Sähköpostit Hotmailista

Jorma Moll

Osaisiko joku neuvoa, miten voi kopioida suuren määrän sähköposteja
Hotmailista oman koneen kiintolevylle Microsoft word- tiedostoiksi?

Olli

16.7.2010 14.04, Jorma Moll kirjoitti:
> Osaisiko joku neuvoa, miten voi kopioida suuren määrän sähköposteja
> Hotmailista oman koneen kiintolevylle Microsoft word- tiedostoiksi?

Hotmail näkyisi tukevan Poppia... otat ainakin kaikki mailisi pois
sieltä Hotmailista vaikka Thunderbirdiin.

Sitten vaikka http://www.coolutils.com/TotalMailConverter

Tai tehdään Gmai-tili ja viedään viestit sinne, sitten
http://www.labnol.org/internet/convert-yahoo-mail-into-google-documents/6137/

Täällä näkyisi olevan vielä jotain Hotmailia varten:
http://www.fileguru.com/apps/convert_hotmail_emails_to_word

Olli

Jorma Moll

On 20 heinä, 17:27, Olli <orkon...@gmail.com> wrote:

> Hotmail näkyisi tukevan Poppia... otat ainakin kaikki mailisi pois
> sieltä Hotmailista vaikka Thunderbirdiin.

> [...]

Kiitokset vinkeistä.
Hirvittävien etsimisien ja kamppailujen jälkeen sain työn aamulla
valmiiksi. Puolisattumalta nimittäin huomasin, että Hotmailissa on se
printterin kuva, jota klikkaamalla epäjohdonmuksisesti päästään
peruuttamaan printtaus, mutta maalaamaan kaikki sähköpostista valitut
postit. Tästä ne saadaan edelleen liimattua avoinna olevaan
tiedostoon.

Työlästä ja ehkä tyhmää, mutta homma onnistui. . Joku olisi varmaan
selvinnyt työstä paljon helpommin.
Olin lykännyt asiaa parin vuoden ajan. Nyt se oli pakko tehdä.

Ikävää on se että Hotmailista ei saa minkäänlaista ohjetta ongelmaan.
Kymmenkuntaan sahköpostiin ei tullut ainoatakaan vastausta, myöskään
en ole löytänyt puhelinnumeroa, johon voi soittaa. Voi olla että ei
vaan osu silmiin.
Näin klikkaillen sormi puuduksissa sain vihdoin kaikki yli 2300
sähköpostia kopioitua Usb- tikulle. Käyn hattuhyllyllä nostamassa
hattua itselleni.

Asia rassaa senkin vuoksi, että aikoinaan töissä oli Vaxi/Vms- kone
jossa asia hoitui yhdella yksinkertaisella komennolla. Eikö tällainen
toimenpide pitäisi kuulua perusasioihin, joka hoituu helpolla. Miten
muut hoitavat tämän?

Kaverin kanssa etsimme ratkaisua asiaan ja uskoimme löytäneemmekin
sen, mutta kuinka ollakaan ohjeissa puhuttiin koko ajan postien
kopioimisesta _järjestelmään_ ja se tarkoitti sitä, että tiedostojen
nimi kyllä kopioitui, mutta eivät tiedostot itse (siis oman koneen
Usb- tikulle)
Tämä siis tarkoitti edellee sitä että tarvittiin nettiyhteyttä, jotta
sähköposteihin pääsi käsiksi, joten siitä ei ollut mitään hyötyä.

Ensi yöni nukun rauhassa ja onnittelen itseäni, että ei tarvinnut
pysyvästi menettää yöunia, eikä ottaa psykiatriin yhteyttä :-)

En tiedä osasinko selittää, mutta jotenkin näin se meni.