Sitä sun tätä?

Kopte

Hyvää alkanutta vuotta!

En enää muista mitä tänne viimeksi kirjoitin ? :) Puhelimena siis
Motorola Moto G100 5G johon ihan tyytyväinen. Nykyisin ei enää toimi
että 5G puhelimella pääsisi 4G liittymällä 5G verkkoon bugin takia.
Siksi otin DNA:n 400M 5G liittymän. Ulkomaille ei vielä uskalla tuon
Koronan takia mennä? Edellisestä (viimeisin ulkomaan reissu)Israel-
lista jäi prepaid SIM jota kumpikaan puhelin ei tunnista? Kun soitan
sen numeroon niin tulee ettei saada puhelimeen yhteyttä? Elikä onko ei
aktiivinen vielä kun ei puhelin tunnistanut sitä? Eikä ole ensimmäistä
puhelua/viestiä/nettiä ollenkaan käytetty jolloin aktivoituu aika jona
on saldo käytettävä? Tuli mieleeni jos joskus vielä käyn Israelissa
niin käyn kysymässä jos saisi uuden SIM:in? Muista vielä Pelephonen
liikkeen josta ostin sen? Haaveilen yhä Karibian matkasta :) Katotaan
jos joskus ensi syksynä jo uskaltaa lähteä?

--Kopte

Kopte

Moikka taas!

Huomasin jännän asian tuosta Israelista hankitusta Pelephonen pre-
paid kortista. Kun soitan sen numeroon Telian prepaidista tulee
soittoääni eikä kukaan vastaa. Taas jos soitan DNA:n pääliittymäs-
tä tai Saunalahden Latausliittymästä niin tulee ettei liittymään
tällä saada yhteyttä. SIM:än ei tunnuista mikään mun puhelimista.
Jos joskus vielä pääsee Israeliin niin koitan käydä kysymässä jos
saisi uuden SIM:in tilalle. Itte SIM on tuolla ja sen kehys josta
se irrotettiin. Kuin kauan mahtaa pysyä tuo SIM aktiivisenä kun ei
ole yhtään käytetty?? Ilmeisesti jos onnistuu läheden Karibian
risteilylle syksyllä! Riippuu vielä mitä tapahtuu Korona rintamal-
la ja mitä tapahtuu Ukrainan sodassa. Yksin en uskalla lähteä joku
tarvittaisiin mukaan. Mutta aika näyttää...

--Kopte--

Kopte

Iltapäivää vaan!

Kiinnostaisi jos pääsisi syksyllä Karibian risteiylly mutta
aika näyttää. Olen muuten saanut kaikki kolme Moderna Koro-
napiikkiä :) Ja passi on jo uusittu. Ja on (melkein :)) uusi
puhelin jolla hoituu yhteydenpito :) Rahoja pitäisi olla sen-
verran että onnistuu. Tosin taloyhtiöön voi tulla ikkunaremont-
ti se tulisi maksamaan jonkin verran. Olen saanut säästöön jon-
kin verran! On sijoitettuna (pörssi)osakkeisiin. Lounean osak-
keet yhä mulla. Lounea ostaa tällähetkellä omiao sakkeitaan 910
€/osake ja Salon Pantti maksaa 2800 € Lounean osakekirja.Yli-
määräsessä yhtiökokousessahan 2022 päätettiin Lounean osakkei-
den nk.sliptistä 1:100 (onko muuten oikein päin?) suheteessä
elikä yhden vahnan osakekirjat 3 kpl Lounean osaketta onkin
nyt 300 kpl osakkeita! Ja Louneahan myöskin osti Härkätien
Puhelin OY:n teleliiketoitoiminnot. Katotaan mikä on tilanne
syksyllä? Korona ja Ukrainan sota? Taidan unohtaa sen Kuuban
vaikka kyllä kiinostaa! Lounean osakkeet vielä pidän!
Mutta tässä on vielä yli puoli-vuotta aikaa...

--Kopte--

Kopte

Kopte kirjoitti 3.3.2022 klo 13.41:

> [...]
>       la ja mitä tapahtuu Ukrainan sodassa. Yksin en uskalla lähteä joku
>       tarvittaisiin mukaan. Mutta aika näyttää...

Moi taas!

Vertailin vielä silmämääräisesti Pelephonen nano-SIM sirua ja
vertaiin sitä suomalaisiin SIM:in. Pelephonen SIM oli melkein
samanlainen kuin Elisan Latausliittymässä ja vähän erilainen
kun DNA postpaid/prepaidin siru. En kuitenkaan usko että puhe-
limessa olisi estetty ei-Euroopan SIM. Mutta voi tietysti olla
toisinkin :( Luulisi että kun ei tunnista sitä sekä Oneplus 5
että Motorola Moto G100 5G niin ehkä ei estetty. Pelephonen
nano-SIM:ssä näyttäisi olevan naarmuja. Muistona on vanhoja
Eurooppalaisia SIM:jä ja ne kysyy heti PIN koodin? Tsekistä ja
Latviassa tuli käytyä ennenkuin tuli tämä EU-Roaming. Jos menen
taas Euroopan ulkopuolelle niin koitan hankkia paikallisen pre-
paidin taas! Sitten näkee toimiiko tällä puhelimella??

--Kopte--

Kopte

Kirjoitin väärin piti olla split eikä slipt kuten kirjoitin.
14.4 on rekistöröity kaupparekisteriin uudet osakkeet :)
Lounea ostaa omia osakkeitaan 9.10 €/kpl ja Salon pantin
hinta 2805 €/vanha SSP:n osakekirja (300 kpl osakkeita)
eli 9.35 €/kpl. Paremmalta jo näyttää mutta en vielä myy!
Nykyisin puhelimena Xiaomi MI 11i 5G, sain maksaa kalliit
oppirahat! Motorolan sain niin solmuun että ainoa pelastus
olisi ollut emolevyn vaihto joten ostin uuden tilalle! Saipa
uudempaa tekniikkaa ja vielä halvempaam hintaan mitä maksoi
Motorola :) Varmaan vasta ensivuoden puolella ulkomaille...

--Kopte--

Kopte

Moikka!
Ei vielä toteudu ainakaan Karibian risteily nyt syksyllä :(
Katotaan uudestaan ensivuoden puolella? Olen saanut kaikki
neljä rokotetta? Katotaan minne vie? Sen näkee sitten
myöhemmin? Jospa jonnekin Karibialle...

Tuli muuten päivitys kännyyn. MUI 13.0.6.0:n tilalle päi-
vitty 13.0.8.0. En tiedä onko jo kauan ollut odottamassa?
Tietoturva "patch" oli päivitetty elokuu 2022. Ja ilmei-
sesti jotain ohjelmia päivitetty? Ei ainakaan vielä tullut
Android 13:sta? Ilmeisesti tähän tulee ainakin 13:sta?
Tyytyväinen ihan tähän!

--Kopte--