapaana. Tyypit
rekisteröivät etsittyjä domainnimiä ja myivät niitä sitten seuraavana
päivänä kovalla hinnalla. Tästä oli muistaakseni juttua
WWW-ryhmässä(?) vuosia sitten.)

1 http://news.corporate.findlaw.com/wipo/20020704/d2002-0435.html
² http://www.arbforum.com/domains/decisions/103061.htm
³ http://cyber.law.harvard.edu/tlds/001/BIZ-topregistrants.html

Niko Mikkanen

Kai Puolamaki wrote:

> Btw, pikaisen webbihaun perusteella paljastui myös, että Mathias
> Erikson ja Introite LTD ovat syyllistyneet domainnimivarkauksiin:¹

Kaverihan näyttää olevan ihan klassisen kaliiberin "nettibisnesmies."
Täytyypä laittaa nimi korvan taakse, jospa siihen törmää
tulevaisuudessakin...

GNiko

Niko Mikkanen

Kai Puolamaki wrote:

> [...]
> rekisteröivät etsittyjä domainnimiä ja myivät niitä sitten seuraavana
> päivänä kovalla hinnalla. Tästä oli muistaakseni juttua

Oliko firman osoite kenties http://www.dinadress.com ? :)

Kyseinen URL on näköjään introSHiten, ja Matias on ihan tiedottajana
mainittu.

GNiko

Otto J. Makela

halen @ iki . fi (Timo Halén) writes:

> puljun kotimaa näyttäisi olevan ruåtsi....
>
> loppuun whois:in tiedot:
> DOMAIN osoite.com
> Registrar: JOKER.COM (CSL-GmbH as ICANN registrar)

Ja Joker on myöskin tunnettu spam-pulju.
--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, FAX: +358 42 7655772, ICBM: 60N 25E */

Pasi Ruhanen

Kai Puolamaki <Kai.Pu...@iki.fi> wrote in news:d2i8ia.574.ln@itl-
pc74.hut.fi:

> Niinpäs näkyykin olevan. Onkohan länsinaapurissakin jotain
> http://www.ytj.fi/ :n kaltaista yritystietojärjestelmää?

http://www.prv.se/snr/ (vasemmanpuolimmainen Sökning-hakulaatikko)

Yllätys, yllätys: Introitea ei löydy tietokannasta. Oikea paikka on
kuitenkin kyseessä, sillä esim. Telian ja Ikean lukuisat tytäryhtiöt
löytyvät sillä.

--
begin % posti> p...@pasiruhanen.net jabber> pjru...@jabber.org
http://www.bittivuoto.net/ IT-uutisia.

Jari Huusko

o...@iki.fi (Otto J. Makela) wrote in news:hnado8j...@tigger.otto.net:

> Ja Joker on myöskin tunnettu spam-pulju.

Itse en ainakaan ole saanut yhtään spämmiä Jokerilta vaikka useamman
domainin olen rekisteröinyt sen kautta. Tiedä sitten...

--
Jari Huusko

Otto J. Makela

Juha-Matti Tapio

Otto J. Makela <o...@iki.fi> wrote:
> Ja Joker on myöskin tunnettu spam-pulju.

Minusta ei ole ollenkaan itsestäänselvää, että rekisterinpitäjän pitäisi
poistaa domainit spämmäyksen takia.

Etenkään kun domainit eivät ole mitenkään oleellisia spämmäyksen
suorittamisessa, eivätkä tyypilliset domainien sopimusehdotkaan sitä taida
kieltää.

Mieluummin katkaiseminen pitäisi tapahtua ISP:n taholta ja korvaukset
oikeuslaitoksen kautta.

--
Juha-Matti Tapio - fil.yo. - +358-50-5419230

Otto J. Makela

Juha-Matti Tapio <jmt...@cs.helsinki.fi> writes:

> [...]
>
> Etenkään kun domainit eivät ole mitenkään oleellisia spämmäyksen
> suorittamisessa, eivätkä tyypilliset domainien sopimusehdotkaan sitä

Melu onkin noussut siitä että Joker tarjoaa spammereille nimipalvelut.

> Mieluummin katkaiseminen pitäisi tapahtua ISP:n taholta ja
> korvaukset oikeuslaitoksen kautta.

Minkä maan oikeuslaitoksen kautta, Joker on Saksassa?