Re: Google-mikrofonin sammutus Androidissa

Reijo Korhonen

On Sun, 31 Jul 2016 12:06:41 +0300, Jukka Lahtinen wrote:

> Puhelin LG Nexus 5X, käyttöjärjestelmä Android 6.0.1.
> Ärsyttää kun toisinaan luuriin tarttuessa se rupeaa kuuntelemaan vaikka
> se ei todellakaan ole tarkoitukseni.
> Kuuntelu kytkeytyy päälle turhan helposti vahingossa Googlen hakupalkin
> oikeassa päässä olevasta mikrofonin kuvasta, ja jopa lukitussa näytössä
> jos tulee vahingossa pyyhkäisseeksi vasenta alakulmaa.

Eikös tuo miksofini-ikoni ole Google-haussa ihan kaikissa Androideissa ja
kaikissa puhelimissa. Sillä voit Googlelta ihan ääneen kysellä mitä
tahansa ja Google vastaa mitä haluaa. Ilmeisesti ei kuienkaan ääneen
kuten Applen paljon hauskempi Siri. Siltä olen kysynyt mm. elämän
tarkoitusta ja vastaus oli ihan oikea. Kaikki nörtithän sen tietävät,
joten en turhaan laita sitä tähän.

Itse en ole millään Android-puhelimella huomannut, että mikrofonihaku
menisi liian herkästi päälle. Onkos sinulla jokin piirrettävä
kuvaruutulukituksen avaus, jota pitää hiplailla, jotta näytön saa auki ja
tuossa hiplailutilanteessa saat myös mikrofonin päälle? Itselläni ei
mitään kuvaruutulukituksen avausta ole koskaan ollut. Eivät ole
mielestäni toimineet kovin hyvin. Ongelmasi taitaa johtua juuri tuosta
piirrettävästä näytön lukituksen avauksesta? Kun näyttö on avautunut,
sormasi on mikrofonin kohjdalla. Voit yrittää muuttaa kuviota. Jos
piirrettävä kuvaruurulukiti8s on sinulle tärkeä, jaksat varmaan säätää
sopivan piirrettävän kuvion. Itse en jaksaisi. Irse arvostaisin
luotettavaa sormenjälkilukituksen avausta.

> Saako tuon google-mikin jotenkin kokonaan pois päältä?

Jos et säätöä löydä Android-säädöistä, niin tuskimpa. Itse en aoinakaan
ole nähnyt missään yuollaista säätöä.

> En todellakaan
> halua googlen kuuntelevan, vaan kirjoitan hakusanat silloin kun haluan
> jotain googletella.

Jos kerrot mielipiteesi Googlelle, sitä kuullaan siellä paremmin kuin
tässä ryhmässä. Google taitaa omistaa tehtaan joka tekee ne Nexukset.

> Olen yrittänyt googlettaa esim. "disable google audio search", mutta
> löytänyt ohjeen vain "OK google" -äänikomennon disablointiin, jonka
> itsekin löysin menusta heti luuria käyttöön ottaessani.

Jos yksi tie ei johda mihinkään, sinulla on mahdollisuus valita toinen
tie, sanoisi varmaan itömainen tietäjä tähän. ;-(

--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo